Gå til innhold

Begynner i dag!! Andre "nybegynnere" her?


Anbefalte innlegg

Gjest jubalong

for det første; hold deg til en (max 2) veiedager i uken. vekten svinger jo hele tiden litt uansett, og man kan bli helt forvirret hvis man veier seg for ofte. selvsagt kan vekten være på en liten topp akkurat på den ene veiedagen, men det vil jo vise seg på neste veiedag uken etter.

 

dessuten du skal ned mange kilo og du skal bruke en stund på det, hva betyr det om du går ned litt i rykk og napp. ikke la et par dagers utskeielse med litt sjokolade ødelegge humør og motivasjon, det er det ikke verdt. du er altfor godt i gang til det. du kan heller ikke isolere deg for å unngå utfordringene, det var vel ment som spøk, antar jeg:) livet er jo fult av slike utfordringer og de kommer både nå og når du er i mål med vekten, du må bare lære deg å leve med det og finne en måte å takle det på.

 

men når det er sagt, jeg skjønner godt følelesen, altså. har vært der selv og det kommer til å skje igjen også. har holdt på med dette her siden august, og føler ikke lenger at jeg slanker meg, det går liksom litt av seg selv. har ikke hatt de store utskeielsene. syntes det var verre i begynnelsen, da slet jeg mer med sjokoladesug og gruet meg for utfordringer som selskap og sånn. men det går greit, hvis man bare bestemmer seg på forhånd. dessuten er det jo ikke all selskapsmat som er så ille. eller f.eks vil jo en bolle og et lite stykke kake kunne dekkes av både kosemerker og kaloriene som er forbeholdt lunsj eller kvelds . og du kan "tjene din belønning" ved å trimme litt ekstra:) så lenge du ikke holder på sånn hele tiden så er det ok å gjøre det slik.

 

lykke til blomsterjenta, dette går bra:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Det er nettopp derfor du ikke skal veie deg utenom veiedagene vet du :D en halv kg er ikke mer enn en naturlig svingning som ikke trenger å skyldes noe som helst!

 

Det er klart at det ikke er lurt og hive seg på sjokolade, men så lenge du prøver og holde deg til kosemerkene og ikke tar de utenom så har vi jo faktisk rom for det i føge GR :D

 

Fortsett og drikk masse vann, klarer du 14 trimpoeng så er jo det fantastisk, og da har du sikkert trimmet bort sjokoladen og vel som det!

 

Jeg håper du får en flott helg!

 

klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære blomsterjenta

 

Det er ikke bare du som har gjort noe dumt. Før idag klarte jeg ikke å stå imot porøs melkesjokolade så jeg spiste hele i tilegg til at jeg heiv innpå en stor fin baguett med tomat, egg og majones, så nå sitter jeg her med verdens dårligste samvittighet fordi jeg ikke klarte å stå imot fristelsen.. I helga skal jeg også bort så da blir det vel litt vin tenker jeg.

Vi glemmer dette, og ser fremover.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Det som er spist er spist ikke sant? Bare glem det nå, og fokuser videre, så er nok den sjokoladen borte i løpet av helgen.

 

Jeg har stort sett bare lest her inne de siste dagene, pga at jeg ikke har hatt anledning til å skrive fra jobb lenger, men jeg følger med :D

 

Håper du får en sunn og flott helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over. Den har gått greit, men kanskje litt mer av selskapligheter enn jeg hadde planlagt. Er spendt på veiingen i morgen...

 

Har tatt målene mine i dag, og det var en gledelig overraskelse!!!

 

Hals: 36 cm, ingen endring

Overarm: 34 cm, - 1 cm

Underarm: 26 cm, ingen endring

Bryst: 104 cm, - 3 cm

Under bryst: 91 cm, - 5 cm

Midje: 91 cm, - 6 cm

Mage: 105 cm, - 9 cm

Ende: 111 cm, - 3 cm

Lår: 66 cm, - 3 cm

Kne: 48 cm, ingen endring

Legg: 42 cm, ingen endring.

 

Totalt blir dette - 30 cm på to uker!!! Er veldig overasket og fornøyd med det! Håper at det vises noe på vekten også i morgen!

 

Har totalt fått 14 trimpoeng denne uken.

 

Ha en flott kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Bra jobbet! Fortsetter du i dette tempoet kommer du til å forsvinne før sommeren :D Men for å ikke tøyse: utrolig morsomt når målene går rette veien - det er jo da det syns og man merker det på klærne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god tilbakemelding på hyfsans tråd!

Du har så trivelig et nick; skulle gjerne sett hva slags jente som skjuler seg bak denne Blomsterjenta. - Du har i alle fall masse overskudd' date=' humør og omsorg i deg. Kanskje ikke å vente annet med med slike dansende foreldre!! Håper du lykkes med din livsstilsendring; den er viktig uansett alder. Til syvende og sist handler det nok stort sett om det samme for oss alle: Helse, velvære i et aktivt liv, og det å ta seg godt ut! Det siste går aldri over for de fleste av oss:D

 

Det er utrolig godt å kjenne at kiloene forsvinner og det er klart du merker det, selv om du ennå er i starten. Trimmer mye gjør du også, og DET merkes i alle fall.

Vi har en lang veg å gå til trivselsvekt; men 200 g nå og 500 g da gir resultater. Du Hege1973 har nå gjort en fantastisk innsats; - 27 kg på ett år, det er virkelig bra! (Jeg greide 11.5 kg i 2007 og er fornøyd med det). Synes ikke det var lett å gå igang nå etter jula, men med så mange hyggelige mennesker her inne, alle med samme fokus,

blir det ikke så tungt å ta de neste kiloene heller.

Vi er altså ikke alene, men den daglige kampen må vi ta hver for oss!

 

Blomsterjenta, du kan sikkert hjelpe meg med hvordan jeg skal lage min egen tråd

(dette er bestemor som spør). Kan ikke finne noe som helst her som gir meg råd om hvor og hvordan. Men du og dere andre har jo funnet ut av det, so what - det må da være ganske enkelt??!

hilsen resolutt[/quote']

 

Jeg har visst ikke sett svaret ditt før nå jeg! For en koselig tilbakemelding!! Sånn varmer!!! He he he... må le litt når du sier at jeg er optimistisk - for jeg er egentlig veldig pesimistisk. Det har jeg alltid vært. Men hvor har det fått meg?? Overvektig og smådeppa! He he he... så for noen mnd siden bestemte jeg meg for at nå var det slutt med å være pesimistisk! Nå skulle jeg kun være positiv! Får referere til ordtaket "Tenk positive tanker og det positive gror". Og dette stemmer! Så mye mer som går rette veien etter at jeg sluttet å være pesimisten. Men selvfølgelig så har jeg ett og annet "tilbakefall" til pesimisten, men det skal da bare mangle etter så mange år som det! Men jeg må si det - det er mye herligere å være positiv! Og så får man så mange fine tilbakemeldinger når man er det :D hi hi hi

 

 

Har du funnet ut hvordan du får laget din egen tråd? Hvis ikke, så kan jeg forklare det. Når du står inne på forumet " For deg som skal ned 20-30 kg" og ser hele oversikten over de trådene som ligger inne. Rett over det burgunderrød feltet med "Tråder" på, så står det "Nytt innlegg". Når du går inn på dette, så får du laget din egen tråd. Som tittel velger du en passende utsagn om deg selv :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

God dag til ei ny fin uke..

Takk for hjelp med tråden, Blomsterjenta. Så enkelt var det altså!! Kommer nok med engen tråd i løpet av uka, men akkurat nå er det litt for travelt rundt meg (bare hyggelige ting).

 

Du har gjort et godt valg når du nå har bestemt deg for å pleie din optimistiske side.

Kanskje har vi en grunnholdning i oss som er enten pessimistisk eller optimistisk, men jeg er overbevist om at det går an å dempe det som er negativt og heller pleie de gode tankene og gjerningene. Du har startet godt med å være ei skikkelig "blomsterjente" her inne - nye blomster hver dag - så takk skal du har for det, også.

 

200 g opp er ikke noe å bekymre seg for; du gikk ned mye i starten og da må kroppen ta seg igjen etterpå. Du får nok resultater ved neste veiing, bare ikke gi opp. Det er litt av gamet dette, med å gå opp litt eller stå stille noen uker. De som forstår seg på dette med vektreduksjon sier at hvis du ønsker at det skal bli en varig tilstand når du er ferdig slanket, er det en fordel å ta det sakte i slankeperioden. Da har du vennet deg til ditt nye kosthold og du er blitt kjent med kroppen din på nytt. Ellers ser jeg har du har fine måleresultater siste uke, så du er på rett veg:D

 

Jeg har notert mitt ukeresultat på den andre tråden din; det ble bra for meg denne gangen.:D

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kan jeg bare støtte meg til resolutt sine kloke og veloverveide ord. ikke tenk noe mer på dette, blomsterjente. det ordner seg. opp med grabben :D ønsker deg ei god uke og takker deg for koselige innlegg på tråden min. det varmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

ja her må jeg bare si meg enig med de to over meg. Kloke og velvalgte ord fra resolutt. 200 gram er lite, regner de ikke det som stillstans på kurs da? Trodde det jeg. Men det er jo så godt som det uansett.

 

Stå på videre! Så hper jeg du får en flott og sunn uke :D

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum... tror at jeg må kassere den vekten min hjemme og bare veie meg på kurset... for da jeg kom der i går så hadde jeg gått ned 300 gr istedet for opp 200 gr på min hjemme.

 

Har visst laget det litt rotete for meg selv med både veiing hjemme om morgenen og registrert det her inne, og veid meg hos kursleder.

 

 

Ok! Så da var altså vektnedgangen -300 gr. Total vektnedgang er da 1,7 kg. Fornøyd med det - og mange cm.

 

Skal prøve å ikke være så rotete videre!

 

 

Takk til biggirl, hyfsan og resolutt for hyggelige tilbakemeldinger :D Blir så glad når noen legger igjen noen ord! Jeg blomstrer!! (hi hi hi)

 

Etter spinning i går var det avgårde på besøk. Har fortalt venninnen min at jeg har begynt på kurs, så snopeskålen var byttet ut med fruktfat. Så snill og omtenksom hun er!

 

I dag skal jeg ut å gå tur igjen. Litt over en time, så da kan jeg innkassere 3 trimpoeng. Klarte 14 poeng både første og andre uken, så da går det jo litt sport i det for å klare det denne uken også da! Hadde aldri trodd at jeg skulle bli bli konkuranseinnstillt av dette! Jeg er jo overhode ikke sånn! Men så lenge det er mot meg selv så er jo det bra!

 

 

Ønsker alle en flott dag!! Her er det kaldt og gufse i dag - men det blir lysere og lysere for hver dag, så nå går jeg å drømmer om å gå tur i sol og fint vær! Kanskje til og med i shorts! - Jeg går ALDRI i shorts!!

 

Stor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som du har en god plan. du må bare velge om du registrerer inn morgenvekten hjemme hos deg selv eller "kurs-vekten". om vektene ikke veier helt det samme spiller liten rolle, differansen blir jo det samme ikke sant? :)

 

jeg kan melde meg inn i "no-shorts"-gruppa. melkehvite bein med antydning til kefirblå nyanse. litt sånn pinnetynne med en voldsom pondus over beltestedet. nei takk!! kanskje til sommeren, men jeg er egentlig ikke noe shortsmenneske. vi får se; kanskje blir vi overrasket over oss selv? ha en fin kveld blomsten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Sånn kan det gå, så var det altså nedgang. Har du registret dette på tråden din, hvor mye har du mistet?

Ang. veiing så har jeg fulgt hyfsans råd om bare å veie èn gang per uke. Men morgenen etter kursveiing, tok jeg en runde på min egen vekt (har vist min vekt i 40 år, så den måtte jeg vite), og dette har jeg notert ved siden av kurs-vekt. Dette er greit for meg nå når jeg ikke går på kurs og bare skal veie på min egen vekt.

Dessuten, å veie med klær om kvelden er liksom noe annet enn nettovekt om morgenen. og forskjellige vekter gir ikke helt det samme resultat!

 

Nå skal jeg ha en operasjon i en fot og får gips i 6 uker, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal veie meg da!? Gipsen veier jo noe. Noen gode råd? Operasjonen er på tordag formiddag.

Hilsen

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gips? Oj da... ja da blir det jo ikke så lett. Men om du pakker vekten med deg i baggen, så kan du veie deg rett før operasjon - og så rett etter operasjonen? Så får du iallefall en noe lunde peiling på hva den kan veie?

 

Hum.. kanskje du skulle ha laget en gjette konkuranse? Hva veier gipsen???

Jeg tipper 3,2 kg! (Har aledeles ingen aning om hva gips veier - men ser for meg at det blir tungt!)

 

Hvordan blir det med trimpoeng nå? Håper at du får mulighet til å bevege deg noe.

 

 

I går gikk jeg glipp av hele Greys! Sovnet på sofaen... skikkelig lurt! Hadde egentlig STORE planer om å ha meg litt sjokolade i går. Men bestemte meg for å spise en aldri så liten appelsin først. Rart med det når jeg hadde gitt meg selv "lov" til å spise litt sjokolade. Da var det liksom ikke så fristende lenger. Så da lot jeg heller sjokoladen være etter at jeg hadde appelsinen. Hum... dette er nytt for meg... det å la være å spise sjokolade var noe jeg trodde ikke fantes i min verden. Men kanskje jeg tar litt sjokolade til Betty i kveld da? Hvis ikke jeg finner ut at appelsinen er mer enn godt nok!

 

Ønsker alle en fortsatt god dag! Stikker nok innom i kveld igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

he he, den sjokolade erfaringen har jeg også hatt. det er ikke så spennende når det er lovlig, kan sammenlignes med masse andre "ulovlige" ting/handlinger - he he:D synes du var flink som bare tok deg en appelsin, jeg. og når alt kommer til alt så handler dette om å ta det riktige valget gang på gang. det er slik vi skal bli slanke etterhvert, ikke sant?

 

og til resolutt; du kan veie deg før du drar inn til operasjonen og etter du kommer hjem. og hvis vekten går nedover etterhvert i de 6 ukene, er det fordi du slanker deg, for gipsen veier nok det samme hele tiden. men jeg misunner deg ikke da. og du må ha veldig lykke til:) tror ikke gipsen veier mer enn 1 kilo...

 

ha en strålende kveld, med riktige valg. du, blomsterjenta kan jo innbille deg at appelsinen er "forbuden frukt"...

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var også en problemstilling. mye rart vi slankere skal måtte forholde oss til :) jeg tror som jubalong at gipsen ikke veier stort mer enn 1 kg. gips er ikke tungt, men det er hardt og stødig. eller..?? bank i bordet, men jeg har aldri hatt noe som helst i gips. burde kanskje hatt kjeven i gips sånn at overvekt ikke hadde vært tema i det hele tatt, men men....

 

bra jobba blomsterjenta. jeg skal også se ugly nå om en halvtimes tid. hadde glemt bort hele dama, men så så jeg i tråden her at du skulle se den og da fikk jeg sporet meg på igjen. så takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he... jeg har aldri hatt gips før jeg heller.. så det er gjerne derfor jeg inbiller meg at den er så tung? Hum... kan gjerne se for meg at den ikke er så tung alikevell :)

 

Sitter her å er så absolutt fysen på sjokolade.. må gjerne ha meg litt i dag da... men jeg hadde sett for med litt smågodt i helgen... Var det nå jeg skulle trykke i meg en paprika og pusse tennene??? He he he... tror det får bli en appelsin og noen gulerøtter. Gjerne det gir seg da!

 

For de som så GREY's i går, hva skjedde???

 

Fortsatt god kveld til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen! Må som vanlig ta en titt innom alle trådene for å få med meg hva som skjer :)

 

I går kom dette vanvittige sjokoladesuget igjen. Nesten som om det var så mye at jeg ikke klarte å stå i mot. Laget en avtale med meg selv om at hvis jeg fremdeles hadde lyst på sjokolade etter at jeg hadde spist en appelsin og 2 gulerøtter, så kunne jeg ta to ruter. Heldigvis så gikk jeg med på den :) Så etter å sirlig ha delt opp appelsin og gulrot, benket meg i godstolen foran tven og Ugly Betty, så koste jeg meg lenge med godsakene. Da alt dette var fortært, så hadde jeg ikke lyst på sjokolade lengre. Er ganske imponert over meg selv her altså. For tidligere så har jeg aldri klart dette. Tror appelsinen hjelper veldig mye på. De er så søte nå, så de er jo skikkelig snop!!

 

Har heller ikke veiet meg denne uken... vekten er gjemt langt inne i klesskapet. Jeg er så fryktelig spent på hvordan det går på mandag. Nå har jeg jo ikke peiling på hvor jeg kommer til å ende. Føler at jeg har vært veldig flink disse siste dagene. Og håper at helgen kommer til å gå like lett. Er så fryktelig spent på resultatet!!

Kjenner at jeg blir bare mer og mer motivert av å holde på med dette GR opplegget. Og som jeg har sagt tidligere så gir det enormt med inspirasjon av å lese her inne om alle dere koslige mennesker!!!

 

Men sliter med vekten til mandag... har FRYKTELIG lyst å ta en test på min egen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det var virkelig lurt å inngå den avtalen med deg selv, det tok jo litt tid også å forberede appelsin og gulrøtter - og ikke minst å spise dem. Og da hadde du blitt avsporet så mye og så lenge fra sjokoladen og klarte å stå imot. Virkelig smart.

 

Denne idéen skal jeg ta med meg til jeg trenger den.

 

Spennende med vekta - good luck!

(Hvis du veier deg mer enn en gang i uka, kommer Hyfsan og tar deg!)

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skriver så mye i så mange tråder at du får ha meg unnskyldt om jeg har skrevet noe om dette før. tror jeg gjør det slik:

 

dette søtsuget. er du mye plaget av det? hvis du er det, så send meg gjerne en pm så kan vi ha en dialog på hva vi kan gjøre/ikke gjøre i så måte. men kan hende er du i en del av menstruasjonssyklusen som påvirker hormonene dine.

 

du håndterte dette på en god måte i alle fall. jenta si det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh min fantastiske vekt!!! Hi hi hi!!! Skal jo ikke veie meg før i kveld på kurset. Men gikk på vekten min hjemme i dag morges... (var det nå jeg skulle få bank av Hyfsan og Genialt......?) Den var 89,9 kg!!! Å så fint det var å se 8 tallet da!!!!

Sist mandag var den 90,0 kg. Så det betyr hele 1,1 kg ned denne uken. Blir gjerne ikke så mye på kurset i kveld da, siden den vekten ikke stemte med min vekt hjemme. Men uansett..... jeg veier nå 80- og noe, istedenfor 90 og noe. Fantastisk!!

 

Ellers så var det lite inn med cm i denne uken.

 

Jeg får rapportere i kveld om hvordan det gikk på kurset.

 

Jeg er bare inne for å rapportere mat og trim. Jeg skal lese litt mer og svare på trådene deres litt senere!

 

Hilsen hun 80- og noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gratulerer med 80-tallet! Du har vært kjempeflink!

 

Tror kanskje Hyfsan ser mellom fingrene på denne snikveiingen! Du kan jo alltids håpe!

 

Ha en fin uke!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...