Gå til innhold

Bli med ned noen kilo?


Gjest Tigs

Anbefalte innlegg

Selv med mye utskeielser i løpet av helga klarte jeg å gå ned med 0,4 kg, tilsammen 3 kg siden oppstart. Alle monner drar. Skjønte ikke helt hvordan jeg fikk det til. Det ble vin både fredag og søndag og 1/2 liter øl på lørdag i tillegg til mye god mat og dessert.

 

Er enig i at mai blir en utfordrende måned. Om 2 1/2 uke reiser jeg på en ukes dansecruise i Middelhavet med masse fristelser. Men det positive med cruiset er at det blir masse dans og trim. Håper derfor at jeg kan beholde vekta.

 

Koz: Første rittet jeg var med på var Birkebeinerrittet. Ellers har jeg vært med i 3-4 ritt hvert år. Rittene gir meg en stor inspirasjon til å trene.

 

Rakri. Gratulerer med vektnedgang og brudekjole som passer. Godt å høre at du lytter til kroppen din. For ensidig belastning er ikke bra. Det har jeg smertelig erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Gjest LillePernille

Hei,mine gode slankevenner!

 

Har vært uten data og vekt siden fredag..Det har vært helt forferdelig.Fikk veid meg i morgest. Må si meg fornøyd med kun ha gått opp 0,1 kg. Har vært bortreist hos kjæresten min denne langhelga,så det har blitt litt annen kost enn det vanlige.

Har imidlertidig trenet mye mer enn hva vi bruker når vi er ilag.Så det er jo veldig positivt.Herlig å ha noen å trene ilag med!

 

Gratulerer med nedgang til dere som har hatt det denne uken!Og til dere som har gått opp litt,så kommer vi sterkere tilbake de neste ukene:)

 

Skal i konfirmasjon om et par helger,så bør prøve bunaden i løpet av de nærmeste dagene.Spent på hvordan status er der!Ble veldig glad på dine vegne,Rakri, da jeg leste at brudkjolen passet:D

 

Birkebeiner: Ja,vet at trening gir god lykkefølelse.Jeg har blitt veldig ivrig de siste dagene med å trene,så håper det fortsetter sånn fremover!Gratulerer med vektnedgang!Må være herlig å se at det går nedover...Så om noen uker er det avgårde på cruise?Herlig herlig.Misunner deg der altså.Hvor går ferden?Du blir nok å møte på utfordringer i matveien, men håper og tror at du finner ut noen lure løsninger. Lykke til!Du må oppdatere oss underveis.

 

Håper at det går bra med dere andre.Titter innom dere seinere. Må skyndte meg avgårde.Tiden gikk ifra meg her.

 

Stor klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Da var det helg igjen:)Herlig herlig!Jeg skal nyte godværet til det fulleste. Håper det er ok vær der dere også er. Har ikke bestemt meg enda,men skal enten gå eller sykle en tur til byen. Det tar ca 50 min å gå herfra.Kjenner at jeg trenger ei økt nå på morgenkvisten.

 

Håper dere får trent litt nå i helgen.Har en god følelse når det gjelder registrering av vekt og trimpoeng som vi skal gjøre på mandag.Jeg må bare ikke ødelegge alt med å skeie ut i helga.Huff,helgene er virkelig ei utfordring for meg:(

Skal være med godt mot og være sterk!Glad jeg har dere:D

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før, ikke alltid jeg er glad for mandag som veiedag.. ble litt for mye i går kveld.. både et glass rødvin, tre ruter fruktnøtt OG 35 gram potetgull.. nei og nei :-( var godt igår da, men angrer nå!!

 

Nå har tvillingene begynt å spise en del mat, og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal balansere inntaket i forhold til det. Fullamming av et barn krever ca 500 kalorier, og da 1000 på to. Mitt kaloribehov med trim er ca 2200 (forutsetter 14 poeng), og har spist 2100- 2200 utenom de siste to ukene. Det har vært passelig - har jo gått ned jevnt og trutt.. (kaloribehov med amming har da vært max 3200)

 

Men nå som de da spiser litt annen mat en morsmelk har jeg siste to ukene har lagt meg på like i underkant av 2000, og denne uka på 1900 utenom i går hvor jeg endte på 2240 :confused: Lurer på om jeg har spist for lite, og det var derfor "sprekken" kom, eller om jeg bare var litt svak i går? Er også ekstremt tørst hele tida... Noen som har opplevd å bli veldig tørst med for lite inntak? Til nå i dag har jeg drukket en og en halv liter, men like tørst enda!!Fått trimmet bra,ca 12 poeng så langt :D Det er da noe!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser visst ut som jeg har klart å balansere inntaket riktig :D

Resultatet ble ned 600 gram, så jeg er superfornøyd. Utrolig bra å starte uka slik. Da jeg kjøpte brudekjolen, og begynte her, var jeg 57,3 - med andre ord 5.9 ned. Leste nettopp at jeg skrev i det først innlegget jeg ville nå 52 før bryllupet - og det er om 5 dager, så jammen kom jeg i mål!! Denne uka blir det vel mest forberedelser og mindre trim enn ellers (og lørdagen blir det ikke kaloritelling) så målet til neste uke er å ikke gå opp. Deretter er det full fokus fram mot sommeren :(

 

Enn dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri : Så utrolig flink du har vært... og så skal du gifte deg om 5 dager !

Da får vi håpe solen skinner : ) Det ser jo lovende ut på østlandet i hvertfall !

 

Jeg har gått ned 0,6 kilo denne uken og er super fornøyd med det.

Har en rygg, nakke jeg sliter med så kan ikke trene "vanlig" trening som

f.eks styrke etc. så det vil si at min trening er å gå men får ikke lov til å overdrive det heller... men jeg har i helgen prøvd å være mer aktiv ved å gjøre ting,

stelle hagen, male litt ute og gjort husarbeid..... det er jo bedre enn å sitte stille da : ) Men savner en skikkelig treningstime, men full guffe på musikken og ut med all gruff !!!

 

Vel.... nå er det ny uke og konfirmasjon til helgen så får bare stå på å være flink..

 

Ha en fin uke alle dere andre.... og masse masse lykke til på lørdag, Rakri !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter siste ukes nedgang har jeg nådd mitt første delmål. Nå kan jeg pakke opp premien jeg kjøpte for 2 uker siden. Min premie er ikke et klesplagg, men et sykkelmekkestativ. Neste delmål er 2-3 kilo unna. Det blir hard jobbing for å klare det, men jeg får ta en uke ad gangen. Jeg har startet opp med å trene magemuskler hjemme i stua, 15. minutter hver gang. Har trent 4 ganger første uka = 2 trimpoeng. Merker allerede at magen er blitt flatere.

 

Lille Pernille: Gratulerer med ukas innsats og vektnedgang. Dette fortjente du virkelig. Men vær oppmerksom på at den store økningen i trening kan medføre betennelse/skade. Det beste er å øke treningsmengden gradvis for å sikre at du tåler belastningen.

 

Rakri: Lykke til med bryllup til helga. Husk å nyte dagen på alle måter. Dette blir en opplevelse du vil huske resten av livet. Du må skrive noen ord neste uke om hvordan det gikk.

 

Merit: Jeg føler med deg. Aldri noe morsomt å ikke kunne trene når man har lyst til det. Men da gjelder det å holde fokus på det viktigste: Å bli bra, spise sundt og holde på med alternative aktiviteter. Og du ser at alternative aktiviteter hjelper siden vekta går nedover. Gratulerer! Vil tro at dette i seg selv er en motivasjonsfaktor for inneværende uke. Lykke til med konfirmasjonen.

 

Førstkommende helg blir jammen begivenhetsrik. Langtidsvarselet har meldt fint vær, Rakri skal gifte seg, Merit skal ha konfirmasjon og jeg skal løpe Holmenkollstafetten. Er det andre som skal noe være med på noe?

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla2

Hei alle sammen! Så bra at det går så fint med dere, artig å lese!

Her er alt som før med hensyn til vekta - stillstand med andre ord. Jeg trener og trener, men det skjer ikke noe. Men jeg har bestemt meg for å ikke fokusere så på kiloene akkurat. Så lenge jeg spiser sunt og trener masse så får det bli som det blir, jeg er ihvertfall i mye bedre form enn jeg noen gang har vært. Muskler begynner det også å bli, så jeg har i grunnen ikke noe å klage over :(

 

I dag skulle jeg egentlig ha trent, men jeg må innrømme at motivasjonen er laber akkurat nå. Har vasket i hele dag og vært på bytur med guttene så jeg kjenner meg rett og slett litt sliten. I tillegg er det et fryktelig deprimerende vær her - regnet øser ned på 5. dagen, så jeg tror jeg tar en innekveld i sofaen så får jeg ladet skikkelig opp til en times spinning i morra.

Det er forresten bare en uke til jeg sitter på en strand på Kreta :D Det blir herlig! Mannen min har insistert på at pc'n må være hjemme i ferien, så jeg blir antagelig ikke på nett... Får jo ikke veid meg heller, så jeg får prøve å passe litt på hva jeg putter i meg. Skal ha med meg pulsklokke og joggesko og satser på noen treningsøkter både i basseng og langs stranden. Målet må være å holde formen ved like og ikke gå opp noe.

 

Dette ble langt og lenger enn langt... Får ønske dere alle lykke til med alle de spennende begivenheter som står for tur! Rakri - håper du får en dag akkurat som du har drømt om! Kos deg med alt denne dagen, det fortjener du virkelig etter en fantastisk innsats! :)

 

Klem Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskninger :( foreldrene mine kom idag, så vi slapp bomben under middagen hos søstra mi.. gjett om de ble glade - både mamma og søstra mi felte tårer...

 

Selv om veiing utenom mandager ikke teller, må jeg fortelle at jeg så 50-tallet igår.. kontrollveiing av tvillingene gjør at jeg MÅ på vekta innimellom.. så da så jeg jo at min vekt var 50.9 :D gutta legger på seg jevnt og trutt da - et lite paradoks det, at vi strever for å gå ned, og samtidig må jeg påasse sånn på deres vektøkning

 

Stå på videre tulla, helt sikker på det går ned etterhvert. Og god ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.. lykkelig og nygift her. Hadde en super dag - og kjolen satt perfekt!!

Hadde ikke mye lyst å gå på vekta etter tre dager uten å telle en kalori og uten trim i tillegg. Men måtte jo bare se resultatet etter mye kos - feks kake i natt mens vi så på bildene fra bryllupet. Nammis... var herlig å ikke tenke kalorier noen dager, men er klar for å fortsette nå da!! Ble glad for at vekta fortsatt hadde 51 først, 51.9 sto det der idag, og opp 500 gram siden sist mandag. Sier meg fornøyd med det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mandag igjen, 2. pinsedag, fint og kjølig mai-vær. Helga har vært aktiv. Jeg løp Holmenkollstafetten på lørdag. Fikk med meg 4,6 trimpoeng den dagen. På kvelden feiret laget innsatsen med restaurantbesøk. Jeg spiste mat med god samvittighet, skalldyr og sursi - ingen fete sauser. Det ble heller ikke vin siden jeg kjørte bil.

 

Da jeg gikk på vekta i dag var jeg spent på om jeg fikk se 56-tallet. Det gjorde jeg - hadde gått ned 1/2 kilo. Kjempefornøyd! Nå begynner jeg å tro på at jeg kan klare å komme ned på 55-tallet. I går syklet sønnen min og jeg i skogen på off-road sykkel i 45 minutter. Selv om det ikke gikk fort, var det en flott opplevelse. Kan ikke ta i for mye selv om lårene mine begynner å bli bedre. Har lyst til å sykle i dag også, men det må jeg avstå fra. I stedet blir det en tur med hunden og litt jobbing i hagen.

 

Nedtelling til Middelhavscruise har begynt. 4 dager igjen.. Hvis det er tilgang til Internett på båten, skal jeg se om jeg får anledning til å skrive et lite reisebrev. Tulla2: Siden vi begge skal på ferie samtidig kan vi ta en intern konkurranse på hvor mange trimpoeng vi får i løpet av ferien. Tar du utfordringen?

 

Gratulerer som nygift, Rakri. Du har all grunn til å være fornøyd, både som nygift og med vekta. Halvkiloen du gikk opp, går du fort ned igjen.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan !

 

Fridager er herlig men det koster !

Jeg har denne uken gått opp 0,8 kilo så er nesten tilbake der jeg startet.

Det ble jo god mat og kake i konfirmasjonsselskap og litt ekstra kos i går....

Prøver å være mer aktiv i hverdagen også, men sliter med ryggen!

 

Ser at dere andre har vært / er super flinke og ser at det helt sikkert er treningen som hjelper dere ned.... så skal denne uken se om jeg klarer mer trening og mindre mat! (men det er jo 17. mai til helgen da - og helgen etter lang helg og jentetur!) Men jeg gir meg ikke !

 

Gratulere til Rakri med giftemål og fortsatt 51 - tallet !

Gratulere til Birkebeiner for 56 tallet (misunner deg det) og flott innsats på holmenkollstafett og alle greier !!

 

Nei - nå må jeg ut i fin været.... kaldere vær, men fortsatt sol !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla2

Nedtelling til Middelhavscruise har begynt. 4 dager igjen.. Hvis det er tilgang til Internett på båten' date=' skal jeg se om jeg får anledning til å skrive et lite reisebrev. Tulla2: Siden vi begge skal på ferie samtidig kan vi ta en intern konkurranse på hvor mange trimpoeng vi får i løpet av ferien. Tar du utfordringen?

[/quote']

 

Den er jeg med på! :( Blir litt ekstra artig å trene når man vet at man har konkurranse! Men jeg lurer på at du får "brent" noe mer enn meg siden du skal på dansecruise :D Vet av erfaring at det er god trim! Er det "kom og dans" som arrangerer? Har alltid hatt lyst til en sånn tur, elsker swing og boogie! Danset veldig mye før jeg traff han jeg er gift med - han danser ikke i det hele tatt dessverre, så det var et lite "bomskudd" på det området :)

Men jeg får svømme og trene litt styrke - skal ha med meg pulsklokke så får jeg ihvertfall registrert kcaloriforbruket. Hvis det er tilgang til internett skal jeg gi lyd fra meg, jeg også!

 

Ønsker dere alle en flott uke og riktig god ferie til deg Birkebeiner! :)

 

Klem fra Tulla (3 dager igjen til sol og varme - jippi!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tulla2. Da får jeg ta med pulsbeltet jeg også. Her blir det hard konkurranse skjønner jeg. Ja, det er Kom og Dans som arrangerer dansecruise. Jeg er også veldig glad i swing og boogie - og tango. Har holdt på i mange år. Da ungene var små hadde jeg en pause, men nå er det på' n igjen. Det siste "hotte" nå er svenskeboogie - kjempekult! Du får begynne å danse igjen. Selv om mannen din ikke danser, kan du danse. God ferie til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie til dere :D Spennende å se hvem som vinner trimkampen :(

 

Selv er jeg glad for at den laange kose-helga er over - trenger litt hverdag nå for å hente tilbake de gode vanene. Igår var det skalkefest her, kombinert med voksenfeiring av jenta på ni - så da ble det kake igår og gitt..mye kake:(

Men mannen min var smart etterpå, samlet sammen alle kakerestene på et fat og ga det bort til de studentene som bor under oss. De ble råglade der de strever med eksamenslesing, og ikke mer herlige kaloribomber her. Håper å være like flink nå som før bryllupet - og at neste utskeielse er en is på 17.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene kan vel oppsummeres slik:

- bittelitt for mye mat

-bittelitt for mye snop

- litt for mye vin

- alt for lite vann

- lite trim (dvs drøyt 9 poeng - målet er minst 12)

 

:):(:D

 

Så forventer ikke for mye i morgen. forøvrig merker jeg at det med vannet er mest avgjørende for min del. kjenner at fingrene hovner opp når kroppen binder til seg vann pga for lavt inntak.. rare greier.. ingen forventninger hva morgendagens veiing angår.. men vet iallefall hvorfor da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var overrasket og glad da jeg gikk på vekta idag. 51.2, dvs ned 700 gram siden sist. Drømmer om 50tallet nå :)

 

Skrev i forrige innlegg om slurv, men så slo det meg at det var tre slike dager, men også tre dager med veldig lite - så i snitt ble det ikke for mye kalorier.. Uansett skal jeg fortsette som normalt denne uka - fort gjort å havne i dårlige vaner hver dag!! Skal også få mer enn 9.1 trimpoeng som det ble denne uka - for DET er hvertfall ganske dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Denne uken ble det ned 1 kilo på meg..... tross 17. mai så er jeg meget fornøyd med det da jeg jo hadde vektoppgang forrige uke.... så nå er jeg rykket tilbake til start ! Har 8,8 TP denne uken.... synes det er ok, men skal selvfølgelig prøve å få til mer denne uken ! Ryggen går litt opp og ned så må kjenne på dagsformen, men det er jo bare bra å røre på seg om det ikke blir løpeturer og hardkjør!

 

Rakri: Må si du er flink - skulle ønske jeg hadde din disiplin når det gjelder både trening og mat !

 

Lykke til alle sammen - vi er over halveis i mai så sommer og bikini nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned en kilo er jo kjempebra ;) Grattis med det!!

Takk for skryt - føler meg egentlig ikke så veldig flink. Har ofte planer om å trene på kvelden - men så blir sofaen veldig god når tvillingene er i seng og de to største har fått leksehjelp. Så der kan jeg nok trå til litt bedre!! Er fornøyd med vektnedgangen på drøyt 6 kg, men jeg må nokbegynne å stramme opp magen bedre- vises at det har vært tvillinger i den for et halvt år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fokens!

 

Er nå tilbake til hverdagen. Hadde et flott cruise i Middelhavet. I løpet av uka var jeg en tur innom Monte Carlo, Piza, Roma, Sardinia og Menorca. Dessverre ble det mindre dans enn jeg hadde regnet med. Dette ble derfor kompenserte med tredemølle, ergometersykkel og styretrening. I tillegg ble jeg med på 3 utflukter hvor bena ble brukt flittig. I løpet av de 7 dagene jeg var borte ble det 34,9 trimpoeng. Ny rekord!! :-) Trimpoengene kom godt med, for på båten var det mye god mat og mange fristelser for en stakkar. Man kunne spise til alle døgnets tider. Jeg måtte derfor være bevisst på hva jeg fikk i meg. Det gikk i mye frukt og grønt og nesten ikke en kake. Siste kvelden skeiet jeg ut med både vin, drinker og 2 desserter. Syntes jeg fortjente det.

 

På båten var det 1100 gjester. Minst halvparten var overvektige og hadde trengt å gå på GR kurs og lært litt om både kosthold, helse og trening.

 

Nå er jeg spent på om turen har gjort noe utslag på vekta. Håper jeg ikke har gått opp. Buksene kjennes i hvert fall ikke noe trangere nå enn for en uke siden.

 

Gratulerer til både Merit og Rakri med flott resultat forrige uke :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært :) Er sikker på at OM vekta har gått opp, så er det pga all trimmen, og ikke pga for mye mat.. Men krysser fingrene for at du har gått litt ned :( Turen hørtes jo forøvrig helt fantastisk ut!!

 

Jeg har vært flink hele uka, men ikke i går :) Fredager er den store utfordringen. Ikke slik å forstå at det gikk helt skeis, men gikk en del over det jeg egentlig skal ha da. Hadde barneselskap for jenta på 9, og da ble det for fristende med alt snop som sto framme, så da måtte man smake noen never med potetskruer og et par seigmenn. I tillegg en alldeles herlig konfektkake (superkaloribombe) og det obligatoriske fredags -rødvinsglasset.. Akk, ja .. får være flink idag og i mårra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte bli sprekk på cruiset, med alle de fristelsene som var på båten. Det ble ett glass vin til middagen hver dag og en drink hver kveld. Siste kvelden ble det 3 glass vin, 3 drinker og 2 kaker. Tatt det i betraktning må jeg si meg fornøyd med bare å gå opp 0,4kg. Det må være alle trimpoengene som reddet meg. Men jeg merker det er hardt å gå tilbake til det vanlige. Nå er det fram med vekta igjen og nøye registrering av alt inntak.

 

Rakri: Selv om det ikke går så fort nedover med deg som du hadde håpet på, synes jeg du er flink. Du har holdt på i mange uker nå. Hvis du klarer å komme ned på trivselsvekta mens du fortsatt ammer, vil det være en fordel for deg. Det blir værre når du er ferdig med ammingen. Da jeg fikk yngstemann hadde jeg gått opp 23kg! Det tok meg nøyaktig ett år å komme tilbake til normalvekt. Da ammet jeg i 8 mnd. De 4 siste måndene var verst. Husker at jeg veide meg hver uke og registrerte noen hundre gram nedgang hver uke. Mange gram små blir noen kilo så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-)

Ja, jeg vet man må være tålmodig.. Det går nok i trappetrinn nedover, og kroppen trenger vel litt "hvile" innimellom. Jeg la på meg tilsammen 23 kg, og har gått ned 24 - så jeg skal ikke klage sånn sett!! Ønsker bare å være litt slankere enn før :(

 

Ja, vin er i grunnen den største fristelsen - og jeg jukser nok litt med den når det er helg.. Er ikke villig til å ofre fredags - og lørdagsvinglasset. Man skal jo leve med denne omleggingen av kosten videre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...