Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Hei vaarsola, jeg skal stikke innom tråden din og snoke litt:-)

Jeg vil ikke si at jeg har gått ned på egenhånd, for jeg har jo gått 2 kurs da. Og så er det utrolig mange her inne som har hjulpet meg.Uten vektklubben hadde det ikke gått. Hvis du greier å holde motivasjonen på plass, så er det fullt mulig å klare det. Jobb masse med den, det er mitt absolutte råd:-)

(men jeg sier ikke at det bare er lett)

 

Denne uka har jeg planer om å trene en del, håper virkelig jeg klarer å gjennomføre det. Jeg har vært på spinning i går og i dag, skal på BodyPump i morgen og bodybalance på torsdag. Jeg må ha litt variasjon i treningen hvis jeg skal trene så mange dager etterhverandre. Fredag skal jeg ha treningsfri, så blir det kanskje mer spinning el. bodypump i helga. Hvis regnet stopper hadde det jo vært mulig med en tur. Alternativt må jeg ta med snorkel, for det er nesten flom her:-)

 

Matmessig går det greit, bortsett fra at jeg tenker på mat hele tiden. Jeg planlegger neste måltid nesten før jeg er ferdig med det første, jeg kunne faktisk spist hele dagen!

Jeg lengter av og til etter å spise meg skikkelig METT, selv om jeg vet at det ikke er særlig godt. Jeg mener nok å overspise, det heter vel ikke mett- men sprengt.

Drømmen er at jeg i framtiden skal spise kun 1 porsjon fordi jeg var tilfreds med det, ikke fordi JESS sier at jeg ikke får mer.

 

NEi, nå ble det mye natta-svada

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

he he nå måtte jeg le litt her jeg sitter, kjenner meg så godt igjen i det du skriver om måltider og spise seg mett. Tenk å være fornøyd med 1 porsjon og ikke måtte gi seg fordi Jess i mitt tilfelle 2nea sier at jeg skal gi meg.

 

Synes du er superflink med treningen Jess!!!!!!

 

Ha en strålende dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har plassert deg på 75, jess. Samme vekt to uker på rad tror jeg betyr at det kommer til å være nedgang neste uke! Du er vel nå bare et par kilo unna normal BMI – det er da bare helt utrolig bra! Snart er du på HV-kurs. Hmmm...skjønner godt at du ikke vil flytte herfra, her er det jo så mange herlige folk! Må jo flire bittelitt, for har tenkt på det samme sjøl. Nesten som å flytte i virkeligheten. Når en trives et sted er det hardt å skulle gi det opp, selv når en gleder seg til det nye som kommer.

 

Jeg er sikker på at HV-forumet blir veldig bra også når du en dag flytter dit. For tida er det relativt stor aktivitet der inne, og det diskuteres jo litt andre ting som sikkert er nyttig når en går over i HV-fasen. Men i så fall må du love å komme på besøk til oss, for vi kommer til å savne deg veldig :(! Men: Vi kommer etter! Det er veldig mange som jobber bra i dette forumet så jeg håper og tror at vi klarer å holde motivasjonen helt i mål og enda lenger :(.

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Skrulle. Jeg blir nok her inne en god stund til, regner med at 2008 går med- minst. Denne uka har jeg lagt inn en spurt mht trim, uten at det foreløpig gjør særlig utslag. Snikveiingene viser vel ned 100 gram... Det er jo noen dager igjen til mandag, så det er lov å håpe.

Slik jeg ser meg selv for tiden, tror jeg nok at jeg må ned bortimot 5 kg til- hvis vekta gidder å samarbeide da! Alternativt stopper jeg der jeg er kommet til jul, og så får jeg heller slite av meg de siste kiloene om en stund.

Jeg har sneket meg innom HV av og til, så jeg vet at det er supre folk der inne. Er blitt bittelitt kjent med noen allerede:-)

Du er snart i mål du også, så vi skal sikkert tusle inn dit sammen:-)

 

De siste dagene har jeg vært skrekkelig sulten igjen. Det har kanskje sammenheng med at jeg har trent litt mer denne uka? Jeg spiste lunch for under 2 timer siden, og kroppen gnager allerede. Kan jeg bytte kropp/mage? Transplantasjon? Kanskje jeg burde vært snurpet litt sammen slik at det ikke ble plass for så mye mat? Ikke sikkert det hadde hjulpet, for det er vel kroppen & hodet som maser i like stor grad som selve magen. Den er egentlig ganske stille, hører sjelden den romler. Så da må vel DEN ha det bra?

 

I går var jeg på en meeeget anstrengende time på treningssenteret. De prøver ut nye konsepter, og dette var en slags intervalltrening i sal- til musikk. Høyt tempo, tunge vekter, hopp ++, med en meget intens instruktør som pisket hver og en av oss noe fryktelig. Konkurranseinstinktet våknet, og dette ble rene "nær-døden-opplevelse". Jeg ble skikkelig svimmel, så jeg tok det nok for hardt. Jeg klarte nesten ikke å pusse tennene i går kveld for armene var helt døde! Jeg tror jeg skal holde meg til det kjente heretter:-)

Jeg tenkte litt på "slankekrigen", dette liknet litt på treningsøktene der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he - er det ikke rart med det når konkurranseinstinktet slår til? Kan få selv den tregeste inn i lett trav da :(. Ikke så bra når en blir svimmel av all anstrengelsen, men hvis vi ser det positive så betyr det vel at viljen faktisk er sterkere enn legemet, og det er jo det vi jobber for å innarbeide. Høres ut som om det kan bli dårlig med hårvask på deg de nærmeste dagene hvis det er en utfordring å pusse tenna :(.

 

Rar den der sulten. Er litt usikker på om du skal satse på å bytte ut kroppen. Tenk så super som du har gjort den i løpet av dette året. Slank og fin og mye mer funksjonell enn før. Nei, den bør du beholde så du kan nyte innsatsen din :). Den blir riktig så fin å ha inne på HV-forumet!

 

Nå blir det visst mye rør her! Tror jeg må finne dyna snart... – natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjemperart. Jeg visste ikke at jeg hadde sånt instinkt. Har egentlig alltid vært komfortabel med å gå i midten eller litt bak, sånn idrettsmessig. Jeg har vært på noen turer i lag med andre folk det siste halve året, og jeg merker at jeg nå ligger mer i front. Underlig følelse:-)

Veldig godt at jeg ikke sinker følget i allefall. I lag med mannen min sliter jeg fremdeles på tur, han er uforskammet sprek til at han faktisk trener mindre eller samme som meg. Det er helt greit å slite i lag med han, da kan jeg klage høylydt hvis jeg holder på å ramle om. Og så er det veldig godt å presse meg litt av og til:-)

Jeg har fremdeles ikke fått overkroppen helt i orden etter den seansen på onsdag. Det gikk spesielt ut over øverste etasje, der er jeg svakest. Armer og skuldre er nå såvidt bevegelige igjen, men fremdeles stive og ømme. Jeg måtte avlyse trennga i går. Skal prøve ei økt med spinning i dag, kanskje litt puls kan sende slaggstoffene ut av kroppen?

 

Jeg lurer litt på hva det er som driver fram denne sulten? Jeg klarer stort sett å holde meg til planen, men bruker masse energi og konsentrasjon på dette. Tenk om mat kunne blitt mindre viktig!!! Uansett hva jeg skal og hvor jeg skal så står ordet MAT i panna. Må spise først, må ha med mat, tro hva vi får å spise, NÅR får jeg anledning til å spise...?

Jeg lurer jo også på om ikke dette skal forsvinne en gang. Ser litt mørkt på å skulle ha det slik resten av livet. Det vil jo da alltid være overhengende fare for at jeg gir etter for suget. Det er jo det som har skjedd før, jeg ble så så lei av å leve med telling og veiing og kontroll...

Åååååå, jeg kjenner ANGSTEN kliper meg i magen når jeg skriver dette. Jeg blir kjemperedd redd av å si slike ting!

Det heter: Jeg klarer fint å leve slik. Heller det enn å bære rundt på 24kg ekstra:-)

 

Nå er det fredag- hurra! Deilig med en hjemmehelg uten planer. Mannen reiser bort og jeg skal bruke tiden nesten bare til meg selv. Får vel selskap av jentene mine til middag, utover det lever de stort sett sitt eget liv.

Matmessig liker jeg helgene best. Frokost = lunch, jeg har da litt ekstra utover dagen. Og så har jeg bedre til til kokkelering

 

Ha en riktig fin helg alle sammen!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så godt å lese dine innlegg Jess. Du setter ord på mange av de tankene som jeg også har. Dette med sulten f.eks og stadig tenke på neste måltid, når kan jeg spise igjen ? hva skal jeg spise? osv. Jeg tror at vi må belage oss på å ha det slik en god stund fremover- vi er kanskje kommet over i den fasen der kroppen vil sette hardt mot hardt for å få oss til å spise oss oppigjen i vekt. Og det skal VI IKKE GJØRE. For som du sier det er mye bedre å slite litt enn å veie over 20 kilo mer! Det går ikke en dag uten at jeg har minst en bevisst tanke om at livet er bedre nå, det kan være at jeg fyker opp en trapp og tenker oi det gikk fint eller at jeg løper om kapp med ungene mine og nå faktisk har sjans til å vinne. Ha en super duper helg. Jeg er hjemme i dag med minste mann, han spydde i dagtidlig. Nå er han tilbake for fullt, men kan liksom ikke sende han i barnehagen nå. Har nesten litt dårlig samvittighet for å være hjemme siden han har kviknet slik til, men slik er det jo av og til. Glad for at han mest sannsynlig slipper og være syk i helgen. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel innrømme at jeg kjenner på den angsten jeg også.

Føler jeg har kontroll på mat og inntak - og så glipper det så storligen - og alt jeg mener og tror forsvinner i en slags "mattåke". Og da er det så lett og skli med videre.

Men det vil vi ikke - da får vi heller belage oss på å tenke mat og måltider i framtida. Håper jo det blir lettere når vi når våre mål og stabilisering kan begynne - men vi må nok tenke oss om resten av livet ja.

 

Hadde en sånn opplevelse med armer og overkropp jeg også. Starta nok på en litt for ambisiøs treningstime første gangen jeg var inne på exerto. Og resultat - jeg klarte ikke å løfte tekoppen:D

Himmel - måtte kutte ut all trening med armene i flere dager.

 

Kommet seg nå - lærte å ta det i mitt tempo.

 

Kos deg i helga da - høres både avslappende og deilig ut med selvpleie:)

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er det blitt hardt å innkassere trimpoeng. Jeg har vært på 2 spinningtimer, en styrke/intervalltrening og 1 aerobic-time hittil denne uka. Og pulsklokka mi viser meg at dette bare blir 7,5 trimpoeng. Jeg kjører rimelig høy puls, på 3 av disse timene har jeg lagt på 75-95% av makspuls gjennom hele timen, den siste litt lavere.

 

Dette er vel "straffen" for at kroppen er blitt lettere:-)

For 24 kg siden innkasserte jeg 6-700kcal på en spinn2, nå blir det "bare" ca 400:-)

Jeg må prøve å legge inn litt lengre økter, kanskje ta dobbelttimer av og til. Eventuelt jogge litt før eller etter timen.

Det er skikkelig høst her med masse regn, så det frister ikke så veldig med lang tur i marka.

Nå skal jeg ta meg en dusj, resten av kvelden skal jeg kose meg foran tv'n. Har 350 kcal igjen av dagens rasjon- så det blir vel en skikkelig matbit også.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKEN ER: sove lenge, frokost, stille i huset, regnet har stoppet, kaffe, tur under planlegging i hodet mitt, kino med yngstedatter i ettermiddag, 2 uberørte fridager!...

 

Jeg har nå slappet av et par timer, lest avis, drukket kaffe og pludret litt her inne. Yngstedatter dro til byen, mannen er bortreist og den siste dattera sover enda. Jeg bare nyter stillheten. Fikk rydda litt på badet, for der hadde fem 13-åringer dusja og ordna seg til en bursdag i går kveld. Gjett hvordan det så ut der?

 

Jeg filosoferer en del rundt problematikken vektterskel. Jeg har gått ned 0,1 kg denne uka, tilsvarer det jeg gikk opp forrige uke. I september gikk jeg ned tilsammen 0,2 kg. Jeg hadde ei kjempeuke for 2 uker siden, med -1,6 kg. Det vil si at jeg har gått ned kun 1,8 kg siden august. Og jeg lever på 1600 kcal daglig og 7-14 trimpoeng pr uke. Så det er ett eller annet som ikke stemmer. Jeg har tenkt litt på om jeg skal øke inntaket med 100kcal pr. dag fra mandag av, men så er det et faktum at jeg skal på fest neste lørdag. Den festen vil garantert gi meg en liten vektøkning, så resultatet vil jo bli feil uansett. Jeg kan jo veie meg lørdag morgen for å se om det har skjedd noe til da.(Jeg veier meg jo hver dag, så jeg klarer vel å følge med:-))

Jeg bestemte meg NÅ, jeg gjør det hvis jeg ikke har fått minst 0,5kg nedgang til mandag!

 

Nå skal jeg ut på tur:-)

 

Ha en fin helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg har stått mer eller mindre stille siden mai måned + - 1 kg, på tross av kurs, trimm og full matkontroll, tok jeg kontakt med Grete Roedes ernæringsekspert. hun mener at fordi jeg har veiet rundt 90 kg i mange - lange perioder prøver kroppen desperat å bli der. hun mener jeg bare må ta tiden til hjelp før kroppen "slipper" meg forbi den vekten. jeg vet ikke om det er sådan for deg også, har du veid den vekten du har i dag, før? en lengere periode? hmmm det er jammen mye med ens kropp som kan være veldig vanskelig å skjønne, og hvordan en kropp (person) reagerer og hvordan det er for en annen person i samme situasjon. da jeg gikk på kurs måtte vi alltid ha ett mål når vi kom midtveis men man kan jo ikke BESTEMME over kroppen hvor mye den vil gå ned.....

men jeg lurer på om du får nok mat, du trimmer jo mye...du kunne jo prøve å øke med 100 kcal en uke eller to, se om det gir noen utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kire!!! Hyggelig å få disse kommentarene fra deg. Har du virkelig hengt fast siden mai???? Ojjjj! jeg ble knallimponert over at du har klart å holde koken til tross for dette!

Jeg har beregnet menyen på nytt da jeg kom under 80 kg, kropp & trim tilsier meny 2. Jeg har levd på meny 2 siden april, da veide jeg 14 kg mer enn nå og forbrenningen var derfor høyere. Og jeg gikk ned i vekt da. Men nå stritter kroppen, den vil visst ikke akseptere mer av dette tullet:-)

Jeg må virkelig tenke meg om. Har jeg vært ca 75 kg før??? Jeg har jo det, men i og med at jeg har sort belte i jojo-slanking så har jeg nok ikke vært der så kjempelenge. Jeg holdt meg muligens rundt omkring her en periode før jeg virkelig la på meg for fullt.

Jeg husker at jeg ble litt småirritert på disse mål-greiene midtveis i kurset. Jeg følte aldri at jeg kunne påvirke nedgangen, så lenge jeg ikke skulle spise mindre enn 500-800 under daglig energibehov. Jeg sa det til kursleder flere ganger, fordi det ble så mye ros til de "flinke" og bare spørsmål til de som ikke gikk så mye ned- men kanskje var like flinke.

Jeg skal prøve de rådene jeg har fått før. Spise litt mer og variere inntaket litt fra dag til dag-ca 1500 og 1700 annenhver dag. Alt må jo prøves:-)

 

Jeg kom meg på tur i dag. Pulsklokka viste 900 kcal, greie 4,5 trimpoeng å innkassere. Det lysna opp, jeg hadde faktisk ikke en eneste regndråpe på turen- den ble derfor lengre enn planlagt. Det var søkkende vått i marka, men gummistøvler gjorde jobben. På heimturen gikk jeg innom "soppskogen" min. Der bugnet det av piggsopp og kantarell. Jeg plukket 2 fulle bæreposer. Utrolig deilig å komme seg ut litt etter mye innesitting under syndefloden.

Jeg er nettopp kommet hjem fra kino med 13 åringen. Hun hadde lyst å se MammaMia, så nå har jeg sett den 2 ganger. Og er like blid:-)

Jeg skal nå rense soppen og forvelle den. Blir kjekt å finne i fryseboksen til vinteren.

Etterpå blir det tv-kos med pitapizza.

 

Fortsatt god helg.

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndags formiddag. Det plaskregner ute, så jeg har satt brøddeig i stedet for å gå på tur. Har meldt meg på en time på treningssenteret i ettermiddag, kanskje (bare kanskje) jeg drar litt før og jogger litt på tredemølla???

 

En ting jeg begynte å tenke på. JULA kommer snart- oæææ! Jeg har grei kontroll på sjokolade og kjeks, men hva kan måle seg med lukta (og smaken) av nybakte julekaker? Gløgg og pepperkaker, kaffe og krumkaker med multekrem...Jeg ble helt sentimental,- hulk....

Hva i alle dager skal jeg bake til jul? Det er som regel jeg som spiser alle småkakene, så det er nok tid for å ta et oppgjør med dette.

Jeg tror jeg skal spørre familiemedlemmene hva de vil ha, kanskje de kan ønske seg en sort hver? Så får jeg håpe at det blir kaker jeg ikke liker så godt.

 

 

Jeg skal bake masse gode, sunne rundstykker- og så skal vi ha masse god pålegg. Sild, laks, juleskinke, rødbeter, sylteagurk....

Middagene skal nok gå greit, og så skal jeg unne meg litt dessert og øl/vin/akevitt...........................................for jeg skal ikke gomle julekaker!!!!!

......................tror jeg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneG

Julen er en fæl tid ang fristelser.... Ikke bare hjemme men også på jobben. Det står pepperkaker og konfekt over alt. Deilige familie middager med masse deilig dessert etterpå. Har dessverre en familie som liker å kose seg og ikke tenker på kalorier i det hele tatt:( Men jeg har bestemt meg for at de to ukene rundt jul nyttår skal jeg fokusere på å stå stille... Orker ikke å tenke med meg selv at jeg skal gå ned masse per uke da, for det blir en skikkelig nedtur om det blir en pluss da altså. Maten i jula er jo ikke det verste, men det er alle fristelsene rundt... Jeg elsker marsipan f.eks...

 

Men dette greier vi:)

 

Ha en flott søndag. Flink du som tar turen på helsestudio i dag. For min del blir det en time halvannen på tur med bikkja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, jess! Nå er det ei stund sia jeg har fått vært innom og sludra på tråden din. Mange kloke betraktninger du har. Nå er jeg ikke helt i det filosofiske hjørnet i dag, så velger å sludre om de litt mer trivielle forhold i livet... :).

 

Jeg er imponert over at du plukker sopp – jeg er nemlig litt soppskremt og ikke kommet i gang med det. Kjenner bare igjen kantarell, jeg. Det er skikkelig godt å ha i fryseren, og jeg kjenner at jeg er bittelitt misunnelig. Når det kommer til julebakst, derimot, deler jeg ikke gleden over å spise dem. Jeg synes de forsåvidt kan være greie, men det frister liksom aldri helt. Når det er sagt har jeg trøkka innpå min andel av julekaker i fortida, men mest fordi de sto framme og mindre fordi de frista. Jeg ser at det har noen emosjonelle juleforberedelsessider å bake dem, da. Å, det lukter nydelig og så minner det om barndommen for meg. Hvis det ikke er så mange i familien som faktisk er så interessert så synes jeg ideen din om å la dem velge ett slag de har lyst på var veldig god. Jeg kjenner også folk som baker julekaker sammen og deler baskten mellom seg eller rett og slett bytter bakst seg i mellom. Det er mye bedre med god mat og øl og akevitt :).

 

At trimpoengene må kjempes mer for nå er det ikke tvil om. Det er litt kjipt på en måte. Når det er sagt så betyr det nok ikke så innmari mye for vektnedagngen med 4 tp forskjell i uka, så jeg har valgt å ha noe færre trimpoeng enn i starten. Da var jeg ofte oppe i 18-20 poeng, men nå er jeg greit fornøyd med 14 i uka. Jeg orker rett og slett ikke å *måtte* ha like mange poeng :(. Før du sier at 14 tp i uka er veldig bra, så vil jeg bare si at med sykling til og fra jobben hver dag så har jeg allerede 10 tp. Med litt tur/sykling/jogging i helga og en yogaøkt eller to i uka, så er det ikke så vanskelig å få til de 14.

 

Men du, nå har jeg visst invadert tråden din! Beklager! Lykke til på veiinga i morgen. Her krysses det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=¤(")=§

Dette er nordnorsk, og hva det betyr overlates til fantasien. Jeg er sur, inneslutta, irritert, lei, trist- og rett og slett forbainna!

 

I uka som har gått har jeg inntatt 1580-1610kcal, jeg har trimma 14 trimpoeng og hatt 0 utskeielser. Gjett hva resultatet ble: + 0,1kg! U-takk er verdens lønn, sier nå jeg. Dette gidder jeg bare ikke!

Jeg skal nå kutte ut hele prosjektet, spise ei diger marsipankake, drikke 2 flasker vin og ligge på sofaen med potetgullposen foran tv'n- resten av mitt liv! SÅH!

........................................................! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å tørke tårene! Jeg ble faktisk skikkelig lei meg!

 

Jeg har nå prøvd å se på hva jeg har fått til, og i den sammenhengen har jeg ingenting å være lei meg for. Tom august hadde jeg kjemperesultat. Fra 7/1-25/8 gikk jeg ned 22,3kg, dvs 0,67kg pr. uke. Så satte vårherre på bremsen. De siste 8 ukene har jeg gått ned 1,6kg, dvs 0,2kg pr uke. Hvis det ikke skjer noen endring vil det ta meg 6 måneder å gå ned de siste 5kg. Og det gjør meg utrolig mismodig...ferdig først til mai 2009???

Jeg får litt syke tanker i hodet av dette. Lurer litt på hvordan det kan ha seg at folk blir så tynne (v/sykdom, spisevegring, hungersnød etc) hvis kroppen bare kan bestemme seg for at den ikke vil ned i vekt?

Jeg har bestemt meg for å øke inntaket litt. Starter med +100kcal pr. dag og fortsatt 7-14 trimpoeng. Skal gjøre dette i 2 uker, så får jeg se hva jeg gjør videre. Jeg har jo denne tidligere omtalte festen i helga da, som sikkert kan spolere litt.

Jeg leker også litt med tanken om å ta en og annen dag innimellom med kun 1000kcal.

 

...sukk fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører rykter om at Jess er sur.... hi hi hi... Blomsterjenta er også sur og grinete for tiden. Prøver å la henne være i fred - til det går over.

 

Forstår utrolig godt frustrasjonen din!! Har det på samme måte!! Får si til deg som jeg prøver å si til meg selv - ikke gi opp! Det må jo bare løsne snart - for oss begge.

 

Jeg tror at det er noe i det Kire skriver. At kroppen prøver desperat å holde seg på en vekt vi har hatt før. Tror dette stemmer på meg nå. Den vil liksom ikke gi seg på dette rundt 80 tallet. Ellers så spiller også psyken litt inn... Jeg går å forventer at jeg ikke har gått ned..... og så har jeg ikke gjort det "Ha! Der fikk jeg rett - ikke ned denne uken heller". Tror psyken spiller mer inn enn vi tror.

Blir du med på en test? Til neste uke forventer vi å ha gått ned - uansett! Vi må bare tro på at vi går ned? Det krever ikke annet enn at vi tenker og tror på det.

 

Tror jeg har overtalt Blomsterjenta til å bli med på den tanken. Sjekk om at du ikke klarer å overtale Jess også :o

 

Og forresten... ingen snikveiing hele uken... den gir bare næring til "ha! det var det jeg visste - ingenting denne uken heller"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, du flotte blomsterjente:-)

Det er ikke lett for meg å holde ut med JESS for tiden, hun er i skikkelig dårlig humør. Hun surmuler litt fordi hun kunne vært 3-4kg lettere nå hvis dette ikke hadde stoppet opp.

Jeg tror hun bør løpe seg en tur eller noe annet som kunne fått opp pulsen littegranne! Festen til helga vil sikkert også være bra for henne:-)

Vi får være litt overbærende med Blomsterjenta og Jess noen dager!

 

Jeg blir gjerne med på denne testen, positiv tankekraft kan flytte fjell vet du! Nå har jeg jo bestemt meg for å øke til 1700kcal pr.dag- så jeg garanterer ikke at jeg ikke snikveier meg.... Er jo fryktelig redd for at disse ekstra atomene kan løfte vekta til himmels:-) Jeg kan kanskje la være å veie meg HVER dag?

 

JESS-

-nei meg selv forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hutte tu og hutte tu

vet ikke om jeg tør å skrive innpå her hun derre Jes er litt amper i dag.

Skjønner godt at du ble både skuffet, lei deg, irritert og forbannet og alt på en gang. Det er ikke alt vi skal forstå med disse kroppene våre,men vi vet at vi skal fortsette å spise sunt og trene fordi det gir oss overskudd!!

 

Jeg har troen på å øke kaloriinntaket ditt litt, jeg tror til og med at den festen til helgen kan være det som skal til!! Kroppen er kanskje for vant med ca. 1600 kalorier til dagen. Har solid forskning i ryggen når jeg sier dette, NOT. Men magefølelser er ikke til å kimse av de heller.

 

Jeg har lest om vektterskler/platåer:

"platå kan opptre etter 6-12 måneder. Kroppen setter inn alle mottiltak. Vekten står i ro selv om man forbrenner mer enn man tar inn. Fortsett livsstilsendring, ikke kutt ytterligere ned på kalorier. Hold vekten i 1 år, så prøv å reduser kaloriinnhold."

 

Liker ikke å lese dette sitatet, men har skrevet det ned i min livsstilsbok for å minne meg på at det kan være at jeg MÅ være fornøyd med den vektnedgangen jeg har fått til i denne omgang. Jeg sier IKKE at du ikke kommer til å gå mer ned for det tror jeg så absolutt at du kommer til å gjøre!!!! Men gi deg selv (kroppen din) tid til å venne seg til dette enorme tapet av fett. Har du prøvd å løfte 24 kilo i det siste?? Det er svintung!

Merkelig så mye lettere det er å formane andre enn å lytte til seg selv du- he he.

 

Alt er sagt i beste mening Jess, jeg lover å sende ekstra gode vektreduserende tanker din vei i hele den kommende uken.

 

Klem fra tvillingskjebne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal la være å fortelle at jeg har gått ned èn kilo da,

men skjønner akkurat hvordan du har det, nå i dag veier jeg 1,2 kg mindre enn midt i mai måned!! må bare se framover, og så syns jeg du skal glede deg - og være stolt - over, at du er sååå flink til å trimme og tenk hva det gjør med kroppen din!! da jeg gikk på Fedon Lindberg kurs veide vi oss på en sådan vekt som målte vann, fett og muskler, da kunne vi mye bedre følge med på hvorfor vi ikke nødvendigvis gikk ned i vekt men vi mistet fett og økte i muskler. det kan jo være sådan med deg vet du.

har forøvrig tenkt litt i dag på hvorfor mon jeg har gått ned 1 kg nå som jeg har sluttet på kurs, og tror, som blomsterjenta er inne på, psyken har en større andel i dette enn vi skjønner tror jeg. men vet ikke helt hvordan vi kan påvirke det, kanskje prøve å være "litt likeglad". jeg vet bare at jeg ikke har forandret noe som helst den siste uken, men var samtidig glad for at jeg ikke skulle på kurs mere, så kanskje dèt har spillt inn, hvem vet.

opp med hodet og smilet, jess...og kjenn på dine muskler :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig sentimental, altså- snufs...Bare vent litt, jeg skal bare hente et lommetørkle............

................................................sånn!

 

Takk 2neA, jeg vil gjerne høre slike ting om vektterskler selv om det er mistrøstende lesning! Jeg har IKKE tålmodighet til å vente 1 år, men ser ingen grunn til å være så streng med meg selv lengre hvis jeg likevel ikke går ned. Skal derfor gjøre et forsiktig forsøk på å spise meg opp mot nivået for stabilisering. Jeg er skikkelig nervøs for dette, vet ikke helt om jeg tør eksperimentere så mye. Jeg skal prøve noen uker og se hvordan det går. Alternativt får jeg melde meg på HV-kurs og få veiledning fra en kursleder.

Og så vet jeg at du forstår, -og vil meg vel- du kjekke venn:-)

 

 

Og det vet jeg at du også gjør, Kire. Jeg er superglad for din kilo!:-) Ingen fortjener det så mye som deg!

Jeg har helt klart fått en mye sterkere kropp, har sjelden hodepine og nakkevondt lenger!!! Jeg kan bøye den i mange retninger og lar seg tilogmed jogge med- slå den! Det var IKKE mulig for 23,9kg siden.

 

Hmm, kjenn på muskler...Jeg kjenner muskler inni lårene ett sted, kan faktisk tilogmed kjenne noe "nytt stoff" inni armene. Det skrives jo om bukplastikk og "kanelsnurrer" og sånt her inne. Kroppen er litt laus og hengende hist, men en ting må jeg jo bare si: jeg er utrolig glad for armene mine.

Jeg turde nesten ikke gå med T-skjorte før. Nå sprader jeg tilogmed i singlet! De har fått helt normal størrelse og skinnet henger faktisk ikke mer enn det gjør hos andre på 43 år. (jeg ble jammen litt glad når jeg kom til å tenke på disse armene, men så var de kanskje mitt aller største kompleks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg at du er skuffa, sur og lei deg, jess. Du har stått på hardt og levd mer etter boka enn noen andre av oss, tror jeg. Jeg synes de andre her har sagt så mange vettuge ting at jeg skal fatte meg i korthet (Ha ha...akkurat som jeg klarer det!).

 

Kan hende det er en vektterskel du er på. Men det er da klart at det er mulig for deg å gå ned noen flere kilo, og det kommer du til å gjøre! Det er jeg helt sikker på, og jeg håper ikke det tar så lang tid som du frykter. Jeg lurer på om du har rett i at det kan være lurt å prøve en liten kaloriøkning et par uker, og kanskje ikke piske kroppen så sinnsvakt på trening. Eventuelt prøve å variere inntaket litt fra dag til dag. De derre 1000 kcal om dagen er jeg ikke så helt sikker på om jeg støtter.

 

Og når jeg skriver slanke jess i overskrifta, så er det ikke smiger, men rett og slett helt sant. Ja, fortsatt noen få kilo som kan gå av, men det er sikkert ingen som treffer deg nå for første gang som ville tenkt på deg som noe annet enn helt vanlig. Hmm... usikker om det hørtes ut som et kompliment eller ikke... når en blir kjent med deg opplever en jo at du er HELT utenom det vanlige, og det er bare herlig :o! Dessuten har du flotte armer! Og sikkert mye annet fint som driver og dukker fram også.

 

Ja, du kjære jess, det er lov å kjenne på disse følesene og mislike situasjonen. Dessuten er dette forumet stedet å få uttrykke seg akkurat som det passer. Ute i virkeligheten finnes det nok dessverre lite forståelse for at en blir litt lei seg når det går tregt. Men du, 24 formidable kilo er av, og det er jo bare fantastisk! De siste kiloene ser ut til å være trassige, men de kommer til å gå samme veien som de andre.

 

Stor klem fra superskrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare henge meg på alle de gode ordene fra både Skrulle, 2neA og Kire. Dere er flinke til å få poengene frem!

 

Jeg tror også

at du har godt av en fest til helga - sånn at kroppen din forstår at den ikke er på sparebluss, men at du får en masser med mat! Skal se at det hjelper.

 

Ellers så tror jeg også på denne "likegyldigheten". Hvis vi tenker for mye på om vekten går ned eller ikke, er det en stressfaktor. Da er kroppen og hjernen vår for opptatt med andre ting enn å kvitte seg med kiloene.

 

Uansett så har du vært sinnsykt flink! 24 kg! Det er mye!

Kanskje du får litt inspirasjon og motivasjon hvis du leser på tråden din fra begynnelsen av. Gjerne hvordan du følte det da du var kommet til 5 kg? Rart med det som kan gi motivasjon :o

 

Ha en fortsatt stålendes kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og takk for kommentar på tråden min.

 

Jeg må si det at jeg skjønner at du er trist, lei skuffa og forbanna nå ( selv om det sikkert er litt bedre i dag? ). Du har stååt på og levd eksemplarisk etter boka, så da fortjener du rett og slett ikke at det skal stoppe opp. Men jeg lurer på har du forandret noe de siste åtte ukene i forhold til tidligere? Kanskje byttet ut de daglige fruktene med andre frukter foreksempel? Du skjønner det at på kurset mitt på onsdag snakket vi om insulinresistens ( det kan ikke behandles på annen måte enn å kutte ut sukker ) og da sa kurslederen min det at visst en har insulinresistens kan det være nok at en spiser foreksempel banan eller druer kontra epler og pærer for at vektnedgangen stopper opp. Altså er ikke en gang fruktsukker bra for de som har det. Dette var bare en tanke som slo meg, og det er da slettes ikke sikkert at dette gjelder deg, men kanskje ett godt råd å ta med seg på veien både for deg og andre :o

 

Og husk på det at jeg fortsatte å gå ned i vekt selv om jeg økte kcalorimengden da jeg startet på hv, så det er ikke sikkert det er så ille å øke med 100 kcal pr dag.

 

Ønsker deg masse lykke til i den kommende uken

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...