Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Stor fart i vektklubben for tiden. Jeg har vært og tittet innom en del av de nye, noen få steder har jeg lagt igjen spor. Jeg innser at jeg kanskje må begrense meg litt. Bruker ganske mye tid her inne allerede, og bør vel ikke utvide tiden noe vesentlig:-)Men så er det jo så artig med nye fjes, så hvis noen av dere nye leser dette vil jeg bare si VELKOMMEN INN til alle sammen. Jeg sniker på trådene når jeg har tid:-)

 

Nå har jeg startet en 12 dagers "maraton-periode" med kurs, jobb-reiser, møter etc. Jeg har ingen ettermiddager/kvelder fri, jeg får kun 4 netter hjemme i egen seng i denne perioden- de andre nettene skal jeg tilbringe i 4 ulike senger. Høres nesten ut som aktivitet av det mer tvilsomme slaget, men det er nok ikke riktig så galt:-)

Blir lite trening denne perioden, skal egentlig bare prøve å prioritere å sove nok slik at jeg holder ut. Jeg må jo prøve å snu dette til noe positivt, det som kommer ut i andre enden er at jeg får testet hva vekta sier til en periode med lite trim. Videre får jeg testet min viljestyrke mht alle fristelser jeg kommer til å bli utsatt for. Og så kommer jeg til å treffe hyggelige mennesker og lære mye nytt. Jeg får mange opplevelser på kjøpet, både sosialt og kulturelt.:-)

 

Det kan kanskje bli litt stille herfra noen dager, selv om jeg sikkert stikker innom jevnlig (har med pc'n)

Jeg skal pakke godt med "nødproviant" i bagasjen: knekkebrød, smøreost, gulrøtter og frukt er blitt mitt faste reisefølge.

 

Ha en fin uke, allesammen

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du ser ut til å være grundig i travelten framover – hm, den sengeaktiviteten din høres hektisk ut. Skjønner at akkurat dette er mindre spennende enn det kan se ut til, men det er vel i grunnen greit det :P. Det verste med slik sengehopping er all den pakkinga som kreves. Håper at du er ryddigere og mer lettpakka enn det jeg er. Jeg har som regel mange par sko med meg og da blir det alltid så fullt.

 

Jeg tenker at du klarer deg fint med mat. Du har vist deg å være en dame av stål når det gjelder mat på reising, ja ellers også forresten! Tror ikke kroppen gjør så mye av mindre trimming ei ukes tid eller to. Kanskje er det tilogmed bare godt. Når du er tilbake er du i treningsgjenge igjen. Ellers ser det ut som om du får en kjempefin tur både sosialt og faglig.

 

Lur velkomstmelding til alle nye på forumet du hadde lagt ut. Nå er det virkelig mange nye fjes og som du sier er det veldig koselig. Tida jeg bruker her inne er allerede rimelig omfattende, så må nok bare leve med at det ikke går an å bli kjent med riktig alle. Samtidig vet jeg jo hvor utrolig viktig det er at folk er innom på tråden, spesielt i starten.

 

Kos deg på tur – gleder meg allerede til at du er tilbake her for fullt! – klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå innom hotellrommet en tur for å slappe av før neste begivenhet. Hva er vel mer naturlig enn å surfe innom her da:-)

Fikk deilig lunch i dag, det var et skikkelig svært koldtbord- og det er veldig uproblematisk. Regner med at det blir en heftig middag i kveld. Skal stå over dessert og stå over alkohol denne dagen- så blir det nok veldig bra.

Ingen trim i dag, annet enn i taleorganet:-)

Vet ikke hvor mange trimpoeng jeg kan registrere etter 2 timers aktivt gruppearbeid og mye høy latter?

I mårra har jeg litt lenger pause på ettermiddagen så da er det sjanser for at jeg oppsøker et treningsstudio i nærheten som var medlem i "treningsnett". En super ordning, så flott at man kan gjestetrene på masse treningsstudio rundt i landet.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble vi servert veldig heftig mat, grillbein/skiver med barbecue-saus, grønnsaker med masse olje og råstekte poteter som så skikkelig fete ut. Dette ble faktisk i overkant av hva jeg ville utsette meg for, så jeg tok "repern" og forlot matsalen. Det ble lunch på den lokale coopen istedet. Jeg føler meg litt utakknemlig, men det

I kveld har jeg trent skikkelig bra, 1 time spinning og 1 t BodyPump. Nesten samme opplegg som hjemme så det gikk helt fint. I morgen skal jeg hjem, for å dra bort i helga. Ja, ja- som man reder ligger man:-)

 

Jeg har spist en halv knutekål i dag. Utrolig godt, men det kan bli litt vindfullt på rommet i natt?

Jeg er begynt å gå med kniv! Jeg har ikke så store planer om å begå vold, men en liten fallkniv er veldig kjekt å ha - da er det plutselig mulig å kutte & spise diverse grønnsaker man kan får kjøpt hist og pist, og ellers improvisere et måltid når man ikke er hjemme.

 

Ha en fin kveld

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

er utakknemlig jeg, du er bare bevisst på hva du putter i kroppen din , og jeg er sikker på at din kropp var gladest av alle etter lunsjen. Hvilken kropp vil vel ha blodårene full av fett, usj, kan ikke helt skjønne at det må serves sånt (nå hørtes jeg over gjennomsnittet snusfornuftig ut, men det er jo sant).

 

Ellers måtte jeg flire når jeg leste om kniven din, veldig lurt selvfølgelig, du er en løsningsorientert dame må jeg si:) Dessuten er det kanskje ikke dumt å ha en liten kniv i lomma tilfelle noen skulle prøve seg på noe ulurt;)

 

Nattaklem fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess!

 

Høres ut som om du har en spennende og hektisk periode foran deg ;)

 

Synes det var lurt og droppe den middagen jeg... Du hadde sikkert følt deg dårlig etter en slik fettbombe uansett, og samvittigheten hadde plaget deg lenge!

 

Jeg har funnet ut at jeg skal bli mer egoistisk jeg rett og slett. Fra nå av, og resten av mitt liv (håper jeg...) så skal jeg spise kcal som jeg har lyst på, og ikke kcal som andre mener at jeg burde ha! Dvs, at jeg ikke skal bry meg om hva andre mener om jeg ikke spiser kake, fet mat, oljedynkede salater, store middagsporsjoner osv. Det er mitt liv, min kropp, og jeg har brukt store deler av mitt liv til å slanke meg allerede... Alt for stor del!

 

Som sagt så synes jeg du var flink med den middagen, og jeg er sikker på at du kommer til å ta flere slike lure valg i den tiden du er på reisefot :D

 

Ha en fin helg!

 

Klem vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo helt rå, jess! Jeg er så imponert over valgene du tar og har bestemt meg for at jeg skal la meg inspirere for farmtida. Det er jeg som bestemmer hva som skal inn i munnen, må bare huske på det! Litt sur på meg sjøl for at jeg spiste det jeg fikk servert til lunsj da jeg var i Holland. Valgte vel kanskje litt smartere enn før, men det ble nok litt for mye ost og fint brød. Middag gikk fint for det spiste vi ute. Faktisk hadde vi take-away wok på gata to kvelder og det ble grønnsaker med kylling eller reker samt saus. Namm og ganske sunt!

 

Jeg synes ikke at du er utakknemlig! Du er smart og bevisst og snart er du i mål. Er det ikke utrolig? Vi kjemper mot målet som er så langt unna og det virker nesten uvirkelig at det kommer til å skje, men plutselig går det opp for oss at det faktisk er innen rekkevidde :cool:.

 

Vi snakkes! Inntil videre får du ha en fin helg og en ny, travel og innholdsrik uke!

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble i likhet med de andre her inne imponert over din takling av middagen. Kjempelurt å bare vende det ryggen til. Jeg har gjort både kloke og litt ukloke valg på mitt hotellopphold. Håper du har en strålende helg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat innom for å sjekke hva som skjer på tråden din. Første jeg så var en skrivefeil i det forrige innlegget mitt. Akkurat som om den hoppa ut mot meg - ja, jeg har ofte slike korrekturleserøyne. Vel, i alle fall kan jeg se at du har inspirert meg 'for farmtida'.

 

Mine assosiasjoner kom da i tur og orden. Den første var at det så ut som om jeg skulle bli budeie og oppleve hardere tider og jeg så meg selv 100 år tilbake med skaut og forkle under juret på ei ku. Neste var uunngåelig nok at jeg skulle bli med i neste runde av Farmen på TV2. Noe som er helt absurd og jeg aldri villet vurdert. Det hadde muligens svidd av noen kilo med mindre jeg ville blitt en av rampejentene som tuska til meg sjokolade under markedshandling. Vel, kanskje det er en mulighet hvis GR-opplegget går i stå ;)?

 

Dette ser jeg ble et tullete innlegg - kanskje det er greiest å krype under dyna? Jeg gleder meg i alle fall til at du er tilbake hos oss for fullt. Ha en riktig flott uke! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt utrolig flink! Eg som har vert lite aktiv her siden ferien, og ikke veid eller målt meg før nå, kommer tilbake og leser tråden din, og blir mektig imponert! Du fortsetter å imponere, og eg blir motivert av å lese det du og de andre skriver på tråden din.

 

Trist å høre om vennina di, håper alt står bra til med ho. Fått vite om ho må ta stråling eller ikke?

 

Og grattis så mye med bukse i str.40!! Så kjekt!! Din heldiggris;) Skjønner godt at du ville sove med den! Det vil eg også, når min tid kommer!

 

Og så flink du er til å trene, doble timer med spinning og mere til!! Fikk lyst å trene i dag, og egentlig skulle eg det også, men tok på meg mer jobbing, så skal på jobb i stedet, trenger pengene, men trenger treninga også! Ka skal eg da gjøre?? Du er flink som prioriterer treninga, kunne eg ønske eg hadde råd til å gjøre det.. Men eg jobber ekstra når eg kan, for kver måned er det tomt like raskt på kontoen min... Eg tjener for lite rett og slett.. Noen som har tips til sparing/mer penger?;)

 

Ellers vil eg bare si til deg, Jess: Stå på, du er virkelig ei flink og motiverende dame!! Håper du får like god hjelp i andre sine tråder, som sikkert mange får i din!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige meldinger. Dere er jammen meg noen flotte damer!

Jeg er hjemmom en liten snartur, drar videre igjen i mårra. Jeg var på vekta i morges, og ble ikke så veldig fornøyd, den hadde ikke rikka seg siden forrige uke. Dvs. at jeg bare har gått ned 0,4 kg på 4 uker!?! Det er litt surt at jeg ikke går ned når jeg tross alt er ganske streng. Jeg har avstått fra all alkohol, desserter og kaker, og har vært veldig nøye med hva jeg har spist. Jeg har holdt meg til 1600-1650 kcal pr dag, alle dager siste uka. Det har blitt litt mindre trim, kanskje rundt 10 trimpoeng. Når jeg avstår fra masse gode greier på kurs med full pensjon, så synes jeg at jeg burde ha gått ned, iallefall 100 gram.

Sukk

 

Upps, må stikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går seg til Jess, du har vel ikke tid til snikveiinger nå i ditt travle liv på reisefot. Er sikker på at du får utelling på neste veiedag. All den gode maten som du står i mot MÅ jo telle for ganske mye - (smil). Gleder meg til neste gang du popper innom. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når ikke hard jobbing gir resultater! Du hadde fortjent en hel kilo på alt du har stått imot på reisen. Det kommer nok, du må bare vente litt lenger på belønningen...Hold ut, det må skje noe snart!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst og oppmuntring. Jeg blir litt irritert på den vekta, men vet jo at det er sånn det er for mange i perioder. Det føles bare så meningsløst å spise ca 500kcal mindre enn kroppen skal forbruke, -i 4 uker-, og så rikker ikke vekta seg mer enn 400gram. Det hadde jo vært artigere å spise disse kaloriene:-)

 

I går kveld var jeg på en festmiddag, matmessig var det helt ok. Slike fornemme middager er jo som regel veldig små porsjoner, sausen er bare "en strek med stilig mønster"

Fikk hvitløksmarinerte krepsehaler til forrett- uhhhm:-)

Reinsdyrfilet, stekt tomat og asparges,- med bakte mandelpoteter til hovedrett. Desserten stod jeg over, selv om jeg sikkert kunne ha spist den da den var så liten at jeg nesten måtte ha forstørrelsesglass for å oppdage den. Jeg stod imidlertid ikke over vin. Jeg var litt irritert på den vekta og da ble det til at jeg iallefall skulle kose meg med vinen når vekta uansett ikke rikker seg. Godt var det, og gøy hadde vi det:-)

Jeg er nå på tur til neste kurs, dette er rene maratonperioden. Sitter nå på flyplassen og venter på avgang. Jeg kommer tilbake igje på fredag, og skal da rett videre på et seminar med amatør-orkesteret jeg spiller i til helgen.

Etter det skal jeg ta livet helt med ro en god stund. Matmessig går livet greit, men jeg kjenner det blir litt lite trening. Jeg har spasert noen turer, men det monner ikke så veldig. Kroppen har lyst til å svette! :-)

Tenk det, MIN kropp har lyst til å svette- det høres ut som noe jeg leser om i ett eller annet treningsblad.

Nå er det OPPSTILLING- vi høres

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jobber hardt og fortjener absolutt nedgang i vekta di. Flinkeste jenta i klassen ;). Skjønner godt at du blir frustrert. Disse kroppene våre er rare - noen ganger vil de ikke høre selv om vi gjør alt riktig. Men hold ut, hold ut! Jeg er sikker på at du vil få nedgang snart. Kroppen må jo gi seg til slutt den. Du har jo gått ned mange kilo nå og kanskje den bare må få tid til å områ seg litt.

 

Den vinen du drakk i går skader nok ikke, så jeg håper at du drakk den med god samvittighet. Middagen så deilig ut, forresten. Du har jo rett i det at det ikke trenger å dra på så vakent med kcal på fine menyer.

 

God tur til neste stasjon! Fint å se deg her inne igjen.

 

- klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan sveisan Jess. Jeg har nettopp lest innlegget ditt inne hos Skrulle. Og jeg kjente meg så utrolig godt igjen i mye av det du skriver. Nesten skummelt av og til (he he). Nå i skrivende stund har vi gått ned like mye 22 kg. Jeg hadde i likhet med deg bestemt meg for at 2008 var året for vektnedgang og resten av livet = hold vekten. Men nå går jammen vektnedgangen trått for tiden, det er omtrent på stedet hvil. Jeg hadde en god nedgang i august, så skal vel egentlig ikke klage. Jeg /vi får bare holde koken. Kjenner at jeg har lyst til å komme lengre ned i vekt, få strammet opp kroppen enda mer noen dager og andre dager tenker jeg at jeg skal være sjeleglad hvis jeg bare klarer å vedlikeholde vekttapet som jeg har klart å oppnå. Hvor høy er du igjen Jess.

 

Kos deg med all fartingen - hva gjør du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulle, du kan tro jeg drakk vin med god samvittighet. Og nesten med begge armene, upps:-) Kanskje det er det som skal til for at vekta skal rikke seg igjen?

Når jeg drikker alkohol baker jeg det inn i dagsrasjonen. Det er vel ikke så veldig sundt, men nå drikker jeg jo ikke så veldig ofte altså. Bytte melk og kvelds med vin:-)

Jeg er ikke flinkeste jenta i klassen, jeg har nok bare vært heldig med timinga og fått motivasjonen skikkelig på plass. Og så traff jeg jo alle dere flotte mennesker her inne som har gitt meg så mye. Jeg tror aldri jeg tør slutte bruke vektklubben, når slankinga er ferdig må jeg vel på behandling for min vektklubb-avhengighet. Skal sjekke om man kan få slikt dekt gjennom trygdeetaten:-)

Og tro meg, denne kroppen skal få møte motstand- denne kampen skal JEG vinne.

 

2neA, jeg er 172 cm.

Jeg eier/driver en barnehage. Det er ikke vanlig at jeg farter så veldig mye, dette ble en opphopning av kurs/videreutdanning, møter, musikk-seminar og jobbing på ei messe. Jeg liker forsåvidt å farte, men vil helst ha kontrollen selv. Og dette ble i overkant:-)

Men, jeg gjør det beste ut av det. Prøver å ta en dag om gangen og nyte stunden. For det er mye trivelig oppi alt dette.

Nå har jeg inntatt horisontalen i senga på rommet. Greit med bærbar, da kan jeg pludre med dere her inne når jeg kjeder meg. I kveld er det heldigvis ikke noe sosialt, skal prøve å få meg ei skikkelig natt med søvn.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ER jo veldig flink! Timing og motivasjon er unektelig viktige faktorer, men du har hele tiden gjort veldig bevisste valg og det tror jeg du stort sett har fått igjen for. Denne kroppsfysiologien er komplisert så hva som er lurest er det vel ingen som vet. Og det som virker for en virker kanskje ikke fullt så godt for en annen.

 

Godt at du drikker vin med god samvittighet - og begger armene er greit det i blant. Jeg har også god samvittighet når jeg drikker vin! Men det skjer kanskje ikke så ofte som tidligere. Det hender nok at jeg bytter ut mat med vin også for å putte det inn i regnskapet. Men når jeg er på galeien kommer det nok i tillegg ;). Og da blir det noen strenge dager og uker etterpå.

 

Selv om strategien nok avviker noe så går vi jo ned sakte men sikkert så lenge vi klarer å holde i stroppen, og underveis bedrer vi selvtillit og bygger sunne kropper som kommer til å vare i årevis!

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Jeg føyer meg inn i rekken til de andre og er helt enig i at du er en veldig flink og fabelaktig jente. Den ikke så veldig samarbeidsvillige vekta skal du ikke bry deg så mye om, den har sikkert en trassperiode, så hvis bare du overser den en liten periode, vil den spille på lag igjen, det er jeg helt sikker på;)

 

Når jeg er ute og reiser, samler jeg bestandig på ekstra vann i kroppen (som om det var det jeg trengte.:!). Får problemer med sko, og buksene blir trangere, og vet ikke helt hvorfor, men det forsvinner etter noen dager når jeg kommer hjem. Kanskje det er slik med deg også?

 

Fortsett å nyt hver enkelt dag, og fortsett med de bevisste veivalgene i matfatet, da kan du ikke annet enn å fortsatt lykkes i ditt livsprosjekt.

 

Go tur videre. Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom på ny snarvisitt. Det er så koselig å lese meldinger fra dere GladDUerigang og Skrulle, det varmer et travelt hjerte:-)

Jeg er såvidt hjemmom i dag. Kom i morges og skal videre i helga. Da er det heldigvis slutt på denne fartingen for en stund. Det er jammen bra, for dette er ikke bra for rynkeprofilaksen:-)

Jeg har hatt det så moro at jeg nesten ikke klarer å kjenne etter hvor sliten jeg er, venter bare på at kroppen skal få bråstopp. Det er nå ei uke siden jeg har sovet noe som er i nærheten av å dekke mitt søvnbehov. Jeg sover dårlig når jeg farter, og når jeg i tillegg ikke har vett til å legge meg- så fortjener jeg vel å ha det sånn. Var det noen som påstod at jeg ikke var 20 år lenger? Heldigvis har jeg ikke skjønt det selv, så jeg bare nyter livet- så får jeg heller gå i dvale i neste uke:-)

Jeg har gått så mye som mulig, har benyttet alle pauser til en luftetur.Matmessig har vært meget nøysom. Det har jo mye hyggelig i glassene på kveldene, og jeg syntes å huske at jeg leste et sted at det ikke var i henhold til GreteRoede-anbefalingen??? Jeg håper jeg husker feil:-)

Jeg spratt på vekta i morges og den viste heldigvis statusQ. Nedgang hadde jeg ikke giddet tenke på engang.

 

Sees etter helga

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJEMME:-)

Borte bra, og hjemme best- ingen tvil om det. Jeg har hatt fantastiske dager, men kroppen tåler ikke så mye farting, lange dager, fest&fart, lite soving og mange inntrykk.

Jeg har hatt snev av gi f. holdning, det skyldes nok litt at vekta ikke rører seg uansett. Når jeg sier snev av, så betyr det at jeg i helga har drukket vin og øl, spist 1 is, spist masse frukt, spist meg helt mett på den fete maten jeg ble servert til middag. Og jeg har ikke talt kcal.

Noe må vel ha skjedd i hodet, for jeg smakte ikke på sjokolade, chips og kaker og sånt som det florerte av. Og det var faktisk ikke i min tanke heller, så jeg ofret ingen ting.

 

Kroppen har samlet vann, det vises veldig godt når jeg tar av strømpene.

Jeg var "avventende spent" på vekta i dag. Den viste faktisk ned 0,2 kg. Det må jeg si meg fornøyd med. Tror faktisk den kan vise noen gram til ned når "vannet går".

Trimmessig har den siste uka vært tragisk. Har klart å klore til meg 10 trimpoeng, men de er bare fordelt på 2 dager. Det vil si at jeg har 5 dager uten trim.

 

Ja, ja- nå er det tilbake til havregrauten:-)

Jeg er heldigvis ikke lenger redd for at jeg skal gi opp eller falle tilbake til gammelt levesett lenger. Det er greit å leve slik ei ukes tid, men kroppen trives faktisk bedre med litt andre antioksydanter enn bare vin.

 

Jeg fikk en del spørsmål i helga om dette med slanking. Jeg ble sittende og prate med 2 damer som jeg ikke kjenner så veldig godt fra før. De var veldig nysgjerrig på hva & hvordan jeg hadde fått til dette. Så nå er det vel rett før jeg kan kreve provisjon fra GR?

Antar de hiver seg på kurs, alternativt møter dere dem vel her inne etterhvert:-)

 

Jeg får av og til en del kommentarer som jeg ikke liker så godt. Jeg hører eller leser mellom linjene at noen kan synes jeg er blitt fanatisk i matveien og treningsnarkoman, noen tror jeg ikke kan kose meg. I helga hadde vi med oss egen tørr-mat, jeg fikk flere kommentarer på at jeg f.eks hadde meg meg cottage cheese og lett blåbærsyltetøy. Da jeg lagde meg en kopp option-sjokolade måtte "moro-klompen" annonsere for alle at "nå skal hun drikke maten sin" (les; nutrilett)

Nå er jeg helt sikkert ganske ømtålig på dette punktet, jeg føler nesten at jeg må unnskylde meg fordi jeg lever sånn. Jeg sier ofte at jeg MÅ gjøre det slik, for ellers tar det 100 år å bli ferdig. Jeg har et par ganger måttet si i fra til folk om at de ikke behøver å bruke så mye energi på meg.

Jeg prøver å gjennomføre denne slankingen så diskret som mulig, lager ikke noe nummer ut av min livsstil og kommenterer aldri hva vi får servert eller hva andre spiser- hvorfor kan ikke de la meg være i fred da?

Jeg velger å arkivere det som misunnelse fordi jeg endeliiiiig klarer det de selv kanskje drømmer om?

Dette er ikke et veldig stort problem altså, jeg bare kjenner litt på det nå siden jeg har levd så tett innpå andre mennesker ganske lenge:-)

 

Ha en fin ny uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også Jess, at det er missunnelse. Det du har klart er det ikke mange som klarer!!Jeg tror også at når overvektige har gått ned en del, så synes andre rundt at det er "nok". Det er ikke sånn at vi behøver å bli flotte og "normal" vektige, for da blir vi nok på en måte "konkurrenter" til de som er vant til å se på oss som hun som er litt "rund". Sånt blir det lett missunelse av. Så hev deg over det, og lev ditt liv. Og i tillegg, vær stolt av alt du har fått til:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

...godt å ha deg her igjen;) Også er det godt at du har hatt noen flotte dager/uker borte, man kan leve ganske lenge på slike utflukter, selv om man er helt utkjørt når man er tilbake. Men da setter man jo så umåtelig pris på hverdagen og rutinene, og det i seg selv er verdt all slitenheten.

 

Som jeg skrev på min tråd her om dagen, så tror ikke jeg de fleste av oss mennesker vet så mye om kosthold som man skulle tro. Det er utrolig mye uvitenhet, og folk har ikke anelse om hvor mye kalorier f.eks ett wienerbrød inneholder, eller hvor mange kalorier det er i en middag, eller i en brødskive med pålegg. Jeg tror denne uvitenheten gjør at vi blir sett på som fanatisk når vi veier, teller timer, har med egen mat, osv, i tillegg til misunnelsen du er inne på. Det er ikke så lett å overse sånne teite kommentarer, men vi er nødt til å være egoistiske og tenke på oss selv og kroppen vår. Tenk bare på hvor heldig ditt maskineri er i forhold til de som dytter i seg alt mulig rart. Lurer på om du hadde klart å være like lenge borte med like mye energi for 20 kg siden? Det tror ikke jeg, Jess. Du gjør de riktige valgene for deg, og det er det som er det viktige, ikke hva andre sier og mener. Jeg ser for meg en lekker, energisk, viljesterk og ett ganske så enestående menneske når jeg tenker på deg, Jess, og jeg tror ikke jeg er den eneste her inne til å tenke det;)

 

Har forresten også hatt en treg september, så nå setter vi inn ekstra giret, og bruker de siste to ukene på noen positive tanker om oss selv og veien vi har valgt å gå;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du er tilbake hos oss, jess. Vil helst ha deg her og liker det ikke helt når du er på tur ;). Skjønner at det har vært bra men hektisk. Det står respekt av nedgang etter en slik maraton! Veldig bra. Jeg tror nok du har samla litt vann, som du sier, så tipper du kan regne med litt mer nedgang når du kommer helt i rute igjen. Deilig å være hjemme i det vante, ja. Havregraut er ikke å kimse av!

 

Så dumt at noen absolutt må kommentere andres mat. Kanskje er du litt ømtålig, kanskje ikke, men uansett har det noe med hvordan ting blir sagt også. Jeg ville blitt muggen hvis noen hadde gitt meg den drikke-mat-kommentaren. Det har da for pokker ingen noe med! Jeg tror du, Krille og gladjegerigang har helt rett i at noen kan være misunnelige fordi de ser at noen faktisk klarer å ta tak mens de sjøl kanskje ikke klarer det. Trenger ikke være folk som sliter med vekta nødvendigvis, men folk som ønsker å ta oppgjør med andre uvaner uten å helt klare det. Eller at de ser folk som er vellykkede som trusler. Å gå ned så mye i vekt er helt klart et Vellykket-Kriterium :).

 

Det gladjegerigang skriver om uvitenhet tror jeg også er viktig. Å gå ned i vekt krever fokus (nesten) hele tida. Noen ganger opplever jeg at folk sier at jeg sikkert kan ta en liten bit og det blir jeg irritert av. Men det er jo sant da: Jeg kan ta en liten bit. Men ikke hele tida eller hver dag. Hvis jeg behandler hver lille bit som akkurat det så blir jeg feit igjen. Prøver å forklare det hvis jeg gidder. At folk spør fordi de har en sunn interesse for at jeg har gjort noe som åpenbart virker opplever jeg som noe helt annet.

 

Nei, nok babling fra meg. Ha en riktig god natt! - SKRULLA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at det var godt å komme hjem til mann, unger og hus,- det var faktisk utrolig godt å komme hjem til dere også! Dere har jammen fått en stor plass i mitt liv- det skal dere vite. Og jeg vet ikke engang hvem dere er...

Og det er jo like greit, vi hadde neppe vært så åpenhjertlige her inne hvis naboen og tanta og sjefen satt på nettet og leste om oss:-)

 

Jeg måtte veie meg i dag også. Og vet dere hva- vannet har gått. Nå venter jeg bare spent på den store fødselen.. (hææregud så barnslig jeg var nå, da)

Iallefall så veide jeg nesten 1 kg mindre i dag enn i går morges. Og søkkene rundt legga etter strømpene var sporløst forsvunnet. Måtte det bare vare.....!!!!

Jeg er forbausende pigg til tross for at jeg har hatt det så travelt. Måtte på et foreldremøte på skola i går, og det var jammen ramlet inn noe i dag også- så hjemmekvelder kan jeg ikke si jeg plages med. Men jeg holder koken. Og det hadde jeg ikke gjort for ett år siden. Da hadde jeg nok havarert:-)

Så- hvis man skal tenke positiv, og det skal man jo..... så vet jeg jo at tåler litt stress og fart:-) Ikke ille det?

Hjemme ligger det lettsaltet torsk og venter på kokken (=meg). Har kjøpt bacon til de andre, og skal steke noen skiver røkt kyllingfilet til meg selv= "juksebacon". Smaker godt til fisken. Nå fikk jeg vann i munnen altså.

Tørk, tørk...

 

Ha en nydelig ettermiddag

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...