Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

...men ikke så mye som frykta fra veieprognosene, heldigvis. Mye av vannet gikk visst :). Oppgang fra forrige uke på halvkiloen, og det får jeg nå bare finne meg i etter alt det tullet jeg har drevet med i det siste.

 

RenateH: Jeg er ganske flink på utskeielser :D. Jeg har også, stikk i strid med hva jeg trodde om egen natur, vist meg å være ganske god i å rydde opp etter utskeielser. Jeg har skeia ut relativt mange ganger siden jeg starta. Noen ganger har det bare vært feks 3-500 kcal over en dag ei uke, og det synes ikke alltid på vekta, eller gir i alle fall ikke oppgang. Andre ganger har jeg hatt 2-3 dager i slengen, og i et par tilfeller ei uke, hvor jeg ikke har vært så flink. Tror likevel at jeg bruker hodet litt mer aktivt enn før og begrenser skadeomfanget litt. Men i disse tilfellene har jeg alltid gått opp i vekt, som regel mellom en og to kilo. Min erfaring er at hvis jeg klarer å stramme inn skikkelig så tar det 1-2 uker før jeg er tilbake til der jeg var før utskeielsen, det vil si at en skikkelig utskeielse koster meg to eller tre uker. Det er ganske kjipt, men i de fleste tilfeller har det vært verdt det. I noen få tilfeller ikke.

 

Jeg synes ikke det er lett, men mest fordi jeg vet at det koster meg tid. Utskeielsen denne helga har jeg håp om at skal være fiksa til neste veiing, men å bruke to uker nå sånn på tampen av nedgangen min, og spesielt dytte 1000 kcal klokka to om natta (aleine, foran TVen), er det definitivt ikke verdt. Å drikke masse vin i godt selskap var ok. Samme mengde kalorier sammen med venner i godt lag hadde nok vært verdt det.

 

Jeg tenker mye på det også! Jeg liker å feste innimellom og jeg liker å spise god mat uten en bekymring sammen med venner. Jeg liker å dra på tur og drikke pils i sola. Jeg har innsett at det er slutt på å leve hver dag som det er den siste slik som jeg gjorde mye av før. Men jeg må gjøre det innimellom og da er prisen at jeg går opp i vekt.

 

Utskeielser må jeg ha innimellom, men altså bare innimellom. Hvor ofte jeg kan tåle det når jeg er i havn er jeg usikker på, men utfordringene har en tendens til å komme flere i slengen.

 

Så mine triks er: Bestemme hvor lang utskeielsen skal vare. Reise på tur til København i 3 dager er lik utskeielse i tre dager. Ha besøk fra Norge i 4.5 dager fra folk som vil på pub og generelt leve Herrens Glade Dager...Se hvor mange dager som kommer til å være slik, tror det blir 2 denne gangen. En dag skal de på besøk til noen andre og en dag må jeg jobbe, så de dagene har jeg planlagt å leve som vanlig.

 

Jeg lever veldig strikt i forkant og med en gang jeg er tilbake igjen fra utskeielsen min. Da er det ikke rom for noen dumme valg. Såkan du kanskje lure på hvordan jeg klarer å holde meg til dette. Og det har jeg ikke noe godt svar på. Jeg går gjerne på vekta samme dag eller dagen etter og ser hvor ille det står til, og så tenker jeg at jeg kan enten fortsette å skeie ut og veie enda mer dagen etter eller leve lurt og kanskje veie litt mindre dagen etter. Jeg tror det er hele motivasjonen min. Jeg vil ikke gradvis gå opp igjen i vekt og jeg vet at hvis jeg er flink ei uke eller to så er mye gjort. Jeg hata å føle meg slik jeg gjorde før. Jeg blåser i om folk syntes jeg var stor og flott eller hva de nå syntes på en god dag. Jeg skal ikke opp igjen i vekt!

 

Andre håndterer kanskje disse tingene annerledes og gjerne bedre enn det jeg gjør. Jeg drømmer jo om denne middelveien da...men mistenker at den kan bli litt vanskelig å finne. Vel, først er det å komme i mål, og så er det å trene på å spise mer igjen. Men utskeielser blir det nok i framtida ja :). Og jeg vet hva som funker for meg så samme strategien kommer vel til å bli fulgt.

 

Hmm...dette ble mye og kanskje litt rotete. Ønsker alle en riktig god dag. Her er det frost og strålende sol. Alldeles nydelig. Nå skal jeg sykle på jobben!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Måtte bare innom og besøke deg igjen, jeg.

 

Gleder med til jeg kan begynne å planlegge litt utskeielser, som sagt tidligere er jeg ikke helt klar for det ennå. Fungerer best når dagene går sin vante gang...

 

Men, jeg har tatt av 6 kg. på 3 uker. Vet ikke hvorfor det har gått så fort, men det er jo herlig med en god start.

 

Jeg trener ikke så aktivt, svømmer en dag og går tur 2 dager utenom, klarer jeg mer er det en ekstra bonus. Planlegger å gjøre mer ut av det senere, akkurat nå er det nok for den stakkars, late kroppen min:-)

 

Forstår godt at du syns det vanskelig å være den trege nå du har besøk, alltid verre når folk skal ligge over. Og som vi alle vet, når vi er på tur skal vi KOSE oss. Er vel sånn dine gjester også har det, hehe.

 

Heldigvis er det mest av hverdager!!! I denne startperioden syns jeg faktisk det!!!

 

Håper du skriver mye videre, for jeg titter innom oftere enn du tror:-)

 

Hilsen fra Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Takk for at du tok deg tid. Det kom godt med, og satte tankene i sving...

 

Tar med meg erfaringene dine inn min hverdag hvor utskeielsene dukker opp med jevne mellomrom, så gjelder det å begrense dem.

Uttrykket "Pick your battles" (eller er det fights)...får på en måte en ny mening...

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket, jenny. Trivelig at du tar en tur innom i blant. Du har virkelig hatt en fantastisk bra start og det er veldig moro å se. Jeg tror det er godt for flere av oss når det er flest hverdager. Ikke er det så mye skumlerier som lurer og vi har heller ikke den samme kosefølelsen som i helga eller på turer. Det er veldig koselig med besøk og jeg gleder meg veldig til de kommer. Jobber litt med å fokusere på at jeg kan skeie ut litt og bruke huet innimellom, for tross alt er det viktigere å kose seg med venner enn å ikke gå opp i vekt denne helga. Jeg synes jo egentlig det selv om jeg kan høres vel trangsynt ut i blant :D.

 

Hallo igjen, RenateH. 'Pick your battles' summerer vel det vi holder på med når det gjelder tidspunkter for å være strenge og tidspunkter for å slakke tøylene. Jeg tror det er viktig å kjenne godt på hva som skal være ens egne 'kamper'. Det varierer jo så veldig oss i mellom.

 

Det jeg glemte å skrive tidligere var at jeg alltid drikker enorme mengder vann i etterkant av en utskeielse. Etter en dag eller to kjenner jeg at noe har skjedd i kroppen, feks blir fingrene normale igjen etter å ha vært skikkelig stive tømmerstokker! Om det virkelig hjelper å drikke vann vet jeg ikke, men de sier jo at vann hjelper til med å fordrive vann i kroppen. Og så spiser jeg gjerne mat som smaker mye og som jeg kan spise mye av. Supper! Gjerne med masse krydder.

 

Ha en riktig god kveld dere som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det visst ikke bunn i lillemagen. Har spist masse, til og med middagen min allerede :). Det betyr mindre på kvelden, det gitt, og det liker jeg ikke.

 

Men, jeg skal på noe trening som kalles 'Martial Arts' i kveld og det er visst noe kampsportgreier og jeg har aldri prøvd noe som ligner. Tilbud på universitetet til veldig liten penge, så ikke stort å miste annet enn kalorier...:D. Litt nervøs, må jeg si. Tenk om kroppen min ikke virker i det hele tatt til slikt??

 

Ja ja...rapport følger. Ha en riktig god kveld alle! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy å høre hva du syns om treninga:) Kjekt med nye utfordringer, selv om det kribler litt i magen før du er kommet i gang.

 

Jeg driver også å prøver litt forskjellige timer for tiden. Siste jeg prøvde meg på var StepPuls og jeg ble positivt overrasket. Jeg har aldri gått på slikt før og er vel ingen ballerina, likner mer på en elg som skal danse på isen. Heldigvis var det ikke så altfor mange trinn som måtte læres. Jeg klarer et par trinn, deretter stopper all koordinasjon mellom hode, musikk og kropp. Jeg har rytmen inntakt, men grasiøs og yndig- niks!:)

Det var iallefall slik at jeg fikk høy puls med mye hopp, sprett, kick, bøy osv. I tillegg var det rene styrketreningsøvelser, det gjør seg alltids på en kropp som har større futteral enn innhold:p

Nå er det bare noen rene dansetimer som gjenstår, og de lyt få stå for min del. Jeg liker forsåvidt å danse, men treningseffekten blir for liten hvis jeg skal styre for mye med mange trinn og greier.

 

Kanskje lille-magen setter pris på trimmen. Min gjør stort sett det, den roer seg ofte litt etter slike økter. Kanskje den får andre ting å tenke på?

 

Ha en fin kveld

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke bare meg som er ekstra sulten i dag, er det ikke onsdagen som blir kalt lillelørdag?? Er visst det min mage tror i alle fall....:-)

 

Hørtes spennende ut med den nye treningsformen din, du får komme med referat etter hvert!!

 

Jeg var og svømte i går, har vondt ryggen i dag.... (fikk det forrige gang også...) Går det an å få gangsperre i ryggen??

 

Måtte le av beskrivelsen til Jess, jeg fikser også rytmen, men kan knapt kalles en gaselle.... Akkurat nå er det nok helst en elefant som tramper takten:-)

 

Ha en fin kveld videre,

hilsen Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...var moro! Vel, kanskje litt tidlig å si siden første gangen var mye introduksjon. Herlig morsom instruktør som er opptatt av at trening skal være moro og som synes at det han driver med skal linkes mot vitenskap. Hva han nå enn mener med det. Jeg håper at det betyr at han er opptatt av de fysiologiske prosessene i kroppen i forbindelese med trening. Martial Arts er en samlebetegnelse for ulike typer kampsport og spenner vidt etter det jeg kan skjønne. Også på det jeg var på i går er fokuset på å være sterk, smidig og sunn (Hipp Hurra!) og ikke minst være i stand til å forsvare seg hvis man kommer i situasjoner der det er nødvendig.

 

Nå har jo jeg aldri vært på noe liknende, så jeg vet ikke hva folk egentlig gjør på andre kampsporttreninger. Vi varma opp ca 20 min med mye hopp og bevegelser - litt aerobicaktig faktisk - og ble gode og varme. Deretter litt styrke, slik som planke. Deretter viste han oss hvordan vi lett kommer ut av en situasjon hvis vi blir grepet rundt håndleddene. Enkelt folkens: vri håndleddet slik at den smaleste siden vender mot overgangen mellom tommel og pekefinger hos den som holder. Det er det svakeste punktet og da er det ofte bare å rykke armen ut, selv om det noen ganger hjelper å vri og vende litt. Vi øvde og det var moro og lett å få til. Pangstart! Han viste noen forsvarsteknikker og vi var selvfølgelig mektig imponerte!

 

Ser fram mot neste gang som jeg tipper blir både hardere og vanskeligere. Men det er unektelig god trim. Jeg kjenner det godt i kroppen og lurer på om stølheten allerede er i ferd med å sige på :).

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RenateH: Kickboksing høres egentlig ganske moro ut - i alle fall enestående trim. Tror de greiene jeg var på i går forutsetter litt av den samme kroppsbruken.

 

jess: Ja, du prøver masse nytt om dagen. Det er jo kjempebra. Jeg har jo vært litt pysete med å prøve nye fysiske ting fordi jeg har ikke stolt på at kroppen min kan klare og ikke minst at jeg skulle komme i pinlige situasjoner der den store kroppen satte begrensninger og ikke minst at andre virkelig skulle se hvor stor jeg var. Dette har vi jo snakka om før, flere ganger :). Godt å kjenne at selvtilliten er økt. Ikke minst at jeg er i bedre form slik at jeg henger med som vanlig folk. Følte meg helt vanlig og normal i går selv om de andre jentene stort sett var små spebygde briter og asiatere. Det var en herlig blanding av mennesker fra helt unge til godt voksne og i alle fasonger. Folk flirte godt og det var rett og slett både moro og god stemning. Step er egentlig helt fint, det, men for min del forutsetter det at det er enkle øvelser som repeteres til det kjedsommelige. Ha ha, kanskje vi skulle melde oss inn i Elgens Vel - der hører visst jeg hjemme også. Men pytt pytt - la de andre gå på dansetimer og være grasiøse. Jeg nøyer meg gjerne med å være sunn og sterk...og helst litt spentigere og tøyelig etter hvert. Lillemagen fikk annet å tenke på, så jeg kom meg trygt igjennom gårsdagen. Havregrøt til kvelds!

 

jenny: ja, det er så sprøtt med slike sultne dager. Men de gir seg som regel relativt fort. Somoftest er det bedre med meg dagen etter. Du får bli med i Elgens Vel, du også da. Det er da enda noe at en klarer å trampe på takta i alle fall :). Så fint at du har svømt - klart du blir støl i ryggen! Supre greier! Sier vel mest om hvor dårlige vi er til å bruke en del av ryggmusklene til daglig. Hvis du ser på svømmerrygger så har de en del muskler som er vanskelig å identifisere hos oss vanlige dødelige.

 

Nei, nå har skrulla skravla seg bort igjen. Nå må det jobbes! :)

 

...og morgenens lyspunkt: Snikveid meg til det samme jeg hadde før jeg gikk opp så grundig igjen. Så nå er det å prøve prøve prøve å holde meg så noen lunde i skinnet fram til tirsdag slik at oppgangen ikke blir altfor stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å se hvordan du har det. Og her var det aktivt ser jeg - iallefall har jeg ikke klart å lese meg helt opp på tråden din:D

 

Høres spennede ut med "ny" treningsform - alltid godt å kunne prøve ut nye ting. Litt dårlig tilbud her på stedet da - må kjøre 4 mil en veg for å finne godt utbygd tilbud. Og så flink er jeg ikke. Vet at det klarer jeg ikke å leve med i lengden. Vanskelig nok å komme seg ut i nærmiljøet gitt!!

Men jeg har skrekkelig lyst på et av de yoga-tilbudene de har:)

 

Lykke til med veiinga - du er snart i mål?

Jeg "planlegger" å kunne logge lett-overvekt til påske - og satser videre mot normalen...

 

Lykketilklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med datter og husket plutselig på noe du hadde skrevet på oppskrift og mat tråden:

"Bruker du spesiell type speltmel (spesielt for brødbakemaskin) eller er det helt vanlig? Fås speltmel forresten i forskjellige grovheter? Må man bruke mer vann, evt mindre?

 

Jeg har lyst til å prøve, ser du! Prøvde speltmel i pizzadeig i bakemaskin og det ble veldig rart. Husker ikke helt, men tror det ble bare små klumper...?"

 

min datter bruker denne oppskrift :

 

100% Spelt Bread Machine Recipe

 

Makes 1 medium loaf.

by Nicola Warnants - health and home-baking enthusiast.

This recipe has been developed in a Panasonic Breadmaking machine. The recipe should be made exactly as follows and makes delicious very well risen bread every time.

 

Follow a rapid bake programme

 

1 1/2 teaspoons Fast-action dried yeast

 

500g Bacheldre stoneground spelt organic flour

 

1 1/2 teaspoons salt

 

335 ml tepid water

 

1 1/2 tablespoons olive oil

 

We particularly like this recipe as it doesn't need sugar, and olive oil is healthier and easier than butter. Also it is all spelt with no standard wheat flour which can upset some people's digestion.

 

Spelt Flour is an ancient relative of modern wheat, it has a delicious and distinctive nutty wheaty flavour. Spelt contains gluten which makes it ideal for bread making; the gluten, however is more fragile than that found in wheat, making it easier to digest.

 

The gluten structure needs to be taken into consideration whilst baking with it. It requires less kneading so reduce this time by half and it also proves (rises) in about half the time of ordinary wheat so reduce this accordingly. If following a wheat bread recipe reduce the water slightly.

 

When using a bread machine select the shortest cycle available (about an hour). Otherwise if left to prove too long it will rise up and then collapse. If you do not have a short cycle, use the bread machine to mix the dough and prove the bread, but once the bread is raised you can remove the tin and bake in the oven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo pandora og kire! Jeg skal lese meldinger og svare skikkelig senere. Altfor mye whisky på meg. Et langt innlegg gikk rett i cyber space :). Himmel, med whisky innabords (hvordan skrives det) ganske dårlig til å taste....

 

Fristende til å skrive (veldd sakte nå siden drukket alkohol) at forumet holder meg oppe. Det er bare tull, selvfølgelig, men ikke riktig bare tull. Mange ting som holder meg oppe, altså. Nå må jeg sove!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh skrulla, jeg måtte le litt da jeg så tidspunktet du hadde vært på nett....eller var du ikke helt 'på nett' :) :) ? skikkelig moro med en utsvevende kveld og drak du singel malt whiskey kunne det vel ikke være bedre? (måtte være en magnum champagne da :) ) (det skal jeg jammen drikke den dagen jeg er under 75!! kanskje jeg må drikke det av tute-kopp på pleiehjem, men det skal jeg, ja :))

 

spis en deilig stor frokost - engang - skrulle, og så ut i frisk luft, så er du god som gull igjen på ett øyeblikk.

 

sender ett par panodil - værsågo'

 

kire-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg le altså!!!:)

Hva er bedre enn at Skrulle skeier ut med vektklubben istedet for sjokolade på natta. Her inne er det ingen begrensninger vet du, du må hverken veie eller telle det du inntar eller serverer:p

Høres ut som om du koser deg, du herlige dame

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i det skravlete hjørnet og her inne er det jo bare stille. Så da benytter jeg anledningen til å skrable litt på tråden din!

 

Ha, ha.... har aldri sett noen har skrevet i fylla :) den var herlig! Og så morsomt å se du skrive feil... det skjer jo ikke ellers! Så heretter skjønner vi hva som feiler deg hvis det er skrivefeil :)

 

Du har nok norske gjester og koser deg. Jeg har fremdelse guttungen syk så jeg begynner å føle meg litt i fengsel. De andre dro på skitur idag. Flott perleføre og -8. Men da de kom hjem skulle jeg gå en tur. Men veiene var så glatte og skrapa hadde laget store kanter så jeg måtte gå midt i veien. Jeg gikk inn noen gårdsveier og gikk frem og tilbake. Så det ble ikke den helt store opplevelsen, men jeg fikk jo trent litt. Merker at jeg må slite lenger for trimpoengene nå.

 

Nei, jeg hadde vist ikke mye å skravle om.... ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelige meldinger. Gjestene våre er i ettermiddag hos noen andre de kjenner så vi har kvelden alene. Skrulla fikk seg en to timers ruslerunde i kaldt og vindfullt, men strålende vakkert, vær og har spist pizza og sett film sammen med helten. Men vi har hatt det kjempefint med besøket vårt! Heldigvis ble det bare fredagen som ble så veldig fuktig...Var så trivelig å sitte oppe og pjalle. Da mannen til venninna mi trakk seg tilbake var jeg visst ikke helt klar (for å legge meg), så da ble det visst litt forumskriving, med ehem...noen skrivefeil selv om jeg prøvde å være flink.

 

 

Pandora: Jeg er helt med deg når du sier at det kan være for mye å bite over i lengden hvis en skal drive å kjøre lange veier for å gå på trening. Da må det være en veldig motivasjon til stede. Det er mye lurere å satse på noe i nærmiljøet (feks stuegulvet om det kniper...) slik at det faktisk fungerer. Det er supert at du snart er i lett overvekt-kategorien. Det gjør godt både for kropp og sjel det. Bare et par måneder til nå så. Jeg er visst snart i mål. Rart og deilig :)!

 

 

kire: Tusen takk for speltbrødoppskrift til brødbakemaskin. Det gir absolutt mening at det skal brukes kort bakeprogram. Spelt liker visst ikke så godt å bli gnudd så lenge. Dette skal prøves! Jajaja...ble mye whisky på fredagen. Jeg er veldig glad i single malt, og liker å ha et lite lager av ulike typer. Lageret mitt står i Norge og har ikke skaffa meg her fordi jeg rett og slett drikker veldig lite om dagen. Vennene mine hadde med en som var veldig rund og lettdrikkelig. Er glad i champagne og jeg... Det vet jeg du setter pris på også. Blir desverre altfor sjelden, for når flaska er åpnet så bør den jo drikkes samme dagen. Tutekopp ja...joda, det kan vel gå an det hvis vi har slutta å drikke av vanlig glass :). Jeg sov lenge på lørdag og våkna frisk og fin!

 

jess: Ja, jeg må innrømme at jeg var mektig stolt over å ty til Vektklubben i steden for sjokolade, eller resten av whiskyflaska for den saks skyld. Dette kaller jeg progresjon! Ble jo en litt rørete melding kunne jeg se etterpå, og lurte bittelitt på om jeg skulle redigere. Men så tenkte jeg at jeg får stå for det jeg gjør :).

 

steg: Neimen så fint at kommer og skravler hos meg! Det synes jeg er så trivelig, ser du! Deter litt kjedelig når ingen er på nett når en er litt på skravler'n. Jeg prøver jo å skrive så mye som mulig uten skrivefeil. Jeg har nemlig korrekturøyne og skrivefeil har en tendens til å hoppe ut mot meg. Men innimellom kjemper jeg litt i mot kontrollbehovet, for det er da virkelig ikke så nøye (sier jeg til meg sjøl). Men på fredag var nok korrekturøynene litt slørete. Sikker upussa brilleglass...:). Så kjedelig at han vesletassen ikke blir i form igjen. Ble det mor som måtte være hjemme mens de andre kom seh ut på silkeføret i dag. Uansett er det jo helt supert at du tok deg en litne tur selv om det var litt i glatteste laget. Det er ganske god trim å gå på glatta. Hele kroppen må liksom stå på litt ekstra. Ja, trimpoenga må vi visst bare jobbe hardere og hardere for. Men det er nå litt fint det da...

 

Nå skal jeg ta meg en liten runde rundt på trådene. Ha en riktig god natt alle!

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg sier, du henter deg mesterlig inn. Og hva gjør det da om du tar deg noen hyggelige dager i godt selskap. Jeg ble i skikkelig godt humør av det natte-innlegget ditt, jeg setter stor pris på litt humor i hverdagen!

Det er jo et kjempealternativ til sjokolade og gatekjøkken på natterstid!

 

Apropos baking...jeg ble lykkelig av å oppdage at det som står på melpakkene stemmer. Det er ikke nødvendig å forheve deigen, det gir ikke annet/bedre resultat. Brød kan bakes ut med det samme og heves kun 1 gang, men ei god stund (1t?) Gamle vaner er vonde å vende, også når det gjelder baking. Så når jeg har god tid forhever jeg fremdeles deigen.

 

Ha en fin uke!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelig melding, jess! Jeg er imponert over alle som baker på gamlemåten - det har jeg aldri fått dreisen på gitt. Det blir batongbrød. Harde og små. Ikke veit jeg hva jeg gjør galt. Jeg har en melblanding stående i skapet og kanskje jeg skal prøve å bake på gamlemåten av den? Det er jo bare tull at den skal stå der og blomstre. Rundstykker kanskje? Lagde noen i muffinsbakeform en gang av mangel på noe bedre å putte deigen i. Så jo litt rare ut, men smakte bra. Noen tips til hvordan det skal bli luftigere brød, forresten?

 

Her snør det i dag! Nordmenn som vi er (Ja da, helten min liker å tenke at han er halvt norsk), trossa vi føreforholdene og sykla på jobb. Var jo reine veier. Men nå vurderer vi å sykle hjem igjen for det er meldt mer og tettere snøvær. Dessuten er de stakkars gjestene våre på vei hjem til oss fra de de besøkte isteden for å dra til London slik planen var, så vi får vel satse på å være vertskap vel. Blir spennende å se om de kommer seg hjem på flyet i morra.

 

Her stopper jo verden med snø. Vi kan jo fnyse litt av det, selvfølgelig, men når man tenker på at de ikke har vinterdekk og heller ikke er vant til å forholde seg til snø, så er det ikke så rart. Tryggest å holde seg hjemme. Jeg hadde aldri turt å sykla på snødekte veier her. Da er nok vanlige sykkeldekk for dårlig, og i tillegg stoler jeg ikke på bilistene.

 

Jepp jepp. Nå venter jeg på at helten min skal bli klar til å dra. Vi sykler sammen hjem igjen. Må innom og handle salat siden vi plutselig fikk middagsgjester i kveld igejn!

 

Ha en riktig fin dag alle! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, fikk en tidlig sms fra begeistret datter: VI HAR SNØ :) men hun bekreftet også at transportsystemet hadde brutt sammen! så det var bare å ta beina fatt. jeg sa hun måtte forte seg ut og lage snømann, men NEI !! snøen skulle ikke røres, bare ses på :)

 

så nå har jeg mann i USA i snøkaos og datter i London i snøkaos, ja verden er rar. og her er det minus 16 og gnistrende strålende sol

 

men sykle pent da, skrulle!! ikke finn på noe tull, rett fram i sakte fart :(

ønsker deg en strålende kaotisk vinterdag med gjester som helt sikkert setter masse pris på din gjestfrihet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøkaos i familien, ser jeg kire! Her er det mindre snø enn i London. Det gikk fint å sykle hjem. Nå sitter jeg og jobber litt ved spisestuebordet og har helten med laptopen i sofaen. Vi har fyr på peisen og jeg synes at jeg har det riktig så godt. Gjestene mine er i byen og jeg tipper at de koser seg for har ikke hørt et pipp. Fint det, så lenge bussene fortsatt går slik at de kommer seg hjem :(.

 

Jeg har kjøpt nye olabukser. Vi var i byen på lørdag og plutselig kjente jeg meg voldsomt på handler'n. Tenkte jo jeg skulle vente til jeg var helt ferdig og i mål med vektnedgang, men så fant jeg noen fine og nå har jeg altså bytta ut de altfor store og skal hive dem i second-hand containere. De er jo fortsatt fine. Jeg har til og med kjøpt noen trange som jeg kan ha nedi støvletter! Huhei! Det hadde jeg aldri sett for meg at jeg kunne ha, men prøvde og synes det så riktig så fjongt ut.

 

Jeg innser endelig at jeg er helt normal og jeg tror jeg er i ferd med å gi meg. Min gode kjære venninne sa at hun mente jeg burde vurdere å gi meg nå. Jeg har jo vært så irritert når noen har sagt det, men måten hun sa det på gjorde at noe endelig falt på plass. Jeg kjente at hun sa det oppriktig og uten baktanke og jeg kjente at det hun sa var riktig.

 

Jeg har jo lekt med tanken på å komme meg under 70. Jeg har fortsatt litt ekstra her og der men jeg er bred og stor i beingrinda, så sylslank blir jeg ikke. Da blir jeg nok heller bare mager og beinete. Jeg får innfinne meg, en gang for alle, at spedlemma er jeg ikke og at det kommer neppe til å endres :).

 

Når jeg ser 70-tallet skal jeg på HV, og går det en kilo til etter det er det greit, men jeg kommer ikke til å kjempe for den. Da har jeg i så fall bittelitt å gå på. Slik jeg ser det nå er jeg sunn og frisk. Jeg trimmer så og si hver dag og som regel med godt mot. Jeg har normal BMI, riktignok i øvre sjikt, men det reflekterer kroppstypen min. Jeg ser nå ut til stort sett å gå inn i størrelse 40 i både bukser og topper, bare de er lange nok i bein og ermer.

 

En måneds tid nå, damer, så flytter jeg! Rart og fint. Rart å flytte forum, kommer til å savne dere selv om jeg selvfølgelig kommer på besøk :). Men det skal jeg gruble på en annen gang heller!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skrulle!

Det var motiverende å lese ditt innlegg idag som er min startdag på Grete Roede nettslanking.

 

Jeg er 98 kg og skal ned til 70-74, så din startvekt og mål er lik mine.

 

Kjenner meg igjen i at det går an å være flott selv om man er stor, men det er ikke gøy å være overvektig, eller føle seg feit som jeg gjør nå!

 

Har lagt på meg 24 kg de siste 3 årene pga sykdom, medisiner og inaktivitet. Helsemessig er det også mye å hente på å være normalvektig, og jeg likte bildet ditt med å være normalvektig og flott.

 

Gleder meg også til andre klær... Jeg har fått en del klær av en tante som har samme vekt som liker mørkeblått veldig godt. Det har spart meg for en del utgifter etter at jeg gikk opp i vekt, men jeg spyr snart av mørkeblått. Derfor har jeg kjøpt meg klær i det siste i andre farger, selv om jeg skal ned i vekt, for det er viktig å føle seg vel i alle vektklasser, syns jeg.

 

Gratulerer med vekttapet ditt! Det går an tydeligvis, heia. Det hjalp meg å lese om deg idag.

 

Startet dagen med tur på 50 minutter med hunden min i sol og nydelig vær i Bergen, så jeg kunne ikke fått en bedre start.

 

Stå på!

 

Mvh Barbi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trivelig med nye fjes her inne! Tusen takk for gode ord, forresten, hyggelig å se at du finner inspirasjon her inne.

 

Veldig fint at du har valgt å gjøre en endring siden du ikke er så fornøyd med deg sjøl om dagen. Jeg vet at det ser veldig lenge ut, men tida rusler og går den, og plutselig har det gått noen måneder og noen kilo. Jeg har funnet utrolig mye motivasjon underveis og mye mer enn jeg trodde var mulig. Innimellom må jeg klype meg i armen for å skjønne at *jeg* klarte å gå ned i vekt? Etter alle de mismodige og halvhjerta forsøkene jeg har hatt før? Ja du, når jeg har klart dette - så klarer du det!

 

Vil råde deg til å måle deg rundt omkring på kroppen. Mye motivasjon i det når det butter i mot innimellom. Jeg kan ikke fatte at jeg virkelig var så mye større, men det var jeg nok :(. Og så er det både motiverende og inspirerende å holde til her inne. Start gjerne egen tråd - og skriv litt på andres! ...Ja, det har du jo allerede begynt med :). Det er veldig morsomt med nye klær, og jeg har kjøpt litt underveis (blitt mye stretchstoff slik at jeg har kunne bruke det lenge) og ellers krympa inn igjen i en del gammelt. Skjønner godt at du har blitt lei av de mørkeblå klærne dine - fint at du har satsa på noen nye startklær. Viktig å kose seg underveis, og fin kan man veldig godt være i absolutt alle størrelser, det er jeg helt enig i!

 

Gratulerer med en super start med en god runde på beina med hund - trivelig med hund altså. Og med godvær i Bergen kan en nesten ikke ønske seg noe bedre :).

 

Ha en riktig fin dag fortsatt - kom gjerne innom igjen!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten nedgang på 300 g i dag og det er jeg kjempefornøyd med :). Denne helga har jeg kosa meg, men holdt meg unna en del ting likevel. Dette er første gangen jeg har hatt besøk eller vært på besøk over så lang tid at jeg føler at jeg har klart å balansere mellom å leve sunt og ikke så sunt. En stor seier! Det har alltid før vært alt eller ingenting med meg. Og mest *alt* i slike situasjoner :).

 

Ønsker alle en riktig god dag! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fin nedgang ennå, gratulerer med det!!

 

Høres trivelig ut med snø, her på vestlandet er det dårlig med det, men det er frost og fint ellers. Godt vær å gå tur i!!

 

Denne dagen ble uventet dårlig, klokken er ikke to ennå, og jeg er oppe i 800 kcal allerede..... så derfor heiv jeg meg inn på disse trådene. Måtte hente inspirasjon....:-)

 

Buksestørrelse 40, høres jo helt fantastisk ut!!! Der fant jeg igjen motivasjonen, hehe. Nå bruker jeg str 46, så det er sannsynligvis noen timer til..... Men, det er jo bare til å stå på, er visst noe en må klare selv dette, nytter lite å ringe til mor å grine nå.....:-)

 

Godt du fortsatt er på denne tråden, trivelig å lese det du skriver!!!

 

Hilsen Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...