Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Åååå, i gamle dager kom våren når vi fikk på småskoene og fikk ut sykkelen. Nå til dags er livet blitt mer pragmatisk, gitt. Noen år har det tilogmed hendt at jeg ikke oppdaga at det ble vår før sommeren var i gang, men det var i de tider jeg var for travel med andre ting. Det må det være slutt på, for livet må nytes i de små gledesglimtene vi får innimellom bare vi passer på å se etter dem :(.

 

Innetrening er kjempefint det, men er ikke så praktisk for meg som bor på landet. Jeg blir heldigvis tvunget på sykkelen hver dag. Det vil si, kan ta bussen, men det tar lenger tid og jeg må stå og vente. Utrolig hvordan tre minutter bussventetid er en evighet mens en halvtime flyr her inne på forumet...:). Jeg prøver å kjenne på den deilige følelsen det er å sykle en halvtimes tid to ganger om dagen. Jeg vil så gjerne klare å huske det når jeg en dag bor annerledes og kan velge bort slik trim. Jeg håper at jeg kan klare å fortsette å velge denne typen trim også når jeg strengt talt ikke trenger. Så det blir da litt sykling på vinterføre, skjønner jeg? Gleder meg litt til å prøve det en gang i framtida

 

Huhei, du! Når du gir meg disse matvalgene, så gir du meg jo ikke noe reelt valg - det høres unektelig ikke så fristende ut med juleribbe med fett renner nedover haka eller moltekrem som stivner i ganen :). Det er faktisk veldig godt med sunn mat. Jeg liker ryvita og grønnsaker. Kylling og fisk og ruccola er namm! Bare at innimellom... så....men, det viktigste er å komme ut av vanen med å spise usunt, for da frister det ikke fullt så mye lenger. I går spiste vi pizza for helten min ville så veldig gjerne ha det og vi har ofte det på søndager. Det er bare det at med så mye syndig eting i det siste så gjorde det litt vondt i hjertet mitt bare ved tanken. Men skrulla modifiserte så godt som mulig. Mindre pizzabunndeig (ble veldig tynn!) med mindre olje. Skrullas del var målt opp før fyllet kom på. Hadde veldig mye grønnsaker og minimalt med ost. Ble kjempegodt! Og helt under kontroll i regnskapet. Sånn går selvfølgelig an når det er bare oss to og ingen barn.

 

Huhei! Nå er vi i gang igjen, ja! :) Stå på, du flinke jente! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på om de vibbene dine faktisk virka, for nå vista vekta ned og jeg er endelig under 73 kilo igjen! Det betyr at det er 3 kilo til jeg er i mål! Har bestemt meg for at 70 kilo er ok vekt for skrulla, selv om jeg kanskje skal ha en kilo til, men det får vi se på. Kommer litt an på hvor greit det går med de siste kiloene.

 

Rart og fint å være så nærme målet. Nå når at jula er en saga blott og jeg kan se i alle fall tre uker uten store fristelser har troen på at det skal kunne gå relativt greit kommet tilbake. Men man vet jo aldri - plutselig sitter de kiloene som klistra :).

 

Jeg sender noen returvibber, boilla - av samme slaget som du sendte meg siden de ser ut til å virke bra :(

 

Ha en riktig fin dag alle som er innom! - klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten innspirasjonsmelding til Skrulle!

 

* * * * * * * * * *

* * * * * * * * * *

* * * * F F F F F F

 

F står for fett! Når du har gått ned noe skal jeg gå inn og forandre til stjerner. En F=100GRAM!

 

Bra pizzaforslag. Ungene har bare godt av å lære seg å spise litt magrere pizza de også. :(

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, steg! Sammen skal vi omdanne fett til stjerner! Denne likte jeg :)! Tusen takk for omtanken.

 

Nå har jeg susa rundt på forumet altfor lenge i dag. Veilederen min har gitt meg snaue 4 måneder på å levere førsteutkast på avhandlingen min :(. Det blir en travel vinter med andre ord. Jeg jobber med å benytte de strategiene jeg har lært her inne om at 'litt' er en viktig og nødvendig tankegang. Hvis jeg utsetter 'litt' for mange ganger kommer jeg ingen vei. Hvis jeg kan skrive 'litt' jevnt og trutt blir det en haug med sider til slutt :).

 

Så, nå skal jeg ta fri fra forumet fram til i kveld og sette meg ned å jobbe 'litt' med ulike ting. Dask meg på labbene hvis dere ser så mye som et bittelite ord fra meg før i kveld :)!

 

Ha en riktig fin dag alle! klem fra skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, bare 3 kilo igjen! En fantastisk følelse å være så nær målet, ikke sant! Jeg vet det for jeg har vært der en gang :( og håper det ikke blir alt for lenge til neste gang.

 

Lykke til med både kiloene og avhandlingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på do, tiss, etterpå drikker du masse vann: Så bestemmer du deg for å sitte til neste gang du må tisse.

 

Sett på en klokke (mobilen) til å ringe om ca en og en halv time. Bestem hva du skal gjøre da: fek spise en sjokoladebit, lufte bikkja, en halv time her :) etc.. Lag en plan for hva du skal rekke før klokka ringer: Men for all del når klokka ringer får du IKKE lov å gjøre mer. Da får du tidspress på deg.

 

flytt arbeidstedet en dag til et sted hvor du ikke kan gjøre noe annet spennede. Svigers feks.

 

Lov en du har respekt for å ha ferdig det eller det , og det skal leses opp eller gjøres rede for til avtalt tidspunkt. MEN det må ikke være en av den snille typen.

 

Jeg trodde jeg overhodet ikke hadde selvdisiplin. Så måtte jeg bare ta et studie uten å følge forelesninger og ti mil unna forelesningssalen. I ettertid er nesten det beste med hele studiet at jeg forstod at jeg kan hvis jeg vil!..... men det var jo før dette forumet fantes... skal innrømme det :( ha, ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, toja. Ja, det hjelper både på kropp og sinn nå, kjenner jeg. Om ei lita stund er det deg også. Nå gjelder det å ta alle de små skrittene som fører fram :).

 

Takk for mange gode tips og strategier, steg. Dette med å sette opp små tidsfrister har jeg veldig tro på kan virke for meg. En halvtimes eller times jobbing er overkommelig. Det gjelder bare å ikke overpause...:(. Jeg tror problemene mine med å få unna skriving handler om mange ting og jeg jobber med å identifisere dem. En er at jeg synes det ser uhorvlig stort ut å skrive en bok på så mange sider og klarer ikke å begynne med 'litt'. Men det er jo det samme som å gå ned 25 kilo i vekt. Og det har jeg klart, så nå må jeg bare hente inn en liknende strategi. Jeg har laget tidsplaner og lister over hva som skal inn og i dag har jeg diskutert med veilederen min og nå føler jeg meg tryggere på at det skal gå. Et annet problem er at jeg hater tanken på å skrive mye ræl, så jobbe med den tanken også. Det må skrives en del skrot i prosessen og det må jeg bare innse gjelder for meg som for nesten alle andre. Jeg driver en del med friskriving om dagen også og det kjennes ganske frigjørende ut.

 

Så nå har jeg langtidsplaner og ukesplaner. For hver uke skal jeg ha dagsplaner. Og hver dag en plan over hva jeg skal gjøre i løpet av dagen. Ikke sikkert det virker hver dag, men jeg ser at dette kan hjelpe meg framover. Jeg liker jo det jeg driver med :)!

 

Har vært flink i matfatet i dag. Gleder meg til å legge meg for dyna mi er så god, og så til å stå opp og spise deilig grøtfrokost i morgen tidlig :). Det er sikkert noen som mener jeg bør få meg et liv nå, men... Haster ikke med maten for er hverken fysen eller sulten. Synes bare at mat er så nydelig godt! Men først jobbe en liten runde med 'litt'.

 

Ha en riktig god kveld alle som er innom! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese det du skriver om å få deg et liv...

I går fikk jeg en komisk kommentar fra Mannen. Jeg drev og ordna meg kveldsmat som bestod av yoghurt, melon, all-bran-plus, cottage cheese og te. Og hans kommentar var "får du ikke veldig lyst på MAT?"

Så det er tydelig at vi har forskjellig forhold til hva som er mat og kanskje til hva som er et liv. Jeg har fått meg en ny dun-hodepute i julegave og det ble plutselig utrolig deilig å legge seg. I går la jeg meg klokken 22.15, noe som er 1-2timer tidligere enn vanlig- fordi jeg gleda meg til å ligge på nyputa og lese ferdig ei spennede bok.

 

Jeg kjenner meg også igjen angående LITT. Jeg har nok levd etter "alt eller ingenting". Jeg jobber best under press,- og har da en enorm arbeidskapasitet. Når presset avtar blir det mye slunter. Så lenge jeg har hverdager og er på jobb er alt bare greit. Jeg storkoser meg i ferier- og det er da kjempehardt å hente meg inn igjen. Har da IKKE lyst å gå på jobb igjen. Akkurat som når jeg har fått for mye godis, det gir mersmak...Så her har jeg nok litt å lære. Det gjelder nok å hente det beste fra livsstilsprosjektet, fra arbeidslivet og fra livet forøvrig, -blande det godt og fordele det ut igjen. For vi VET og KAN, det må bare implementeres. Hmm... så lett og så vanskelig.

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...gode dyner og puter er nydelig godt, altså! Jeg fikk meg ei sånn snål 'memory-foam'-pute for ei stund sida. Trodde jeg ikke skulle like det, men jeg *elsker* den puta! De er jo litt harde og rare, men kjempedeilig for hode og nakke. Og vi har den tjukke dundobbeldyna på nå, så bosoa mi er da så gruelig god.

 

Nei, 'litt' er ikke enkelt. Alt eller intet gjelder visst i skrullehuet også. Kan jobbe natt og dag under press, og uten press faller jeg litt sammen og vil helst kose meg :(. Ei snau uke nå hvor jeg ikke har spist noe tull (bortsett fra et par små sjokoladekarameller) hjelper på moralen når det gjelder å holde seg på den smale sti. Kjenner veldig godt at det ikke akkurat nå er noen alternativer til å leve sunt og det er fint.

 

Igjen kommer jo spørsmålet åssen dette skal gå når jeg skal gradvis bygge opp kalorimengden igjen og begynne å leve normalt. Jeg har så lyst til å være i stand til å mestre 'litt'. Drømmer om å kunne spise litt usunt innimellom, men må innrømme at jeg frykter at det kommer til å bli slik at jeg mister fullstendig styringa en dag og så måtte stramme inn de neste tre, og at dette skjer i en evig rundans med alt eller ingenting 2 ganger i uka.

 

Neimen, huff...planla jo ikke å være dommedagsdyster i dag! Jeg har jo vært mester på 'litt' de to siste jobbedagene og planlegger å fortsette med det. Nå må strategien være å ha tro på at jeg kan mestre flere av disse tingene jeg ikke har vært så god på før. Og hva er forskjellen fra før? Forskjellen er at jeg har lært at jeg kan bryte med gamle mønstere og være en utgave av meg selv som jeg setter mer pris på. Jeg øver på å gjenkjenne fellene som kan få meg tilbake i den gamle smørja. Jeg øver på å gradvis bryte flere mønstere på flere områder i livet mitt. Så det så!

 

Ønsker alle som er innom en riktig god kveld! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Takk for koselig melding, Skrulle.

 

Ja, jeg skal være fornøyd med nedgang i det hele tatt den siste måneden. De andre på kurset hadde stått stille eller gått opp, og det hørtes ikke ut som om jeg hadde vært noe flinkere enn dem, så jeg skjønner ikke helt logikken i min vektnedgang. Men det er vel ikke alt en skal skjønne heller..

 

Nå er det ikke lenge før du har nådd målet ditt, Skrulle. Jeg er så imponert, og bare så vidt misunnelig;)

 

Ønsker deg en god kveld, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skrulle, er helt enig i de tankene rundt hvordan man kan leve 'som en normal' altså tillate seg noe kalori-rikt en dag og ikke få (være nødt til å få...) følelsen av å må straffes 2-3 dager deretter. men kanskje det er sådan 'normale' lever, kanskje de bare ikke gjør noe vesen ut av det, de justerer bare ubevisst? jeg vet ikke, jeg har ikke spurt noen om det, har ei svigerinne som har holdt samme vekten i 35 år, skal spørre henne om hun tenker på hva hun spiser dagen etter ett større inntak.

men jeg er litt redd at det aldri vil bli noe automatikk for meg å holde vekten, jeg tror det vil bli en livslang kamp. bare se på statistikker, det er jo bevist at det er forbausende få som greier å holde vekten når man har slanket seg en masse. trist fakta men sikkert sant.....men vi trenger jo ikke å være blant de mange som ikke kan holde vekten når vi er ferdig slanket. for min del er det jo lenge til men du er jo nesten i mål...flinke deg!! skikkelig moro!!

 

(fikk litt klump i halsen da jeg leste om å legge seg og glede seg til morgen-grøten, sist jeg var hjemme hos min blodpropp-rammet mor og jeg 'puttet' henne om kvelden sa hun i halvsøvne.."åh det skal bli så godt med havregrød når jeg har sovet" ... ett godt og fornuftig morgenmåltid glemmes ikke så lett nei :( )

 

natta og ikke slit deg ut nå !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du steg. I dag kan jeg si at jeg er SUPERSKRULLE! Jobba som jernet hele dagen, har jeg. Jente med selvdisiplin :).

 

kire: Ja, der sa du noe. Jeg skal snakke med de som jeg kjenner som er normalvektige. Det er da jammen mange av dem som ikke sitter og suger på labben i sosiale sammenhenger. Kanskje de er strikse til vanlig? Vi skal ikke bli en del av klarte-ikke-å-holde-vekta-statistikken - for det har jeg bestemt! Det må da hjelpe å la hodet ta del i prosessen? Det å holde en bevisst tanke på hva som skal til etterpå må da etter hvert sette seg litt fast i disse teflonpannene våre, tenker jeg. Nei du - nå skal vi i mål og så skal vi på HV. Og der skal vi holde oss til vi kan slippe HV-hånden fullt og helt, bare beholde HV-ånden :cool:.

 

Takk for at du delte havregrøt-minnet ditt med meg. Det er sårt or rart med syke og gamle foreldre. Jeg mista faren min for to år siden - en mann som da var fullstendig pleietrengende og ikke lenger far. Så minnet ditt ga visst meg en klump i halsen også. Men det er fint å kjenne litt på det som var av og til.

 

I dag har jeg altså superflinka på jobb. Matmessig ble det veldig tullete til lunsj og jeg endte med å spise en loffebaguett med godt med smør. At det ikke går an å skrape av! Satt og tenkte på det hele tida mens jeg spiste men gjorde det ikke likevel. Hva slags tullete husmannsånd er det der? Det var i alle fall laks på, så noe godt (og mer fett!) kom det da i alle fall ut av det. Har spist ryvita og frukt og gulrot etter det. Fortsatt på jobben og middag måtte utgå etter den kaloribomba! MEN: jeg har ikke spist en eneste av de brownie-kjeks-greiene som står på benken her. De hvisker til meg (roper heldigvis ikke - da ville det blitt vanskeligere :(), men jeg later som ingenting.

 

Jobbe litt til. Og så sykle hjem! Ha en fin kveld alle som er innom! - SUPERSKRULLA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har hatt en superskrulledag! :)

Ser dere snakker om hvordan slanke lever. Jeg har spurt endel, og det er veldig forskjellige svar. Noen må tenke hele tiden, andre har det helt innebygd.

Supert at du står over brownieskjeksa. Og litt godt smør tåler du.

 

Da har jeg vel ikke mer å si , sånn bortsett fra at klokka er to på natta og jeg gjerne skulle hattt noen å skravle med..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, steg. Klokka to på natta er nok jeg somoftest i køya mi... I gamle dager likte jeg godt å sitte oppe seint, men nå har jeg blitt A4-aktig i søvnmønsteret mitt, gitt.

 

I dag har jeg spist lurt og er godt fornøyd med meg sjøl. Litt passe med trim, så kan ikke klage på det heller. Hmmm...hadde visst ikke så mye å skrive nå. Har skravla fra meg på andres tråder, ser det ut til :).

 

Ha ei god helg alle som er innom :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg varm og fornøyd i sofaen med laptopen på fanget og drikker yogi-te. det er varme på peisen og jeg har tent masse stearinlys. Spist fornuftig i dag og vært på en rolig joggetur. I dag ville kroppen min bare kosetrene så holdt meg godt innenfor komfortsonen når det gjaldt puls. Ble da et par tp likevel og det er bedre en null, for slik en latsabb jeg følte meg før jeg dro ut kunne det fort blitt resultatet :).

 

I dag måtte jeg bruke overtalelseskunstene mine godt før jeg klarte å få på meg joggeskoa. Hadde virkelig ikke lyst. Men så tenkte jeg at jeg jobber med å gjøre 'litt' når det gjelder mange ting om dagen, så da ble det til at skoa kom på og da jeg først var ute var det så deilig. Det er rundt null og veldig fuktig og tåkete om dagen, så alle trær er dekket av rim. Det er et nydelig nesten-svart-hvitt landskap med innslag av grønt og lys oker om dagen der trær står tydelig fram mot dus bakgrunn. Ingen sauer å se på ruta mi for tida dessverre, men masse forskjellige fugler. Er det rart jeg er lykkelig!

 

Eller har jeg vært husmoder og laget fiskekaker av 1.5 kilo hyse. De ble kjempegode og nå har jeg lettvintmiddager i fryser'n. Nå skal jeg jobbe bittelitt og så kose meg mer!

 

Ha en riktig fin lørdagskveld dere som er innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner jeg blir litt matt av all din selvdisiplin, skrulla :) send meg litt er du snill !! kos, jobb, poetisk trimm, kos, matlaging, jobb....jeg er bare misunnelig altså !

 

høres nå ut som du har hatt en deilig dag, og jeg hadde egentlig akkurat samme opplevelse som deg i forhold til å komme ut, etter å ha stått på kjøkken i timer sto valget mellom sofaen og inngåing av de nye støvlene mine...men det hadde begynnt å bli mørkt så jeg hadde ikke lyst å gå ut aleine, mannen forbarmet seg over meg og vi gikk lang romantisk tur på vinterstier. lutefisken smakte vanvittig god etterpå, med bittelitt bacon og mye vann i glasset.

 

faktum er at det ALTID er godt å komme seg ut, er det ikke? tror vi er enige om det. sitter og ser på Idrettsgalla 2009 og har akkurat sett prisen for beste handikap-utøver bli delt ut og tenkte at fy søren, jeg har ingen relevant unnskyldning for ikke å trimme!! har fått vite at jeg er superfrisk - og føler meg også sådan - så i 2009 skal jeg virkelig komme i mega-form!!

 

ønsker deg en deilig poetisk søndag også

kire'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, ikke bli matt da, kire! Nå sender jeg deg litt antimatt fort - håper det gir seg... :(. Nei du. Jeg er ikke egentlig ei jente med selvdisiplin, dessverre, men jeg jobber med saken for jeg har sløst og tulla så mye med tida mi oppigjennom. Jobber en del med å kjenne etter hva som skal til for at livet mitt er godt. Dette med å komme meg ut er nesten alltid kjempegodt, men jeg trenger å huske det. Jeg er veldig glemsk og hvis jeg er vekke fra noe ei stund så kommer jeg ikke på ta fatt igjen.

 

Trening på hverdagene går av seg sjøl siden jeg sykler, men i helgene i det siste og også i jula har jeg måtta kjempa litt mer for å komme meg ut. Det er jo ikke verdens undergang om jeg ikke kommer meg ut hver dag, men jeg kjenner at det gjør godt, ikke minst for psyken, og dessuten er jeg redd for at jeg skal begynne å si til meg sjøl *til stadighet* at det er greit å la være. Nå vil jeg heller prøve å si at det er greit å gå ut bare en liten tur. Om det så er bare 15 minutter i rolig tempo. Luft på nesa må jeg ha!

 

Og jobbing ble det visst bare en liten halvtime i går, så jeg soser fortsatt veldig med dagene min. Men litt er bedre enn ingenting! Men fiskekakene er jeg veldig glad for, altså. Men du har vel kokkelert til fryseren din sjøl du? Og kjenner jeg deg rett så var mengden av litt andre dimensjoner enn mine små fiskekakemiddager :).

 

Så deilig med romantisk tur på vinterstier i kveldinga. Det er fint å gå når det er mørkt, men jeg er visst litt pysete her, og mannen min liker ikke å traske. Så jamen er jeg litt misunnelig på deg også :). Nei, vi har visst ingen unnskyldninger for ikke å trimme...i alle fall ingen som er særlig gode. Det setter i perspektiv å se at folk med handicap trimmer som bare det. Alle kan finne noe å trimme med, det gjelder bare å finne en form og trimfrekvens som passer. Og så gjelder det å finne fram til de riktige tankene og hente motet og motivasjonen. Lett er det ikke alltid. Heldigvis trenger vi ikke å være på toppnivå alle sammen! Kjekt å se at du ser på 2009 som året du kommer i skikkelig god form.

 

Krille: Så fint at stearinlysene mine gjorde det triveligere i stua di! Og så fikk du løfta på rumpa også :)!

 

Nå skal jeg ut og gå en tur. Det er mye vind, men sol og ganske mildt. Det skal bli godt å lufte skolten. Ha en riktig god dag alle som er innom!

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill bare si at jeg beundrer ditt pågansmot.

 

Har ikke lest meg gjennom hele tråden din nå.. men mye fint og nyttig som står her.

 

Lykke til videre og ha en flott søndag:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord, Evelyn. Trivelig at du var innom og la igjen noen ord :). Jeg er veldig imponert over ditt pågangsmot også - er jo innom deg stadig vekk og ser hvordan du har det og hvilke lure tanker du har å dele med oss fra uke til uke. Det er helt klart verdifullt å være her inne og få lov til å breie ut om tanker enten de er små eller store. Og ikke minst å få lov å lese andres betraktninger og hente inspirasjon og motivasjon. Dette er jo noe vi på en måte er sammen om selv om vi sitter på hver vår kant.

 

Ha en riktig fin søndag du også!

 

klem fram skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg meg ut på en to timers ruslerunde. det var så deilig. Kjente at det var fint å bare gå i passe tempo og ikke styre med at det skulle bli økt puls og masse trimpoeng. Det blir dessverre litt for mye av det. Vel og bra å kjenne på konkurranseinstinktet og utfordre kroppen, men viktig å bare ha det godt på disse turene ute også. Mildt og fint, og dermed typisk veldig sleipt og sølete. Var temmelig bakglatt innimellom gitt :). Hadde med stavene og det var godt på dette føret. Ellers brukte jeg vel stavene litt halvhjerta så super stavtrim ble det ikke. Bedre enn ingenting.

 

Drikker dagens første kaffe (!) og den var så god at jeg tror den må få følge av en til. Jeg skal jobbe to timerhar jeg bestemt, og så kan jeg ta kvelden. Det er pizzadag her i huset på søndager, så gleder meg til det! Vi har litt lite ost så jeg skal prøve meg med spekeskinke og blåmuggost på min tilmålte del. Aldri prøvd, men høres godt ut!

 

Ha en riktig god søndag alle som er innom! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår av en kaffeprat med deg...

Så herlig med en slik lang rusletur. Det er supert at du kan nyte turen og ikke bare gjøre det for treningens del. Jeg vet jo at turer BÅDE kan nytes og være treningseffekt altså, men jeg kjenner selv at det er fort gjort å pushe farta. Jeg har vært ute i halvannen time i storm og piskende regn i dag. Det er også herlig på sitt vis, vi kjenner i hvertfall at vi lever. I kastene måtte vi kjempe hardt mot vinden. Mannen min kommenterte farta mi et par ganger, han mente at det kansje ikke var så nødvendig å gå SÅ fort.

Han går/løper lett i fra meg hvis han vil, men det er likevel litt artig at det er han som bremser meg- det var ikke akkurat sånn i "gamle dager":D

Vi har hatt mildvær og regn noen dager, så nå er det helt bart på veiene her også. Jeg innrømmer det glatt, det er herlig med uglatt:-)

 

Nyt kaffen og surf inn siste del av søndagen med herlig pizza, det høres herlig ut. Her i huset ble det ovnsgrillet ørret, potetbåter med hvitløk og masse salat. Det er også snadder.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for praten, jess. Fort gjort å sette på kaffen her i huset, så bare å komme innom! Det er litt godt å gå i skikkelig VÆR altså. Frister ikke så veldig når jeg sitter inne og det er lunt og godt, men når skoa og turtøyet er på da blir det som regel bra. Skal si at du er blitt skikkelig sprek - setter fart på gubben, det er imponerende :). Det er deilig med uglatt, ja. Her har det blitt mildvær igjen. Kom akkurat inn fra en times tur i regnværet. Så nå føler jeg meg lett i kroppen og blid.

 

Her i huset blir det litt for lite fisk, altså. Men den ørreten din hørtes nydelig god ut så en annen gang kommer vi gjerne på middag! Her blir det skrullas hysekaker i dag, så jeg prøver da å få fiska oss innimellom. Nå har jeg akkurat spist luksuslunsj: Ryvita med reker og avokado. NAMM!

 

Ha en riktig fin dag alle som er innom! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...