Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

...det svinger kraftig i humøret, gitt. Nå er jeg lykkelig igjen! Har vært ute på lang rusle-/joggetur. Mest gåing siden jeg ikke tør å belaste foten min så veldig. Ble 15 km i strålende solskinn. Litt kaldt, selv om det selvfølgelig ikke kan måle seg med Norge (-12 grader, sa du steg??), men med ullundertøy og fleece på huet var det ganske komfortabelt. Litt god musikk på øret gjorde turen helt perfekt!

 

Nå har jeg spist musligrøt med blåbær og masse kanel og føler meg passe mett og veldig blid :D.

 

Ønsker alle en riktig fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

godt å se at du er tilbake i pc'ens favntak. Jeg har ikke vært så superaktiv selv i det siste men nå skal det bli andre boller. Vekten min svinger også for tiden, jeg har hatt supre målinger helt inntil etter julaften, men så kom virkeligheten til meg også opp over 1kg. Nå har jeg snart hatt 2 dager med forholdsvis sunn mat og intet digg så jeg forventer at noe av det er forsvunnet til årets siste veiing i morgen. Har vært på campingen noen dager så jeg har ikke veiet meg på hele 2 dager. he he.

 

Takk for året som har gått Skrulle. Det er alltid kjekt å titte innom tråden din og se hva du og helten finner på og ikke minst om alle tastaturene du har tatt knekken på. Fra fleip til fakta jeg setter utrolig stor pris på deg og din evne til å støtte oss andre her inne. Takk skal du ha.

 

Godt nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med kaffekoppen og filosoferer over 2008. 2008 er året jeg gikk fra å være i fedmekategorien til å være innenfor normal BMI. Det har vært en litt humpete vei...gått opp og ned mer enn jeg hadde lyst til. Det har vært stritt innimellom, men stort sett har det vært fint å lære å ta kontroll over egen kropp. Jeg har lært mye om prosesser i både kroppen og i huet. 1. januar for ett år siden drømte jeg om å gå ned mer i vekt. Så langt hadde jeg gått ned nesten 4 kilo. Jeg var fortsatt ikke sikker på om jeg faktisk kom til å klare det. Utover våren kom gradvis erkjennelsen av at det kanskje faktisk kunne gå an. Tenk det! En herlig følelse :). Da jeg bikka under 80 kilo visste jeg endelig at jeg helt sikkert skulle komme i mål. Utrolig fantastisk men uvirkelig følelse. Det er enda noen få kilo igjen, men de skal få svi i 2009 :D. I dag skal jeg ta meg tid til å kjenne etter hvor mange kilo jeg skal ned før jeg vil si meg ferdig.

 

Jeg vil ønske alle som er innom et riktig godt nytt år. Jeg håper at dere alle i 2009 får oppleve seiere dere drømmer om. Jeg ønsker å si takk til alle dere som skriver på forumet. Noen har jeg blitt litt kjent med, og hos andre er jeg mest innom og kikker på hvordan dere har det og hva dere tenker om ulike ting. Uten alle dere som skriver her inne så hadde ikke jeg klart å finne den styrken og motivasjonen jeg trengte og fortsatt trenger i denne prosessen. Uvurderlig :)! Og til dere som legger igen ord her inne på skrulleloggen: Dere er alle herlige og gromme damer! Tusen takk for at dere holder ut med meg når jeg klager og surver - og legger igjen gode og oppmuntrende ord.

 

Så folkens: Nå ser vi framover og det er fint og viktig. Likevel er det viktig å se på hva vi faktisk allerede har utretta. Vi er i spekteret mellom de som har gått ned svimlende mange kilo og de som akkurat er i ferd med å begynne. Uten å ta skrittet for å komme i gang går vi i alle fall ikke ned i vekt!

 

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år! ...og takk for det gamle :)

 

klem fra skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stikker innom! Det er deilig å komme seg ut. Her er det rimfrost i dag. Vakkert, men nok litt friskt pga høy luftfuktighet. Skal nok likevel komme meg ut en liten rusletur. Ta med kameraet kanskje? Håper virkelig at formen din er skikkelig på bedringens vei nå. Det er ikke moro å være syk... spesielt kjedelig nå som du er inne i skikkelig gode rutiner med mat og trim! Men når du blir frisk igjen får du hente fram godfølelsen og komme i gang igjen!

 

- skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har visst pc'en fått tak i meg igjen, så nå skal vel skravla fortsette å gå her inne noen dager. Godt jeg har et visst underholdningsaspekt :D. Når det er sagt så har jeg fint lite hverdagsspenning å rapportere om dagen. Her går mest spenninga i om hvorvidt det er regn eller opphold og om jeg har gått opp 1 kilo fra en dag til neste eller gått ned 200 g. I dag var det ned 300 g, så får trøste meg med at det går rette veien... Ja du, jula er lumsk den. Det har jeg jo alltid hørt rykter om, men siden jeg har vært vant til å kose meg litt ekstra enten det var jul eller ikke så har det liksom ikke festa seg helt i skolten. I framtidige juler, 2neA, skal vi være slik som vanlige normalvektige som går opp en kilo eller to, klager litt for det og er tilbake i gjenge i løpet av januar. Det blir stas! Så slik sett kan du jo se på denne jula som en trening for juler i uoverskuelig framtid! Med noen flinke dager så kommer du nok til å merke det på vekta - årets siste innveiing er i dag, skjønner jeg? Krysser!

 

Takk for all støtte dette året du også! Det har vært hyggelig og morsomt å følge deg på veien. Nå skal jeg skrive en tåredryppende hilsen inne hos deg :).

 

Klem fra skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske deg et riktig godt nytt år!

 

Gratulerer med et flott resultat dette året og takk for at du er en inspirasjonskilde og et forbilde for oss!

 

Stor og god nyttårsklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier til deg som til jess, tusen takk for masse støtte, trøst og ros alt etter hva jeg har trengt, har alltid fått konstruktive tilbakemeldinger fra deg - reflekterte og nyttige. jeg hadde også tenkt å summe litt over siste året men jeg orker ikke!! er stadig ikke helt i form, stadig halsvondt og sliten i kroppen. i morgen har jeg slanket meg i 14 måneder (denne gang) og konklusjonen i kortform har jeg kommet fram til er: jeg slanker meg IKKE mere!! jeg lever bare på en annen måte enn før, sunnere og bedre, trimmer og trener (ikke akkurat nå altså - har ikke trent siden midt i desember pga kne+syk) men er generellt i mye mye bedre form enn på mange år. gleder meg til å bli så trygg på min 'form' at jeg kan bli med mann på fjellet til sommeren, skal kjøpe fjellstøvler nå over nyttår!!

 

ellers så er det viktigste nyttårsforsett følgende: ikke ha dårlig samvittighet for noen ting som har med mat å gjøre!! har jeg gjort noe som ikke er lurt den ene dagen kan det korrigeres den neste :D jeg orker ikke mere dårlig samvittighet og skyldfølelse over manglende matkontroll. jeg kommer til å gjøre så godt jeg kan og det er JEG fornøyd med og så må andre (legen, helseministeren, klesbutikk-salgsdamer, svigermor og andre) som bryr seg også være fornøyd !!

 

ønsker deg ett riktig godt nyttår der du er, kos deg masse med din kjære og lykke til med 2009

 

kireklemmer til skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint å se deg innom her. Håper at du har hatt en trivelig jul og samla krefter til et nytt semester. Ønsker deg et riktig godt nytt år også - takk for det gamle, forresten. Jeg håper vi får anledning til å prates litt av og til i det nye året også :D.

 

Stor nyttårsklem tilbake! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelig hilsen og gode ord. Takk skal DU ha også - for all oppmuntring og fine epistler i løpet av den tida vi har kjent hverandre!

 

Det er fint å se at du er på bedringens vei selv om du ikke er helt i strøken enda. Jeg synes det høres ut som en alldeles strålende avslutning på året med en kveld sammen med mannen og masse sjampanje (leste jeg hos noen andre?). Slik blir det her også, bortsett fra sjampanjen - siden det bare er jeg som vil ha her i huset. Ei hel flaske kan vel bli i meste laget :D.

 

Det blir fint med fjellstøvler. Herlig å gå i fjellet. Jeg synes det høres ut som om du er i god nok form i massevis til å tåle noen gode turer i fjellet. Jeg kjenner vel på det slik som du nevner, at fokuset på slanking har endra seg til fokuset på en relativt sunn livsstil. Det er det som kjennes godt for kroppen i det daglige. Trimming er nå blitt en selvfølge og maten velges ut fra hva som er godt for kroppen ...for det meste :). Jeg liker veldig godt nyttårsforsettet ditt. Det mest vettuge nyttårsforsettet jeg har sett på lenge. Du bestemmer og vet hva som er riktig for deg. Og når du er fornøyd, som antakelig er den skarpeste kritikeren av alle...ja da må det være bra :)

 

Et riktig godt nytt år, kire - takk for det gamle!

 

Nyttårsklem fra skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på årets første dag og er utilpass og litt lei meg. Helt uten grunn ser det ut til. Jeg har vel ingen ting å klage over...2008 har vært et av de beste årene i voksen alder og det er ingen skyer så vidt jeg kan se for dette året heller. Dagen i dag har vært sunn bortsett fra 40 g mørk sjokolade jeg akkurat har stappa innpå - forresten ikke så usunt, men gjør jo resten av kaloribudsjettet for dagen litt strammere. Jeg er nydusja etter lang gåtur med den lokale turgruppa der jeg innkasserte nesten 5 tp.

 

Og likevel dirrer gjeipen og det eneste jeg vil er å spise store mengder feit og usunn mat. Plutselig virker de 3-4 kiloene som er igjen uoverkommelige og jeg sitter og lurer på om jeg i det hele tatt skal gidde. Men så er det det at jeg ikke kjenner meg helt i mål enda.

 

Hmmm....får vel kanskje avslutte denne survemailen med noen tvangsglade tanker. Dagens positive skrives nå her inne samt på et papir med stor og tydelig skrift. Så får jeg kikke på dem med jevne mellomrom og kanskje siver det noe inn i skrullehuet...

 

:) I dag er første dagen i det første året jeg er normalvektig etter russetida

:P Kroppen min er sterk og sunn

:P Jeg har vilje og evne til å forstå hva kroppen min trenger

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, vi er vel blitt litt "avhengige" av mat denne julen, og avvendingen er tung å forberede seg til. Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal klare meg uten sjokolade hver dag fremover....Men, vi har klart det før, så det bor i oss. Vi får gi oss selv litt tid i startgropen, så er vi i gang igjen. Jeg vet du kan:)

 

Klem Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærregud, Skrulle- det var virkelig ikke meningen å sende ballen videre til deg! Nå har jeg kommet meg opp av den psykologiske hengemyra, og så tramper du nedi. Kanskje vi skal ta en skikkelig, real dugnad- hvis alle stiller med litt material så kan vi snekre en platt over myra? For det kan jo ikke være meningen av en eller annen av oss til enhver tid må være uti den gjørma?

Jeg tror ikke det er så farlig om vi depper litt innimellom, vi skal vel ikke gå rundt og stråle hele tiden heller. Problemet mitt er vel ikke selve følelsen, men mer at jeg da kan finne på å glefse i meg store mengder av NOE. Huff, kan dette NOE fjernes fra mitt liv? For NOE er ikke sunt og næringsrikt, garantert!

 

Surkle litt i dag, så er du helt sikkert klar for dette herlige, nye året vi har fått fra i morgen. Jeg sender deg herved blanke ark og tegnestifter til...

Jeg er superoptimistisk med tanke på framtiden, har bare bestemt meg for at det skal bli bra. Jeg leste inne på tråden min at jeg tvila og tulla og surkla og klagde for et par dager siden, og skjønner ingenting. For nå er alt bare topp. Høres nesten ut som jeg er manisk depressiv, men så galt kan det vel ikke være?

 

Jeg kopierer dine 3 :-) og knuger de til mitt hjerte.

 

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Krille, du satte meg visst på noen tanker. Kanskje du har rett i at det er avvenningen jeg har slitt med i dag :P. Trolig både den fysiske, og den mentale. Har jo tillatt meg litt av både det ene og det andre de siste 14 dagene. Nå er det slutt og det har kanskje vært mentalt gravøl i skrulleheimen. I tillegg ser jeg jo at latmannslivet skal ta slutt også og jeg kan ikke lenger tillate meg å leve hver dag slik som jeg helst vil. Nå må det brettes opp for skrulla har mye å ta seg til dette året. Det gode med gravøl er at det setter en strek og det er mulig å se videre :).

 

Jeg ble veldig glad for arkene og fargestiftene, jess. Skal begynne å pusle litt med dem i morgen. Den hengemyra er ikke god, og vi må nok finne oss i å trampe nedi innimellom. Vi kan jo kollektivt prøve å lage den brua, men helt sikker tror jeg kanskje ikke den blir. Godt at det står så mange rundt med en hjelpende hånd. Blir bare akkurat litt våt på labbene og det får vi heller tåle :).

 

Manisk depressiv, ja. Kan jo lure litt på det i blant. I går var jeg full av optimisme og positiv selvrefleksjon og i dag er det bare surv og murr. Siden jeg surva her inne sist har jeg kikka litt på godordlappen min. Helten var innom og leste og fikk litt norsktrening - måtte jo trekke på smilebåndet da. Norsk er visst ikke så enkelt... Jeg har også jobba bittelitt og det hjalp...måtte prøve ett av blankarka, men nøyde meg med gråblyanten, kan ikke bli for fort sprelsk igjen heller :P.

 

Nå skal jeg legge meg slik at jeg ikke fristes til å spise mer. Ble litt mer sjokkis og omtrent 50 klementiner. Kunne vel vært verre.

 

Ha ei riktig god natt alle! Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott ord inne på tråden min!

Jeg tar meg ikke tid til å lese så mye her inne, men har jo kommet i god kontakt med deg. Det vil jeg si at jeg har satt stor pris på. Du er ærlig og herlig! Du er litt forbilde og lever litt av mitt drømmeliv, dermed blir du ei drømmedame :)

Det er ikke lenge igjen til du når målet ditt, men jeg håper at du blir like trofast her inne leneg etter det, for jeg trenger deg og setter stor pris på deg!

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, steg. Dette var veldig koselig lesing på morrakvisten. Du blir nok ikke kvitt meg enda, ser du :)! Holder på tråden min til jeg er i mål, og så håper jeg å flytte inn på HV. Og så kommer jeg nok jevnlig innom tråden din også.

 

Jeg har nå kjent litt mer på hva jeg tror er riktig vekt. Jeg vil gjerne ned til 70 kilo. Når jeg ser i speilet ser jeg ei jente som er helt fin nå. Hun ser sunn og sterk ut. Jeg ville nok ikke tenkt at hun trenger å gå ned i vekt. Likevel, hvis hun sier at det skal noen kilo av, så ser jeg at hun tåler det. Hun synes fortsatt at overarmene er ganske dryge, sier hun, og beina er fortsatt generelt ganske staute. Litt ekstra her og der er det jo ellers, men hun synes ikke at det gjør så mye. Går det av så er det fint, hvis ikke så er det ikke krise. At kroppen er bred og beingrinda stor er det ikke så mye å gjøre med.

 

Jeg tror at jeg er i mål i løpet av februar og satser nå på det. Etter ei jul med noen utskeiielser som jeg synes jeg har betalt mer for enn jeg synes at jeg fortjener (Jeg har virkelig trimma mye!), har jeg ingen forhåpninger av at 4 kilo skal gå som en røyk. Har satt et mål om en halvkilo i uka. Ellers jobber jeg med tanken om å være veldig strikt med meg sjøl slik som jeg var før jul og da kan det jo tenkes at det går bittelitt raskere unna :P.

 

Vi får se. Uansett er humøret bedre i dag og livsomstillingsprosjektlivet ser lysere ut igjen. Dette skal gå det, jenter!

 

Ønsker alle en riktig fin dag! klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en egen greie det med de siste kiloa. Jeg gleder meg til det er min tur til å stå i speilet og vurdere det. Klart du klarer det, og det er vel mest de ukene på sommern i bikini folk ser de kiloa du har igjen. Så om det skulle gå mars og april også så er du jo dronningen på stranda til sommern! :P

 

ha en flott dag! Godt at det har snudd litt i hodet ditt i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at humøret er bedre:-)

Jeg tror også at 70 er passelig for "sånne som oss". Jeg er også høvelig stor i kroppen, har kraftige lår og legger, litt igjen på armene og litt nusselig isolasjon nederst på magen. Det har egentlig jevnet seg godt utover når jeg tenker meg om. Hos meg merket jeg vektnedgangen best ovenifra i begynnelsen. Armene var det jeg ble først fornøyd med, puppene krympa mye, mens lår og spesielt legger fremdeles er i godt hold. Kanskje vi kunne oppheve tyngdkraften, hadde vært artig å se hvordan jeg ble da. Kunne det ha vært noe å forske på for deg? :)

JESS har nok flere par briller, for det hender innimellom at hun fremdeles synes hun ser litt for rund ut. Og andre dager føler hun seg flott, det siste er heldigvis mest vanlig. Jeg har hørt om dårlig hår-dag, men dårlig flesk-dag er mer nytt for meg.

Jeg tror nok du får fart på dine kilo, iallefall "ny-kiloene". Du har tidligere vist oss at slike tullekolo har fått bein å gå på. Vi er snaaaart i mål:D

Jeg trodde nissen var snill, men jeg er ikke så sikker lenger. Jeg har trimma (delvis ganske hardt) 5 av 7 dager i jula, skeia ut 3 ganger og lagt på meg 1,5kg. "Hau, hau, er det noen snille jenter som vil smake på godis?" sier han, der han ringer med bjellene og vifter med sukker-staven sin...(ja, godterier altså:P )

 

Jeg tenker jo også litt på at hold-vekten nødvendigvis må bety at vekta svinger med ett kilo eller to. Og det vil jo være noe helt annet enn ett kilo eller 25!

 

Du har helt rett, Skrulle- klart det skal gå bra!

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dronninga på stranda, du... hmmm...må trekke litt på smilebåndet nå, du! Strandløve blir jeg nok aldri, men hvis jeg kan kle av meg uten å lide altfor mye så blir det bra. Dette er jenta som ikke har villet gå i shorts på årevis, må vi huske :). Jeg tror ikke jeg har kjøpt shorts siden... eh, kan faktisk ikke huske å ha kjøpt shorts noen gang. Her har det vært avklipte olabukser, samt ett og annet skjørt.

 

Men du kan glede deg til følelsen av å lure på hvor mye lettere det er nødvendig å bli. Når det er sagt er det ikke bare lykke når jeg kikker meg i speilet heller, altså! Men jeg tør i alle fall å gjøre det og det er ganske nytt for meg! Handler vel mest om at jeg er i ferd med å forsone meg med det jeg ikke kan gjøre noe med.

 

Ha en riktig god kveld! klem skrulla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du, vi må visst nøye oss med de kroppene vi har fått utdelt. Som nevnt i innlegget til steg jobber jeg veldig med å forsøke å godta de tingene som jeg faktisk ikke kan gjøre noe med. Det er ikke så lett alltid. Hos meg gikk mye av mageflesket tidlig og det var deilig å få fasong igjen. Vepsetalje blir det nok aldri på meg, da må nok de nederste ribbene gå. Og det kjennes nå litt drøyt ut.

 

Dårlig-flesk-dag er en terminologi jeg ikke har kommet over før, men du og du som det umiddelbart høres kjent ut. Har nok noen av de fortsatt, men helt klart i mindretall nå. Du får legge de der rund-jess-brillene langt baki skuffen, nei forresten - de må gå i søpla! Jeg ser for meg at de er skikkelig umoderne og gjør generelt lite godt - sikkert utdatert styrke også. Bruke de andre snertne brillene heller.

 

Jeg har aldri hatt særlig tro på nissen, og jeg heller vel til å mene at han ikke er så knakende kjekk som folk skal ha det til. Jeg kom lydig da han påkalte de snille jentene, men bjelleringing og sukkerstavveiving har helt klart lite godt for seg (Kanskje den varianten du ikke henviste til hadde vært å foretrekke...:)). Jeg har vel skeia ut 4 dager, men trimma dugelig ellers, så der er vi visst så noen lunde på linje. Ganske flinke jenter, men fortsatt slemme kilo. Men du har nok rett i at vi får finne oss i en kilo eller to som svinger når vi kommer i gang på HV. Vi er jo litt tullete som lar oss sette ut av en julekilo. Sånn er det da faktisk for (nesten) alle!

 

I dag har jeg vært flink, forresten. Ikke noe tull i det hele tatt og fortsatt 200 kosekalorier til rådighet. Har skikkelig lyst på, men er ei jente av stål, så holder meg unna. Ikke trimma fordi jeg kjente at jeg ikke hadde lyst og kroppen kjentes sliten ut. Men i morra er det ut på tur!

 

Ha en riktig så flott fredagskveld! klem skrulla :P (...som er bliiiid igjen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

nå har jeg virret rundt på siden deres:-)

 

Veldig kjekk og personlig side.

 

Jeg har nettopp startet, men synes det er veldig motiverende lesing. Det er godt med påminnelsen om at selv om jeg går ned 10 kg, så er det ikke plankekjøring videre. Greit å være forberedt på det.

 

Jeg prøver å danne meg ett bilde over hvordan jeg vil se ut når jeg går det 20 kilo, men det er så lenge siden jeg har sett slik ut, at jeg ikke får det helt til. Skal bli spennende å se hvordan kroppen "justerer" seg, blir vel neppe 20 år igjen, haha.

 

Hvordan har omgivelsene reagert på vekttapet deres? Mange kommentarer? Kjenner jeg gruer meg litt for den form for oppmerksomhet...

 

Uansett, jeg er imponert over hva dere har fått til, og kommer nok innom igjen for å lure:-)

 

Hilsen Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stakk innom tråden min! Nei, det er jo ikke plankekjøring etter 10 kilo ned, men det går seg liksom til i omstillingen. Blir vant til å leve sunnere og gjøre andre valg. Heldigvis er kroppen merkbart lettere etter 10 kilo og jeg opplevde i alle fall at det begynte å synes greit også til tross for at jeg fortsatt var nesten 90 kilo. Og så hadde jeg fått smaken på trim - og det er skikkelig deilig :)! Jeg forsøker å komme meg en liten tur ut hver dag. Tror fortsatt jeg kan telle på en hånd de dagene jeg ikke har vært utenfor døra siden jeg starta. Den ene dagen var i går. Det har blitt en selvfølge for meg å trimme litt eller mye hver dag. Vil uansett anbefale deg til å holde taket her inne så fremt du har tid. Det har vært perioder jeg har lekt med tanken på å gi blaffen, men så kommer jeg innom her og skjønner at det ikke er et alternativ...

 

Jeg har fått både rare og koselige reaksjoner fra omgivelsene. Jeg har vært veldig åpen om at jeg har valgt å legge om livsstilen min. Nå bor jeg ikke i Norge, så når jeg er hjemme i Norge er det alltid mange som ikke har sett meg på lenge. 'Himmel - det er jo bare halvparten igjen av deg!' fikk jeg høre da jeg var hjemme i november. Da er det jo bare å smile og si at det er nok ikke helt slik, men ja jeg har jo gått ned en del i vekt. Fra jeg veide 80 kilo begynte folk å bekymre seg over at jeg var blitt så *tynn* og at jeg måtte være forsiktig. Da var det enda 6 kilo igjen til normal BMI, så tynn kunne jeg vel knapt kalles. Dette irriterte meg veldig i starten, men jeg innså at jeg kunne ikke la meg irritere og bare forklarte at det var nok enda en stund til jeg kunne regnes som normalvektig og at jeg slik sett neppe kunne være i bekymringskategorien.

 

Da jeg runda 80 var det også mange fine og oppriktige (tror jeg!) kommentarer om hvor godt jeg så ut. Da er det bare å smile og takke og si at jeg har det godt. Det er godt å se at mange synes spekteret for hva som er flott er ganske stort. Kanskje har det noe å si at jeg har endra meg så mye og at det dermed er så påfallende, men også fordi jeg tror mange ikke ser noen ekstra kilo som negativt. Hvis en har det godt og er fornøyd så ser en godt ut.

 

Nei, det er ikke godt å vite helt hvem som er inni der etter 20 kilo av. Hverken hvordan en ser ut eller kjennes ut. Det er en ganske spennende reise. Fysisk har jeg funnet ut at jeg har riktig så fint kjeveparti, flott og sterk rygg, armhuler (tenk det!) og knær som klinker sammen når jeg ligger på sida (liker ikke det så godt)...og mange andre ting! Mentalt har jeg funnet ei jente som har større tiltro til egen person på mange plan.

 

Du får bare venne deg til tanken på kommentarer. Det tar tid å lære å takle dem og jeg er sikker på at du finner din måte. Kom gjerne innom og del tankene dine om du føler behov for det. Da jeg starta syntes jeg det var kjekt at det var noen foran meg i løypa som viste at det går an å få det til, selv om både 20 og 30 kilo skulle av. Jeg ser jo at du er godt i gang på egen tråd og det er veldig bra. Fint å jobbe sammen med andre som også er i startgropa - det blir et slags vennskap. Jeg har mine som jeg er i ferd med å gå i mål sammen med og det er alldeles herlig. Samtidig opplever jeg det som stimulerende med alle som er underveis slik som jeg har vært så lenge.

 

Nei, her går skravla. Klokka er halv elleve allerede. Jeg må jobbe noen timer og så ut og sykle med helten min!

 

Ha en riktig god dag alle som er innom! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei skrulle'n

min lengsel mot sommer...javel om ikke annet så etter ikke-islagte veier, blir ikke mindre når jeg leser inne hos deg!! blir stadig påminnet når du forteller om sykkelturer - om enn i all slags vær, men dog! jeg kan akseptere vinteren hvis det er tørt føre og passe kaldt, men minus 11 og is-veier er bare ikke moro. hørte en eldre friluftsmann på radioen idag tidlig. han klaget over at folk betalte i dyre dommer for å stå i kø inne i ett treningsstudio istedet for å være ute i naturen, gratis, god luft og ingen kø...det har han jo selvsagt rett i men jeg syns altså ikke alltid det er like lett å bevege seg ut her jeg bor. (men jeg hadde nok hellere flyttet til danmark enn til england for å slippe unna isen :))

 

har hverdagen kommet til deg nå eller starter den først i morgen? jeg venter med hverdag til etter onsdag, inntil da er datter hjemme fra london og hver dag er en fest :P men da er det jammen også slutt!! da skal de gode ostene, julesmåkakene og lammerullen være spist...:P da skal jeg skrive hvert gram opp igjen jeg spiser, samle trimpoeng som aldri før......men først fra torsdag av...

 

ha en god rest-søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du savner barmark på vinteren, kire. Det er veldig praktisk, må jeg si. Deilig å kunne ta seg en tur på sykkel eller på beina i skogen uten å bekymre seg over glattis eller ufremkommelighet. Jeg kan jo skjønne at hardbarka friluftsfolk har problemer med å fatte at det skal være behov for å trene innendørs, men en hver får finne den formen som passer best. Og når det er kaldt eller holkeføre...og MØRKT, så kan det være veldig deilig å trene inne. Dessuten kan vi trene målrettet styrke og det er litt verre ute. Det som er litt synd er jo at det er mange som ikke ser verdien av å benytte naturen som treningsplass. Men vi vet jo bedre, vi bare vil ha muligheten av å velge det som passer.

 

Jeg har begynt å kjenne på at jeg har lyst til å styrketrene litt igjen, så det får bli et mål å komme i gang med det i løpet av de nærmeste månedene. Gidder ikke å stresse med det enda. I går hadde helten min og jeg en herlig sykkeltur på ukjent mark Vi fant et område som ikke er så langt hjemmefra med masse kjerreveier og stille bilveier. Det var gnistrende sol og knallblå himmel. Grønt frostkledd gress og herlig frostet mark for det meste. Vi bor ikke så langt fra en av Themsens elver, så det er ganske myrlendt og vi må som oftest belage oss på å bli våte på labbene og veldig møkkete. Det gjør sykling litt kronglete fordi det mye gjørme og relativt dårlig feste. Til tross for mye hard mark måtte både helten og skrulla samt syklene gjennom en grundig renselsesprosess.

 

I dag passa det meg å ta en løpetur. Tok den gode gamle runden min som jeg er så glad i og det var deilig å oppleve at jeg klarer å løpe/jogge hele runden selv om jeg ikke er komfortabel i den gamle gjennomsnittlige hjertefrekvensen. Må nok jobbe med kondisen igjen, gitt. Klarer ikke å opprettholde den ved sykling - klarer ikke å presse meg på samme måte, blir så sliten i beina.

 

Vært kjempeflink i matfatet i flere dager (ehem...tre), så nå vil jeg at julekiloen min skal gå sin vei! Så i matveien har nok ferien vært over noen dager allerede. Også jobbmessig har jeg begynt så smått igjen. Jobba en del i dag og kjenner at det skal bli godt å komme i gjenge igjen. Hmmm....hvem er det jeg lurer med dette? Jeg vil bare har fri, jeg :)! Det er vel nærmere sannheten at jeg har mye jeg trenger å gjøre, så må komme i gang. Kanskje det blir riktig så fint? Må i alle fall ha troa på det!

 

Skjønner at du har ferie til veslejenta drar igjen. Det høres ut som dere koser dere! Åhhh, deilig julemat...mmm... men det kan jeg ikke tenke på nå, for Ryvita og gulrot og lettkakao er mine beste venner nå!

 

Ønsker deg ei riktig fin uke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg har treningsavtale. Innimellom føler jeg kanskje at jeg burde trene mer ute, men det hadde nok blitt altfor lite trening for meg hvis jeg KUN skulle trent ute. Dørstokkmila er ikke så lang når jeg vet jeg kan trene innendørs.

Jeg går meg gjerne en tur selv om været/temp ikke er så bra, værre er det å få til kondisjons & styrketrening ute. Jeg er såvidt i startgropa på min framtidige karriere som jogger, så dette kan kanskje endre seg?:)

Jeg savner sykling litt, jeg har ikke fått helt dreisen på vintersyklinga enda. Jeg bruker den litt som framkomsmiddel, men ikke til trening. Sånn sett skulle jeg gjerne bodd på mer sørlige/vestlige breddegrader.

På en annen side så blir det jo veldig godt å få begynne med dette igjen etter vinteren. Jeg har fantastiske minner fra jeg var barn, -om da vi eeeendelig fikk fram sykkelen igjen- og fikk gå i småsko- og kunne hoppe strikk...:-)

Det blir iallefall ikke kjedelig med alt dette ville været:D

 

Ryvita....der sa du noe. Hele jula har jeg spist brødskiver eller hjembakte, grove rundstykker og noen havreknekkebrød. Jeg skal dra på butikken sporenstriks etter jobb og kjøpe ryvita... med sesamfrø...!

 

Jeg tror nok også at litt av min vektøkning skyldes vann. Jeg kan iallefall trykke grop i leggene, og så vidt jeg vet glir vel fett på plass igjen? Vekta var litt lavere igjen i dag. Så nå gjelder det å tørke opp og skrumpe inn 2,6kg før jeg tar løs på 2kg gammelflesk.

 

Jeg har hatt en liten samtale med meg selv. Hva er best av juleribbe med fett renner nedover haka, moltekrem som stivner i ganen, julekaker som er tørre og gjør en kvalm, innesitting og slapphet ELLER saftig kyllingfilet med masse salat, friskt vann, stekte tomater, ryvita med lett kyllingost og ruccola, en sprek og sterk kropp som en konsekvens av nok trening og nok hvile?

Stryk det som ikke passer.

 

Huhei, nå er vi gang med nytt år:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...