Gå til innhold

carpe diem


Gjest charka

Anbefalte innlegg

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

God morgen alle sammen!

 

Da har jeg vert på vekta på morgenen og den viste utrolige 128,6 så det betyr 1kg ned.Og jeg ble så glad så glad.

 

Jeg forstår ikke dette,men jeg har jo aldri forstått denne vekta.Det har vert lite trim,og litt feil mat og andre godsaker.Men det må jeg si,at det ligger hele tiden i bakhodet,mengde,og hvajeg spiser.

 

Da mangler det 2kg på 30kg,og det håper jeg å klare i løpet av januar.

 

Målet for jula er å stå stille,så da skal jeg gjøre alt jeg kan for å klare det.

 

Kommer til å veie meg i jula også,må følge med slik at jeg har muligheten til å skjerpe meg hvis det bærer helt galt avsted.

 

Nå er det tid for havregrøt!!

 

Ha en riktig fin dag alle sammen,julehøytiden nærmer seg med stormskritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Charka! Jeg innser at jeg ikke kommer til å klare helt å holde vekta i jula, men det får gå. Over nyttår er det bare å brette opp ermene igjen dere!

 

Ha en god og fredelig jul alle sammen :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kommet hjem fra nattvakt,og har fri frem til søndag.Det skal bli godt.

 

Vil ønske alle en GOD JUL.

 

Det som ikke er gjort nå får være til neste jul!!!!

 

Har planen klar for jula,det blir moderate mengder mat,så lite snop og kaker som mulig.

Og det blir havregrøt hver morgen.

 

Skal også prøve å holde et godt aktivitets nivå,men det blir ikke treningssenter først i jula.

 

Har tro på at dette går bra,målet er å stå stille på vekta.

 

Ha en fin høytid alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke vekta har gått verken opp eller ned.

Kjennes bare helt vanlig ut.

 

 

Jeg fikk en liten turkamerat i går. Gleder meg til han bli stor gutt.

Det er en Golden Retriver, og heter Carlos og er 2 måneder.

 

Nå ligger han og sover søtt :)

 

Måtte bare fortelle om mitt lille nye sjarmtroll :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig da med hvalp,det mest herlige,trofaste vesenet som finnes.

 

Pass godt på nissene dine,de spiser jo alt som er.Du får nå litt å gjøre fremover,vaske tiss og passe på.

 

Men det er jo bare så koselig,det blir nok mange fine turer på dere etter hvert.

 

Passs godt på han nyttårsaften,de blir så fort skremt vet du.

 

Ønsker dere et riktig godt nytt år,kos deg masse med nurket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige lille skjønne gutten ligger i fanget på pappa'en sin og ser på TV nå :)

 

Det gikk kjempe fint i går kveld, litt urolig og klarte ikke tisse ute, men men,

har man skaffa seg et lite vesen av et sjarmtroll får man finne seg i det.

 

 

Nytt år og nye muligheter.

Håper jeg kan være flinkere i år, har ikke lagt på meg i jula............

men vil jo så gjerne ned i vekt.

Diabetesen min er vanskelig, og er mye ute av form.

Håper det retter seg.

 

 

Så jeg tar fatt i det nye året, med stor spenning............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har et slik lite nurk,de er bare så herlig.

 

Du har jo vert flink,du må ikke tenke annet.Men vi får bruke det nye året til å etablere gode vaner.

 

Vi får stå på,for egen helse,eget selvbilde og lysten til å leve et aktivt liv.

 

Ønsker oss lykke til,vi strever videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det slutt på jul,nyttår og bursdags feiring.Det har vert en fin høytid,med folk i huset i 14 dager.

Mye mat,og mye kos.

 

Men nå er det ny start,og planen er som før jul.Virka som det løsna litt før jul,setter et kcal inntak på 1750 på dager uten treningsstudio,og 100mer på treningsdager.

 

Målet er å være under 120 til påske,det vil si at det må minke med 700 gr pr uke.

 

For å klare det må jeg drikke mer vann,ha minst 12timpoeng i uka,spise ofte og små måltider.

 

Videre er det viktig at jeg klarer å holde motivasjonen oppe,og at jeg finner glede i dette.

 

Jeg føler ikke at det er noe problem,men man vet aldri hva som skjer oppi hodet.

 

Ser det er kommet til mange nye,artig det da,og jeg ønsker alle lykke til.

 

Håper på stor aktivitet her inne fremover,støtte,oppmuntring og et spark bak er gull verd for oss som skal drive på en stund.

 

Det er nå 1år siden jag begynte på mitt første kurs,og det er blitt 26kg mindre av meg,og jeg har minket utrolig mange cm,26cm rundt midjen.

 

Jeg er på rett vei,med et lite avbrudd nå i jula,så det ser ikke umulig ut.

 

jeg må følge opplegget ganske nøye,ellers går jeg opp igjen,kan ikke skjeie ut noe særlig.

 

Ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er klar for og kjempe mot kiloene igjen.

 

Var på vekta i dag, visste ikke at jeg hadde lagt på meg, også så MYE.

Lagt på meg har jeg nok fordi jeg har lukket øyne og ører i en lang periode.

Dette ble en sjokk, men det burde da ikke være det.

Jeg har spist for mye og godt.

 

Har fått time til sykehuset til onsdag, så ned i vekt må jeg.

Uff, gruer meg................trur dette blir en nedtur.

Denne diabetesen.............

 

 

Men, nå skal jeg være flink og skal streve, ikke noen annen måte og gå ned i vekt på. Bare og kutte inn på kalori-inntaket.

 

Syns det er godt at hverdagen har begynt.

Vi må støtte hverandre charka, og alle dere andre.

 

Ønsker og gå ned 15 kilo, før påske.

 

 

Så vi står på, dette må vi greie.......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det bare å trå til igjen for fullt dere. Jeg har også lagt på meg i jula, men nå er jeg full av optimisme og pågangsmot og SKAL klare dette framover. Første delmål er påske her også, jeg satser på 0,6 ned i snitt i uka som jeg gjorde til jul, det blir 8 kg til påske (og så håper jeg selvfølgelig å klare litt mer)

 

Jeg er med på en tråd under "motiver meg" som heter "påskemål". Var med på en liknenede fram til jul og vil bare nevne at for meg var det veldig inspirerende med en sånn "meldetråd" samtidig som jeg følte jeg fikk så fin oversikt på den måten, så hvis dere tror det er noe for dere så BLI MED! for det er veldig artig med mange folk på en sånn tråd.

 

Ha en sunn og fin onsdag i kulda!!!:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år og nye muligheter .. spist er spist og gjort er gjort, nå må vi se fremover. Du har nå vært kjempe flink i året som har gått da.. 26 kilo de står de respekt av:)

 

Fint mål du har satt de opp fremover.. realistisk de målet du har der.

 

Gleder meg te å følge de fremover også.. håper vi kan støtte og hjelpe hverandre fremover .. man trenger all den heia gjengen en kan få.

 

Ha ei fortsatt flott uke og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må en stram strategi til igjen,merker at det ikke fungerer så veldig bra no.Og jeg forstår ikke hvorfor det blir slik.

 

Jeg drikker ikke nok vann.

 

Jeg trimmer ikke nok

 

Jeg putter for mye søtt i munnen.

 

Jeg spiser for mye om kvelden.

 

Jeg føler meg ikke vel,og går ikke ned igjen etter jul.

 

Så når jeg leser disse linjer så vet jeg hva jeg må gjøre,Jeg MÅ drikke,jeg MÅ trimme,Jeg MÅ kutte søtt og mat på kvelden.

 

Jeg er flink med maten,spiser sundt og godt og variert.

 

Jeg tar mange gode valg i løpet av dagen,men det er de få dårlige som ødelegger.

 

Derfor begynner jeg å skrive inn maten igjen,all mat skal med.Er veldig greit det forå ha full oversikt,og trimmen skal på plass igjen,minst 3ganger i uka på senteret.

Skal begynne å løfte vekter neste uke,og en salaktivitet etter hvert.En av timene skal være kondisjonstrening.

 

Og blir det ikke bedre så melder jeg meg på kurs igjen.Har heldigvis ingen tanker om å gi opp så det er jeg ikke redd for.

 

Har mange motivasjons faktorer dette året,barnedåp,bryllup,min egen 50 årsdag,

 

og ikke minst en bedre helse.Så det skal gå!!!!Det finnes ikke noe alternativ.

 

Da er det bare å hente fram den siste biten av motivasjonen,og komme meg ut av slumremodusen.

 

Gir meg selv ett kraftig spark bak,og ønsker meg selv lykke til.

 

Ønsker alle andre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper charka, og sparker litt jeg også.

 

Så ser at vi har det på samme måte charka.

Jeg har satt i gang igjen.

 

Syns du har fine ting for og nå målet ditt.

Det er viktig med slike positiv ting og tenke på. Er jo så gøy og kunne pynte seg og føle seg vel i klærne. Så du klarer dette :)

 

Vi tar en dag av gangen, bedre det enn og se langt frem og tru på at de store underverka skal skje i dag eller i morgen.

Og helst i går.

 

Nå finner vi frem fornuften i oss, drikker vann, spiser frukten, og passer på og få i oss melk. Passer på at maten er sunn, jada vi klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å kunne invitere til egen 50-årsdag med gode venner og en lekker kjole rundt en tynnere kropp?? Flott motivasjon!!

Du har kontroll på hva som trengs, stå på!! Ta et moment om gangen!!

I to uker innfører du mer vann, så innfører du mer og rutinemessig trening og jobber med det i to uker, og vips er du der og alle rutinene ligger på plass!! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta til charka går oppover,fyamei.Men fra i dag så er det tilbake i god rutine,nok

 

og sunn mat,1time med trening,har fått i meg bra med vann så det går den riktige veien.

 

Gir meg sjøl denne uka til å komme skikkelig i gang igjen,slutt på tullet no.Skal skrive inn alt som puttes i munnen i minst 2uker,selv om jeg vet hva og hvor mye jeg kan spise.

 

Har tross alt drevet på 1år no.

 

Altså er målet for de neste 2ukene å finne tilbake til de gode rutinene,så får vi se hva det gjør med vekta.

 

Ha en fin uke alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, ikke noe og gjøre med charka.

 

Nye muligheter til et bedre kosthold hver dag.

 

Vi er i konkuranse modus, ikke for og gå ned mest, men for og vise vi kan klare og være flinke med kosten. :)

 

Så kommer resultatene rekendes på ei fjøl :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er så flink jeg charka :) veldig motiverende å lese det du skriver. Selv om du skeier ut litt, så henter du deg inn igjen ved å fokusere på rutiner og gode vaner. Flotters :)

 

Lykke til Charka.

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyvtitta på vekta i dag,og jippi den er på vei nedover igjen.og godt er no det.Begynte å lure litt på om de ekstra kiloene var limt fast.

 

Men det er på vei nedover igjen,så da er jeg fornøyd.

 

Er også fornøyd med trimmen,har kommet skikkelig i gang på senteret igjen og i går begynte jeg med å løfte vekter,og er noe støl i dag.

 

Har noen muskler som har vert godt gjemt en stund.Godt å oppdage dem igjen,og de skal bli mer brukt.

 

God å føle at man er godt i gjenge igjen,det gir god motivasjon til å fortsette.

 

Her er det kald i dag,minus 29 kalde grader,så det blir ikke noe uteliv nei.

 

Hold motet oppe alle sammen,så får vi gode resultater etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...