Gå til innhold

carpe diem


Gjest charka

Anbefalte innlegg

Jammen ble det stilstand denne uka også.

 

Det er helt utrolig synes jeg,men ingen ting å gjøre med i dag.

 

Jeg spiser bra,trimmer ca14poeng i uka,hva mer kan jeg gjøre?

 

Håper noen av dere har et godt råd no,kjenner at dette sliter.Jeg mener at jeg ikke spiser mer enn jeg skal,ingen sjokolade,kake ell.lignende.

 

Så derfor spør jeg dere som går ned,hva kan jeg gjøre for å få fart på kiloene.

 

Veldig umotiverende å bruke så mye tid å penger når det ikke skjer noe.

 

Godetips motas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Jeg vet ikke hvordan det er for deg, men jeg må kutte ut brød og pasta (mye hvetemel), mais (korn og maizena) og melk for å gå ned i vekt. Uansett om jeg ligger på riktig kcal står vekta bomstille. Jeg bruker knekkebrød (Wasa Sport+ og fiber plus), Ryvita, klibrød eller salat og fortrinnsvis pålegg med høyt proteininnhold (tunfisk, hamburgerrygg, kylling). I tillegg litt nøtter. Fisk hver dag - pålegg og/eller middag. Tran, multivit hver dag og ekstra B-vit hvis jeg sover lite. Nå ammer jeg, men tidligere har jeg brukt chrom og CLA(1000mgx3) og gått en times rask tur hver dag og da "rant" fettet av.

 

Hvis jeg skeier ut, gjør jeg det bare en dag i uka. Ikke litt hver dag, men mye en dag :)

 

Og MASSE grønnsaker - knasker rotfrukter dagen lang :)

 

Jeg har hatt mye nakke og ryggproblemer og har måttet ta lange pauser i treninga, så jeg går alltid opp i vekt når jeg begynner å trene igjen. Det tar et par uker før vekttapet kommer.

 

Jeg håper du klarer å forsette. Vet hvor demotiverende det er når platået varer lenge. Men det er verre å gå opp (som jeg har gjort de siste åra)...

...(går ut fra at du har vært hos lege og sjekket stoffskifte og andre ting som kan spille inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stoooor motivajonsklem *************** slik håper den når frem te deg:)

 

Skjønner at du blir frustrert, for du spiser det du skal og trimmer mye og da skulle nå vekten gått ned også.

 

Ikke lett dette, spiser du nok, varrierer du maten, varrierer du trimmen? er mye som kan spille inne her. Kanjse trimmer du for mye i forhold til matinntaket, eller det kan rett og slett være at kroppen har bestemt seg for å holde på kiloene litt.

 

Snakk med kurslederen din om dette, vær tålmodig og hold fokus. Dette klarer du.

 

Tenker på deg ;)

 

Motivsjonsklem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ble det ikke noe veiing på meg i kveld.

 

Jeg kjørte i vei,men kom bare halvveis,Oppdaget at det ene bakhjulet holdt på å dette av.

 

2av boltene var knekt,og jeg hadde bare 1mutter.Så da ble det stopp der.Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis hjulet hadde falt av.

 

Så jeg veide meg hjemme,men vekta mi og kursvekta er ikke lik.

 

På min vekt hadde jeg gått ned 800gr,men får vente til neste uke med å skrive inn.

 

Ellers går det bra,spiser bra,trener ganske bra,så alt i alt er jeg fornøyd med uka.

 

Har 14trimpoeng denne uka også,satser på det neste uke også.

 

Savner fremdeles noen gode tips ang å få litt fart på vekta.

 

Hva gjør dere når dere står stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ble det ikke noe veiing på meg i kveld.

 

Jeg kjørte i vei' date='men kom bare halvveis,Oppdaget at det ene bakhjulet holdt på å dette av.

 

2av boltene var knekt,og jeg hadde bare 1mutter.Så da ble det stopp der.Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis hjulet hadde falt av.

 

Så jeg veide meg hjemme,men vekta mi og kursvekta er ikke lik.

 

På min vekt hadde jeg gått ned 800gr,men får vente til neste uke med å skrive inn.

 

Ellers går det bra,spiser bra,trener ganske bra,så alt i alt er jeg fornøyd med uka.

 

Har 14trimpoeng denne uka også,satser på det neste uke også.

 

Savner fremdeles noen gode tips ang å få litt fart på vekta.

 

Hva gjør dere når dere står stille?[/quote']

 

 

Hei :)

 

Oii hvar nå bra at du oppdaga dette da. .skummelt :)

 

Var litt råd te deg de som stod i svaret mitt lengre opp.. hva med å prøve å varriere treningen litt.. kansje trene litt mindre ei uke for å se hva som skjer...

 

Ellers så er det vell bare å ha tålmodighet å stå på og ikke gi deg.. før eller senere så må de nå begynne å gå nedover igjen..

 

Takk for koselig innlegg på bloggen min

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg charka.

 

Er spent på vekta di i morgen, selv om jeg ikke skriver hver gang jeg er innom,

så følger jeg med ;)

 

Må jo følge med på nedgangen din,

og har sagt det før.

Jeg beundrer deg som klarer og følge opplegget etter så lang tid.

 

 

Klem til charka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta sto på stedethvil denne uka også.Det er sååååå kjedelig,har så utrolig lyst til å gå ned.

 

Men det er ikke noe å gjøre med det denne gangen,men må finne på noe.

 

Forslaget fra kursleder var å gå ned fra 1900 til 1800kcal.Har ikke noe annet valg enn å prøve det.Forstår ikke helt at det skal utgjøre så mye,men det er forsøket verd.

Så da er det bare å stå på videre,har ikke tengt å gi opp i allefall.

 

Ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt, er så frustrerende når man gjør alt riktig, men ingenting skjer! Du får trøste deg med at du gjør kroppen din godt med sunn mat og trim uansett om det ikke gir utslag på vekta.

 

Måler du deg? skjer det ikke noe der heller?

 

Før eller senere løsner det, og tenkt så godt det blir da!

Stå på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt' date=' er så frustrerende når man gjør alt riktig, men ingenting skjer! Du får trøste deg med at du gjør kroppen din godt med sunn mat og trim uansett om det ikke gir utslag på vekta.

 

Måler du deg? skjer det ikke noe der heller?

 

Før eller senere løsner det, og tenkt så godt det blir da!

Stå på videre! :)[/quote']

Jo da jeg måler litt innimellom,og jeg går litt ned i cm.Ja jeg tenker også sånn at det må løsne engang,får bare vente på det.

 

Merkelige greier dette ja.føler for å redusere drastisk på kcal,men skal ikke gjøre det.

 

Holder motet oppe,ser at det er mange som slit så det er vel bare slik det er da.

 

Det er i hvertfall nok å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta i dag, den går litt opp og ned,

men holder seg ganske jamt.

Så klager ikke.

Det jeg la på med tidligere i høst har jeg ikke klart og ta av, dessverre.

 

Ønsker deg en god helg charka.

 

Lykke til med klem fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var det bevegelse på vekta,minus 2,7!!!!!!!!.Jeg ble så utrolig lettet.

 

Endelig har jeg passert 25 kg minus,og det har jeg venta lenge på.

Det er noe med det å nå noen av målene,nå er neste ukes mål ned 1kg,for da skifter tallene,det skal bli så gøy å se 2tallet.

 

De siste dagene har jeg gått litt ned på kcal,ca 1600kcal på dager jeg ikke trener og

1800kcal de dagene jeg trener.Virker som det fungerer bra enn så lenge.

 

Dette var en god piff for motivasjonen,det er bare nok et bevis på at tålmodighet betaler seg.Har stått stille i flere uker.

 

da er det bare å fortsette på samme måten fremover,og holde fokus på,trim,sunn mat og lite utskjeielser.

 

Det skal veldig lite til før jeg legger på meg,så det er bare å telle kcal.

Har heligvis ikke så mye søtsug,er ikke fysen på noe spesielt.

 

Hadde bursdag på søndag,så det har blitt litt kaker men det er ikke noe problem,så lenge det holder med litt.Kakene står her men opplever ikke det som noe problem heldigvis.

 

Ønsker alle en fin uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Der fikk du igjen for tålmodigheten din! Og den fortjente jammen belønning!! Gratulerer med 25 kilo også!! Det er jo en milepæl.

 

Om jeg står stille noen uker, så skal jeg jammen tenke på deg, det vil hjelpe meg å holde min motivasjon oppe!

 

Stå på videre, step-by-step så når du alle målene dine! (det har du jo bevist!)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært kjempeflink. -25 kg er mye. Du kan være veldig stolt av deg selv.

 

Det er bare å stå på. Vektplatåer kommer, men de går over også. Det er en befrielse når det skjer.

 

Ha en flott kveld.

 

Klem fra Rolls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det jammen Fredag igjen,vinteren har kommet,og vekta går nedover.Da er det akkurat slik det skal være denne tia.

 

Takk for alle tilbakemeldinger,og positiv respons.Det har faktisk mye å si,jeg er ikke så glad for å snakke så mye om det til venner og familie.

 

Det er nok mange som ser at jeg er blitt mindre men det er ikke mange som sier noe.Rart det der.

 

Har akkurat prøvd en boblebukse som har vert altfor trang i midjen men nå er den nesten litt stor!!!!!

 

Deilig er det,har gått inn ca 25cm i midjen siden jeg starta,og det merkes på så mange vis.

 

Ønsker alle en fin helg,og masse positive tanker.Fokuser på de positive valgene,

og tenk langsiktig!!!!

 

Skal vaske rundt i stua,og resten av huset i helga så det blir da en del aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten pause i vaskinga,så kikker hit en tur.

 

Kess,flink nei,da hadde det ikke sett slik ut her.Har vasket tak og vegger.Og det trengtes.er bare glad jeg ikke har leid noen til å gjøre det,det hadde vert for flaut.

 

Uff,men når er det rent over alt her.

 

Snøvær her i dag også,vi har utrolig mye snø.Det blir fint skiføre av dette,så da er det vel ingen unskyldning lengre.

Må få plukka fram ski utstyret.Er ikke så glad i ski,men har tengt å prøve litt nå,kanskje det er litt lettere nå når så mange kilo er borte?

 

Er blitt så redd utforbakker,men det kommer seg vel med litt øvelse.

Men først må alt settes på plass her,og gangene blir vasket i morgen så da holder det en stund.

 

Har ikke vert flink til å spise i dag,glemmer det når man holder på.Men har vert flink med vannet.

 

Blir jo litt trim av dette men skal ikke legge det som poeng,det står vel heller ikke.

 

En forsatt fin helg til alle.

P.S merker at det er lettere å holde på no,det er godt å merke det slik også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...