Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

lenge siden jeg har hilst på nå.

ser at du er kjempeflink å holde vekten!! er så glad på dine vegner, og gleder meg til den dagen kommer da jeg kan forflytte meg inn hit på hold vekten rommet. hehe.

 

jeg er i gang igjen nå, og etter en treig periode med samme kilo opp og ned er jeg nå i gang med nyoppsamlet motivasjon og SKAL komme så langt ned mot 90 før jeg tar juleferie, hehe. denne jenta gir ikke opp så lett. ;)

 

håper det går bare bra med deg! ha en flott fredagkveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Så trivelig å se deg igjen.

 

Det har gått ganske greitt å holde vekten, selv om den har svingt en del i løpet av sommeren. Poenget er at jeg vet at jeg klarer å komme tilbake ganske kjpt. Så det viktigeste for meg videre, i tillegg til å passe på å ete ofte og sundt, iallfall for det meste. Blir å holde orden på vekten, så den følger jeg fortsatt nøye med på ;)

 

Så bra at du klar for en skikkelig runde igjen nå, og at motivasjonen er på topp. Å ha med seg motivasjonen er ett veldig viktig element i dette med å legge om livsstilen å gå ned i vekt/holde vekten. Jeg tror absolutt ikke du er typen til å gi opp nei, det har du vist oss gang på gang :)

 

Lykke til videre nedover, så håper jeg du får en feiiende flott helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret, og tipset om Polar f6. Jeg må bare spørre, selv om jeg har følelsen av at spørsmålet er dumt...

Hvordan finner du makspulsen? Minimumspulsen er kanskje det samme som hvilepulsen?

Dagen var hyggelig, ja. Ble hentet av en kollega og var med på "fredagskaffe" på jobben. Etterpå fikk jeg en nydelig blomsterdekorasjon på døren, og besøk av en venninne. Mannen min lagde nydelig middag, og så har det blitt avslapping foran tv.

Håper din fredag er like god for deg, som min var for meg:).

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-etter en liten ferietur(-dametur:-)) er jeg på plass igjen- sikkert litt tyngre(skal veie meg i morgen tidlig....) Jeg har ikke fått gått i terreng, men har gått i bratte bakker, så det får være greit! Det var ihvertfall en deilig ferie!

 

Nå er det på'an igjen og jeg skal være kjapp inn igjen i de gode vanene- ikke gjøre som jeg har pleid før, tenke at "jaja, nå er jeg så godt igang med utskeielsene at en liten sjokolade gjør ingen forskjell...dessuten skal jeg begynne i morgen...."

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp. Har lest litt bakover i tråden din, og ser til min store glede at det fortsatt går kjempefint med deg, smallgirl. Så kjekt!

 

Og så ble jeg rørt da jeg plutselig leste at du og svusj hadde savnet meg. Søte jenter - takk!

 

Nå er jeg tilbake med full styrke og klar til å kvitte meg med 2,5 kg sensommerpolstring...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en uke "ferie" fra forumet. Jeg har følt jeg har hatt en skikkelig fæl uke, formen har vært dårlig, tiden har ikke strukket til. nesten ingen trimming og jeg har spist feil.

 

Jeg som vanligvis veier meg hver dag har heller ikke turt å gå på vekten... Meningen var at jeg skulle tråkke på den på onsdag, men jeg glemte det til det var for sent, siden jeg hadde trykket i meg en ganske så stor middag. Grunnen til at jeg glemte det var at både turn og kor har startet opp igjen for jentungen, og nå skal de ha begge deler på onsdagene. Først måtte vi kaste oss over leksen, for så å skifte å gjøre oss klare til turn, som startet klokka 17, jeg kom ikke hjem før klokka var 19.15 og da var jeg fryktelig sulten, så da "kastet jeg meg over middagen".

 

Så i går skulle jeg krype til korset å trakke på den forbaska vekta (som jeg tenkte). Og gjett om jeg ble glad da, den viste ikke mer enn 100 gram opp fra forrige uke ;) Muligens så har ikke alt "komt på" ennå, eller så har jeg rett og slett høy forbrenning, håper på det siste da, hehe.

 

Jeg kommer tilbake for å kommentere dere som har vært innom meg om litt, men nå må jeg innom å lese hvordan det går med dere andre på trådene. Ser det har vært aktivitet på alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-så flott at du gikk på vekten selv om du mistenkte at det ikke gikk så bra! Da gjør du akkurat som du skal og det er ingen fare på ferde!-og så er det jo veldig kjekt når vekten er så fin da:-)

 

Min "taktikk" tidligere har vært å la være å veie meg når mistanken om vektøkning var der....da skulle jeg vente jeg med å veie meg til jeg hadde tatt litt av....så jeg ventet og ventet, jeg! :-) Som fullfres så klokt sa i tråden sin (jeg husker det sikkert ikke helt rett)- nøkkelen ligger i selverkjennelsen!

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret' date=' og tipset om Polar f6. Jeg må bare spørre, selv om jeg har følelsen av at spørsmålet er dumt...

Hvordan finner du makspulsen? Minimumspulsen er kanskje det samme som hvilepulsen?

Dagen var hyggelig, ja. Ble hentet av en kollega og var med på "fredagskaffe" på jobben. Etterpå fikk jeg en nydelig blomsterdekorasjon på døren, og besøk av en venninne. Mannen min lagde nydelig middag, og så har det blitt avslapping foran tv.

Håper din fredag er like god for deg, som min var for meg:).

NinniR:)[/quote']

 

Ja det var det da, hvordan finner man maxpulsen... Den bør egentlig måles med å løpe det en kan i oppover bakke, og drive det til en nesten spyr av utmattelse. For så å lese av pulsen der og da. Personlig har jeg ikke gjort det, jeg tok den enkle utveien, som nok ikke er like nøyaktig. Og det var å ta 220 og trekke fra alderen min. Jeg har flere ganger tenkt at jeg skal måle den skikkelig, men det har enda ikke blitt gjort ;) Minimumspulsen eller hvilepulsen er vel egentlig det samme, så da er det bare å slappe godt av noen minutter, for så å lese av pulsklokken :)

 

Håper du har hatt ei flott uke. og at du får ei fantastisk helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp. Har lest litt bakover i tråden din' date=' og ser til min store glede at det fortsatt går kjempefint med deg, smallgirl. Så kjekt!

 

Og så ble jeg rørt da jeg plutselig leste at du og svusj hadde savnet meg. Søte jenter - takk!

 

Nå er jeg tilbake med full styrke og klar til å kvitte meg med 2,5 kg sensommerpolstring...![/quote']

 

Supert at du er tilbake, og klart du har blitt savnet:)

 

Joda, det går fortsatt bra med meg, ikke minst fordi jeg hadde gått ned litt ekstra :)

 

Den sensommerpolstringen din kommer du til å kvitte deg med kjapt, kjenner jeg deg rett ;)

 

Håper du får en super helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepulsen er den pulsen man har når man våkner om morran (hvis man ikke har hatt mareritt, da... he he!)

 

 

Når man leser av resultatene etter trening:

Minimumspulsen på pulsklokka viser hva pulsen var på det laveste under den aktiviteten man har når man bruker klokka. Maximumspulsen viser tilsvarende hvor høy pulsen var på det høyeste under denne aktiviteten

 

Når man skal LEGGE INN (settings) min og max-puls, deriomot, er jeg selv på gyngende grunn, så her må jeg forske videre en dag jeg gidder. Foreløpig har jeg brukt formelen 220-alder på maxpuls. Det står jo endel om alt dette i den lille boka som følger med Polar-klokkene, heldigvis ;)

 

Stå på videre, jenter - dere er en kjempeinspirasjon for meg som fortsatt har igjen noeg kg før jeg can "join the club" :)

 

Ha en super dag og ei flott helg - jeg gleder meg til å kunne legge inn en egen tråd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-så flott at du gikk på vekten selv om du mistenkte at det ikke gikk så bra! Da gjør du akkurat som du skal og det er ingen fare på ferde!-og så er det jo veldig kjekt når vekten er så fin da:-)

 

Min "taktikk" tidligere har vært å la være å veie meg når mistanken om vektøkning var der....da skulle jeg vente jeg med å veie meg til jeg hadde tatt litt av....så jeg ventet og ventet' date=' jeg! :-) Som fullfres så klokt sa i tråden sin (jeg husker det sikkert ikke helt rett)- nøkkelen ligger i selverkjennelsen!

 

Ha en fin dag[/quote']

 

Joda jeg måtte jo på vekta, men den gangen hadde jeg lysst å feige ut, men det gjorde jeg heldigvis ikke :)

 

Jeg hadde nok ikke utsatt det så lenge uansett, så det hadde nok ikke gått helt over styr, men jo før jeg kom meg på vekten, jo bedre ;)

 

Det er det vi alltid har sagt, fullfres er ei klok dame *smilefjes*

 

Håper det gikk bra med vekten din også etter den lille ferien.

 

Og at du får en fantastisk flott helg.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepulsen er den pulsen man har når man våkner om morran (hvis man ikke har hatt mareritt' date=' da... he he!)

 

 

Når man leser av resultatene etter trening:

Minimumspulsen på pulsklokka viser hva pulsen var på det laveste under den aktiviteten man har når man bruker klokka. Maximumspulsen viser tilsvarende hvor høy pulsen var på det høyeste under denne aktiviteten

 

Når man skal LEGGE INN (settings) min og max-puls, deriomot, er jeg selv på gyngende grunn, så her må jeg forske videre en dag jeg gidder. Foreløpig har jeg brukt formelen 220-alder på maxpuls. Det står jo endel om alt dette i den lille boka som følger med Polar-klokkene, heldigvis ;)

 

Stå på videre, jenter - dere er en kjempeinspirasjon for meg som fortsatt har igjen noeg kg før jeg can "join the club" :)

 

Ha en super dag og ei flott helg - jeg gleder meg til å kunne legge inn en egen tråd her[/quote']

 

Så trivelig at du stakk innom, alltid kjekt med nye.

 

Ut i fra min F6 klokke skal man angi følgende, vekt, høgde, bursdag, kjønn, hvor høy aktivitet en har, HR max (som jeg har kalt maxpulsen), det er høyeste antall hjerteslag pr minutt ved maksimal fysisk anstrengelse. HR sit (som jeg har kalt minimumspulsen) din typiske hjertefrekvens når du sitter. Når du skal fastsette HR sit, bærer du senderen, setter deg og utfører ingen fysisk aktivitet. Etter 2-3 minutter trykker du ok i klokkemodus for å vise hjertefrekvensen din. Gjennta gjerne dette flere ganger for å finne gjennomsnittet.

 

Etter treningen vises følgende på min klokke: eksempel: exercise start klokka 16.14 duration 1.26.02. calories 453 kcal . 50% fat. HR max 161 - 88% avg (gjennomsnittet 123 - 67%. Min minimumspuls under trening vises ikke på min klokke.

 

Men det jeg ønsket var å fortelle Ninni det på en enkel måte;) Derfor skrev jeg det slik som jeg gjorde.

 

Er ikke sikker på om jeg nødvendigvis har hvilepuls hver gang jeg våkner, kommer jo an på hvilke drømmer jeg har hatt det :)

 

Håper du når målet ditt snart og kommer inn hit til oss med egen tråd

 

Og at du får ei fanrastisk flott og sunn helg

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart kjempeviktig med selverkjennelsen. Er et tema med mange fasetter det der!!!

 

Kommer meg på vekta selv om jeg vet det går dårlig jeg da, men gudhjælpemeg som det påvirker humøret mitt. Blir så nedstemt at jeg vet egentlig ikke hvor lurt det er.........??:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart kjempeviktig med selverkjennelsen. Er et tema med mange fasetter det der!!!

 

Kommer meg på vekta selv om jeg vet det går dårlig jeg da' date=' men gudhjælpemeg som det påvirker humøret mitt. Blir så nedstemt at jeg vet egentlig ikke hvor lurt det er.........??:confused:[/quote']

 

Hehe, jeg kommer meg på vekta jeg også ( så lenge jeg har tilgang til den, og det hadde jeg ikke i ferien), men det er faktisk første gangen jeg har hatt lysst å feige ut ;) Men jeg tror det er viktig å gå på vekten uansett, visst ikke er det så lett å miste fokus. For min del gikk jeg iallfall altfor sjelden på vekta tidligere, så det var skikkelig ille før jeg fant ut at jeg måtte legge om alt.

 

Hvordan går det med deg og platået ditt da? Håper du har komt deg over det.

 

Ha en fin kveld

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker som om jeg har tatt knekken på det platået igjen Smallgirl. Gikk ned 2,9 forrige uke (ja jeg trodde ikke mine egne øyne) og 1,2 siste uke. Føler meg likevel ikke helt trygg, var sikker på at jeg ikke hadde gått ned noe da jeg gikk på vekta i stad, så jeg er utrolig letta.

 

Og ja, som du sier, det er utrolig viktig å holde fokus. Syns det hjelper meg veldig å være her inne og snakke med alle dere flinke og støttende jenter!!;):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt , Tusen takk for koselige hilsninger på bloggen min, setter stor pris på deg og dine svar te meg:)

 

Det går jo kjempe bra med deg jo, flink er du, klarer å holde vekta så stabil som du gjør. Kjempe bra:)

 

Og ja jeg som du tror det er viktig å gå på vekta uansett, viss ikke så er det lett for at man bare fortsetter å kiloene kommer på igjen.

 

Syns du er kjempe flink jeg:)

 

ha ei flott uke og så skrives vi

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker som om jeg har tatt knekken på det platået igjen Smallgirl. Gikk ned 2' date='9 forrige uke (ja jeg trodde ikke mine egne øyne) og 1,2 siste uke. Føler meg likevel ikke helt trygg, var sikker på at jeg ikke hadde gått ned noe da jeg gikk på vekta i stad, så jeg er utrolig letta.

 

Og ja, som du sier, det er utrolig viktig å holde fokus. Syns det hjelper meg veldig å være her inne og snakke med alle dere flinke og støttende jenter!!:)[/quote']

 

Så godt at det løsnet for deg igjen, da er du skikkelig i siget på nytt, og det viser seg at det er viktig å stå på selv om det står stillt en stund :) Med over 4 kilo på to uker, kan man vel ikke si noe annet enn at det har løsna :)

 

Fokus er viktig, og jeg er inne i en travel periode nå, med mye jobbing, dart i helgene og lite tid til trim ;) Jeg håper jeg får muligheten i dag, men vet ikke om jeg eller mannen må jobbe i kveld. Vi får se, og håpe på det beste.

 

Ha en flott dag videre Kess

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt inspirert av dine flotte trimturer den siste tiden :-) gikk jeg en relativt lang tur på søndag, og to(!) turer i går. Akkurat det var litt tilfeldig- den siste var et "venninnetreff", men ikke desto mindre hyggelig- og trim var det i alle fall! Resultatet var fem trimpoeng, og det liker vi jo!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt ' date=' Tusen takk for koselige hilsninger på bloggen min, setter stor pris på deg og dine svar te meg:)

 

Det går jo kjempe bra med deg jo, flink er du, klarer å holde vekta så stabil som du gjør. Kjempe bra:)

 

Og ja jeg som du tror det er viktig å gå på vekta uansett, viss ikke så er det lett for at man bare fortsetter å kiloene kommer på igjen.

 

Syns du er kjempe flink jeg:)

 

ha ei flott uke og så skrives vi

 

Klem[/quote']

 

Og takk for at du tok deg tid å stikke innom meg ;)

 

Joda det går bra, iallfall ennå, selv om at jeg føler at jeg sliter litt om dagen. Lite tid til trim, og litt for mange feil valg når det gjelder kcalorier. Men jeg skal prøve å komme meg inn i den gode stimen igjen så fort som mulig.

 

Med ønske om en toppers dag og uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt inspirert av dine flotte trimturer den siste tiden :-) gikk jeg en relativt lang tur på søndag' date=' og to(!) turer i går. Akkurat det var litt tilfeldig- den siste var et "venninnetreff", men ikke desto mindre hyggelig- og trim var det i alle fall! Resultatet var fem trimpoeng, og det liker vi jo!!

 

Ha en fin dag![/quote']

 

Jeg hadde en dårlig uke når det gjaldt trim forrige uke, fikk ikke tid å trimme før torsdagen, fredagen ble det ikke tid, lørdag fikk jeg innkassert 1,1 tp med å gå til ferja når jeg skulle på dart. Reiste på ferjen 7.30 om morgenen og kom hjem klokka 23.45. så da var det ikke mulig å rekke mer. På søndagen reiste vi inn å pakka hjem campingvogna, så da ble det ikke noe den dagen heller ;) Så jeg endte opp med skarve 3,4 tp forrige uke, og det er for dårlig...

 

Jeg hadde ikke anledning til å trimme i går heller pga overtid på jobben, men jeg håper det blir en mulighet i dag.

 

5 trimpoeng er jo supert, stå på videre så knuser du meg denne uken også :)

 

Ha en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i går kom jeg meg ut på en bra trimtur igjen. Det ble bakkegåing før jeg gikk på fjellet, så jeg klarte å karre til meg tre trimpoeng. Får håpe jeg får anledning til å trimme i dag også.

 

Nå lurer jeg på om jeg må begynne å føre all maten igjen. Jeg føler at nåla på vekten begynner å peke feil vei, og det liker jeg dårlig... Jeg vet jeg har noen ting jeg bør rette på, og da er det sikkert lurt å ta tak så fort som mulig. Jeg har desverre ikke tilgang til internett i helgen, men skal føre i dag og i morgen for å få en pekepinn. også skal jeg satse på å skrive for fullt fra mandag av. Problemet er at jeg vet faktisk ikke hvor mye kcalorier jeg har i meg pr dag, og det er det på tide å få kontroll på igjen.

 

Håper alle får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar deg nok inn igjen når det gjelder trim- der har jeg stor tro på deg :-) og viljestyrken din!

 

Så ellers at du lurer på å registrere alt du inntar igjen- og kanskje det er en løsning en periode....? Jeg har fortsatt med det- dvs jeg registrerer ikke fullt ut hver dag, men stort sett gjør jeg det. Og jeg ser at det hjelper meg til å holde fokus- jeg trenger å se det svart på hvitt, selv om jeg EGENTLIG vet hva som er for mye....! Merkelig mekanisme!

 

 

Uansett; lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, føler at jeg er helt avhengig av å skrive opp all mat og trening jeg, og det kommer jeg nok til å fortsette med i evigheter (he, he)

Er så fort gjort å lure seg selv at..............

 

Bra du kommer deg på sporet igjen fort Smallgirl.

Er nok alfa omega det!!;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...