Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

Har hørt at å spise ananas etter EL skal hjelpe til med å få spira til å sitte. Prøvde det en pp, men ingen spire satt.

 

Vi har ikke sex hver dag, det der går i perioder. Er to dager uten noe nå. Men det har egentlig vært godt! Lysten er ikke på topp, vi er begge slitne. Hektisk både hjemme og på jobb, så vil bare sove når kvelden kommer. Har dere aldri sex utenom de fruktbare dagene? Har dere aldri lyst på det da? Har dere alltid hatt det sånn?

 

Jeg har veldig lyst å fore mannen med sink, men han blir bare sur og mener jeg stresser dersom jeg foreslår at han skal spise noe sånt... Kanskje jeg kan lure i ham noe vitamintabeletter som inneholder sink under påskuddet at det vil gi ham mer energi...

 

Uff, influensa er noe herk! Du får ha god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Tror nok vi har generelt lite sex ja. Det er kanskje min skyld det der, for meg holder det lenge med en gang i uka, eller kanskje enda skjeldnere. Det har med et hektisk hverdagsliv å gjøre, og at sex ikke er så spennende lenger. Jeg vet, man kan piffe opp med effekter, undertøy osv. Men jeg synes sex var spennende når man ikke visste at man "hadde" partneren, skjønner du hva jeg mener?

 

Jeg ble sammen med samboeren min da jeg var 27 år, og før det hadde jeg et forhold på tre år, men ellers var jeg singel i lange perioder. Bodde i utlandet i perioder, og levde livets glade "sex and the city"- dager. Da var sex spennende!

 

Nå er livet forutsigbart og satt, er forlovet og har barn, og det er akkurat sånn jeg vil ha det. Så jeg er fornøyd altså, og det hender vi har fantastisk sex.

 

Skal spise ananas etter EL- hvorfor ikke? Det er jo kjempegodt. Og sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 7 år nå, men synes sexen er like god som før, og tidvis bedre. Men må innrømme at jeg ikke tenner like lett nå som da vi var nyforelsket. Da kan du snakke om å ha sex daglig... Men jeg har fortsatt mye lyst i meg, selv om det ikke alltid er like spennende.

 

Men er man fornøyd med sexlivet sitt, enten det er ofte eller sjeldent, så er det jo det som betyr noe :-)

 

Ananas er nydelig, særlig fersk! Den er nok sunnere enn hermetisk også! Men husker ikke helt hvordan det var det der, om man skulle holde seg unna det til etter el. Og når man ikke er sikker på når el er, kan det jo være et lite problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg ikke husker... For vet at det er flere ting man skal spise før el, som ikke skal spises etterpå, og ting man skal spise etterpå, men ikke før. Husker ikke om dette gjaldt ananas, men tviler jo egentlig...

 

Symptomer... Har hatt litt stikking i livmor-regionen. Men det er normalt for meg å ha mellom el og ikm. Ellers ingenting.

 

Tar du folat forresten? Jeg har tatt nesten hele prøveperioden. Tar noe som heter gravitamin. Greit å ha det innarbeidet før man blir gravid :-)

 

Hvis kjerringrådene fungerer for deg, så skal jeg jammen prøve det i neste pp :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tar folat. Måtte kjøpe min andre boks her om dagen. Forrige gang begynte jeg jo da jeg ble gravid, og måtte kaste en en nesten full boks...man skal jo slutte når man er over 12 uker, er det ikke sånn?

Tar ellers ikke gravitamin, men tran-kapsler, og så tar jeg tranebærkapsel mot urinveisinfeksjon ( har vært plaget av det tidligere), og så kjøpte jeg en sånn multivitamin-brusetablett som heter Antiokidant; C + E + selen, da jeg var i Sverige og handlet på søndag. Det er det jeg lurer i samboer, inneholdet jo selen. Men lurer på om jeg skal kjøpe mer konsentrert selen, og ikke minst sink.

 

Hehe, hadde mine kjerringråd funket, så hadde jeg jo vært gravid for lengst! Forrige gang gjorde jeg jo ingenting. ( Drakk og røyka)

Men for eksempel det med å ligge med pute under korsryggen/ rumpa skader jo ikke, og det er jo logisk- å hjelpe svømmerne på rett vei, liksom.

Mener det er en lang tråd på Din Baby, med masse råd og kjerringråd osv, men jeg vet ikke om jeg tør å gå inn der i det hele tatt, har ikke vært der siden 4 pp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt ta folat hele svangerskapet mener jeg på, men etter 12 uker er det ikke like viktig å ta det i den mengden. Da holder det med halvparten.

 

Jeg har heller ikke vært inne på DiB. Holder meg laaangt unna. Men når jeg lir gravid blir jeg nok å bruke bim sidene. Men kanskje ikke like aktivt som da jeg gikk med nr 1. Nå har jeg jo vært gjennom det en gang, så vet jo en del. Men mulig man har glemt ting og tang også.

 

Leste om en fødsel i avisen i dag. Ble helt rørt, og begynte å glede meg til neste fødsel! Er så spent på hvordan det blir! Håper jeg slipper å bli satt i gang med drypp sånn som jeg ble med nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er litt misunnelig på den optimismen din! Jeg klarer ikke helt å forestille meg at jeg kommer til å bli gravid igjen, eller føde jeg. Ikke akkuart nå. Er vel kanskje litt pesimistisk etter at tr kom. For en vanvittig tr foresten, har aldri vært så kraftig. Kanskje det var en supertidlig SA? Neste så jeg blir litt mer optimistisk av tanken, for da klarte jeg ihvertfall å bli gravid. Men da er jeg glad jeg ikke tok test. Det må jo være det kjipeste, få positiv test, og så få tr. Den reaksjonen har jeg ikke forberedt meg på.

Uff, disse tankene. De er nok litt ekstra tilstedeværende nå som jeg er hjemme og ikke har jobben å tenke på.

 

Jeg fødte på termin forrige gang. Tok 6 timer fra jeg kom på sykehuset, egentlig gikk det veldig greit.

Hvordan var din fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å ikke være pessimist, men forsøker å være realist i forhold til optimist. Tror jeg blir gravid en gang igjen, men at det kommer til å ta sin tid.

 

Det er jo ikke umulig at du har hatt en veldig tidlig SA. Det sies jo at de aller fleste kvinner opplever dette, men aldri merker noe til det. Er nok derfor det er lurt å vente til etter tr med å teste.

 

Ja, man tenker mye når man har ledige stunder, så synes det er godt å ha mye å gjøre om dagene nå!

 

Vel, for å gjøre en lang historie kort, så dro vi på sykehuset etter vannet gikk en natt. Men hadde bare 1-2 cm åpning. Fikk ikke reise hjem igjen, så var på sykehuset i ett og ett halvt døgn. Da ble jeg satt på drypp, riene tok seg fort opp, og ca fire timer etter var jenta født. Hadde da hatt rier i ca to og et halvt døgn, men riene jobbet ikke noe særlig, gjorde kun vondt!

 

Men på tross av at det tok så lang tid før fødselen kom i gang og de vannvittige smertene, så synes jeg det er det mest fantastiske jeg har opplevd! Også den følelsen når man får se sitt eget barn da, jeg var så betatt... Klarte ikke la være å se på den skjønne skapningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Jeg er enig i at det er best å være realist, kanskje forsiktig optimist, og ihvertfall ikke pessimist.

Jeg må tenke som deg, at jeg kommer til å bli gravid, men at det kan ta litt tid, og at det er helt normalt.

 

Jeg hadde også en positiv fødselsopplevelse, kommer ikke til å grue meg i det hele tatt til neste gang. Det er ikke tvil om at det var det største øyeblikket i mitt liv. Og samboers også, han gråt og gråt.. av lykke.

 

I dag er jeg mye bedre, så jeg tror jeg skal dra og shoppe litt kanskje. Tenkte jeg skulle lage skikkelig julekalender til sønnen min i år, så da må jeg ut og kjøpe 24 små-dingser! Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruet meg faktisk ikke til å føde nr 1 heller. Hadde sånn innstilling at smertene var jo bare midlertidige, og skulle nok komme meg gjennom det.

 

Hm... Kalendergaver... Hva jeg kommer på i farta er små plast-lekebiler/fly/båter til 10-20 kr, sprettballer, kanskje badeand for å ha i badekaret... Litt vanskelig når jeg ikke vet hva han liker å leke med... Det blir vel helst leker som blir lagt som gave... Å, ja, hvis han ikke har, så går det an å kjøpe en sånn pakke med forskjellige dyr i, og gi ett dyr for hver dag, så kan du jo variere litt med noe annet inni mellom. Så kan du jo gjøre det til litt læring også... Snakke om hvilket dyr det er, hvilken lyd det lager og hvilket land det kommer fra. Det går også an å gi noe godteri på lørdagene.

 

Jeg kommer ikke til å lage noen kalender i år, men kanskje til neste år når hun er større og skjønner litt mer av det. Mulig jeg kjøper en sånn enkel sjokoladekalender eller noe... Men er jo egentlig bare tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt tidlig med kalender når hun bare er halvannet år. Jeg hadde i fjor, men da var gutten min over 2 og det var mora mi som hadde kjøpt, og sto for gavene. Første barnebarnet vet du, hun skjemmer han bort..

 

Gleder meg til jul jeg nå! Har nå laget og bestilt julekort. Tips: http://www.nfoto.no

der kan du lage egne julekort.

Så har jeg laget lister over hvem jeg skal kjøpe til, litt ideer om hva jeg skal kjøpe, og foreløpig ønskeliste ( ingen tvil om hva mitt største ønske er).

Er jammen overrasket over meg selv. Jeg pleier å gjøre alt i siste liten, og kjøper gjerne siste julegave på lille julaften. Men da pleier stresset å stå i veien for gleden, så sånn skal det ikke bli i år!

Utrolig hva man får tid til når man er sykmeldt, men føler seg bedre...

Er du en sånn husmor-type? Som baker og lager ting selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der med første barnebarnet ja... Bortskjemt så det rekker...

 

Vil tro vi har samme ønske til jul jeg og du :D

 

Jeg er i grunn mer en sånn der husmor-wannabe... Som ønsker å gjøre alt mulig, men føler at tiden ikke strekker til... Jeg er en sånn som handler julegavene et par uker før jul, finner frem adventspynten et par dager før jul, osv... Men har delvis vært pga eksamener nært opp mot jul. Dette blir første året på lenge hvor jeg ikke skal ha noen eksamen. Herlig!

 

Men det der med julegaver synes jeg ikke er noe stress å gjøre sent heller. Jeg og samboeren pleier å ta en lørdag i desember hvor vi får unna alle gavene. Veldig kjekt, så slipper vi stress i månedvis på det. Skjønner ikke at det er så viktig å starte julegavehandelen i sommerferien, som mange gjør...

 

Jeg pleier å skrive julebrev i stedet for julekort. Da limer jeg inn noen bilder også. Tror de fleste synes det er koselig å få. Ihvertfall synes jeg det! Men det er jo mest til de som bor et stykke unna da... Sånn at man oppdaterer de på hva som har skjedd det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sikker på at du skriver et superkoselig brev som mange setter pris på.

 

Foreldrene mine har et vennepar som alltid skriver julebrev, og, det har nesten blitt tradisjon at broren min og jeg leser det og ler , for makan til skrytebrev skal du lete lenge etter. Det brevet de skriver er bare en oppramsing av alle de fantastiske reisene de har gjort, hvor flott det går med barna, hvor flinke de er på jobbene sine, og hvor mange nye dyre ting de har anskaffet seg i løpet av året. Det er håndskrevet, men kopiert opp.

Det er kanskje derfor jeg ikke har så gode assossiasjoner til julebrev. Men som jeg kjenner deg herfra, er det ikke den type brev du skriver. :-)

Egentlig er det jo en veldig koselig tradisjon, jeg hadde ihvertfall blitt glad for det, hvis jeg var en ensom tante som bodde langt unna.

 

Nå har jeg vært og shoppet litt, var innom Vita, Cubus, Pytti panne, HM, Kappahl, apotek, bokhandel og leketøysbutikk, og har nå kjøpt 7 kalendergaver.. Noen igjen, for å si det sånn.

I morgen eller i kveld skal jeg på Ikea, tenkte jeg. Som du skjønner begynner jeg å bli frisk.

Håper du har en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker nå ikke å lage skrytebrev da. Skriver egentlig bare litt kort om hva vi har gjort i året. Mine foreldre pleier å få sånne brev, og synes alltid det er så koselig å lese, og høre litt om hvordan folk har det rundt omkring.

 

Jeg skriver ikke for hånd da, skriver på data. Sånn at jeg kan ha bilder i brevet. Pluss at håndskriften min kan være relativt uleselig...

 

Jeg har aldri vært på ikea jeg... Er vel omlag 10 timers kjøring til nærmeste ikea. Men kanskje like greit... Hadde vel gått amok om jeg hadde vært der.

 

Bra du begynner å bli frisk. Så blir du klar til innsats når el kommer :-)

 

Nå har jeg nesten begynt å håpe at jeg ikke blir gravid denne pp'en... Vi skal ha fest den 29., og er jeg gravid blir det vanskelig å finne unnskyldninger for ikke å drikke... Blir litt enklere om jeg blir gravid neste pp egentlig... Men vet jo at gleden står i taket om jeg får positiv test neste lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn!!

 

Har fått et symptom... Er svimmel... Men det er jo i grunn noe jeg pleier å være, så kan nok ikke ta det som et tegn. Det eneste tegnet jeg vil tro på er om jeg får ømme pupper...

 

En uke til ikm. Hadde tenkt å vente med å teste til den 30, om ikke mensen kommer, men tenker jeg må teste den 29, fordi vi skal ha fest da... Kjekt å vite om man kan drikke eller ikke :-) Men får nok mensen i tide, så blir nok ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har ikke vært innom i helgen før nå. Fortsatt svimmel? Andre symptomer?

Her går det greit. Var på fest i går, og drakk masse vin med god samvittighet. Er straks ferdig med tr, og så braker det løs med sex annenhver dag allerede i uka som kommer.

Ellers ser jeg frisk som en fisk, og gleder meg til å ta fatt på en ny uke på jobb. Enormt mye å gjøre, men jeg gleder meg til å komme igang igjen.

Har du en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tidvis svimmel, men jeg har litt lavt blodtrykk, så det er ikke så unormalt at jeg er det. Ellers ingen symptomer, ikke om jeg kjenner hardt etter engang... Får jeg TR i uken som kommer, så blir det rødvin på meg neste lørdag! Lenge siden sist, så det ser jeg frem til!

 

Ellers har jeg vært å gått på ski i dag. Fin trim! Slankingen har av en eller annen grunn gått rett vest denne uka. Jeg har ikke klart å styre meg for godterier... Det er rart, for jeg har jo vært nokså flink til nå... Men blir vel bare sånn av og til... Må vel skjerpe meg litt nå! Håper skituren i dag tok knekken på de fleste ekstra kaloriene jeg har fått i meg denne uken...

 

Bra du er blitt frisk igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Det hørtes deilig ut å gå på ski! Så dere har snø? Her er det kaldt ( minus 1), men ikke noe snø. Sønnen min gleder seg veldig til det kommer snø, hadde vært kos om det kom til bursdagen hans som er på lørdag.

Jeg har kommet meg på jobb, og må brette opp armene her, men først måtte jeg innom her.

 

Blir spennende for deg til helgen! Jeg krysser alt ( unntatt beina). Her i gården skal vi sette igang i morgen igjen. Nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det begynner å bli et bra lag med snø her nå. Herlig egentlig at det er litt snø nå, så blir det ikke så mørkt og trist. Jeg er veldig glad i å gå på ski, er ikke spesielt flink, men synes det er moro! Så er det jo flott trim da, får brukt hele kroppen!

 

Hvorfor går det ikke an å sende private meldinger til deg forresten? Ikke det at jeg har så mye behov for det, men skulle bare teste litt, og da gikk det ikke å sende til deg...

 

Jeg har ingen tro på at det har blitt noen spire denne mnd. Men det er i grunn helt greit. Tror nesten jeg kommer til å bli litt lettet hvis jeg får mensen. Da slipper jeg å finne på dumme unnskyldninger for ikke å drikke på fest... Og det er jo tre helger på rad nå jeg skal på fest/julebord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Vet ikke hvorfor man ikke kan sende private meldinger til meg, må sjekke litt innstillinger. Hadde vært koselig det!

 

Er det mørketid der du bor? Det må jeg si, godt gjort å klare det, det tror jeg ikke jeg hadde fikset. Merker at jeg trenger dagslys, så de dagene på vinteren der et liksom aldri blir helt lyst, da sliter jeg. De dagene med sol prøver jeg å gå tur i lunchen og få med meg mest mulig lys. Men har jo opplevd sol og vår-stemning på julaften, det er jo litt rart. Nå er det lyst fra ca 9 til 17.

 

Høres ut som du er klar for en fest! Du får ta'n helt ut på lørdag om spira ikke sitter, det har du fortjent! Og om den sitter, så får du feire med alkoholfri champagne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørketid ja, er ikke mange timene med dagslys om dagen... Har jo vokst opp med det, og aldri kjent til noe annet, så er jo i grunn ikke noe jeg "klarer", er bare sånn det er... Men det betyr jo ikke at man ikke savner de lyse dagene da. Blir jo ekstra trett når det er så mye mørke. Mørkt når man drar på jobb, og mørkt når man drar hjem.

 

Er lenge siden jeg har vært på fest. Men tre helger på rad synes jeg blir litt mye... Har egentlig lyst å holde meg edru på julebordene jeg skal på, men folk er så mistenksomme, så da vil de sikkert anta at jeg er gravid med en gang. Eller er jeg kanskje paranoid? Men synes liksom kulturen her er sånn... Hvis man ikke drikker på en fest, så er man sannsynligvis gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Her er det nok ikke så lett å ikke drikke på fest uten at noen begynner å lure. I hvertfall jeg, for jeg er vanligvis glad i en fest. Men jeg har venninner som ikke drikker, og det er helt greit. Nå på lørdag drakk halvparten, altså 3 av 6, fordi det var en gravid, en som ammet, og en som bare ikke drikker.

 

Det er klart man blir vant til mørketiden, og annerledes hvis man er oppvokst der. Jeg har bodd i Australia, og det var deilig med sommer hele året, men da setter man ikke så pris på årstidene etterhvert. Nå synes jeg det er fint med alle årsider, men sommer og vår er jo favoritt-årstider fortsatt :-)

 

I går begynte vi "EL-ukene". Jeg skal prøve å ha så mye sex som mulig nå jeg, det er planen. Men ikke oftere enn annenhver dag, da.

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dudu!

 

Ja, enig med deg at vår og sommer er beste årstidene. Men har blitt mer glad i vinter etter hvert som jeg har blitt glad i å gå på ski...

 

Jeg er overbevist om at det ikke er noen spire på gang her denne gangen heller. Hvis TR ikke er kommet til fredag, så tester jeg da, for jeg vil gjerne være litt forberedt til lørdag. Men blir nok drikking på meg.

 

Og hvis jeg mot formodning skulle være gravid, så sier jeg ikke at jeg ikke drikker. Jeg lager meg bare alkoholfri drinker og later som ingenting. Folk kommer kanskje til å reagere på at jeg ikke festrøyker, men da får jeg bare si at jeg har bestemt meg for å slutte med det, fordi jeg blir så dårlig dagen derpå... Men kommer ikke til å fake eller spille beruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...