Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

Veiing i går viste 1,1 kg ned! Jeg er blitt veldig fokusert nå på trening og slanking, så nå går det fint å ikke tenke så mye på om jeg er gravid eller ikke.

 

Nesten (men bare nesten altså, hehe) så jeg håper at jeg ikke er det ennå, for jeg har så lyst å bli slankere, sånn at jeg ikke har gravid-mage før jeg blir gravid... Det syntes jeg var litt trist sist. Man så ikke helt før jeg var ganske langt på vei at det var barn i magen. Så bare tykkere ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg to dager over IKM, og ingen tegn til TR. Men jeg tok en billigstrimmel test igår morges, som var negativ, så jeg tror nok TR bare er litt forsinket denne måneden. Likevel, har jo litt håp. Er litt småkvalm i bølger enda, og kroppen er ikke helt som den pleier før TR.

Men jeg venter på TR, og har den ikke dukket opp til søndag, tar jeg en skikkelig, digital test.

Det var status for meg.

 

Hvordan går det med dere?

Bra med vektnedgang Nicki! På det området har jeg ikke så fokus for tiden, men synes det er litt deilig. I hele våres, før vi begynte å prøve, gikk jeg på GR og var på det minste 2 kg fra målstreken, men nå er det 4.5..

Blir jeg gravid skal jeg være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dudu: så spennende! Pleier du å gå over ikm da?

 

Jeg har ikm på mandag, men har jo hatt sykluser på 27-29 dager, så TR kan jo både komme før og etter. Føler meg absolutt ikke gravid, og er egentlig veldig sikker på at det ikke har skjedd noe denne mnd.

 

Jeg har nettopp begynt på kurs 2 i GR. Har minst 12 kg igjen og ta av, så fokuset må nok holdes på vekt en stund til. Går egentlig greit, for det går liksom litt av seg selv nå når jeg har fått innarbeidet gode vaner og rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Jeg har hatt 3 sykluser etter p-pilleslutt ( når jeg gikk på p-piller husker jeg ikke), to på 26 dager og 1 på 25 dager. Er nå på dag 28.

Vi får se hva som skjer!

 

Det er jo egentlig mest vanlig å ikke ha noen symtomer så tidlig som FØR IKM, så det kan vel hende du er gravid?

Synes uansett det er vanskelig å skille mellom PMS symtomer og graviditetssymptomer.

Skulle ønske jeg husket mer fra sist jeg var gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk at jeg hadde ømme bryster og var svimmel. Men kan egentlig ikke huske om jeg hadde det før ikm. Jeg tror ihvertfall ikke jeg tenkte over det før etter ikm. Men tenker at jeg uansett ikke gidder å kjenne etter symptomer lenger. Blir bare lurt...

 

Selvfølgelig er det en mulighet for at jeg kan være gravid, men jeg velger å tro at jeg ikke er det. Helt til det motsatte er bevist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn prøver jeg å oppføre meg også. Å tenke at det ikke er noe før det motsatte er bevist. I går morges tenkte jeg at jeg beviste at jeg ikke var gravid da, men må innrømme at håpet begynner å vokse nå.... blir jo skuffa uansett, men takler det.

Forrige gang slo det meg jo ikke at jeg kunne være gravid før en uke etter IKM. Da tenkte jeg at "burde jeg ikke fått mensen snart?", så det kan ikke ha vært så mange symptomer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den tanta er så uforskammet. At hun ikke skjønner at hvis hun ikke kommer til avtalt tid skal hun bare holde seg unna!

 

Er nok lurt å få en sjekk ja. Greit å få avklart tidlig hvis det skulle være noe, eller helst få bekreftet at alt er ok, sånn at man kan slappe mer av.

 

Jeg har egentlig lyst å få testet svømmerne til mannen jeg. Bekymrer meg litt for røykingen hans... Men han kommer ikke til å gå med på det. Ihvertfall ikke før vi har prøvd over ett år, og kanskje lenger... Nå leser han jo røykesluttboka da, men det går tregt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han leser røykesluttboka! Da er det bare å få lest ferdig, så slutter han. Men noen er jo livredde for å fullføre boka.

Det er nå over 3 mnd siden jeg sluttet og jeg tenker nesten aldri på røyking mer. Og hvis jeg gjør det tenker jeg "gud, så deilig å være ferdig med det tullet der!"

 

ja, den tanta kunne holdt seg vekk. Men hadde det er vel bedre at hun kommer, så jeg kan begynne på en ny pp, enn at hun ikke kommer og jeg fortsatt tester negativt ukesvis etter IKM.

Prøver å tenke positivt, og det går bedre og bedre.

Har allerede noen tanker for neste pp, og det er å stresse mindre, fokusere på andre ting som venner, trening, slanking, hobbyer, jobb ( burde tenkt mer på det!) og ikke minst sønnen min. Så skal jeg snakke minst mulig om det, har nemlig pratet litt for mye med tre veninnner, og i dag må jeg si fra til alle at, jo, nå kom mensen likevel. Derfor er dere her inne de eneste jeg skal "lette mitt hjerte" til i kommende pp.

Hvordan ligger du i løypa Nicki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at han slutter etter å ha lest boken. Moren min har lest den også, og hun sluttet, men hun har begynt igjen. Så jeg tørr egentlig ikke håpe for mye... Men absolutt verd et forsøk!

 

Ennå tre dager til ikm... Kjenner at jeg tenker mer og mer på det jo mer det nærmer seg. Men jeg har nå klart å la være å kjenne etter symptomer og snakke om det med samboeren, så egentlig synes jeg at jeg har vært flink å ikke stresse med det denne pp'en.

 

Har fortalt en venninne at vi prøver, men jeg angrer. For nå spør hun om jeg er gravid, og når jeg sier nei, så tror hun jeg bare sier det for jeg vil holde det hemmelig. Så sier hun "åh, du er sikkert gravid". Så heretter sier jeg bare at hun får tro hva hun vil, og at jeg verken kommer til å svare ja eller nei fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg angrer også, på at jeg har vært såpass åpen på å fortelle om prøvingen. Når jeg fikk mensen i dag, var liksom en av de kjipe tingene at jeg måtte sifra at jeg ikke var gravid. De er veldig greie egentlig, og jeg har gjort det klart at de ikke skal spørre.

Hun ene begynte å prøve samtidig med meg, og er nå 12 uker på vei. Klarer ikke helt å synes synd på henne når hun klager over å være kvalm osv.. men jeg er jo glad på hennes veiene.

 

Så flink du har vært til å ikke stresse. Det skal jeg klare i pp'en som kommer. Ikke kjenne på symtomer, snakke minst mulig om det, holde meg unda BIM/DIB, og fokusere på andre ting.

 

Krysser fingrene for deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er bestemt på å ikke stresse, så klarer du det :-)

 

Da jeg prøvde på nr 1 var det ei som sa til meg at jeg ikke måtte tenke så mye på det og at jeg måtte slappe av. Jeg husker jeg ble litt forbannet inni meg da. Hvordan i all verden skulle jeg få til det da... Trodde ikke det var mulig å styre det der selv. Men det er det jo, til en viss grad...

 

Bare det å ikke snakke om det, ikke være på Bligravid, og ikke kjenne så mye etter på kroppen sin, hjelper utrolig mye. Så må man bli litt bevisst på hva man tenker. Når jeg merker at tankene mine glir over på "tenk om jeg er gravid, jeg har jo kjent litt sånn og sånn... Og det kan jo hende..." så setter jeg meg selv på plass med å tenke "nei, jeg er ikke det ennå. Det kommer til å ta lengre tid. Jeg må bare ha litt tålmodighet." Og så finner jeg på noe annet å tenke på. Har faktisk fungert veldig bra for meg siste pp. Nå er det snart ikm, og jeg synes tiden har gått så fort i forhold til forrige pp da jeg stresset. Tiden mellom el og ikm var jo evigvarende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var plutselig ikm-dagen her. Tanta pleier å komme sånn plutselig uten forvarsel, så venter henne når som helst her. Men jeg har litt på følelsen at dette kommer til å bli en av dem syklusene hvor jeg går 5 dager over før TR kommer. Bare for å holde meg på pinebenken liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Krysser fortsatt fingrene for deg, Nickii! Jeg vet akkurat hvordan du har det, men jeg tror du er mer fornuftig enn meg med å sette seg selv på plass, ikke kjenne på kroppen sin, håpe og tro...

Bedre å forberede seg på at det tar tid, og så heller bli lykkelig overrasket! Men hold oss oppdattert!

Her i gården har jeg fått litt andre ting å tenke på. Broren min har fått alvorlige psykiske problemer, så det har vært en vond helg. Er så redd for at han skal skade seg selv.. og så må jeg ta meg av foreldrene mine, som er helt fortvilet, naturlig nok.

Sånt setter ting litt i perspektiv. Skammet meg over hvor latterlig jeg oppførte meg på fredag da jeg deppet og syntes synd på meg selv. Fordi jeg ikke klarer å bli gravid med en gang, liksom.

Men det er jo lov å bli lei seg for det også, selv om jeg nå ikke tillater meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et eller annet sted at man alltid har EL 14 dager før mensen' date=' men er helt med på at det ikke stemmer. Så da vet jeg hva jeg skal gjøre neste måned. Hadde ofte sex i babyverdens fruktbare periode, men jeg tror egentlig jeg har EL mye senere i syklusen.

Har likevel litt tro denne perioden. Har følt meg litt uvel i flere dager på rad nå, noe jeg husker fra da jeg var tidlig gravid forrige gang. Jeg pleier aldri å være kvalm, så jeg krysser fingerene.

Har IKM tirsdag, men har bestemt meg for å ikke teste før onsdag..

 

Hvem er du da Daisy? Koselig med flere folk på tråden![/quote']

 

Hei! Jeg er en 2 barnsmor som holder til inne på "Ned under 10 kg", jeg har en datter (3,5 år) og en sønn (20 mnd). Var veldig aktiv inne på "Gravide og ammende" under begge svangerskapene mine og begge ammeperiodene, streifer da fremdeles innom:-) Har ikke hatt problemer selv med å bli gravid, har så fordømt vondt under eggløsning at det er helt tydelig når den er der.... begge barna mine har blitt til på kun 1 "runde i halmen". Lett for å bli gravid ja! Nå har jeg p-stav i armen og null vonde eggløsninger. Men jeg og min kjære er i tenkeboksen med tanke på et tredje barn. Fortsatt litt verpesjuk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Da nærmer EL seg for min del. Har ikke gidder å teste. Men El skal komme innen tirsdsg denne uken. Håper at pp 11 er riktig for oss. DErsom det blir seinere nå så kan det bli en mindre trivelig ferie til jul ettersom det da er en risiko for kvalmebyger og liknende...

 

Men ingenting tyder på noe spesielt. Så det blir nok som de andre periodene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Nå er jeg igang med prøving jeg å... har ikke skrevet så mye her i det siste men er inne å heier på dere!!

 

Håper det er denne pp som gjelder ja Victoria!

Dere nærmer dere ett år nå... kommer du til å dra til legen for å starte utredning eller vil du vente å se litt først??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nicki!

Hvis du ikke har fått TR, kan det jo godt hende du er gravid selv om du har negativ test! Det skjedde med en veninne av meg. Hun testet negativt på IKM dagen, og en uke etter var testen positiv. På en annen side, jeg hadde også negativ test dagen etter IKM, og så var tanta bare litt forsinket.

Men var jeg deg ville jeg prøvd å slappe av, og hvis du ikke ser noe til tanta tester du igjen til helgen eller noe.

Krysser fortsatt fingerene for deg, men du er hjertlig velkommen til 5 pp ( jeg er straks ferdig med tanta så min 5 pp starter snart)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste får jo positiv test på ikm om de er gravide, så jeg velger å tro at jeg ikke er blant unntaket...

 

Det verste er at jeg kjente litt menssmerter i går, men nå er de helt borte. Kjenner ingenting. Ingen pms symptomer. Og jeg som pleier å være superhormonell rett før mens... Tyder vel på at EL har vært forsinket kanskje. Har vel fått en sånn tulle-syklus! Og om EL er forsinket er jeg garantert ikke gravid, hadde litt tørke sånn rett etter det jeg trodde var EL-tiden... Huff, nei, man kan bli gal av mindre.

 

Du har nok rett, jeg skal forsøke å slappe av nå. Det er jo ingen vits å stresse mer nå når jeg har fått negativ test :-) Bare vente tålmodig på tanta, så kommer hun nok snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82
Heia!

 

Nå er jeg igang med prøving jeg å... har ikke skrevet så mye her i det siste men er inne å heier på dere!!

 

Håper det er denne pp som gjelder ja Victoria!

Dere nærmer dere ett år nå... kommer du til å dra til legen for å starte utredning eller vil du vente å se litt først??

 

Jeg har allerede vært i kontakt med legen. Og hun var klar på at vi får henvisning dersom det ikke har klaffet innen året er omme. Så vi venter nok ikke i det hele tatt... Har ikke tolmodighet til det lengre:)

 

Det er vel ikke så lenge siden dere var på nytt forsøk stemmer ikke det?? Håper at det klaffer for dere og. Skal krysse alt som er mulig, utenom beina hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke unntaket som tester senere enn ikm.. det er relativt mange som kan ha sein hcg økning.. men da holder det å teste 2-4 dager etter ikm.. dersom den ikke slår ut innen en uke etter er man blant et unntak, eller man har bomma på når EL var.

Det er også forskjell på hvor sensitive testene er. Dersom TR ikke kommer ville jeg ha testa om et par dager.. er den negativ da kommer nok TR snikende også =)

 

Godt å høre Victoria! Utålmodig jeg å så jeg skjønner den.. vi venta litt lenge med å oppsøke legen.. og det angrer jeg litt på..

Jeg er igang med et forsøk no =) Så koslig at du krysser alt for meg (men som du sier; for all del ikke bena;p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...