Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

Det er noe i det ja... var ikke så god på å komme meg ut jeg heller, men så meldte jeg meg inn i et treningsstudio =)

 

Gikk på vekta i dag og jeg har nesten gått ned 3 kg nå!!! jey!!!!

Alt takket være trening! (og ikke tilstedeværende sukkersug som jeg hadde før)

 

Nå er nesten alt klart for forsøk her <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Hei Elma

Hva gjør du egentlig for å bli kvitt søtsug? Jeg har et helt sykt behov for sukker, som det er veeeeldig vanskelig å bli kvitt. Kjøpte Krom i forrige uke, men synes ikke det hjelper heller.

Har lagt på meg en halvkilo til, jeg. Uff, alt for lite fokus på vekta for tiden.

Men jeg trener tre ganger i uka.

 

Ellers er jeg snart ferdig med mensen, så da blir det prøving på høyt nivå! Men denne måneden skal jeg teste mindre, ha mer sex og prøve å stresse minst mulig..

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i går kom mensen. Så da er jeg offisielt i ny prøveperiode.

 

I kveld er det kursmøte og veiing. Spent! Tok målene i går kveld. Litt inn her og der, men synes det er veldig vanskelig det der, for noen ganger når jeg har målt har jeg kanskje strammet litt mer enn andre ganger. Men ser jo på klærne at det går rett vei. Har strammet inn beltet to hakk siden jeg begynte på GR.

 

Samboeren sa i går hvor stolt og imponert han er over meg. Andre har visst også begynt å legge merke til at jeg har tatt av. Synes det er fint å høre at det vises! Motivasjonen for å slanke meg videre er på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Dumt med mensen, men gratulerer med reaksjoner på at du har tatt av. Alltid kjekt å høre at andre har lagt merke til det ;)

 

Vi har nettopp begynt sengekosen for denne mnd prøving, og satser på at oktober er vår mnd. Hvis ikke håper jeg på å få meg ny jobb. Men kommer ikke til å slutte å prøve selv om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Midt i den fruktbare perioden så reiser selvfølgelig sambo på tur. Men han kommer heldigvis igjen i løpet av helgen. Så håper på å få flere "skudd" på plass før el er over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Da fikk vi bare inn to skudd denne mnd. Men håper alikevel.

1 tre dager før el og 1 dagen etter el.

 

Ellers så har jeg klart å gå ned 500 gram. Selv om jeg trenger 1 kg i uken ca om jeg skal nå målet mitt, så er jeg alikevel fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt ned er jo helt topp. Jeg har gått opp to ganger i løpet av GR kurset. Veldig kjipt! Men håper på nedgang neste veiing. Er ekstra kjipt når jeg jobber hardt og vet at jeg følger opplegget!

 

Er veldig spent på veiing i morgen! Men har en god følelse! I alle fall vises det nå på klærne mine at jeg går i sammen :-)

 

Jeg prøver å ikke tenke så mye på prøving nå. Foreløpig går det veldig bra. Men det er jo verst mellom el og mens, da man kjenner etter og innbilder seg alt mulig...

 

Nå har jeg kjøpt røykeslutt-boka til samboeren. Men han har ikke begynt å lese i den ennå. Han sier han har lyst å slutte nå, så er vel et bra tidspunkt da :-)

Jeg bekymrer meg jo for at svømmerne hans ikke skal være på topp pga røykinga, så hvis han slutter, så blir det jo en ting mindre å bekymre seg over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrallaAnne

Jeg landa bare inne på denne tråden ved en tilfeldighet...

Jeg prøver ikke å få barn eller noe slikt, men jeg er jo i den alderen (26) da det begynner å bli forventet.

Så jeg hadde lyst å se hvordan det stod til for dere her.

 

Dere er virkelig en hærlig gjeng og jeg håper virkelig at spirene bare sitter som noen skudd i løpet av høsten!

 

Dere har en liten "heia-gjeng" i meg nå.

 

Lykke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

I'm back! Glemmer jo å gå innpå denne siden jeg... er på snartgravid og barnimagen også sjø.. litt for mye til hodet mitt det =) hehe

 

Dudu: jeg gikk på krom til å begynne med. Det virker ikke allerede etter en uke... jeg måtte gå på det i en mnd før jeg følte det virka...

En annen ting som funka var omega3 tilskudd... før sommeren prøvde jeg å teste meg selv.. greide 2 mnd uten sjokolade!!! noe jeg er sinnsykt stolt over!

Det blir bedre og bedre når en kjenner hvor frisk og rask en føler seg uten alt dette sukkeret...

 

Vicktoria: Håper dere traff blink da!!!!

 

Jeg har fått mens nå og begynner neste forsøk 24 oktober =) endelig skjer det noe igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Krysser fingrene for at den sitter da Elma ;)

 

Håper selvfølgelig at vi har truffet. Men vet at vi har truffet EL tidligere, men alikevel ikke fått noen spire.. Litt dumt, men begynner å føle at det er meg det er noe i veien med. Men vet at det er normalt å gå i gjennomsnitt 12 mnd før den sitter i følge legen min. Så vi får bare vente å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre vanlig at en må gjerne vente i et år før den sitter... =(

Det finnes derimot de som er mye heldigere...

 

det er naturlig å føle det er deg det er noe i veien med... selv om det ikke trenger å være det... følte det jeg å, emn så viste det seg at det er mannen som ikke har svømmere... blankskudd hver gang...

Det er derimot hjelp å få uansett! =)

 

Du må bare roe ned prøvinga og konsentrere deg om lysere sider av livet... jeg har fokusert på trening og det å holde meg frisk og sunn.. føler meg bedre enn på lenge, selv om jeg har 5 mislykka forsøk bak meg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også på barnimagen. Men har bestemt meg for å holde meg litt ute av bligravid en liten stund. Tror ikke det er så lurt å henge der når jeg egentlig ikke skal fokusere så mye på prøvinga. Man blir jo helt hekta, og det er jo ikke akkurat mangel på symptomjegere og testavhengige der... Tror man girer hverandre litt opp der inne... Morsomt så lenge man ikke blir stresset av det, men det blir jo jeg så...

 

Jeg har lest et sted at det ikke er unormalt at det for friske par tar opptil to år før man blir gravid, men at de aller aller fleste blir gravide innen ett år. Og hvis man tenker på at man har 20-25% sjangse til å bli gravid pr forsøk, så har man jo ikke akkurat oddsen med seg. Kanskje ikke så oppløftende dette her, men meningen var bare å si at det trenger ikke være noe galt selv om det tar tid. Vi prøvde jo ett år med nr 1. Håper virkelig det går noe raskere denne gangen... Hadde vært fint med to tette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Takker for oppløftende innlegg ;)

Jeg vet at det mest sannsynlig ikke er noe i veien med noen av oss. Men følelsen kommer hver gang jeg hører om venninner som ikke har prøvd mer enn 1 mnd og så sitter den...

 

Jeg kan jo si meg heldig foreløpig, det har jo ikke gått året enda... Og hjelp er det som sagt å få uansett...

 

Er også inne på BIM, men er ikke så aktiv lengre. Var veldig aktiv de første 5 mnd. Og fikk mange "nett venninner" men alle som en har forflyttet seg inn på 1 tri og videre... Så fant ut at jeg bare ble deprimert av å danne for tette bånd med dem, og kuttet ut den meste kontakten. Det var da jeg snublet over denne tråden og har funnet god støtte hele veien..

 

Her risikerer jeg i alle fall ikke at dere forsvinner helt med en gang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. vekt kommer alltid til å bli et tema ja =)

 

Det er bedre på de sliter trådene og for ass befruktning... har du først vært der inne eller inkludert i den definisjonen kommer det alltid til å være en del av deg.. jeg kommer alltid til å være en sliter pga reisen frem..selv om jeg skulle få flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Nå er jeg tilbake etter en liten mini-storbyferie! Det var utrolig deilig. Vi har kost oss på hotell, med shopping og sightseeing og kjærstetid. Hadde sex tre ganger uten baby-fokus, veldig hyggelig.

Men nå er det tilbake til hverdagen her.

Har lagt på meg en kilo etter litt for mye vin/ fet mat/ desserter, så nå skal jeg virkelig skjerpe meg på den fronten. Er på god vei tilbake til vekta jeg hadde da jeg startet på GR kurs i januar. Jaja. Ingenting som ikke er planlagt finner veien gjennom min munn i uoverskuelig framtid!

 

Ellers tror jeg at jeg har EL nå. Har ikke testet noe denne måneden, ble helt stressa med den testingen. Så nå har vi mye sex i stedet. I helgen var det bra, men i går gjorde vi det bare for å lage barn, og da var det ikke noe særlig egentlig.. Hva tenker dere i forhold til dette? Er det sånn at dere koser dere?

 

Nicki, så bra at du har kjøpt røykeboka, da gjelder det bare å overtale han til å lese den. Det er ofte det, at man er redd for å lese den- det kan jo føre til at man slutter.. noe som er en skremmende tanke for røykere..

 

Lykke til med slanking og baby-laging kjære jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria: Jeg skjønner godt hva du mener med at man føler at det kan være noe galt. Jeg går selv rundt å tenker at jeg har noen kg ekstra som kan gjøre det vanskelig å bli gravid, og samboer røyker, kanskje er ikke svømmerne på topp... Er lett å tenke sånn, selv når man bare har prøvd en kort stund.

 

Dudu: velkommen tilbake :-)

Vi har "aldri" sex for å lage barn... Det vil si, jeg kan jo tenke sånn at jeg forfører ham fordi jeg er rundt el. Men han vil ikke ha sånt press, så dermed sier jeg aldri noe om det. Men jeg koser meg like mye om jeg er i fruktbar periode som ikke. Og det er noe av poenget til min samboer, at det skal jo være godt å ha sex, ikke stressete og under press.

 

Den røykesluttboken skal jeg legge på do. Da vet jeg at den blir lest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Her er EL over for denne gang. Har ikke hatt så mye sex, pga at jeg har vært litt "fed-up" av alt barnehysteriet mitt. Så jeg gav klar beskjed til sambo at jeg ikke orket tanken på maset om jeg har testet om jeg har el eller ikke. Og har derfor vært litt fraværende i tillegg...

 

Men uansett er det stor sannsynlighet for at vi har truffet dagen i alle fall. Så nå er det bare å vente. Vet ikke med sikkerhet når jeg har IKM for denne perioden har jeg ikke fokusert så mye på datoer og liknende. Men vet at det er ca om to uker. Så kommer til å teste fredag den 17 pga en liten begivenhet som skal finne sted...

 

Det var min lille oppdatering for dagen, sees igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå EL i disse dager. Prøver nå å ikke stresse, og det har gått veldig bra til nå. Men det er jo tiden mellom EL og TR som er verst, så spørs jo da når min fruktbare periode er over om jeg klarer å beholde roen...

 

Nå har jeg funnet ut at det kan være gunstig å ikke bli gravid denne mnd. Det har med å gjøre at dersom man føder etter 1. juli, får man utvidet pappapermisjon, og det medfører 2 uker ekstra permisjon totalt. Og det vil man jo gjerne ha :-) Hvis jeg hadde blitt gravid nå, ville termin blitt i begynnelsen av juli, men jeg fødte før termin sist, og det kan jo hende jeg gjør det denne gangen og slik at fødsel blir sist i juni.

 

Jeg tåler jo selvsagt å gå glipp av de to ukene, men jeg må jo finne unnskyldninger for at det er bedre å bli gravid senere, slik at jeg ikke blir så skuffet når tr kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Jeg tåler jo selvsagt å gå glipp av de to ukene' date=' men jeg må jo finne unnskyldninger for at det er bedre å bli gravid senere, slik at jeg ikke blir så skuffet når tr kommer...[/quote']

 

Hehe, bra kommentar. Det er en god grunn til at dersom det ikke klaffer nå ja, så er det til det beste:) Jeg testet i dag, men fikk negativt utslag. Har tatt litt overhånd denne mnd i og med at jeg har kjøpt 21 graviditetstester fra billigtester, så det gjør meg ikke så mye å svi dem av...

 

Har ikke IKM før 18, altså på lørdag.. Så det er fremdeles ikke for sent. Men regner bare med at det ikke er noe. Og i så fall er jeg da på vei inn i 11 pp, og snart på vei til utredning. Så da får vi se om det skjer noe før nyttår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde billigtester forje pp. Og jeg testet jo hele tiden. Litt av grunnen var at jeg satt på barnimagen på bligravid og leste innlegg på innlegg om de som hadde testet positvt 4-5 dager før ikm. Nå har jeg sluttet å gå inn dit. Og skal heller ikke teste noe mer før en eventuelt uteblitt mens. Jeg blir jo bare mer tussete av den der testingen!

 

Håper spiren sitter snart hos deg, og at du slipper å gå igjennom den prosessen med utredning. Kan tenke meg det er en litt slitsom prosess rent psyisk, forberede seg på forskjellige utfall... på en annen side, hvis det skulle være noe, så er det jo greit å få det avklart sånn at man kan få den hjelpen man eventuelt trenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg ble også helt tussete av de billigtestene. Synes egentlig aldri jeg fikk positiv EL test, streken var aldri fullt så sterk som kontrollstreke, men på dag 17 i syklusen ( skal ikke EL være på dag 14?) var streken neeesten like sterk.

Denne måneden har jeg bare testet to ganger, rundt da jeg "på papiret" skulle ha EL. Negativ. Så jeg driter i hele testingen, har hørt at de kanskje ikke stemmer.

I stedet har vi hatt masse sex denne måneden. Hver 2-3 dag fra uka etter mensen, og helt til i går. I morgen reiser samboer bort til mandag, men er nå på dag 19 av syklus, så jeg regner med at EL er over..

Begynner å bli så utålmodig nå, jeg. Det er bare 4 pp, men jeg skjønner liksom ikke hvorfor det ikke har gått til nå. Ingen av oss røyker, ingen av oss er overvektige, vi har klart det før....

Kan man bli steril sånn plutselig? ;.)

 

Håper det snart klaffer for dere også. Har du bestilt utredning, Victoria? Hadde du barn fra før?

Jeg er innom 'bli gravid' på dinbaby/barnimagen innimellom, men de fleste der er jo helt hysteriske synes jeg- Tipper mesteparten der sliter nettopp fordi de stresser sånn..

Men her er det en hyggelig gjeng!

Jeg snakker ikke så mye om at vi prøver for tiden. Så derfor er det så hyggelig å ha dere!

Igjen, lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL tester har jeg ligget langt unna. Vet jo at jeg har EL, ikke så nøye hvilken dag det er. Vi koser oss nå jevnt gjennom hele syklusen, og jeg merker at jeg får økt lyst sånn ca rundt dag 13-16, så da blir det gjerne litt ekstra. Så tror nok vi treffer :-)

 

Jeg er også i 4 pp. Tror du kan ta det helt med ro. Kjenner mange hvor det ikke har klaffet for med en gang, uten at det feiler de noe.

 

Jeg er også litt utålmodig, spesielt siden venninnen min er gravid... Og når man er prøver spiller det ingen rolle hvor kort eller lenge man har prøvd, man vil bare være gravid med en gang. Men jeg prøver nå å overbevise meg selv om at dette vil kunne ta sin tid, så får det heller bli en positiv overraskelse den dagen spiren plutselig sitter :-)

 

Steril tror jeg nok ikke man blir helt sånn plutselig. De aller færreste sliterne er sterile. Men man kan selvsagt få nedsatt fruktbarhet, det gjelder både han og henne. Men jeg tror ikke du skal bekymre deg for det ennå. Som nevnt tidligere er det jo bare 20-25% sjangse for å bli gravid pr syklus for friske par, så det er ikke unormalt å ha noen mislykkede forsøk før det klaffer.

 

De er litt "hysteriske" på barnimagen ja. Men jeg tror man blir det av å være der inne. Og det er jo de mest hysteriske som er mest aktive også. Så påvirker man hverandre og så blir man ennå mer hysterisk. Tror i grunn ikke det er så sunt å være der hvis man har en tendens til å stresse litt med dette her...

 

Ble langt dette her... Var visst skikkelig skravlesyk gitt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ingen barn fra før. vi er heller ikke "overvektige" noen av oss. Selv om det ikke hadde skadet å ta av en 10-15 kg på min side.

Har alltid trent og vært aktiv, og det skal ikke være noen grunn til at det ikke skal klaffe.

 

Har ikke barn fra før noen av oss. Har snakket med legen og får henvsning dersom det ikke klaffer innen 31.12. Så vi ser det ann til dess. Vi har gjort alt fra å teste ikke teste, stresse - ikke tenke på det. Osv. Tror ikke noe av det har noen innvirkning. Den sitter bare når det passer for kroppen og alt annet. Så det er ikke noe vi kan påvirke. Jeg har som regel EL nøyaktig på riktig dag ihht babyverden sin kalkulator hver gang. Så jeg har sluttet å teste, men vet hvilken dato det er hver gang. Har ikke testet igjen. Men regner med at TR kommer til helgen. Men må teste fredag pga fest. Vil vite sånn at jeg ikke drikker om det er noe der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...