Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

Litt dumt å høre stinis' date=' men forstår dere godt... Lykke til med alt uansett. Skal saumfare forumet for å finne ut hvor du havner:)

 

Jeg har spist alt mulig rart i helgen, så det blir nok ikke vektnedgang denne uken på meg, men det gjør egentlig ikke noe. Men skal komme sterkt tilbake ;):) Testet negativt på lørdag, så drakk på hytteturen. MEn har ikke fått TR enda...

 

Velkommen til tråden Elma :)[/quote']

 

har funnet ut at det er best sånn. da får jeg gått i samme klasse som de jeg går i nå i to år, før vi skal splittes uansett, jeg får gått ned det jeg vil i vekt, og kanskje redusert brystene før jeg blir gravid, samt. så vil jeg være med på det sosiale i den nye klassen min, blir ikke så lett mens man går med stor mage.

 

fortalte det til samboeren i går, han tok det fint. fikk så dårlig samvittighet, men han trøstet i vei, la en fin lapp på stuebordet til morgenen i dag om at jeg ikke skulle bekymre meg, for han elsket meg uansett. da smeltet jeg litt.

 

ønskar deg så utrolig mye lykke til! håper det klaffer for dere snart. hvis det er noe er jeg i furumet ned 30-40 kilo, under tråden til steg. ellers, bare send en privat melding eller noe hvis du vil fortelle noe.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Hei hei

 

Stinis, det var trist å høre at du "forlater oss". Men du kan vel stikke innom tråden en gang imellom likevel? Håper det!

Når det er sagt forstår jeg godt at du vil vente litt. Å få barn midt i studietiden er nok ikke det mest gunstige uansett. Hvor gammel er du? Jeg er 32, og synes egentlig at jeg var ung da jeg fikk nr 1 ( var 29). Nei, jeg er glad for at jeg fikk studert og festet og reist og kost meg før jeg fikk barn, så gjør det!

 

Ellers har jeg vært på fjellet i helgen og det var deilig. Flotte farger og deilig temperatur egentlig.

Har spist masse mat, godteri og potetgull, og det blir jo heller ikke lange turer når man har med seg en 3-åring), så jeg har nok gått opp litt. Tenkte jeg skulle gå på vekta i morgen tidlig, og ta sjokket, og så veie meg på fredag, etter en uke med masse trening og lite småspising på kvelden( mitt store problem).

Er ikke overvektig lenger egentlig da, men vil ned 4-5 kg til.

 

Jeg har IKM på slutten av uka eller til helgen ( har litt ustabile sykluser)

Merker at jeg prøver å forberede meg på å bli skuffet, sånn at skuffelsen skal bli lettere å takle.. Forrige gang hadde jeg en svart dag den dagen mensen kom, og nå orker jeg ikke å bli like lei meg.. men samtidig har jeg jo et håp.

 

Velkommen til tråden Elma! Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elma!

Velkommen skal du være! Går du på GR kurs, eller holder du på på egen hånd? Har også en BMI på 30. Håper på å se at vekta har gått såpass ned i morgen at jeg havner på under 30. Sist hadde jeg gått opp 0,2. Men nå tror jeg det går rette veien igjen :-)

 

Victoria: spennende at du ikke har fått TR ennå. Pleier den å komme presis eller?

 

Dudu: Tror de aller fleste prøvere har det sånn at de blir nedfor når TR kommer. Det er jo ikke akkurat det man håper på så. Men er nok lurt å forberede seg på skuffelsen. Er jo ikke noe moro når hele dagen blir ødelagt, eller kanskje til og med flere dager. Kjenner at jeg gruer meg til helgen, og gleder meg litt... For da er ihvertfall denne måneds spekulering over. Det er liksom verst mellom EL og TR... Ventingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Stinis' date=' det var trist å høre at du "forlater oss". Men du kan vel stikke innom tråden en gang imellom likevel? Håper det!

Når det er sagt forstår jeg godt at du vil vente litt. Å få barn midt i studietiden er nok ikke det mest gunstige uansett. Hvor gammel er du? Jeg er 32, og synes egentlig at jeg var ung da jeg fikk nr 1 ( var 29). Nei, jeg er glad for at jeg fikk studert og festet og reist og kost meg før jeg fikk barn, så gjør det!

 

Ellers har jeg vært på fjellet i helgen og det var deilig. Flotte farger og deilig temperatur egentlig.

Har spist masse mat, godteri og potetgull, og det blir jo heller ikke lange turer når man har med seg en 3-åring), så jeg har nok gått opp litt. Tenkte jeg skulle gå på vekta i morgen tidlig, og ta sjokket, og så veie meg på fredag, etter en uke med masse trening og lite småspising på kvelden( mitt store problem).

Er ikke overvektig lenger egentlig da, men vil ned 4-5 kg til.

 

Jeg har IKM på slutten av uka eller til helgen ( har litt ustabile sykluser)

Merker at jeg prøver å forberede meg på å bli skuffet, sånn at skuffelsen skal bli lettere å takle.. Forrige gang hadde jeg en svart dag den dagen mensen kom, og nå orker jeg ikke å bli like lei meg.. men samtidig har jeg jo et håp.

 

Velkommen til tråden Elma! Koselig![/quote']

 

jeg er bare 20, men samboeren min er 32 (et stort alderssprik der, men var ikke grunnet til at vi vil vente). kommer nok til å titte innom ja, venter i spenning på at det skal klaffe for dere alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elma!

Velkommen skal du være! Går du på GR kurs' date=' eller holder du på på egen hånd? Har også en BMI på 30. Håper på å se at vekta har gått såpass ned i morgen at jeg havner på under 30. Sist hadde jeg gått opp 0,2. Men nå tror jeg det går rette veien igjen :-)

[/quote']

 

Heia!

Jeg driver selv... har gått på GR kurs før og vet hva jeg skal og skal ikke... ikke like lett å holde seg til det når en nesten møter veggen en gang i mnd... livet som prøver =)

 

Håper du faller under grensa på 30 ja! kanskje jeg føler presset da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare 20' date=' men samboeren min er 32 (et stort alderssprik der, men var ikke grunnet til at vi vil vente). kommer nok til å titte innom ja, venter i spenning på at det skal klaffe for dere alle sammen!!![/quote']

 

Godt å høre at du fortsatt er ung... fikk litt vondt da jeg leste om at dere ville vente.. jeg og mannen begynte å prøve da jeg var 18.. da jeg var 23 fant vi ut at mannen ikke har levende svømmende celler... jeg er nå snart 26 og fortsatt ikke blitt gravid... så jeg er litt forutinntatt når det gjelder å "vente"....

 

Jeg er en av skrekktilfellene da... ikke så mange som sliter like lenge som meg og mannen, men noen er det desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elma' date=' jeg synes det er grusomt å høre om andre som har prøvd så lenge, og da senere høre om venninner som har blitt gravide uten å ønske det. verden er urettferdig. ønsker deg lykke til.[/quote']

 

Takk for det =)

 

Håper flere slipper å gå gjennom dette...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Ned 0,6 kg som betyr at jeg ikke lenger er i kategorien Fedme! Bmi har krøpet seg under 30, og der SKAL den bli :-)

 

Nå nærmer ikm seg med stormskritt her... Er så nervøs! Føler at jeg er begynt å stresse med å bli gravid, og det hadde jeg jo lovt meg selv og ikke gjøre... Men det er jo ikke annet enn at jeg tenker på det konstant. Og det er vanskelig å la være...

 

Kjenner jo symptomer over en lav sko her... Rart hvordan man legger merke til den minste ting som skjer i kroppen når man er prøver...

 

Elma: Trist å høre at dere sliter. Har dere fått noen form for hjelp (tenker på prøverør eller lignende)? Har dere fått noen prognose for hvor stor sjangse dere har for å lykkes? Regner med han ikke er 100% steril ettersom dere fortsatt prøver?

 

Har forresten hørt om en som hadde 1% sjangse for å lykkes og det gikk etter et par år. Har også en venninne som fikk beskjed at hun ikke ville kunne få barn. Så hun og kjæresten brukte naturlig nok ingen prevensjon. Men plutselig en dag var hun gravid. Så man skal vel aldri si aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er rart hvor mye symptomer en kjenner når en prøver ja.... jeg har tilogmed gått så langt at jeg har fått melk... hihi... mulig sjø...

 

Gratulerer med BMI under 30!Håper jeg snart følger etter...

 

Jo vi får hjelp... mannen blir ikke benyttet.. vi må ha donor..

Skal kanskje snart i ilden igjen.. får vite mer i morgen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

TR kom en dag over tiden. Pleier til vanlig å kunne stille klokken etter den til vanlig, men men... Vi satser på neste pp. Er nå på dag tre og gleder med til neste periode. Ikke det at jeg tror at den sitter denne gangen heller...

 

Er nå på vei inn i 10 pp, og dersom det ikke klaffer innen nyttår så må vi dessverre ta turen innom andre midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom en dag over tiden. Pleier til vanlig å kunne stille klokken etter den til vanlig' date=' men men... Vi satser på neste pp. Er nå på dag tre og gleder med til neste periode. Ikke det at jeg tror at den sitter denne gangen heller...

 

Er nå på vei inn i 10 pp, og dersom det ikke klaffer innen nyttår så må vi dessverre ta turen innom andre midler.[/quote']

 

Så leit å høre.. men frykta det ettersom du ikke har skrevet her på noen dager...

 

Håper dere tar det med godt mot da.. det er hardt.. jeg vet..! Super-Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Hei Elma

Joda, det er hardt hver gang, men denne gangen har jeg liksom tatt det helt med ro, og egentlig tenkt at det var bedre sånn ettersom vi drakk litt begge to i ferien. Men tusen takk for en god klem ;):) Satser for fullt inn mot neste periode og skal bestille nye billigtester slik at jeg slipper å kjøpe CB på apoteket, det blir for dyrt i lengden...

 

Er nå på dag 5 så er ikke klar for sengekosen enda, men tenkte å logge meg inn på babyverden og sjekke når min fruktbare periode starter, og fra da bare sette alle kluter inn for produksjon:D

 

Skal dere inn for ny ivf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var det helg igjen. Tenker jeg tar en test i morgen tidlig jeg, for å sjekke om det er noe på gang. Hadde en god følelse tidligere, men nå har jeg prøvd å innstille meg på at mensen kommer i løpet av de nærmeste dagene. Er vel en lur ide å ha lave forventninger for å dempe på skuffelsen...

 

Jeg har egentlig hatt lite lyst på juli/august baby, fordi det er sommerferie og det blir liksom alltid kræsj med feiring av bursdag osv. Men når man prøver, så driter man vel mer eller mindre i sånne ting, holder ikke opp å prøve et par mnd bare for det.

 

Dudu: hvordan går det med deg nå? Nærmer seg jo ikm nå... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg er litt usikker på når jeg har IKM egentlig. Min forrige syklus var på 25 dager, og det var dag 25 av denne syklusen i går, dag 26 i dag og har ikke fått "tanta" ennå. Men har masse murringer, stikkinger, osv, så jeg tror nok at den kommer snart. Tenkte jeg skal teste på søndag hvis ting fortsatt er uforandret.

Har jo et lite håp, men velger å forberede meg på at spiren ikke sitter enda. Så jeg tenker heller at jeg satser friskt mot pp 4.

 

Blir spennende å logge inn her de neste dagene! Krysser fingerene for deg Nicki!

Og ønsker Viktoria og Elma all mulig hell og lykke med prøvingen videre!

Er utrolig imponert over hvordan dere klarer å være så positive, sånn skal det være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok ikke gravid denne mnd. Ikke fått mensen, men merker at den ikke er langt unna. I tillegg tok jeg en aldri så liten test i morrest, og den var kritthvit... Men det gjør ingenting. Betyr bare at jeg ihvertfall får en mnd til å gå ned i vekt på før jeg blir gravid, å det er jo positivt!. Og klaffer det neste gang vil jeg kanskje få et sent juni/tidlig juli barn, og det er jo ikke å forakte :-)

 

Alle gode ting er tre, på det fjerde skal det skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg fått mensen, så det ble ikke klaff for oss heller i tredje prøveperiode. Så nå er jeg også klar for den fjerde!

Ble ganske lei meg i går, måtte være litt for meg selv og gråte litt mens sønnen min og pappaen så på barne-tv. Treåringen skjønner jo ikke hvorfor mamma plutselig var lei seg, tror ikke han merket noe.

I dag er ting mye bedre, jeg er ikke deppa, og gleder meg til å ta fatt på neste runde. Nå er planen å ha mere sex, og ikke stole så veldig på de billig-testene.

Hvor ofte har dere sex, egentlig?

Jaja, nå ser jeg fram til langhelg-tur neste helg, med samboer og et vennepar, da blir det vin og shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si... Har ikke kartlagt hvor ofte vi har sex, og det varierer så mye... Men prøver nå å hoppe til køys rundt EL-dagene.

 

Skal prøve å legge vekk prøve-fokuset denne mnd. Jeg blir helt forvirret med kroppen og falske symptomer og alt det, så klarer jeg ikke konsentrere meg om noe. Og det kan jo bli slitsomt i lengden...

 

Vin og shopping høres herlig ut! Jeg tror jeg skal spare kosemerkene mine neste uke og ta meg et par glass til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en god idè å legge vekk prøve-fokuset, men det er jo ikke lett. Jeg er en sånn person som hvis jeg bestemmer meg for noe, gjør jeg alt for å få det til. Kanskje det som skal til er å ikke tenke på det, men da sliter jeg...

Man får så mange tanker.. Jeg hadde aldri drømt om at dette skulle bli vanskelig i det hele tatt, var sikker på at jeg bare skulle slutte på pillen, og ha sex 14 dager etter mensen, og så skulle den være i boks. Etter 3 mislykkede prøveperioder skjønner jeg at jeg var rimelig naiv. Og jeg begynner å lure på om vi virkelig skal slite med å få det til. Det er jo ingenting som sier at det skal gå like lett som sist.

Jeg vet at jeg ikke har noe å klage på, jeg har et barn og jeg har bare prøvd i 3 mnd. Prøver å tenke det, men tankene begynner bare å spinne.

Men du har rett Nicki, man bør fokusere på andre ting, ha sex uten baby-fokus

så skjer det når det skjer.

 

Jeg har ikke så fokus på slanking for tiden, men skal skjerpe meg nå. Dere er jammen flinke! Jeg er ikke overvektig, men har noen kilo jeg gjerne skulle blitt kvitt for å føle meg litt bedre.

Har dere noen lure tips ( bortsett fra de vanlige Grete Roede- tipsene)

 

Synes det er så fint å kunne skrive har, det hjelper jo å skrive ned det man føler.

I kveld er min samboer på byen, lillegutt har lagt seg og nå skal jeg se på film og slappe av. Har leid en skikkelig jente-gråte film, det skal bli godt.

 

Ha en fortsatt fin helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Hei alle sammen, sliter litt med å sove for tiden så da ender jeg opp med å surfe litt når jeg har vridd meg i sengen i noen timer...

 

Vi "sparer" opp spermen for tiden, frem mot min fruktbare periode. Går inn i den fruktbare perioden på onsdag, så vi holder oss på matta til dess ;)

Ellers vil jeg bare kommentere at det er litt greit å ha sex også før dag 14, i og med at spermen kan i ideelle forhold leve opp til 6 dager i kjeden. Mens egget bare lever mellom 12 og 24 timer mener jeg det var ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen' date=' sliter litt med å sove for tiden så da ender jeg opp med å surfe litt når jeg har vridd meg i sengen i noen timer...

 

Vi "sparer" opp spermen for tiden, frem mot min fruktbare periode. Går inn i den fruktbare perioden på onsdag, så vi holder oss på matta til dess ;)

Ellers vil jeg bare kommentere at det er litt greit å ha sex også før dag 14, i og med at spermen kan i ideelle forhold leve opp til 6 dager i kjeden. Mens egget bare lever mellom 12 og 24 timer mener jeg det var ...[/quote']

 

Jepp.. hørt 5 dager levetid på sperm, mens egget lever opp til 24 timer.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart igang igjen ja... håper mens kommer snart så jeg får ringe inn å bestille forsøk..

 

frem til det skal jeg fokusere på trimming og riktig mat.. mistet 5 cm rundt midjen og et par kg.. kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...