Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mykje, Rakri! Det er vel fortjent etter skikkelig fokus så lenge! :D

 

Eg er også superimponert over trimmen din Birkebeiner! Eg bruker ca 7 veker på å få så mykje trim som du får på ei veke...

Og denne veka ser det berre ut til å bli 3-4 tp, men har ikkje kapasitet til meir...

 

Stort sett veldig flink med maten her, fører ikkje opp kva eg et, men ligg på 1200-1400 om kvardagane, og kanskje litt ekstra hvis me feks er i besøk, men aldri noko overspising eller "fråtsing" .-)

Fremdeles ikkje noko godteri, sist gang var 10.august :-)

 

Har på meg mi aller trangaste bukse i dag, den kunne eg ikkje bruke før i høst, og no er den heilt passelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Trimmen her er ca på samme nivå som deg, rosalilje. Har ikke ME akkurat, men har nok ikke like mye energi som folk flest. Har tatt en del dager avspasering for å holde koken. Tror jeg berger unna sykemelding denne novemberen :)

 

Når det gjelder kroppsfasongen her er jeg ikke fornøyd, og det skyldes som dere vet slappe muskler. Nytter nok ikke å bare gå ned siste lille knappe kiloen.. Så det er bare å stå på!! Kjører sånn ca lavkarbo, og spiser mye mer enn før (men tjener nok endel på å stortsett unngå søtt).

 

Slank til jul ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble jeg alldeles slått ut av luftveisinfeksjon. Crp på over 100 og sykemeldt fra mandag. Onsdag var den fortsatt 70, og videre sm ut uka. Går glipp av julebordet i morgen :)

 

Fikk da feiret fireåringene på onsdag, men det kostet!! Var helt mørbanket etterpå. Men bra dag. Skulle ha mer feiring i morgen, men tok heldgvis til fornuft og avlyste det. Nå må jeg bare prøve å bli bra nok til jobb på mandag.

 

Vekt 49blank idag, så det ligger stabilt der nå. Ser at hver halvkilo tar veeeldig lang tid, men så holder det seg der. Det er oppløftende med tanke på å holde vekten når jeg er "ferdig" - om man en gang blir det. Opplever forsåvidt ikke at jeg slanker meg, har lagt om kosten, og vil vel fortsette slik. Skal bare ned den sistte kiloen :)

 

Ha en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes du er kjempeflink, Rakri! Blir iallefall ikkje vanskelig overgang for deg til å holde vekta, treng vel berre ein liten auke i kaloriinntak så er du der:-)

Er det fremdeles lavkarbo du går på? Er det mykje styr å lage egen mat til deg? Kva gjer du i besøk?

 

Eg var på vekta igjen i dag, 3 1/2 veke sidan sist, ned 1,1 kg denne gongen og. Veldig fornøyd med det! Et fornuftig og passelig heile tida, men har kost meg med litt kake eller is i begrensa mengder i besøk. Føler det går heilt greit å leve sånn så lenge eg av og til kan kose meg litt og likevel gå ned i vekt. 1 år sidan eg var så lavt sist gang.

Har gått ned 5,7 kg og 8 cm i midjen til no.

Har ete 4 ruter Fruktnøtt og litt nøtter siste månaden, men reknar meg likevel som fremdeles snopefri:-) Er vel lov det med så lite inntak? :-)

 

Ønsker alle ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 cm er jo vanvittig... hvordan har du klart det?????? Og så lurer jeg på hva vekta stopper på nå, kan ikke være langt igjen...

 

Her var gårdagens vekt 48,7, og det er tangering av det laveste her noensinne, rett før bryllupet i 08...

 

Lavkarbo, men på ingen måte slavisk. Velger mest mulig fornuftig utfra det som er. Men kan feks lage flere typer tilbehør så det lar seg gjøres å spise det samme som familien. Jente i tenårene ser hva mamma gjør... viktig å tenke på sin rollemodellfunksjon.

 

Det beste er å spise godt med ost på, og å ikke telle. Spiser mer enn noen gang.

 

Snart advent, da må jeg passe meg. Går alltid opp FØR jul, og det er jo unødvendig, særlig 700 gram unna mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ja, adventstida er skummel med mykje som skjer...Du får prøve å motivere deg til å vere flink, tenk SÅ nærmt mål!

Trur du at du er fornøyd når du når 48 kg? Er jo ikkje så mykje igjen, så du merkar sannsynligvis ikkje så mykje forskjell om du går ned 700 g til, så du ser vel allerede no korleis det blir.

 

Eg er no 58,2 kg, så det er det lavaste eg har vore på over eit år. Føler meg ganske så vel no, men litt er det igjen før eg er heilt i mål, tenker iallefall eit par kilo til. Gir meg uansett ikkje no før jul, så blir det vel stillstand eller kanskje mest sannsynlig litt opp i jula, og så fortsett eg til eg er fornøyd etter nyttår.

 

Du spør korleis eg har klart å gå ned 8 cm. Starten på det var vel å legge på seg 11 cm :-) Ellers går eg berre tur, ca 1 t maks 4 gangar i veka og rockar 20 min 2-3 gangar i veka. Kan jo hende det hjelper litt på! :-)

Men må seie at eg merker veldig godt på buksene at eg har minka såpass. Deilig!

Kjøpte meg ny Levis dongeribukse denne veka, 27 tommar. Superstretcy, veldig god å gå med! Føler meg vel i den.

 

Litt meir inntak denne veka enn til vanlig, har vore vekkreist 4 dagar. Blei nokre kakestykker og litt nøtter, ellers prøvde eg å holde kostholdet som vanlig.

 

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er jammen flink :D

 

Står fortsatt på 48.7, og er veldig fornøyd med det. Kan jo hende jeg vil ned litt til, men første bud blir jo å stabilisere rundt 48. Målet for resten av året nå er å holde meg under 49, så får neste halvår i hovedsak dreie seg om litt nedgang, trim og stabil vekt. Jeg ser det er forskjell nå i forhold til 51 kg som jeg lå på lenge. Og 700 gram vises egentlig ganske godt på min lave kropp - både oppgang og nedgang.

 

Kos med måte, får være stikkordet framover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei damer. Så flinke dere er. Det må være helt fantastisk å være mer eller mindre i mål, Rakri. Du også Rosalilja, den laveste vekta på et år.

 

Det er mer enn hva jeg kan si. Det har bare gått oppover med meg. Ligger på ca 62 kg. Ikke mye moro. Nå er det blitt plagsomt. Nesten alt fettet har lagt seg på magen og det merker jeg hele tiden når jeg sitter. Da presser magen på lungene og det blir tungt å puste. Buksene mine er blitt litt for trange slik at de slites veldig. Eneste lys i tunnellen er at jeg har vært i aktivitet 4 ganger denne uka, 3 kvelder med dans og en skitur i dag. Jobben i høst har tatt knekken på alt initiativ til fysisk utskeielse. Men siste uka har det vært litt mindre jobbing og da har overskuddet kommet.

 

I november var jeg en tur på Alternativmessa i Lillestrøm. Der kom jeg over behandlingsformen Bowen Teknikken. Spennende saker - kroppen helbreder seg selv ved hjelp at spesielle grep som terapeutene gjør på kroppen. Nå har jeg hatt 4 behandlinger og merker at kroppen begynner å fungere fysisk på en bedre måte enn på lenge. Men jeg ønsker ikke å trekke noen konklusjon før om en måneds tid. I sommer fikk jeg betennelse i begge underarmene (venstre mer enn høyre) pga av for mye padling. Betennelsen ville ikke forsvinne og har plaget meg så mye at det bare har blitt to padleturer i høst. Men nå er jeg bedre enn på lenge og kjenner nesten ingen ting lenger. Smerten i høyre underarm er helt borte og venstre er kraftig redusert. Lårene mine jeg har slitt med i mange år etter overtrening kjennes fine. Neste blir å starte med spinning. Da vil jeg fort oppdage om de tåler treningen eller ikke. :)

 

Nå går det mot jul og mulighetene for mer trening er absolutt til stede siden jeg tar jul/nyttårsferie fra torsdag. Men fristelsene i jula står i kø. Hadde jeg klart å beholde vekta jeg har i dag til over nyttår, skal jeg være fornøyd. All nedgang er bonus.

 

Skal prøve å gi tegn fra meg i løpet av uka. Ha en fin og sunn uke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!00 g frå mål, Rakri! Gratulerer!

 

Trur det er ein fornuftig plan du har Birkebeiner om stillstand i jula. Ikkje noko kjekt for deg at du har gått opp, men er ikkje rette tida å gå ned no, lett for å gå på ein smell då og så går ein opp istadenfor... Så bra at helsa er bedre!

 

 

Vekta på fredag var 57,2 kg, altså ned 1 kg til på ca 3 veker. Og -1 cm i midjen. Veldig fornøyd! Det er fasktisk ned 7 kg frå det tyngste eg var i august:-) Fullt fokus på slanking fram til julafta, og så er planen å vere så forsiktig som mulig gjennom jula, men litt rom for kos likevel. Satsar på at det ikkje blir så mykje opp, og så er eg klar for å ta resten i januar. Føler meg ganske så vel no, gler meg til å ta på festkleda som var litt trange i fjor i jula:-)

 

Ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du all grunn til å være fornøyd, Rosalilje. Tenk, 7 kilo siden august! Når du har klart å gå ned skal/vil jeg også klare det. Første målsetning er under 60 kg, deretter 58 kg.

 

Da jeg gikk på vekta i dag viste den 61 kg. Selv om det ikke er reel nedgang, sikkert bare vann, var det positivt. Har klart å holde meg ca på matta.

 

I morgen blir det full rulle for å bli ferdig til jul. Huset må ryddes, vaskes og pyntes. Har også igjen å kjøpe inn litt mat.

 

Vil ønsker dere en riktig God Jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt sikker på at du også klarer å gå ned, Birkebeiner! Det har du bevist før, og så god som du er på trimming går det nok bra:-)

 

Siste veging før jul i dag, og vekta viste 56,8 kg, ned 0,4 kg siste veka. Hadde eit mål om å sjå 56-tallet før jul når eg starta slankinga i slutten av august, men trudde det var veldig urealistisk. Så fornøyd i dag!

 

Vil ønske alle sammen ei riktig god og fredfyllt jul! Juleklem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og hopp!

Nå er det nytt år med nye muligheter. Hvordan har det gått med dere i jula. Er jo i mål både rakri og rosalilje..så flinke dere er :) Har nå bestemt meg for å komme meg nedover på vekta igjen..evig kamp føler jeg men men. Tiden bare flyr...skal ha muntlig eksamen på torsdag...hjelp!!! Så nå er det kun lesing som står på timeplanen. Men ellers skal kiloene og cm bort. Jeg er motivert enn så lenge men tar gjerne litt motivasjon fra dere også altså ;)

Nei får legga seg vel.

 

Vi prates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mellow: Hei og godt nyttår! :)

 

Så flinke dere har vært til å holde liv i tråden gjennom høsten og jula! GRATLERER til Rakri og Rosalilje for kjempeflott resultat gjennom høsten! Respekt!

 

Her forsvant motivasjonen totalt, også motivasjonen til det meste utenom slanking, og jeg fikk en psykisk knekk. Har nå vært sykemeldt en god mnd, og føler nå att det går rette veien igjen :) Vekten har holdt seg noenlunde stabilt høy siden sommer, så her kreves innsats! Har nå meldt meg på Libra kurs (skulle kanskje ikke ha nevnt det på denne siden) som jeg gikk på for 6 år siden. Klarte da å kvitte meg med 10 kg, og var selvfølgelig veldig fornøyd. Har aldri vært så fornøyd med vekten verken før eller siden som jeg var da, men kiloene har jo mer eller mindre sneket seg gradvis på igjen :( Har tenkt å fortsette å bruke denne siden videre også mens jeg går kurset (viss jeg klarer å bli vant med de nye sidene) :)

 

Håper det er flere med motivasjon her, for Hanemor, jeg har nok ikke nok til å dele med. :)

Lykke til på eksamen forresten! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nyttår! :D

 

Hyggelig at dere er inne på tråden igjen sassa og HaneMor. Nå er vi 3 som som bare skal ned i vekt. Det er bra vi er flere. Da tror jeg det blir lettere! :P

 

Jeg klarte heldigvis å holde stabil vekt i jula. Vekta viser 61,7kg.

 

Starten på året har så langt vært positiv mht trening. Styrketrening 2 ganger, intervalltrening en gang, tur med hunden og snømåking. Spisinga har gått ganske bra, bortsett fra i dag. Får ta det igjen i morgen. Da har jeg tenkt å ta en spinningtime på treningssenter. Hvis været holder seg, blir det også en skitur i helga. B)

 

Hvordan gikk det med eksamen i dag, sassa? De nye sidene synes jeg er kjempefine. Det tar bare litt tid å venne seg til dem. Det man kan er alltid lettere enn det som er nytt og ukjent. Slik vil det alltid være.

 

Da kommer det ny rapport fra meg på mandag. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år birkebeiner og sassa! Så bra at vi er flere som ikke er i mål enda..he he..det hjelper litt på motivasjonen. Selv om du ikke kunne gi bort noe sassa ;)

 

Det som hjelper er at nå er jeg ferdig med eksamen og fikk jammen meg en A :D kan ikke bli bedre enn det. Hadde virkelig ikke trodd det, men velig morro da.

 

En joggetur og en aerobic time på meg så langt denna uka. Maten har gått veldig bra enn så lenge.

 

Spennende med kurs da sassa..hva går det ut på? Kiloene kommer snikende innpå ja så man må ta et tak..huff..

 

Nei nå får jeg legge meg!

 

vi prates :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat på eksamen Hanemor! :D

 

Nå føler jeg att jeg er godt i gang! Startet kurset i går, og det går stort sett ut på det samme som altid, spise ofte og mye fiber + fysisk aktivitet :rolleyes: Vet jo hva som skal til fra før, men det er ofte litt mer motiverende når jeg får betalt for å få høre det igjen :P Satser iallefall på att det ska gå rette veien nå!

 

Har vært ute å gått en rask tur på nesten en time i dag, så er iallefall igang! :P

 

Ha en flott dag alle sammen, så håper jeg det vi kan bli litt aktive her igjen (det gjelder vel mest meg selv :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det sassa:) Kjekt om flere ville bli mer aktive her ja, men jeg skal ikke klage som har vært borte så lenge...

 

Spennende med kurs, det bruker å hjelpe når man må sammenligne resultater med andre. Samtidig som man har betalt for det også.

 

Ble 2 kg ned på meg forrige uke og det motiverer. Vet jo av erfaring at man går mye ned den første uka så går ting mye tråere..men morro alikevel. Litt enklere nå når mannen også er flink med maten! Spist litt mer denne uka, men det er også meningen. Måtte ha en kick start forrige uke!

 

Hvordan står det til med dere andre da...rakri, rosalilje, birkebeiner?!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Laber motivasjon tyder som regel på labre resultater... her er 5 tallet først igjen.. Alt ble egentlig ødelagt helga før jul. Etter den helga var vekta gått opp hele to kilo, og har ligget og vaket rundt 50 siden da. Er godt i gang med trimmen om ikke annet, og har fått inn tre økter de siste ukene. Men fryktelig ergelig å gå opp igjen da jeg var så nært mål.

 

Hyggelig å høre fra deg Hanemor, og grattis med A:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei alle sammen og godt nytt år!

Eg er av og til innom og les litt, men har ikkje blitt så mykje skriving pga ødelagt pc, så har berre Iphonen min å skrive med, litt tungvindt. Dessuten slit eg litt med å finne fram på dei nye sidene endå... Men kjem vel litt meir inn i det når eg får det på ein stor pc-skjerm:-)

Føler eg var ganske så flink i jula, åt ein del ekstra, men i kontrollerte mengder. Nyttårshelga var det litt verre med, då blei det for mykje både mat og snop, men var tilbake i gode vanar med ein gong kvardagen begynte igjen.

Har ikkje vore på vekta endå, tenkte å vente til slutten av månaden. Vil ikkje ødelegge motivasjonen:-)

Føler ikkje noko forskjell på kleda iallefall, så håper det ikkje var alt for mykje opp i jula.

 

Synd med oppgang, Rakri... Du som var så nærmt mål:-( Men berre stå på vidare, du veit jo korleis det skal gjerast:-)

Fint å høre at Sassa og Hanemor også er topp motiverte! Eit nytt år er ein fin sjanse til å starte eit nytt og bedre liv!

Gratulerer med fantastisk karakter på eksamen Hanemor!

God helg, håper alle klarer å holde seg til planen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den Rakri...med laber motivasjon så er man sjelden her! Jeg har mye på programmet om dagen så blir ikke så mye tid til å sitte å skrive, men skal innom :) Går fortsatt bra her..har spist litt mer denne uka, men ingen fråtsing nei og svært lite søtsaker! Hadde jo eksamen forrige torsdag og på mandag fikk vi en ny oppgave...hadde håpet å ha en uke uten noe skolearbeid over meg, men det var vel å drømme ;)

 

Da får du brette opp arma igjen da rakri! Og rosalilje du står på. må være lov å kose seg litt innimellom :D

 

Ble skitur på meg i går da..1,5 time. Deilig. I morgen blir det vel dårlig med trening tror jeg..skal ha med unga..eldstemann skal kaste håndballkamper. Men på søndag må jeg lea meg..er bursdagsfeiring på kvelden da så :)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Ja, vi er vel egentlig her alle samme fordi vi "svikter" på mållinja - sånn er det bare... for egen del handler det faktisk mer og er om om å etablere god helse og god form. For første gang i mitt liv er motivasjonen for trening å bli i god form, bli sterk for å klare alle utfordringer i hverdagen. Har alltid trenet for å bli tynnere / gå ned i vekt, men nå innser jeg at kroppen ville vært slank nok med sine 50 kilo, om det hadde vært veltrenede kilo... likevel vil jeg gjerne ned de to kiloene, men tar meg god tid denne gangen.

 

Setter meg som mål å etablere tre treninger i uka. Hjemmetrening eller gåtur tirsdag og søndag - og gruppetrening torsdager. Alt utover det er bonus. En godtedag i uka med "frislepp" - altså ikke telle, men moderate mengder. Vin: max 5 enheter totalt på uka. (liker å ta et glass flere dager, feks en hustrig onsdagskveld.....

 

Dette er planen. Formen er allerede bedre, og har holdt meg i full jobb i motsetning til tidligere :)

 

Glad for å ha dere andre her å dele oppturer og nedturer med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo snart alle her, motiverte og klare for ny dyst! :P Det er bra!

 

Startet egentlig mandag etter nyttår med litt mer orden på maten, så tror ikke jeg får de store utslagene på vekten i morgen som jeg pleier å få første uken. Føler jeg har vært flink med maten, og trent 5 dager siste uken, men føler ikke det kommer til å vise på vekten i morgen :angry: Men, men, det er vel bare til å fortsette, om ikke annet så får jeg vel stramet opp litt med treningen B)

 

Og du har helt rett Rakri, det viktigste er god form slik att kroppen klarer de utfordringene hverdagen gir. Var i høst flink til å gjøre øvelser som jeg fikk hos kiropraktoren 3 dager i uken og hadde til slutt ikke vondt i ryggen. Og hva skjedde da? Joda, da var jeg jo så god att det ikke var nødvendig/jeg giddet ikke å ta øvelsene og vips så var ryggen vond igjen :( Så det er viktig med styrke!

 

Da ønsker jeg alle her en aktiv og motivert uke! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig Sassa og Rakri:) Jeg trener for å bevare min helse, ikke nødvendigvis for å gå ned i vekt. Men ser jo at jeg fint kan kvitte meg med 5 kg...men det er viktig med gode vaner for å klare hverdagen. Mannen har innført ukeliste over middag og det er jo så lettvint!! Da vet man hva man skal handle og slipper det stresset med å finne på noe hver dag :)

 

Ble stillstand på meg denne uken..ikke så mye trening..det tar på å være fulltidsstudent og følge opp 3 barn på hjemmefronten..puh..man trenger ihvertfall ikke å kjede seg! Å nå skal jeg snart ta noen vikartimer på skolen i tillegg...hjelp sier jeg bare...blir spennende å ha en klasse for seg selv alene..ingen å støtte seg på..ja ja må bare gå det :)

 

Håper dere ¨får en sunn og treningsrik uke..Jeg har vært på friskis og svettis trening i dag så da har uka startet bra ihvertfall!

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...