Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja, Birkebeiner - du trimmer nok for oss alle her inne :) Stå på. Sikker på du er veldig stram og fin - i motsetning til meg.. Jeg vet at om musklene hadde vært litt bedre trenet, hadde jeg sett bra ut.. Vekten her har begynt å svinge - og det er klassisk meg.. begynner å slappe litt av når jeg nesten er i mål, og så går det opp.. forrige uke opp 500 gram, denne uka ned igjen 300.. Så status i dag var 49.3.. Var på bra trening idag. Må få til en joggetur eller styrkeøkt i helga da..

 

Rosalilje, jeg syns du er flink å få til trim. Dette er jo utrolig mye mer enn du fikk til før, så du skal jammen være stolt av deg selv.

 

Vi kommer da i mål til slutt, ikke sant? Mitt mål er å være stram og veltrenet når det er sommer igjen :) :) Men først nå de 48kommanoe.

 

Ha en flott kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hei

 

Rakri: Kjenner meg så godt igjen når du skriver at du begynner å slappe av når målet nærmer seg. Men vi må ikke gi opp. Uansett så synes jeg du er veldig flink. Du har holdt deg under 50 kilo en lang periode nå. :-)

 

Så flink du har vært Rosalilje. Motivasjonen er på topp, skjønner jeg. Det virker som du klarer å være i mer aktivitet enn tidligere og det må du være fornøyd med!! :) Kanskje jeg skal ta frem rockeringen igjen, jeg også? Jeg har for mye magefett og gjett om jeg merker det! På sykkelen sliter jeg med pustingen når jeg tar i fordi magen presser på lungene.

 

Denne uka har vært positiv så langt. Danset salsa på mandag, syklet til-fra jobb i går (62km) og skal dra på treningssenter ganske snart og trene styrketrening. Etterpå reiser jeg til by'n og skal danse tango. Håper videre å få trent lørdag eller søndag. Jeg klarte også å droppe fredagsvaffelen på jobben i dag :-). I går ble det litt mye spising, men da hadde jeg syklet så mye at jeg måtte få i meg litt ekstra.

 

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det heldigvis riktig vei igjen, 0,5 kg nedgang siste uke. Motivasjonen har kommet tilbake og jeg har begynt å registrere matinntaket på Vektklubben. Ingen store utskeielser i helga. Jeg er ganske støl i muskulaturen pga treningen. På fredag ble det sirkeltrening i styrketreningsrommet og lørdag prøvde jeg rulleskiene. Rockeringen er tatt fram, men merker at jeg ikke kan å stå lenge før jeg blir gul og blå. Blir vel bedre etterhvert. Totalt antall TP ble 16,5, noe jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet for den trimminga di Birkebeiner! :P Enig med Rakri, att du må jo virkelig ha en stram kropp og det e vel det som er målet for de fleste her :(

Gratulerer med nedgang, det var vel fortjent.

 

Rosalilje, jeg er enig med de andre her att du er vel mye mer i bevegelse nå enn du var tidligere ?! og det er jo flott! Ellers er jeg sikker på att du har stålkontroll, selv på hyttetur :)

 

Så var det den trimmen da Rakri :) Tror muligens vi er litt like der, og det er jammen ikke altid så lett å prioritere/gidde å trimme når en jobber 100 % i tillegg til hus og familie. Iallefall synes ikke jeg det! Men det kommer vel mye an på motivasjonen også. Har vel vært litt laber her i det siste.

 

Vekta sist uke viste stillstand, mens det i dag var skarve 200 gr ned. Men det går iallefall ikke opp! Får være fornøyd med det. Har faktisk vært ute å gått en tur på ca 50 min i dag, så det er da noe. Har veldig lyst å komme ned 10 kg til februar, da reiser vi til Thailand, men spørsmålet er om jeg har så lyst att jeg orker å gjøre noe med det............. Det skal jo være fullt mulig!

 

Må kanskje blir litt flinkere å være inne her, det gir jo motivasjon det også!

 

Ha en fortsatt fin uke..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit lite livstegn frå meg igjen! :-)

Har fullt fokus og full kontroll her, er ikkje mangel på motivasjon som gjer at eg skriv så sjelden, men meir det at eg prøver å berre leve heilt normalt og sjå på det som ein livsstil og ikkje ein slankekur. Har innsett at eg legg lett på meg, så hvis eg skal holde vekta etterpå må eg nok vere bevisst på kva eg puttar inn etterpå og:-)

Klarte meg godt på hyttetur, tok mange gode valg som feks kyllingfilet når me grilla og dei andre åt hamburger, knekkebrød med godt pålegg når dei andre åt pannekaker,wok når me kjøpte oss middag på veien, stod over is og bollar. Åt litt nøtter, men synes det får vere godkjent, for det var godteri tilgjengelig heile tida, og eg smakte ikkje noko:-) Ikkje godteri sidan 10.august!

 

De har heilt rett, eg beveger meg mykje meir no enn før! Det er SÅ godt! Auka forsiktig litt og litt utover våren, så den fysiske formen/kondisen kom seg ein god del. Blir veldig sliten av det, og kan ikkje akkurat seie at eg gjer det fordi eg har overskudd til det. Kjenner aldri etter om eg egentlig orkar, og går uansett vær ca 1 time kvar vekedag. Er ofte både svimmel og elendig på veien, og lurer av og til på om eg kjem meg heim igjen, så har alltid mobilen med i tilfelle eg må ringe etter hjelp. Men har klart meg uten hittil iallefall. Så her er det rein stahet det går i!

 

Ikkje vore på vekta, men no etter 3 veker med skikkelig fokus kjenner at buksene er lausare, deilig!

 

Har også vore i konfirmasjon no, syntes eg klarte meg veldig bra. I morgon skal eg i to besøk med mykje god mat, så det blir vel sikkert største utfordringen hittil...

Kjekt å høre frå dokke andre og.

Kjenner meg igjen i det å slakke av når målet nærmar seg...Men stå på litt til Rakri, du har jo så lite igjen!

Eg trur du kan klare målet ditt til Thailandsturen Sassa, det gjeld berre å ha skikkelig lyst til det og tenke på kor fornøyd du blir når du har klart det!

Du er heilt rå på trim, Birkebeiner! Og kjenner til det med å bli gul og blå og øm til å begynne med av rockeringen, men det går over! No står eg 20 min i slengen og kjenner ingen ting.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært Rosalilje!! Jeg bøyer meg i støvet. :P !!!

 

Denne uka har det blitt mindre trim enn forrige uke pga alt for mye jobbing. Har kommet sent hjem nesten hver kveld. Får se hva jeg gjør nå når jeg drar fra jobben. Enten blir det tango eller så blir det styrketrening. I morgen skal jeg prøve kajakken. Har slitt med senebetennelse i armene og har derfor måtte holde meg unna padling.

 

Ha en fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøka forrige lørdag gjekk fint:-) I det første besøket fekk me servert lapskaus, ikkje akkurat av det mest kaloririke det:-) Og akkurat i det eit SVÆRT kakebord var klart, måtte eg gå for å rekke neste besøk...Litt synd, men med tanke på kaloriane var det jo bra:-) I neste besøk fekk me gryterett, åt ein porsjon, og avslutta med 1 kule is og eit kakestykke. Alt i alt ikkje så verst inntak med tanke på alt det gode eg kunne ha stappa i meg!

Denne veka har også gått greit, trur kanskje egentlig at eg et litt for lite, men har ikkje så veldig matlyst for tida, blir fort mett og uvel. Held på å prøve ut noko medisin for magen, og det gjer ikkje akkurat saken bedre...

Har vegd meg ein gong, men fekk berre mannen min til å notere det uten at eg såg. Denne gongen skal ikkje motivasjonen ødeleggast om det går seint nedover på vekta! Skal snart ta ein måling med målbåndet, håpar på litt forandring iallefall. Ligg på ca 7-8 trimpoeng, slit litt med å få meir enn det for tida.

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så standhaftig, Rosalilje!! Kjedelig når man er laga sånn at kiloene kommer lett på - er no der selv også! Tåler ikke mange utskeielsene selv heller!

 

Her trimmer jeg sånn passe bra, noen ganger tre ganger, men oftest to i uka er vel gjennomsnittet nå. Da mener jeg en økt på ca tre kvarter. Kunne vært flinkere å ta en timinuttsøkt på magen de andre dagene.. forbedringspotensiale :)

 

Har stortsett holdt meg til lavkarbomat, med unntak av forrie helg, da det var bryllupsfest. Vekta svinger fremdeles, idag 49.3. Ha stortsett holdt meg under 50 da. Og det er bra. Skal nok komme meg i mål, ja. Guttene har fireårsdag i november. Det er en fin dag for komme i mål:) Du ogs kommer i mål, Sassa. KLART DU VIL OG KAN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! :)

 

Har faktisk vært å trent en halv time på "trimrommet" vi har på jobb. Det er ikke store rommet, og det er ikke så mye utstyr, men det er en (gammel) tredemølle og det er en grei måte å få beveget seg litt. Har gått (jogget litt) og det føles faktisk godt! :) Har ellers øvelsene som jeg har fått av kiropraktoren for ryggen. Disse tar jeg 2 ganger i uken, og det tar jo en halv time så det kan vel regnes som trim det også.

 

Ellers er engergien slett ikke på topp, heller på bånn, men håper att viss jeg bare kommer i gang med treningen så kommer energien også. Med maten går det litt opp og ned, men føler att jeg har noenlunde kontroll.

 

Rakri, du er jo kjempeflink! Å holde seg stabilt under 50 må jo være flott! Stå på!

 

Rosalilje, den standhaftigheten din og viljen til å ta rette valg er fortsatt imponerende!

 

Håper senebetennelsen din er bedre Birkebeiner! :) Det er ikke noe særlig behagelig å ha!

 

Da får vi vel bare fortsette og samle motivasjon og trimpoeng!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei flinke folk som holder tråden oppe :D

 

Hektiske dager her om dagen så fokuset har ikke helt vært her..men må komme igang igjen. Har ikke tenkt å se ut som ei bolle i jula ;)

 

Har fått feiret 30 års dagen min som var på lørdag..ble en skikkelig bra fest!!

Åsså har jeg begynt på skole på heltid...så tiden flyr da ja når man har 3 barn og ta vare på i tillegg.

 

Men godt å komme ut igjen da etter å ha vært hjemme i 1,5 år!

 

Har ikke vært på vekta på ei stund, men tror jeg venter litt med den også. Første prioritet er å komme ut av søtsuget...derfor ikke noe godis på 2 uker i første omgang.

 

Ha en strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra her. Holder meg fortsatt stortsett under 50. Vaker som regel mellom 49.3 og 49.8. Fått litt mer dreis på trim, men kan godt få til mere småøkter. Har tatt en idag da - ordentlig trim tirs og tors - evt søn. Med lavkarbo føler jeg ikke at jeg slanker meg, for jeg spiser mye i forhold til før. Kan nok kutte litt nøtter feks. Unngår nesten totalt søtsaker, kaker og slikt, så er ganske flink.

 

Hva slags skole, Hanemor?

 

Stortrives som spesialpedagog, og tror jeg skal klare å holde i full jobb, når jeg forebygger med trening og behandling.

 

Ha en fin kveld :) Ny hjemmedag med en av gutta i morgen. Han har hatt feber siden forrige onsdag. Min tur å være hjemme i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dere holder liv i tråden. Lenge siden sist jeg var innom.

 

Hanemor: Nå er du i gang. Det må da være deilig å komme i gang igjen etter 1 1/2 år som hjemmeværende.

 

Hvordan går det med ryggen din Sassa? Merker du noe framgang?

 

Flott at det går bra med deg på jobben, Rakri. Flink med vekta har du også vært.

 

Og du har som vanlig, Rosalilje, vært standhaftig og flink.

 

Det er mer enn hva jeg kan si om meg selv. Det har blitt alt for mye spising og jobbing og for lite trening. Det er ingen bra kombinasjon for å gå ned i vekt. Og buksene har bare blitt trangere og trangere. Etter 3 uker uten å veie meg fikk jeg sjokk i dag tidlig. Har gått opp 2 kilo i løpet av perioden. I dag viste vekta 62,3 kg :) Nå har jeg ingen valg: Smalhans og full dokumentasjon av alt jeg spiser!! Og jeg som skal på langweekend til Wien i helga. Vet ikke riktig hvordan det vil gå. Men jeg får ta en dag av gangen.

 

Skal i hvert fall love å være litt mer aktiv på forumet. Det i seg selv er en motivasjonsfaktor. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjedelig, Birkebeiner.. utrolig så fort det svinger opp når man slapper av (

 

Her var det rekordlav vekt med 49.1. NÅ må jeg da klare å komme over mållinja???

 

Hjemme med syke barn her. I morgen drar de nordover med faren på høstferie. Jeg har plandager og må jobbe. Blir meg og 12 åringen hjemme så vi skal kose oss med "jentedager".

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg, Rakri! Fin fart på oppløpssiden og snart i mål :)

 

Denne dagen er gått bra mht spising, men ikke jobbing - alt for mye til langt på kveld. Turen til Wien ble avlyst i siste liten pga sykdom i familien til min venninne. Vi får ta det igjen en annen gang. I stedet blir det tur til Volda og tangohelg med fest lørdag kveld! Det er ingen dårlig erstatning. Mindre mat og mer aktivitet :)

 

Motivasjonen er fortsatt på topp. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første uke med ny motivasjon gjennomført. Resultatet ble en nedgang på 0,9kg. Jippi!! :)

 

Nå blir det tungt framover. Skal jobbe masse og får ikke trent. Det blir også vanskelig å ha kontroll på maten siden det blir mye overtidsmat. I dag ble det salat til lunch og kyllingsalat med rømme og pasta til middag. Sundt nok, men uten rømmdressing hadde det vært bedre. For mye pasta er heller ikke bra.

 

Turen i helga ble vellykket og det gikk bort mange timer med bilkjøring. Men drivkraften og entusiasmen på å få danse med gode tangodansere var større, så derfor kjørte jeg gladelig 1100km. Angrer ikke et sekund :) Tilsammen ble det ca 6-7 timer dans og mange kalorier som forsvant.

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen nedgang da. Gratulerer :)

 

Hva jobber du med, egentlig? Høres ut som du har veldig mye å gjøre i allefall!!

 

Selv har jeg vært to dager på kurs om noe som heter Karlstadmodellen. En modell som tar for seg barnets språkutvikling, og hvordan man kan jobbe når det ikke går av seg selv. Omfattende, svært strukturert og "jobbigt".. og svært spennende.. Har fått masse inspirasjon - det er bra.

 

Vaker fremdeles like over 49. Håper å kunne se 48. Jobber med saken ;)

 

Skal holde foreldremøte i morgen, og da blir det godt med fredag og helg etterpå!! Neste helg skal jeg på mammahelg på Røros i regi av tvillingforeldreforeningen. Skal dra sammen med ei god venninne. Gleder meg allerede, men først blir det bra med ei vanlig familiehelg hjemme!! Forrige helg fikk jeg inn en joggeøkt, hadde vært bra med det samme denne :)

 

Men først tannpuss og sovings!!

 

Stå på videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei igjen!

Beklager at eg er så sjelden her inne! Godt at de heldt liv i tråden!

Her går det fremdeles fint! :-) Dei fleste dagane ligg eg på ca 1300 kcal, har berre hatt nokre få dagar opp mot 1600 kcal og ein dag på ca 1800 kcal sidan 28.aug.

Fornøyd med det! Vog meg for 2 veker sidan, og då hadde eg gått ned 3,5 kg, så går no rette veien, men fremdeles 4 kg til eg vil ned.

Har 7-8 tp i veka, har ikkje mulighet til meir enn det no, men skal med det ha eit forbruk på ca 1800-1900 kcal for dagen, så går bra i minus.

Ikkje godteri sidan 10.august! :eek:

 

Var og kjøpte meg ny boblekåpe i dag. Eg prøvde S, men butikkdama sa at eg som var så slank og fin måtte nok ha XS, og når eg tok den på satt den som eit skudd:-)

 

Gratulerer med kjempeflott vekt, Rakri! SÅ nærmt målet!

Og gratulerer med kjempeflott nedgang Birkebeiner! Dette går rette veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Denne uka har ikke gått like bra som forrige. Men jeg fikk i hvert fall trent styrketrening i går. Danset både på onsdag og i går. I dag har jeg ikke gjort mye. Våknet etter 10 timers søvn og var veldig slapp. Har brukt dagen på å komme meg etter en intensiv uke på jobben.

 

Jeg arbeider i næringsmiddelbransjen som IT-rådgiver. En meget sammensatt jobb med mye henvendelser fra brukere av datasystemene våre. Til neste år skal vi flytte og nå er vi inne i en intensiv testperiode for å sikre at ERP-systemet vil kommunisere med nytt lagersystem. Lange dager tærer på.

 

Jeg er meget imponert over deg Rosalilje. Hvis du nå bruksr XS og skal ned ytterligere 4 kg, hvordan vil du da ser ut? Pass på så du ikke blir for tynn. Da risikerer du å ha lite å gå på hvis du blir syk.

 

Høres ut som du har en spennende jobb, Rakri. Du holder deg stadig under 50 kg. Det må du virkelig være fornøyd med. Men jeg skjønner godt at du ønsker å se 48-tallet. Det er blitt et magisk tall for deg.

 

I morgen føler jeg meg klar for enten en løpetur eller en tur på rulleski. Været bestemmer hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i xs med din høyde må det da være bra snart? Hva er vekten din nå da

 

Birkebeiner, forstår dagene blir lange og hektiske. Ikke rart du er sliten...

 

Jeg liker jobben min, og det er spennende, men også veldig krevende. Må gi veldig mye av seg selv i arb med små mennesker, særlig når det er noe "ekstra".

 

Dagens vekt, 49,1 , ja gjett om 48ognoe er magi....

 

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest rosalilje

Var på vekta i dag igjen, 3 1/2 veke sidan sist, og ned 1,1 kg. Trur eg må vera fornøyd med det. Har tilsammen gått ned 4,6 kg og 6cm i midjen på 2 mnd. Er no 59,3 kg, og delmålet er fremdeles under 57 kg, så får eg sjå då. Er ikkje for tynn nei, men det siste eg vil bli kvitt sitt stort sett på mage/hofter, då hadde buksene passa mykje bedre:-)

Klarar ca 7 tp i veka, då gåturar og litt rockering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Må si jeg er stolt av å ha opprettet denne tråden... for nå har dere holdt den gående veldig leeenge... Dere er helt supre og flinke... og for et fokus :)

 

Jeg har hatt et travelt og vondt år... mistet min kjære lillebror...og med det kom hele barndom med omsorgssvikt og overgrep over meg som en flodbølge.... konsekvensen av det er overspising og trøstespising.... i min egen lille depresjon som ingen andre vet om....

 

Nå er jeg så og si på bena igjen... og føler at jeg fungerer ganske greit. Må nå få av meg de 6 -7 kiloene jeg la på meg... og er nå igang... DET kjennes godt :)

 

 

Ha en super kveld!! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er nå tilbake etter noen uker uten fokus. Denne helga har jeg fått flying start mht trim. Har danset sving, tango, salsa, latin og standard i ca 15 timer og syklet i nesten 2 timer, 40 trimpoeng. Legger jeg dette til annen aktivitet tidligere i uka, ble det 46 TP. Ny rekord. Nå er jeg i hvert fall temmelig sliten. Skal bli godt å komme i seng. Håper jeg klarer å mobilisere meg til uka. Både å få kontroll på matinntak og et par treningsturer i tillegg til dans på mandag og onsdag. Jeg har også begynt å kjøre buss til jobb. Da blir det 50 minutters ekstra gange hver dag. Dette lover godt! :)

 

Du er ikke langt unna målet, Rakri. Men trøst deg meg at du har vært stabil i lang tid.

 

Skulle ønske jeg var der du er Rosalilje. Vekta viste 60,4 kg i dag tidlig, bare en drøy kilo unna. Klarer jeg å gå ned en kilo i løpet av et par uker blir jeg glad. Men vanligvis pleier vekta å gå opp en kilo fra søndag til mandag som er min veiedag. Får se hva den viser i morgen...

 

Hyggelig å få livstegn fra deg Isabel. Et tøft år skjønner jeg. Det kan ikke være bare, bare, og miste en yngre bror. Da er det lett å søke trøst i maten. Vi får støtte og oppmuntre hverandre.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare suveren når det gjelder trim. Skjønner ikke at du får det til.. Bøyer meg i støvet. Her er jeg hjemme på andre dagen med syke barn, ene har hatt feber siden lørdag. Er skikkelig forkjølet selv også, og hoster som bare det.. Må stå over treningen idag pga det.

 

Her nærmer det seg dobbel 4årsdag. Blir feiret i flere runder, første nå på lørdag med nærmeste familie. Skal også på Putti Plutti Pott. Men dagens vekt ga motivasjon til å være ekstra flink.

 

48.8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hurra. 100 gram til jeg tangerer laveste vekt noensinne her inne.

 

Ha en super dag :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...