Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Liten oppdatering herifrå:

Veldig motivert og flink sidan forrige helg, håpar det fortsett sånn lenge:-)

Reknar ikkje kaloriar og trimpoeng, men veit jo ca kva eg skal ha kvar dag.

Tar mange gode valg når andre kosar seg med "usunn" mat, men har også smakt litt av is og kaker for å ikkje sprekke heilt.

 

Føler meg egentlig ganske vel, men har ikkje gått på vekta på ei lang stund.

 

Håpar de andre har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen! :)

 

Bare ett lite livstegn herfra. Ser att motivasjonen svinger hos alle her :) Hadde store planer om å få på plass gode trimmvaner nå i ferien, men det ble to dager det, og resten har uteblitt! Men har fortsatt to uker ferie igjen, så har ikke gitt helt opp enda.

 

Det er godt å se att dere holder liv i tråden, men ser også att det tok ikke så lange tiden å lese seg opp fra mai. Satser på att når høsten kommer snikende ( hadde håpet att sommeren skulle vise seg først) så kommer motivasjonen også. Skal virkelig prøve å rote oppe i hodet mitt og se om ikke den gode motivasjonen som jeg hadde for en del år siden ikke ligger gjemt der! ;o)

 

Ha en fortsatt fin sommer, så satser jeg på å komme tilbake, stert motivert, om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har hatt en ny flott padleferie i Nordland. Denne gangen i Vesterålen - 6 dager. Det ble mye godt av alt og jeg tenkte ikke et sekund på vekta. Og det merker jeg nå. Så heretter blir det smalhans. Det blir vanskelig siden jeg har spist det jeg har hatt lyst på. Målsetningen blir å gå ned 4 kg i løpet av høsten. Skal jeg klare det, må jeg begynne å skrive ned hva jeg spiser. I dag viste vekta 61,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Lenge siden jeg har vært inne her. Det skyldes egentlig at jeg prøver ut lavkarbo. Synes ikke det blir riktig å skrive for mye om det her inne. Folger ikke slavisk, men ganske. Ligger foreløpig som førog vaker rundt 50 kg,noen dager over, andre under. Veldig fornøyd med å ikke ha gått opp i ferien. Kjørt rimelig nøye pa lavkarbo siste to uker. Så det er liksom nåvekttapet skal begynne.... vi får se. Trimmen måigang, som hos deg sassa,ble det med littegrann. Et par joggeturer ble alt.. Nå er det natta,og snart helg etter førstearb.uke etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Rakri, som har klart å holde vekten i sommer. Det er mer enn jeg kan si! :) Her går det bare oppover. Har også lurt litt på å prøve lavkarbo, mest for å se om det har noe å si på verken i kroppen og tretthetsfølelsen, men synes det høres litt komplisert ut. Har jo også en mann som har hatt hjerteinfarkt, og er litt usikker på om mye fett som jo lavkarbo krever er det rett for ham. Er fortsatt litt i tenkeboksen når det gjelder det, men kan jo i mellomtiden være litt moderat med det jeg spiser og prøve å komme igang med trimmen! :)

Ha en fortsatt god sommer, her er det fortsatt en uke igjen av ferien for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har lavkarbo bare gått greit. Igår lagde jeg pizza, min bunn basert på egg, ost, kesam og krydder. Har ikke kjopt inn så mye ekstra så langt, bare fiberhusk, som jeg bruker i knekkebrød. Bunnen var som en mellomting mellom omelett og vanlig bunn, overraskende god. En av småguttene synes den var bedre enn den vanlige. Frokost er nå frøblanding, m solsikke, gresskar, lin og sesam samt valnøtter, like deler av alt. Spiser det m naturell yoghurt. Har bakt et slags brød, som er ca som knekkebrød, men blandet m egg og stekes 15min. Ellers blir det mye mer tilbehør til middager,feks både potetmos og bromkolimos, og jeg koser meg med gode oster.snop er evt usalta notter, og inntil tre ruter mørk sjokolade fra helsekost, m høyt kakaoinnhold. Har hatt samme plata snart en mnd, enda noe igjen,enda mannen har fått en god del... Har drukket en god del vin,men ikke øl..Føler meg ganske flink :-D gått ned fra 50.5 til 49.5, men har spist mye og godt. Savner ikke søtt, og er fornøyd m at så mye mer av maten nå lages helt fra bunnen av

 

Og forresten, hvis det er itt skrivefeil eller udelte ord, skyldes d at jeg skriver på nettbrett (eepad). Litt uvant.. Na skal jeg vaske ltt på badet,akkurat støvsugd hele leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jeg godt igang igjen, og motivasjonen er foreløpig på topp :) Var på vekten på mandag og den viste svimlende tall, så nå er det bare til å holde fokus. Tenkte jeg skulle prøve med veiedag på onsdagen nå, men får se. Har siste ferieuke nå, og nyter den friheten før det braker løs med jobb og skolestart :P

 

Har bestemt meg for å ikke kjøre lavkarbo, men vanlig sunn mat som før bare litt forsiktig med karbo.

 

Håper det går bra med dere andre, og att vi alle snart er klare, fulle av motivasjon!

Setter en ny start på resultat tråden, og håper att det denne gangen bare går nedover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg slenger meg haltende med. Siste uke gikk jeg ikke mye ned, men i hvert fall ikke opp. Det er lettere å holde styr på maten når jeg er tilbake på jobb etter ferien. En positiv ting. Nå er det så lite Candida i kroppen at jeg ikke lenger trenger å ta Olivenbladekstrakt. Men terapeuten er ikke helt fornøyd med næringsopptaket fra maten jeg spiser så nå skal jeg i gang med en tarmrens. Ny blodprøve i november.

 

Rakri: Jeg regner med at du er bevisst på hva du spiser for å sikre at du får i deg alle næringsstoffene som kroppen trenger.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei!

Ein liten oppdatering herifrå og:-)

Vekslar mellom veldig flink og ikkje flink i det heile tatt...

Dei fleste dagane heime har vore veldig bra i det siste, men har vore ei veke på ferie og då var det ikkje fokus på slanking og rett mat i det heile tatt...

Gledar meg egentlig litt til kvardagen kjem igjen for fullt, synes det er lettare då. Skal endå ei veke på ferie snart, men frå 1.september må eg prøve å finne motivasjonen igjen. Har nok gått opp, veldig lei for det, var jo ned i vekt eg skulle liksom....

 

De andre høres ut som om de er skikkelig i siget! De er flinke! :-)

Synes det høres veldig spennande ut med Lavkarbo, Rakri, har egentlig lyst å prøve det, men føler ikkje at eg har overskudd til å sette meg inn i det og til å lage egen mat til meg og anna mat til dei andre. Er det mykje ekstraarbeid? Kva gjer du når du skal i besøk o.l?

 

Birkebeiner: Eg er fremdeles veldig interessert i å høre litt meir om Candida, har du sett den private meldingen eg sendte til deg? Skal til legen min om 1 mnd, men er litt redd at ein vanlig allmennpraktiserande lege ikkje veit så mykje om sånt....

 

Sassa: Hurra for nye begynnelsar! Der er eg også om 2 veker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang sist uke. Jippi! Var flink mandag til fredag men ikke i helga. Det gjorde ikke så mye fordi jeg hadde en laang sykkeltur i går (over 2000 kcal).

 

Rosalilje. Jeg trodde jeg hadde svart deg. Skrev et langt svar. Siden du ikke har mottatt det, vil jeg svare på nytt i løpet av uka. I morgen tidlig skal min yngste sønn til førstegangstjeneste og jeg må sikre at han får med seg alt. Har derfor ikke tid til å skrive nå.

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Tusen takk, Birkebeiner! Har ikkje fått noko svar frå deg, er vel eit eller anna som har svikta...Kjekt hvis du orkar å svare ein gong til! Det hadde eg blitt glad for! :-)

Min sønn reiste i førstegangsteneste for 3 veker sidan, hadde han heime på permisjon for første gong i helga, SÅ stilig i uniform:-)

 

Gratulerer så mykje med vektnedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var godt jeg skrev att jeg var motivert når jeg gjorde, for det varte ikke så mange dagene :) Eller, motivasjonen er vel tilstede, men mangler viljestyrken til å gjennomføre!

 

Var veldig flink de første dagene forrige uke, både spiste rett og trente, men så kom en bytur uten planlegging av maten, og der var det gjort. Da fortsatte liksom den trenden. Men, starter med friskt mot igjen i dag :) Var slutt på ferien i dag, og etter jobb har jeg fått tatt siste rest av husmalingen + noe husarbeid, så det ble ikke trim i dag heller, men har da vært i aktivitet fra kl 7 - 21 så det må jo telle litt :D

 

Gratulerer med nedgang Birkebeiner! Skal prøve å få veid meg på onsdag, men har ikke så stort håp om nedgang.

 

Lykke til videre alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa. Vi må ikke gi opp. Det er ikke lett å motivere seg når motivasjonen ikke er på topp.

 

Rosalilje. Nå har jeg sendt en epost til deg. Håper meldingen kommer frem denne gang.

 

Fikk akkurat melding fra min sønn. Det hadde vært 8 timer venting i dag og tur med fly fra Gardermoen til Bardufoss. Det går vel lenger tid enn 3 uker før soldaten kommer hjem på perm. Vi får se. Han lovte å ringe i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men flott nedgang denne gangen, Sassa:-)

 

Ned her, men kun 100 gram :-) men med 49,3 kommer jeg da stadig nærmere 48tallet. Og at jeg ikke går ned raskere, skyldes at jeg koser meg... lavt på karbo, men spiser mye av resten... feks godt med ost som pålegg, nøtter i alle varianter, usalta da og godt med middag.. skal prøve å være litt mer moderat, samt få mer trim (hørt den før??)

 

En joggetur m styrke etterpå denne uka, tar økt nr 2 i morgen. Og til uka begynner treningen hos fysio:-D

 

Og jeg stor trives i stillingen som spesialpedagog...

 

Ha en super dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere??

 

Trimmen som var planlagt idag uteble, men skal iallefall på smarttdening hos fysio torsdag. Gleder meg så til å starte opp. Håper å komme skikkelig i form nå:-) maten går bra. Finner stadig nytt og godt tilbehør.

 

Feks: kok opp frosne grønne erter. Litt smør og buljong i kokevannet. Hell av kokevannet. En klatt smør oppi, kjør alt med stavmixer. Knallgodt. Jeg hadde det til kyllingbryst istedet for ris:-)

 

Lavkarboknekkebrødene akkurat ferdigstekt, så nå er det natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har bra kontroll om dagen, Rakri. Og gratulerer med ny stilling, det har jeg ikke fått med meg tidligere. Flott tips, kylling med erter. Skal prøve det engang.

 

Gratulerer Sasse med flott nedgang. Dette trengte du. Nedgang inspirerer til å fortsette videre.

 

Jeg har ikke all verden kontroll på vekta. Gikk litt opp fra forrige uke. Var på Storefjell med Danseskolen og da ble det mye god mat og drikke - og dans også selvfølgelig. Det er moro når valsen og tangoen begynner å sitte.

 

På lørdag stiller jeg til start på Birken. I år har jeg ingen forhåpninger fordi det er blitt alt for lite trening. Målsetningen er å gjennomføre. I fjor måtte jeg gi opp etter halve rittet pga kulde. Det var ikke følelser igjen i verken hender eller føtter samtidig som jeg holdt på å fryse "ihjel". I år blir det et ekstra tørt skift i sekken og mye mer ull-klær. Utsiktene tyder på at det blir like ille i år som i fjor. Hvorfor gjør jeg dette? Ja, det lurer jeg på selv også. Men er jeg påmeldt så er jeg påmeldt og får gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Birkebeiner! Du er jammen tøff :o

 

Hørtes veldig godt ut med kylling og erter Rakri, men er det ikke karbo i erter?

 

Her går det litt opp og ned med motivasjonen, og dermed også innsatsen :) Har blitt lite trening, men maten går sånn passe. Gikk ned en del sist uke ja, men det gjør det ofte første uken hos meg, denne uken ble det stillstand. Men det får jeg tåle, hadde selskap i helgen, og det ble forskjellig godt :) Har heller ikke vært helt så flink som jeg hadde tenkt å være på jobben. Jobber jo på sykehjem, og der serverer vi selvsagt mat. Mye av denne maten er kaloririk da de gamle jo trenger mer kalorier på mindre mengde mat. Og glad i mat som jeg er så er det vanskelig å ikke smake på det meste :) Men, det er vel bare til å fortsette å prøve!

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, birkebeiner, du er tøff.. jeg har svært mye å gå på når det gjelxer trim. Men er kommet i gang. Håper to økter i uka snart kan bli til tre :-)

 

Vekt denne uka var 200 gr ned, altså 49,1. Får legge ned litt ekstra innsats, så blir kanskje belønningen å se 48kommanoe??? Skal på en stor vennefest den 17, med høy pyntefaktor.. gulrot å gå ned resten til da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erter har noe karbo, ja, men lavt nok for min del i allefall... de som kjører helt ekstremt kutter nok mye mer frukt og grønt. Jeg utelater feks banan og juice, men spiser epler og gulrot. Har kuttet helt på brød, pasta og ris, og søtsaker. Bortsettfra ørlitt mørk 70% sjokolade.

 

Snoptips: ferske dadler og ulime typer usalta nøtter, like mye mengde dadler og nøtter.kjøres i mixer med litt kakaopulver og litt havsalt. Rulles til kuler.NAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Synes du er kjempeflink Rakri! Virkelig imponert! Tenk no ser du snart 48-tallet

Har lest litt om de andre og, men rekk ikkje kommentere alt no.

Eg har hatt mange utskeielsar i sommar, og har gått opp fleire kilo... Veldig lei for det, men er jo berre min egen feil...

Reiste heim frå syden i går kveld, tok fly mykje av natta.

Er VELDIG klar for å ta tak no og vere flink med mat og trim.

Vegde meg i dag tidlig, og var då 2,3 kilo meir enn når eg kom heim frå Syden i begynnelsen av juni. Og var jo eit stykke frå målet mitt den gongen og, så har vel ca 6 kilo eg vil ned utover høsten og vinteren. Tar ein skikkelig veging på lørdag når eg har hatt nokre dagar med normalt kosthold igjen.

Stå på vidare alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen her, og vekta viste ned 1.4 kg :D Fornøyd med det, og håpe det fortsetter slik! Har kommt litt igang med trim, men er skikkelig støl i dag, så får ta det litt rolig slik att jeg ikke går lei med en gang. :)

 

Ikke lenge til du ser 48 først nå Rakri!! Har egentlig lagt planen om å starte med lavkarbo på hyllen for en stund, og prøver heller å få tilbake den vanlige sunne livsstilen som jeg hadde for noen år siden. Da gikk jeg ned 10 kg, så det er jo mulig.

 

Så deilig med sydentur Rosalilje! Tipper att ett par av de kiloene forsvinner fort, så har du jo vist att du er veldig viljesterk så dette klarer du!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært sassa. Da er det bare å fortsette på samme måte!

 

Rakri: Nå er du snart i mål. Noen få hundre gram nedgang fra uke til uke er veldig bra, for da sikrer du en mer stabil vekt.

 

Rosalilje. Sydenkiloene går fort vekk igjen. Etter en uke eller to er du snart tilbake til der du var.

 

Jeg har ikke vært så flink. Vekta har gått sakte oppover igjen. På lørdag fullførte jeg Birken. Var spesielt fornøyd fordi jeg klarte merket, selv med den dårlige treningen i sommer. Har nå fått ny motivasjon og skal gå Marcialonga på ski i 2013. Så nå er det bare å legge seg i selen og trene. Jeg har også planer om å sykle 20 minutter fortere i Birken til neste år. Det blir spinning i vinter og noen ekstra skirenn.

 

I dag har jeg bursdag. Middagen er snart ferdig. Det blir ovnstekt fransk svinekam med grønnsaker og poteter og rødvin til. Ikke så veldig kalorifattig mat, men man må unne seg litt god mat også. Til kaffen skal vi ha Verdens Beste.

 

Til helga skal jeg gå tur i fjellet med en venninne. Vi reiser til Turtagrø og skal gå til Fanaråken turisthytte opp og ned på lørdag. Søndag blir en liten topptur før vi reiser hjem igjen. :D

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang, Sassa! Gjer godt for motivasjoen det:-)

 

Synes du er utrulig tøff som er med på så lange løp Birkebeiner:-) Hadde nok ikkje vore noko for meg om eg var aldri så frisk og sprek:-) Håper du klarer å få orden på maten og, så kjem nok nedgangen med all den trimmen. Ikkje noko kjekt når ein kjenner at kleda blir trangare, veit korleis det er...

 

Og Rakri då, korleis går det med deg? Begynner du å bli fornøyd no som du snart er i mål? Blei resultatet etter bukplastikken bra?

 

Her går det veldig fint! Går ca 1 time tur i bra tempo 4-5 dagar i veka og 20 min rockering 4 ganger i veka. Veldig nøye med maten, har hatt stålkontroll sidan eg kom heim frå Syden. Og NULL godteri siste måneden, og berre nokre få flak chips.

Vog meg når eg kom heim frå syden, og brukte målbåndet, men har bestemt meg for å berre vente med å vege igjen, mister litt motivasjonen hvis det går seint nedover. Bruker heller kleda som tegn på at det går nedover (forhåpentligvis går nedover iallefall)

 

Skal på hyttetur tors-søn, satsar på at eg skal klare meg godt i matveien. Er mykje lettare når eg har snopefri, er helst det som ødelegg. Har med meg litt nøtter, det får vere kosen.

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...