Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest stinis
Ha ha. morsom å se hvor stukturert du er ! Jeg er imponert' date=' Jo du er i aller høyeste grad klar for å bli mamma![/quote']

¨

takk takk, liker orden i tingene mine, men er ikke panisk altså. hehe. nå kjører vi nsart til Sverige, skal smøre matpakke og skrelle noen gulrøtter først, må rose meg selv og si at jeg planlegger dagen veldig bra med å nesten alltid har gulrøtter og matpakke i veska. Veldig greit å ha tilfelle jeg er steder uten mat, eller steder med usunn mat:)

 

ha en flott dag, vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting. Jeg har ganske god oversikt over hvorfor jeg er overvektig. Men når jeg møter personer som er helt annerledes enn meg lurer jeg så på hvorfor dere er overvektige. Du som er så stukturert, flink til å planlegge og gjør det samme hele tiden, hvordan ble du overvektig?

 

God tur til Sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

For dere som slanker dere (ha ha) høres nok dette rart ut... men jeg er ikke noe konsekvent og har tenkt at litt is om dagen kan jeg unne meg. Men i går tok jeg et lite oppgjør m meg selv, for når det blir en 300-500kcal nesten hver dag m is så er det ikke rart jeg går sakte ned. Egentlig er jeg ganske flink ellers om dagen. ja, utifra mine prinsipper... Men så bestemte jeg meg altså for å prøve meg på noen dager uten is! Og i dag.... har jeg ikke spist eller kjøpt is! jippi! Men noe må jeg ha, så nå skal jeg ha et bitte lite marsipanbrød som vi kjøpte på ferie. Kan ta et slik hver dag. Egentlig god følelse å kunne ta litt og ikke ha behov for mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg klart mine trimpoeng denne uka! Som dere ser har jeg skrevet 0.2 i dag.. har nok mer for jeg har bært vedkubber og stablet ved i over en halv time... men det var bare det jeg manglet for å få fjorten...

Ny Trimmelding:

8-15juli 08. Mål:14tp.

8 juli 08. 4.9tp. syklet og gikk 20 min opp bakker

10 juli 08 2.7tp jogget 40 min.

12 juli 08 2.2 tp klippet plen. Har fyki rndt og jobba i hele dag, men skriver bare opp plenklippinga for jeg satt så mye stille i går.

13.juli 08 1.6tp stavgang tilsammen: 11.4. Bare orka ikke mer i kveld.

14.juli 08 3.9 tp syklet og gått tur.

=15.3

 

Går inn på denne meldingen og redigerer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

tror det er flere grunner til at jeg er overvektig. har som sagt slitt med litt spiseforstyrrelser, men til slutt sa det stopp, og etter det har jeg vel gitt opp. rett og slett. og så er jeg farlig glad i godteri, desverre.

 

ellers, vært i sverige i dag, kjøpt mye sunt, ikke noe godteri, heldigvis, men spist to små sjokoladebiter. trodde jeg hadde for mange kcal i dag, men hadde bare 1300-1400!!!! rare saker. sitter å slapper av mens ei venninne en kamerat ordner sourroundanlegget våre, hehe.

 

så utrolig flink du er med trimpoeng steg, skikkelig imponert! blir fort mange kcal av is, hehe, men skjønner godt at du er glad i det, nam;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vel hver våre grunner....

 

Ja, akkurat det m trening er min greie. Har alltid trent, men har hatt noen stygge ulykker som har gjort at jeg har sitti på rompa i flere månder. Det er veldig skummelt, for i førsten går man ned i vekt selv om man spiser litt sjokolade osv. For en har mindre matlyst og en mister muskelmasse. Så har jeg tenkt at dette går jo bra..... og når jeg har begynt å gå opp ja så har jeg vel lukket øynene godt igjen!

Men nå har jeg bestemt meg for at om jeg må sitte på rompa en ny periode så skal jeg følge med.

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Som sagt så har jeg hatt vekt hjemme de siste ukene. må si at jeg veier meg flere ganer daglig, og at det er på tide å få vekk denne vekten. blir som nevnt veldig opptatt av denne vekten. om morgenen hender det den er nede i 90,9, mens utover dagen er den oppe i 92,6. og da blir jeg nervøs, for på veiedagen på siste gr-dag, veide jeg 92,4. håper jo ikke at jeg har gått opp, selvom jeg vet at denne vekten går litt annerledes enn gr-vekten. veldig stressende tanke, så den skal hjem til foreldrene mine etterpå. vil egentlig ha den hjemme, men vet at det beste for meg er å ha den der, blir alt for fokusert på vekt om jeg har den hjemme.

 

nå sitter jeg å spiser frokosten min, har fast frokost hver dag, som jeg elsker. 100 gram cultura med jordbær og banan i skiver først. og så 45 gram havregryn, 20 gram rosiner og 100 gram cukktura med jordbær. en god start på dagen:) og får i meg mye av frukt og melkerasjonen.

 

i dag skal jeg gå stavgang med spenst, som jeg pleier på tirsdagene, og etter treningen skal vi grille, siden instruktøren var skal ha ferie i tre uker (får vikar for henne). det er uten tvil den flotteste instuktøren dere kan tenke dere. hun sender meldinger hvis vi ikke kommer på timene, lærer seg alle navn og som nå, arrangerer grilling uten å være pliktet til det på noen som helst måte. ei skikkelig solstråle.

 

Ellers, er så motiverende å prøve gamle klær igjen, ikke alt som sitter perfekt enda, men ikke langt unna, utrolig deilig! solen skinner i vestfold i dag, det var på tide. sommerkjolene har vært i bruk i mange måneder, er så glad i kjoler.

 

jeg synes også vi skal være stolte av oss selv. nå er det kun noen få dager til jeg skal veie meg hos kurslederen min, er så spent. har jo gått to uker siden sist, og håper halvannen kilo er borte, men tør ikke håpe. dere får vite hva nedgangen (eller oppgangen) blir på fredag:)

får fortsette med frokosten, vi snakkes senere i dag

 

hilsen Stine/ned39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Så heldig du er da som har organisert stavgang-trening!!! Jeg er også flittig bruker av staver og synes de mangler hver gang jeg legger ivei uten, spesielt hvis jeg er på fjellet eller i skogen! Får bedre fart og holdning med de jeg.

Jeg og er alt for fokusert på vekta. Veier meg alt for ofte. Har vekt som veier kun hel og halv kg. så det kan gå mange dager mellom hver gang det er positiv endring.... På veiedagen min, mandag, veier jeg på morningen. Skal nå snart ha fjorten dager hytteferie og er stygt redd for at vekta blir med.... Hadde sikkert vært superlurt og latt den stå hjemme, men....

Får venninnebesøk i kveld og tror det blir Dream-is til kaffen. Baker jeg kake blir det garantert igjen og da vet jeg jo hvor lett det er å la seg friste senere i uken.... Litt kos en gang i blant, ikke hver dag!!! Det MÅ jeg huske!!!!

 

* ned39 og steg - dere motiverer med deres tiltedeværelse ;O)

 

Sommerhilsen fra Trøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Koslig å høre at vi er en motivasjon:) vet ikke hva jeg skulle gjort uten disse sidene selv. hjelper meg utrolig mye!

 

har vært i byen med søsteren min nå, skikkelig koselig. spent på hva jeg skal ha til middag i dag, er farlig glad i potetmos, sånn kjøpepose, og kjøpte i svergie i går, mend bare 57 kcal per 100 gram:D hurra, da blir det kanskje det, kjøtt og masse gulrøtter. er ikke så glad i grønnsaker til middagen bestandig, så jeg spiser 3 gulrøtter iløpet av hele dagen istedet, får det jo i meg allikevel da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Nå har jeg fått kick på de marsipanbrøda som har ligget i skapet en måned uten at jeg har tenkt på de.... hva skjer a?

 

Flott at vi er til motivasjon og hyggelig å "se" deg her!. Tror virkelig dette forumet holder meg oppe jeg! Men det skjer så mye her hjemme om dagen at jeg må snike meg inn innimellom...

 

 

Mamma.........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Ikke snakk om marsipan, hehe, har i skapet jeg og, ligget siden påske, virkelig elsker marsipan. men det skal få ligge der lenge! eller så kan jeg kutte det opp i biter og da en nå og da, men vil heller dele en new energi i fire, og spise de fire bitene i løpet av en uke, nam. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to biter på 10 gram til kaffen i sta- 100kcal. Huff. Og i dag skal vi bestille pizza og jeg skal spise. har ikke bestilt siden jeg beg å slanke meg, skal feire en av ungene litt. Og så skal jeg bake kake... ikke smake....

 

Men i natt ble det et halvt marsipanbrød...... Huff a mei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

farlige saker. tenker som sagt mye på veiingen til fredagen, men får ta det som det kommer, har ingen god følslse.

 

men nå er det stavgang snart:) snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Da var dagens trening overstått. skal trene kickboksing på torsdag, men står ikke noe om det, sånn hvor mye man forbrenner verken i bøkene eller på vektklubben. må si at det er en helvetestime, men fytti som man svetter. tenkte det var en grei time å ta på torsdag, før veiingen på fredag.

 

noen som har noen tips eller meninger over hva jeg skal skrive det som? ville så gjerne visst nøyaktig hva jeg forbrenner om dagen, må nok skaffe meg en pulsklokke, tenker mye på det om dagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har syklet! utrolig. Denne dama er nemlig ingen tilhenger av sykkel. etter å ha kjørt bil i mange år er jeg dritredd oppå de tynne jula... og jeg har ikke lårmuskeler til å sykle. Men nå er jeg hjemme igjen!. Egentlig morsomt for en kommer litt lenger...

 

Stine. Tror du må finne litt annet å tenke på også. Nå når du er sykemeldt er det lett å ha alt fokus på kilo og trening. Men jeg er litt bekymret for deg. Du har slitt før, viktig at du tenker på andre ting også og ikke lar dette bli helt besettelse. Dette er noe du skal leve med hele livet. Du er så utrolig flink, men pass på deg selv.

 

Så kult at du går på kickboksing. Ser at Scuash og Swing gir ganske mye , så jeg ville skrevet det som det.

 

imponert over at du klarer å la marsipanen ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder mat og slanking mener jeg at enhver må finne sin vei. Hvorfor skriver jeg dette. Jo, for noen synes det er så bra at jeg har såpass mange trimp. i uka. Jo, jeg må dra meg selv ut av stolen og må stå på for å nå det målet. Men det er egentlig ikke så langt unna der jeg periodevis ligger. Men jeg har mine utfordringer. For eksempel så har jeg aldri hatt meg en eneste matpakke i forbindelse m slanking. Er bare så imponert over dere som drar opp grove brødskiver her og der og spiser egen matpakke. Og i selskaper spiser jeg nesten som før. Litt mindre og sunnere, men få kan se at jeg slanker meg. Da også blir jeg så imponert når noen ikke tar dit og datt fordi de slanker seg. MEN så går jeg sakte ned. Og en dag må kanskje jeg også innse at det er min tur til å ta med matpakke og ikke spise kaker i selskap!

Jeg funderer på min vei. Heldigvis går jeg min vei, SAMMEN MED DERE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Steg: tenk på hva du har gått ned, og vær veldig stolt av det. det er visst bedre å gå end sakte menn sikkert, enn å rase ned. og det er jo forståelig. du gjør en flott jobb! jeg må si at jeg synes det er kjedelig noen ganger, men heldigvis er GR-kosten noe vi faktisk kan leve med. når folk snakker om å ikke spise karbohydrater og den slags, da blir jeg ør i hodet. vi trenger jo de karbohydratene. sånn sett passer GR bra for meg. kan spise det jeg er vant til, bare i andre mengder, noe mer, noe mindre.

 

ellers, vekta mi skal til mamma og pappa i morgen, smugveier meg ca 10 ganger daglig. så ja, jeg skal kvitte meg med den. skal ikke gå i samme fellen som de andre gangene. skal heller tillate meg selv å veie meg når jeg er på spenst, hvis jeg føler jeg må. mye bedre enn å ha vekten hjemme. vil så gjerne se 8-tallet før jeg eventuelt blir gravid. lov til å håpe!

 

hilsen Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er selvstendignæringsdrivende har jeg god trening i det å styre meg selv og det blir litt sånn som du har det nå fordi du er sykemeldt. Prøv å finne fram noe annet du kan sette deg som mål eller å være opptatt av. Kanskje låne bikkja til ei venninne som skal på ferie eller hva som helst. Når du veier deg ti ganger om dagen er det ikke selve veiienga som er problemet, men at du har for mye folkus på den ene oppgaven. Du kan jo få låne ungene mine et par dager (ha ha). Men jeg skjønner at du stresser m å gå ned mest mulig før du blir gravid,har nok tenkt sånn jeg også. Men prøv å finne noe annet å tenke på.

 

Sov godt søte snille Stine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Stine. Ja, jeg er jo fornøyd med det. og jeg er relativt fornøyd med de vanene jeg har nå.... men jeg vil jo videre. Det er søren meg tungt å gå rundt å bære på 96kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Takk:) er jo både søt og snill, hehe.

 

må finne på noe ja, tenkte på en fjelltur, gå fra hytte til hytte. frister skikkelig. sol og trim!

 

nå er det virkelig på tide med litt søvn. virker jo ikke på vekten det og, sies det iallefall. hehe.

 

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid begynt litt forsiktig når jeg gjør noe jeg ikke har gjort på lenge. Men jeg tenkte jo ikke på det i går da jeg syklet. Å fy for en natt. Jeg har værka i knerne og låra så jeg nesten ikke har fått sove..... Så jeg må tydligvis sykle litt oftere! Har regnet litt på det i natt og jeg må jo ha syklet 15km i timen og ikke 9som jeg skrev inn, så jeg får forandre på det i dag.

 

Fjelltur fra hytte til hytte er helt herlig. ....men det er også ganske slitsomt. Hvis du ikke har gjort det før er Hardangervidda flott sted, eller et annet sted hvor det ikke er så mye klatring.

 

Men du bør nok finne på noe hjemme også. Men det er jo deilig å være litt skikkelig lei av å være hjemme når du begynner på skolen. Da får du nok å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...