Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

HURRA STEG!!! DU ER UNDER 95!!! dette fortjente du virkelig. la marsipanen ligge, den fortjener det! nå er det full vasking i heimen, så kaffe med en kamerat, noen ærender i byen, så GR-veiing og etter det, kommer min kjære samboer hjem. håper dagen går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest tronderpi1

Sykt misunnelig!!!! Selv "strever" jeg med å komme ned på to-sifra. Synes det har gått veldig tregt de siste ukene, men vet jo at jeg har vært flink, så det må da bli.

 

Vil benytte anledningen til å ønske dere på denne tråden god sommer! Siste arbeidsdag før ferie til meg nå ;O) I de første fjorten dagene blir vi på hytta og får ikke tilgang til internett. Men skal kladde og legge inn når jeg kommer hjem igjen. Skal jobbe uke 31, så da får jeg ta en runde med reg. Blir nok kladd i uke 32 og 33 også når vi er på Mallorca.

Satser på å returnere full av pågangsmot etter endt ferie!!!

 

God sommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur til innom før jeg gjør dagens ting. armene mine verker etter treningen i går, underarmene og skuldrene liksom, fytti. Er hoven og greier. Fant ut at jeg har gått ned 67 cm totalt nå, det er en deilig og oppmuntrende ting å vite! tre kvarter til lunsj, og så er det bare 4 timer til veiing etter det. skummelt, klarer ikke slutte å tenke på det. og neste veiing der igjen er ikke før 4.august. huttetu, 3 uker og 3 dager til, får holde koken! selvom det blir vanskelig!

 

Tronderpi1: hvor gammel er du? høyde og vekt og sånn? spennende å sammenligne:) jeg er 20 år, 171 høy og veier nå 92,4 kilo. har gått ned 18,8 totalt, etter mye hard trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg er 34 år, 164 cm og pr. 7. juli veide jeg 101 (startvekt: 106).

 

Sist jeg var "flink" var jeg nede i 82 kg. og holdt meg der i sikkert 4 år. Men så skar det seg -igjen.... Skikfta fra aktiv til rolig jobb og var egentlig veldig negativ til alt som hadde med vekt å gjøre. Var nok bare dritlei av og bestandig måtte passe meg.

En annen ting var at jeg ikke så hvor bra ting egentlig var. Oppi hodet var jeg fortsatt feit og fokuserte hele tiden på at jeg ikke var ferdigslanket. Ikke rart jeg ble lei....

 

Må si du har gjort en kjempejobb!!!!!! Hvor lenge har du holdt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) har holdt på siden januar, den 17. Startvekten var svimlende 111,2 kilo. ikke småtteri. de siste 15 kiloene kom på i fjor, men nå er de pluss noen til borte, nydelig!

 

Ikke rart du ble lei når du ikke følte deg ferdig, 82 kilo høres drømmende ut, et godt tall. har veldig stor tro på at du kommer tilbake dit igjen, det er jeg sikker på at du klarer. og vi er jo her for å hjelpe hverandre. jeg er så glad for at steg fortalte om sprekken sin til oss, da føler man seg ikke så alene om problemene. jeg synes det er mye lettere å snakke om vekt her inne, enn med de jeg omgir meg med i "virkeligheten". her er det folk som er i samme fase og vi kan støtte hverandre! det har hjulpet meg veldig mye! vil jeg ha noe søtt, setter jeg meg her inne og får ut frustrasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Tror nesten dette er første gangen jeg er åpen om hvor mye jeg veier/veide (med unntak av lege og tidligere GR-kursledere). Har bestandig vært størst, så det har vært litt sårt dette med vekt!

Men her inne synes jeg det er lettere da! Vi er liksom i samma båt selv om de fleste er kommet lenger i prosessen ;O)

 

Takk for motivasjonshjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har heller aldri sagt til noen hvor mye jeg veier. vekten viste 90,4, så om 500 gram så ser jeg 89,9.

 

ble så glad at jeg nesten hoppet i taket. hehe. kurslederen ble fornøyd og. så 20,8 kilo totalt! var veldig deilig å se det nedgang. men rakk ikke å spise middag først, så veier nok litt mindre av den grunn, men allikevel en god del ned.

 

vet at jeg iallefall har gjort noe riktig disse to ukene, takk og liv! i morgen skal jeg feiremed en god middag og kake! baker med splenda, og ikke sukker, så sparer en del kcal, veldig greit sånn sett!

 

jeg føler at det er så kort siden jeg veide godt og vel over hundre, og nå er jeg snart nede i åtti. hadde virkelig ikke trodd jeg skulle klare dette. men fy så godt det er å se at det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så effektive her inne at jeg har jo jobben med å følge opp alt etter en dag borte! MEN det er gøy altså!

Gratulerer ned 39. Dette har du fortjent. Kjempegøy.Tenk på 20kilo. Vei det opp i steiner, det er sykt tungt. HURRA. Nå må du snart bli gravis, hvis ikke så må jo du ha -30 treffet alene! :P

 

Ja, flott m et forum hvor vi er åpne. Jeg tror også det er noe magisk v det at vi ikke ser hverandre. Stor hjelp for meg i alle fall!

 

Åh tenk 82! Det er 15år siden jeg veide 83. Men var nede på 86 for ni år siden. Huff sannelig på tide å få de kiloa av igjen!

 

God ferie tronderpi! Vi snakkes igjen etter ferien!

 

Blir vel stille fra deg også Stine når kjæresten er hjemme igjen :) ...

 

Har hatt en herlig dag. pizza og kake..... men det var ikke sånn sprekk. Det var mer nå er jeg på tur , da er det greit. men ikke noe hverdagskost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også litt rundere i kantene når jeg er avgårde. blir fort sånn, når vi var i sverige spise jeg kjøttboller med mos for eksempel. er ikke alle spisesteder som har et sunt mattilbud, desrerre.

 

samboeren min dro på jobb klokka seks til morgenen i dag, og skal det halvannen uke til, og så har han fri, så jeg kommer nok til å være her inne fordet;) skal jobbe i hagen i dag, deilig å ha tid til sånt.

 

har ikke vekten hjemme lenger, er egentlig utrolig deilig, selvom jeg går for å veie meg, men vekten ikke er der, en god følelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet lenge i dag! Deilig! Skjønner at du går til vekta, men var nok lurt å ha den bort en periode. Veier meg bare naken om morran.... stort sett. I dag viste vekta 94.6. Så nå har den endelig begynt å rikke seg igjen! Jeg gleder meg sykt til å komme under 90. Her jeg er nå og ned til 90 er liksom meg. Det er sånn jeg føler at er meg. Men under 90 er det så lenge siden jeg har vært og ikke vært noen lange perioder så det blir noe nytt. Tror jeg har lite klær som passer, i alle fall når jeg kommer til 85. Det er så spennende å se hva som skjer videre!

 

Spent på å høre hva samboern sa om ommøbleringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så meg i speilet istad, og før første gang på lenge så var det jeg så liksom greit. deilig. vil gjerne mer ned da men.

 

Samboeren ble fornøyd. han er en helt fantastisk mann, er så glad for at jeg har nettopp han. vi har en ganske stor aldersforskjell, men det merkes ikke. og han er så støttende, så all restekt til han. hen måtte le litt, for hele stua er jo forandret, hehe:)

 

Så deilig at vekten begynner å gå nedover igjen steg! vekten jeg hadde hjemme var mye strengere enn den gr-lederen har. heldigvis, hehe, hadde vært verre om det hadde vært motsatt!

 

Håper virkelig vekten viser under 90 4.august, har en følelse av at den gjør det. hadde iallefall vært kjempe spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra du har en sånn mann. Jeg kunne skrive en hel bok om hvor mye det betyr å finne en god person å dele livet med. Mann min har betydd helt utrolig mye for meg. Rart m det der, en partner unner en alt godt, venninner gjør det ofte til et punkt, men så blir de fleste redd for konkuranse. Helt ubevisst selvfølgelig, men intuitivt så merkers det. Jeg prøver å sette meg ned innimellom og tenke igjennom hva jeg gjør som kan virke negativt på mine venninners utvikling, og hva jeg kan gjøre for å løfte de frem og få mer ut av sine liv. .....

 

Nå ble vi enige om at jeg skal vaske huset, så kommer han hjem i kveld m hele gjengen.

 

Ja, jeg er så glad for å være under 95. Åh så deilig. Gir virkelig ny innspirasjon dette altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den inspirasjonen fortjener du!!! Deilig med sånne mål, og så deilig å se nye tall!

 

Skal jobbe i hagen i dag, har en hel del å gjøre der, dumme bukser som bare har dukket opp, får assistanse av min høyt elskede og spreke mor:D

 

he en flott dag steg, godt å ha deg her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle vi gjort uten våre mødre. Mor er ikke så sprek lenger men har masse vilje så hun ringte nettopp og fortalte at hun hadde bakt boller, sukkerbrød og kringle som hun tar med i morgen! Såå nå får jeg vaske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en hard dag med hagearbeid over. ble på langt nær ferdig, men fikk iallefall kjøpt inn det vi skulle, og gjort en hel del. deilig å komme i gang, og alt blir så mye penere å se på.

 

baker kake nå, med splenda, istedet for sukker. klarte ikke dy meg, og smakte litt på deigen! menmen, får ta et mindre stykke etterpå istedet. planla å bruke sesten av kosemerkene mine på kake i dag. skal lage en bedre middag til samboeren når han kommer hjem fra jobb, biff, bakt potet med magert kryddersmør og salat. nam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver litt før gjengen kommer hjem... da blir datan opptatt!!!

Vaska hus , klippet plen men skriver det ikke som tp fordi jeg satt så mye stille i går. Håper på en tur m staver i kveld, men det spørs hvor mye de trenger meg når de kommer hjem.

Har bakt kake og forsynt meg grådeig av røra. Men har ikke blitt så mye mat på meg i dag så kcalmessig går det nok greit. Men det var litt deilig for jeg hadde ikke lyst på mer og tror ikke ejg skal spise av den i morgen. Merker at jeg ikke er så glad i kaker lenger....

Nå kom de hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg 9.8tp. har fyki rundt i hele dag og burde nok ha skrevet oppp mer i dag( skrev bare plenklippinga). men det sitter så langt inne å skrive husarbeid som tp. Får se i morgen. kanskje jeg får til en tur m staver. Burde også sykle litt for å få litt bedre trening på de musklene.

I morgen går det i ett.... men skriver på kvelden i alle fall!

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kakerester igjen fra i går, går i søppla nå, har ikke brukt for det, da ligger det bra å frister meg, gidder ikke det. var flink i går, min kjære fikk is til kaken, mens jeg droppet det selv:) sånne små ting gjør meg litt stolt!

 

Er helt mørbanket etter kickboksingtimen enda. skal på mrl (mage, rumpe, lår) på treningsstudioet i kveld, så håper jeg får tøyd ut skikkelig da. begynner bare å bli vondt!

 

Har lagt litt planer for uken som kommer, sånn at jeg ikke fokuserer for mye på vekt og sånn:

i dag: middag med venninne, trening og kino.

mandag: jobbe i hagen, venninne besøk

tirsdag: gå med staver, kanskje jobbe i hagen

onsdag: sommerland i Bø

torsdag: den store treningsdagen: kickboksing og balltime

fredag: slappe av med min kjære

 

merker at tingene jeg planlegger egentlig nesten bare er treningsting, men skal ha med ei venninne på trening denne uken, så det blir litt sosialt og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få ut litt søtsug frustrasjon her, har så lyst på noe søtt nå, at det er helt vannvittig! men, jeg har jordbær og vanilje yoghurt i kjøleskapet, så jeg får ta det nå istedet for i kveld, passer egentlig greit siden jeg skal på kino i kveld.

 

hjelper meg veldig å si ifra til andre at "nå vil jeg ha noe søtt". og vente til det går over. tror det hjalp nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på deg og meg er at jeg har ikke så vledig søtsug, men har i dag stort sett spist kaker. Kylling til middag. Bare rør - men du har søtsug og holder deg i skinnet.

BRA du får ut frustrasjon og Husk at du er super flink.

Nå må jeg legge unger, så får jeg forhåpentlig litt tid senere i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor, men jeg er så sliten i kveld, i morgen er det hverdag, jeg kjenner at jeg må være flink m måltider, vann og søvn for nå har det blitt mye rot.... og det kan jo være derfor jeg er så sliten!

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok en stor sannsynlighet for at det er derfor du er sliten. er ikke så opplagt selv i dag. naboen under kom opp og kjeftet på meg istad, fordi ei venninne og jeg danset i stuen og hørte på musikk. klokka var ca 4 på ettermiddagen, mens han begynner å spille høy musikk klokka 8 om morgenen og holder på hele dagen. noen ganger kan han begynne å spille halv tolv om natten, kjente jeg ble litt hissig da, han er ikke den rette til å snakke. vi hørte på en sang, en eneste en. herrefred! sånn, ikke bare søtsug frustrasjon som måtte ut i dag:)

 

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da. Bodde i leil i førsten vi også.... det var herlig å få alle fire veggene og gulv og tak som yttervegger. Vår egen søppelkasse, vår egen musikk,vår egen innkjørsel.... var dritt lei alt som ikke fungerte i sameiet! .... litt overgang fra mors strigla.... men fikk sjokk da jeg skulle begynne å holde alt dette v like, nå bruker jeg to dager for å få vaska over hele huset..... SÅ du får tenke på det når det blir for ille!

 

95.2 i dag også. Egentlig godt å se at m allskens allternativ kost så går jeg ikke opp vesentlig. Har blitt mer bevisst på å pise mindre av annet de dagene jeg vet det blir kaker osv. Å få meg til å slutte å spise kaker..... neppe.

 

Nå skal jeg ha frokostbesøk før jeg skal på jobb. Skal være skikkelig påp skinnene i dag. Kjenner at kroppen trenger det. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare de resterened trimp. ...... derer får se i kveld....

 

Ha en koselig sommerdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke helt etter planen med meg i ferien. Skulle holde vekta, men har nok gått litt opp, ja. Men nå er det fullt fokus med mat og trening igjen. Det skal gå bra!!!!

 

Sure naboer er slitsomt, Ned39, man må bare prøve å ikke bry seg om det. Ikke kaste bort energi på sånne folk.

 

Det er nok ikke så rart vi blir litt slitne innimellom Steg. Vi lever jo veldig strengt og strukturert i forhold til hva vi antagelig er vant til. Tar på å være "flink" hele tida.

Men samtidig får vi nytt pågangsmot når vi får resultater, så da er det bare å stå på videre.

Dette fikser vi!!!!!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...