Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Har heldigvis ikke så mye imot vasking, men to dager høres ikke fristende ut. hehe. merker grensen begynner å bli nådd her nå.

 

skal på stranden i dag, blir utrolig deilig. matpakken kommer med, med gulrøtter i tillegg:)

fint å høre at du ikke har gått opp så mye, kommer nok like fort av igjen viljeg tro.

ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HVa pleier dere å ha til middag egentlig? går stort sett i rent kjøtt her, men den siste uken har jeg vært alene, siden samboeren jobber til halv åtte, og har vært på fisketur. blir jo bare meg til middag da, så jeg har laget mat jeg kan ha flere dager. lasagne to dager forrige uke, polarbrød pizza (grovt polarbrød med magerost) og en gryteblanding med karbonadedeig, veldig mager potetmos og fullkorn pasta, med mager ost og mager røkt kjøttpølse oppå. er ikke så farlig kcal-messig, og alt er jo med karbonadedeig, men kan jo ikke ha dette i lengden.

 

har spist rent kjøtt denne uken og, men ikke så mye som jeg pleier. får heldigvis i meg grønnsakene og frukten jeg skal ha, ellers går alt det andre greit og. bare denne middagen om dagen. får spise opp de restene jeg har og begynne vanlig igjen. er ikke så glad i rester, men er kjedelig å lage mat til seg selv noen ganger. er i en sånn periode nå. skal skjerpe meg;)

 

Har nå bestemt meg for en tur til hardangervidda i slutten av juli. skal med ei venninne.

 

morsom opplevelse i går forresten. hadde besøk av ei venninne i går, som skal begynne på gr-til høsten. hun har veldig kraftige skuldre, men er sped over hoftene. litt guttekropp som hun sier. og så ville hun måle seg i går, og jeg sto jo og så på og hørte, og fant ut at den jenta jeg synes har en pen kropp, har noen like mål som meg, blå brystet (hun er som sagt kraftig bygd der, hun har en c-cup og jeg en g-cup, så hun er kraftigere bak enn meg) har større armer og større hals. til gjengjeld har jeg større lår og bak. men det morsomme er at hun er 167 (jeg er 171) og veier 83 kilo, mens jeg veier 90,4. trodde jeg var så utrolig mye større enn henne, men jeg var visst ikke det. hennes lår var 61 cm, mine er 66,5. hun var 101 over baken, jeg var 116( en del mer altså).

 

Poenget med dette er at jeg, kanskje dere og, ser på dere selv som mye større enn vi egentlig er! har ikke tenkt på det sånn før. en befriende tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slitsomt å tenke og være flink hele tiden. Men det er søren meg så slitsomt å gå opp også, så denne gangen så prøver jeg å la være det....

Så kiipt at du har gått opp litt i ferien Kess. Men det er ikke rart. forbrenningen er helt på bånn etter så lang tid m slanking. Men glem hva du veier og kom deg på rett spor igjen. DU ER JO SÅ UTROLIG FLINK... LITT GODT FOR OSS ANDRE Å SE AT DU ER "VANLIG " DU OGSÅ! Bra du er igjang igjen. Dette fikser du! ...... også er det veldig hyggelig m deg innpå tråden min.... du er jo liksom storesøsteren her inne du!

 

Rart det der m hva en tror om seg selv. Da vi var på ferie var vi i et badeanlegg. På et av bildene er det ei stor jente og jeg trodde det var meg, så sa jeg til mann min: men har du tatt noen bilder( jeg tar de fleste bildene) så skjønte jeg også at det ikke var meg, man da sier han :skjerp deg du er ikke så svær da! Blir vel noe av det samme.

 

Skal svare på det m middag, men ikke nå må sove for jeg skal tidlig på jobb i morgen.

 

Supert m tur på hardangervidda. Fjellet er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så har jeg reist på hytta. Har ikke helt oversikt over når jeg reiser. Men blir jeg borte, så vet dere hvorfor. Har hatt en "ordentelig "dag i dag. Og som dere ser av trimskjema 3.8tp. Så da kom jeg helt opp i 15 og noe denne uka. Men jeg skal vurdere det m de trimpoengga for det er mye m 14 her uke. Usikker på om kroppen rett og slett blir litt sliten av det. Det får vi ta en annen gang for nå trenger jeg å sove!

 

Sov godt og ha en fin stund til jeg kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige ord Steg, og ha det fint på hytta. Jeg er supermotivert og skal stå på framover til neste ferietur og etter det kommer en lang stabil periode fram til jul.

Dette skal gå veien jenter!!!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg grove brød i ovnen. hadde litt for mye deig, så jeg la resten i en kakeform, steker opp litt karbonadedeig og slenger over litt lettost. kan slenge det i fryseren å ha til en annen dag. enkelt og greit. men så var det det med karbonadedeig igjen da. hehe

 

i morgen skal jeg til sommerland i bø med ei venninne og datteren, deilig å komme seg litt bort.

 

kos deg masse på hytta steg!

 

hilsen stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å spise

1.) Variert. Jeg spiser vanlig kjøttdeig, helt vanlig mat, men prøver å ha magrere varianter innimellom. Hvis jeg holder meg helt unna fete ting så går jeg "amok" etter en stund. Derfor prøver jeg å spise forskjellig, også fete ting. Men jeg tanker meg gjennomsnittlig kalloriinnhold på middagene i uka. Og det har gått ned.

2.) Fisk. I alle varianter. Prøver noen nye oppskrifter. Men det er ikke min sterke side.

3.) Grønnsaker. Har alltid grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsliste 15-22 juli.

Målet er 14trimpoeng

15.7.08 -3tp sykling.

20.7.08. - 3tp sykling.......

Skal stå på fælt i dag og i morgen for å klare 14 denne uka!

...gikk en tur... iregnvær 4.2 tp

Tilsammen 10.2 så da må jeg ha fire i morgen.

Legger inn på denne meldingen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for middagstipsene. kan vel med hånden på hjertet innrømme at det går svært lite i fisk her i huset. men ellers er vi ganske like middagmessig. spiser 3 gulrøtter hver dag, ikke alle til middagen da. hehe.

 

men nå er det stavgang! vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serverer dere noen gode fiskeretter i dag. Spesielt for at du Stine skal få noen gode oppskrifter og bli glad i fisk. Heldigvis er fisk så mager mat et en kan unne seg litt fløte og creme fraiche innimellom til fiskeretter.

Jeg er et moderat fiskemenneske. og til nå har jeg ikke kunnet fordra torsk. Så ble vi innvitert til svoger på denne retten, jeg ble nesten litt mutt, jeg og torsk! Men jeg ble nesten "omvendt". Den er bare himmelsk! Etter min smak er den første den beste, men de to andre er vel magrere og veldig gode. Jeg er et på slump menneske så på min oppskrift er det ikke mål. Prøv dere fram!

Håper det vil smake!

 

 

Svogers fiskegryte:

500-600 gr torskefilet, 1purre, 1gul paprika, 1 rød paprika, 1ss olje, 2dl creme fraiche, 1 172ss søt chilisaus 1 dl grønnsagbuljong, 1ss revet ingefær, 1/2 -1 ts salt, 1 krm pepper.

Skyll og strimle purre og paprika- Fres grønnsakene i olje i en lav vid panne, feks traktørpanne eller wokpanne. Bland i creme fraiche, søt chilisaus, buljong og ingefær. La det småkoke i ca fem min. Skjær fisken i biter og legg den i. La det trekke i 5-10min til fisken har forandret farge helt gjennom. Smak til m salt og pepper. Server m ris og salat. Ruccolasalat og cerrytomater passer ypperlig!

 

 

Stegs fiskegryte:

1 boks tomater, fennikel, litt chili, blomkål, brokoli, vårløk, paprika,2ss smør kokes i en kjele. Krydre dette m oregano, basilikum, salt og pepper. trekk en blokk m torskefilet i egen kjele. Når grønnsakene har kokt seg møre har du i den trekte torsken og vender forsiktig i. Server m pasta eller poteter.

 

Torsk a la provence, vet ikke kilden men ser av kopien jeg har fått at den er hentet fra en kokebok el.

750 gr torskefile uten skinn,3 tomater, 2 grovhakket løk, 1ts finhakket hvitløk

3ssolivenolje, 400gr aspargesbønner friske eller frosne, 2 ts finhakket timian, 1ss finhakket flat persille, 10-12 sorte oliven, 1 1/2 ts salt, 1/4 pepper.

Skjær fisken i serveringsstykker og dryss salt og pepper over. Skold tomatene, dra av skinnet, fjern kjernene og del dem i tynne båter. Surr løk og hvitløk i olje til løken er myk. Tilsett tomater og aspargesbønner, timian og persille. la det hele surre til bønnene er ferdig kokt. til sett sort oliven ig smak til m salt og pepper. Stek fisken i smør eller olje og server den samen med grønnsakene. Brød er godt som tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snill du er som deler oppskrifter!!! ikke verst! skal prøve et par av de, er så viktig for meg å spise litt fisk en gang iblant! det er det eneste jeg virkelig ikke mestrer med grete roede kosten!

 

som nevnt skal jeg til sommerland i bø i morgen, ei venninne står for grillmaten, kyllingpølser (er greit en gang iblant tenker jeg) og lompe, mens jeg har poteter med folie i ovenen nå, slik at vi kan varme de opp igjen der oppe i morgen. tar med gulrøtter og kjøper salat på veien. lager også magert kryddersmøt og river mager ost til potetene! nam.

 

har vært på stavgang i dag. merker det skal mer til å få trimpoengene nå som jeg e r under 91 kilo, surt. hehe. ellers, stram opp interval og balltime i morgen (2 timer trening, halvannen i dag) og kickboksing og balltime på torsdag, 2 timer der og. !!! deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann min sier de smaker best hvis du har fisket fisken selv i fjorden v hytta vår ( ha ha).... herved hjertelig velkommen. Men du er jo samboer m en fisker. Er vel samme fiskene som svømmer i Sandefjord!

Nå trenger jeg ferie fra slanking. Etter 8 dager uten is gikk jeg løs på melkesjokoladeis og sjokoladekake i sta. Men så la jeg meg til å sove. Har sett flere ganger at jeg mister litt sperrene når jeg blir sliten.

 

Supert grilltips: Kutt opp poteter og litt andre grønnsaker i biter og kok noen minutter på ovnen. Legg fisk av ulik slag gjerne hvit og rød fisk sammen. Jeg bruker mye de laksestripene fra frysedisken. Sil av potetene og grønnsakene og legg på en aluminiumsfoliebit, legg fiskestykkene oppå og litt smør. Trengs ikke mye.... men det var den smaken da! Krydre m ulike krydder. Pakk inn i folien. Jeg tar gjerne to lag folie. Lag posjonspakker. Da kan du legge inn de grønnsakene de ulike liker og den fisken de ulike liker. Pakkene kan gjerne lages om morgenen og ligge i kjøleskapet til kvelden. Har blitt en super grillrett for oss. Så kan vi voksene spise fisk og ungene spise pølser. Har v flere anledninger hatt m slike pakker når vi griller sammen m andre, og jeg har fått noen misunnleige blikk og kommentarer for det dufter nydelig og er virkelig GODT! Noen sper på m fløte eller creme fraiche, men jeg synes ikke det trengs. hvis man skal på tur uten kjølebag kan gjerne fisken være frossen når en drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Disse rettene og grilltipset har hjulpet meg masse for å få mer fisk inn i kosten vår. Håper det kan hjelpe deg og fler.

MEN vet noen hvordan jeg skla få fisk i arvingene så mottas råd m takk! Jeg har prøvd fiskegrateng, fiskegryter, fiskepudding, stekt fisk, kokt fisk, m saus uten saus..... det som står igjen tror jeg er å fiske selv så vi får finne fram fiskestanga nå når det er ferie.

Ha en flott dag i sommarland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk igjen for gode råd! selvfisket fisk er best ja, hehe:) er en stor fan av ørret, så det burde vi ha oftere!!!

 

men nå er maten laget ferdig for morgendagen! ha en flott kveld og dag i morgen, så snakkes vi:D

 

god natt, hilsen stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har starta m to skiver m kokt skinke m litt smør i dag. Må dra meg inn igjen. Vlitt mye tull om dagen. Kjøper endel grønnsaker i dag. Må spise mer av det for å fylle på m. Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Disse må jeg prøve ut. Resten av familien liker ikke fisk men de kan da prøve disse da... Om ikke så får de få fiskepinner :-)

 

Et tips når det gjelder kjøttdeig. Min mor fikk tips fra en ernæringsekspert om å skylle kjøttdeigen under varmt vann etter at den er stekt for å få bort alt fettet på overflaten. Jeg steker kjøttdeigen i teflonpanne (har aldri forstått de som må steke den fete kjøttdeigen i masse smør -går fint uten) og så tar jeg den over i dørslaget/sil og skyller den under springen. MErker veldig godt at fettet er borte :-)

 

Klart det burde vært brukt karbonadedeig men det blir dyrt når jeg skal lage til stor familie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok skrevet at jeg skal NED 55 - 60 kg Steg. Tror det må bli 60. Gått ned 34 nå, 26 igjen. HURRA!!!!!!

 

Ha det fint på hytta og kos deg, men ha en god plan, det redda meg på min ferie.

JA til frukt, grønnsaker og selvfiska fisk, finnes ikke bedre!!!

(også med et lite glass god vin til, da...he, he):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess: en virkelig motivasjon å høre hvir mye du har gått ned! det er en utrolig prestasjon! hvor lang tid har du brukt på det? jeg har gått ned 20,8 kilo, siden 17.januar, og er ganske så fornøyd med det. men jeg har en del igjen, veier 90,4 nå, og vil gjerne veie rundt 70 (kanskje tilogmed litt mindre, kommer an på hvor bra det går).

 

Ellers, i dag har jeg hatt min første "sprekk" siden jeg brgynte på GR. egentlig ingen stor sprekk, for jeg har bare spist 1650 kcal i dag, men har ikke vært noe særlig sunt. var som navnt i sommerland i dag. hadde kjøpt inn sunn grillmat, tatt med poteter for å bake de, salat, gulrøtter m.m. men i år hadde de ikke griller der. og alternativet der inne var ikke akkurat sunt! var frustrerte vi som var der da. ble en dyr og usunn affære med en wienerpølse med mos og lompe, en halv soft ice med strø (ville bare unne meg en halv) 15 gram sjokolade og litt light brus. i tillegg spiste jeg en grillpølse da vi grillet på vei hjem fra sommerland. droppet pølsebrød, da det er en sukkerbombe uten like. er så kjedelig når man har planlagt en sunn dag, og det ikke går slik vil. men jeg fikk spist gulrøttene mine, drukket vann og har spist som jeg skal ellers, så det går vel greit denne ene gangen.

 

skal gi dere cm-forandringer i morgen, tar tidlig kvelden i dag! snakkes senere

 

hilsen stine:D (som er så glad for at dere er her inne og motiverer meg)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord Ned39 og Tihro. Kjempebra på deg også da Ned39!

 

Jeg starta i januar 07, gikk ned 17kg til mai, holdt meg til november, gikk opp 6 (at det går an!!........:)) begynte igjen i februar 08, har gått ned 23 siden det. Nå er jeg veldig "i gang" og føler meg sikker på at jeg ikke kommer til å ha sånne langvarige sprekker eller oppgangsperioder igjen.

 

Jeg har vært kjempenøye med mat og trening, (bortsett fra ferien da jeg gikk opp 0,9) ikke rørt kaker eller godteri, skrevet opp alt jeg spiser og trener, osv. Likevel har nedgangen gått veldig i perioder. Noen uker med ca 1- 1,5 kg i snitt og så noen uker med bare 0,4 selv om jeg gjør akkurat det samme. Men sånn er det visst i dette gamet og det er en kjempeutfordring å være tålmodig.

 

Den sprekken din var nok ikke så ille Ned39. Du var jo veldig bevisst da. Det viktige er å komme seg i siget igjen med en gang og ikke la det gå flere dager. Har forresten bestemt meg for å spise en soft ice i sommer jeg (uten kjeks og strø) og den venter jeg med i det lengste

så kan jeg glede meg. (he, he) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kess: jeg skulle spise en soft ice 17.mai, men det ble ikke noe, så jeg tok en i går istedet, hehe, rettere sagt, en halv. er ganske så motivert med dette, vil så gjerne at det skal gå. går i perioder her og, på kurs 3 gikk jeg ned over en kilo på 5 av 8 veiinger. de fleste lå på rundt 1,5. ble ganske fornøyd da, mens tre av de lå på 0,1, 0,7 og 0,4. selvom jeg har gjort akkurat det samme. men jeg er fornøyd. kroppen gjør som den selv vil noen ganger:)

 

cm denne uken er som forrige, utrolig nok

Bryst: 105,5 (snart 20 cm mindre i brystet:D)

midje: 93 (snart 20 cm mindre her og:D)

bak: 116

lår: 66,5

hals: 32,5

overarm: 28,5

 

er torsdag i dag, noe som betyr en time kickboksing og en time balltrening. er klar for en ny runde med blåmerker, hehe.

ellers så har jeg prøvd en del gamle kjær i dag. en nydelig grønn kjole jeg hadde for over 20 kilo siden. den hadde et strikk som gikk rett under brytstet, satt stramt. nå hang strikken og slang 5 cm over navlen.er veldig glad i kjolen, men jeg skal kaste den, for jeg skal aldri bli så stor igjen! delig å tenke på!

 

snakkes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere egentlig i løpet av en dag? er vel ganske forskjellig fraperson til person.

 

personlig spiser jeg dette:

frokost: 45 gram havregryn, 20 gram rosiner

 

lunsj: to grove polarbrød a 30 gram med diverse pålegg, ofte egg, mager prim og lettere norvegia

 

mellommåltid: et grovt polarbrød med div pålegg.

 

middag: ca 150 gram kjøtt ( storfe flatbiff i dag) og ca 100 gram ravioli i dag, unner meg litt ekstra i dag, ikke hveradgskost. vanligvis ovnsbakt potet, ris eller mager potetmos.

 

kvelds: 2 grove polarbrød med div pålegg.

 

Frukt: 1 bana, ca 300 gram jordbær

Grønnsaker: 3 gulrøtter

Melkerasjon: 180 gram culturamelk med jordbær og 1 del vanilje yoghurt fra tine

 

spiser stort sett det samme hver dag, fast frokost, melkerasjon og fruktrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...