Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Må jo bare fortelle at nå har jeg klart to dager uten is. Så har jeg nesten kuttet ut caputchino. Tar heller litt lettmelk og en sukket i kaffen. Så i går ble det 20gram marsipanbrød av søtsaker, og det er bra til å være meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest tronderpi1

noen som har noen tips eller meninger over hva jeg skal skrive det som? ville så gjerne visst nøyaktig hva jeg forbrenner om dagen, må nok skaffe meg en pulsklokke, tenker mye på det om dagen!!!

 

Bare for å ha funnet motivasjon til å begynne på "omlegginga" så ga jeg meg selv en "startgave" -> PULSKLOKKE ;O)

 

Pulsklokka er veldig motivernede!!! Jeg kjøpte min da jeg startet "denne runden" og det har jeg virkelig ikke angret et sekund på! Jeg er mer motivert til å røre på meg og jeg ser hvor mye jeg må gå for å forbrenne ev. uskeielser = ikke all vei verdt det nei!

På den sportsbutikken jeg kjøpte min mente ekspeditøren at det ikke var så viktig med kaloriteller på, men for meg som benytter den til vektreduksjon, er det nok det som er av mest betydning! Så pass på at du kjøper ei hvor dette er med hvis du blir rådd på å "investere"!!! Var ikke med på alle modellene. Den jeg kjøpte er en Polar F6 og den dekker mine enkle behov (pris 1 200,-).

 

Neste "flink-pike-gave" er på minus 10 kg ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

tronderpi1: må jo ha kcal-teller, er jo derfor jeg vil ha en. hehe. deilig å kunne belønne seg selv noe sånt. hintet litt om at det er noe jeg ønsker meg til foreldre og samboer;) og det er jo veldig greit å vite nøyaktig hva jeg har forbrent iløpet av en treningsøkt.

 

Steg: au, ødelagt kropp er ikke godt, men fy så effektiv den treningsøkten må ha vært. det er sikkert gøy å tenke på, selvom kroppen verker som fy. sykling er jo utrolig bra for oss. selv har jeg noen akillessener som er like skjeve som tårnet i pisa, så jeg kan ikke sykle så mye uten å få utrolig vondt i bena. trodde sykling skulle være bra da, siden det ikke er så stor belastning for leggene, men det gikk ikke for meg.

Må finne på noe hjemme og. skal sitte barnevakt i kveld, men det er jo ikke hver dag. ellers, GRATULERER med to dager uten is, det er utrolig bra. jeg merker jeg går ned mye mindre de ukene jeg har spist lite godteri, selvom jeg ikke går over det totale kcalforbruket med godteriet. rare saker med den derre kroppen altså:)

 

men, nå er det frokost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Man - 1 poeng - trimsykkel (kjedelig og vondt i rumpa....)

Tirs - 1 poeng - trimsykkel. Opptatt. Rakk bare litt sykkel....

Ons - 3,5 poeng - skogstur

Tors - 4 poeng - bakketur

 

 

Kommer inn og redigerer etter hvert som jeg får trimma ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Tirsdag: stavgang med styker = 4,1 trimpoeng (heftig økt)

Torsdag: en time kickboksring og en time balltrening = 5,9 trimpoeng. er full av blåmerker og har en øm kropp.

 

Får redigere senere jeg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere har lagt inn trimoversiktene deres også. Skal bli gøy. Har en uke jeg ikke klart 14tp siden jeg beg på andre kurset.

Ang sykkelturen. Hadde jeg enda følt at det var skikkelig trim så... men jeg ble jo ikke svett eller andpusten. kanskje det er noe feil med meg også siden jeg fikk så vondt.... Er nok bare at det er fryktelig lenge siden. Men jeg er meget glad for at jeg ikke er på sykkeltur og skal videre i dag! :)

 

Men det er viktig at vi setter oss mål som passer for oss selv. Målet er å nå sitt eget mål. Viktig at ikke presset blir for stort, da sprekker en fortere!

 

Nå er det bare sol og sommer igjen her i Vestfold, så i morgen reiser jeg nok på hytta. Men skal jobbe noe i helgen og sover hjemme, såjeg blir ikke borte noe av betydning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Jeg prøver som sagt bevisst å holde meg under 10 trimpoeng, siden jeg går ned så lite hvis jeg har for mange. men kommer nok til å ligge rundt 7-11. liker jo å trene. hehe.

 

er nydelig vær her i dag ja, skal se en episode med frustrerte fruer, og så blir jeg borte til i morgen. så vi snakkes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg har som en slukøra alkoholiker og spiser sjokolade. Sånn sjokolade kick har jeg ikke hatt på flere månder, holder ikke m tre eller fem nei. Og kake, et lite stykke til, et lite stykke til. Er det noen som kan forklare meg hva som skjer? Det er jo som et sikringskap hvor hovedbryteren går fullstendig! Ja, det viktigse er jo hva jeg gjør nå. Og forhåpentligvis kan dere hjelpe meg. Men jeg kjenner det igjen. Nå har jeg vært så konsekvent i lange tider, vært flink på mange områder, men når vekta overhodet ikke rikker seg så mister jeg så motet og tenker at det har ikke så mye å si, jeg går jo ikke ned allikevel! I stedet bude jeg jo tenkt at da får jeg bare skjerpe meg enda mer... men

Åh jeg er drit lei. Jeg vil se 95 blank på vekta. Og jeg vil ikke skeie ut nå.

Nå skal jeg sove så får dere høre mer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hei steg – akkurat der du er nå var jeg på lørdag. Akkurat som hodet ikke ville noen ting. Spiste masse mat og MASSE sjokolade. Heldigvis går man jo ikke egentlig opp med en slik sprekk, vettu, så etter å ha tatt tak et par dager er jeg fint tilbake med gromme mål på vekta. Følte meg ikke så lur da – snakker om hodelaus tullebukk! Men uansett er det jo ikke noe viktig om jeg var lur da eller ikke, for jeg er jo blitt så innmari lur med mat og trim mesteparten av tida ellers. Og det har du også! Spist er spist – det er ikke morsomt når alt går fullstendig over styr, men det betyr faktisk ikke så mye. Kan du finne tilbake gnisten i morgen, tror du? Jeg tror du klarer det.

 

Krysser fingrene for 95 blank i morra! :)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg var sånn på lørdag jeg!!! På evig "jakt" etter noe å putte i munnen. Grunnen til at jeg berga ganske bra tror jeg er at jeg har holdt på så kort tid ennå (denne gangen...). Mye lettere helt i oppstarten synes jeg, dvs. når en først har kommet i gang ja. Full forståelse at man mister litt fokus når man har holdt på lenge - og du har jo vært virkelig flink ;O) Husk at "to skritt fram og ett tilbake" er fortsatt ett skritt fram!!! Fortsatt lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sånne kick når vekta nærmer seg 95 kg jeg ja eller andre mål der jeg føler at jeg har vært veldig flink... Det er akkurat som om jeg sier til meg selv at nå går det så bra at nå kan du slappe av - dette klarer du selv om du spiser snop...

 

Akkurat nå sliter jeg med at jeg skulle vært under den 100 kg terskelen igjen, men det ser ut til at kroppen protesterer vilt på det. Jeg går ikke ned og i går ga jeg blaffen og spiste sjokolade og da minstejenta lurte på om ikke jeg skulle ha is så spiste jeg søren meg ei kule av det også - og det etter bare noen dager på slankern....

 

Stå på - dette er noe vi bare må jobbe oss gjennom. Det viktigste er at vi klarer å ta oss inn igjen neste dag og være like motiverte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sovet 11timer! (men en liten tissetur hvor jeg spiste åtte bamsemus)..... men nå føler jeg meg uthvilt og klar for å gå videre.

 

Veldig deilig å snakke med dere om dette. Jeg føler meg så annerledes på GRkurs, alle går det så fint med.... nå skjønner jeg at det er et spill de fleste juger. Men dette er en vanvittig vanskeilg jobb. Egentlig tror jeg at det er noe av det vanskeligste en kan gjøre. For i alle andre prosjekter går det bedre etterhvert og det blir nærmere enden. Men her så må man ned på kcal etterhvert som kiloa forsvinner og i tillegg settes forbrenningen ned.

 

Thiro: Hyggelig å se deg her! Stå på! Jeg prøvde ca seksti ganger å komme under hundre på egenhånd, men så begynte jeg på kurs og vips så var jeg under. Kan ikke vi leie hverandre - du under hundre jeg under 95? I dag veide jeg 95.8.

 

Tronderpi: Tusen takk. Helt riktig to frem og et tilbake er fortsatt frem! Så sant så sant!

 

Skrulle: Hyggelig å se deg her! Problemet mitt er at jeg lligger litt høyt i kcal hver dag, og at jeg har satt ned forbrenningen litt. Dermed blir det så sårbert m sånne bomber! Og så er det så fortvila å bomme så på det jeg har vært flink med, tror liksom at det har jeg løst jeg!!!!! Men så lett er det nok ikke!

 

Men da er jeg klar for en ny dag. Skal på stranda. Åh jeg elsker å svømme, så det blir nok litt svømming i dag også, men var fryktelig kaldt i vannet i går!

 

Steg Husk dette i dag:

-Du er kjempeflink, har gått ned 12kilo og hatt 14tp i uka i mange uker!

-NÅ er jeg på en vektterskel, men tenk på kess og alle de andre som har holdt ut selv om vekta står pal. Det kommer!

- du har hatt flere dager uten is, tenk på at hu har spart masse kcal på det. Dermed blir ikke dette noe krise.

- hurra! Denne sprekken førte mye positivt med seg.

 

Igjen tusen takk! Dere er helt supre!

Håper det er jeg som kan dra dere neste gang!

Ny rapport kommer i kveld.

HA EN SUPER DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger vil ikke kroppen og hjernen helt det samme. man vil gå ned i vekt, samtidig som man vil spise sjokolade og annet godt! og det er jo ikke så rart! vi har jo vært vant til å spise sånt i lange tider, kroppen savner det, og sier ifra noen ganger. desverre.

 

skjønner godt at du vil se 95 blank, og jeg krysser fingrene mine masse for at du får se det snart, det har jeg virkelig troen på at du klarer! prøv å tenk ut hva du skal gjøre med dette søtsuget før det kommer. hvis du kjenner du blir søtsugen kan du enten gå ut av rommet med usunne ting, vaske i hjemmet eller gjøre noe du synes er gøy. det å pusse tennene fungerer også, ikke godt med sjokolade og nypussede tenner. men det er ikke bestandig så lett å si nei til fristelsene. for meg er det sånn at jeg nesten ikke har noe søtt i huset, og det hjelper. kommer suget, så har jeg faktisk ikke noe godteri hjemme! kanskje en liten ting eller to, men de har ligget der så lenge at jeg har glemt de!

 

ikke tenk så mye på denne sprekken steg! det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hei Stine!

Jeg lever jo et liv m fem i huset så tomt for snop er vanskelig. Noen ganger tømmer jeg det helt, men så har jeg alltid et par nutrilettbarer liggende for å ta hvis jeg er veldig sulten eller fysen. men hvis skapene er tomme så tar mann min nutrilettsjokoladene mine :P Og mamma må jo lage kake til bursdager.... men jeg prøver å kjøpe det jeg liker minst. Men i går stod min mann for handlingen.... og han kjøpte to store poser m nidar favoritter( men det er vel ingen fler her inne som har noe sans for de!! :)

Problemet er jo at jeg har ikke vært fysen på sjokolade noe særlig i det siste. Har holdt m et par biter, det ver vel derfor jeg blir så fortvila nåe jeg går helt amok!

Men jeg kjenner det gjorde godt m søvn så jeg tror dagen skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Har du prøvd Cafe Caramel fra Nescafe? Den har 75 kcal pr. kopp. Jeg som er så glad i søtt må innrømme at jeg putter oppi noen suketter også... Det stiller søthungeren min og det blir samtidig så søtt at jeg blir litt ferdig med suget for "denne gang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så lett når man er mange andre i huset, tenker ikke helt i de veiene selv siden vi bare er to, og samboeren min spiser ekstremt lite godteri.

 

ellers, i dag har jeg vært skikkelig sulten. fikk mensen i dag (så ingen baby denne måneden) så det kan jo ha en sammenheng. har rumlet i magen i hele dag. men fra klokka 17-19 skal jeg trene kickboksning og ball, ser frem til en støl dag i morgen, huttetu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickboksing-timen i dag var utrolig morsomt. gikk greit til å være første gang. er ikke typen som svetter gjennom klærne, trodde jeg. fytti! flaks som jeg hadde, kom jeg i par med en godt voksen mann som hadde holdt på med dette i mange år. han var flink til å lære bort, men gav meg rett og slett litt juling. er litt blå og skjelven i armene. hehe.

 

ellers, var på balltime rett etterpå, så to timer sammenhengende trening i dag, og hele 5,9 trimpoeng. ikke verst.

 

ble en tidlig kveldsmat i dag, klokka fire, og en sen middag klokka åtte, maten står i ovnen nå. lasagne i dag og, nam. til dessert, som hver eneste dag, jordbær og vaniljeyoghurt. spiser en kurv alene med god samvittighet, hehe.

 

hatt en fin sommerdag dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg imponert over deg eller Stine? meget imponert! Får du meg inn på en kickboksestue står ikke verden til påske.... Det var vel å trå over en passelig terskel for deg også, eller er du sånn tøffing?

 

morsomt det m svetting, for jeg heller svetter ikke så mye.... men så fryser jeg jo stort sett bestandig!

 

MAn venner seg jo til å leve m så mange i huset. Og jeg har en VIKTIG regel: jeg rører aldri godteriet til ungene. Mener det har m integritet å gjøre. Men jeg klarer stort sett å ikke åpne godteri. ..... klarte aldri det før altså!

 

Har hatt en herlig dag. Vært på stranda. Kaldt i vannet og ikke noe svømming. Men sola meg litt. Ellers har dagen gått uten problemer. Nå har jeg jogget tre kvarter, etter det har jeg tatt glansvask og pleiet meg selv litt. Og det er ikke hverdagskost for en trebarnsmor.

 

Så nå sitter jeg her m en frossen yoghurt, kopp capputchino og 14gram marsipanbrød som jeg skal spise m god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tronderpi: oj, da blir den vel søt ja. Er ikke så søtmons, liker faktisk ikke ting så søte, men sjokolade og melk.beste jeg vet .....og is da.... men det vet vel alle som har lest noe på tråden min! Men 75kcal er jo ganske mye. Har drukket mye cappuchino, men det er 50kcal så jeg har kuttet litt ned på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat lest endel på tråden ril Vimsa hvor jeg skrev fra nesten starten. Det var moro. Gøy å se alt som har skjedd siden da! Så det er bare å stå på. Dette greier vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt bein i nesa, selvom jeg egentlig er ganske jentete (har ikke gått i bukse, forutenom treningsbukse og en shorts i ny og ne, på snart to år, hehe, liker kjoler), men kickboksingen var morsom!!! men for å si det sånn, var 900 ganger rødere i ansiktet enn jeg er i håret. vi rødtopper han en tendens til å bli veldig røde i ansiktet når vi trener. hehe. men ja, ble kanskje litt imponert over meg selv, og veldig stolt etterpå, selv om jeg er full av blåmerker. fikk meg et par slag i kjevet og i hodet, så er litt susete nå:)

 

skikkelig imonert over 45 min med jogging steg! skikkelig bra! en gang i fremtiden skal jeg nok dra deg med på kickboksing timen, og så slår og sparker vi i vei!

 

skal lese litt tilbake på den "gamle" tråden:) blir artig.

 

jeg åpner heller ikke godteposer og sånn, heldigvis. så sant jeg ikke har satt av kosemerker til at dette skal jeg kose meg med. skal kjøpe en new energi etter veiingen i morgen hvis den går bra, dele den opp i fire, og kose meg fire dager på rad, hehe. håper jeg klarer det og ikke tar hele på en gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte nettopp cm, forandring fra forrige gang jeg målte kommer med:)

 

Bryst: 105,5 (-1,5)

Midje: 94 (-1)

Overarm: 28,5 (0)

Hals: 32,5 (-0,5)

Lår: 66,5 (-0,5)

Enda 116 (-1)

 

Totalt -4,5 cm. dette er ikke på en uke altså, men siden siste veiedag. 26. juni. så ca to uker siden. f¨r håpe de 4,5 cm viser seg på vekten i dag da, kan jo krysse fingrene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Tronderpi: oj' date=' da blir den vel søt ja. Er ikke så søtmons, liker faktisk ikke ting så søte, men sjokolade og melk.beste jeg vet .....og is da.... men det vet vel alle som har lest noe på tråden min! Men 75kcal er jo ganske mye. Har drukket mye cappuchino, men det er 50kcal så jeg har kuttet litt ned på de.[/quote']

 

 

Jo, 75 kcal er en del, men for meg er dette et godt alternativ til ev. andre utskeielser som vil medføre mange flere kalorier ;O)

I går hadde vi sjokoladebit til kaffen på jobben, og i og med at jeg ikke skal "vise" at jeg er "flink" (....) så tok jeg og mine to tildelte biter. Da jeg reg. de inn i arbeidsboken tilsvarte de ca. 85 kcal. Hmmmm, kort nytelse, nesten ikke verdt det! Og enn jeg som kunne ha spist hele sjokoladerullen alene - FØR! Det ville blitt noe sånt som vell 400 kcal det. Blir fort kalorier av sjokolade og is ja, så jeg prøver etter beste evne å spare dette til "spesielle" anledninger eller helgakosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 94.9.

Åh det var utrolig deilig!

Bare prøv deg på å dra meg m på noe sånt..... får angst bare v tanken! :)

 

Det ligger en marsipansjokolade igjen på kontoret, glemte visst den i går.... så nå kan den bare ligge. Men nå skal jeg på tur m ei venninne. Kommer innom i kveld!

 

Tronderpi: ja det var lurt. Prøver å tenke litt sånn jeg også.

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...