Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var dagen her igjen, og i dag viste vekten 87,2, det er minus 400 gram fra sist fredag. (total nedgang 7,2) Hvor realistisk det er med spysyke og det hele, det vet jeg ikke...

 

Jeg har gått ned 500 gram de siste tre ukene. Men, jeg har skjønt hvor skoen trykker nå. Etter at jeg kom over minus 6 kg syntes jeg dette gikk så lett og greit at jeg slappet litt av... Det har blitt litt vel mye av det gode i helgene. Så nå må det skjerpings til. Jeg vi jo ikke stoppe opp her!! Denne helgen blir det mye grønnskaker med dipp istedenfor smågodt. Jeg skal unne meg en sjokolade om tankene SKRIKER etter det, men håper jeg kan klare meg uten. Litt lett- is burde jo kunne gjøre susen. Håper jeg klarer det!!

 

Føler meg frisk igjen i dag. En dusj nå, så er jeg på hugget håper jeg. Satser på å komme meg på trening i ettermiddag. Jeg trenger det, både for ryggen og psyken:)

 

God helg alle sammen.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk trent spinning og styrke. Jeg glemte å kjøpe sjokolade og snop for dagen var så travel. Jeg ble nesten litt desperat på kvelden når jeg ikke hadde noe. Men, døyvet det med lett- is. Vi bestilte pizza i går, men pappa kom innom så det ble ikke så mye mat. Jeg klarte meg med to stykker. (må innrømme at jeg var sulten igjen etter kort tid, men jeg spiste hvertfall ikke mer..)

 

også...jeg kjøpte meg støvletter i går. Ecco til og med. Nå sitter jeg her kl 07.59 med støvletter på og skriver, he,he. Men, i dag føles de veldig trange. Jeg får litt angst jeg, av å kjøpe sånn dyre ting. Jeg blir så livredd for at de bare skal bli liggende i skapet. (Det har nemlig hendt før.) Jeg prøvde først str 38 ,men de ble veldig store, og så gikk jeg ned til 37. De var passelige i går, men i dag føles de trange. Jeg orker bare ikke bruke så mange penger på sko som ikke er gode....

Hmm, jeg får vel bare gå rundt med skoene inne noen timer og kjenne????

 

Jeg ser at dette blir en travel uke. Så jeg tror jeg må få trent både i dag og i morgen. Jeg liker ikke at det er så travelt, men jeg har vel ikke noe valg.

 

God lørdag:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godmorgen krille,

med trening både i dag og i morgen så sitter støvlettene sikkert som ett skudd :) du har jo vært kjempeflink og gått masse ned så det var vel motiverende å få seg noe nytt.

husker å ha lest du har en pulsklokke Polar, jeg har en Polar F11 og skjønner ikke hvordan jeg skal få endret treningsdagene på den. har sett på deres hjemmeside men ble ikke mye klokere, sendt dem mail men har ikke fått svar! jeg vil ha lagt inn 3 dager med styrketrening, altså med lav intensitet, og 3 dager med høy. fant du ut av din?

ha en skjønn lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag går foreløpig veldig bra. Jeg tok med begge guttene og gikk på spinning i dag tidlig. Det var kjekt for oss alle tre. (De var på lekerommet da selvfølgelig,he,he) Nå er alle tre guttene mine ute og skifter til vinterdekk og jeg skal rydde klær. Jeg skal ta meg en tur opp på loftet og ta ned de klærene jeg har pakket bort fordi de var for små, og så skal jeg ta opp de klærene som er blitt for store. Jeg, imotsetning til mange andre her inne, har alltid vært glad i klær og shopping. Jeg har derfor ganske mye fint, og tenker at jeg ikke kan kaste det. Dersom jeg får det over meg skal jeg gå til en skredder og få sydd inn det som er verdt og spare på når målet er nådd. I mellomtiden kan det ligge på loftet:) Blir spennende og så om noe av de andre passer nå da...

 

Ellers blir det ukehandling i dag, og herlig middag. Kanskje vi våger oss en tur til byn på konsert også, men det er ikke sikkert for det er et møkkavær her.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som denne helgen blir mye bedre matmessig enn de de siste helgene. I går ble det dip og grønnsaker forann tv, jeg satte meg ned og tenkte uff, så kjedelig. Men, det var knall godt, og i tillegg til den følelsen det var å være fornøyd med det isteden for sjokolade var nesten enda bedre:)

 

Det ble ikke spinning i dag. Tre dager på rad ble litt heftig for motivasjonen min. Søndager pleier jeg å trene stepp og styrke, men i dag skal mannen min ut, så da går ikke det. Men, vi har vært ute og gått tur i to timer. Det ble i et rolig tempo, men med nesten 400 kcal forbrendt og 60% av de fett, så får det være bra:)

 

Snikveieinger viser 200 gram ned denne helgen, og det er jo veldig motiverende. Kanskje jeg kan klare et kilo denne uken???? I kveld skal jeg kose meg med grønnsaker og dip igjen.

 

Klærene på loftet var ikke så veldig stilige....Det var en tøff buksedrakt, men den må jeg vente med noen kilo til før den blir fin. Ellers var det skuffende. Når jeg har gått ned 12 kilo, så blir det nok helt nødvendig med shopping. Men, det er enda 5 kg til det:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du, leste på en annen tråd at du har brukt reductil en periode. legen min spurte for ett par år siden om jeg ville prøve men jeg mente jeg kunne greie meg uten, og det går jo også forholdsvis bra. problemet mitt er ikke at jeg har for mye matlyst, problemet er jeg går neste ikke ned i vekt, uansett trimm og nøye kosthold. jeg har stått mer eller mindre stille siden mai, de to siste GR kursene gikk jeg nesten ikke ned noe. tror du det vil ha noen virkning for meg da? du er sansynligvis ikke lege :) men kanskje du vet noe om virkningen generelt

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du' date=' leste på en annen tråd at du har brukt reductil en periode. legen min spurte for ett par år siden om jeg ville prøve men jeg mente jeg kunne greie meg uten, og det går jo også forholdsvis bra. problemet mitt er ikke at jeg har for mye matlyst, problemet er jeg går neste ikke ned i vekt, uansett trimm og nøye kosthold. jeg har stått mer eller mindre stille siden mai, de to siste GR kursene gikk jeg nesten ikke ned noe. tror du det vil ha noen virkning for meg da? du er sansynligvis ikke lege :) men kanskje du vet noe om virkningen generelt

kire[/quote']

 

Nei, lege er jeg ikke. Reductil virker på noen, ikke på alle. Jeg tror ikke de virker spesielt godt på meg. For å si det på en enkel måte så virker reductil på synapser (koblinger) i hjernen slik at de påvirker apetittsenteret. (flere sier at dette er samme medisin som antidepressiva. Det er det vel egentlig ikke, men også de virker på koblinger i hjernen.) I tillegg til å virke på apetitten skal de også holde forbrenningen høyere ved vektreduksjon. Det vil si at selv om du går ned i vekt holder forbrenningen seg på samme nivå som der kroppen var når vektreduksjonen startet.

 

Jeg har mye samme historie som deg. Jeg har også gått 5 GR kurs på rappen, og gikk ned vanlig på det første og så veldig sakte og litt opp igjen etter som kursene steg frem. Andre ganger har jeg gått 2-3 kurs før jeg har gitt meg. Jeg gikk to kurs nå i vår, uten å gå ned et gram. Da lovde jeg meg selv å aldri mer bruke penger på noe jeg vet jeg kan klare selv. (Det er ikke få 1000 lapper jeg har brukt på kurs...) (litt utenfor tema kanskje..) Men, jeg har brukt reductil i to omganger, første gangen ga det meg klart mindre matlyst, og jeg gikk ned 5 kg. Da spiste jeg stort sett bare snop. Jeg hadde en del bivirkninger. Etter 3 mnd gikk virkningen over. Denne gangen har jeg vanlig kosthold, og ingen bivirkninger annet enn munntørrhet, og går sakte men sikkert ned. Jeg tror at jeg denne gangen hadde gått like bra ned uten reductil, men nå våger jeg ikke å kutte det ut i tilfelle atte....

 

Etter min tankegang sitter mye i hode. Det er klart at både du og kroppen din er trøtt av å tenke så intenst på vektnedgang i 11,5 mnd. Både hodet og kroppen trenger kanskje en pause, for så å gå videre ned om en stund. Det er jeg blitt anbefalt mange ganger av kursledere jeg har gått til...Men, har du fremdeles motivasjon, og en BMI på over 30, så kan du jo prøve reductil. Men, jeg tror ikke det er noe vidunderkur og en kan få mange bivirkninger. Hadde jeg valgt en gang til nå, så hadde jeg droppet det denne gangen.

 

Det finnes en del grei info om reductil på lommelegen.no

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange takk for fyldig og nytting informasjon, krille. hmmm nei jeg tror jeg skal prøve på gamlemåten til over jul i hvert ett tilfelle. akkurat nå er motivasjonen på topp - uansett om jeg går ned eller ikke, så jeg holder ut litt til

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gruet meg til denne mandagen nesten en hel uke. Den skulle bli så travel. Nå må jeg jammen slutte å bruke så mye energi på sånne tulleting. Dagen har vært travel, men det har gått helt fint for det. Jeg må prøve å se litt lysere på livet, føler jeg fokuserer mye på alt som er negativt. I morgen skal jeg forsøke å være en mindre bekymret og mer positiv person!!!

 

Jeg skal på en lungetest i morgen. Løpe på tredemølle og greier. Må huske å ta med sports-bh og joggesko på jobben. (kanskje jeg skal ta med pulsklokken også,he,he, he.) Det feiler ikke lungene mine noe som helst tror jeg, men legen ville likevel sjekke. Den tiden vi var i India har visstnok lungekapasiteten min blitt redusert med 20%. Det høres jo litt mye ut, men jeg tror det har en naturlig forklaring.

 

Jeg føler meg fornøyd om dagen, og nyter virkelig at jeg har gått ned 7,2 kilo. Men, jeg vil ned mer:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått påvist astma, og fremprovsert astmaanfall. Jada...Jeg fikk løpe på tredemølle med neseklype og et rør inn i munnen som sprutet inn -15 grader kald luft. Det tok ikke mange sekundene før jeg hadde det ganske så ubehagelig. Jeg fikk store problemer med å puste (det var altså meningen at de skulle provosere frem et anfall) og hadde to veldig dårlige pusteprøver etterpå. Etter litt medisin, så var jeg raskt tilbake til mitt normale nivå. Så da var det påvist astma. Og allergi mot hund, hest, husstøv, bjørk, mugg og noe annet jeg ikke husker..med alle de kryssreaksjonene dette medfører, spesielt da enkelte matvarer.

 

Allergiene kom ikke som noen bombe, og innerst inne visste jeg nok om astmaen også. Jeg klarer meg helt fint til daglig, og jeg trener jo mye. Men, det meste er innendørs, og det er sikkert fordi jeg har merket ubehaget når jeg har trent hardt utendørs. Men, det trenger jeg jo ikke å gjøre. Det frister hvertfall ikke med en løpetur i - 15 grader på en stund...

 

Dumme meg tenkte ikke og troppet opp på step time i kveld. Det var knall gøy, men etter påkjenningen fra tidligere i dag, så fikk jeg et nytt anfall og hadde ingen medisiner med. Det var litt ekkelt. Men, jeg fikk roet meg og pusten ble normal etter kort tid.

 

Det var dagens action herfra, jeg er så flink for tiden. Håper det gir resultater på veiingen fredag:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var jeg tilbake i god gammel form. I dag har jeg vært på langkjøring. 1,5 timer spinning med 70% av makspuls. Det er fantastisk deilig!! I tillegg gikk jeg tur med en vennine, så jeg har fått nok trim i dag. Jeg er superflink om dagen, men snikveiinger viser ingen nedgang. Jeg VIL ned på fredag:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til frisøren i dag og klippet meg fra langt hår til kort bob. Stort skritt og ta, men det ble fint. Ble litt typete, og det kan jeg ikke akkurat skryte av at jeg har vært før:) Artig. Dette har vært en kose dag. Jeg har gått fra besøk til besøk. Ingen servering i noen av dem, og med en lang trimtur etter det siste, så når jeg vært sosial for flere uker:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ny flott sveis og velkommen til de korthåret sin verden. høres ut som du har hatt en ordendlig deilig dag ja.

jeg er overveldet over din trimmeiver, helt fantastisk.

leste at du hadde vært hos legen for en stund siden og blitt testet og skulle det igjen, får jeg spørre om du har vært det? var det store forandringer? spennende å se hva all den trimmen gjør med kroppen din. jeg sliter også med å komme forbi min plattform, den er veldig stor og stabil på 93-95 kg!! i vår/forsommer trimmet jeg også som en gal OG GIKK OPP I VEKT eller bittelitt ned...fnys

 

men nå har jeg også bestillt den boken du anbefalte, skal lese den og fortelle hva jeg syns ;) takk for forslaget

 

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trener mye, men jeg står også bom fast. Opp hundre gram denne uken...Ja,ja. Det er bare til å holde ut. Jeg føler meg hvertfall bra. I dag har jeg virkelig vært skikkelig fornøyd med meg selv. Jeg har følt meg fin på håret, stilig i klærene og fornøyd med mine svarte høye støvletter som jeg brukte for første gang i dag. Det må ha skint litt igjennom i dag at jeg var glad og fornøyd, for jeg har fått mye skryt og kommentarer i dag:)

 

jeg kom på trening og hadde tatt med meg to bukser og ingen topp i farten...Det ble en dyr trening, kjøpte meg en topp på treningssenteret....

 

Skuffet over at jeg ikke har gått ned, men jeg skal ikke gi opp. I morgen blir det trener kurs på meg fra 10-16. Det blir artig:)

 

Jeg har ikke tatt den 24 timers testen om igjen enda. Tror jeg venter til jeg har mistet 15 kg. Men, neste fredag skal jeg veie meg på vidundervekten hans igjen, det blir spennende.

 

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg nesten 900 gram lettere enn i går, og dermed gått ned tilsammen 7,9 kg. Blir spennende og se om det løsner igjen nå, eller om det er på igjen i morgen?? Har vært på trenerkurs i hele dag, er helt knust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si kroppen min fikk juling i går. Tror ikke det er en eneste muskel som ikke verker...ja, ja. I dag har vært en matmessig dårlig dag. Jeg har nesten ikke spist og drukket hele dagen, og når føler jeg meg svimmel og dehydret. Skal gjøre noe skoleting nå hadde jeg tenkt, men må nok ned å spise litt først.

 

Vi har vært i bursdagsbesøk. Der ble det et kakestykke. Det gir jo ikke den helt store energien...

 

Ellers har jeg kjøpt skøyter til meg og guttene mine i dag. Fant noen på FINN.NO. Har store planer om å få prøvd de i løpet av vinteren:)

 

Kjenner jeg er utrolig sliten og brygger på noe halsgreier. Jeg må nok hive inn på en C- vitamin også. Jeg vil IKKE bli forkjølet!!! Ingen trening i dag, det føles uvant!!!

 

I tillegg har vi fått det siste flyttelasset fra India på fredag. Det gjør at det flyter i hver eneste krok i HELE huset. Jeg er ikke den som tåler for mye rot, så jeg sliter skikkelig. I tillegg er alt som har stoff som klær, bilseter, kofferter, stolseter, dyner, puter osv myglet....Det blir nok et festelig oppgjør med forsikringen og merarbeid som jeg ikke har hverken tid eller overskudd til....Ingen ting har personlig verdi for oss, så sånn sett går det greit.

 

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene i det samme nesten. Flyttelass 2 har kommet fra India, og det flyter i alle hjørner i huset. Jeg kjenner jeg blir megastresset og får ikke gjort noe. Får nesten ikke trent heller denne uken pga dette, men sånn er jo livet av og til. Det går vel bra...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig løsnet det. Etter flere uke mellom 87,0- 87,4 så viste vekten i dag 86,0:) Det er 1,4 kg ned siden forige fredag. HURRA!! Den fortjente jeg. Jeg har vært så tolmodig og flink og holdt ut med både mat og trening enda jeg har stått i ro flere uker. Det har jeg ALDRI klart før. Da har jeg alltid gitt opp, og så har jeg vært på "kjøret" igjen.

 

Nå er det blitt minus 8,4 kg, og jeg har så lyst til å klare 10 kg før jul. Jeg skal gjøre mitt beste. Dagene flyr her, og det flyter enda rundt oss fra flyttelasset. Jeg har mye skolearbeid jeg skulle ha gjort og jeg kjenner at panikken ligger og ulmer i bakhodet. Men, jeg forsøker og holde roen. Mamma og pappa ringte og

sa de kunne passe guttene i helgen, og jeg tror at det passer veldig bra. Da kan jeg kanskje gjenvinne kontroll i huset og med skolearbeidet. Det ville gjøre de neste ukene mye lettere. Men, minstemann er i et forferdelig humør for tiden, kanskje han brygger på noe? Ja, ja. Det er bare 1 time og kjøre for å hente han, det får vel stå sin prøve.

 

I dag er det planelggingsdag, så da blir guttaboys med på trening på morningen. Så blir det kanskje kino og bytur seinere.

 

Ønsker alle som er innom en super helg.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du, det er masse god trim i å pakke ut og rydde :) det var kanskje ikke akkurat det du ville høre? men ønsker deg en fin - uten barn - helg og gratulerer med kjempe flott vekt, moro!!

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et supert resultat!!!!

Endelig fikk du vekta igang igjen, virkelig fortjent:-) Det er utrolig irriterende når det stopper opp.

 

Og tenk for en viljestyrke du viser frem. Første gang du har klart å stå i mot, men ikke siste gang. For denne gangen skal du holde helt inn, jeg har stor tro på deg:-)

 

Jeg tar meg i å lure litt på hva det er som gjør at du klarer det denne gangen, hva er forandret hos/i deg, hvor henter du din motivasjon og styrke osv?

Jeg har lurt veldig på dette hos meg selv også, og har vel aldri funnet det eneste hele og sanne svaret. Hos meg har det vært en kombinasjon av timing, DERE, kurs, mental trening, fysisk trening, selvforsterkende effekt av å faktisk gå ned osv.

 

Lykke til med helgas strabaser. Husk å hvile og kose deg også:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt ute og kjører. Denne uken går det bare skikkelig dårlig. Jeg er så trøtt og har ingen veiljestyrke til å stå imot gamle dårlige vaner. Trøtt= sukkerkikk. Det ble store mengder snop i helgen, det ble litt på mandag og litt på tirsdag....I dag er det onsdag og to dager til veiing. Det er også på fredag jeg skal til legen igjen for å veie meg på supervekten...Jeg har så lyst å hvertfall ha gått mer enn 8 kg ned også på hans vekt...

 

Jeg trener jo hver dag, så det blir ikke mange kilo opp, men noen hundragram viser hvertfall snikveiingene...

 

Internett virker fremdeles ikke hjemme, nå er jeg på jobb og skriver litt. Jeg er så sliten at jeg er svimmel, men har bestilt time hos kiropraktor i dag og tror nok at han finner litt av hvert å røske opp i....

 

Ja, ja. I kveld skal jeg gjøre en stor innsats for at det skal bli grønnskaer med dip istedenfor snop!!!

 

Håper vi er på nett i løpet av uken.Jeg er jo lost uten dere!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sendt deg hjelp- her kommer iallefall noen varme tanker, litt trøst og en klem.

 

Ikke rart du blir sliten. Masse trening, energiunderskudd, familie og skole...Pass på deg selv, kos deg litt og husk også å hvile.

Jeg er også utrolig avhengig av vektklubben/internett. Jeg får nesten abstinens hvis det går flere dager uten. Pussig, i min alder?

 

 

Kanskje du kan finne deg noen alternativer når søtsuget setter inn? Det er ikke noe mål at du skal bli så streng som meg, for da må du på påvenningskur etterpå. Jeg tenker mer på at hvis du er glad i søtt, så kan du kanskje ha noen "lette" varianter i huset. Grønnsaker m/dip har du nevnt, og det er jo kjempegodt. Jeg kan bli litt "sur" i magen av altfor mye rå grønnsaker, det hender derfor at jeg freser div grønnsaker i stekepannen, krydrer godt m/ eks taco-krydder. Option-sjokolade er godt, lettis m litt sterk kaffe over er også godt- og du får ei real kule for 100kcal.

 

Jeg ønsker deg lykke til hos vektmannen:-)

Vi kan ha telepatisk kontakt til du er tilbake på nett

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...