Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

hørtes det ut som.

Så bra at kursstarten gikk så fint, du høres både målrettet og optimistisk ut i innlegget ditt.

Gleder meg til å følge med deg, og hvordan det går på kurset.

 

Helt enig; klart du må stille krav til deg selv ved å sette mål, men jeg vet hva du mener. Sånn har jeg hatt det selv også, har nok vært redd for å binde meg til et mål, og for å mislykkes tror jeg.

Men nå har jeg konkrete mål.

Jeg startet høsten med 87 kg; og er nå 85.1 kg

Første delmål er under 80 til jul, dvs til 1.1. Har også tro på at jeg skal takle julen godt, med lite utskeielser.

Det betyr litt over 5 kg på 2 mnd. Det er mulig, selv om det har gått tregt de siste ukene.

Og så skal jeg ned til 75 til påske.

Og så endelig ned til 70 til sommeren.

 

Nå for tiden strever jeg, har ikke gått ned noe de siste to ukene.

Det har vært vanskelig å få til noe skikkelig innsats i det siste; de siste to helgene har vært fylt med selskapeligheter; for mange fristelser og lite trening.

Og så har ukene har vært fylt med stress; for mye jobbing og for lite trening.

 

Denne uken ligger jeg godt an; trente igår, skal trene senere ikveld.

Også har jeg ambisjoner om å trene mye resten av uken.

 

Ja, nå har jeg breiet meg skikkelig på tråden din, så nå får jeg gi meg.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Mai2007- du er super du også, som sender meg så koselig hilsen!!! Tusen takk for oppbacking- det betyr masse! Og ja- som jeg gleder meg til olabuksene. Weeee!

 

Julianna- tusen takk for herlig hilsen! Jeg får et skikkelig motivasjonskick av hver eneste en! Målene dine om 70 kg til sommeren høres fornuftige og flotte ut. Dette klarer du, det er jeg sikker på! Og kom gjeeerne innom på tråden og brei deg ut så mye du bare vil!!

 

Klemmer til dere begge to!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du fint:) Heier på deg. Jeg for min del har "bare" gått ned 4 kg siden begynnelsen av september. Denne uken ble det f.eks kun 200 gram ned. Har rotet mye så er delvis min egen feil. Har bestemt meg for å fokusere på andre ting enn bare selve vekten. Har treningsutfordring for tiden - 30 dager i strekk med trening. Er kommet til dag 12 og foreløpig går det greit.

 

Mål må man ha, men det trenger ikke nødvendigvis alltid kun å bestå i det nummeret man finner på den lille (fæle) boksen en gang i uken om ikke oftere. Like ofte består det i å kunne utfordre seg selv på områder som gjelder helse og sunnhet. Det er hvertfall sånn jeg ser på det.

 

Uansett masse lykke til på kurs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kurs Soleia!

Og du klare 4 kg på dette kurset, det er jeg helt sikker på. Bare sats alt på å komme i gang med trening så er kiloene i boks.

 

2 dager til ultralyd nå, begynner å bli spent, men gruer meg litt også, skal snakke om forrige fødsel og neste, og jeg får helt panikk med tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...mot buksemålet mitt, og det er digg! I natt- på jobb- spiste jeg min medbrakte kyllingsalat med pinjekjerner. Knekkebrødene ble frokost før jeg la meg. I dag- etter at jeg stod opp- har maten gått fint. Har nettopp kost meg med et par klementiner, de begynner å bli gode nå...Og med snøen lavende ned utenfor stuevinduet, er det nesten så man kommer i julestemning :)

 

I morgen starter mitt treningseventyr, etter flere mnd med bare tull på den fronten. Skal trene x 4 denne uka. Gruer meg, men vet at det løsner etter et par-tre uker....

 

Irene 24- tusen takk for kos hilsen. Går det bra med deg? Jeg heier på deg også, det er gøy å følge løpet ditt videre.

 

Pav- masse lykke til på UL og samtale vedr fødsel. Trist at du fikk en tøff opplevelse forrige gang, da er det er viktig å få luftet litt tanker med jordmor eller lege før kommende fødsel. Så satser vi på at denne fødselen blir greiere, ofte blir det jo det med nr 2 :)

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia er i siget !

 

Dagen har gått kjempefint matmessig. Kaloriinntak på 1537, ingen sjokkis og trening. Ja! Nå kom jeg på at jeg må fortelle om treningen i dag. Herregud. Vel, jeg gikk inn i step-salen, lykkelig vitende om om at det bare var en 30 minutters høy-puls-seanse. Jeg tenkte at 30 min holdt i dag, ettersom kondisen er skrall foreløpig. Step er heller ikke favoritten min, men det var det eneste på timeplanen som passet i dag. Jeg hadde spist frokost kl 08, og dette var kl 1030. Sulten hadde såvidt begynt å melde seg, men jeg tenkte så eplekjekt at det gikk greit siden det bare var en halvtime. Well- my bad. En superfresh instruktør dukket opp og annonserte entusiastisk at " vi begynner med tre oppvarmingslåter, så følger fem kondisjonslåter, en pauselåt og så gir vi jernet i sju låter til.....Kom igjen, nå!!!!! ". Ehh...Wait a minuite....Rask og frenetisk hoderegning tilsa at 16 låter ikke var gjort på en halvtime. Herregud- jeg hadde havna på en høy-puls 55 min....Sulten og dårlig kondis gjorde at timen ble et lite mareritt. Masse vanskelige trinn hadde hun også :D Vel, jeg hoppa og spratt, snudde rundt, klappa, tok mambo-steg og holdt på til øya bula, ansiktet var sprengrødt og svetten silte. Innsatsen var det ikke noe å si på ihvertfall. Aner ikke hvor mye kalorier jeg brant da jeg ikke fant min kompis pulsklokka da jeg skulle gå. Men satser på at det ble en del forbrent. Da jeg kom hjem var jeg übersulten, men klarte å la være å robbe kjøleskapet, holdt meg til det jeg hadde planlagt.

 

Jeg skriver opp hver smitt og smule jeg putter i munnen, og i morgen? Da skal jeg trene igjen, og kanskje jeg skal lese timeplanen på SATS litt nøyere i morgen ;)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy-puls 55 minutter hørtes ut som noe helt annet en 30 minutter ja....30 minutter klarer en alltids å holde ut selv med dårlig kondis, men 55 minutter...det er lenge det. Men fy søren så god samvittighet du kunne ha etterpå da! Dobbelt så mye trim som planlagt ;)

 

Godt å høre at du er i siget! Kursstart hjelper nok godt på motivasjonen. Og å skrive opp alt som puttes i munnen er nok det mest fornuftige som en gjør. Selv om det kan være uendelig kjendelig av og til. Vet jo med meg selv at det er da en ikke så lett lar seg friste og heller spiser det en skal.

Jeg har begynt å skrive opp trim igjen i dagboka, det får holde nå, hadde et tomt epletre som lyste mot meg. Så fant jeg ut med meg selv at det skal søren meg fylles opp så snart som mulig og vertfall i løpet av vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det syntes vel tungt å trene når man ikke er vandt til det men det ligger vel akurat i det da, at man ikke er vandt til det! Jeg trodde jeg trente mye jeg, men jeg trente feil og følte ikke noe stort behov for å trene hardere... frem til jeg bestemte meg for at jeg ville gjøre noe for veldedighet (mamma har dårlig syn..). Så, jeg som trente vekter, kjøpte jogge sko og meldte meg på 10km i London. Tok meg et år å trene nok, og tok helt av rundt påske (brakk ankelen) men for å si det sånn, så klarte jeg til slutt ikke stoppe å trene. Ble jo helt avhengig. og da telte det ikke hvor mye jeg veide plutselig fordi jeg var sprek. Det tok tid, og når jeg først ble sprek var det mye lettere å melde meg på kurs for da viste jeg at jeg kom til å ta i for å bli kvitt fettet. Men mitt råd er, bli sprek først. Da er du mere motivert til å gå ned i vekt. Og her er det snakk om trening slik at du får i gang adrenalin! Hvis du syntes du er dårlig i å fullføre treningen, ja da er det kanskje ikke noe du egentlig vil. Men vil du, så kan du. Det er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia! Fredag igjen og jeg titter innom. Måtte flire av din tur innom høy puls 55 min ... Det var nesten litt for ille.

 

Jeg har hatt en dårlig uke motivasjonsmessig, og skeiet ut litt her og litt der. Men så får jeg det liksom over meg at jeg skal bli "flink" igjen, og på onsdagen gikk jeg to lange turer, satte full guffe på ipoden, og strenet oppoverbakke til pulsen ble ganske så høy, det skal jeg love. Deretter også styrketrening på stuegulvet med slike treningsstrikker. -Poenget er - resten av dagen var jeg kjempesulten, og kjempesliten. Hodepine. Dårlig søvn neste natt. Det tok en hel dag i sofaen å komme seg, gitt. Nei - neste gang tar jeg det litt mer med ro ;).

 

Har vært veldig gla i rømme og creme fraishe tidligere, men nå har jeg "oppdaget" kesam. Har du prøvd det, eller? Kan jo også erstatte smør i en del tilfeller.

 

Vel - Kjempebra at du er igang igjen! Lykke til med å nå målet.

"Jeans eller sjokkis?" - du er tøff som velger olabuksene !!!

Spent på å høre resultatet etter første uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Soleia er på vei til å bli en gudinne i olabukser!

 

En times spinning ble unnagjort på formiddagen, og jeg har spist 1470 kcal. Oppkutta gulrøtter med kesam-dipp venter på meg.....Jeg kjenner at sjokkis-trollet hyler på meg her jeg sitter, men jeg velger å ikke høre etter ;)

Vet at det blir lettere etter et par uker helt cold turkey.

 

Hei Nina76- alltid koselig å få hilsen av deg :D Så flott at du fikk hanka deg inn igjen etter noen dager med utskeielser, du er flink!

Jepp- jeg har oppdaga Kesam. Genialt! Nå er ikke jeg sånn rømme- og dressing- elsker, men jeg liker dipp med grønnsaker. Og da bruker jeg kun Kesam. Lett!

Masse lykke til kommende uke, kom innom så ofte du har tid/lyst!

 

Vel, en ny dag venter i morgen. Skal sjekke SATS-timeplanen etterpå, og se om det er noe jeg kan gå på.....

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....går det om dagen, og da må jeg bare nyte det. Var på 55 min spinning i formiddag, og kaloriinntaket blir på 1501. Skal på spinning i morgen også. Gleder meg :D !!

 

Jeg er spent på tirsdagens vekt...Sist uke jeg trente 4 ganger, gikk jeg OPP 600 gram. Så det kan hende kroppen reagerer på all treningen med å samle opp væske i muskulaturen. Dog håper jeg ikke det, da jeg så sårt trenger nedgang, sånn psykisk, altså ;)

 

Well, ha en deilig lørdagskveld! Jeg skal kose meg med marinert kyllingfilet, pasta og tzatsiki...mmm...

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloriinntak: 1660

Trening: 45 min spinning

Sjokkis: 0 ( men har veldig lyst på)

 

Går fint, men føler at vekta ikke går nedover. Gruer meg til kurs på tirsdag.

 

I morgen tidlig er det å gå til jobb kl 0630- på med dunjakke og lue ;)

 

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra at du har kommet skikkelig igang med treninga Soleia!

Du må bare passe på å bruke målbandet også nå. Å cm er tross alt nesten viktigere enn kilo. Kan jo som du sier hende at vekta ikke går så mye ned når en akkurat har kommet skikkelig igang med trening, men jeg vil jo tro at cm-erne går ned istedenfor.

 

Jeg gikk også på jobb i dag. via barnehagen med en tre-hjuling som manglet litt luft i ene dekker og helst ville bestemme retningen selv, så litt ekstra trim ble det også med å holde den på rett kjøl...hehe...tok forresten på meg skrittelleren min i dag for å se hvor dårlig jeg ligger an, kanskje jeg kan få meg et lite push til å trimme litt mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

lykke til på kurs!

 

det ble heldivis nedgang på meg denne uken. så nå ser jeg 95 tallet igjen...og jakter videre på 94 tallet,hehe.

det er kjempedeilig. og jeg håper jeg klarer meg nå når jeg skal en tur hjem til foreldre og feire farsdag og bursdag...jaja...får gjøre mitt beste. gleder meg til oppskjært frukt til frokost i morgen! ;)

 

håper du har det bra!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har hatt stor glede av å lese tråden "Operasjon olabukse" sikkert aller mest for at jeg kjenner meg så veldig godt igjen. Det er morsomt å følge deg og jeg ønsker deg all mulig lykke til!! Det er første dag jeg er inne på Vektklubben.no. Jeg begynte på kurs 20.10. Jeg skal ned 20 kg, men regner med å bruke laaaang tid og mange kurs på dette: ) Da er det oppmuntrende å lese om andre som sliter med det samme.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gikk heldigvis bra! Fasiten ble ned 1,4 kg :D

Veier nå 92,7, men det er etter frokost og med klær hos kursleder, så det er kanskje en kilo mindre enn det, i realiteten. Har bestemt meg for å bruke kursleders vekt fremover (selv om det kanskje blir en kg mer enn i nettoen)

 

Jeg er kjempefornøyd med bra start, og ser fram til å se 91-tallet. Håper på å se det om en uke ;)

 

Hei Mayca- så trivelig at du popper innom. Nå er du i støtet, det er kjempebra!! Gratulerer med fin nedgang. Snart ser du 94-tallet, tenk på det!

 

Hei Atta- velkommen i tråden for oss med et sterkt ønske om å få på oss freshe olabukser!! Ønsker deg masse lykke til med minus 20, det klarer du med litt stå-på-vilje. Lurt å bruke forumet her. Jeg har 17 kg igjen, så vi kan gjerne "slå følge" på vei nedover på vekta!

 

Ha en fin dag, alle sammen. Jeg har fri, og skal kose meg inne med levende lys, ullpledd, og en avis, men ungene er i barnehagen. I morgen skal jeg på spinning.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig med hilsen fra deg :D

Jeg er litt inne på Hold-vekten-forumet også, og leser (fordi jeg gleder meg til å komme dit....) og jammen er du flink!!

 

Jeg er veldig motivert for denne kampen nå. Men-som kurslederen min sier- "motivasjon er en ferskvare". Dette betyr at jeg må jobbe med meg selv hele tiden, for i morgen- feks- kan det føles tungt igjen. Jeg visualiserer ofte for meg selv hvordan jeg ser ut med 75 kg og freshe olabukser ;)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tralalla- lalla- la...

 

Kaloriinntaket er i takt med meny 2. Koste meg med en kokosbolle i stad da søthungeren gjorde sitt inntog, men la det inn i "budsjettet" mitt. Er ikke så aller verst mye kcal i en kokosbolle på 30 gram, og den er søøøøt og god. ;) Har hatt en kose-dag inne i dag, men i morgen skal jeg på spinning kl 10.00.

 

Håper det går bra med dere andre!!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med første veiing; det var jo et skikkelig jafs nedover på en uke.

Så Soleia her er det det bare å holde fast ved motvasjonen og viljen fremover!

 

Jeg har vært en liten helgetur i Roma, og kan melde om at de italienske damene som er usedvanlig snertne og elegante, satset skikkelig på kule olabukser. De tøffeste var litt lyse, med litt slitasje, litt hull, smale men litt løse ikke helt inntil; høye støvletter til, og kort jakke. Råstilig.

Det er noe å tenke på når motgangen kommer, og det er mørkt og kaldt ute og vi har mest lyst på en stable med sjokolade i stedet for en forfriskende treningstur ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det virkelig en positiv stemning.. kjempe kjekt å lese tråden din.. har lest litt tilbake og er imponert over hvor du står på.. kjempe bra :)

 

oii for en pangstart. 1,4 kg ned Hurra :):)

 

Måtte smile litt da jeg leste din opplevesle av 55 minutter med step høy puls.. skjønner at det ikke var enekelt.. tenker du begynner å lese timeplanen litt bedre herreter.. hihi men sikkert en morsom erfaring å se tilbake på nå da.

 

DU er kjempe flink, stå på videre nå, kommer innnom å leser hvordan det går med de fremover.

 

Lykke til:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det god stemning og ekte Halleluja- takter akkurat nå. Som tidligere nevnt er motiavsjon ferskvare- best å ta godt vare på den når den er her :)

 

Julianna- så herlig med Roma! Var der for noen år siden med mannen min, og husker godt at italienske kvinner er flinke til å kle seg. De ser alltid freshe ut, og er sjelden overvektige. Så morsomt at du fikk se masse kule olabukser! Roma ligger vel noen mnd foran oss i moteverdenen, så de buksene du har sett nå, sklir vi inn i til sommeren!!! :)

 

Eve- så hyggelig at du kommer innom tråden min igjen! Tusen takk for kos hilsen. Og ja, jeg leser SATS-timeplanen mer nøye heretter...hehe. 55 min spinning går bra, men 55 min step?? Urk...

 

Klem til dere begge!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at du har en kjempeflott tråd, jeg har fått meg mang en god latter ved å lese den. Du er kjempeflink til å trene! Har selv vurdert om jeg skal melde meg på spinning, men skjønner ikke helt hvordan baken min skal overleve...

 

Jeg er forresten 33 år, gift og med to barn.

 

Stå på, jeg skal heie på deg!

 

(p.s. jeg kjenner meg igjen i det med de olabuksene. Har noen som ligger å roper i skapet! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...