Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Maten om kvelden kan være nokså uimotståelig av og til ja. Et tips kan være som Soleia sier å lage seg en god, delikat kvelds som fyller magen, det kan også være en idè å spare igjen en frukt til kvelden. Og har du god tid og ingen planer en kveld er en hjemmelaget grønnsakssuppe ikke å forakte, smaker skikkelig godt, og er svært kalorifattig, og de kaloriene den har kommer jo fra grønnsaker og kan ikke bli sunnere. Men det tar litt tid å kutte opp alt, så det bør planlegges litt, og lag for 2 dager minst når du først er i gang. Ellers er det nesten ikke kalorier i Toro sin grønnsakssuppe heller, men hjemmelaget smaker tusen ganger bedre ;) Det er bare å spise, spise og spise uten dårlig samvittighet ;)

 

En annen ting en kan gjøre er å finne på noe som ikke har med mat å gjøre, har en mulighet, gå en tur (sier jeg som knapt kommer meg over dørterskelen for tiden), finn deg et strikketøy (trenger ikke være vanskelig, mange hjemmelagede skjerf blir kjempefine, men en bør bruke oppskrift dersom en er nybegynner, og finn et garn/en farge som en har lyst på), les en bok, jeg driver litt med scrap-booking, eller helst kortlaging, da glemmer jeg det meste som har med mat å gjøre.

 

Tror kanskje dette innlegget mest ble en liten påminnelse for meg selv om alt jeg kan gjøre for å redusere småspisingen og sjokoladehungeren som kommer om kvelden, så håper jeg dere andre kanskje kan få nytte av noe av det. I år blir det hjemmelagede julekort fra en familie i sør-vest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Jippi, denne uka har jeg trent 3 ganger. Det er målet mitt, og endelig klarte jeg det, etter en laaaang sommerferie. Har nettopp kommet fra en svett spinningtime. Deilig!

Neste uke må planlegges for å få til 3 ganger, tenker det blir man, tirs og lør ;)

 

Tusen takk for gode kvelds-tips, pav! I det siste synes jeg at kveldene har vært noe lettere ifht å ikke fråtse, men jeg vet at tøffere tider kan komme....

 

Ha en fin regnværsdag!!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg i dag, og..... ingenting.... ;)

 

Jaja, når jeg er så dum, så..

Egentlig... så har jeg jo bare holdt på siden mandag, hahahaha.. Så at jeg ikke har gått opp, er jo positivt :)

 

Synest d var veldig mye mat til å begynne med, men merker at kroppen venner seg til det. Hadde min første "hunger" i går. Men heldigvis ikke etter sjokolade (er ikke så veldig keen på det), men etter vanlige brød-skiver, helst med masse pålegg.... :) Mitt overvektsproblem har ikke vært "feil" mat hele tiden, men alt for store porsjoner av middag, kvelds, masse sauser og en HAUG med dressing og majones-salater... Og chips og salte ting til kos.. Og da sier det seg jo selv hva som skjer.

 

MEN, klarte å stå imot i går, tok meg et eple i stedenfor, og d hjalp.

 

Er det ikke vanlig å gå ned første uka? Har veiedag på onsdagen, men begynte jo på mandagen... Må nok veie meg igjen rett etter helga.. ;)

 

Ginger

----------------

29 år

87,3 kg (fremdeles)

Mål: 68 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinter08

hei Ginger, jeg begynte også på kurs på mandagen, sneik veide meg i dag, 200 gram ikke akkurat mye å skryte av men men

 

vet ikke hva man kan forvente seg etter noen dager men hadde jo trodd det kunne vise seg litt mere, har lest litt rundt på div tråder å mener å ha lest at mage går jo ned mye den første tiden, men det gjelder vist ikke meg og deg.

 

var 84,8 kg på mandagen skal ned til 73, men med dette tempoet kan man vel si at til sommeren så kanskje, å jeg som trodde jeg skulle klare det til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Etter å ha brukt en svart stretchbukse i str 44 i laaaang tid, fant denne jenta ut at det var på tide å kvitte seg med den. Sliten nederst i kantene, lite hull på kneet og en manglende knapp i livet var status for buksa etter et par års bruk. Buksa har vært med på mye den; hverdag og fest, vektoppgang og vektnedgang. Denne svarte buksa har nærmest blitt min følgesvenn, sammen med ulike topper og gensere. Etter å ha tulla den sammen som en ball og kasta den, var det en befriende følelse som fylte meg...Herlig!! Og dere? Adri mer svart bukse fra H M i stretch i str 44. Nope. Denne jenta sikter mot olabuksene!!!

Og hva tok Soleia på seg etter å ha kasta buksa? Joda, en annen svart bukse. Riktignok ikke stretch, men dog...Herregud for et kjedelig klesutvalg. Men det skal det bli slutt på. Banna bein.

 

Kaloriinntak: 1511

Trening:en time spinning

Vann: 0,8 l

Sjokkis: jepp....

 

Ha en fin kveld damer

 

;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter08:

Vet hva du føler... Men jeg føler egentlig at klærne ikke er så "stappa" lenger, og at magen har krympet litt. SKAL ikke veie meg før på mandag, og kanskje viser målene ned?? ;)

 

Var og handlet i dag, etter full husvask ;) Og glemte å spise før vi gikk, så det ble et pizzastykke fra Meny istedenfor. Men var flink, ga halve til min samboer, så det ble ikke så galt alikevel. Kjøpte også vann til, så har da fått i meg en halv liter i dag.. Er IKKE flink med vannet, og som et resultat av det, har jeg fått SINNSYKT vondt i magen, er helt hard, så dette må jeg snu på. Leste i en annen tråd, at kursleder anbefalte å sette inn 2 l vann i kjøleskapet slik at vi ser hvor mye vi skal drikke. Har nå gjort det :)

 

I kveld skal vi til noen venner. Jeg skal ikke drikke i dag, kjører heller, så kan min samboer bli dårlig i morgen heller, hehe. Og jeg kan kose meg med kaffi og medbragt sjokolade-mousse. Kjøpte i dag Freia sin, må jo prøve. Har ikke brukt kosemerkene i det hele tatt hele uka, så i dag... endelig :)

 

Håper det går bra med alle dere i helgen og med dens fristelser

 

Ginger

----------------

29 år

1.78 cm

87,3 kg (uten snikveiing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....For første gang siden jeg staket ut ny kurs 13. aug har jeg spist for mye. Æsj og dobbeltæsj. Har vært sulten og/eller fysen i dag og spist 1900-2000 kcal i dag. Jaja, hvis jeg tar med kosemerkene blir det vel ikke så galt. Men jeg liker det ikke. Får inderlig håpe det ikke gir utslag på vekta, men kjenner jeg kroppen min rett ,så blir det nok det....Hmpf...

 

I morgen er en ny dag. Jeg skal jobbe natt til mandag, og satser på å ha i meg ca 1200 kcal før jeg drar, og så tar jeg med meg "nattmat" i form av nøtter og frukt (350 kcal) og et par knekkebrød...Holder det som oftest gående hele nattevakta, så mat må man ha ;)

 

Vel. Jeg får velge å se fremover. JEG GIR MEG IKKE DENNE GANGEN.

 

Frustrert hilsen fra Soleia

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....venter, så jeg har det småtravelt akkurat nå.

Dagen har gått bra matmessig. Men jeg var så idiotisk å gå på vekta i dag tidlig, det skulle jeg aldri ha gjort. Opp hele forferdelige, avskyelige 900 gram på seks dager. Og jeg som har spist i snitt 1600 kcal og trent x 3...Joda, jeg VET at det ikke er fysisk mulig å legge på seg nesten en kilo fett med det opplegget jeg har ført. Men likevel er det skikkelig deprimerende. Jeg er støl, så antagelig har jeg noe væske i muskulaturen som skal ut. Ellers vet jeg ikke grunnen. Jeg veier meg på nytt på tirsdag, så får vi se. Uansett nekter jeg å la dette knekke meg. Nekter.

 

Ha en god, regnfull kveld

 

;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for alle gode råd til "kveldsproblemet"...jeg skal nok ikke gi meg og har håp om at jeg får tak i problemet!

Som Soleia sier, slanke folk overspiser ikke om kvelden, de er tilfreds med kvelsmaten og venner man kroppen til det så vil den ikke forlange etter overspising! Det er mitt store håp!

 

Snart er det veiing for meg også, og denne uka klarte jeg 7,3 trimpoeng, så det er bedre enn forrige uke!

 

En liten spøk til underholdning (selv om kanskje noen kjenner den fra før):

 

Hva er kalorier?

 

Det er de som sitter i skapet og syr inn klærne hver natt ....

 

jaja ;)

 

Bare tull jeg vet, men jeg lo da jeg hørte den første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle
Hei og takk for alle gode råd til "kveldsproblemet"...jeg skal nok ikke gi meg og har håp om at jeg får tak i problemet!

Som Soleia sier' date=' slanke folk overspiser ikke om kvelden, de er tilfreds med kvelsmaten og venner man kroppen til det så vil den ikke forlange etter overspising! Det er mitt store håp!

 

Snart er det veiing for meg også, og denne uka klarte jeg 7,3 trimpoeng, så det er bedre enn forrige uke!

 

En liten spøk til underholdning (selv om kanskje noen kjenner den fra før):

 

Hva er kalorier?

 

Det er de som sitter i skapet og syr inn klærne hver natt ....

 

jaja ;)

 

Bare tull jeg vet, men jeg lo da jeg hørte den første gang.[/quote']

 

likte skikkelig den kalorispøken, tror det er noe sant der jeg altså! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinter08
Vinter08:

Vet hva du føler... Men jeg føler egentlig at klærne ikke er så "stappa" lenger' date=' og at magen har krympet litt. SKAL ikke veie meg før på mandag, og kanskje viser målene ned?? ;)

 

Var og handlet i dag, etter full husvask ;) Og glemte å spise før vi gikk, så det ble et pizzastykke fra Meny istedenfor. Men var flink, ga halve til min samboer, så det ble ikke så galt alikevel. Kjøpte også vann til, så har da fått i meg en halv liter i dag.. Er IKKE flink med vannet, og som et resultat av det, har jeg fått SINNSYKT vondt i magen, er helt hard, så dette må jeg snu på. Leste i en annen tråd, at kursleder anbefalte å sette inn 2 l vann i kjøleskapet slik at vi ser hvor mye vi skal drikke. Har nå gjort det :)

 

I kveld skal vi til noen venner. Jeg skal ikke drikke i dag, kjører heller, så kan min samboer bli dårlig i morgen heller, hehe. Og jeg kan kose meg med kaffi og medbragt sjokolade-mousse. Kjøpte i dag Freia sin, må jo prøve. Har ikke brukt kosemerkene i det hele tatt hele uka, så i dag... endelig :)

 

Håper det går bra med alle dere i helgen og med dens fristelser

 

Ginger

----------------

29 år

1.78 cm

87,3 kg (uten snikveiing)[/quote']

 

 

Hei igjen Ginger, nå er det mandag og veiedag, ble ganske overasket da vekta viste ned 900 gram, jippi og 6 cm. Nå ser det mye lysere ut, fikk faktisk ny motivasjon av dette. Håper det har gått like bra med deg i dag på din veiedag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i dag, etter den uforståelige vektoppgangen i går. Med en gang vekta går feil vei får motivasjonen en skikkelig trøkk. Vel, egentlig er det vel ikke motivasjonen heller, for dette er jeg fast innstilt på å få til. Egentlig er det heller at jeg får noen øyeblikks svakhet, hvor jeg dette ut av den fine stimen. Idag- etter nattevakt- har jeg spist for mye kalorier. Jeg hoppa også galant over treninga som jeg hadde planlagt. Dritt-tanker som at " jeg kommer aldri til å klare dette", og " det er så altfor langt fram til målet" sniker seg på, som så ofte før. Forskjellen denne gangen er at jeg ikke skal høre på det øret ;)

Denne rare vektoppgangen skal IKKE ødelegge for meg denne gangen.

 

Jeg veier meg i morgen igjen, og så har jeg satt opp en spikra meny som jeg skal følge fremover. Jeg er også å finne på SATS igjen fra i morgen, hvis noen skulle lure ;)

 

Klem fra Soleia- som gruer seg til vekta i morgen, men nekter å la den knekke meg.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja; då var mandagen her. Og jeg nevner ikke en gang tallet som lyste mot meg på vekten idag nei. La meg bare si det sånn at det å reise på saue-VM det var ikke noen sunn fornøyelse. Begynte bra nok torsdag formiddag; bilen ble pakket og klar. Sunn lunsj ble laget til turen etc etc. Det holdt helt til ca kl 1900 torsdag kveld, og stoppet ikke vel før seint søndag kveld. Tror jeg har stappet i meg absolutt alt som har betegnelsen usunt. Men det var gøy og då;) Så får vi heller ta konsekvensene. Har mensen og nå, så satser på at noe av vektoppgangen skyldes det.

 

Noe positivt opp i alt det her: Fikk på meg en jeans i skapet som jeg ikke har brukt på et års tid tenker jeg (riktignok ganske stretchy men men). Har ikke kunnet brukt den på en stund; og det kunne jeg dessverre heller ikke idag grunnet bilring som tøt ut på toppen. Men jeg fikk den hvertfall PÅ, med knapp og glidelås og det hele:)

 

Kom meg på trening idag; til tross for at sofaen og ulvepleddet fristet litt mer i utgangspunktet; men her er det bare å få ristet helgen ut av kroppen så ingen kjære mor. Skal lage meg en kopp te etterhvert og krype under ulven med boken min..

 

Angående spising på kvelden så har jeg funnet ut at for min del har det veldig mye å gjøre med tv-titting. Ettersom vi ikke har kjøpt en sånn der boks for å dekode signalene har vi nå vært uten tv en liten uke, og bare på de korte dagene så merker jeg at kveldsspisingen har ramlet drastisk ned. Så trikset kan jo være å finne på noe annet enn å se på tv (hvis man da ser mye på tv vel og merke:)

 

det her ble visst litt langt men men..

 

god kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Måtte bare erte deg litt for den tv-tittinga, jeg ;) Men her er et veldig smart tips som jeg fikk når jeg gikk på Easy-life-kurs i 2006: Ikke sett fram noe å spise, men gjør noe annet mens du ser på tv! Hvis du ikke dropper hele tv´n til fordel for trening, turgåing, ligge i badekaret, ta ansiktsmaske osv osv, da. Hvis man først befinner seg foran boksen kan man f. eks brette sammen klær, stryke klær eller andre forefallende syssler, eller man kan STRIKKE! Hekle! Brodere! Hva som helst av lett transportabelt håndarbeide er ypperlig å ha i henda foran tv´n for å få bort vanen med å spise.

 

Nå har jeg strikket og heklet foran tv n i alle år, så det er nok ikke "tv-kos-spising" som er årsaken til mine ekstra kilo - men jeg anbefaler håndarbeide, altså! Gøy, kreativt, produktivt ;)

 

Stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Jepp- da er det tid for en evaluering av tingenes tilstand. Denne uka har jeg gått OPP- ja du hørte riktig-OPP 900 gram. Jeg har ligget på 1600 kcal, og for første gangen på 4-5 mnd har jeg trent 3 ganger. Og så får jeg den rett i fleisen. Snakk om demotiverende??!!! Jeg staket ut min nye kurs 13. aug.I dag skriver vi 7.okt. Resultat? Ned 2,2 kg. Det er jo nok til å knekke motivasjonen for en stakkar. Men i steden for å legge meg ned å grine, må jeg evaluere litt for meg selv. Hva har jeg gjort?

 

- for lite trening. Har kun trent 0,5 ganger i uka i snitt. Altfor lite. Jeg må trene tre ganger i uka for å få nedgang.

 

-sjokkis. Min store last. Jeg dytter innpå altfor mye, selv om der inngår i mine daglige 1600 kcal. Det er ikke holdbart.

 

-vann. Altfor lite. Og altfor mye Pepsi Max (min andre store last....)

 

Jeg har liksom hatt en sånn holdning om at "jeg skal ikke merke at jeg legger om livsstilen ". Men det MÅ nødvendigvis merkes når man endrer livsstilen. Og det må gjøre litt vondt noen ganger. Jeg har bare drevet litt sånn "light-opplegg" fram til nå. Og det holder ikke for en som meg- en ekte jojo-slanker med noe ødelagt forbrenning. Nei- her må det hardere skyts til.

 

Plan:

 

-trene x 3 per uke. Koste hva det koste vil.

 

- slutte med sjokkis for en periode. Erstattes av Options kakao, evnt litt Dream-is hvis suget taroverhånd

 

- mer vann. En boks med Pepsi Max som kos hver kveld.

 

Jepp. Der var det skrevet. Så får vi se om disse hersens, gjenstridige forbanna sommerferie-kiloene til slutt gir tapt. Jeg leeeengter etter å komme over i del 2 nå.

 

Så tilslutt noen teite tanker. Jeg har to overvektige venninner. Hun ene er sykelig overvektig og har fått innvilget slankeoperasjon på Aker, betalt av staten. Det er helt fint, jeg unner henne å endelig få bukt med vektproblemene, hvis det er dette som skal til. Hun andre veninna mi er ikke sykelig overvektig, hun har en BMI på 35 ( jeg ligger vel på 30, ca).Hun har forsøkt utallige kurer og piller og shaker. Tid og tålmodighet til å legge om livsstilen eier hun ikke. Så nå har hun nettopp latt seg slankeoperere på en privatklinikk, for den nette sum av 140 000;. Vel og bra hvis dette hjelper henne. Men jeg er av den oppfatning at hodet må være tilstede underveis i prosessen. Nå kommer kiloene til å renne av henne i en fadelig fart (hvis det ikke oppstår komplikasjoner- er ikke helt uvanlig...), men hodet hennes er fortsatt innstilt på fet mat og mye sukker. Bare at hun kun kan spise babyporsjoner av det. Tankegangen om et fornuftig kosthold med fisk, fjærkre, grønnsaker, frukt og fiber er ikke-eksisterende.

Så dette ser hun på som en lettvint snarvei. Jeg ville aldri i verden latt noen fjerne nesten hele magesekken min+metervis med tarm for å gå ned i vekt. Jeg kommer sikkkert til å bli (litt) misunnelig når kiloene hennes raser av, mens jeg sliter og sliter for mine, men jeg foretekker alikevel å gjøre dette uten operasjon.

Noen synspunkter???

 

Ha en fin kveld, jeg skal se på Bonderomantikk og Charterfeber ;)

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften bærer litt preg av dårlig fantasi for hva overskriften skulle være:) For et dilemma!! Først når det gjelder den oppgangen din så tror jeg det er helt normalt å få en liten sånn i fleisen når man har holdt på en stund; så tror ikkje du skal gremme deg altfor mye. Se det på en positiv måte: du fikk sjanse til å evaluere opplegget:) Trengs innimellom det og. Vet hvor lett det er så skli ut bare litt - og så litt til - og så litt til.. Var det som skjedde med meg, og nå er det iherdig kamp med å komme "tilbake til utgangspunktet" som jeg kaller det dvs ned der jeg var før jeg begynte å gå opp igjen:(

 

Når det gjelder slankeoperasjoner og sånn så tenker jeg at det er hver person sin lyst, og har man penger til det så er det vel flere som hadde gått den veien kan jeg tenke meg. Personlig er jeg enig med deg at bevisstgjøring om sammenhengen mellom hva du putter i deg og hvordan du ser ut (du blir hva du spiser-teori) er viktig. Har fått meg mang en aha-opplevelse i løpet av disse to årene jeg har holdt på. Men det er jo opp til hver og en uansett. Trodde forresten at man krevde at man gikk ned en del før man tok en sånn operasjon (eller er det bukplastikk det...???), og blir risikoen for å legge på seg igjen helt eliminert?? Er litt dust når det gjelder sånn operasjon ting. Er for den gode gamle metoden som ikke involverer kniv i mitt legeme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har gått fint matmessig. 1606 kcal inn. Men merker at hodet er litt uvillig til å henge med, pga oppgangen. Idiotiske tanker som at jeg aldri kommer til å klare dette, og hvor langt det er igjen til mål, dukker opp. Jeg forsøker å skyve de unna, og går på, med positive tanker. Har nemlig ikke noe valg. ;)

 

Ang operasjon: hun mest overvektige av de to jeg nevnte, må gå på en diett de siste tre ukene før operasjon, som består av flytende drikker og supper. Dette for at leveren skal være minst mulig "fettete" under operasjonen, de flytter visst tross alt på den under opr. Hun andre som tok det privat var ikke sååå overvektig og kunne spise normalt fram til opr.

Jovisst kan man gå opp i vekt igjen etter en slik operasjon. Etter ett år begynner magesekken gradvis å utvide seg igjen, og hvis man lever som før kommer kiloene tilbake. Dette er en av grunnene til at jeg synes det er så viktig å ha med seg hodet i en sånn prosess. Man må endre livsstilen selv om man lar seg operere.

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia og Irene24!

 

Da var det min veiedag idag og jeg gikk faktisk ned 0,4 kg, så nå har jeg 78.4 kg. Men jeg føler jeg var nok en gang heldig, fordi jeg ikke har vært flink denne uka heller.

Jeg gjør som Soleia sa en "light-opplegg" og føler at jeg lurer meg selv. Har jo spist som bare f.... igjen på lørdag (og fredag egentlig) så det med kveldsdisiplin kunne virkelig vært annerledes....

Vi får se neste uke! Hver dag prøver jeg på nytt å starte et nytt liv B-)

 

Det med operasjon synes jeg er ganske heftig. Hvis du ikke programmerer hodet på nytt vil det aldri bli helt bra. Hvis de åpner magesekken igjen etter noen år kan det hende hun raser opp i vekt som hun raste ned. Og da er faren for hjertekarsykdom syv ganger så stort har jeg hørt....

Slanking er jo skikkelig pes for hjertet! (det har jeg ofte tenkt på og lurt på hvor mange ganger hjertet mitt måtte slite i mine ca. 16 år med slanking...)

 

Lykke til videre, dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sliten, det er første gangen jeg setter meg ned på rompa i dag: Opp kl 0545. Minsten hadde tisset gjennom bleia, full skift på senga, dusj og ny pysj, og så legge ham igjen. (pappaen leverte i bhg senere :) )Dusje meg selv, frokost og rask gange til jobb (30 min). Full fres på dagvakt, masse å gjøre og fødsel rett før jeg skulle gå hjem. Skynde seg i butikken, handle, hente to slitne små i bhg, hjem å lage middag, spise, skifte til fotballklær, gå 20 min rask gange opp til fotballtreninga ( for ungene altså :) ). Nye 20 min rask gange etter treninga, hjem, bade de to små, sette på klesvask med vått fotballtøy, henge opp sengetøyet fra i morges, lage kveldsmat, spise kveldsmat, pusse tenner, lese bok, god natt! Hadde egentlig planer om en god biff til kvelds, med peppersaus og masse grønnsaker. Det utgikk, det ble to brødskiver og en kopp Options kakao....

 

Inntak: 1550 kcal.

Sjokkis: ingen!

Trening: 70 min rask gange

 

Det regner, regner og regner....Koser meg inne, med bena høyt!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter planen din fullt ut Soleia:

- gå tur x 3 per uke. Koste hva det koste vil.

- slutte med sjokkis for en periode.

- mer vann.

 

Og slankeoperasjon vil vi helst holde oss unna, føler dessuten at vi er altfor "slanke" til det. Skal en ha slankeoperasjon er det pga sykelig overvekt spør du meg, og der er heldigvis ikke vi.

 

Hørtes ut som om du har hatt en hard dag Soleia, der forsvant nok de 900-gramma igjen tenker jeg :)

 

I dag er det endelig en dag med blå himmel igjen, og i kveld skal jeg ut å gå tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kveldsvakt etterpå. Tenker å ha med meg en sånn ferdig-middag fra Toro som jeg varmer i mikroen, pluss et par knekkebrød og et par epler. Dagen skal nok gå fint matmessig, men rekker ikke å trene. Kjenner jeg er litt sliten etter turbodagen i går også.

Skal straks avgårde til hudpleie og napping av øyebryn. Jeg skal på surprise-party for ei venninne på lørdag, og da må jeg ta meg godt ut, må vite! :)

 

Pav- alltid så kos at du popper innom! Er det ikke deilig å si at vi er for slanke for noe??!!! Jeg er glad jeg slipper å bli skjært i. Nei, dette skal vi fikse på egenhånd..... Ha en fin dag!

 

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjedelig for tiden.. Ble syk i helgen noe som forpurrer mine planer om en skikkelig treningsuke etter en helg preget av utskeielser. Skal prøve å karre meg av gårde på trening før jobb, men vet rett og slett ikke om jeg orker. Har ikke feber, men hodet er helt på tur - skallebank så det holder- og nesen renner ++. Blir i dårlig humør av sånt, og lysten til å bli i sengen er stor.

 

Skal på 80-talls party på lørdag, men hvis jeg fremdeles er i denne forfatningen så vet jeg ikke hvor mye party det er i meg.. Huff dette ble visst et klageinnlegg:( Jaja, får håpe sykdommen forsvinner snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia! Jeg har vært inne og sniklest på tråden din et par ganger. Jeg vil bare ønske deg lykke til videre! Det går jo helt klart riktig vei, ikke tvil om det. Synes du kan være stolt av minus 2,2 kg. Leste evalueringa - om slankeoperasjon vs det å endre livsstil. Jeg støtter deg 100% . I tillegg til å faktisk gå ned i vekt, så får man også mer energi av å trene og spise mindre porsjoner og mer frukt og grønnsaker.

Selv skal jeg også ned disse "fire aktene" fra 90 til ca 70 kg. Har hjelp av amming foreløbig (baby på 4 mnd), så det går forholdsvis bra, nærmer meg første mål som er 85 kg... Men jeg har ikke lagt meg på så stramt kalorimål som deg - jeg har 2000 kcal som grense. Da klarer jeg helt fint å gjennomføre, uten å være særlig sulten eller sugen på søtt.

Her går det i olabukser med stretch -- ja-ja... Men str 44 kommer ikke jeg inn i foreløpig :). - men SNART...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du skriver en hilsen til meg! Og så artig at du også skal ned i fire etapper, akkurat som meg :). Jepp, amming er ekstrabonus når man skal ned i vekt. Jeg gikk ned 23 kg etter at minsten var født, mye pga amminga (kunne jo spise myyye!!!). Desverre har en del av kiloene sneket seg på igjen etter endt amming. Kanskje jeg bare skulle fortsatt og fortsatt, helt til skolealder?? Hehehe...Jeg sier ikke at det samme skjer deg altså, misforstå meg ikke. Man må bare være litt bevisst akkurat når amminga er over, slik jeg IKKE var, altså.

 

Skal det ikke bli herlig å få på seg nye olabuser når man har nådd målet? Altså de uten stretch....hehe. Jeg håper å være i mål til sommeren, men har lovt meg selv i denne prosessen og ikke sette så altfor mange dato-mål. Jeg blir nemlig så nedfor og demotivert hvis jeg ikke klarer det. I stedet får jeg fokusere på dagen i dag, og glede meg over at jeg er underveis :)

 

Masse lykke til videre, og kom gjerne innom mer!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...