Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Jepp- i kveld er det fest. Og kaloriene kommer til å kry...Jeg skal blande med light-brus og ikke spise kake og snacks ( det er nemlig surprise-party for ei venninne med bursdag), og så skal jeg bare forsyne meg en gang av Tapasen. Heldig for meg at jeg ikke er så glad i Tapas :)

Jeg får ikle meg en kjole fra Vero Moda som ikke sitter så aller verst, og under skal jeg ha en svart Hold- in strømpebukse..... Gøy blir det sikkert, selv om jeg hadde følt meg mer vel med mindre kilo. Men jeg skal leve i nuet!!

 

De siste to dagene har det blitt altfor mye kalorier. I dag blir det også det. Slikt pleier nemlig å skje med meg når jeg opplever oppgang på vekta, jeg gir liksom litt opp. Det er derfor jeg ikke kan gå i olabukser, for å si det sånn. Fordi jeg har gitt opp for mange ganger. Men denne gangen skal jeg ikke la meg knekke. Fra i morgen er det full rulle med kostholdet igjen, og hvem vet- hvis formen tillater det- kanskje jeg tar en tur på SATS??!!

 

 

Ha en morsom lørdag- det skal jeg!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Hei Soleia!

Hvordan gikk det på bursdagsfeiring? Jeg hadde selv to bursdager denne uka. Først på torsdag når forloveden min ble 30 år. Vi spiste meksikansk (det liker han best) og jeg må jo ikke si hvor mange kalorier det ble den kvelden....ehhmmm....

Igår ble moren min 55 og det ble fest til halv to i natt også med masse kake, skjokkis osv.....

 

Selvsagt begynner jeg på`n igjen idag, men noen ganger lurer jeg fortsatt på om jeg ikke lurer meg selv hele tiden....å alltid starte på nytt nesten hver dag funker ikke...hmmm....:)

 

Ville gjerne skrive noe mere oppløftende eller motiverende, sorry...men jeg har ikke klart å akseptere at det må en helt ny livsstil til. Og ikke bare for noen uker men faktisk, for resten av livet antageligvis....eller..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit i går kveld mtp maten. Spiste to kyllingklubber og litt salat til. Jeg hoppa galant over minipizzaer, chorizo, snacks og kake. Så det er jeg fornøyd med. Når det gjelder alkoholen ble det aaaaltfor mye. Så i dag har formen vært skrall, og trening utgikk. Har spist kanskje 800 kcal, eier ikke matlyst. Men kroppen er full av vann, det blir den alltid når jeg drikker alkohol. Når det gjelder vekta i morgen VET jeg jo at det blir oppgang etter den lørdagen. Da gjelder det å ikke miste motet, men bare begynne på igjen. Atter en gang.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... at det ikke bare er meg som har hatt en helg med mat og alkohol. Alkohol på lørdagen og mat på søndagen. Trening har det vært dårlig med hele uken pga lett influensa. Satser på ny frisk imorgen. Har merket meg at de dagene jeg trener så blir ofte helgen mye sunnere enn de ukene jeg trener lite. Tror det har med å gjøre at hvis jeg "føler" meg sunn så spiser jeg deretter, og hvis jeg ikke gjør det så går det den andre veien. Bare en teori så vet ikke helt om det er noe i det.

 

Alkohol er en skikkelig felle for meg så må jobbe med å drikke mindre på fest, og pga fylleangst og diverse. Gjorde en skikkelig tabbe i forhold til en god kamerat av meg og det er ikke kjekt å tenke på i edru tillstand nei *angre angre*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikker på oppgang, så ble faktisk fornøyd da vekta viste det samme som forrige uke. Kanskje jeg hadde gått ned hvis det ikke var for fylle-kalaset på lørdag, da..?? Vel, jeg hadde det gøy ihvertfall. Og denne uka skal bli en fin uke :) Tre nattevakter kommende helg gjør at jeg ikke skal veie meg før tirsdag neste uke. Da SKAL jeg se et penere tall enn i dag.

 

Skal på kveldsvakt- har matplanene klare for hele dagen.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To viktige ting i dag:

 

1- jeg har meldt meg på kurs med oppstart 28.10. :(. Det har jo vært planen hele tiden, det, men når jeg snakket med kursleder i dag ble det så virkelig!! Og jeg fikk ny giv til å kvitte meg med et par kilo til innen kurset begynner.Og når kurset endelig er i gang, da jävlar.....

 

2- Jeg har i lang tid nå vært altfor sløv med treninga. Jeg kjenner meg selv så godt at JEG VET at trening x 3-4 per uke er det som skal til for at kiloene skal løsne. Har brukt masse tid i dag på å psyke meg opp til å øke treninga. Starter neste uke- og gleder meg!!! ( og gruer meg, vet at det blir tøft de første ukene...)

 

Håper det går bra med dere andre som har besøkt meg på tråden?

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det går bra her...oppover og oppover...hehe...har ikke turt å gå på vekta i det siste, men er helt sikker på at det har gått opp ja, skal til jordmor i morgen så jeg får vel dommen da vil jeg tro.

 

Lykke til på kurs Soleia. Sikkert et veldig klokt valg. Går en på kurs har en mye mer press på seg for å gjøre som en skal uten alle utskeielse det lett blir uten kurs. Og tidspunktet er sikkert også veldig klokt, da går du på kurs fram til jul, og må være streng når alle julefristelsene dukker opp overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid så lett når det skal feires alt mulig rundt oss... Hverken med mat eller klær..

 

Men, var på shopping i går, fant 2 par støveletter som faktisk passet i skaftet, det er alltid et problem. Billige var de også, kun 299,- for de som var høye, og 199,- for de som var litt lavere. De var litt "rynkete" i skaftet, så det utlignet faktisk de TYNNE anklene mine i forhold til de VEL-proposjonerte leggene mine :( Utrolig nok fikk jeg i tillegg buksa oppi støvlettene!

 

Kjøpte også ny kjole på Vero Moda. Rart om vi har kjøpt samme kjole, Soleia :(

Den jeg kjøpte kostet kun 299,- og var laget med rader av "løkker" rundt hele kjolen slik at det ikke vistes en eneste valke :) Men må jo ha en hold-in strømpis under da, for sikkerhets skyld. Ble skikkelig tøfft med de høye støvelettene til.

 

Skal i 30-års dag på lørdag, skal på julebord med jobben til samboeren i nov, og fyller snart 30 selv, så den kjolen skal bli flittig brukt :)

 

Glemte nesten... Har veiedag i dag, og ned ytterlige 900 g. Tilsammen 2 kg på 2 uker. Er faktisk litt kry. Har også mistet endel cm, mest over baken. Dette lover godt for olabuksa, hehe. Har faktisk kjøpt en bukse i str 42 som er målet i første omgang. Og ikke bare få den PÅ, men at den skal passe..!!

 

Ginger

------------

29 år

1,78 m

85,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...litt tungt føles det akkurat nå. Har spist sjokkis i dag, for første gang på nesten to uker, og ellers har jeg ikke akkurat fulgt meny 2, for å si det mildt. Jeg må prøve å analysere hvorfor....Tror jeg "slapper av" litt ettersom jeg snart skal på kurs. Tenker litt sånn at " jeg tar det da...".Men det blir helt feil. Innen kursstart kan jeg risikere å gå opp en kg eller to, og da er veien enda lenger til mål. Igjen. Nei, dette er ikke aktuelt. Jeg må ta rev i seilene. Igjen. Skal sette opp en meny for morgendagen.

 

Pav- tusen takk for at du støtter meg gjennom et nytt kurs...Masse lykke til hos jordmor i morgen :(

ps- snart ultralyd? Vil dere vite kjønnet??!!

 

Ginger- gratulerer med ned 2 flotte kilo. Tipper at den olabuksa i str 42 sitter som et skudd om ikke så altfor lenge!! Stå på videre.

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig støtter jeg deg Soleia, og krysser fingrene for at du er borte herfra når jeg starter for fullt igjen før sommeren en gang :(

 

Ultralyd om to uker, synes det var litt sent, ikke før i uke 19,5, men ei venninne som har termin 4 dager før meg, skal på ultralyd 3 dager før meg, så det er vel bare sånn det er nå...Selvfølgelig (for oss da) vil vi vite hva det blir, men sist kunne de ikke se det, så da måtte vi bare finne oss i å vente...men krysser fingrene for at de ser det denne gangen. Men uansett er jo det viktige at alt er bra med minien inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å- det er så spennende med ultralyd! jeg var heller ikke på UL før uke 19+2 sist, men ble satt noen dager tilbake, så jeg endte på 18+4 eller noe :(

Masse lykke til, fortell, fortell :(

 

Å joda, jeg er nok fortsatt her når du er tilbake. Satser på at jeg da er i del 4 (79-75 kg) og at jeg- kanskje i løpet av sommeren- flytter over til hold-vekten-forumet. Men dette er drømmer mest, man vet aldri med min brokete vekt opp- og nedgangshistorie....

 

Prekæs!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det blir ofte så som så. Jeg får bite tenna sammen, og på mandag er det over, da skal jeg igang med prosjekt trening og så er det på tide å forberede seg på kurs igjen. Den 28.10 kan ikke komme fort nok!!!!!!

 

Ellers vralter jeg rundt i en svart bukse som strammer og jeg hater det. Olabuksa er min største gulrot. Gud så digg det skal bli å en dag flytte ut av de hersens svarte buksene!!!

 

Ha en strålende høst-helg

 

:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia! Er innom vektklubben hver fredag (tilhører egentlig VG sin vektklubb...). Trenger litt motivasjon før helga, så da har jeg veiedag på GR sin vektklubb på fredag, og på VK på mandag - smart :(.

Du får ha lykke til på jobbehelg!

Har observert at mange som jobber natt (f.eks jordmødre) sliter mer med kiloene enn andre. Det er skikkelig bra at du tar tak i det osv , men tror det er ekstra tøft når en jobber natt. En ting er at det blir ujevn døgnsrytme, og vanskelig å få til regelmessige vaner i fth måltider og trening, men søvnmangel/trøtthet trigger sultfølelsen, hvertfall hos meg. Særlig lyst på sukker og lys brødmat.

 

Så hilsen til meg forrige uke - og ja jeg gruer meg til å slutte å amme. Da må jeg kutte ut ytterligere 700 kcal i kostholdet :(. -Men er da også mindre sulten forhåpentligvis.

 

Men tenkte å spørre dere Olabuksejenter. Hvilken Olabukse blir det når dere/vi er i mål da? Er ikke helt inne på hvilke merker som er kule nå. Er Levis ut eller?

Skal hvertfall finne meg en DYR bukse når jeg er nede i str ca 38/40 (jada, jeans har en annen str.skala) -slik at jeg blir tvunget til å holde vekta :).

 

Er forøvrig snart i mål med første akt. Tror jeg er nede å 85-tallet nå (har ikke digitalvekt der jeg er idag, vet først på mandag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen!

 

Jepp- det med nattevakter er mitt store hjertesukk. Er vanskelig å planlegge "døgndosen" ifht mat og trening. Hormoner løper løpsk når man jobber om natta i stedet for å sove, og mat-og sukkerlysten trigges. Men jeg elsker jobben min som jordmor, og må desverre ta disse nettene som hører med, hvis jeg skal få ta imot barn :( Jeg velger å være optimist- og dessuten: de aller, aller fleste av mine kollegaer sliter IKKE med vekta til tross for turnus, så det skulle være mulig, også for meg. Men er klar over at det er vanskeligere enn for de som jobber 08-16.

 

Så var det over til noe hyggeligere: olabuksene!!! For å være ærlig så har jeg null peiling på hvilke merker som er kule, og hvilke merker som vil sitte fint på min kropp (som er det viktigste....). Jeg gleder meg til å begynne forskningen på olabukse-området når jeg er i øvre sjikte i del 4....Weeee!

Noen andre som vet hvilke bukser som er fine? Jeg driter i pris, dette skal jeg nemlig unne meg!!!!

Ellers- grattis med å snart skride over i del 2!! Flink er du. Jeg er nok stuck i del 1 en stund til, men nå ser jeg sååå fram til nytt kurs 28.10, da skal det satses tungt. Neste uke begynner mitt prosjekt fettforbrenning på SATS.....

 

H a en fin lørdag, jeg skal straks avgårde å hilse på nye verdensborgere igjen

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -jeg visste ikke at du var jordmor - bare brukte det som eksempel (siden jeg kjenner en god del overvektige jordmødre, men ikke i Akershus, da :( )

Men forstår godt at det er en jobb å bli gla i, veldig intenst vil jeg tro.

 

Du er heldig som har kort på SATS. Ønsker meg også det, men får se, kanskje jeg kjøper det når snøen kommer. Foreløpig er det mest gåing med vogn som gjelder.

 

-God vakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingaiskaffi
jeg har gått på første kjøleskap-smell igår :( Allerede!!!! Bare to dager med fornuftig mat og så finner jeg meg igjen ved kjøleskapet om kvelden med ost og brød... og så den dårlige samvittigheten idag...

 

hufff.. måtte bare berette' date=' men resten av uka skal bli bra!!!

 

Hva skjer egentlig når man bare slår av hjernen og gafler i seg selv om man vet man kommer til å angre etterpå?? Skal det aldri slutte??[/quote']

 

Dette lurer jammen meg jeg også på! Det er akkurat som om hjernen blir helt dopa en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hørt at man blir dopet av sukker (karbohydrater) eller mat...man ruser seg jo litt med mat. Man blir kortvarig tilfreds, rolig og så trøtt og så angrer man dagen etter. Hvis ikke det er dop vet ikke jeg...

Jeg kan bli så matsugen at jeg blir nesten forvirret..

 

Faktisk, jeg må berette, på første Hold-Vekten-kurset mitt, fortalte jeg hvor "besatt" jeg kan bli av mat og så mente kurslederen at jeg burde oppsøke psykologisk hjelp.

Jeg ble ganske deppa av det fordi jeg er jo ikke psykisk syk......eller er jeg...???? :o

 

Jeg vet at mat og emosjoner henger mye sammen men jeg synes det var drøyt å si sånt foran hele forsamlingen! :o

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. :o

 

Håper alt går bra med olabukse-kampen. Jeg for min del har forsonet meg med at fine jeans blir det en stund til jeg får på meg - but i will get there:)

 

Har slitt litt med vekten for tiden: litt mye opp og litt lite ned:( For å ikke bikke helt over i mentalt hysteri(!) så trenger jeg derfor nye utfordringer, og har bestemt meg for å satse på trening fremover. Utfordringen ligger derfor i å trene HVER dag i 30 dager, omtrent nesten frem til jeg skal på ferie til thailand neste måned. Trening vil då si fysisk aktivitet på ca 1 time hvor jeg forbruker passelig mye kalorier på den tiden.

 

Så langt er jeg kommet til dag 4 (etter trening ikveld). Kom tilfeldigvis til å tenke på at jeg må jo måle en eventuell fremgang på en eller annen måte annet enn vekten (den kan jo ende opp med fortsatt å gå opp eller stå stille for alt jeg vet) og jeg er ikke fan av målebånd (måler alltid feil sånn at det ikke blir riktig). Så jeg tok frem en kjole i skapet som jeg kjøpte for vel et år siden - kjempfin - men som når jeg prøvde den i sommer ikke var sjans om jeg fikk den på. Tenkte at målet må jo være å komme inn i den når måneden med trening var ferdig. Prøvde den på for å se hvor langt jeg fikk den på - og tenk den PASSET. Fikk hele glidelåsen opp og alt. Riktignok ser den ikke kjempebra ut på, men den gikk faktisk PÅ. Så nå blir målet og få den til å se bedre ut på: Ble hvertfall kjempeglad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått ned 0,3 kg, dvs. nå veier jeg 78.1 kg. Ikke så langt igjen til 70, yay!!!

 

Neste uke er jeg bortreist, så da blir det neste veiing først om to uker men jeg er motivert og tror denne gangen går det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..om dagen. Skal ha to nye nattevakter, og spisinga blir uten system. Jeg får heller ikke trent som jeg ønsker. Nå bare rå-gleder jeg meg til nytt kurs 28.10. Jeg gruer meg til å gå på vekta da, iiiiik!

Skal gå 4 kurs innen sommeren. Klarer jeg å gå ned 4 kg per kurs ( 0,5 i uka ) på disse kursene, har jeg brent vekk 16 kg innen sommeren. Det må være målet mitt!! Ikke ueffent det?? Da gjelder det å stå på: registrere alt matinntaket+ trene 3 ganger per uke. Gleder meg masse, vil opp av denne vonde sumpa jeg er i nå...

 

En positiv ting opp i alt: jeg- sjokomanen herself- har kutta all sjokkis!! Og det går bra, dere!! Måtte det bare vare....

 

:o:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Soleia, uffattelig flink du er som har kuttet all sjokolade :o Det er ikke lett det kan jeg skrive under på jeg også. Jeg har forresten ikke spist sjokolade på lenge jeg heller, ingenting i helga, og ingenting på et besøk på mandag hvor sjokoladen sto på bordet hele tiden.

I går hadde jeg besøk av to venninner, så jeg satte et fat med ananas og melon på bordet, og gjett om det forsvant. Kjøpte meg en slik ananasdeler, den var helt utrolig, og kan virkelig anbefales. Tidligere har ananas blitt mye gris på bordet syns jeg, men nå var det helt supert :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det?

Leste at du hadde mye på tapetet og fikk ikke trent så mye.

Sånn er det for meg også for tiden; fikk ikke bevegd kroppen noe særlig forrige uke, og det kjennes ikke godt. Føler meg ikke akkurat spretten. Og merker jeg blir stressa av og være så stressa at jeg ikke får tid å trene.

Idag tenker jeg som så at jeg må være tålmodig i stressede perioder, og ikke gi opp, selv om det er tungt.

Og så jeg tenkte at jeg skulle innom her å sende noen positive vibber i din retning; høres ut som du har en bra plan med 4x kurs frem til sommeren. Høres ut som både håndterbart og realistisk mht vekttap.

Tenk det Soleia - med minus 16 kg til sommeren......så deilig!

Tenk den følelsen å være kvitt så mye....

Tenk på de olabuksene.....hvordan de da sitter.

Jeg vil også!

Og jeg blir med å heie på deg!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste to ukene har vært blytunge, og jeg har falt tilbake i mange gamle uvaner. Nå begynner kampen om å komme tilbake til rett spor igjen. I morgen starter endelig kurset mitt, og jeg aner en liten motivasjon snike seg fram igjen. Jeg guer meg som en bikkje til vekta, men jeg må bare se sannheten i hvitøyet. Og så må jeg brette opp ermene. Jeg har en jobb å gjøre. En stor og viktig jobb. Bare for meg selv.

 

Hei Julianna- og tusen takk for kjempekoselig hilsen! Jammen ga du meg ikke et ekstra piff for å sette i gang igjen, tusen takk!! Hvordan går det med deg om dagen? Har du langt igjen til målet? Hadde vært koselig å følge deg fremover, og inn i olabuksene :)

 

Jeg kommer tilbake etter kursstart i morgen.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkere enn før- her kommer Soleia!!!!

 

Kommer akkurat tilbake fra kurs, og det var helt herlig å komme dit. Kursleder er hyggelig og oppbackende, men også passelig streng og bestemt. Det trenger jeg :). Jeg fryktet det verste da jeg entret vekta, men det var "ikke mer" enn opp en kilo. Ikke morsomt, men jeg har sklidd heeelt ut i to uker og kommer rett fra nattevakt ( som gir vann i kroppen), så alt i alt...ok.

 

Uansett- jeg er kjempemotivert!! Jeg skal i alt ned 19 kg. Hvis jeg tar av 4 kg på 4 kurs er det 16...Skulle være overkommelig med meny 2 og trening 3-4 ganger per uke. Jeg har tenkt og grublet lenge på om jeg skal sette meg mål eller ikke. Så gikk det en lynende faen i meg som sa: " hvorfor ikke?? hvorfor skal du ikke tåle det, hvorfor skal du ikke stille litt krav til deg selv, også på dette området"??

Jeg stiller nemlig høye krav til meg selv ellers, både på jobben som jordmor eller som mamma til trolla mine. Og hvorfor ikke når det gjelder til kroppen min, og helsa mi også??!! Joda! Jeg skal sette meg mål! Og ikke bare det, jeg skal nå de!! Så følg med folkens...

 

Dagens vekt : 94,1

16.12 ( kursslutt) 89,9 - og over i Del 2.

 

Dette vil si ned 4,2 kg på dette kurset. I tillegg har jeg klare planer om nedgang i jula, det klarte jeg faktisk i fjor. Denne jula blir det endel jobbing og lite selskapeligheter, men det kan man jo snakke om nærmere juletider.

 

Vel, hei og hopp, ny nattevakt venter. Jeg skal ha med matpakke for første gang på lenge: digg kyllingsalat med fullkornsris og gode klementiner.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Har sniktittet på tråden din siden du begynte her. Du er super !!! Synes det er supert at du starter på kurs. Lærer masser av det. Du er virkelig flink og målrettet nå. Bruk det. Dette kommer til å bli så bra. Og du kommer til å elske olabukser. Kjøpte 10 stykker bare etter første mnd, tror jeg :-)

 

Er SIKKER på at du greier dette, Soleia. Du er i stimen. Heier på deg !!! Lykke til.

 

n025.gifh040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...