Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest charliemor

Ja, det er godt å se at vekta er på vårt parti :P Gratulerer med nedgangen, valmue. Sikkert deilig å se 62-tallet! For meg var akkurat det tallet en magisk grense; et tall jeg hadde drømt om i årevis.

 

Beltestramming: Ja, også jeg merker det på beltet at midjen har blitt smalere. Jeg bruker nå et belte som i noen år ikke var stort nok for meg. Nå har jeg det på nest innerste hakket :D

 

Når det gjelder klesstørrelse, så vet jeg ikke helt hvor mange jeg har gått ned. Vet bare at str. 42 i skjorte nå er stort. Før satt den som et pølseskinn. For ikke å snakke om BH. Jeg har måttet kjøpe meg to mindre, fra c til b-cup. Og så har jeg kjøpt meg en treningsbukse i str. s. Sitter supert - hadde ikke gjort det for et halvt år siden! Eller for å snakke om ettersittende gensere: Før kunne jeg overhode ikke tenke tanken av å gå med en uten noe utenpå. Nå er jeg nesten der, nesten uten bilringen min. Med rett bukse kan jeg gå med ettersittende genser uten å være flau!

 

poitre: Grattis med treningslysten!

 

2rill: På tre uker har du gått ned 2.8 kg. Det er jo en super nedang! For meg er det et ideal å ikke gå ned for mye. Jevn nedgang på mellom 0.4-0.8 synes jeg er veldig bra. Grete Roede snakker om 0.5 til 1.0 kg i uka, men tar også høyde for at vekten kan stå stille i perioder eller gå noe mindre ned. Jeg tenker at når vi går ned pent og rolig, er sjansen større for at vi klarer å beholde vår nye vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Valmue skriver at en kan spise litt nøtter for å få nok kcalorier til kvelds.

Gjorde det til å begynne med jeg også, men fikk da litt "stramming" av min vektveileder. Nøtter er nei mat, og da skal en bruke av kosemerkene. Skikkelig synd, for nøtter er jo så godt. Frukt til kvelden fikk jeg som tips, kiwi og banan inneholder noen kcalorier. Og sammen med litt eple, blir det en god fruktsalat.

 

Ellers så ønsker jeg alle ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badenymfen

Hei alle sammen!

 

Datt visst litt av slankekarusellen en liten stund jeg :D Jeg har vært flink å trene siste måneden, 3-4 ganger i uken, men er ikke flink med maten, så nedgang er det verre med.. men litt har det nå blitt.

Siste veiings viste 65,3 kg, ned 1,7 fra starten. Livvidden er redusert med rundt 1-2 cm.

 

Jeg har sett på energikalkulatoren, og kommet frem til at jeg med ca 10 trimpoeng i uken forbrenner rundt 2100 kalorier, og derfor burde spise ca. 1600 kalorier. Høres dette riktig ut? Jeg er forresten 25 år :)

 

Nå er planen å føre litt mer kontroll på matinntaket, og se om det ikke skjer et lite under eller to :P

 

Badenymfen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Til å ha ´dotti´ av slankekarusellen, må jeg si at du har klart deg bra! Jeg har fått deg med i vårt skjema (litt lenger ned her). Ganske morsomt å se vår fremgang :P

 

Det høres fornuftig ut med rundt 1600 kalorier om dagen når du forbrenner 2100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente på 21 med en herlig datter på 11 mnder:D

 

Kun 159,5cm over bakken.. Men sier jeg er 160, for det det skal vel rundes oppover?

 

Tenkte meg nedover til 55 kg, i 2006/2007 hadde jeg klart å komme meg ned fra 83 kg til 57 på det minste og da hadde jeg fremdeles en bilring.. hehe.. Da trente jeg ikke styrke så kan være jeg blir fornøyd før, det ser jeg etterhvert.

 

Har gått ned 1 kg denne uken, veiedag er på fredager fra 69 til 68 :P totalt har jeg gått ned 7kg etter fødselen

 

gleder meg til å nå 65kg i første omgang

 

Håper jeg kan henge meg på her :D

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badenymfen

Bare for å se hvordan jeg ligger an når det gjelder matinntak førte jeg inn dagens mat i mat-registreringen.. Det ble godt over 2000 kalorier, og jeg har knapt spist middag idag pga dårlig tid... Skyldes kanskje en halv napoleonskake til "lunsjdessert" og sjokkis etter trening, men likevel..

 

Fra nå blir det sjerpings! Har ordnet meg en liten gulerot; har kjøpt meg tre nye, herlig fargerike bjørn borg truser som ligger i skuffen og venter på at jeg kommer under 65kg. Ikke lov å bruke de før det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, hei og velkommen til oss j18! Jeg har tatt deg inn i vårt skjema. Skrev 160 cm, jeg! Selv fikk jeg høre en gang for tredve år siden eller så, at jeg var 159.5 cm, men etter en måling her i heimen sist uke, har jeg nå rundet opp til 160 cm, jeg også :P

 

Badenymfen: Ikke dumt å notere! Særlig ikke om en synes vekta står stille eller går noe oppover. Nå har jeg hatt en uke uten notering... Hvordan vil det gi utslag på vekta til mandag? Jeg kan love dere, viser vekta mer enn sist mandag, er det rett tilbake til notering!!! Jeg er hard mot meg selv der: Når jeg først noterer, så noterer absolutt alt jeg putter i meg. Ikke rom for å narre meg selv da!

 

Så er det atter snart lørdag. Det er den store dagen for støvsuging og vask av huset her i gården. Det gir trimpoeng :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tenkte vi å kjøpe et akebrett til småen og teste det ut :D

 

Vekten min viser 68 jeg kunne bare drømt om 60 foreløpig :P

 

-1 kg fra forrige uke :)

 

Jeg tenkte å skrive opp alt jeg spiser i 2 uker, for å se om det gir resultater, synest det er enklere å ikke overspise da, for det ikke er flere kcal igjen. Magen gir ikke alltid beskjed når den er mett, og jeg blir av og til veldig opphengt av mat, at jeg bare må spise noe.

 

fisk spiser jeg men frukt og grønt er det lite av.. kanskje 1-2 frukter om dagen.

 

God helg :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye! Og inspirerende å lese hva "dere gamle" skriver, som alltid. Jeg har et stort problem: Harddisken har tatt kvelden, så jeg er uten pc en periode framover. Dere kommer derfor til å høre mindre fra meg den nærmeste tida. Akkurat nå låner jeg PCen til en venninne. Siste nytt fra meg: 61.5 kg idag! Hurra! Det er sju år siden jeg har vært under 62 kg! :P

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere plass til en til i gruppa??

Har nå pløyet meg gjennom alle sidene i dette forumet, veldig mange som har vært med lenge. Syns dere har fått til ei flott gruppe med oppmuntring, ros og gode tilbakemeldinger til hverandre :P

Litt om meg: Er 48 år og startet her i vektklubben den 5. januar. Vekta var da 60kg og midjemålet 77. og jeg er 159cm Høy/Lav. Målet er 52 kg. Har prøvd å følge opplegget til GR når det gjelder både matinntak og trimpoeng. Jeg kan desverre ikke trene på treningsstudio for tiden på grunn av rn prolaps i ryggen, men prøver å komme meg ut på tur i marka så ofte som mulig. Har derfor klart å oppnå 7 - 8 trimpoeng pr. uke.

De tre første ukene gikk det fint med slankingen, minus 0,5 kg pr. uke. Den siste uke sto derimmot vekta nesten stille..bare 0,1kg:( Så nå er vekta 58,5. har veiedag hver fredag, midjemål 75.

MEN, er positiv til større fremgang etterhvert. (tror kanskje de fleste opplever liten/ingen nedgang enkelte uker.

 

Klem fra Lise:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har målt et par cm over navlen, men jeg er lagt smalere 7 cm over navlen. Hvor måler dere? Det utgjør mellom 5 og 6 cm.

 

Hva slags klesstørrelse bruker dere som ligger under 60 kg? Jeg synes bare en del av dere skal så langt ned i vekt, og det må da bli bare små fjær igjen av dere?

 

Ellers har vi hatt en fin søndag, med gå/spark-tur og snømåking. 2,5 trimpoeng det også. Snømåking er forresten bra trim. 50 kal pr 10 min, så det er bare å ta skuffa fra gubben og gå i gang. Ble ikke skitur i dag, for mye nysnø og det snør fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, vi har alltid plass til en til her inne blant oss som ser verden fra ca 160 cm-høyden :P Du snakker om dårlig nedgang siste uke. Du har helt rett i at det går ikke alltid så fort nedover. Noen uker står det stille. Noen uker går endog vekten oppover. Dette kan ha å gjøre med mensen som er i anmarsj. Noen har også pekt på at dager med mye saltinnhold kan ha bundet opp ekstra mye vann i kroppen. Er vi dog tro mot opplegget til Grete Roede, viser all erfaring at det vil gi resultater :D

 

soettan: Herlig med 61-tallet!!!!!! Grattis! Og kondolerer med harddisken.... PCer er allrighte ´dyr´ så lenge de virker. Når de ikke virker derimot......

 

I dag har jeg måkt så det griner etter! Først måkte jeg utenfor eget hus en times tid. Så var det den eldre nabokona som jeg kjente jeg skulle hjelpe med måkingen. Da jeg kom hjem etter snømåking - og kaffe m/ LITT julebakst til - var det snødd så mye at det var bare å måke egen tomt en gang til! Så inn og støvsuge huset sånn nogenlunde. Så i dag har det blitt noen trimpoeng :) Og ennå er det en skitur som venter i marka. Den blir dog ikke så lang. Bare kjenne på snøen og trekke inn litt frisk luft :)

 

------------

 

Midjemål: Jeg måler ca 2 cm over navlen.

 

Klesstørrelse: Jeg veien nå 59.4 kg og tipper jeg ligger på en 40-størrelse. Jeg er kraftig bygget; blir aldri noen fjær! Skal altså ned til 57.0 kg. Regner med at jeg da kan klare meg med 38-størrelse. Noe mindre er ikke ønskelig for meg. Jeg har en søster som er så vidt høyere enn meg. Vet ikke vekta hennes, men tipper den ligger rundt 50. Hun er mer i "fjær-klassen"! Men vi er ulikt bygget. Jeg mer tett, hun mer spagetti....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg Googlet, og googlet enda mer og fant dette spm stilt på en nettprat.

 

"Hei Jeg lurer på hvor skal man måle midjen. Så i forumet at en nevnte to cm over navlen. Jeg tok over navlen før jeg leste dette. Kan du si hva som er korrekt?"

 

Kjaere Tintin Det er korrekt aa maale midjen rett under det laveste punktet paa ribbebuen. Dette vil tilsvare omtrent 1-2 centimeter over navlen Hilsen grete"

 

Og konklusjonen er; jeg har mye lavere navel enn det der. Men jeg vet jo at jeg ikke kan bruke bukser med normalt liv, for da får jeg livet under armene. Og ut fra den måten der, så er faktisk midjen der jeg er smalest. Så oppdatert midjemål kommer tirsdag, og da har jeg krympet masse. (måler ikke nå etter pizzakos med familien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten :D Ser at idag at viljen min har falt drastisk.. Spist mat hver halvtime og stoppet å regne da jeg var oppe i 1500 kcal kl 16.00.. Derfor tenkte jeg å få et ekstra trimpoeng imorgen, så slipper jeg å få så dårlig samvittighet.. Så da er det lett aerobic 30 min og 30 min styrke.

 

Hva gjør dere når lysten for å spise mat blir så stor?

Hva kan en gjør for å ikke "sprekke"? Er ikke nødvendigis sulten heller.

 

Ha en fortsatt fin helg :P

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Du høres ut til å ha litt samme problem som meg. Du kjedespiser. Løsningen er rett og slett å finne noe annet å gjøre når du får lyst til å spise. Vask klær, tørk støv, les bok, se tv. Ved å holde deg sysselsatt så vil ikke behovet for kjedespising være så stort.

 

Du må rett og slett finne ut hva som trigger spisingen din, og så ta det derfra.

 

For å ikke sprekke har jeg lørdag etter 18 som spisedag. Frem til 18 teller jeg kalorier, etter så spiser jeg det jeg har lyst på, men med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Her var det jammen mye aktivitet! Det var hyggelig å se badenymfen tilbake og jammen er det kommet et par nye også! Gøy!

Selv merker jeg at jeg blir alt for lite strukturert i helgen. Måltider og vanndrikking sklir litt ut. Klarer så vidt å holde meg innenfor kaloriene totalt, men det blir færre måltider når jeg sover halve morgenen. :P

 

Midjemålet tar jeg der jeg sett rett forfra er smalest. Det er vel det som er midjen? På meg er det tilfeldigvis også to cm over navlen.

 

Nå skal jeg gjøre litt husarbeid! Hvordan fører jeg det som trimpoeng? Eller er det regnet som hverdagsaktivitet?

Ha en fantastisk søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med aktivitet på nettet! Midjemål - jeg også måler der jeg har min midje (den er tydelig på meg). Det er mye mer enn to cm over navlen, vi er ikke likt skapt. Det viktigste for meg er å se at jeg krymper, og dersom jeg måler på samme sted hver gang, så ser jeg endringen:).

 

I går - lørdagskvelden - nøt jeg mine to pils light med god samvittighet etter Charliemors innlegg etter forrige helg! Takk for den Charliemor :P

 

Det der med overspising er ikke enkelt. I stressede perioder har jeg en tendens til å småspise "gode saker", kanskje for å roe meg eller kanskje fordi jeg synes at jeg fortjener det siden jeg har det så stressende, og jeg vil jo ha det godt. Det er i slike perioder jeg legger på meg. Sover dårlig gjør jeg også når jeg er stresset, og jeg har lest at for lite søvn fører til at kroppen har en tendens til å ville legge på seg. De gangene jeg har klart å snu dette mønsteret, har vært når kreftene har kommet igjen f.eks. etter en god ferie, når hverdagene kommer og rutinene skal falle på plass igjen. Da har jeg "brettet opp armene" og bestmet meg for at NÅ ER DET SLUTT. Og da har jeg klart å overstyre trangen og etter en stund (1-2 uker) er jeg tilpasset det nye spiseregimet. Jeg fortsetter å spise ofte, men lite og sundt i stedet for mye og usunt.

 

Nå etter tre uker med Grete Roede føles det veldig godt! Jeg tror det er mye kunnskap i å ta et kurs. Tross alt kan vi spise ganske mye dersom vi velger de rette matvarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg fører husarbeid (type vaske gulv, bad, støvsuge) som "gange, middels". Om det er rett, vet jeg ikke, men så hakkandes gæli kan det vel ikke være! Hvordan fører dere andre husarbeidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Etter en liten diskusjon på temaet her i sofaen kom vi fem til at kanskje "Stavgang, rolig" er mer riktig på husarbeid? Vi bruker jo armene ganske bra med både støvsuger og langkost. Er det noen som har prøvd å bruke pulsklokke å måle med? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg tar helt klart husarbeid inn i trimpoengene! Da snakker jeg om 3-4 timers husarbeid hver lørdag. Det består av støvsuging høyt og lavt, risting av tepper, banking av puter, vask av bad.... Etter de 3-4 timene skal jeg love dere at kroppen er god og varm, for ikke å si svett :P Derimot fører jeg ikke opp den støvsugingen jeg måtte foreta midt i uka om det har kommet for mange hybelkaniner og smuler på gulvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badenymfen

Husarbeid ja.. den som hadde vært så flink! Her løper hybelkaninene vilt omkring, jeg har eksamen på tirsdag, og satser på å gjøre en skikkelig husmorinnsats når den er overstått! Det trengs...

Denne helgen har jeg bare sittet og lest, lite trimpoeng å hente der desverre.. Dagens husmorarbeid har vært å putte fiskgratengen i ovnen og sette på poteter. Men nå blir det ny uke og nye muligheter!

 

Når det gjelder midjemål måler jeg sånn ca to cm over navlen, og ikke lengre opp der det er smalest. Det er litt mer å ta av lengre nede :P Enda verre er det faktisk under navlen.. måler forsåvidt der og jeg, kjekt å se at bilringen krymper litt etter litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vaskedag imorgen og da skal jeg forsøke å gi 100% arbeidsinnsats i 1 time da jeg har en 2 roms på bare 45km. Det blir litt frem og tilbake, da jenten min ofte henger rundt beina mine når jeg forsøker å gjøre noe :P Menmen :D

 

Tenker jeg tar på meg pulsklokken for å se hvor mange kcal det gir :)

 

Doppler: takk for gode råd, det skal jeg forsøke meg på, og før kl 18.00 på lørdager hadde kanskje vært noe for meg, kanskje også på søndagen.

 

2rill: Kanskje jeg burde gi meg et par uker, dette er første uken jeg har notert alt i hverdagen og vært veldig flink, mens i helgene har det tatt helt av siden jeg "har lov" men å begrense inntaket er litt vanskelig. Kanskje jeg burde spise litt mer i hverdagen, slik at jeg ikke blir så "sulten" etter alt det usunne i helgen?

 

Ser at alle har gjort en god jobb denne uken, gratulerer med gode resultater..

 

Kjekt å se at dere er så flinke :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...