Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Natt til mandag og hjemme igjen. Kofferten er pakket ut og satt på plass. Jeg har bodd på hotell i 7. etasje og eneste trappen jeg fant, var en vindeltrapp. Den løp jeg ned en gang og var helt svimmel da jeg kom til 1. et. Etter det ble det heisen - opp og ned! Men tirillill, jeg skal GÅ likevel. Takk for oppmuntrende ord! Godt å høre at andre kjenner seg igjen i mønsteret. I morgen starter jeg opp min skritteller, og skal dessuten undersøke timene som er på Friskis og Svettis. For i dag var vekten 68 kg! Den har bare fløyet opp fra 64 på kjempekort tid. Jeg tror 02.02.2009 er perfekt dato for å ta nakkegrep på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

02.02.09 er en kjempeflott dato:) :)

 

jeg er 400g opp, etter 3 kjempetøffe skiturer fra torsdag til søndag.

Over min begripelse:(

 

men må innrømme at slike turer krever endel mat - og så ble det noen vinglass om kvelden:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mer enn LITT kan jeg ikke påberope meg. Var kjempeflink til middag - da var jeg skrubbsulten, og kom hjem til panerte, stekte kylling-et-eller-annet som smakte himmelsk og fett! Spiste for sikkerhets skyld to store biter. Da var det liksom gjort, og det ble et par vinglass.

 

Kokko - du fortjente ikke 400 gram opp når du har vært så flink. Jeg har gått med skritteller i dag, og har gått 1/2 time i 10-11 kuldegradet. Og så har jeg drukket 1 liter vann, og det merker jeg på andre måter! Veier meg i morgen tidlig. Blir spennende, for sist var jeg over 68 (!) - det er 4 kg for mye - minst.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om denne tråden er midt i blinken for meg! Jeg skal ned ca. 5 kg til. Jeg er 50 og er 175 høy. Har veldig spinkel beinbygning, så kiloene begynner å synes rundt magen allerede rett over 60 kg...

 

Har tidligere gått ned 12 kg på kurs i 2004. Noen av dem har sneket seg på igjen, noe jeg ser er ganske vanlig... :)) Har vært så heldig å få med meg min kjære på dette, og hittil har vi vært kjempeflinke! Måtte det bare fortsette... Er nå nettopp startet på tredje uka. Han har gått ned 2,4 kg og jeg 1,5 på de første to ukene. Så vi er veldig happy foreløbig. ;-)

 

Ser at for oss er løsningen å skrive opp alt. Ellers er det så fort gjort å putte i seg litt godis nå og da. Og vi er noen ordentlige godtemumser. Er ikke lenge siden jeg også holdt på med å gjøre slutt på kransekaka og konfekten etter jul...

 

Og trimpoengene er jo det morsomste å registrere! Men det er vanskelig å få til noe særlig mer enn 6- 6,5 i uka synes jeg. Jeg bruker pulsklokke, og må trene hardt (over 80% av makspuls) i en time for å få til to trimpoeng. Litt misunnelig på gubben, for der kommer trimpoengene (og eplene :-) ) raskere, siden han er tyngre enn meg.

 

Det ble et langt startinnlegg...

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et koselig og informativt førsteinnlegg:)

 

Bare fortsett slik!!!

 

Så flink du har vært! Ja, dere begge!

 

Gleder meg til å høre hvordan det går for de også fremover.

 

I dag veide jeg 400g mindre enn i går. Men så drakk jeg mye vann og var mye på toa.....................

 

Jeg skal ha venninne-60-årslag til torsdag. Noen forslag til bespisning?

har lurt på en fiskerett. Kan jeg da ha røkelaks til forrett? Eller blir det for mye fisk? Jeg er selv veldig glad i både å fiske fisk og å spise fisk! men vet jo at ikke alle har det på samme måten:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kokko!

 

Hyggelig å få tilbakemelding!

 

Du kan sikkert bruke røkelaks til forrett, men da ville jeg valgt en mager fisk til hovedrett. Både for kaloriene :), og for variasjonen.

 

Ellers lager jeg ofte en enkel lakserett i form, som jeg mener kommer fra en Grete Roede bok.

 

Legg posjonsstykker av laks i en ildfast form. Legg halve skiver av sitron mellom alle fiskestykkene, ganske tett, også langs kanten. Strø salt, pepper og litt tørkede urter på fisken. Legg en klatt lettrømme på hvert fiskestykke, og strø over revet sitronskall og rosépepper. Stek i ovn ved 200 grader i ca. 15 - 20 minutter. Enkelt å lage til mange, og veldig godt!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg, nussen. Mønsteret du beskriver med først å gå ned, for så langsomt å snike seg opp i vekt igjen, er vel kjent stoff for mange av oss. Men VI gir oss ikke, og det er så positivt.

 

Etter å ha lest ditt innlegg, tenkte jeg at vekten sniker seg sakte opp hos min samboer også - hvilket han uttrykker bekymring for hver gang dressen skal på. Etter å ha forhørt meg om interesse hos han, har jeg meldt han på slankekurs hos GR. Det tror jeg blir kjempebra. For det er han som lager maten hjemme hos oss, og blir han gearet på sunt kosthold, vil jeg få mye gratis.....

 

Dette blir spennende. Han begynner på kurs i mars, så inntil da må jeg prøve å holde stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Markise, og alle dere andre!

 

Lurt å melde samboeren på GR kurs. Min mann klarte ikke å bli med på opplegget da jeg gikk på mitt første GR kurs, men gikk på to kurs selv ca. 2 år senere. Han fant da ut (som alle vi andre) at det virker! Så derfor var det ikke vanskelig å få ham med denne gangen!

 

Var selv på en liten utskeielse i går... Var i opereaen, med middag først. (Treretters :-))) Kjempegod mat, men litt vanskelig å tippe kaloriinnholdet. Og ligger det først på tallerkenen, så spiser jeg opp... Man er jo godt oppdratt.. :-) Særlig sjokoladetrøflene til dessert var nyyyydelige. Så nå er det skjerpings resten av uka!

 

Tvi, tvi alle sammen!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten pause i forberedelsene til i kveld.

 

Det blir fylte eggehviter med røkelaks og kaviar til, kalkunbryst og bløtkake.

Slankemat??? hm.....................

 

Håper jo det blir godt!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk!!! :P

Selve dagen er fredag 13. Da skal det feires med familien.

 

Maten i går ble nydelig!

 

I dag har jeg fri, startet med 1t 10min spinning på Spenst.

 

Temperaturen sitter enda i kroppen, selv om det er en stund siden jeg dusjet:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese innleggene til alle dere som er kommet med. Her er det travle damer som er fulle av ambisjoner! Fint å lese om andres erfaring med mannekurs, for jeg håper jo på at det skal bli fundamentale endringer i menyen fra og med 9. mars.......Ellers lurer jeg på om dere har faste spiseopplegg? Selv prøver jeg meg på 30 g. brød x 3 med variert pålegg, mager middag, 1/2 boks cottage cheese m. tyttebær el. eple til aftens. Men jeg drikker kanskje litt for mye vin - 1 -2 glass i løpet av en dag - for vekten går ikke særlig mye ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått til jobben og vært på spinning: 5 trimpoeng :)

 

(klapper meg selv på skulderen)

 

vekta viste stillstand i dag, etter at jeg hadde gått ned de 400g jeg gikk opp.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen og veiingen er gjennomført. Ned 800 g!! :-) Veldig fornøyd. Min kjære hadde gått opp 200 g, men vi fortsetter ufortrødent. Han hadde jo gått ned 1,5 forrige gang, og kan det bli sånne resultater.

 

Jeg spiser ikke det samme hver dag, men følger meny 1-2 hos Grete Roede. Det er faktisk veldig viktig å ikke spise for lite heller! Da sparer kroppen, og man går ikke ned. Og sammensetningen er viktig, har jeg erfart... Man kan ikke bytte ut 200 kal. fra brød og sunt pålegg med sjokolade, da blir det ikke samme resultat.

 

For meg nytter det ihvertfall ikke å ikke skrive opp. Jeg veier ikke alt slavisk, for etterhvert vet man sånn ca. hvor mye ting veier. Men forsøker å veie potet, pasta og ris. Det er faktisk veldig enkelt å skrive opp maten her inne, og for oss går det litt sport i det etterhvert! For ikke å snakke om trimpoengene!

 

Ellers koser vi oss ganske mye lørdag og søndag og prøver å være flinke resten av uka. Hittil har det gått bra!

 

Nå høres jeg vel veldig snusfornuftig ut i dette innlegget, men for meg er det ikke lurt å veie seg hver dag. Da blir man så opphengt i den vekta, og den endrer seg i forhold til mye i løpet av dagen. Så nå er det kun veiing mandag morgen!

 

Lykke til videre alle sammen!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble så stille her etter at jeg kom inn, så jeg tenkte kanskje at folk ble litt overkjørt...

 

Men jeg holder nå på. Har ikke gått ned mye etter de 800, kun 100 gram forrige mandag, men nå er det veiing igjen i morgen, så da håper jeg det går bedre. Det samme for min kjære. Vi har også opplevd tidligere at vekta plutselig står stille eller går litt opp igjen etter et par uker. Tror (og håper...) at dette skyldes at kroppen stabiliserer seg til nye matmengder og oppstart med trening. Det siste vet jeg at binder en del vann i kroppen.

 

Hvordan hadde du det på ferie Kokko??

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at du fortsatt er inne, Nussen:) Dere kommer i siget igjen, når bare kroppen får vent seg til riktig og stabilt matinntak.

 

jeg hadde det helt topp: varmt, sol, gode bad, mange opplevelser, god mat og godt drikke.

resultatet var 2kg opp, men for å være ærlig: det var verdt hvert gram :)

man blir jo 60 kun 1 gang!!!

 

Nå skal både jeg og Mannen sammen prøve å gå ned. (Han gikk også opp i ferien)

Vi har laget en felles tabell der vi skal skrive inn vekt hver mandag.

jeg har jo også siden min her inne. men dette andre kommer i tillegg.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 53 år og sliter med å gå ned de siste 2-3 kg. De overflødige kiloene sitter rundt magen og ryggen og er veldig dissete. Jeg er 168cm høy og veier i underkant av 59kg. Målsetningen er å komme ned til 56kg. Har prøvd i mange uker å gå ned, men har ikke klart det. Nå må jeg gjøre noe mer drastisk for å klare det. Første skritt er å skrive opp alt jeg spiser selv om det er tidkrevende. Har erfart at det er det eneste som hjelper for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei birkebeiner

Heng deg på, klart vi har plass!!!

 

Lurt å være inne så ofte du kan, for da får du inspirasjon til å fortsette, istedet for å føle deg alene og dette av lasset.

 

du har jo ikke så mye som skal av, men slikt føler man jo selv.

Lykke til:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har det vært veiedag igjen... Faktisk opp 200 gr denne uka. Litt merkelig, men tallene er der. Har gått ned en cm til rundt livet, så får vel være fornøyd med det. Har fortsatt gått ned 2,2 kg tilsammen...

 

Har trent ganske mye og er ikke sikker på om vektoppgangen kommer av væskeansamling på grunn av det eller at jeg har spist litt for lite... Jeg har bestemt meg for å spise så riktig jeg kan denne uka også, så får vi se. Kommer til å trene en del denne uka også, men lengre treningsøkter med lavere puls. Det er jo best for fettforbrenning og også for grunntrening av hjerte og lunger. (Har jeg lært av en sykkelinstruktør på SATS....)

 

Min kjære hadde gått ned 300 gr, samme som sist, så det går da riktige veien. :-)

Han har også gått ned 6 cm rundt livet siden vi startet.

 

Litt dårlig motivasjon blir det allikevel da vi ikke får bedre resultater på to "flinke" uker.

 

Birkebeiner: Jeg skal også bare ned ca. 4 kg til... og de er vanskelige. Enig med deg, alt må skrives opp. Ellers blir det fort både for lite og for mye. Lykke til!

 

Kokko: Flott at du har hatt det fint! Skulle bare mangle også da, med sol, strand og god mat og selvfølgelig godt selskap. ;-)

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokko. Takk for råd. Selv om jeg ikke har tid til å skrive så ofte, vil jeg være inne på siden og titte. Har begynt å skrive opp kaloriforbruk på nettet og da er det veldig enkelt å ta en titt på diskusjonsforumet i tillegg. Det hørtes som du hadde en fin 60-årsfeiring. Regner med at du lever lenge på den.

 

Nussen. Stå på videre. Kroppen trenger en "hvilepause" innimellom. Husk å drikke mye vann selv om det kan være en utfordring. Et annet tips er å dele opp måltidene slik at du holder forbrenningen oppe. Hvis du drikker light-produkter bør du kutte ut det fordi lightprodukter inneholder stoffer som gjør at matlysten økes. Men dette vet du kanskje allerede.

 

Jeg har veiedag på tirsdager. Gikk opp 200 gram fra sist uke. Har endelig fått motivasjonen tilbake, så jeg håper det vil slå positivt ut på vekta neste uka.

 

Ha en fin ettermiddag alle sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at dere skriver litt:)

 

jeg har egentlig vært flink i dag med maten.

men en av dem jeg jobber med, hadde med seg spennende mat fra sitt hjemland.

Kunne ikke la være........................

 

I tillegg tok jeg en sjokoladebit til kaffen:(

 

Forstår unge som plutselig stikker fingeren i halsen. Skal ikke gjøre det, men angrer på sjokoladen - og så kort som gleden varer!

 

Forøvrig: Etter 2 døgn hjemme var "flyvannet" som hadde samlet seg i kroppen, ute. Så da var jeg 1 kg ned. men fremdeles er det 1 kg over det jeg var da jeg reiste.

Men den kiloen må bare passe seg, for nå kommer jeg og tar den:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...