Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Blir litt annerledes trim i disse dager. Ikke treningsstudio, men går ganske mye. Rart med det i en liten by - avstandene gjør at det liksom blir for dumt å ta bilen. Dermed blir det litt flying hit og dit. Og så prøver jeg gjøre et minimum av knebøy og noen andre øvelser hver dag. Sånn får det være.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flying hit og dit er ikke å forakte, - i tillegg kan det være ganske hyggelig. Jeg går også mer etter at det ble slutt på å kjøre til jobb. Respektabelt og beundringsverdig om du i tillegg får noen knebøy mm i løpet av dagen, det er slikt som er enkelt å gjøre men vanskelig å komme å gjøre/gidde!

Flott høstvær her også, men veldig høstlig og solen gir ikke noen særlig varme lenger når den viser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig sol og fint, men mye vind og sjøen går kvit. Deilig med dunjakke, med boblevest under, samt skjerf og godt tovede vanter. Pluss lue :)

 

I morgen blir det østlandets milde værtype igjen. Fint det også. Blir godt å komme hjem til mannen/kokken og få litt ordentlig mat igjen. Her synker vekten med 200 gram for hver dag, uten at jeg vet hvor mange kalorier jeg får i meg. Men det er ille kjedelig å spise alene.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lykke til Markise!!!

Jeg håper du klarer å holde den vekten du ønsker:)

Også at du ikke går lenger ned :mellow:

Jeg har omtrent gitt opp, det svinger og svinger - men aldri skikkelig sving nedover!

jeg vet det skyldes meg selv, men..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hei. Her kommer jeg listende tilbake :) . Den Holde-vekten-siden var ikke det ikke noe sprut i, og det var stille, så stille.

 

Bedre her, tror jeg. Så derfor ønsker jeg dere godt nytt år. Utfordringene ligger i kø foran oss. Uansett hvordan vi nå ser på det :D

 

Jeg er sluttet å telle kalorier, men måler gjerne maten min. Hvert fall de gangene jeg har mulighet til det. Synes det er vanskelig å kjenne metthetsfølelsen, så når jeg har spist 200 g kjøtt eller fisk så vet jeg også at jeg blir mett om en stund.

 

Har oppdaget mer enn noen gang at jeg ikke tåler sukker. Det har et fint navn som jeg ikke husker, hvilket betyr at det setter i gang en voldsom matlyst og jeg spiser alt jeg ser og hele tiden. Det er utrolig lite hyggelig. En kransekakebit, og så er jeg i gang. Så fra i morgen er det tabu.

 

Må lese meg litt opp hva som ellers har skjedd her på tråden. Det har vel vært litt julestille over det meste.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til deg også Markise :). Og det kan meldes at aktiviteten ikke har vært overveldende her heler de siste ukene. Og jeg er faktisk litt forundret over at det har vært så stille helt til nå....

 

Jeg tror på deg Markise, at sukker ikke er bra. Opplever stadig vekk at det er ting kroppen min ikke setter så stor pris på, og som jeg prøver å holde meg unna. Det er ikke lett. Sukker er ikke at de tingene kroppen skriker for, men den har det nok med å ville ha mer om den får litt, slik du beskriver.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo! til dere begge!

Jeg prøvde meg hos deg Markise. men der var det jammen stille!

Det er ikke den store farten her heller i disse jule/nyttårstider.

men nå skal jeg (igjen) ta tak!

Hyggelig om du skriver en gang i blant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst bare sånn delvis ferdig med jul- og nyttårsmenyen, for stadig er det nye fristelser som dukker opp. Marsipan og greier. Og jul er det bare en gang i året, så da må den jo nytes :)

 

Er gjerne "flink" 3 dager, og så blir det et par dager med uforberedt og tilfeldig matinntak. Men det ser nå ut til at jeg holder stabil vekt på denne måten.

 

I morgen er det nytt rakfisk-lag, og det gleder jeg meg til. Da går kaloriinntaket til nye og store høyder. Overlever det nok :), for mat er mat - kos er kos. Må ha begge deler.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig selskap på fredag. Vi var 5 par og dermed 5 damer, inklusive meg. De 4 øvrige damene - alle rimelig velfødde med gode "bilringer" under forsøksvis vide klær; alle minst 15 kg mer enn hva som kledde dem. Mennene var rimelig slanke. To av damene gjentok til det kjedsommelige at nå var jeg blitt alt for tynn. Hver gang vi tangerte hverandre - den ene især - kommenterte hun vekten min. Jeg bare MÅTTE legge på meg! Det hjalp ikke å si at jeg følte meg vel og tilpass , og at dette er slik jeg ønsker å være.

 

Er det ikke litt uhøflig å kommentere slikt? Jeg fikk meg jo ikke til å si at hun selv burde hvert fall gå ned 10 kg, og enda ville hun ha god margin på normalvekt for sin høyde. Men som sagt - ellers hyggelig aften, med deilig mat og drikke :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med enna: ren misunnelse, og i tillegg beundrer hun/de deg sikkert for tilsynelatende å ha kontroll på vekta.

Men vi vet jo at det koster!! Så det er bare å nyte det Markise, - jeg skulle også ønske jeg orket å ta de nødvendige takene i min egen nakke (og vilje) slik at også jeg kvittet meg med 3-5 kg. Jeg trenger ikke en gang være så slank som deg, bare litt slankere enn jeg er. Mne det er det der med å si nei, forsake, - kall det hva du vil. Det er jo enkelt: et pluss-minusregnestykke, og forbruker vi mer enn vi spiser, blir vi slankere :). Rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig!

Ingen har noe med andres vekt, selvfølgelig med unntak av dem som HAR noe med det å gjøre!

Rakfisk er godt om den ikke er for sterk, etter min smak.

Har du smakt setesdalsaquavit, Markise?

Den er skikkelig god til denslags mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smakt Setesdalsaquavit, men det vil jeg gjerne gjøre. Jeg har en ihuga Setesdalsfan av en venninne, og skal glede henne med å fremskaffe middelet :)

 

Ellers har jeg mistet lysten på alkohol for det meste. Jeg synes faktisk GOD eplejuice gjør seg like godt som vin til mat. Og jammen var det godt til rakfisk også. Så slik jeg ser det, er alkoholen som et must rimelig oppskrytt.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskap i går kveld. Lekre canapeer, kaffe og kaker, sprudlevann og vin. Det blir veldig sosialt, og hele tiden spiser man jo diss små, lekre sakene.

 

Og - da er jeg i gang! Etter at jeg kom hjem tømte jeg kjøleskapet. Deilig havrespeltbrød med setesdalsdmør og ekte brunost. Flere blingser og stor nytelse :). I dag viste vekten 1,5 kg mer enn det jeg ønsker å se.

 

Det er ikke så vanskelig å skjønne at vekten går opp, og at den stadig stiger. For vi har jo egentlig "fest" flere ganger i uken. Ikke bare koser man seg litt ekstra i helgene, men så kommer jo alle de andre hyggelige treffene hvor man skal kose seg med gode venner. Og koselige stunder=mat eller kake.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, SÅ lett er det å dette utti igjen. Og så er det så innmari vanskelig å snu tilbake til fornuften! Jeg kjenner meg SÅ igjen!

Jeg kommer ikke langt nok ned i inntak til å gå ned i vekt! Selvfølgelig lar jeg være både å veie maten min og å registrere på GR-sidene fordi det vil vise hvor mye for mye jeg spiser. Og det på tross av at jeg gjerne vil ned disse stakkkars 3-5 kiloene...... Hmm, to kilo på to uker, og husbonden vil gjerne ha suffle i morgen, - overhode ikke magert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kuldegrader ute! Det er litt for kaldt for en liten reke. 10-15 kg kroppsvekt har stor betydning for isolasjonen. Og har man "mistet" disse kiloene, ja, da fryser man. Jeg er begynt med trøye, og kler ellers på meg lag på lag på lag med klær. Til og med pulsvanter.

 

Har trent styrke i dag - skikkelig, hard trening. Etter forrige fredag var jeg rimelig lemster i mange dager. Håper det går litt bedre denne gangen.

 

Nå skal jeg lufte dyret, før jeg skal shoppe fredagsbiff og salattilbehør. Og ettersom det er ukeslutt, blir det litt potetgull :)

 

Og ala - jeg veier fortsatt maten min. Da vet jeg hva jeg kan spise med god samvittighet. Unntaket er når jeg sprekker - da bare spiser jeg, og regner med at kroppen bare kan godgjøre seg et visst antall kalorier av gangen B)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...