Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Hei begge to!

 

Fint at du også blir med og skriver litt Birkebeiner. Det er veldig mange som er inne og leser, men de har også mye å bidra med! Takk for råd om spising og drikking. Har ikke vært så flink til å drikke vann nå som jeg har vært i tidligere "sunne" perioder. Det kommer rett og slett av at jeg ikke har fått tatt med meg en vannflaske på jobb... Det blir ikke noe greie på å gå å ta seg et glass. Det får jeg ikke til. Så der må jeg skjerpe meg. Ellers drikker jeg stort sett ikke noe annet enn te og vann, og selvfølgelig et par glass rødvin i helga! Er på meny 1 med ca. 1300 kal i døgnet og fordeler dem på 4 og noen ganger 5 måltider, så det tror jeg også er bra.. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. :)

 

Kjenner til det med flykiloene Kokko. Gudskjelov så forsvinner de igjen. Falt også for fristelsen (les: Kvikklunch) i dag... var ute i kulda sånn rundt lunchtider og det ble litt venting, og så var det en til som ville ha... :-( MEN!!! En viktig ting har jeg lært på Grete Roede: Spist er spist! Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det du har spist. Ta den godfølelsen det var meningen å gi (ellers var det jo meningsløst....) og start på ny frisk.

 

Lykke til begge to!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig tilbakemelding til min sjokolade:)

 

I dag har jeg spist rikitg, med hjemmebakt grovt brød med salat og røkelaks + skive med tomater.

I tillegg var det utrolig godt:)

Så blir det seibiff m løk til middag. med mye pepper!!!

 

Ingen trim i dag, det rekker jeg ikke. Sein fra jobb og skal også i syforening, alltid med god mat.

Lover meg selv å være selektiv i forhold til hva og hvor mye jeg spiser:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har matlysten vært stor. Det ble 200 kalorier mer enn planlagt. Men jeg har både gått og syklet på rulle og det ga 2 TP, derfor ble det ikke så ille allikevel.

 

Kokko: Flott innsats!! :-) Nå er du virkelig på hugget for å få av den siste ferie-kiloen.

 

Nussen: 4 måltider i løpet av en dag er litt lite. Ved å fordele maten på to ekstra måltider vil forbrenningen være høyere. For å få i deg nok vann, selv uten drikkeflaske, kan du drikke 2 glass i slengen i stedet for ett. Det pleier jeg å gjøre.

 

Nå går det mot helg og mange utfordringen i matveien. Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nussen

En riktig god tur til fjells Kokko!

 

I dag har jeg vært ute å kjørt snowboard med min mann og mitt eldste barnebarn på 8! Kjempemoro! Har ikke kjørt på nesten to år, og det var godt å se at ikke alt var glemt. 900 kal. ble det, på to og en halv time. :-) Og ikke minst masse frisk luft!

 

I morgen tidlig er det veiing igjen. Spennende!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, nussen?

lenge siden du var innom;)

 

jeg har hatt en fin uke på fjellet, men været var grått, masse vind og lave skyer.

 

likevel ble det turer på meg, aldeles deilig!!!

 

I dag har jeg vært på Spenst, med 1 1/2 times kondis og styrke. Det gjør utrolig godt!!!

 

men vekta etter vinterferien var IKKE god; opp til 73 :D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen er kommet frem, det er VÅR (nesten)

 

Nå skal jeg prøve å bruke sykkelen og ikke bilen til/fra jobb, på butikken + +

 

det er god trim og ekstra poeng:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kokko, og velkommen hjem fra fjellet!

 

Falt litt ut en stund, men nå er jeg tilbake. :-)

 

Vekta er litt til og fra. Var nede på 63,9, men etter dansketuren i helga var det heis opp til 65,4... Går ut fra at det går ned igjen, det er ikke alltid noen fordel å ha veiing mandag morgen. ;-)

 

Var på kroppsanalyse på SATS her om dagen, og fant ut at jeg bør trene styrke, vel så mye som å forsøke å gå ned de siste kiloene med fett. Så nå har jeg økt matinntaket litt, og fått laget med et styrkeprogram. Så nå skal det bli muskler!

 

Gubben har ikke gått ned så mange kilo, men faktisk 7 cm rundt livet! Så han holder også ut. Han skal nok ned noen til... ;-)

 

Lykke til med syklingen! Her er det ikke akkurat vår enda, så jeg satser på en tur på snowboard på lørdag med barnebarn og svigersønn.

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i en "rus", barnebarnet kom natt til i går, 3 uker før tiden:)

 

Alt er bra og jeg nådde inn til dem i tide for å ta meg av den andre.

 

Et nytt barn er et under!!!!

 

Hva betyr da et kg ekstra eller mindre eller trimpoeng eller ikke.

I hvert fall denne uka:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Mitt fjerde ankommer neste lördag hvis det blir på termin. Og da skal det visstnok bli ei jente! Har tre gutter. Har de to eldste på 6 og 8 hos meg nå, og den eldste og jeg skal til Tryvann å kjöre snowboard i morgen. Da regner jeg med at det blir noen trimpoeng faktisk!

 

God helg!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, nussen, og lykke til for deg og dine!!! :)

 

Kom hjem igjen nå i kveld, det er godt å være hjemme igjen, synes nok det er stritt med 2 små 24 timer i døgnet.

Det var greit før, da skulle liksom dagene være slik. Nå er det moro, men i litt mindre porsjoner:D

 

Veiedag i morgen, etter mange dager totalt uten trim og med et forferdelig kosthold, ikke feil mat, men uregelmessig.

Spennende å veie seg!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også veiing i dag. Forrige mandag var det opp 1,5 kg... , men i dag var det ned 1,9 kg, så en del vann har nok blitt borte siste uka. Sto ganske stille også de siste tre veiingene før det. Tror økt trening uten å øke matinntaket gjorde at det ble sparebluss. Så nå har jeg gått opp 3-400 kal. per dag, og det ser ut til å hjelpe.

 

Gubben står litt stille, så jeg får nok sørge for å få i ham litt mer mat!

 

Ha en fin uke!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kiloene som skulle bort satt godt plassert der de var i utgangspunktet :-(

Så da ble jeg så lei hele slankeopplegget at jeg ga blaffen. Da gikk vekta opp 2 kilo til!! Skrekk og gru.

 

Andre sier nesten bebreidende: "men du er jo så slank". Nesten sånn at man kan få dårlig samvittighet for sine bekymringer. Men nå er jeg altså 167 cm høy og veier 69 kg. Jeg skal ikke være et gram over 64. Helst 62! Så - nå er jeg på banen igjen. Nå prøver jeg ut en kombinasjonsmetode og er spent på om den vil fungere.

 

Jeg har økt fokuset på karbohydrater pr. dag, samtidig som jeg prøver å ikke få i meg ca 1300 kalorier. Slik skal det være denne første uken. I neste uke skal jeg øke litt på karboinntaket. Så må jeg vurdere den videre veien.

 

Merker at jeg er veldig mett lenge med økt proteininntak. Har ikke søtsug. Mandag morgen blir utslagsgivende. Spennende å prøve en ny vri.

 

Nå nærmer 30. mars seg, og jeg lurer på hvordan det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i folden igjen, Markise:)

Hyggelig:)

Tenker det hjelper å skjerpe seg, skrive ned hva som går inn og tenke gjennom proteiner og kcal!

 

Vi trenger å være litt fler her inne, så ikke tråden forsvinner.

 

jeg reiser bort igjen, er ikke inne før på søndag, tror jeg.

Så lykke til med helga til meg og til dere:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bestemor i dag!!! Til nummer fire... , men endelig kom jenta! Og jeg var med på fødselen. Fryktelig moro! Og så har jeg vært en tur på SATS. :-) Ellers går det jevnt og trutt... Veiing igjen til mandag, og veldig spent nå som jeg har gått opp til ca. 1500 kal. per dag. Og hele neste uke skal jeg til Sverige på jobb og bo på hotell. Som vi vet er det en utfordring...

 

Ha en strålende helg!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å være tilbake og treffe dere igjen - ble ordentlig glad, kokko og nussen!

 

Hvordan lager man smily's inne i teksten, forresten? Hadde jeg kunnet få til det, måtte det bli et kjempesmil og GRATULERER til deg, nussen, som er blitt bestemor igjen. Sikkert fint å være med på fødselen på en måte, men tøft også å se oppleve smertene til henne som føder!

 

Men uansett, dere er med fortsatt, og det er så bra! Så må jeg fortelle at jeg tror vekten avtar med opplegget mitt. Legger flittig inn på GR-reg.skjemaet, og det er vanskelig å komme over 1000 kcal.

 

Til frokost: 1 Fiberrik + 100 g cott.cheese

Til lunsj: 100 g. kylling + tomater + 1 pære

Mellom: 1 egg + gresk salat

Midag: 200 g. fisk eller kjøtt. Ikke potet! Kanskje 1 ss. ris

Kvelds: 1 - 2 gl. rødvin à 1,5 dl + mandler < 20 stk.

 

Hva tror dere om dette? Blir det helt galt eller..?

 

Du nussen, har gått opp til 1500, så vi må få følge dine erfaringer med det. Spiser du helt i tråd med GR? Selv tenker jeg meg å gradvis gå mer og mer over på det tradisjonelle GR opplegget, men vil gjerne prøve om det funker med så lite karbohydr. først. Ønsker God Helg og tillykke med en ukes hotelltilværelse. (Det er ikke helt enkelt - har nettopp prøvd selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markise: 1000kcal er for lite: Da går kroppen din i sparemodus og du går lettere opp senere når du øker inntaket litt igjen.

 

Vær varsom!!!

 

nussen: GRATULERER!!!

Et nytt liv - for en glede!!!

 

Jeg er tung i meg; til kropps og til sinns.

 

har det bra, men har sittet i 4 hele dager, bl.a.i bil i 12 timer.

 

Tror det beste ville være å gå ut en rolig tur for å få fart på blodet igjen.

 

utrolig kjipt å være så daff:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Da var den helga over. Har värt gressenke, gubben har värt i Kristiansand og dykka. Ble en ganske aktiv helg. I går vasket jeg huset skikkelig og i dag har jeg värt i snowboardbakken i 4 timer. Det blir faktisk 1360 kal forbrukt!

 

I morgen tidlig er det veiing og så er det avsted til Sverige. Vet ikke hvor mye anledning jeg får til å titte innom denne uka.

 

Og jeg er helt enig i at 1000 kcal om dagen er altfor lite. Om du ikke er veeeldig liten fra för da? Har du regnet ut hva som er ditt hvilestoffskifte? Og så må du også legge til for normal aktivitet og enda mer for trim... Det er veldig få som da kommer under 2000 kcal i dögnet. Og for å gå ned skal man ikke ligge på mindre enn 5-800 kcal enn dette.

 

Dere får ha en strålende uke!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langtfra så aktiv som nussen. jeg skal spise 1300 kcal hver dag.

 

Mitt"problem" er at jeg får i meg for mye (min egen skyld) :D

 

derfor går jeg ikke ned.

 

men jeg VIL så gjerne. Men plutselig har jeg spist noe jeg ikke skulle. Og jeg VIL IKKE stikke fingeren i halsen. Det er en farlig ting å begynne med.

 

Nå i helga, som sist helg, har jeg vært hos datteren min sammen med den nyfødte. Nå ble det også 2-årsfest med svigerfam. Da blir det mye usunn mat:D

 

Sånn er livet!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussen - hatten av for deg og din aktive hverdag. Du er kommet inn i en god sirkel, og det er så godt for både sinn og skinn.

 

Selv må jeg nok heller stille meg bak deg, Kokko, hva gjelder aktivitetsnivå. Synes de mørke, lange dagene tar all min energi. Men jeg merker godt at våren gjør meg yr og positiv - tanken på trim blir faktisk ikke så utenkelig lenger.

 

Nå som han mannen min går på GR-kurs, er han også gearet på økt aktivitet. Skal prøve å følge han opp. Artig forresten når samboeren plutselig blir opptatt av fett og kalorier. PÅ den mannegruppen oppfordres de til å lage middag etter boka. Og der vet vi jo det finnes mye godt.....

 

Kokko - jeg føler med deg når du fortviles over for høyt inntak, og det er fint at du er bestemt på dette med ikke å kaste opp maten som ble for mye. Det bare må vi ikke. Men når man er på så fint besøk - nyfødt og 2 års-party - da må vel det være den ekstra anledningen som åpner for litt ekstra. Så kommer det dager etter, hvor du kan stramme det hele inn igjen. I morgen, f.eks., er en god dag!

 

Mekanismen hvor vi spiser og er etterpåklok er familiær for flere (alle som prøver å bestemme over vekten selv?). Det er vel egentlig den kontrollen jeg ubevisst er redd for å miste, og så safer jeg i inntaket i stedet. Når jeg pt har fokus på protein pluss og karbo minus, skal jeg jo ikke tenke kalorier og fett, men spise meg mett. Men så er det innebyggede mekanismer som fortsetter å si magert og GR-doser. Når sant skal sies, gikk jeg ikke noe ned i vekt heller, sist uke. Kanskje er det mest fornuftig å gå tilbake til GR-opplegget 100 %.

 

Det er fint at dere begge sier fra. Jeg MÅ spise 1300 kal jeg også. Begynner nå med et lite aftensmåltid.

Lykke til - til alle oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver fornuftig, Markise:)

 

I dag har det gått bra (les: til for 1 time siden)

 

Vi kom hjem, kjøpte Grandiosa Lørdagspizza på hjemveien, og spiste.

Aldeles nydelig!

 

hm hm hmmm

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var vel fornuftig skrevet, men veldig kjedelig. Hadde så mye å si, liksom. Hvordan får du til den der smilyen? spør en skrubbsulten Markise. Hørtes ikke bra ut med den der pizzaen - håper den smakte desto bedre og at du NØT hver bit!

 

Har vært på kurs i dag, og da blir alt tulliball - både antall måltider, intervall og mengder. Skal på kurs i morgen og ...

Så da blir det hrmm, hmrrr og hrmfff her i gården også. Når jeg da skal reise bort fra fredag til søndag, sprekker vel hele opplegget igjen. Det er jo ikke noe nytt.

 

Deilig vær her i Oslo, forresten (en el to r'er?). Det skal visstnok vare til i morgen, så blir det SLUDD og SNE?!! Det er ikke oppmuntringen vi våryre trenger nå, altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...