Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Er fortsatt i tenkeboksen med den der Zumbaen... Vurderer også Pilates, som ble anbefalt av legen... Nok om det :)

 

I dag skal det vaskes noen vinduer, før jeg setter jeg med min gode venn, symaskinen :) I ettermiddag skal jeg møte en venninne, og da blir det salat, kjenner jeg. Vi får velge spisested etter det... sånn blir det :(

 

Kroppen føles veldig bra, spent på neste måling, uniformsbuksa kjennes løsere enn på lenge...

 

Det ble fettmarsj både mandag kveld og i går, rundt en time begge dager... Hunden var iallefall helt ferdig etterpå, så det tyder på bra intensitet.

 

Ha en fin onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

med fridag, kos deg!

 

Jeg danser masse Zumba som sagt. Det er ganske lett, mer bevegelsestrening enn dansing egentlig. Ingen kompliserte trinn, i motsetning til dansetimene jeg går på. Jeg synes musikken og det å slippe seg løs og bare "shake" og få bevegd seg greit i en time, er det som er bra med Zumba. Så hvis du er redd for at du må være så flink, ikke tenk på det, dette er lite koordinasjon, som sagt mer bevegelse, og poenget er at man gjør det mest på sin måte, inspirert av musikken.

 

Jeg vurderes 30 days shed DVD som jeg har lest en del om, som er et 30 dagers styrke-treningsopplegg fra hun amerikanske Jillian som er trener i "The Biggest Looser". Har lest på nettet at de som har det merker masse forskjell. Men jeg venter litt med det. Jeg følger i bunn og grunn Puls-Yngvars opplegg dvs minimum 3 timers trening hver uke, to kondisjonsøkter (dansing for meg) og to halvtimer med vekttrening. Skal bli bedre på det i februar, og deretter endre litt ved å inkorporere denne 30 Days shed greia.

 

Hunden var sliten.... ja da høres ut som en bra tur :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hmmmmm...tenkeboksen ja!! Men vi kan nå danse "inkognito" i begynnelsen du og jeg Anitgro :cool:

 

Jeg føler meg langt fra sikker på om dette er noe for meg....når alle andre prøver linedance, ser det så lekende lett ut at jeg aldri har stablet beina sammen og prøvd engang.

Kanskje vi burde hoppe i det bokstavelig talt du og jeg også??

 

"Kroppen føles veldig bra, spent på neste måling, uniformsbuksa kjennes løsere enn på lenge..." Dette synes jeg høres helt supert ut...GO FOR IT!!!:-)

 

Onsdagsklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt... Det er skikkelig god motivasjon å hente her om dagen, jeg blir iallefall "revet med".

 

I går hadde jeg venninnekveld med kyllingsalat-middag og litt shopping... Siden jeg hadde fri ble det en soltime først, og litt fornuftige gjøremål i heimen...

 

I dag har jeg fått meg en frisørtime, og kom hjem til nyvasket hus :( Så da smiler vel livet? Skal ut og gå en tur på holka nå, satser på at jeg kommer helskinna hjem litt senere...

 

Hei så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten i dag etter en kaotisk dag på jobb, og har sendt husbonden ut på tur med hunden...

 

Sløver i sofakroken, og fokuserer på å ta en kopp te i stedet for en bøtte rødvin...

 

Veiing i morgen, all verdens grunn til å holde fokus :(

 

Ha en fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, deilig med fredag...er litt shaky selv jeg etter første fulle jobbuka etter nyttår. Så her har jeg tatt øøøøørlite rødvin i glasset liksom for å nyyyyte....

a035.gif .....ikke så lurt kanskje.....

 

Ha en deilig fredagskveld Anitgro - og lykke til med veiingen i morgen - I'll be here;)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rødvinstrangen, og holdt meg til teen i går. Kjøpte forresten grønn te med eple og kanel forrige dagen, den var ikke verst... Liker godt kanelsmaken :)

 

Har akkurat fått ukens dom, og det ble skarve 200 gram ned. Det er iallefall ned :(

 

Har gått litt ned i kcal den siste uka, håpet vel egentlig at det skulle bli litt mer fart på sakene... Ligger på ca 1200 kcal nå, tror jeg prøver det en uke til, faktisk...

 

Har tatt på meg min nye topp i dag, og føler meg egentlig ganske bra... Ser selv at den "øverste" pølsa er så og si borte... Føles utrolig godt... Fikk selvfølgelig kompliment av min mann, men han skryter jo alltid... Så jeg tror liksom ikke at han mener det...men idag, ja... Fornøyd selv:) Toppen er "kjoleaktig" i lime og sort, rutete... ganske vårlig egentlig. Har sort genser og bukse til, og det er jo ganske slankende uansett, ikke sant?

 

Nå står litt shopping på arbeidslista, må ha litt mat i huset... Har beordret min 11-åring til å bli med, siden gubben er på kaffeslabras på senteret med kompiser...

 

Det blir salatbolle denne lørdagen også, med kyllingfilet, reker, skinke og litt bacon (mest til sønnens bakte potet...) og et lite glass rødvin :)

 

Ha en flott lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så bra da, Anitgro!! 200 gram ned!...det er 0,2 kg og du når garantert ikke målet hvis det mangler noen slike! Så jipppi-ai-ai-jippi-jippi-aaaai.....sier nå jeg! Mange begger små...det er veien mot målet det vettu, så her er det all grunn til å glede seg over dagen, helga og herlig lørdagskos med salatbollen:-)

 

Sikker på at du tok deg godt ut - høres jo spenstig ut!

 

r070.gif

 

Klart mannen din mener det når han gir kompliment....kanskje vi ikke kan å ta de imot riktig enda? Kan da ikke mene det om meg lissom? Hvorfor ikke oss?

 

Jeg har også fornyet garderoben i dag .......i egen garderobe!!!! Nå går jeg inn i ALLEEEE mine klær!!! Og jeg vasker og stryker og har det aldeles fortreffelig:D

 

Jeg har så myyyye klær altså og er kjempefornøyd med tingenes tilstand. Her blir det entrecote til middag i dag med ovnsstekte poteter og en god salat til. Ja og så løk- og paprikafres da.

 

Det er ikke så gæli dette livet her du - føler det av og til som jeg sitter på den grønne gren.

 

Ha en deilig lørdag Anitgro - og husk å "ta imot" komplimentene fra mannen din og alle andre og selvfølgelig.......fordi du fortjener det!! Nyyyyt det!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og selv om det ikke er kjempetall hele tiden, kommer du ned til slutt.

Jeg er misunnelig jeg, for jeg har limt meg fast på 80-tallet.

 

Og at du kan se endringer på kroppen er jo intet mindre enn flott da. Det er jo det som faktsk teller. Og klart mannen din ser dette. Min mann som alltid sier pene ting om meg, jeg kan høre når det er noe mer i det. Så klart dette synes Anitgro.

 

Fortsatt fin søndag:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare jamrer og gnager, og der er baaare søte :)

 

Tusen takk, alle sammen!

 

Målbåndet var framme i går, og siden "starten" er livvidden nå 20 cm mindre... Det er ikke så verst vel? Men nå har jeg det meste på magen, så det er jo bra det er der det forsvinner mest også...

 

Jeg holdt meg til planen i går... bortsett fra vinen, det ble nok 1/2 flaske tilsammen, smakte jo så utrolig godt.

 

Når det gjelder trim stamper jeg litt på stedet hvil, har blitt en drøy times gange daglig, men jeg trenger helt sikkert å komme meg i gang med noe med mer sprut over. Det sitter langt inne, merker jeg :(

 

Nå er det ut på tur i bruktbart vintervær, sender sønnen på fotballtrening, og drar med meg mannen :)

 

Ha en super søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallala, du går nedover. Men du.......... 20 cm!!!!! Det er da utrolig mye. Har du tatt et målbånd, dratt ut 20 cm og sett hvor langt det egentlig er?

 

Jeg bøyer meg i støvet, og kommer krabbene etter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

say no more!

Jeg er faktisk mest opptatt av målene, for det er det som gjør utslag på klærne.

Husker ifjor da jeg gikk ned ganske mye, uten å trene noe særlig, målene fulgte med i nedgangen men etter en stund da vekten stabiliserte seg, seg jeg faktisk litt ut i målene pga mangel på trening. Merket det på klærne, og det likte jeg ikke. :-) :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt kjempeglad for 20 cm mindre i midjen, selv om det har tatt sin tid. Er selvsagt en del bukser som er "lagt tilside" (les kastet)... De skal nemlig ikke inn i mitt skap igjen, ever...

 

Her går alt på det jevne, både mat og de sedvanlige kveldsturene... Det ble rundt 9 trimpoeng forrige uke, tålelig fornøyd med det, selv om målet er å komme høyere.

 

Nå snør det "kjerringer" her, og det gjelder å kle seg godt! Ut på tur, aldri sur :o

 

Og etterpå; kveldens kanne med grønn te, og litt TV :(

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

20 cm? Det er jo kjempemye!!! Det er nok et resultat av både kosthold OG trim tenker nå eg da! Du har vært kjempeflink - det er det du har vært:D

 

20 cm - makan....!! Var det noen som nevnte rå..?? FLINKA!!!:-)

 

Har vært på treningssenteret i kveld jeg også; det ble 2,3 TP - en bra start på uken for min del. Hvis jeg greier like mye denne uken som forrige, er jeg kjempefornøyd.

 

Så du skrev inne på Våryr-tråden at du skulle til Molde i mars.....det hadde vært koselig å treffes da hvis du fikk tid. Det må vi snakke nærmere om :o

 

Ha ei strååålende uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 20 cm - det var jammen mye. :o Jeg har gått ned nesten like mye som deg, men hos meg er "bare" 12 cm forsvunnet fra midja. Men alle er vi forskjellige. Har oppdaget noe pussig hos meg, mitt midjemål i cm er alltid det samme som vekten i kg (+/- 1). Har sittet å sett på diverse kroppsmål og funnet ut at disse to følger hverandre som perler på en snor. Snodig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr jo at du har akseptabel livvidde, utenfor faresonen det, snupsipups!

 

Jeg har NÅ en livvidde på 96 cm :( Jeg har da også det meste på magen! Fikk min attpåkladd for snart 12 år siden, og la på meg 25 kg. Hadde svangerskapsforgiftning og en snodig vannansamling på magen... Og formen av den høygravide magen er det fortsatt! Jeg har jo trent en del år, med mye fokus på mageøvelser, men til ingen nytte. Nå har jeg ikke trent systematisk de siste par årene, etter at jeg ble dårlig, men...

 

Jeg har bestemt meg, skal få vurdert dette med mageplastikk... tanken pirrer. :) Har faktisk bestilt legetime... Å få en "normal" mage er virkelig en stoor drøm, selv om jeg er en pingle når det gjelder sting, sår og bandasjer :o

 

Ja, ja, det var dagens hjertesukk, mens jeg sitter her med tekoppen min...

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninner som har fått utført mageplastikk fordi magen aldri ble den samme etter svangerskapene, og de er veldig fornøyde. Og stingene har du bare i 2 uker :o Tar vel kanskje litt lenger tid før magen er helt bra, mens syns de sa at det gikk ganske fort det også :)

 

Midjen min er en av de tingene jeg har vært heldig med. Mitt stoooore problemområde er lårene, og forøvrig resten av bena også. Og vinner jeg i lotto en dag, skal jeg få fikset dem tvert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig kjent det de siste dagene...

 

Kan ikke huske at jeg har spist noe spesielt salt heller, men det var dette vannet da? Sliter med å få i meg nok vann, må ha fokus hele tiden... Ikke vært så flink med teen min heller. Sliter med ringer osv, så det er tydelig at noe "henger fast"...

 

Jeg har stillstand denne uka, kjipt, men ikke overraskende! :o Har ikke fått gått så mange lengre turer heller denne uka, det har skjedd så mye på hjemmebane.

 

Men, i dag er det strålende sol, og rundt 18 kalde. Skal kjøre minstemann i bursdag, ta meg en soltime... Så hjem og kle meg godt, og ut på tur :(

 

Ha en strålende helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er sånn som meg? Jeg syns jo jeg har jobba som en helt de siste ukene, men resultatene har manglet pga vann i kroppen. Men som kom endelig det etterlengtede hoppet på vekta. Sikker på at det kommer til deg også bare du fortsetter å stå på :o

 

Flott vær her oppe også, men bare - 11 hos oss. Og for en frossenpinn som meg er det litt for kaldt....

 

Ha en super helg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Stillstand er nel ikke det verste vel? Veiingen kan nesten sammenlignes med valsetakt.....tung-lett-lett...tung-lett-lett...MEN man kommer da i mål med dansen!! Sånn er det liksom med denne veiinga også; det går litt sånn i bølgedaler noen ganger og andre ganger sånn i støtvis sånn som med deg nå.

 

:o Men det kommer snart et støt vettu og da blir nedgang igjen!

 

Her er det også kjempevær - strålende sol fra skyfri himmel og 11 minus nå :cool:

 

Ha en strålende flott helg Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje dette vannet er noe "som går". Jeg har svalpet hele uken og er vanligvis ikke plaget med vann i kroppen. Vet ikke hvordan det vil gå med veiingen i morgen, men har ganske god samvittighet, så det får gå som det går.

 

Stillstand er ikke det verste Anitgro, dette kan vi noe om, ikke sant?

 

Jeg skal komme meg ut i dag til tross for 16 kalde. Orket rett og slett ikke i går. Denne kulda er ikke noe jeg ønsker meg og det skal visst holde hele uken etter hva jeg skjønner. men, men.......... jeg har jo klær nok, så det er bare å jobbe litt med motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden kan oppsummeres som følger:

 

2,1 trimpoeng, en dusj med litt "god mot meg selv" behandling og så en full kanne med grønn te og en skive med roastbiff:)

 

Dette ble en god dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er tomt for sigaretter, og det helt uten særlig planlegging :)

 

Spennende å se hvordan det går... Prøver å si til meg selv; hva skjer? når jeg ikke får den neste røyken jeg har lyst på... Har jo gjort dette før, og merkelig nok har jeg overlevd så langt...

 

Gikk til jobb i dag, men dagens trim ble med det. Resten av uka blir veldig travel, med høyskolekurs og styremøter, så mitt hovedmål er å ikke stresse... og spise riktig.

 

Matmessig har dagen gått bra, laks og blomkål/brokkoligrateng til middag. 1 brødskive m/kokt egg til frokost, og brød med roastbiff og ost til lunsj. Koser meg med "brød" om dagen...

 

Har funnet et brød jeg kan spise, uten gluten og gjær på http://www.spisdegslank.no

Brødet koster jo litt, men det er jammen godt med litt brød etter å ha vært "brødfri" siden august. Har ikke sjekket kcal-innholdet i dette brødet :D helt galt kan det vel ikke være.

 

Går resten av uka optimistisk i møte, satser på litt nedgang mot helga :)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kattestrofe heller....mjau....du skal se det går bra det også:-)

 

Sluttet selv jeg for 6 år siden og da hadde jeg en "fartstid" på 40 år!!!!!! Røykte 20 pr. dag. Mannen min røyka 40 og han greidde det piskadausen også...:eek:

Så - det kan gå veien for deg også skal du se!!

 

Høres ut som du har kontrollen på det øvrige også Anitgro - ja, planen er det viktigste. Ikke alltid at det blir sånn, men så lenge planen er klar, går det som oftest greit. Hørtes godt ut med blomkål/brokkoligrateng ja...får ta det en dag!!

 

Kjøpte ferdiggrillet kylling på tilbud i går som jeg renset opp. Kjekt å ha middag på lur noen dager. I dag rev jeg strimler av renset kylling og hadde i stekepannen sammen med wok-grønnsaker. Med litt chilisaus ble det det nydelig og rask middag i dag. Passa bra siden jeg var på trening; samlet meg 3,8 TP på økten i dag!!! Ikke verst til meg å være - gode sjanser for et tre til i eplehagen gitt :D

 

Ha en strålende uke Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har vært røykfri i 6 år, Krepsedama! Jeg var røykfri i 5 år, da jeg ble syk og drev med alle mulig utredninger og hadde den ene nedturen etter den andre, ja da... Fristelsen ble for stor til å bare kose seg med en røyk... så var det gjort etter noen måneder...

 

Jeg vet jo at jeg klarer å la være hvis jeg bestemmer meg... dette handler om vilje av stål........ Og det har jeg egentlig, men det var det å bestemme seg da :D

 

Holdt på å dra ut på jobb i dag og kjøpe en pakke sigaretter, men det var en av de hyggelige jentene mine i resepsjonen som mente at jeg kanskje skulle tenke meg om en ekstra gang... Og da gikk "kicket" over, og jeg har klart meg så langt....

 

Har spist en ytrefilet med salat til middag idag, og nå er det snart ut på tur :) Klarer nok ikke å samle noe 3,8 trimpoeng, men kanskje 2?

 

Holder iallefall koken, både på den ene og den andre fronten.......:)

 

Stå på videre, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...