Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Så bra Anitgro - flott gjort å komme over det første kikket. Ja, med fem år røykfri skjønner eg at du er klar over det meste både av goder og av fristelser ...og whatever.... JEG HÅPER DU GREIER DET!!:-)

 

Ja, hvis det kan være en trøst så blir det ingen trimpoeng her i kveld - i kveld er det slapp-av-kveld. Har laget stekt steinbitfilet med pannestekt spinatsalat til - slettes ikke verst! Fant oppskriften på VGMat.

 

På fredag har jeg fridag på jobben så det blir langhelg - håper været holder så det kan bli litt turer rundt omkring her.

 

Ønsker deg ei fortsatt fin uke og lykke til videre med både det ene og det andre:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Ingen sigaretter i dag, og ingen "erstatningsstimuli". Synes liksom ikke noe om å erstatte en "greie" med en annen. Har vært på kurs i Oslo i dag, og spiste greit av lunsjtallerken vi fikk servert. (Hoppet over pasta, brød og sjokoladefromasj!) Etterpå, styremøte; drakk svart kaffe, og styrte unna alle "søtsaker" på fat... (kjøpekaker er vel ikke det vanskeligste å styre unna :D )

 

Siden gutta mine hadde spist pølser og lomper da jeg kom hjem, kuttet jeg en ytrefilet (var igjen fra pakka i går) i smått, og opp i panna med det jeg hadde for hånden av grønt... Mekka til litt saus med det som var i skapet, og det ble ikke så aller verst middag, det :)

 

Må vel innrømme at jeg de siste dagene har brukt mest energi på å si til meg selv at jeg egentlig vil slutte og røyke, og så videre... Må også være bevisst på at jeg ikke erstatter den lysten med å putte noe i munnen som er NEI! Kjører tyggis (Extra) når det blir for ille!

 

Blir ingen trim på meg, har nettopp kommet hjem, og er bare nødt til å lese, siden jeg gikk før forelesningen var over i dag, og jeg må være ajour til imorgen...

 

Men, imorgen skal jeg iallefall gå tur/retur toget... da er 40 minutters rask gange sikret... Satser på at det blir en tur i tillegg!

 

Ha en super fredag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Er rett og slett imponert over deg jeg Anitgro; ALT på en gang lissom og det høres ut som det funker!!!!! Synes jeg ser deg drikke svart kaffe og ser for meg at du er helt på offensiven....kaster knapt et blikk på de dumme kjøpekakene og formelig kjenner hvor deilig det er når buksa ikke strammer....:-) Noe i den retning eller??

 

Du høres helt konge ut med alt du strener over i løpet av dagene og alt du rekker....puh...flott:D Stå på videre Anitgro - dette er garantert premie...i en eller annen form!

 

Har vært på trening i dag jeg - det ble 2,2 TP! I morgen har jeg fridag, og det blir garantert en lat morgen! Men så blir det en lang og god tur - helt sikkert:-)

 

Ha en strålende fredag du også - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du virkelig har tatt en stor bestemmelse i det siste.

Og så bra!

Og det er jo kjempetøft, men dette har du klart før, så da er du kvinne for å klare det igjen.

Jeg er mektig imponert, og heier masse på deg, og synes de jentene i resepsjonen virker som veldig gode støttespillere.

Det jeg holder på med for tiden ligner litt, og det jeg tror er lurt når det er tøft, er å snakke med seg selv, og minne seg selv på hvorfor dette er viktig å få gjennomført.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mot i brystet og vett i pannen :) ... eller... er det det?

 

1. Er fortsatt røykfri, og det går bra. Må til med litt selvsnakking, men ellers bra.

2. Hadde en kontrollert utskeielse i går, den første siden jul, spiste:

 

- 1 pizzabit sammen med kyllingsalaten min

- 1 rad fruktnøtt sammen med kaffen

- popcorn (vi poppet en pose, og delte...)

- rødvin, delte en flaske med min kjære...

 

Hadde bestemt meg på forhånd, og det var liksom "belønningen" for en nikotinfri uke. Vi hadde filmkveld, og så Die Hard 2, minstemannen elsker disse filmene... og koste oss masse...

 

Og i dag var det tid for veiing. Og det var..... ja, det var 0,9 kg opp.... ER det mulig?

Snittet denne uka har vært 1200 kcal/dag. Er usikker på mitt "spesialbrød", om det ødelegger alt for meg... Kcal-messig er det bra, lite karbo, ikke gluten og gjær... Kjenner jeg blir litt frustrert, for det er jo så lettvint med brød... Men magen er treg. Må jeg tilbake til mitt regime med salat/middagsrester til lunsj, og en frokost jeg ikke vil snakke om, for å se resultater?

 

Nei, dette er ikke enkelt... Tenk hvis det hadde vært så enkelt at hvis man spiser x antall kcal og trekker fra forbruket, og sørger for å stå igjen med en solid minus, og faktisk gått ned i vekt... ja, da skulle jeg også gått ned i en viss fart....

 

Alle sier at det er så enkelt, men jeg vet jammen ikke... Ja, ja, jeg er noe inn i granskauen sta, så jeg gir ikke opp! Bare så det er sagt. Jeg må bare vurdere om det trengs en ny strategi her! :D

 

Da er all min frustrasjon delt... Unnskyld dere!

 

 

 

Ha en super helg! Står på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frustrasjonen mener jeg

da blir det lettere. Og det er jo det vi andre er her for:-)

 

Jeg synes ikke det er rart at du er frustrert når du er på røykeavvenning. Så her må du bare klappe deg selv på ryggen, å si at du er flink, og at det er greit å få ut litt damp.

 

Dette er ikke enkelt med oppgang, men opp kan jo være vann, eller så gjør kroppen dette bare for å teste tålmodigheten din. Har ikke du opplevd det før, og så tatt det igjen skikkelig med nedgang senere?

 

Jeg synes du skal se det litt an, for du får jo resultater, om enn det tar tid, så kommer det jo. Mitt problem, er at jeg ikke får resultater. Derfor la jeg om. Så kanskje du skal se litt bakover i dagboken og analysere det, så kanskje du får noen svar?

 

Så fint med filmkveld; vi skal ha det ikveld, satser på "Spis Lev Elsk". Det er jo filmen å se i disse slanketider, hehe..:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper vekten din er snillere om noen dager jeg Anitgro :D

Etter at en har spist mer enn vanlig en dag viser vekten alltid mye. Og så var det sikkert mer salt og sukker i den maten enn det du er vant til også, og da holder jo kroppen på vann. Er magen i tillegg treg utgjør det også en god del på vekta. Så dette tror jeg ikke du trenger å se så mørkt på. Sikker på at alt blir bedre ved neste veiing.

 

Ha en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matveien, og har gjort en avtale med meg selv om å styre unna vekta fram mot helga. Røyken er fortsatt holdt unna, men det kommer øyeblikk fra tid til annen som jeg må være litt streng med meg selv :D

 

Har vært ute i 2 timer nå med minstemann, hunden og en gammel sparkstøtting :)

 

Kjempegøy, og vi har tilbakelagt 8 km, med opp og nedoverbakker... :) Dette var skikkelig artig, selv om det var nærmere 18 minus da vi gikk ut... Vi var iallefall skikkelig svette når vi kom hjem, og jeg tipper mor blir litt støl i lårene i morgen...

 

Resten av dagen blir det nok litt sport på tv, og kanskje en film... Vi må jo kose oss når pappa jobber :)

 

Sikkert vinterferie for noen, men jeg skal jobbe, og har fullt trøkk i timeplanen!

Ha en flott uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Må si jeg synes du holder koken bra Anitgro; målrettet og flink!! Det er det du er :-) Kommer deg inn i sporet igjen og "ser" ut til å trives verre!!!

Jeg har også vært ute og gått tur i dag. Gikk tur sammen med en venninne og da skrittet vi unna ei mil. Ikke så kaldt her da - bare 9 minus!!

 

Så har jeg vært og sett håndballkamp hvor ett av barnebarna spilte...og tapte..men det gjør ikke noe - moro likevel!

 

Har blitt 14,2 TP denne uka på meg og det er bra til meg å være. Nå har jeg spist litt lunsj og er trygt plassert i go'stolen.......sports-TV her også:-)

 

Ingen vinterferie på meg heller Anitgro, men skal ha en feriedag på tirsdag for barnebarna fra Oslo er hjemme på vinterferie slik at vi får en hel dag sammen.

 

I morgen er det veiedag og jeg skulle så gjerne ha kommet i mål.....men det er ikke sikkert. Er jo så nær, men vekta ligger og "vaker" sånn på det samme. Får vente å se hva morgendagen bringer. En ting er sikkert; det blir ikke mer kroppslig aktivtet i dag for min del. Det får holde som det er med den gamle kroppen:-)

 

Ønsker deg ei strålende søndag og ei flott ny uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med røyken!!!! Hopp over vekta du. Du kjenner sikkert kroppen din godt nok til å vite om du er på rett spor eller ei.

 

Jeg har sett tilbake på uka som gikk og funnet ut at jeg har vært skikkelig sløv. Ingen oppgang på vekta, men litt sur på meg selv som har "kastet vekk" en uke.

 

Ny uke og nye sjanser. Jeg må fokusere denne uken, ikke bare si at jeg skal gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en uke i dag, og det går bedre og bedre...

 

Vekt: har foreløpig styrt unna (ihvertfall i forhold til kroppen)...

Veier maten, bare for å bli trygg på at jeg har full kontroll... (og det har jeg tilsynelatende), skriver ikke

 

Stress: Kjenner for litt pleie i dag... Tror det blir et bad med påfølgende egenpleie :)

 

Trim: går til jobb hver dag, har ikke fått ut finger'n med tanke på annen trim... Litt selvsnakking må nok til her også... :D

 

Vann: "Bånn i bøtta" :)

 

Konklusjon: Nok å jobbe med videre!

 

Ha en flott kveld, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så flink du er Anitgro - ...."og det går bedre og bedre...." :-) Du er rett og slett fantastisk - stayerviljen er upåklagelig!!

 

Jeg er også sikker på at det er riktig å veie maten, men også å være nøye med å skrive inn alt du spiser. Det er det beste rådet jeg har å gi - vet hvor lett det er med det "bittelille" som legges på tallerkenen eller brødskiva, men tenk på det gamle ordtaket: "Mange bekker små gjør en stor å."

 

Den eneste vi lurer med dette er oss selv :D huffameg - det vil vi jo ikke...!!

 

Nei, ta kontrollen over deg selv og da er det faktisk du som bestemmer hvordan det skal bli i ukene og månedene framover - da blir du sjefen og ikke de små dosene som sier deg over skulderen; spis meg også, spis meg også...bare litt av meg....

 

Ha ei "sjefete" uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke matmessig, men litt mentalt... Krepsedama, har tatt alvorsordene dine til etterretning, ja... Jeg ER jo sjefen... men jeg tror at jeg har hatt et inntrykk av at sigarettene har vært sjefen... og det er jo HELT feil... Og jeg skal jo heller ikke trøste meg med sånne NEI-greier... selv om tanken har vært fristende i det siste... Men her må det fokuseres.... positivt:

 

:) Røyken er fortsatt borte fra livet mitt.

;)Har tatt en skikkelig gjennomgang av inntaket, og tror jeg ligger på mellom 12-1600 kcal. (Men ble overrasket over dagene med 1700...)

 

Endring de siste ukene: brød... (lavkarbobrød men...) Det er nå FULL stopp på. Jeg har også begynt å fundere på om kaffe kan stoppe vektnedgang? Jeg heller nemlig innpå myyye kaffe. Ekstra mye etter røykeslutt... Og altfor lite vann...

 

Må ha fokus på dette, og selvsagt bevegelse... Har innkassert 3 trimpoeng i dag, en god tur i dag tidlig, og en mer "vanlig" tur i ettermiddag.

 

Jeg vil jo NED i vekt, NED faktisk... Full skjerpings... ingen snikveiing før "dommedag"!

 

Sånn er det med den saken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja sånn skal det lyde Anitgro - du er jo kongen på egen haug vettu :-)

 

...og med 3 TP og det hele!! Her skal du se at ting tar form...! Og det er i grunnen ganske spennende å se resultatet av jobben med å skrive opp - får liksom et annet perspektiv....og det er nesten som det går sport i det!

 

Vi gjør i alle fall ingen andre feil i den tiden - her må alt snus til det positive:p

 

Jeg skal ha egenpleiekveld i kveld og nå må eg se å få starte opp....Det er fjeset som skal få seg en omgang i kveld.....åååh...gleder meg!

 

Keep up the good work Anitgro - og ha en strålende fredag - lykke til min venn:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink. Fremdeles unna røyken. Skikkelig bra.

Husk nå bare at kroppen må tilvenne seg dette også, så hvis du klarer å holde vekten stabil litt fremover, så skal du bare juble. Du får en annen forbrenning uten sigaretter og det gjør at nedgang i den perioden er vanskelig.

 

Så........ jeg krysser fingrene for veiingen din i morgen. Eller har du kuttet den ut for en periode. Uansett..... stå på. Vi er alle imponert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Klapp deg selv på skulderen og skryt masse av deg selv! Alle vet hvor tøft det er å slutte å røyke. Og når du sliter hjelper det kanskje å tenke på at alt slitet du faktisk har klart hittil ikke må være forgjeves; fortsett å være sterk!

 

Vann er superviktig, til og med på min kur gjør det stor forskjell. Jeg merker at kroppen virker så mye bedre med vann. Og hvis jeg drikker mye annet, blir det mindre vann, så få i deg et par flasker. Men jeg ville vært forsiktig med å "berøve" deg selv for for mye av det du har lyst på. Med både røykeavvenning og flinkisopplegg på kosthold, kan det hende du må unne deg så mye kaffe du vil ha, eller mye av det. men vann kan nok balansere kaffebehovet litt ut, jeg er avhengig av pepsimax, og nå er den stort sett forvist.

 

Lykke til på veiing og god helg til deg på Romerike:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppmuntrende ord, og gode råd! Det setter jeg stor pris på :) Det varmer!

 

Har vært på vekta i dag, og den viste 400 g ned fra forrige uke... Har fortsatt "et tillegg" igjen, men håper jeg er tilbake på rett spor...

 

Vann, og vann.... Prøver å holde fokus. Fortsatt røykfri, tror det verste er over nå i hverdagen. Og ingen festligheter i nær framtid...

 

Var i bursdag til min nevø i går, hoppet over pølser og lomper, og alle kaker... Hadde med meg litt "lovlig" niste, og hadde spist middag før vi dro... Hadde advart søster'n, og fått forståelse for "opplegget". Drakk noen bøtter med kaffe og pepsi max :)

 

Satser på en hyggelig hjemmelørdag i dag, gubben har kveldsvakt! Junior og jeg skal kose oss... Han lager seg en egen hjemmelaget pizza, og da blir det laks på mor...

 

Ha en hyggelig helg, og kos dere alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kjemebraaa Anitgro.....nå er du i siget...0,4 kg ned....ikke vær beskjeden da, det er jo flott :-))

 

...og røykfri!! Tipper du er akkurat passe stolt ja - for dette kan du klappe deg selv på skulderen!! Og etter det jeg forstår har du lørdagskvelden klar og gleder deg til laksen.....mmmmm!!

 

Er nå ganske nylig kommet hjem etter rundturen min på ei mil og skal nå i badet. I kveld er det utekveld på gubben og meg. Blir nok litt rødvin ja, men den er planlagt da.....slik er dette livet vårt vettu, men jammen går det ganske bra:D Det er denne bryteren i hodet som på være på og da går det som regel greit.

 

Kos deg i kveld Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hyggelig med oppmuntrende ord...

 

Nå er snømåkinga unnagjort, og litt VM-TV før det er ut på tur i det flotte påskeværet!

 

I ettermiddag er vi invitert på middag til eldstesønnen :)

 

Det ble et halvt glass rødvin i går kveld, men det smakte ikke :) Merkelig, jeg som er så glad i rødvin... så jeg gikk over til vann, jeg... Var jo "hjemme alene" og slo av TV-kassa, og koste meg med boka mi.

 

Ha en deilig VM-søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

tilbakelagt. De siste dagene har vært preget av sult og slitenhet :)

 

Vel, vel, er fortsatt røykfri, og har ikke skeiet ut med noe "uskikkelig". Holder meg "innenfor", men i øvre kcal-sjikt.

 

Har vært flinkere med trimmen de siste ukene, (les gange, 5-6km/timen) og har ligget rundt 9 trimpoeng. Det er faktisk over ambisjonen min på 7tp i uka. :) Men jeg har ambisjon om å legge inn litt variasjon, da.:) Har også vurdert å komme meg på vannaerobic, som jeg gikk på tidligere. Merkelig at dette skal være så sabla vanskelig... Prøver å skjenne litt på meg selv, men det biter liksom ikke på... Må nok ta et skikkelig oppgjør...

 

Resultater........ JA; det er jo det jeg VIL ha, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hadde vi vært naboer på or'ntlig, kunne vi slått oss sammen og prøvd oss på Zumbaen Anitgro :)

 

Jeg er en kløne...sikkert derfor jeg ikke har prøvd mer enn to ganger, men jeg ser for meg at vi skulle fått noen kjempemorsomme økter. Om ikke annet så ville nok magemusklene bli skikkelig trimmet :)

 

Synes du er kjempeflink både med trim og røykeslutt.....Søren heller!! Still deg i speilet og fortell det høyt til deg selv - rett ryggen - og senk skuldrene!! Dette går kjempebra skal du se.

 

Ha en fin-fin kveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Felles zumba ja... Det kunne nok vært skikkelig god underholdning :) Både for oss og andre????

 

Har det med å få totalt fnisemus hvis det er noe treningsgreier jeg ikke fikser... en måte å trimme magemuskler på det også :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Har kjempet hardt med meg selv noen dager, og go' følelsen er tilbake... Den der følelsen når man bare "kjenner" seg litt tynnere enn man har kjent seg på en stund...

 

Har vært flink, men veldig sulten... Er nok sulten fortsatt, men prøver å "stå han av". Drikker urtete i dag, og en liten skive til kvelds er fortært. Dagen ender på 1250 kcal. Målet er å være bevisst på to dager med såpass lavt, og deretter en dag litt høyere... Lar kroppen seg lure, tro?

 

Ble en god tur i dag også :) Ser positivt fram mot lørdagens veiing... Litt resultat hadde vært noe denne uka :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...