Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Det er godt å høre Anitgro:-) Ikke godt når mismotet får overtaket og man ikke engang greier å overtale seg selv til verken det ene eller det andre.

 

Godt du nå er på sporet igjen....og ja, jeg tror du nok greier å stå han av nå. Bare få dager til veiing....jeg skal roooope på deg når det butter imot jeg!! Høøøøører du meg nåååååå? :)

 

Det skal visst også hjelpe å tappe seg selv på hånda......for å få bort fokuset på fristelsene blant annet.....ja, kan jo være noe i det....

 

Ha en flott kveld........og fokus-fokus:-)

 

Klems fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

Det høres ut som du kan være gjennom den tøffeste delen da på røykeavvenningen. Så da kan du konsentrere deg mer om å tåle å være sulten,... hehe, som vi styrer på. Men det må til, ikke farlig å være litt sulten har jeg funnet ut. Og å klare de tøffe kneikene må til.

 

Det er så deilig med den der slanke følelsen. Godfølelsen i kroppen, velvære. Og det er jo det vi er ute etter når vi skal kvitte oss med den overlasten som vi drasser på.

 

Det høres ut som du er inne på en god løype nå. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Gått tur = 2 trimpoeng, etterpå en laaang, pleiende dusj!

Godt gjennomført matmessig, wok m/kylling til middag.

 

Har også vært hos lege i dag, og fått henvisning til bukplastikk... Spennende dette med ventetid, da. Er henvist til Ahus, men de står ikke engang på lista over ventetid på fritt sykehusvalg. Må ringe dit en dag og sjekke.

 

Planlegger en litt kortere dag imorgen, med planer om å ta en bytur og smake litt på VM-stemningen. :) Lørdag blir det harry-tur!

 

En hyggelig helg ligger foran oss?

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

så spennende da med legehenvisningen. kan du benytte fritt sykehusvalg-ordningen, dvs at du kan velge det sykehuset med kortest behandlingstid for denne type behandling? Tror det er en egen hjemmeside hvor det er en liste over ulike sykehus og behandlingene. men dette fortalte vel legen deg hvis det er aktuelt.

 

Gled deg til VM - det er kjempestemning og til helgen er det meldt kjempefint vær også:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Bare innom med store smil og fingre krysset før veiingen i morgen.

 

Reiser avgårde en uke i morgen, men har planer om mange golfrunder og også bruk av treningssenteret på hotellet

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.....så bra Anitgro! Endeling henvisning - det blir jo kjempespennende!! Du må holde oss orientert framover. Vet ikke hvor lang ventetid det er på sånt, men i alle fall på "liste" - dette blir spennende :-)

 

Hører at du er i godlune om dagen og det tyder på at du spiller på lag med kroppen din - kjemeflott!!

 

Ja, her blir det innendørsliv i dag - ret regner som bare det og jeg har derfor tenkt å sitte varmt og godt i stua! ....og under stafetten finner du meg foran TV'n - garantert :)

 

Ha en fin fredag du også og en flott harrytur i morgen - jeg tror deg så absolutt når du sier at det blir ei flott helg :-) - samma her!

 

GULL-klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....psssst..... kom på etter at jeg sendte svar avgårde at du ikke med et ord nevnte røyk i innlegget ditt sist ! DET syntes jeg du fortjente et ekstra klapp for - du er god for GULL :-)

 

Klapp-klapp ....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Gått tur = 2 trimpoeng' date=' etterpå en laaang, pleiende dusj!

Godt gjennomført matmessig, wok m/kylling til middag.

 

Har også vært hos lege i dag, og fått henvisning til bukplastikk... Spennende dette med ventetid, da. Er henvist til Ahus, men de står ikke engang på lista over ventetid på fritt sykehusvalg. Må ringe dit en dag og sjekke.

 

Planlegger en litt kortere dag imorgen, med planer om å ta en bytur og smake litt på VM-stemningen. Lørdag blir det harry-tur!

 

En hyggelig helg ligger foran oss?

 

Ha en fin kveld![/quote']

 

Hei !

Ser du skriver att du skal til vurdering for bukplastikk.

Er det noen lister som viser hvor lang ventetid det er på sykehus ?

Jeg har vært på vurdering i Ålesund, Medi3. Vet ikke om jeg får dekt operasjon enda, måtte gå ned litt mer før jeg fikk vite det.

MEN i Ålesund er det 1,5-2 års ventetid.... :cool:

og det er leeeenge å vente, nesten så jeg spanderer operasjonen selv i stedet for...

Men det er vel fritt sykehus valg, så kanskje jeg kan ta operasjon en annen plass, med mindre ventetid ??

I alle fall, lykke til på vurderingen !

 

Ha en super helg, med VM stemning og Harry handel ! ( Misunnelig ja... ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Travel dag i går, men kom meg jo på vekta på morgenen. Ikke så mye og melde akkurat; stillstand :)

 

Mannen min mener jeg må frem med målbåndet, så mye som du har gått de siste ukene.... er hans kommentar. Får vel prøve på det, jeg vet jo innerst inne at jeg er utrooolig standhaftig... Så lurer man jo alltid, spiser jeg for mye, for lite? Eller er noe av det jeg har i meg "partystopper"? Nok om det.

 

Takk for tips som fritt sykehusvalg, ser Aleris i Oslo har 14 dagers venting på konsultasjon og 4 uker på operasjon... Hmmm... skal ringe legen min og be om at han sender en henvisning dit istedet. ElisabethV, du finner vel også din tilhørighet her, og kan sjekke ventetider?

 

Ellers overvar vi premieutdelingen på Universitetsplassen på fredag. Det var skikkelig "trøkk" og stemning, utrolig mye folk. Fordelen med det var jo at det ikke akkurat fristet å stå i kø på et utested for å få seg et glass med noe godt i... så vi tok toget rett hjem, uten utskeielser av noe slag.

 

Harryhandlet i går, så nå er frysen full av mange magre middager for ukene som kommer...

 

Har akkurat bakt fastelavnsboller, etter GR-oppskrift såklart. Selv om jeg ikke spiser boller pga melet, lager jeg alltid boller etter den oppskriften. De blir like fine hver gang. Og ca 100 kcal pr. bolle. Det går jo an en gang i blant. Siden svigers kommer til boller og kaffe, har jeg laget Heistad-gele i porsjonsskåler til meg selv. Jeg tar en gele med en "dært" med krem på istedet for bolle.

 

Ellers skjønner jeg at dere holder stand. Ninass koser seg i Tyrkia, håper det går bra med dere andre også? Og Krepsedama, det stemmer, røyk er ikke nevnt. Og ble heller ikke kjøpt inn på harryturen. Savner det merkelig nok ikke så veldig ofte...

 

Ha en super helg videre! :) Nå er det 5-mila, nydelig vær og vi sier vel bare; Heia, heia, heia Petter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....fordi du greier deg så godt Anitgro :-) ....Hurra for deg og Heia Norge!!!

 

Rakk akkurat å gå turmila mi på beina utendørs før jeg satte i gang med femmila innendørs :) Kjennes ekstra godt å sette seg ned også da.... Laga meg en god salatbolle med reker, soltørka tomater og tzatziki på. Smakte utrolig godt.

 

Nå skal jeg nyte kaffen! Ha en flott søndag Anitgro:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Vet egentlig ikke hvor jeg henter inspirasjonen til å fortsette fra, men jeg har vel ingen annen utvei? Når jeg ser min begredelige vektnedgang i år, burde jeg nok heller gi opp... :eek:

 

Men, nei da... I dag har jeg samlet 3,7 trimpoeng. Gikk til jobb, og i tillegg en lang rask tur med den firbente i motvinden... Synes vinden snudde seg etter nesa mi jeg :)

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre annet enn å fortsette. Har helt stillstand i magen også, usikkert om det henger sammen med stillstanden på vekta. Har spist linfrø på spiseskje og drukket vann siste par dagene...

 

Spiser på det jevne, burde kanskje ta en gjennomgang der... Prøver å begrense alle meieriprodukter en uke, for å se om det kan hjelpe. Tar noen feriedager neste uke for å stresse ned... Ellers må jeg vel innrømme at jeg blir trist og lei meg når jeg tenker på resultatene... På en skala fra 1-10, er optimismen på 5 med tanke på vektnedgang... Kjenner at jeg tenker mer og mer på snarveier...

 

Men;

1. JEG ER RØYKFRI!

2. FORMEN ER BRA!

 

Uff, da er den gørra ute... det gjelder å komme seg videre :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

3,7 trimpoeng, ja det er jo supert ! :)

Så lenge formen er bra, er jo det viktig !

Tror vi blir veldig opphengt i vekt og tall, og kanskje det er en ide med litt fri fra det til tider ?

Vi trimmer, og spiser rett. Det er jo super bra !

Men selvfølgelig blir vi motløs når det går tregt... :cool:

 

Og gratulerer med å være fri for røyken ! Det er ikke lett vil jeg tro...

 

Ha en fin kveld ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Stillstand over to uker er ikke så mye! Du har oppnådd kjempemasse mht helse når du har klart å holde deg unna røyken, så gi deg selv litt tid til å ikke ta alle målene akkurat samtidig.

 

Du får sikkert roen og godfølelsen med par fridager, det er alltid godt. Kanskje kutt i meieriprodukter en uke, kan være en variasjon som kroppen liker.

Uansett synes jeg du skal stå på videre. Om det ikke kommer med en gang og hver uke, så kommer det. Jeg vet jeg selv er alt for utålmodig for egen del, men du har en klar retning på vekta, og selv om det tar tid, så er det som sagt riktig retning; ikke bortover eller oppover med ned, over tid.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jeg takker og bukker for all oppmuntring :)

 

To uker med stillstand kan jeg leve med, men 400 gram ned siden 15. januar må jeg liksom forsone meg med.... :) Jeg prøver å si til meg selv gang på gang at dette handler om min nye livsstil... og vektnedgang er en bonus... hvis den kommer...

 

Og jeg vet at alternativet ikke akkurat tilsier nedgang... :eek:

 

Har bestemt meg for å lage kosemat til helga, i sunn utgave... Viktig å kose seg... Slurver litt der, har lett for å lage god mat til familien, og noe veldig enkelt til meg selv... Derfor, så at Mega har friske bær på tilbud denne uka, det skal jeg kjøpe og lage en god dessert... I tillegg skal jeg finne på noe riktig godt til middag... Fordi jeg fortjener det :) Ser for meg svinefilet fylt med tomatpesto, basilikum og litt ost, surret i serranoskinke. http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/4422078.html Modifiserer litt... Steker i ovnen med cherrytomater, halve hvitløk, pinjekjerner og balsamico... Potetstappe til, hjemmelaget selvsagt. Pleier ikke spise poteter, men vurderer et lite unntak...

 

Derfor, ha en flott uke videre, imorgen er det torsdag, praktisk talt helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg kommmmmmeeeer! Kan du lage litt ekstra middag til meg tror du? Høres helt himmelsk ut den middagen du skal ha i dag, Anitgro.....heeeelt etter min smak, så jeg burde ha vært der og tatt for meg av godene...:)

 

Ja, det er viktig å kose seg og planene dine for helga vitner vel om at det er nettopp det du har på programmet - D e så bra atte :-)

 

Håper du får ei flott helg med masse kos Anitgro!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Velkommen, Krepsedama... Bra du sier i fra, så jeg lager nok :)

 

Jeg skal virkelig kose meg med matlaging i dag. Men glemte selvsagt å kjøpe bær da jeg var i butikken, så jeg må nok ut en tur til...

 

Formiddagen gikk med til en shoppingtur med den minste. En skikkelig jålekopp, forfengelig som bare det. Det ble 2 olabukser og dress på han... Og en olabukse på mor også. Str. 42, det er da noe :)

 

Har veid meg i dag, og det var et sørgelig kapittel. OPP 0,2. Uff, da... Jeg har ikke skeiet ut. Men har skikkelig propp i magen. Har startet med biola og duphalac i dag. Dette er en av mine største utfordringer, og følger med tarmsykdommen jeg har... Det bidrar sikkert til at vekta ikke akkurat raser ned, vil jeg tro.

 

Har vært ute og gått en drøy time i påskeværet. Nå er det alldeles nydelig ute... Sol fra skyfri himmel, det drypper fra tak... en utfordring for hunden som ikke liker sølepytter :eek: Har investert i pulsklokke, som hadde sin jomfrutur, den viste 465 kcal.

 

Nå må dere riktig kose dere alle sammen! Det er lør'dan!

 

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg våger meg med tommelen opp allikevel jeg Anitgro :-) 0,2 kg opp er jo ikke opp egentlig, det er bare når vi skal føre det inn og får se det svart på hvitt at det føles grusomt.

Ja, jeg føler med deg, men sier likevel ikke fortvil. Se på tallene fra de siste ukene - det er jo egentlig veldig bra! Du har ikke gått opp i ordets egentlige forstand. Nei, dette går bra - BIT deg fast og fortsett å være så flink! Du er jo såååå nær "kanten" og du har bevist at det går an så det er bare spørsmål om tid.

:)...og nye jeans i str. 42? Det er som du sier: det er da noe!! SÅ KLART det er og derfor holder jeg tommelen opp jeg. Vet at du greier dette:-)

 

Med tarmproblemene dine har du sikkert prøvd alt, men jeg må bare spør likevel: Har du prøvd linfrø? 2 ts om morgenen med mye vann til? Vel, det var bare et forsøk..... Det or'ner seg nok

n020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei og hei! Og tusen takk for alle støttende og trøstende ord :)

 

Jeg vet jo alternativet er at jeg går berserk på alt som er NEI, derfor holder jeg ut... Husker legen jeg gikk hos på Fedon-klinikken, sa at noen kropper er laget for å overleve hungersnød, og at min kropp er en av dem... Da hadde jeg gått på eurodiett i flere måneder, og en vektnedgang på en 5-6 kg, mens hun hadde skissert en ukentlig vektnedgang på 3-4 kg... Det var en assosiasjon til et eller annet... Eller prøver jeg og trøste meg selv litt, mon tro?

 

Og Krepsedama, jeg pleier å ta 2 ss linfrø med en bøtte vann... uten at det hjelper... da kommer desperasjonen snikende....

 

Og de buksene... litt snaue kanskje, men de jeg har i samme modell i 44 er stoore, så jeg regner med at de utvider seg litt. Men de var litt korte, så jeg lurer egentlig om jeg trenger en lenger modell. Skal sove på det, evt må de byttes til en modell for langbeinte :)

 

Nå sender jeg snart junior på fotballtrening. Da er det på med min nye pulsklokke, og ut og gå en laang tur. Siden gubben er på jobb, gjelder det å benytte anledningen. Etterpå kommer den eldste på taco-middag til moder'n, siden kjæresten er på hyttetur med venninner. Laget av karbo-deig til gutta, og biffstrimler til oss "voksne"...

 

Så bærer det avgårde til nabohuset og 84 års lag til svigerfar. Har gitt klar beskjed om at jeg tar med en sukkerfri gele til kaffen. Til svigermors store fortvilelse...

 

Men, nå slapper jeg av med skiskyting og en kaffekopp. Søndagen er som dere forstår detalj-planlagt. En dag på jobb, så blir det 3 feriedager på meg! Gleder meg til det :)

 

Ha en super søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, flink ja Anitgro :-) Jeg er enig i at det var råbra.

 

Ble ikke mer enn 9,4 på meg forrige uke heller, men jeg er jo ganske fornøyd med det da i grunnen. Skal jo leve med dette da. Målet er å holde en gammal skrott sånn i noenlunde form og at det igjen skal være med til at jeg greier å holde vekten.

 

Vi skal jo føle oss lykkelige med dette......hvis det blir et åk, ja, da er mye tapt....

 

Vi satser vel på at vi greier det samme denne uke også - eller? .....og vi kan jo alltids hoppe tau :)

 

Ha en fin kveld og en flott uke videre.

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært inne på Trysilrypa.no og sjekket ut løypene vi kan velge mellom. 6, 10 eller 13 km. Visstnok er 10 km den hardeste. Det står at det er for de i veldig god form. 6 km er vel litt lite, så jeg ville tro at 13 km er tingen for oss. Du og dere andre får ta dere en titt dere også og si hva dere tror.

 

Jeg har "sendt søknad" om å få leiligheten den riktige helgen. Vi har tildeling ca 16 april, men jeg regner med at det sikkert går helt greit, men velger å ikke melde meg på løpet før jeg er 100% sikker.

Leiligheten er som tidligere nevnt i Fageråsen. Det er der starten på løpet er samt festmiddagen om kvelden. Midt i smørøyet for oss med andre ord.

 

Jeg begynner å glede meg skikkelig. Det blir jo en lang "glede-seg-tid", men alltid moro å ha noe å se frem til. Ikke minst gleder jeg meg til å treffe dere alle sammen. Tenk å få ansikt på alle navnene. Krepsedama har jeg jo "sett" på FB, men aldri "in real life".

 

Da sender jeg smil og gode vibber til dere alle ( flere får samme innlegg i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Skummelt altså, har aldri deltatt i noe sportslig i hele mitt liv! Dette blir spennende :eek:

 

Jeg har jo investert i pulsklokke, så utfordringen er å få "opp" formen litt. Har jo økt frekvensen på gåinga mi i det siste, så utfordringen nå blir å øke til lett jogging. :)

 

Føler at kroppen er klar, må bare vente til det blir litt "bar bakke"... Skikkelig pyse der....

 

Hatt fri i dag, startet dagen med 5 km lett gange. Har gjort unna en shoppingtur på IKEA, og vasket alle vinduene i 2. etg. Fornøyd med dagen så langt.

 

Ha en super ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, du sier det Anitgro, skummelt men spennende :eek: Men vi skal da ikke løpe alle kilometrene....vi kan jo gåÅÅ!! Kan ikke slite oss ut om vi skal greie banketten etterpå - kan vi vel det?

 

Nei, nå får vi litt å jobbe mot også.....det blir kan hende oss to da som må ta et ekstra tak mht jogginga .....og rockeringen? Men den får vi la ligge hjemme :)

 

Snakkes - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...