Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Hmmmm.....

 

Er våren kommet? Jeg minnes vi plukket bladene av prestekragene og sa Elsker -Elsker ikke - Elsker - ....osv Det minte meg om dette....Liker - Liker ikke - Liker......:-)

 

Klart det er godt å trene, men det er mulig vi hadde greidd oss med et par ganger i uka hvis vi ikke hadde hatt vektproblematikken hengende.....

 

Så - da var det jobb igjen...måtte bare inn å hilse på...

 

Krepsedama:D skal ikke trene i dag - regnvæææær....ææææææææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anitgro

I dag tester de TV-spill-trening eller hva det nå heter... Blir spennende :D

 

Lyst til trene eller bare på vilja???? Jeg har lyst når jeg har ork jeg... ellers synes jeg det er et "must"... Men nå er det jo så herlig ute...... vår og vår.....

 

 

Variert trening viktig sier de... Hvordan går det med Zumba'n jenter? Har bestilt den DVD de selger her, jeg... Må jo variere...... blæææææ

 

Har løpt en liten tur i dag også, ble 2 trimpoeng. Hmmm, bruker man mindre energi for hver joggetur, mon tro? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

"Har løpt en liten tur i dag også, ble 2 trimpoeng. Hmmm, bruker man mindre energi for hver joggetur, mon tro?"

Jeg bare bøyer meg for pågangsmotet ditt Anitgro: Du er tøffere enn toget!! Flinke du...:-)

 

Det var da som bare.......du kommer til å løpe Trysil-rypa du!! Jeg sier det bare: du får ikke løpe fra meg.......oææææ!!!

 

Har hatt Zumba-pause for å si det sånn....:-) ....tuller, er ikke noe å le av det!! Jeg sitter her med alvorlig ansikt jeg og lurer på om jeg allerede er akterutseilt før moroa begynner....

 

Men det blir ikke noe aktivitet med meg i kveld....tror jeg er værsjuk....og blir nok sittende her i godstolen....prøve å finne no kjekt på TV'n kanskje...b035.gif

 

Ha en fin kveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jeg leste på en link jeg fant et sted her inne, et opptreningsprogram, der målet var å løpe 5 km på 30 minutter (tror jeg det var...). Nå er ikke jeg så systematisk av meg, at jeg driver med stoppeklokke og måler antall meter, men... Jeg har talt lysstolper jeg da... og satt meg som mål å klare 3, og når jeg nærmer meg den 3. klarer jeg alltids 1 til osv... Så har jeg gått til neste stolpe, for så å løpe igjen...

 

Har nok en stund igjen til jeg klarer 5 km på 30 minutter, men.... Har laget meg et mål om å løpe 3-4 dager i uka. Resten blir det tur med hunden, eller gjennomkjøring av nyervervet Zumba-DVD. Har ikke prøvd enda, men... Hvis jeg ikke blir det spøtt svett etter et par forsøk (fordi jeg er en kløne) tror jeg jeg går over til hoppetau :eek: Skal prøve da...... lover..... 2 trimpoeng om dagen i snitt, eller 14 i uka (blir det samme det kanskje??er ikke blond altså...).

 

Når det gjelder mat har jeg resignert litt, kjører det samme opplegget framover. Og, med det voldsomme tempoet jeg har hittil i år, nemlig et snitt på 300 gram ned pr, uke, når jeg delmålet mitt i midten av juni :)

 

Ja, det var visst en kvalifisert, realistisk og en litt dyster gjennomgang av status fra fruen på Romerike :)

 

Men nå skal jeg ut å gå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så bra plan:-)

Skjønner ikke helt hvor det skulle være noe dystert i dette innlegget jeg.

Og om progresjonen din fortsetter med 300 gr eller øker på, vet du jo ikke enda.

Jeg ser bare positivitet i dette jeg:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Rene maraton.....med matematiske utregninger!!!! Jeg greide nesten ikke følge linja ut jeg; mistet tråden på "Hambros plass", men jeg kommer nok inn igjen....:-)

 

Ja, fører ikke dette til at kaloridyrene må vike, så forstår jeg enda mindre! Synes det vitner om en skikkelig plan du har lagt der Anitgro!!

 

Merkelig dette med lyktestolpene.....det er akkurat den måten jeg har forsøkt meg på, bare at jeg har like lange intervaller: Jogger 4 lysstolper og går 4 lysstolper....osv.....smart thinking:-) En ting er sikkert - vi er ikke helt blond da - er vi vel det....?

 

Veloverveide og kloke hilsener fra fruen fra Havet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Husker du Sebra som var her inne? Vet du noe om henne eller hvem hun var...og om så var....hvordan det er med henne?

 

Kom til å tenke på henne...og begynte så å lure.....

 

Tenkende Krepsedame:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Takk for tilbakemeldinger, damer... Det var vel kanskje ikke dystert jeg mente, når jeg tenker meg om... mer defensivt... Og regneferdighetene er så som så... brukte excel, og klarte å regne med 0,4 kg pr uke, og ikke 0,3... så da blir det en måneds tid til... Ja, ja....... målet bør være innen rekkevidde ved ferietider :D

 

Prøver å holde kaloridyrene unna meg... de har nok hatt perioder de har vært mer innpåslitne enn nå i grunnen. Har hatt stålkontroll denne uka, og i kveld blir det nok et vinglass. Har vært 2 dager på høyskolekurs, og er sliten gitt... I dag blir det ingen langtur heller, ble bare tur/retur togstasjonen... Skal ta det igjen i helga.

 

Har veiing imorgen, så sånn sett er det jo utrolig dumt med vin i dag, men...

 

Vet ingenting om Sebra, Krepsedama, selv om jeg husker henne...

 

Ha en super fredagskveld! :) Rapport kommer imorgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....for veiinga di i morgen Anitgro!! Og kommer det ikke resultater i morgen, så står de nok i kø for å vise seg senere....er ikke i tvil om at den driven du har nå vil gi resultater :-)

 

Du vet at stålkontroll med mat og trening.....jogginga mener jeg :-) .....ja det betaler seg før eller senere.

Og planene som du legger vil også innvirke både på motivasjon og gjennomføring og til sammen så er dette KJEMPELURT...nemlig :D

 

I morgen skal vi i 50-årsdag og jeg driver med litt "forberedelse" med hensyn til hva jeg skal ha på meg, og jeg skal også til frisøren i morgen for full pakke. Men rødvinen....ja, den må nok jeg vente med til i morgen!!! ....trur eg....

 

Du får nyte glasset ditt Anitgro og jeg venter med spenning på rapporten din i morgen.

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

I dag var jeg egentlig sikker på at vekta snakka til meg altså.... den sa: "ja...få det unnagjort, du har jo vært så flink...". og så fort jeg kom meg på vekta sa den... "æææææ blææææ" :D

 

Jeg har nemlig gått opp :) *hulk*

 

Men; jeg har fingre som tømmerstokker, og dette mååå da være vann? Ikke ble det noe vin i går heller, bare et glass Pepsi Max... Jeg var nemlig så redd for å ødelegge... Lurer på om dette er psykisk altså :)

 

Men, det er jo slik at når man får i seg færre kaloridyr enn de som forbrennes, så skal man gå NED, ikke sant?

 

Derfor.... jeg står på videre, selv om det blir noen forsiktige kosedager i Molde med sikkert både god mat og godt drikke. Kanskje det gjør godt med en pause?

 

Ha en god helg, alle sammen! (med eller uten snakkende vekter.... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

det går litt i rykk og napp, og fingrene dine gir vel svaret:-)

 

Virker som du tar det som en kriger. Riktig innstilling!

 

Og ja hvis man forbrenner mer går man ned. Men kroppen er mer komplisert enn en kalkulator. Samler den vann så ligger det der i musklene f.eks og da blir det ekstravekt. Da jeg kom tilbake fra Roma, viste vekten opp nesten 3 kg. Og det er jo ikke reelt. Ingen legger på seg så mye i løpet av en helg. Og en dag senere måtte jeg opp tre ganger i løpet av en natt. Når kroppen fikk roet seg, flushet den ut alt det som hadde samlet seg pga alkohold og brød, og reise osv. Og vekten dumpet ned 1 kg fra en dag til en annen. Så det er viktig å kjenne til kroppens reaksjoner også.

 

Så gi vekten ny sjans til en bedre samtale om ikke lenge:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her var det ikke mye liv du.....kanskje du ikke har kommet deg hjem enda, men ligger igjen i skisporet her oppe?? Her er skiføre her vettu :cool:

 

Innom for å ønske deg god torsdag da skjønner du :-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

dog noe redusert etter tre konferansedager, og to netter med rangling :eek:

 

Vekta har jeg ikke turt å tenke på enda, må først "lande" :)

 

Har nok en hel del væske i kroppen, og har ikke beveget på meg denne uka i det hele tatt. Bortsett fra noen "slush" turer mellom hoteller i Molde, da :)

 

Har forsøkt meg på en myk overgang tilbake til hverdag i dag, spiste knekkebrød med makrell til lunsj i dag, cottage cheese med bringebær til frokost. Middagen ble en biff med salat.

 

Har noen utfordringer med kroppen etter dager med "vanlig" mat, og en del alkohol.... også nattrangling da... Men har hatt det fantastisk, og da tåler man vel litt ekstra?

 

Ble dårlig med stevnemøte på oss, Krepsedama... Ikke mange pausene mellom slagene på oss, men vi fikk jo tatt ansiktspleie og attpåtil en liten "nap" etterpå...

 

Tidlig kveld på meg i dag også, tror jeg... Ha en super fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høres ut som du har hatt noen flotte dager i vinterlandet Anitgro :-) Forstår godt at det ikke blir noe tid til overs på slike samlinger, men ikke desto mindre hadde det vært moro. Vi har det til gode da vettu!!

 

Men det som høres minst like bra ut er at du er back in business for å si det sånn....tenker på matveien ja!! Bare sånn og så er du i gang med sunn og deilig mat....mmmmm...fikk nesten lyst på cottage cheese med syltetøy jeg også:)

 

Men har spist den maten jeg skal ha i dag så det får være. Blir annerledes mat i helga med tapas på jobben i morgen kveld og sildebord på lørdag! ....og mye god drikke!!

 

Har vært på trening i kveld og nå er det bare avslapping!

 

Ha en strålende kveld og en feiende flott fredag Anitgro:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

måtte komme... Morroa kostet meg over 1 kg feil vei, makan :)

 

Nå er det full skjerpings :)

 

Ha en super helg, jenter... Her er det fram med joggesko, og ut på tur som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

straffen, mener jeg

voops, et par gode dager og et par joggeturer, så er den borte vekk.

Jogget idag jeg også, men inne, ikke så tøff som deg, synes det var for surt ute.

Det var sikkert ikke det.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Men husk uttrykket: "Kommer lett - går lett".......så den tar du på strak arm Anitgro :-)

 

Det er det jeg trøster meg med: Tapaskveld på fredag, bursdag på dagen og sildebord i går kveld....Ka du trur??? Her skvalper det i vei når jeg går :) Apropos går.....i dag blir det helt slapp-av-dag. Har noe i brystet som kjennes litt tungt ut og jeg tror ikke det skal utforskes nærmere...bare å holde seg i ro og håpe det går over:-)

 

Ha en flott søndag Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Satser på at det flyr avgårde ja.... hvert eneste gram... :)

 

Her har det vært fokus-helg... Salat med kyllingfilet og vann til var lørdagskosen. I dag ble det grytekokt skinkestek til middag. Og vann :)

 

Jogging i går og langtur i dag... I tillegg halvannen time med fotballkamp og frysing... Sesongen drar i gang nå, og vi mødre kan vel bare glede oss :)

 

Har rukket en soltime i dag også, så langt fornøyd med dagen. Nå er det litt avslapping, før det blir litt fornufts-arbeid, stryking av uniformsskjorter og planlegging av mat for dagene som kommer... Skrive handlelapp til min kjære, som har friuke, og dermed må ofre seg for praktiske gjøremål i heimen :)

 

To uker til påske! JIPPI!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da. Denne moroa setter spor.

Selv var jeg så feig at jeg hoppet lett over vekta og utsatte det til i morgen. Er vel redd jeg er samme vei som deg etter jenteturen, men det var også verdt det ( i alle fall nesten).

 

Denne uken er det stille og rolig for meg, så da håper jeg å få trent endel samt ikke minst å få tid til å lage ordentlig mat både for dagen det gjelder og litt fremover.

 

Vi løper det av oss, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Flinke du......med vann i glasset til deilig middag :-) Men det betaler seg skal du se!! Syns du er kjempeflink jeg!

 

Her har snøen reist, så nå har vi all slags vær med unntak av snø; regn, sol, vind, stille, regnbue....og i dag har jeg vært ute og plukket gåsunger :-) Pyntet på speilplate med lyse limefargede lys, silkeorkideer og bittesmå skudd med gåsunger. Kanskje kommer det en kylling på også etterhvert!!

 

Har hatt et par sure dager med halsondt og biltrøbbel, men i dag skinner "sola" igjen selv om jeg havnet noen hundre gram over La Linea.... I kveld blir det bare te på meg - men jeg skal kose meg for det :)

 

Ha ei flott våruke Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jammen godt at vinteren har reist sin kos, i dag har det regnet hele dagen. Lettet litt nå i ettermiddag, og fikk dermed en drøy times tur, 2 trimpoeng sanket :)

 

Kroppen kjennes igjen bra, nå går det mot spennende veiing på lørdag.

 

Jammen godt at du har gjort deg av med både halsondt og biltrøbbel, Krepsedama... Vi drømmer om sol, sommer og strender, ikke sant?

 

Har ikke fått den samme vårstemningen som deg i hus, men tittet litt på at det er gåsunger underveis på trærne når jeg gikk i stad... Bare vent... det kommer nok her i huset også...:)

 

Har fortært laks til middag i dag, og nå er det "kaffekos"... Svart kaffe kan vel også være kos?

 

Imorgen blir det fram med sykkel, en effektiv transportmåte tur/retur jobben... og litt trim på kjøpet...

 

Fin våruke til deg også, Krepsedama... og alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Anitgro. Kjenner på meg at vekta er snill med deg på lørdag.

 

Her skinner det et 7 tall i det fjerne. Jeg er spent, opprømt og glad for at jeg snart runder den magiske grensen. Har nesten ikke lyst til å spise, vil bare passere grensen. ( nei da..... jeg er fornuftig og følger opplegget videre).

 

Ha en strålende dag videre. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, i dag lukter det litt vår ute...kjenner faktisk lukten av jord :-) Må være fordi naboen har begynt å rake litt. Noen er da fæææælt så tidlig ute....og andre får dårlig samvittighet..ja-ja!

 

Du er flink med TP'ene da, og jeg skal følge spent med på lørda'n...

 

Fikk noen vårlige nibber av innlegget ditt ja...for ikke å si sommerlige:D Strender ja.....har vel noe tid til å finne fram badedrakten her hjemme da, men hvem vet....

Klart vi drømmer, og hvis vi tenker nok eller ønsker nok så.....ja, da går nok en god del i oppfyllelse (må nok hjelpe litt til selv - tror du ikke?)

 

Har spist helstekt indrefilet av svin og ovnsstekte poteter med sopp og løk i dag, krydret med provence-krydder...nam-nam!!

Og nå.....a035.gif ...... ja, faktisk!!

 

Ha en flott kveld Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jada dere... det ble 2.7 trimpoeng i dag også, til tross for at trimtida på jobben gikk heller dårlig :) Men fornøyd, over målsettingen på 2 tp daglig.

 

Ninass, jeg kjenner den der vibben i forhold til 7 tallet... den er her også... JEG VIL OGSÅ :) Men den er fortsatt et stykke unna... (jada, jeg har snikveid, ennå jeg ikke har gitt meg selv lov...)

 

Den der maten din hørtes god ut, Krepsedama... får vann i munnen jeg... Glasset var ikke å forakte det heller...

 

Her er det kaffe med et par suketter i, skikkelig kveldskos :)

 

Middagen i dag var en biff med blomkål og en teskje med hvitløkssmør, godt det også...

 

Nå står en dusj og litt egenpleie for tur etter "trimrunden" - fordi jeg fortjener det :)

 

Ha en flott kveld... og torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...