Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest snart30

oioi, begynner i ny stilling imorgen, og ser ut til at det blir effektivt på treningsfronten;) Snakket med min nye sjef i 10 minutter og bare MÅTTE løpe rundt vannet for å komme i balanse igjen. Ca 8 timer om dagen med samme dama må jo bli mange turer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Oslojente1981

Heisann,

 

Har vært litt busy på jobb i det siste. Mye styr.

Uken har gått ganske bra, skeiet ut med pizza og smågodt på fredagen.

 

Resultat fra veiedag i dag:

 

Vekt: 75,8 kg

Det vil si ned 1,8 fra forrige gang.

Totalt har jeg mistet 5,3 siden jeg begynte, og det er jeg fornøyd med. Håper å klare å se 74-tallet på veiedagen i påskeuka. Dvs må klare 450 gram i uka. Bør vel gå?

 

Treningen har gått ganske bra. En styrkeøkt og tre spinningøkter.

Hva skjer med dere? Tussa, er du med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er jeg med ? Gikk på vekta i dag - opp ytterligere 0, 4 kg. Skjønner ingenting. Gått masse tur, minst 2 trimpoeng hver dag, ingen utskeielser og faste måltider (dvs intet nytt, bortsett fra litt mer gå-turer i det fine vårværet). Synes jeg sammenhengende har gjort en god jobb siden jeg begynte med mine nye vaner i januar, men drømmen om å føle meg mer komfortabel i bikini til sommeren har begynt å svinne litt. . Beklager, ikke så motiverende i dag.

Status : 80, 4 kg.

 

Gratulerer med vektnedgang !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Stakkars du da!

 

Kan det være fordi du gikk ned 4 kg på en uke tror du? Og at kroppen trenger å venne seg til det nye vektnivået? Eller trener du for mye/for hardt?

 

Hvordan står det til med cm da? Kanskje du bare har endret sammensetning, dvs blitt fastere i fisken? Jeg begynte å spise magnesium, har hørt at det skal hjelpe litt på vektreduksjon om man sitter fast. Vet ikke om det er det som gjør at jeg går ned, eller om det er kalori/treningsnivå. Verdt et forsøk, kanskje? Om ikke annet, så kanskje for den psykiske effekten? :)

 

Synes det er vanskelig å råde deg til noe, virker jo som om du gjør alt riktig. Det eneste jeg kan si er at det vil gi resultater til slutt. Du har vel gått ned en god del siden du startet? Ta med deg det, ikke stress. Da slipper sikkert kiloene også siden de ikke føler seg så angrepet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst ! :-)

 

(Forresten, jeg gikk ikke ned 4 kg på en uke). Tallet er blitt nytt fordi jeg nå veier meg på morgenen uten klær. Veier noe annet på kvelden med klær og synes morgen-tallet gir det mest riktige bildet). Har gått ned ca 3 kg totalt, synes ikke det er mye på 11 uker......... snufs !

 

Måler meg ikke, burde kanskje det. Jeg mener som sagt at jeg ikke bør spise noe mindre, 700 kalorier i minus bør være nok for vektreduksjon. Er nesten bekymret for å gå på vekten fremover, vil den stige ennå mer ? Blir litt tankefull når jeg ser folk på jobb kose seg både med tjukke brødskiver med masse smør + godis, kjeks osv. - og ikke trener. Tenker hvorfor går ikke jeg ned i vekt med den innsatsen jeg gjør ? (Må få luftet litt frustrasjon, hehe) !

 

Jaja, håper det går seg til. Fortsetter med planen 2 trimpoeng hver dag og 1900 kalorier. Så får jeg se, må jo være noe som skjer snart ? :-) Spinning i kveld, skal holde motet oppe !!

Ønsker dere en kjempefin helg !!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei du!

 

Er ikke lett, skikkelig demotiverende. Men som jeg tror jeg har sagt før; når man er relativt sprek og aktiv og spiser relativt sunt i utgangspunktet tror jeg kanskje kiloene sitter litt hardere. Jeg var veldig misfornøyd forrige helg, hadde gått opp litt i vekt igjen, og traff lillesøster som mente jeg så så bra ut, "slankere og veltrent og fast i fisken" som hun sa.

God helg til dere begge, vi skal nok klare det alle tre - til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for å gå på vekta igjen. Den viste 79,8 kg, dvs - 600 gram i fra sist mandag ! YEY ! :-)

 

Stoler ikke heeelt på vekta, får det ikke helt til å stemme, men glad så lenge det går den riktige veien.

 

Mål for kommende uke:

- 1750 kalorier hver dag (kniper litt inn på hvert måltid, ser om det får noen effekt)

- minst 2 trimpoeng hver dag

- Drikke masse vann

- Prøve å ikke spise så mye så sent på kvelden, heller putte på litt ekstra mat tidlig på dagen når jeg trenger energi.

- Maks to middager som ikke er rent kjøtt.

 

Hvordan går dere med dere jenter ?

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å flytte tråden litt opp :-)

 

Går fint med trening og spising hos meg.

2 1/2 trimpoeng mandag, 2-3 trimpoeng i går og 3 trimpoeng i dag.

Deilig med vårvær, godt å endelig trene litt ute igjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Hallo du!

 

Så bra med ned 600 g, det kan jeg tenke meg var digg!

 

Jeg gikk opp 400 g, men jeg vet jo at når jeg har gått ned masse en uke vil jeg gå opp et par hundre gram uken etterpå. Startet den nye veieuken med tre retters med tilhørende vin :) Det var kundearrangement, så jeg synes det var litt vel drøyt å forklare kundene at jeg slanket meg. All maten var forhåndsbestilt, så fikk ikke sjansen til å velge heller. Men tror ikke det var så verst, er tross alt små porsjoner på disse fancy restaurantene ;)

 

Pga vektoppgangen trenger jeg nå å gå ned 1300 g denne uka for å klare påskemålet. Synes ikke det er uoppnåelig, når jeg ser tilbake på tidligere resultater.

 

Mål for denne uka:

 

- Jevnt kaloriinntak, ikke gå over rasjonen (forrige uke var jeg over 2000 tre ganger. Uff.)

- Vann, vann, vann

- Fire økter trening; 3 kondisjon og en styrke.

 

PS: Butikken der jeg bor har tilbud på smågodt i løsvekt denne uka. Sjofelt gjort, synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei jenter!

 

Jeg er som før på stedet hvil. MEN, jeg tenker positivt: har begynt i ny jobb og det er superslitsomt. Før hadde jeg nok "unnet meg" både sjokolade og vin, men nå har jeg unnet meg karbad og noen små korte joggeturer istedenfor, så jeg har iallefall ikke gått opp (til tross for endel kake og is på jobben).

Får trå vannet til jeg er inne i den nye jobben, og så fortsette der. Skal være flinkere til å komme innom, kan jo hende jeg kan klare å si nei til kake neste uke f.eks ;)

 

PS: grattis med vektnedgang! Og ja, sjofelt med tilbud på smågodt, men det klarer du:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter !

 

Hyggelig å lese oppdateringer fra dere. Høres ut som motivasjonen er på plass, det er bra !!! :-)

 

Jeg veide meg ikke i dag. Hadde en slitsom jobb-helg med lite mat så var usikker på om vekten ville vise et riktig tall. Tok ikke med vekten på påskeferie (hehe, får være grenser) og får se hva den viser når jeg er tilbake igjen.

 

God påske !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Jeg har veiedag på tirsdager, og her kommer en liten rapport:

 

Vekt: 75,4 (ned 0,8)

 

Jeg hadde jo håpet å se 74-tallet, men det var kanskje litt optimistisk. Fornøyd likevel, satser på å se det neste tirsdag :( I påsken skal jeg gå på ski, trene og slappe av. Er heldigvis ikke så glad i marsipan :)

 

Mål for denne uken:

 

- Jevnt kaloriinntak

- Fire økter (ski får også telle som trening)

- Vann!

- Se 74-tallet, dvs ned 0,5

 

God påske :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hallo hallo

Nå er påsken over, og jeg må kvitte meg meg overskuddslageret av verdens største påskeegg som jeg fikk til bursdagen (er ikke lenger "snart 30", som jeg håpet skulle holde til jeg nådde matchvekt...)

Uansett, ute skinner sola, jeg skal ta på meg straks og ta voffsen med på tur. supersliten etter nattevakt, men det er bedre med en liten tur enn ingen tur, og så får jeg komme tilbake til gode vaner. Jeg SKAL klare det!

 

Håper dere har hatt fin påske jenter :)

 

ps Tussa: skal du begynne på nytt kurs? leker med tanken på nettkurs igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og vel overstått påske !

 

Jeg gikk på vekta i dag, er et par uker siden sist.

I dag viste den 78, 4 kg. Dvs minus 1, 4 kg siden sist. Jippi !!!! :-)

Dvs at jeg har gått ned ca 700 gram pr. uke, jeg er kjempefornøyd.

 

Jeg har vært flink i påsken. Ikke spist noe godteri, bortsett fra et 1/2 egg fra den lilla kartongen til Freia. Og synes egentlig det var kvalmende og for søtt, så hunden fikk resten :-)

 

Målene forøvrig har jeg stort sett klart å holde:

- Jeg har spist ca 1730 kalorier hver dag.

- Jeg har vært ganske flink med vann-drikking.

- Jeg har fått til minst to trimpoeng hver dag.

- Det har blitt litt flere middager uten rent kjøtt pga middager hos andre i påsken.

-Jeg har klart å begrense størrelsen på kveldsmåltidene.

 

Fortsetter med de samme målene fremover. Håper vektnedgangen fortsetter.

 

Har dere hatt fin påske jenter ? Hvordan er statusen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snart30 (gratulerer med overstått forresten! )

 

Så ikke innlegget ditt før jeg hadde postet mitt. Det er bra at du koser deg med påskeegg når det har vært feiring ! Det viktigste er gode vaner i hverdagen og de er jeg sikker på at du fint klarer å komme inn i igjen.

 

Tror ikke det blir noe nytt kurs for meg foreløbig. Er student og blir litt lite penger fremover desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang!

Idag skulle jeg være flink, men møte hele dagen og på nytt på kvelden; blir ikke bra spising av sånn! Ikke fått spist middag, så påskegodtresten som ble sendt rundt klarte jeg ikke motstå. og middag kl 21 er jo heller dårlig. Over 2300 kcal, blir ikke nedgang av sånt.

Men, på den positive siden klarte jeg å droppe dessert (hadde faktisk ikke lyst på etter påskesnopet, selv om alle andre spiste), og jeg jogga meg en ørliten tur. Ikke mye, men alt er jo bedre enn ingenting. Fortsettelse følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og endelig løsner det !! :-)

 

Vekten i dag viste 77, 8 kg dvs -600 gram fra forrige uke.

Er veldig veldig fornøyd !

 

Målene for kommende uke:

- drikke masse vann

- 2-3 trimpoeng hver dag

- spise rundt 1700 kalorier

- mest mulig rent kjøtt til middag

 

 

Hvordan går det med dere jenter ?

 

Et spørsmål jeg har lurt på : er det noe spesiell næring å hente ut fra pasta/naturris ? Jeg spiser mest potet, synes det er godt og vet at det inneholder mye vitaminer. Prøver å variere litt i matveien, så blir litt ris av og til, men har ikke noe stort ønske omå spise det noe mer, hvis ikke det er noe bra i det som kroppen min trenger . . Er det ikke stort sett tomme karbohydrater ??

 

Ha en fin uke ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

Jeg prøver å la meg inspirere av deg Tussa, ca 1700 kcal og minst 2 trimpoeng. Vann er ikke noe problem.

Idag ble endel av kaloriene rødvin, men nesten 3 trimpoeng og under 1800 kcal i totalen, så da så. Har ikke gått opp ennå, så det snur vel når jeg får karra meg i riktig rytme igjen.

Er fortsatt utrolig sliten i ny jobb, har en sjef som "muligens" kommuniserer litt dårlig og forventer 130% innsats hele tiden. Er ofte så sliten når jeg kommer hjem at jeg sovner på sofaen, så blir det tur og litt sen middag :-/

huff, håper det blir greiere snart, men det pleier jo å bli det da;)

Lo litt for meg selv da jeg lette etter tråden min, da jeg begynte å være aktiv her for alle de ukene siden var jeg overbevist om at dette skulle bare gå en vei. Nå har det ikke gått mye opp, men jammen går det trått nedover!

 

Når det gjelder pasta/potet/ris: jeg synes upolert brun ris og fullkornspasta er godt, og varierer mest på det, blir mindre potet på meg. Noen ganger husker jeg min franske vertsmor som behandlet alle sammen som grønnsaker; dvs et måltid består av kjøtt el fisk, grønnsak og salat. Grønnsak kan like gjerne være bønner eller brokkoli. Linser brukte hun også. Hm, kanskje jeg kan være enda flinkere til å variere der.

Iallefall er det fiber i både pastaen og risen, og det er det jo i fullkorns couscous også. Linser er faktisk også godt, endel proteiner der om jeg ikke tar feil. Så det er jo bare vanene som setter grenser.

Godt å høre at det har løsnet, snart kommer jeg etter håper jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Hyggelig å få oppdatering. Håper det går seg til på jobben slik at du har overskudd til andre ting også. Ikke bare for slankingens del, men det er kjedelig når jobben krever ALL energi.

 

Takk for svar ang. ris ! Hvor kjøper du brun upolert ris ? Jeg har kjøpt boil-in-bag ris med naturris. Den er helt ok og 97 kcal i 100 gram. Men har forstått at brun upolert er ennå bedre, næringsmessig. Har ikke funnet den ennå. .

Jeg synes linser, bønner etc er veldig godt, men er nok ikke så flink til å bruke det . . :-) Pleier å bruke linser som "kalorifyll" når middagen ellers er mager og jeg må fylle på med et eller annet for å nå kalorimengden på måltidet.

 

I dag spiste jeg enkel, men veldig god middag ("pizza-ala-være-på-slankekur):

 

- 1 stykk pitabrød delt i to. (synes det er vanskelig å regne kalorier i hjemmelaget pizzabunn så enklere å bruke to halve pita-deler).

 

- Pizzasaus : 100 g "Chilli con carne" fra Uncel B.

- 100 g kokt skinke

- 30 g lett-ost.

+ paprika og krydder.

Stekte på 200 grader i ca. 12 min.

= ca. 450 kalorier

 

Salat : isberg, tomat, rødløk og agurk ved siden av. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Den boil in bag er jo helt grei da. Ellers har de ofte ris på helsekostbutikker, iallefall har de det hos meg.

Joda, går seg nok til på jobben, men merker at jeg er sliten, og da er det lett å havne i den vonde sirkelen med å droppe trening, bli i dårlig form, spise og sove dårlig ... og så har en det gående. Klarer å holde meg selv litt i nakken, ligger rundt 2 trimpoeng om dagen, og lar heller oppvasken stå en dag ekstra uten å bli sint på meg selv for det;)

I helga er det ikke jobb, blir deilig, skal få til noen ordentlige turer med voffsene og kose meg!

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver litt her jeg. Kjenner at jeg får energi av å klare å holde meg sånn noenlunde rundt 1700 kcal og karre meg til et par trimpoeng daglig. Da er det iallefall noe som er bra, og ikke alt er relatert til å være ny. Og så leser jeg litt her inne, og så har jeg det igrunnen bra. Om ikke annet får jeg masse frisk luft, og blir kanskje litt sprekere og ørlitegranne slankere.

 

Lykke til med ny uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Hei,

 

Beklager mitt fravær, har bare vært litt busy bee :)

En av grunnene til at jeg ikke er så mye her inne lenger, er at jeg har sluttet å føre opp alt jeg spiser. Tester og ser om det funker. Har kommet inn i en rutine hvor jeg stort sett klarer å velge riktig mat og mengde, og da er det ikke nødvendig å fylle inn slavisk. Hvis jeg legger på meg, må jeg nok begynne igjen :)

 

De siste to ukene har jeg mistet 900 gram til, og er nå kvitt 7,6 kilo siden jeg begynte. Så har igjen 4,5. Burde vel kunne klare det til slutten av juni?

 

Håper det går bra med dere også. Når er veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...