Gå til innhold

Nå skal vekten voktes


Nickii

Anbefalte innlegg

Åh, det hørtes herlig ut! Vi skal nok på hytta i påsken. Hadde håpet jeg kunne få fri i stille uke, men det kræsjer litt med en tidsfrist på jobben. Og hadde det kun vært avhengig av meg hadde jeg fått det ferdig, men det er det ikke, så det kommer an på hvor mye de andre har lyst på påskeferie...

 

Jeg skal i alle fall gjøre det jeg kan for å bli ferdig :-) Kanskje jeg kan slippe unna med å dra innom en av dagene :-)

 

Har veldig lyst på sydentur kjenner jeg. Har bare vært en gang og det er vel 7 år siden snart... Men det blir nok ikke før til neste år da... I sommer blir vi sannsynligvis bare hjemme. Regner med jeg ikke er i form til å reise noen steder. I alle fall hvis bekkenplagene skal fortsette.

 

Men hvis været blir bra kan vi jo ha det knallfint hjemme og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Jeg fikk skrevet ned omtrent alt jeg spiste i går. Når jeg sier omtrent er det fordi jeg var så dum at jeg spiste skorpa jeg skjærte av brødskiva til snuppa... Det var helt uten å tenke meg om. Nå var det nok neppe de helt store kaloriene, men jeg skal jo forsøke å unngå sånne ubevisste handlinger...

 

Hadde noe snop igjen fra helgen som fristet ekstremt, og ble ikke bedre da samboer satte seg til rette i sofaen med godteposen i hånda... Men da jeg sa fra at det var tungt for meg satte han den bort og skar opp appelsin til oss! Så da ble det litt kveldskos likevel, men sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang med registrering og klarer å holde deg i skinnet! Jeg er imponert.

 

Jeg er sykemeldt nok en uke etter en lei låsning i korsryggen forrige søndag. Går til behandling hos kiropraktor og prøvde meg på jobb i går etter en ukes sykemelding. Men det var ikke behagelig å sitte ved pc'n en hel dag så han forlenget sykemeldingen ut denne uken også. Får ikke lov å trene vanlige ting men skal være i variert aktivitet. Derfor blir det flere korte gå-turer hver dag som jo er fin trim det også. Men spiser nok for mye greier ikke motivere meg til å si nei når jeg fyser på ei skive til (med nugatti... som jeg nesten aldri spiser ellers). Det får gå som det går tenker jeg. Har bare i morgen og en veiing til før kurset er over. Siste kursdag er midt i sydenferien så jeg håper jeg kan rapportere uken etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har slitt en del med å komme i gang må jeg si.. Men tror jeg fikk litt sjokk sist veiedag og innså at nå var jeg helt nødt! Og når jeg først har kommet i gang, så pleier det som regel å gå veldig greit. Håper veldig på at jeg ikke har bikket over 70 på fredag!

 

Nugatti har jeg også spist en del av i det siste. Men nå er det stopp. Bare sunt pålegg inn i min munn nå! Så kan jeg kose meg litt ekstra i påsken med god samvittighet :-)

 

Når kvalmen har gitt seg er det lettere å få til å spise sunnere fordi matlysten blir bedre.

 

Du får tenke på at gjennom kurset har du nok likevel vært litt bevisst og sikkert spist mindre enn du ville om du ikke hadde gått kurs. Hva sier kursleder når du går opp i vekt å sånn da? Kommenterer hun noe om det, eller fokuserer hun mest på kostholdet, hva du spiser og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei lite kommentar om vektoppgang. Hun har tidligere sagt at mange legger på seg 4-5kg i starten men at det er individuelt, og sier at variasjonen av vekta jeg har hatt i løpet av uken er normale variasjoner. SÅ jeg vet igrunnen ikke om hvordan jeg ligger an liksom, men kommentarene går mest på gjennomgang av menyene mine viser at jeg spiser for mye av maten som er kosemerkemat. Så fokuset er mest på sunnhet og det er bra synes jeg. Husker ikke når jeg la på meg mest de to andre gangene, men har det nedskrevet et sted. Blir interessant å sammenlikne når jeg finner den gamle notisboken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Ned 800g denne uken og da er jeg tilbake på 85-tallet. Håpet jeg kunne holde meg på det fram mot siste 10 ukene. Veide 85,5 i dag og merbart mindre vann i kroppen (cm-målingene gikk også ned). Har fokusert på å drikke mer vann så kanskje det gjorde utslaget. Leste et sted at som gravid burde man drikke 4l vann om dagen og det har jeg prøvd på nå. Drikker mest om morgen/formiddag for da slipper jeg å fly om natta på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, du det var jo fabelaktig! Da var nok ikke vekten helt riktig sist. Sikker oppblåst og vann i kroppen ja :-)

 

Jeg burde også drikke mer vann... Jeg vet ikke om jeg orker 4 liter, men bør nok komme meg opp i et par i alle fall...

 

To dager til min veiing, og buksa mi har bare blitt strammere... HUFF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo vært innom 85-tallet hver uje men akkurat på veiedagen er det tre uker siden sist, har ligget på 86+ istedet så det var litt deilig. Jeg drikker alltid mye vann men merker at det kanskje er litt lite med 2-3 liter for meg nå. Drikker lunkent vann av halvliters glassog da går det lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mest det er irriterende å løpe på do hele tiden når jeg drikker så mye. Særlig nå når jeg må ofte på do fra før av... Men det stabiliserer seg jo gjerne litt. Merker at den siste uka har trykket på blæra blitt mindre.

 

Jeg har fått time til jordmor. I følge lege trengte jeg ikke dra dit før i uke 24, men syntes det er vel lenge til. Og det var jordmor enig i. Så skal om en uke. Gleder meg! Skal diskutere dette med bekkenet med henne. Regner med hun har en del kunnskap om temaet! Og husker at vi diskuterte litt sist, men har glemt det meste nå...

 

I dag er jeg 15 uker på vei. Synes tiden har gått rimelig fort. Men etter at jeg offentliggjorde graviditeten synes jeg tiden har sneglet... Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 800g igjen... Men føler meg oppblåst og tett igjen også så det er ikke ren vektøkning heldigvis. Er tilbake i jobb igjen etter to ukers sykemelding pga. lumbagoen, men reiser på en ukes ferie til lørdag til syden :) Etter det er det bare en uke jobb før det er påske. Skal jobbe den stille uke men mandagen blir det ultralyd og onsdagen er halv dag så det er peanuts. Merket hvor deilig det var med litt alenetid når jeg var hjemme, uten unger og mann så kan tankene på den lille komme mer fram, det var deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, en uke i syden hadde vært herlig! Jeg har fått fri i påsken da, og ser veldig frem til det!! Vi skal på hytta noen dager, men dit må vi gå på ski, og det er jeg slett ikke så sikker på at jeg klarer med det bekkenet mitt... Selv om det ikke er så langt...

 

Jeg har ultralyd tirsdag den 31/3. Ikke lenge til... Er kjempespent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skjønner jeg godt, har hatt bekkenløsning før og vet hvor vondt det er. Kanskje det er noen som kan kjøre deg inn på scoooter? Det er jo lov med nytte- og helse-transport, sikkert noen av bøndene i nærheten som kan hjelpe deg mot et lite vederlag. Vi skal ikke reise noe i påsken, men blir det fint vær kommer vi til å åpne sommerhytta for sesongen. Den er gammel og trekkfull så det er for kaldt å overnatte ennå, men dagsturer er fint.

Nei det er ikke så lenge til 31.mars! Jeg lurer litt iblant om det er noen der inne for i det siste har jeg ikke merket noenting. Tror jeg kjente spark i 13.uke men nå er det lenge siden jeg merket noe. Kan være h*n har snudd seg litt så jeg ikke merker det like lett. Men ser jo at magen vokser så noe skjer jo, formen er uforskammet fin (bortsett fra ryggstrekken, da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jeg har vært inne på tanken, men jeg synes det er så flaut når det er så kort stykke... Nei, vi får se hvordan vi løser det der... Håper på at jeg blir litt bedre til påske da... Selv om det er usannsynlig!

 

Jeg har ikke kjent liv ennå. Var hos jordmor i dag, og hun sa at sannsynligvis lå morkaken på forsiden og dempet bevegelsene. Da hun lette etter hjertelyden sa hun at det hørtes ut som det stemte. Men hun fant hjertelyden da. Herlig å høre! Så det var liv selv om jeg ikke kjenner noe :-)

 

Jeg er også i fin form nå. Bortsett fra bekkenet da. Men heller det enn kvalme og ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta bussen selv om det bare var et stopp når jeg skulle til legen, det tar vanligvis 10 min å gå... Men bare helt umulig! Så det er ikke noe å være flau for.

 

Jeg tenkte også på morkaken foran el.l. men nå i dag synes jeg faktisk at jeg kjenner noe. Tidligere har det vært nederst mot skambeinet (og tidlig UL viste at h*n lå med beina nedover da) mens nå er det mer midt på i fronten liksom eller evt. mot siden, så kanskje h*n har snudd litt på seg og ligger på tvers nå?

Jeg går bare til legen denne gangen for jeg liker ikke jordmoren på helsestasjonen min... Og skal ikke til ordinær kontroll i uke 24 ca. to måneder til fordi ultralyd regnes som en egen kontroll. Men det er helt greit, jeg tenker at om noe ikke er som det skal så er det ikke noe jeg kan gjøre med det nå likevel så jeg kan godt vente, sansynligvis er jo alt i orden og jeg er bare glad at formen er så fin an jeg innimellom glemmer at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra vi har valgfrihet ang hvor vi vil gå til kontroll da. Jeg liker egentlig jordmor best, men går til kontroll hos gynekolog for å få ul. I alle fall er det viktig for meg å få en tidlig ul for å klare å slappe litt mer av.

 

Jeg engster meg heldigvis ikke så mye i dette svangerskapet som i det forrige. Og det er jo sikkert fordi jeg nå har opplevd ett vellykket svangerskap :-)

 

Jeg gikk opp 0,2 kg denne uka, så nå ligger jeg på 70... Har vært en del syk de siste dagene, så da blir det bare krøll med kosthold igjen. Men jeg tror jeg skal klare å ikke gå opp så mye mer enn 10 kg de resterende ukene, og da vil jeg ende opp på 14 kg totalt, og det er jo slett ikke ille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Stygge vekta mi... Tok en snikveiing i helga... Og siden fredag hadde jeg gått opp 15 kg.... Jah liksom!! Så nå kan jeg ikke stole på den vekta lenger... Den har vært litt ustabil bestandig, men nå har det klikka fullstendig for den... Tror jeg skal kjøpe meg en ny! Har veldig lyst på en som estimerer fettprosent, vanninnhold osv. Kan jo være motiverende når jeg skal på slanking igjen til høsten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min vekt det...bortsett fra at jeg pleier å "ta av meg" 15 kg...hadde det bare vært riktig.

 

Jeg skal kjøpe ny vekt, glemmer det bare når jeg er i byen. Kanskje jeg skal bestille her inne istedenfor. Planen er å ha ny vekt på plass når jeg kommer hjem fra sykehuset med babyen, da vil jeg ikke merke så mye til om den nye vekta viser forskjellig i forhold til den gamle, og siden det blir en ny start nå, så kan det passe med ny vekt også har jeg tenkt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en sånn som viser fett% o.l. for et par år siden, men bruker det sjelden da den alltid viser rundt 40-50 % og det vet jeg må være galt, selv når jeg hadde gått to GR-kurs i høst med magert kosthold var % den samme. Men vekten er korrekt og eksakt, 100g nøyaktighet tror jeg.

Ferien var deilig med sol, varme og bading. Men det ble bare frokost og middag på kvelden, lite vann,frukt og salat og litt sjokolade og is innimellom... Veide 88,9kg på lørdagskvelden når vi kom hjem, men i morges var det 88 og håper det "renner" av litt til onsdag som er veiedagen. Nå er det i alle fall strengt regime denne uken før det er påskeferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel regne med at det blir litt utskeiing i ferier :-)

 

Jeg har vært mye syk i det siste. Noen dager med lite matlyst. I tillegg er vekta i ustand, så har ikke fått veid meg nå... Må vel kjøpe meg ny vekt. Har ei gammel vekt som jeg har veid meg på innimellom, men den er ikke digital. I følge den har jeg ikke gått opp noe.

 

Det blir nå bare tull når jeg går hjemme, for hverdagen blir ikke rutine på. Blir forhåpentligvis bedre etter påske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...