Gå til innhold

Nå skal vekten voktes


Nickii

Anbefalte innlegg

Høres ut som meg selv... Har støttestrømper men ikke begynt å bruke ennå, bare på flyturen til syden. Men brukte på slutten sist og det hjelper. I gårkveld var anklene veldig hovne og når jeg sto opp i morges kjente jeg hvirdan det sprengte på nedover i beina. Ble grillmat lør og søn så det er jo endel salt i det. Dessuten begynner magen å ta såpass stor plass at jeg nok ikke orker å drikke så mye vann som før. Føler meg helt "studd" uansett hvor mye eller lite jeg spiser.

Vi får passe på å drikke nok vann Nickii :) Da blir det kansje ikke plass til så mye annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Helt sikkert ingen dårlig ide!

 

Jeg er nok ikke flink nok til å drikke, og det begynner jo å bli viktigere nå på sommerstid og på varme dager... Faktisk skal jeg gå å hente meg vann med en gang! Kjente jeg ble tørst av å skrive om det, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,6 opp. Regner med jeg hadde mer vann i kroppen sist veiing, så jeg ser oppgang sist uke i sammenheng med denne uken.

 

Går stadig opp, men nå har jeg blitt flinkere til å være mer aktiv, så får bare stå på og håpe det stagnerer mer og mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket i en av bøkene jeg har av Nylander, der står det at 40% av vektøkningen kommer i ukene 22-32 og de siste ukene står for 25% av vektøkningen, mens de 12 første ukene står for 10% og fra uke 13-21 for 25% av vektøkningen. (men at det kunne være store individuelle variasjoner)

Så det er ikke så rart at vekta har økt rasende de siste ukene for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjennes ut som om jeg er veldig høygravid men det er jo 3mnd igjen... Kanskje fordi det er 3.? Fysioterapeuten sa det var vanlig å kjenne seg tyngre og større med 3. og oppover fordi påkjenningen på kroppen av graviditetene begynner å merkes bedre. Hjelper heller ikke at så mange kommenterer at magen er så stor. Men den er faktisk midt på linjen på grav.skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hikst! Jeg har syndet! Med sjokolade, og det både på mandag og i går!!! Ikke helt bra... Håper det får utslag på vekta i morgen, så får jeg meg en smekk på fingrene...

 

Mandag må jeg skylde på mannen... Han kom hjem med en stor sjokoladeplate og en cheez doodles. Svake meg klarte ikke stå imot. Huff og huff! Jeg føler meg som en narkoman... Jeg skal i hvertfall ikke dømme noen som er avhengig av noe. Men på et vis er jeg jo glad det er sjokolade som er min last... Kunne jo vært verre med både tobakk, alkohol og det som verre er!

 

Hva sier man ikke for å unnskylde seg selv? Sjokolade er ille nok, særlig når man er overvektig. Åh, kan ikke de finne opp gulrøtter eller noe med sjokoladesmak?

 

Nei, nå må jeg slutte å skrive om sjokolade, får jo bare lyst på det. Heller snakke om frukt. Kanske jeg må kjøpe en vannmelon på vei hjem i dag. Det er jo så nydelig vær ute og hva passer vel bedre på en solskinnsdag enn vannmelon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er hjemom en tur i helgen :( Har kost oss på hytta med både kjeks, chips og sjokolade og nå i helgen med vennebesøk er det det samme... Men "trøster" meg med at det er ferie. Lett å skeie ut litt da. Får se hvordan det går. Søndag reiser vi ut på hytta igjen. Håper det blir litt mindre "tjokkis" på oss framover da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel veiinga gikk ikke bra forrige fredag. Forventet jo litt oppgang, men 1,6 kilo?!?

 

Jeg eser og eser og jeg blir deprimert av det! Alt blir så tungt med alle disse ekstra kiloene. I tillegg begynner klærne mine å bli små... Og det er ikke bra, for jeg har jo ennå 2 mnd igjen...

 

Jeg skulle ønske jeg bare kunne sy igjen munnen min og bare spise suppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg opp altså!!!!!!

Det nytter visst ikke. Har vært nokså flink siste uken. Hadde kanskje tenkt maks 0,5 opp, så er det hele 1,4!!!!!!!

 

Men jeg ser at anklene mine er ganske hovne, så har nok en del vann i kroppen. Har vært noen varme dager, så mulig det har litt innvirkning.

 

Jeg begynner å bli engstelig nå, for hvordan dette skal ende... Hadde tenkt at ca 20 kg opp totalt skulle jeg alltids tåle, men nå er jeg på 19 kg... Og fortsetter det slik blir det over 30...

 

Frustrert nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg opp altså!!!!!!

Det nytter visst ikke. Har vært nokså flink siste uken. Hadde kanskje tenkt maks 0' date='5 opp, så er det hele 1,4!!!!!!!

 

Men jeg ser at anklene mine er ganske hovne, så har nok en del vann i kroppen. Har vært noen varme dager, så mulig det har litt innvirkning.

 

Jeg begynner å bli engstelig nå, for hvordan dette skal ende... Hadde tenkt at ca 20 kg opp totalt skulle jeg alltids tåle, men nå er jeg på 19 kg... Og fortsetter det slik blir det over 30...

 

Frustrert nå![/quote']

 

 

Hei forstår godt at du blir frustrert når kg går fort opp... MEN jeg kan love deg at vannet som kommer i varmen forsvinner ganske fort;) Jeg gikk ned 14 kg på 3 uker, vannet bokstavelig rant av meg:) (la på meg totalt 19)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo ikke så bekymret for det vannet i kroppen egentlig...

 

La på meg 16 forrige gang, men allerede 4 uker etter fødsel var de jo borte. Så håper jo på en sånn start på vektnedgangen nå også. Men ser jo at jeg har lagt på meg altfor mye fettreserver, så kan nok ikke bare skylde på vann, baby o.l.

 

Så har jeg jo to hele måneder igjen da, det er vel det som bekymrer meg mest. Hadde jeg visst at jeg ikke kom til å legge på meg noe særlig mer nå, skulle jeg vært fornøyd, men mye kan skje de siste 9 ukene. Og fortsetter jeg med 1-1,5 kg opp i uka så blir det fort over 30 kg tilsammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt en plan om å komme meg i bassenget minst en gang i uka fremover. Da får jeg beveget meg litt, uten at det gjør så veldig vondt.

 

Det har blitt en del snoping og isspising i det siste, så det må jeg ta tak i å begrense igjen. Ble bare så nedtrykt av den vekta når jeg følte jeg hadde vært flink. Og når det ikke nyttet ga jeg litt blanke i hele greia. Men nå har fornuften funnet veien hit igjen, så nå skal det sunnere kostholdet etableres!

 

Jeg vet ikke om jeg orker å veie meg denne uka. Blir så demotivert av den vekta, så kanskje heller holde koken et par uker, så se da hva resultatet blir :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold motet oppe! Sålenge du spiser normalt sunt er det jo ikke farlig å legge på seg og i varmen er jo mye av det vann. Det som har kommet på tidligere av fett kan du ikke tenke på, spist er spist, det er dagen i dag som gjelder. Vi har ikke sålenge igjen nå før vi har gullene våre i fanget, hold fokus på målet :( Og det viktigste er jo tiden etterpå for å gjenvinne trivselsvekta. Må innrømme at jeg selv gir litt blaffen nå i sommervarmen og ferien. Kostholdet blir nok litt mer usunt men spiser mindre i varmen så kalorimessig går det opp i opp. Men nå i sluttfasen er det jo viktig med næringsrik kost og ekstra kalorier slik at babyen legger på seg det den skal. Lykke til davel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid så koselig å høre fra deg Koala. Det du sier er så oppmuntrende. Det blir slitsomt å tenke så mye på hva man bør og ikke bør spise. Men du virker til å ha et litt mer avslappet forhold til det, selv om du likevel har fokus på området. Det er nok viktig å ikke la seg stresse av det. Da blir det vel bare vanskeligere.

 

Håper du har hatt en fin ferie så langt og at resten også blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig å høre! Enig at det er litt slitsomt iblant å holde fokus, men målet er jo på sikt å kunne leve "normalt" uten å slite med vekta. Har lagt merke til at slanke mennesker som regel sier at de spiser akkurat hva de har lyst på... Det er bare det at de har lyst på helt andre ting enn meg, og helt andre mengder :( Så hvis jeg kunne omprogrammere meg selv til å like sunnere alternativer og venne meg til å stoppe når jeg er akkurat passe mett ville det ikke være like slitsomt. Men jeg innser at det vil ta tid og at jeg må ta en ting av gangen. Akkurat nå prøver jeg å fokusere på frukt og grønt ov det funker ganske greit men sjokoladen er også med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også sånn at jeg har lyst på usunne ting og spiser gjerne større mengder enn de slanke. Får liksom aldri nok av snop og sjokolade. I går klarte jeg faktisk en hel dag uten noen form for snop eller is. Selv om jeg var på tur i skapet, for der visste jeg at det lå noe godt. Så klarte jeg å glemme det!

 

Is er kanskje det vanskeligste å unngå nå for tiden. Særlig på varme dager. Men klarer jeg å begrense meg til en liten ispinne i ny og ne, så går helt sikkert det fint.

 

Har nettopp vært å handlet 12 kurver jordbær (10 kr kurven), så nå har jeg det å kose meg med fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på veiing til fredag. Det kan jo bli et skrekkelig resultat... Huff, kanskje jeg bare skal vente ennå en uke... Det hjelper jo tydeligvis lite for meg å veie ukentlig, så kanskje jeg bare skal ta det med ro med veiingen... Men neste onsdag må jeg veie, for da skal jeg på kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir stresset Jeg har hoppet over når vi har vært bortreist og vi kom hjem i kveld så det blir veiiing i morgen tidlig. Men har gitt litt blaffen i ferien og tenker at det får gå som det går. Er så kort igjen nå at det liksom ikke betyr så mye lenger. Vanskelig å vite hvor mye som er vann også, fikk (+) på ødem hos legen sist så det er nok endel vann i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noe av innlegget ditt kanskje har falt bort?

 

Jeg blir vel ikke akkurat stresset av veiingen, men jeg blir så nedtrykt av å se oppgang hver uke. Og da gir jeg kanskje ennå mer blaffen. Jeg synes faktisk det går veldig greit nå så jeg skal vente med å veie frem til onsdag.

 

Jeg har også vann i kroppen. Ser det tydelig på bena. Men tror nok det meste jeg har lagt på meg skyldes fett. Og jeg har vel omlag 7 uker igjen til termin, og skal jeg legge på meg 1 kg i uka frem til da blir det jo 7 kg ekstra... Da er jeg nok oppe i 30 kg totalt i oppgang, og det er en grusom tanke!

 

Jeg har også fått noen tanker rundt det å føde. Jeg har jo blitt nokså overvektig nå, og det er jo en del risikoer forbundet med det når det kommer til fødsel. Jeg tenker at det kanskje er årsaken til at jeg måtte settes i gang forrige gang. Og hadde håpet å slippe det denne gangen...

 

Men jeg får vel bare fortsette å kjempe resten av tiden, og ta tingene som de kommer. Det er jo ikke mye annet å gjøre i grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det var ganske sent så jeg fikk ikke lirt av meg mer ;) Skjønner godt at du blir stresset av tanken på 30kg, men som du sier er det liksom ikke så veldig mye vi kan gjøre annet enn å prøve å begrense inntaket. Jeg har gått opp mer denne uken enn tidligere men det er mer vann og det renner jo av første uken etter fødselen. Det gjelder nok for endel av dine kiloer også så ikke vær så altfor lei deg! Og jeg tror ikke det fortsetter med 1kg i uken fram mot fødselen selv om det har vært det til nå. De siste 8-10 ukene er vel ca. 10% av totale vektoppgang som er "normalen". Det begynner jo å bli mindre plass til mat i magen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir stresset Jeg har hoppet over når vi har vært bortreist og vi kom hjem i kveld så det blir veiiing i morgen tidlig.

 

Tenkte bare på denne setningen jeg... Ikke at innlegget ikke var så langt altså, hehe! Bare at det stod "Hvis du blir stresset", så kom en ny setning...

 

Jeg vil ikke akkurat si jeg blir stresset av tanken på 30 kg opp. Mer at jeg blir litt oppgitt. Vet at det blir bare tyngre og tyngre jo større jeg blir. Så jeg vil jo helst ikke bli større. Stresser ikke så mye med det da, men hadde jo håpet å ikke legge på meg særlig mer enn 10-15 kg, og nå da det sikkert er over 20 og vekta fortsetter å øke, så er det jo ikke så oppløftende... Men det er godt å ikke gå på vekta faktisk. Føler at jeg klarer mye bedre å tenke sunt og fokusere på det enn da jeg veide meg. Da var det liksom vekten i fokus...

 

Jeg var jo 12 kg lettere 3 dager etter fødsel sist, og hadde jo ikke gjort noe om jeg opplevde det denne gangen også. Men årsaken tror jeg kanskje lå mer i det at jeg fikk veldig mye vann på slutten sist. Og får jeg det denne gangen også, så er det jo av de kg som forsvinner, og ikke de jeg har lagt på meg til nå...

 

Nei, det nytter ikke å spekulere. Jeg må nesten bare ta det som det kommer. Vet jo at uansett hvor mange kg som kommer på, så blir det lettere å ta dem av enn det er nå å bekjempe at de skal komme på. For etter fødsel kan jeg jo sannsynligvis trene mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...