Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Jeg er kjempe fornøyd med min skritteller fra Grete Roede. Den regner ut både vanlige skritt og aerobic skritt. Det som er så bra med den er at du får regnet ut alt som du gjør fra du står opp til du går og legger deg om natta. Jeg ser på antall kalorier som jeg har forbrent den dagen og skriver det inn som gange middels (hvis jeg har gått på tur o.l.) eller gange rolig når jeg går hjemme, på jobb etc. Anbefales på det sterkeste :D Har i gjennomsnitt ca 3 trimpoeng daglig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest Doppler
Jeg synes jeg svetter meg gjennom daglig trening men får såååå lite trimpoeng. Stemmer det at jo mindre du veier jo mindre blir poengene??? Skjønner ikke helt det her....

 

I helgen har jeg brukt steppen min' date=' med DVD fra Reebok. Jeg har holdt på i 1t og 10 min til skarve 3 poeng...jeg blir helt gjennomsvett, hopper,spretter, bruker armer flittig og er deilig sliten når jeg er ferdig.

 

Neste gang skal jeg ha på pulsklokken min for å sjekke......hhmmmm.

 

Noen med lignende erfaringer?

 

Lykke til med veiing i morgen folkens, STÅ PÅ!!!!

 

Intensiv[/quote']

 

Step 15 cm, i 50 min gir meg 570 kcal forbrukt, og det stemmer nesten helt med pulsklokka som gir meg 550 på samme time.

 

Og du bruker jo mindre kcal jo lettere du blir, for du bruker mindre energi på å flytte 55 kilo enn 70 kilo. Men om du får tre poeng om dag så er du oppe i 21 poeng i uka, og det er jo en anstendig mengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123
Tør jeg spørre hvilke aktiviteter du har bedrevet?

Spinning og jogging. Bruker Polar Pulsklokke.

Har i tillegg trent styrke, men har ikke telt dette som trimpoeng, siden pulsklokke ikke fungerer optimalt på dette punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Jeg er litt deppa.. :D

 

Er helt sikker på at jeg har gått opp i vekt denne uken her å, så det på snikveingen i både går og i dag. Mumle.. det er demotiverende, selv om jeg kansje har "lagt" på meg muskler. Skulle så gjærne ha sett at kilone forsvant. :D Får se når jeg veier meg i morgen tidlig, og ikke minst hva målbåndet viser.

 

Har 16 trimpoeng denne uka, så det er ikke noe iveien med innsatsen synes jeg. Flinke meg!! :)

 

Dere er såååå flinke dere andre, jeg er imponert. Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurmul

hei jenter! hvordan har helgen vært?

min har vært fin, men er redd jeg sklei litt ut.. ikke så veldig da, men litt... det var nemlig bursdag hjemme både lørdag og søndag! var flink og holdt meg til et lite kakestykke hver av dagene. men det sto også sjokolade på bordet - min stooore svakhet!!

ble vel en bit eller to, men håper ikke det gjorde aalt for mye

 

men men! har nesten ikke trent på hele uken heller, ligget hjemme med syk hals og syk kropp :D

 

MEN! til uka blir det saker! da skal jeg kjøpe meg stepkasse (JESS!) og virkelig slå meg løs :D

 

såå, ha en fin kveld jenter, snakkes og måles i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nemine

Ja, nå er det dagen før dagen og jeg må si jeg er litt spent. Gikk på identisk kjempesmell som Krapylet på fredag, med nattkebab som kronen på verket. I tillegg kommer TR på besøk i morra...

 

Ellers har jeg hatt en bra uke hvor jeg har spist sunt og startet hver dag med en liten Yoga økt i tillegg til vanlig trening. Vet ikke om det har mye for seg men det føles bra :D

 

Middagstips: Har slått meg litt på vårruller. To våruller stekt i ovnen med en god salat til og litt sweet chili sauce, i underkant av 400 kcal og kjempegodt!!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Endelig er ukas jobbing ferdig! Var tors-søn denne uka og har akkurat landet hjemme! Jeg liker jobben min veldig godt, men det kan bli litt mye å ha en dagvakt + 3 kveldsvakter i strekk, blir intenst når man jobber på en omsorgsbolig der minst halvparten er demente...

 

I går var jeg hos frisøren og fikk klippet meg, har hatt langt hår fram til nå, men fikk klippet det oppunder ørene og det var utrolig deilig!

Kom ned til morran i dag (hadde fått sove lenge:-)) og dattera mi kommenterer "Mamma, du ser rar ut på håret", og det gjorde jeg, å ha morrasveis med kort hår er en helt annen opplevelse enn med langt hår, man blir mye mer bustet med kort hår!

 

Når det gjelder morgendagens veiing tviler jeg på at den peker nedover for jeg har 5-6 trimpoeng denne uka, og har vært ganske så forkjølet, har ikke hatt overskudd til å trene, men føler meg relativt okay igjen nå så fra i morgen er det ut på tur igjen!!!

 

Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chubchub

21 trimpoeng på meg denne uka. Har gått og gått. En styrketrening ble det også.

Har blitt noen sjokoladebiter i løpet av helgen, så det er godt å høre at det er flere sprekker ute og går. Ellers har jeg vært flink på hverdager. Fordelen med å veie seg på mandager er at det kan ikke bli værre resten av uka...

 

Det stemmer at man får færre trimpoeng jo lettere man er. En tung person forbrenner mer på å gjøre den samme aktiviteten som en lettere person.

 

Jeg bruker trimpoeng slik de regnes ut på vektklubben. Har ikke sjekket det mot pulsklokke, men det skulle i prinsippet bli det samme, dersom klokka er stilt inn på riktig vekt.

 

Hvis vi skal registrere cm, hvilke mål skal vi ta med? Hele lista? Eller kanskje bare midjemålet, siden det ofte brukes som indikator.

 

Jeg synes det er vanskelig å måle samme sted hver gang. Er det noen som vet hvor det ligger en bruksanvisning for hvordan man skal måle sånn at det blir likt hver gang? Mener jeg har sett det her inne et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag og vekten går fortsatt nedover, -0,6 denne uken, herlig. Nesten 9 kg på 7 uker, for en herlig følelse. I tillegg har jeg kost meg med noen kakestykker da jeg var på besøk og ellers har jeg liksom følt at jeg kanskje har spist for mye, men skjønner jo nå at jeg bør øke litt på antall kalorier. Vel, uansett er jeg strålende fornøyd med nok en positiv veiedag og håper det fortsetter :D Idag blir det lang spasertur og muligens litt aerobic og styrke i tillegg.

 

Vil bare rose dere som er her inne, en utrolig fin og ærlig tråd. Den beste jeg har vært innom hittil. Tror at det store motivasjonen folk her inne har hjelper veldig på hverandre. Vi har det samme målet, vi skal ned i vekt og bli der :) Og det som er viktig å huske på er at det er ikke verdens undergang å nyte noe godt innimellom, men selvsagt kommer det ann på mengden. Jeg er i allefall sånn at jeg fort kan ta større utskeielser hvis jeg først begynner, f.eks, jeg tok 2 kakestykker i stedetfor 1. Er veeeeldig glad i søtsaker, men etter at jeg begynte med dette slankeprosjektet har jeg likevel blitt flinkere til å ikke tenke på det. Det er liksom ikke så altfor viktig for meg mer, herlig :) Rotete forklart, men håper dere skjønner greia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det på følelsen ja.. :D

 

Har gått opp denne uken også, mumle.. Er vel sånn det er, huff. Ja ja, har ikke tenkt å gi meg uansett. :)

 

Jeg trøster meg med at fettprosenten har gått ned fra 32% til 30,4% siden tirsdag. Hvis jeg skal stole på denne "proffe" vekten som jeg kjøpte på Europris. Er litt skeptisk til det, men får nå se..

 

Hva jeg veier er egentlig ikke så viktig men, jeg SKAL ha vekk fettet på kroppen. Å det er der enda, jeg SER det. :D Skal fortsette med å sanke epler.. Ut på tur aldrig sur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Noe så deilig! Etter å ha vært kjempenervøs pga en fullstendig uplanlagt, men fortsatt massiv utskeielse på fredag/lørdag, viser det seg at jeg hadde ingen grunn til å være nervøs!

 

Idag viste vekta 0,8 kg mindre enn forrige mandag! Og midjemålet har minsket med 1,1 cm, noe som tilsvarer 2,8 cm på 2 uker! Må si meg fornøyd! Men jeg har tross alt jobbet for det. 24,1 tp forrige uke, og fått inn 5,8 tp allerede idag..

 

Håper dere andre kan si dere like fornøyd! :D

 

Krapylet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sviskesiri

Skrev et langt innlegg her i stad jeg, da internett plutselig falt ut, og vips; inlegg søkk vekk...

I hvert fall, vekta står på samme denne uken, men cm mine her gått OPP????

Jeg skjønner ikke annet enn at jeg har målt feil, 7 cm mer enn forrige uke? og jeg som har spist sååå sundt...:D

Jeg går på bailine samtidig, og skal måle meg igjen på onsdag der, skal spørre om å få hennes mål i stedet, hun er jo en proff-måler:)

Ellers gikk jeg på en smell i helgen selv; burger fra mcern.. jaja, det fikk magen min sannsynligvis sjokk av, har sittet på do i hele dag (beklager ekle detaljer) og har en grusom hodepine... Håper svidd barn skyr ilden neste søndag! :D

Ha en super uke, jenter, dere er sååå flinke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netti82

Så var det veiedag og vekten viste jommen meg 1,2 kg mindre... HURRA!!!!!!!!!!

 

Og jeg kan ikke skryte på meg å ha vært spesielt aktiv... Var faktisk og skulle melde meg inn på treningsstudio i dag, men det er et slikt som er døgnåpent og ikke bemannet hele tida. Så jeg kom visst utenom kontortid... Så får prøve en anna dag!

 

Men må jo innrømme det ble litt utskeiing i helga ja... Reker og loff og majones til kvelds på lørdag og var på besøk hos svigers på søndag, der hadde de en bolle med sjokolade, NAM NAM NAM... Så jeg spiste vel halve bollen... Uff... Jaja... sånn er nå det...

 

Ellers må jeg si jeg syns alle her inne er så flinke!!! Stå på videre jenter! Hurra for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Spennende å labbe på vekta en mandagsmorgen med fingrene krysset. Men man kommer da ned på jorda igjen... minus 200 g... ja ja, bare å trekke i treningstøyet og ikke gi opp. Venter forøvrig spent på rockeringen, satser på å rocke meg inn i bikinien. Kunne virelig tenkt meg spinning da jeg antar det er en kjempefin måte både å oppnå fettforbrenning og kondisjon på, men treningssenteret ligger alt for langt unna til at det er aktuelt. Da er det ny uke og nye muligheter, stå på damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Tror jeg kanskje får meg en overraskelse vektmessig til neste uke, hadde jo gått opp igjen i går til 67,8, men har hatt forstoppelse og det løsnet i løpet av dagen i går og for morro skyld veide jeg meg i dag og jammen stoppet ikke vekten på 66,8 i dag, så det blir spennende å se hva resultatet neste uke blir:-)

 

Trimpoengmål denne uka er: 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

UKE 2!

 

Hurmul 73,2 – 72,8 - 400g

Apprentice 77,5 – 75,8 - 1700g ned 1,7kilo

Daisy 67,2 – 67,8 600g

Panniken 76,0 –76,7 700g

Krapylet 74,2 – 73,4 - 800g

Nemine 73,2 - 72,7 - 500g

Sviskesiri 65,5 – 65,5 -

Intensiv 58,6 – 57,9 -700g

Blidsoleisol 61,3 – 61,1 - 200g

MissAsh 71,9 – 71,4 - 500g

 

10 personer har mål seg.

Totalt ned denne uken: 4,8kg!

 

 

Her har dere resultatet jenter.... er like imponert som forrige uke, jeg.

Mye utskeielser og sykdom, men dette har ikke noe å si, dere skal leve, ha det bra med dere selv og ta vare på kroppen deres, det er alt som betyr noe.

 

Vil samtidig si at, en rekke sender meg cm nedgang, og nedgangen der er veldig stor, men jeg har fremdeles ikke laget en liste over dette, da det er greit å ha vektmål her, så har dere alle også noe for dere selv, cm målene, over hvordan kroppen strammes og minskes etterhvert, noe dere kan kose dere med stolte som noen haner.

Vil også si at, det kan virke som om kiloene til enkelte her inne er seige, enn hvor mye vi trener, dette gjelder ikke minst meg. Cm forsvinner som bare det, men ikke kiloene i så stor grad... dette er vel bevis på økt muskel masse eller noe, aner ikke, men det er et felles syndrom dere, husk dette!

 

GRATULERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Ja, to uker er omme, og jeg er LITT sinnsykt stresset! Er nøyaktig 6 uker til han kommer, (å herregud) å jeg har ikke gått ned mer enn 1,4 kilo på to uker, meeen, om jeg fortsetter slik så går jeg 4,2 kilo, er ikke SUPER bra, men jeg orker ikke klage, fordi jeg ser de utroligste ting skje med kroppen min...

jeg har mistet 5cm på midjen på 2 uker, ikke dumt, bukser sitter løst og ... jeg vet ikke, ser det bare.

 

Jeg vet hvor feilen ligger, jeg spiser for lite, men uffa, det er umulig å finne på hva jeg skal spise, gjør jo ikke annet, men siden det er NULL karbohydrater nærmest, i.f.a brød,ris,potet,pasta etc, så har jeg problemer ja.... men jeg skal være flinkere denne uken, jogger ca 1mil hver dag, men dette er også for mye...

jaja, ... gleder meg bare til han kommer, i dag er det den dagen, sitter og smiler og dagdrømmer hahaha, blir ikke bedre enn dette.

 

JOGGING!

 

Jeg vil bare komme med noen tips.

 

Har som sagt løpt en god del de siste dagene, en del mil har det blitt også. Jeg har aldri likt å jogge, en del lider av den samme missnøyen for dette . Det som først skal sies er at det vi i virkeligheten IKKE liker, det er ikke å jogge, det er å løpe...

Jeg er en av de få nordmenn igjen som røyker, ergo, min lungekapasitet er noe redusert, men jeg har alltid hatt en grei kodis da jeg har trent en del.

Jeg har holdt på med denne 1mils løypen nå i over en uke, og jeg har hele tiden gått og forbannet meg over at pusten tar meg, får kroppen blir sliten, jeg stopper opp fordi jeg er for anpusten rett og slett. Jeg var ute å løp i helgen , og jeg ble så oppgitt over at jeg merket hvor mye energi og kraft jeg hadde i både armer og bein, men jeg ble anpusten for fort til å kunne få slitt ut kroppen min skikkelig.

Jeg tenkte på dette hver eneste gang jeg var ute, før det slo meg 2 veeeeeeldig viktige ting når det kommer til å mestre teknikken å jogge.

 

1. Pust.

2. Fart.

 

Det første jeg gjorde var å eksprimentere med å puste forskjellig, tok alle mulige varianter, før jeg omsider åpnet munnen min, trakk kort inn og uthalerte litt tyngre, jeg ville holde pusten min stødig, aldri bli andpusten... for å kunne gjøre dette så måtte jeg senke farten, jeg presset armene mine tettere inntil kroppen, lot dem jogge med meg hele tiden, rett i ryggen, presise steg, ikke høye knær eller noe, som å hoppe tau for de som kan hoppe fra bein til bein, du skal nesten ikke forlate bakken,...

i jogging så løftes beina, men ikke så høyt som om du skulle løpe. Forsøkte å holde kroppen lett, lot hver med å spenne overkroppen og ni konsentrerte meg om pusten i den timen det tok meg å komme meg igjennnom løypen.

 

Ved å redusere farten fra noe jeg trodde var jogging, men som faktisk var løping, finne mitt tempo, (dette gjorde jeg ved å ikke bli anpusten, ble jeg anpusten så måtte jeg senke farten,) + konsentrere meg om å puste skikkelig.

Når jeg sier "ikke anpusten" så mener jeg, å ikke hive etter pusten fordi jeg puster MYE mer enn vanlig, men jeg kontrollerer det, og om jeg skulle ha stoppet opp, så kan jeg bevise at jeg har gjort det rett ved at jeg ikke er anpusten i det hele tatt...

 

Resultatet mine damer og herrer, ble det at, jeg kom meg joggende gjennom 90% av 1 mil... opp/ ned bakker + flater, 5% rask gange til oppvarming før 5% spurt her og der på gøy...

Dette er kanskje allmenn kjent for dere, men for min del så kan jeg endelig nyte

det å jogge, fordi nå kan jeg det....

og siden pusten min ikke hindret meg i å jogge den milen i går, og kroppen fikk skikkelig slitt seg så vil jeg bare si en ting....

I AM IN PAIN TODAY!!!

hahaha

 

Ha en flott dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Jeg vet hvor feilen ligger' date=' jeg spiser for lite, men uffa, det er umulig å finne på hva jeg skal spise, gjør jo ikke annet, men siden det er NULL karbohydrater nærmest, i.f.a brød,ris,potet,pasta etc, så har jeg problemer ja.... men jeg skal være flinkere denne uken, jogger ca 1mil hver dag, men dette er også for mye...

jaja, ... gleder meg bare til han kommer, i dag er det den dagen, sitter og smiler og dagdrømmer hahaha, blir ikke bedre enn dette.

[/quote']

 

Hva med å spise litt mer kaloririk mat? Dressing og ost i salaten? Bacon? Mye kjøtt? Majones på tunfisken? Ha noen nøtter i salaten (det er digg), avocado og banan inneholder en del enerig. Linser og bønner er et gode kilder til fiber. Bruk litt smør når du lager mat.

 

Jogging. Hurra for å ha funnet en treningsform du liker og mestrer. men pass på beina dine. Når man øker mendgen trening fort så får man fort belastningsskader, og de er så morsomme at du får slite med dem resten av livet. Har selv gått på den blemma for snart 10 år siden, og jeg kan fortsatt ikke jogge, eller hoppe mer enn to økter i uka. Da har jeg betennelse i begge leggene. Ta hensyn til kroppen når den sier at det gjør vondt eller at du er sliten. Å løpe 1 mil 5 dager i uka er litt mye. Du trenger noen rolige dager til restitusjon også. Husk at når du trener mye så må du også planlegge hvile, eller andre aktiviteter. Feks løp tre dager, kort gåtur+styrke to dager. Og husk at muskler veier mer enn fett, men tar mye mindre plass. Så om ikke vekta går ned, er ikke det noen krise så lenge cm blir borte.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Jeg synes vi har vært kjempeflinke denne uken! Så jeg tenkte jeg skulle gratulere oss alle sammen med god innsats! Vi er motiverte, og med dette forumet forblir vi motiverte!

 

MissAsh, så bra du har fått inn teknikken! Jogging er faktisk mye saktere enn man skulle tro! Tilbringer 30 min 3ganger i uka på ellipsemaskin, og har funnet ut at disse 8,5km/t som jogging visstnok er (ifølge registreringssiden her) er jo ganske behagelig tempo!

 

Apprentice, hva i all verden er det du gjør ettersom du har gått ned så mye? Jeg visste ikke at det gikk an engang! Men gratulerer!

 

Stå på alle sammen til neste uke!

 

Generelt spm; lurer litt på hva folk har som delmål? Jeg har ikke vært noe flink til å sette meg delmål selv, men føler jeg må ha noe å se fram til, både korttidsmål, og langtidsmål.. Men jeg vet ikke hva, eller hva jeg skal belønne meg selv med.. Noen tips? (jeg vet at min første store greie er når jeg kommer under 70, men har liksom ikke bestemt meg for så mye enda..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Føler du er som min personlige rådgiver her inne, og du tilhører ikke dette forumet en gang. Setter veldig stor pris på dette.

Tusen takk for tipset. Jeg spiser både avodaco og banan flere ganger for dagen, og nøtter er alltid med. Må bare bli flinkere til å spise mer kjøtt, blir som regel et middagsmåltid etter løpingen og da er det som om sult følelsen forsvant med alt vannet i kroppen... er sjeldent sulten lenger, men jeg sørger derfor for å spise hele tiden, blir små måltider som yoghurt og banan, nøtter og et egg... finner alltid på noe.

Har også lagt min elsk på soya produkter, jeg vet jeg kan spise kjøtt i min selvlagde diett, men "kjøtt" av soya, som soya burger er faktisk utrolig digg!.

Anbefales til alle forresten, Soya produkter er herlig!!

 

Jeg forsøker å trene litt styrke hver kveld, en kort økt med repitisjon øvelser med vekter, samt øvelser for mage, rumpe og lår, liker bedre styrke trening enn kondisjon egentlig, skal så lite til før du ser resultater der.

I tillegg for å få drift i kroppen igjen, dansing, min favoritt!

Ja, er aktiv, helt sikkert for aktiv, men jeg har holdt på med dansing og styrke de siste årene, og da også i tillegg boksing, så det er bare løpingen som er kommet i tillegg, selv om den kom med et PANG!!

Liker bare å gi litt gass når jeg først skal i gang, det er bare slik jeg fungerer best, og nei, jeg brenner meg ikke ved å gå lei fordi jeg er ihugga vane menneske, etter en tid så er trening rutine og da er det umulig å komme seg ut av det.

 

Setter pris på alle råd og tips!

jeg skal forsøke å hvile litt, vil bare komme meg ut på veien på kvelden å bare forsvinne bortover, ... tenker ikke trening da, tenker ikke i det hele tatt, så det er nesten vedmodig å vurdere å ikke løpe i dag, selv om det meste av kroppen verker.

 

 

TAKKER!!

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Du som har så god ordning på dette kan kanskje svare meg på en god og enkel måte å trene ryggen, især korsryggen, har ofte litt vondt der nede. Har en veldig "flott" rygg sånn sett, ser trent ut etc, men vil likevel myke den opp litt om mulig, har du noen råd?

Og, evt en måte å tøye ryggen på? Merker at det setter seg litt der etter løpingen?

 

Og, min trening guru, siste spørsmål...

vet ikke om du har greie på dette her, men å trene sidene, bortsett fra å late danse ballett og tippe fra side til side, - har du noe forslag? tror også det vil hjelpe på ryggen :-P

 

Tusen millioner takk.

 

Ash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Føler du er som min personlige rådgiver her inne' date=' og du tilhører ikke dette forumet en gang.

 

Liker bare å gi litt gass når jeg først skal i gang, det er bare slik jeg fungerer best, og nei, jeg brenner meg ikke ved å gå lei fordi jeg er ihugga vane menneske, etter en tid så er trening rutine og da er det umulig å komme seg ut av det.

 

jeg skal forsøke å hvile litt, vil bare komme meg ut på veien på kvelden å bare forsvinne bortover, ... tenker ikke trening da, tenker ikke i det hele tatt, så det er nesten vedmodig å vurdere å ikke løpe i dag, selv om det meste av kroppen verker.

 

 

TAKKER!!

Ha en super dag![/quote']

 

Håper du ikke synes jeg maser for mye!

 

Jeg kjenner jo ikke grunnlaget ditt, og du vet hvor mye du kan trene uten at det blir for mye. Lytt litt til kroppen. Ikke farlig å trene fordi om du er støl, men dersom du begynner å få andre vondter så bør du hvile litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Du som har så god ordning på dette kan kanskje svare meg på en god og enkel måte å trene ryggen' date=' især korsryggen, har ofte litt vondt der nede. Har en veldig "flott" rygg sånn sett, ser trent ut etc, men vil likevel myke den opp litt om mulig, har du noen råd?

Og, evt en måte å tøye ryggen på? Merker at det setter seg litt der etter løpingen?

 

Og, min trening guru, siste spørsmål...

vet ikke om du har greie på dette her, men å trene sidene, bortsett fra å late danse ballett og tippe fra side til side, - har du noe forslag? tror også det vil hjelpe på ryggen :-P

 

Tusen millioner takk.

 

Ash.[/quote']

Ryggen;

Diagonal ryggstrekker. Klassiker, og veldig god. Stå på alle fire. Finn balansen. Stram magemuskulatturen. Passpå at du ikke er svai i ryggen. Tenk at du har en vannglass plassert på korsryggen og at det skal stå der hele tiden. Løft høyre arm og venstre bein. Strekk ut så langt du klarer, ikke løft for høyt. Tenk at korsryggen er sentrum og at arm og ben skal så langt ut fra sentrum som mulig. (da kan du ikke løfte oppover) Blikket festet i matta, nakken skal være en naturlig forlengelse av korsryggen. 16 ganger på hver side.

 

Korsryggen;

Ligg på magen, ha henda under haka, løft opp overkroppen, fram med henda, henda tilbake under haka og legg deg ned. Bena skal være i bakken hele tiden. Er den for hard for ryggen din kan du legge hendene ned langs siden og bare løfte overkroppen i været. 2x12 rep

 

Tøying; Katt. Stå på alle fire, svai og krom ryggen. Hold hver posisjon i 20-30 sek. (svai 20 sek, krom 20 sek) 10 rep

 

Sitt på kne. Legg hendene i matta foran deg, panna ned på matta, og trekk rompa så langt bak som du klarer.

 

Sidene

Ligg på ryggen med armene rett ut til siden, bøy bena og løft dem samlet. Legg bena samlet (og bøyd) mot siden så langt du kan mens du fortsatt har kontroll. Press armen på motsatt side av den du bøyer til i bakken. Bena skal ikke helt ned i bakken. Bytt side, rolige kontrollerte bevegelser. Da bruker du skrå magemuskler og skrå ryggmuskler. Gjenta 2x10 rep.

 

Midje

Sitt med bena fra hverandre. Strekk armene forran deg med håndflaten mot gulvet, Armene skal ha ca samme posisjon som bena. Vri til siden så overkropen er sidestilt, len deg forover (på yttersiden av venstre ben), om du vrir mot venstre så tar du høyre hånd mot venste lille tå, hold, len deg enda litt mer fram og enda litt mer fram Tenk at du sager av venste lilletå med håndflaten din. Sitt opp og gjenta til motsatt side. Denne er veldig effektfull så ikke mer enn 8 ganger til hver side. Pust ut når du lener deg fram.

 

Husk at når du trener magemuskler så skal du trene ryggen like lenge, ellers vil du til slut få problemer med rygg og holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden som dere står på her inne, skikkelig bra jobba folkens! Idag har jeg også hviledag, det vil si, jeg trener ikke aerobic + styrke, men har ellers vært på 2 turer og det blir litt mer enn det etterpå. Blir litt mye å trene styrke hver dag føler jeg, hva tror dere? Trener mest mage, rumpe og lår, men må huske å trene rygg og armer også. Pleier å hvile dagen etter en slik hard økt, men merker at jo sterkere jeg blir, jo mer vil jeg trene styrke. Tips mottas med takk :D Sliter også litt med å få i meg mer enn 15000 kalorier som jeg har økt til i første omgang. Hittil idag etter middag har jeg spist bare 800 kalorier og mangler nesten like mye..hm.. skal finne på noe lurt :) Merker virkelig at vekten går nedover og at kroppen har blitt mye strammere, 9 kg har jeg tatt av på 7 uker og det er helt utrolig herlig må jeg si. Nå skal jeg stå på videre slik at neste veiing blir like vellykket som de andre..hehe.

 

MissAsh, den følelsen av å gå rundt og smile av glede en dag er bare herlig, den må du nyte :) Skjønner at du ønsker å se strålende ut om 6 uker og det gjør du nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...