Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Krapylet

Heisann!

Jeg opplevde også at innboksen til MissAsh var full, så da legger jeg ukas resultat her istedenfor!

 

Enda en uke over, og målene går riktig vei!

Vekt 09.03: 73.4

Vekt 16.03: 72.9

= -500 gr.

 

og ned enda 1.3 cm i midjemål! Herlig!

 

Håper alt har gått like bra med dere!

 

Krapylet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Ny uke og nye muligheter B) Jeg har ingen planer om å slutte her nei..hehe. Leste igjennom innleggene her ovenfor og er helt enig i at vi også må kunne unne oss noe godt innimellom og virkelig nyyyyte det. Har selv unnet meg litt forskjellig innimellom, men sitter alltid igjen med den ergelige følelsen av "huff hvorfor unnet jeg meg det, da må jeg kutte middagen eller mellom måltidet osv". Blir så oppgitt på meg selv noen ganger, for noen dager er det jo godt å kose seg med en kakebit etc. Nei folkens, her må vi nok bli flinkere til å belønne oss selv for å være så flink :) Det er jo mengden det kommer ann på..

 

Jeg ligger på ca 1500 kalorier daglig, prøver å ikke komme under det hvertfall. Forrige uke spiste jeg 1800 kcal 2 dager fordi jeg var litt ekstra sulten :) Ligger på minst 20 trimpoeng hver uke, noen ganger litt mer.. så jeg har behov for å spise nok ellers tror jeg nok det stopper litt opp på vekten. Drikker i tillegg minst 2 liter vann om dagen, det har blitt en god vane som er kommet for å bli :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chubchub

Saftig sjokoladekake fristet meg også. Det var verdt det. Nå er det ny uke med beinhard jobbing.

Kakestykker til tross, vekta har gått ned. :-) Går an å kose seg litt hvis man er flink resten av uka.

 

Intensiv: din BMI er veldig lav. Kanskje du stiller for strenge krav til deg selv?

 

BMI er omdiskutert i forhold til at personer som har mye muskelmasse blir overvektige selv om de ikke er det. Se her:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.4138371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Heihei! Skal ikke på vekta denne uka, er premenstruell og ser at jeg har samlet vann rundt magen, som vanlig..... Og jeg er gottesjuk.... Det positive er at jeg har funnet fram sykkelen og hadde min første tur i går! Endelig er det ikke snø eller is på veiene, og plussgrader, så nå skal det sykles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hallo alle sammen.

BMI kan man jo ikke stole helt på' date=' jeg regnet den ut fra kun vekt og høyde så det blir bare en pekepinn, jeg havnet på 19,1 (18,5 er nedre grense i normalområdet).

Hvilke er faringer har dere på dette området? Ser det er kun få som oppgir BMI her inne.

n.

Jeg vet at min vekt nå er helt fin for meg men så var det de fleskete lårene mine da, som jeg så gjerne vil ha litt mindre........

 

Hilsen fra Intensiv[/quote']

 

Du har rett i at BMI kun er en pekepinn, men når man er så lavt i bmi som du er er det sjelden man er "fleskete". Det mest fornuftige er å se på klesstørrelsen sin. Er man en 34/32 er man mest sansynlig tynn nok (snakker str ikke tommer). Selv er jeg motsatt. Jeg veier 5 kg mer andre damer. Noe som til tider går meg til hodet og gir meg totalt noia. Samtidig vet jeg at jeg nå er 70 kg, og bruker str 38 i klær. Og jeg er bare 160 lang. Så min bmi er høy, den sier overvekt. Og når jeg kommer inn i str 36 har jeg en bmi på omkring 25. Treneren som er med på Puls har en bmi på 30. På alle diskusjonsforum hvor jeg har lansert min bmi kontra klesstørrelse, så blir jeg fortalt at jeg er for diger til å bruke så små klær, og sikkert ser jævlig ut. Du får tro hva du vil.

 

Ang vekt når man blir tynnere. Du må jobbe stadig hardere, fordi kroppen din forbrenner mindre jo lettere du blir (logisk at man bruker mindre kcal på å flytte 50 kg enn 70). Dessuten vil kroppen din hele tiden etterstebe å holde vekten. Den forstår ikke at nedgangen er "god" Den tror den får for lite mat, så med lite mat inn skrur kroppen ned forbrenningen for å spare mest mulig.

 

Du har gått ned mye, og fort. Du må være forsiktig i omstillingen din etterpå, sånn at kroppen blir vant til å få mat uten å "hamstre" og legge den rett på som fettdepoter igjen.

 

Det hadde vært moro og hørt målene dine, på din "fleskete" kropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk (puster lettet ut), endelig så begynte vekta å gå nedover etter to uker med økning. :P

 

Uka som har gått har jeg vært ganske sliten, har vært kraftløs og slapp i kroppen (egentlig har jeg vært det i to uker, tror jeg.). Så jeg roet ned litt på trimmingen og slappet litt mer av. Det hjalp faktisk, har tilsammen 13,2 trimpoeng denne uken og har lagt meg på ca 1600 kcal pr dag (litt over i helgen, måtte ha litt vin :) ). Å jammenmeg så har jeg gått ned 1 kg. B)

 

Kan det hende jag overtrente litt for noen uker siden? Skulle liksom ta i så mye siden jeg skeiet ut med maten når jeg hadde besøk. Ja, ja.. ikke vet jeg.. Men det føles mye bedre å være meg nå, når jeg roet ned litt og gikk ned litt på kcal inntaket. Tror jeg skal fortsette på denne måten i denne uka også, til jeg føler overskuddet kommer tilbake. Så får jeg ta sats og øke på trimmingen da.

 

Helt enig med dere her inne, man SKAL unne seg litt ekstra innimellom. Må nyte livet litt.. Ellers så sprekker man lett.. Jeg gjør ihvertfall det, veldig også noen ganger hvis jeg har vært for streng mot meg selv. Bedre å gi seg selv litt belønning på veien sånn at sprekken holdes unna.

 

Eller så er det kjempe gøy å se at dere er flinke å får resultater. Godt jobbet damer. Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv
Du har rett i at BMI kun er en pekepinn' date=' men når man er så lavt i bmi som du er er det sjelden man er "fleskete". Det mest fornuftige er å se på klesstørrelsen sin. Er man en 34/32 er man mest sansynlig tynn nok (snakker str ikke tommer). Selv er jeg motsatt. Jeg veier 5 kg mer andre damer. Noe som til tider går meg til hodet og gir meg totalt noia. Samtidig vet jeg at jeg nå er 70 kg, og bruker str 38 i klær. Og jeg er bare 160 lang. Så min bmi er høy, den sier overvekt. Og når jeg kommer inn i str 36 har jeg en bmi på omkring 25. Treneren som er med på Puls har en bmi på 30. På alle diskusjonsforum hvor jeg har lansert min bmi kontra klesstørrelse, så blir jeg fortalt at jeg er for diger til å bruke så små klær, og sikkert ser jævlig ut. Du får tro hva du vil.

 

Ang vekt når man blir tynnere. Du må jobbe stadig hardere, fordi kroppen din forbrenner mindre jo lettere du blir (logisk at man bruker mindre kcal på å flytte 50 kg enn 70). Dessuten vil kroppen din hele tiden etterstebe å holde vekten. Den forstår ikke at nedgangen er "god" Den tror den får for lite mat, så med lite mat inn skrur kroppen ned forbrenningen for å spare mest mulig.

 

Du har gått ned mye, og fort. Du må være forsiktig i omstillingen din etterpå, sånn at kroppen blir vant til å få mat uten å "hamstre" og legge den rett på som fettdepoter igjen.

 

Det hadde vært moro og hørt målene dine, på din "fleskete" kropp...[/quote']

 

Takk for kloke ord, høres veldig fornuftig ut det du sier. Alt avhenger jo av hvordan man bærer kiloene sine. Du høres veldig velproposjonert ut og det er flott!

Mitt problem er at jeg har (føler at jeg har) mye fett på lårene. Dette hadde helt sikkert blitt bedre med mer styrketrening men det får jeg ikke til nå.

 

Tror du har rett i dette med sparebluss, er nok i en slik fase nå ja.

 

Å holde vekte vedlike tror jeg blir en viktig utfordring for meg. Må prøve meg forsiktig frem å se hva som funker. Føler meg vertfall i veldig god form.

Jeg bruker 36-38 i klær, jeg har ikke målbånd (men tror jeg må kjøpe meg det nå:-)).

 

Lykke til Doppler og takk for at du stikker innom med gode og nyttige tips.

Stå på videre.

 

Hilsen fra Intensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Åh, beklager så mye, jeg visste ikke at boksen min var full, dette var dumt av meg. Slettet nettopp en god del mail, så jeg håper på å få inn noen mail i løpet av dagen, så poster jeg listen i morgen når jeg kommer på jobb, klokken seks om morgen, uff.

Beklager igjen.

 

BMI, ja, må sjekke min, men jeg tror jeg tilhører den gruppen som doppler gjerne gjør og andre for den saks skyld, er en 36 på overkroppen, men der er det litt vanskelig igjen, fordi jeg har smal rygg, armer og nå også mage, MEN, jeg har pupper også, kunne vært foruten. Rart med det, de må være de siste som forsvinner, i tillegg så så vil man gjerne ha mindre av det man har, og mer av det man ikke har. Også er jeg jeg 38 i buksestørrelse. Er greit fornøyd jeg i grunn, men vet ikke, denne nye livsstilen får det til å gå nedover hele tiden, noe som virkelig er herlig. Har ikke noe enormt sukker sug heller, og om jeg har det så spiser jeg bare nøtter med sjokolade trekk, fungerer det. Lurer på hva min BMI er, eller enda bedre, min fett prosent... hm.

 

Ble litt irritert når jeg leste det doppler skrev ang at folk kommenterer at man ikke skal presse seg inn i str 36. Er det noen som vet hva de holder på med her inne, så må det jo være doppler, så enkelt er det.

Jeg tror heller ikke det er så sunt å alltid sitte igjen med dårlig samvittighet etter at man spiser noe som kan betegnes som av dietten... vet ikke hvordan å bedre dette, men det er ikke en god ting. Man skal ikke sitte igjen med dårlig samvittighet når man i utgangspunktet er så flink, er nå min mening.

 

Har visning i dag, nervøs som bare det. Må få kvittet meg med leiligheten, begynner å haste litt nå, reiser min vei om under seks uker, han kommer om under fem.

 

Stå på folkens, veldig godt jobbet.

Skal som sagt poste listen i morgen, håper den er grei.

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Du har rett i at BMI kun er en pekepinn' date=' men når man er så lavt i bmi som du er er det sjelden man er "fleskete". Det mest fornuftige er å se på klesstørrelsen sin. Er man en 34/32 er man mest sansynlig tynn nok (snakker str ikke tommer). Selv er jeg motsatt. Jeg veier 5 kg mer andre damer. Noe som til tider går meg til hodet og gir meg totalt noia. Samtidig vet jeg at jeg nå er 70 kg, og bruker str 38 i klær. Og jeg er bare 160 lang. Så min bmi er høy, den sier overvekt. Og når jeg kommer inn i str 36 har jeg en bmi på omkring 25. Treneren som er med på Puls har en bmi på 30. På alle diskusjonsforum hvor jeg har lansert min bmi kontra klesstørrelse, så blir jeg fortalt at jeg er for diger til å bruke så små klær, og sikkert ser jævlig ut. Du får tro hva du vil.[/quote']

 

Jeg må si meg veldig enig med deg! Når jeg er str. 36 veier jeg gjerne rundt 65kg og har en BMI på rundt 25, til tider litt i underkant. Er selv 168,5 cm ig for tiden 72.9kg. og str. 38 sitter behagelig. Har alltid trodd at jeg var en av veldig få som har en mye høyere vekt enn det ser ut som på kroppen min, hvis jeg kommer under 62/3kg ser jeg usunn ut! Så har lurt litt om dette er unormalt ettersom jeg ser målene folk har på de forskjellige forumene med å skulle ned i rundt 50 kg... Men alle er jo forskjellige!

 

Og ja, alle må få lov til å unne seg noe godt iblant. Det er jo akkurat det kosemerkefilosofien til GR sier, med at det er mye større sjanse for å greie en livsstilsendring hvis man tillater seg litt godt en gang iblant, men da selvfølgelig med moderasjon. Jeg har merket meg de siste ukene at det virker som om vekta mi står mer eller mindre stille hele uka, før helga kommer og jeg tillater meg litt fetere mat. Jeg lar meg selv få i meg nesten så mange kcal som behovet mitt er 1 gang i uka, som regel fredager, og det virker som om det virkelig setter fart på forbrenninga! Helga består som regel av hvile og litt fetere mat, og det virker som om det fungerer med den balansen jeg har nå! Lurer bare på om det vil si at jeg burde tillate meg selv litt fetere mat resten av uka også.. Noen ideer?

 

MissAsh; jeg har nå sendt avgårde ukas mål til deg. Denne gangen gikk det!

 

Og til alle sammen; Happy Paddy's Day! Og videre lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Ble litt irritert når jeg leste det doppler skrev ang at folk kommenterer at man ikke skal presse seg inn i str 36. Er det noen som vet hva de holder på med her inne' date=' så må det jo være doppler, så enkelt er det.[/quote']

 

hehe, hadde jeg vært så flink hadde jeg vel ikke vært nødt til å slanke meg? Men får en del kunnskap om mat og trening gjennom jobben som instruktør. Da er det bare å bruke kunnskapen lurt...

 

Ellers synes jeg ikke dere skal ha så mye dårlig samvittighet. Forskning viser at man faktisk legger fortere på seg av det man spiser om man føler skyld samtidig, enn om man koser seg med det. Og om man har lyst på sjokolade en dag, så får man heller bare ofre brødskiva til kvelds. Det er jo det vi prøver å lære oss, vi kan ikke ha alt hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her har det vært uvanlig liten aktivitet i det siste halvannet døgnet, håper det går bra med alle.

 

Jeg er endelig frisk og har trent to ganger denne uken og jeg gleder meg til en ny treningstime i dag. Det er utrolig kjedelig å ikke få trent men gleden er desto større når jeg er i gang.

 

Mandagsveiingen viste en nedgang på 0,3 kg jeg er fornøyd så lenge det går nedover og jeg vet at jeg har holdt meg til kurset.

 

MissAsh + alle dere andre gi lyd fra dere :-)

 

Apprentice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei!

Jeg vet ikke hvor det ble av de andre, men jeg er her! Det var nasjonaldag her på tirsdag, så da ble det et lite avbrekk fra det meste.. Holdt meg nesten innenfor kalorigrensen, og er egentlig ganske fornøyd med det.

 

På dagtid på tirsdag gjenoppdaget jeg noe jeg ikke har gjort på lenge. For en gangs skyld var det strålende sol og varmt og fint her, så vi var en gjeng dom dro og spilte fotball! Utrolig god trening! Er fortsatt støl.. Men så holdt vi på i nesten 2 timer også. Dessverre forstuet jeg ankelen mens vi spilte, så jeg håper det ikke er for ille, tenker meg fortsatt på trening i morgen. Er bare stivt og ømt og litt hovent, men det går alltid an å trene alternativt et par ganger! Og jeg har nok erfaring på å teipe ømme ankler! Så det går nok så bra så!

 

Så hvor er resten av dere da? Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

UKE 3

 

Krapylet: 73,4 – 72,9 Minus 500g

Hurmul 72,8 – 72,6 Minus 200g

Apprentice 75,8 – 75,5 Minus 300g

Intensiv 57,9 – 58,4 Pluss 500g

Panniken 76,7 – 75,6 Minus 1100g 1,1kg

Miss Ash 71,4 – 70,4 Minus 1000g 1,0kg

 

6 personer med vekt måling.

Samlet nedgang: 3,1 kg.

 

Gratulerer!

 

Jeg har offisielt sett for mye å gjøre, og alt for lite tid. Må bli flinkere til å skrive her inne, men de siste to dagene har vært hektisk. Er liksom 1 million ting som skal ordnes og jo mer jeg ser tenker på det, jo mindre har jeg lyst å gjøre noe.

Er bare nødt å ta meg et skikkelig kraft tak snart.

Blir litt sånn merkelig humør av all denne jobbingen, har holdt på slik i snart 6mnd, og dette med kun kanskje 10 dager fri totalt, jobber HVER eneste dag. Nå består i all hovedsak mine dager av, stå opp midt på natten, spise en yoghurt og en banan, kaffe om jeg rekker der, jobbe i 12 timer, 1 timer jogging, middag av et slag, deretter en tlf samtale til canada. Når dette er unnagjort så er klokken eleve, tolv om kvelden... uff!

Merker hvor sliten jeg begynner å bli Tror ikke kroppen min er så glad i at jeg skal begynne å leve "riktig" opp i alt dette her, men vi samarbeider bedre enn før. Jeg merker ikke at jeg har økt inntaket av mat, men jeg må vel ha gjort det fordi jeg "får ting ut nå" om jeg skal nevne noe kvalmenes. Merke at når jeg spiser for lite så ja... dere ser tegningen.

 

Apprentice, jeg reiser først til Thailand den 5.mai, vi, blir det vel, Vi reiser dit den 5 mai, (er ikke vant til meg selv i flertall). Vi har begge søkt om visum til India, han fikk sitt innvilget, jeg innså at visumservice i norge, er noe av det største DRITET som finnes, men jeg sloss ennå med dem. Vi tar deretter Kina visumet der nede.

Bortsett fra dette, så er det egentlig bare land på land, vietnam, kambodia, laos, japan, malaysia, phillipinene... over alt, der vi føler for å dra rett og slett. Regner med vi skal bortover til europa på et tidspunkt og da er det Israel som står på plakaten, har alltid hatt lyst å dra dit.

 

Mye planer, lite handling, er det ikke det de sier? MÅ begynne å få gjort noe, og det som plager meg mest er å kvitte meg med rommet som jeg har i leiligheten, vi er to som deler leilighet, og jeg MÅ kvitte meg med det rommt :-(¨

nei og nei.

 

MEN, on the bright side, jeg er veldig flink med både trening og kosthold, sikkert det eneste jeg ER flink med for tiden.

 

Håper det går bra med alle sammen, føler vi må komme oss på nett å holde hverandre, eller kanskje alle gjør det så bra at de ikke trenger 10 10 klubben lengre?

snakk med oss!!!! ha ha ha.

 

Herlig med sol, det beste jeg vet. Synd jeg er på jobb, men gleder meg likevel over det!

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Her i heimen hos meg går det ikke bra....holder meg til den maten jeg skal spise men vekta hopper opp og ned som en jojo. Nå gidder jeg ikke veie meg mer, venter til mandag. Tenker at målet mitt må bli å holde meg der jeg er nå, og så får jeg være fornøyd med det.

 

Ha en mager helg med masse aktivitet girls, det skal jeg, det blir ski, slalom og aking på verdens beste hytte med verdens beste barn og verdens beste mann på lasset:-)

 

Intensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på som før, aerobic og styrke annenhverdag, spiser samme maten og går like mye. Idag da jeg snikveide meg så jeg at vekta hadde økt med 200 gram, det var litt nytt for meg, men det kan nok ha noe å si med at jeg trener en del styrke + at jeg tror jeg spiser litt for lite noen dager i forhold til aktivitetsnivået mitt. Får finne på noe lurt, har prøvd å øke litt, men det er noe med de vanene da... regner liksom automatisk ut til maks 1500, men bør nok gå enda litt høyere enkelte dager tror jeg.

 

Ha en strålende helg allesammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei alle sammen.

 

Ramlet over en artikkel på VGnett nå som jeg tenkte kanskje ville passe inn i dette forumet.. Jeg vet det er mange her som bruker kosemerkene på vin, så høres ikke muligheten for et ekstra glass vin i ny og ne ganske bra ut???

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=541908

 

Artikkelen er kalt "viner til deg på slankern" og handler rett og slett om vin med balansert kaloriinntak, med en god del eksempler om vin du kan få tak i på polet!

Kos dere!

 

God helg!

 

Krapylet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Hei dere!

Hvordan går det med dere? Hatt en fin helg?

Jeg er spent på hvordan vekten ligger an denne uken, håper den er gått ned. Ikke så alt for mye jogging denne uken, men dietten går som alltids prikkfritt.

Uff, nå skal jeg nevne et tema som ikke er så "behagelig" tema. Jeg føler jeg spiser det jeg klarer å spise, men likevel så sliter jeg litt med systemet, enkelte ganger kan det gå lenge mellom hver gang det kommer noe ut. Jeg er vant til å gå på toalettet stort sett hver dag, men nå går det gjerne noen dager i mellom, hvorfor, lurer jeg? Er ikke dårlig i magen, føler ikke det er oppstopp, men hvordan får fart på det igjen?

Spiser jeg for lite?

Noe tips om hva some er godt for fordøyelsen?

Noen som har prøvd en sånn "rense ut" kur?

 

Hm, ikke meningen å være ekkel, er bare litt bekymret, i allefall før neste vekt måling fordi, jeg kan umulig ha gått ned noe når jeg ikke hår fått ut så mye?

Men kroppen blir mindre og mindre :-S

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

 

 

Beklager igjen for dette temaet.

Håper det går bra med dere. Kom inn igjen å heng på dette forumet.

Ikke gi opp dere, spør og snakk så blir dette bra.

 

Klemmer fra Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Jeg synes å huske at du har droppet alt av brød, pasta, ris, poteter osv. Dette kan være grunnen, fordi du trenger fiber for å at magen skal fungere. Hvis du ikke har lyst til å spise noe av dette du har droppet, så spis noen grove knekkebrød eller andre grove kornprodukter. Litt müsli til frokost f.eks. Det kan hjelpe. Det er ihvertfall viktig å spise litt av hver eneste matgruppe, og ikke kutte noe helt ut. Håper dette hjelper deg litt ihvertfall!

 

Jeg fant ut av enda en grei aktivitet denne helga. Hadde litt få trimpoeng denne uka følte jeg, så da det var knallsol her igår bestemte jeg meg for å vaske bilen for hånd! En time i sola med aktivitet og 1,7 tp! Og så vasket jeg veggene(!) på rommet mitt etterpå og fikk enda litt flere poeng. Ikke dårlig!

 

Ellers så har jeg et spm også. Jeg kommer nok til å droppe veiinga denne uka, for jeg har tante rød på besøk, og er ganske oppblåst, og har nok også falt for et par søte utskeielser de siste dagene. (ikke mye, men litt.. har holdt meg innenfor kcalinntak pr dag!) Men mitt spm er hvor mye det er vanlig å "gå opp" når man har mensen? Jeg vet jo at det bare er kroppen som holder på vannet, men lurer fortsatt på hvor stort utslag det har på vekta den uka.

 

Håper noen kan svare på dette for meg!

Ellers håper jeg dere alle har hatt en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fant ut av enda en grei aktivitet denne helga. Hadde litt få trimpoeng denne uka følte jeg' date=' så da det var knallsol her igår bestemte jeg meg for å vaske bilen for hånd! En time i sola med aktivitet og 1,7 tp! Og så vasket jeg veggene(!) på rommet mitt etterpå og fikk enda litt flere poeng. Ikke dårlig!

 

Ellers så har jeg et spm også. Jeg kommer nok til å droppe veiinga denne uka, for jeg har tante rød på besøk, og er ganske oppblåst, og har nok også falt for et par søte utskeielser de siste dagene. (ikke mye, men litt.. har holdt meg innenfor kcalinntak pr dag!) Men mitt spm er hvor mye det er vanlig å "gå opp" når man har mensen? Jeg vet jo at det bare er kroppen som holder på vannet, men lurer fortsatt på hvor stort utslag det har på vekta den uka.

 

Håper noen kan svare på dette for meg!

Ellers håper jeg dere alle har hatt en super helg![/quote']

 

Hvordan førte du opp "Vaske bilen"? Er det en mulighet på trimmuligheter?

 

Over til spm ditt: Jeg aner ikke hva som er vanlig, men jeg går aldri verken noe spesielt opp eller ned i forbindelse med mensen. Jeg bruker ikke p-piller eller annen prevensjon av den typen, så det er mulig at det er derfor jeg står stille vektmessig. Men jeg vet jo at flere går opp både en og to kilo når mensen kommer, så det er vel like vanlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Hvordan førte du opp "Vaske bilen"? Er det en mulighet på trimmuligheter?

 

Over til spm ditt: Jeg aner ikke hva som er vanlig' date=' men jeg går aldri verken noe spesielt opp eller ned i forbindelse med mensen. Jeg bruker ikke p-piller eller annen prevensjon av den typen, så det er mulig at det er derfor jeg står stille vektmessig. Men jeg vet jo at flere går opp både en og to kilo når mensen kommer, så det er vel like vanlig det.[/quote']

 

Takk for svar. Jeg kan se at jeg er på ca 300 gr høyere enn jeg var for en uke siden, og er innmari oppblåst, så regner med at det er pga mensen. For jeg har som regel vært veldig flink, bortsett fra fredag hvor jeg måtte spise en sjokolademousse (men fra weight watchers og bare 106 kcal).

 

Og tro det eller ei, men på registreringssiden så er faktisk "vaske bil" et alternativ! Så da var det jo lett å sette opp. Men det blir jo ellers sagt at hvis treningsformen ikke er et av alternativene så skal man sette opp det man blir tilnærmet like sliten av. Det hadde vært litt vanskelig for meg hvis ikke vaske bil hadde vært et alternativ, for det er ikke noe jeg gjør selv altfor ofte! Så da litt vanskelig å si hvor sliten man blir av det... Men det var gøy! Lastet ned en audiobook og hørte på mens jeg vasket. og idag gikk jeg en 2timers tur med boka på øret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! nå er det jammenen stund siden jeg har vært her inne. har vært borte, og hatt endel å gjøre på skolen, så har rett og slett ikke vært tid !

Men, uansett føler jeg at det har stagnert helt her.. er så kjedelig!

Det er nok fordi jeg spiser litt for sjeldent, og heller litt mer når jeg spiser.. eller, jeg klarer helt fint å holde meg til 6 knekkerbrød, frukt og grønt frem til middag, men så er jeg jo som sagt så glad i middag da, og jeg kan jo ikke drive å prakke på kjæresten min salater hver eneste dag!

Er det noen som har noen tips til meg?

Dere som har gått ned 4-5 kg allerede, kan dere beskrive en "vanlig" dag for meg? da hadde jeg blitt glad..

 

Får i allefall håpe det har gått litt nedover også denne uken, og ikke opp.. For da blir jeg lei!

Ha en fin dag allesammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Da er jeg tilbake etter en ukes ferie med øl hver dag, men takket være lange dager med telemark stod vekten på det samme som før jeg dro. Veldig fornøyd!

 

Anbefaler deg Ingers Rugbrød MissAsh, det setter fart på systemet. De kan kjøpes på enkelte bakeri, eller så har jeg oppskriften hvis du er interessert.

 

Nemine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... da jeg skulle ned i vekt kunne se slik ut (1300 - 1400 kalorier):

 

Frokost: Tre Ryvita rug med lett-gulost. Kopp kaffe m/litt melk.

 

Lunsj: Tre Husman knekkebrød med makrell i tomat. Kopp kaffe m/litt melk.

 

Mellom: En banan el. et eple eller annen frukt.

 

Middag: En av de anbefalte her på vektklubben; ca. 350 kalorier.

 

Mellom: En rute eller to med Dark 70 % sjokolade.

 

Kvelds: Tre Ryvita rug m/ lett-gulost.

 

I tillegg: Drikker 2 liter vann hver dag

------------------------------------

 

13-1400 kalorier la jeg meg på utfra daglig energiforbruk (https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi. Jeg var rimelig slavisk trofast mot Grete Roede-opplegget og gikk ned 10 kg på 5 måneder; nå skal jeg stabilisere vekta!

 

Ang. middager: Sjekk ut middagstipsene her på vektklubben.no; i menyen til venstre. Mye supert å plukke der - og slettes ikke bare salater!!!

 

Opp og ned i vekt: For meg pekte ikke vekta nedover hver eneste uke. Nei da, noen uker gikk den oppover (ulike grunner til det, type mensen, vann i kroppen, elendig fordøyelse m.m). Men summa summarum: det gikk mer ned enn opp. Jeg har stor tro på at det vil gå nedover bare man er trofast mot opplegget til Grete Roede. Som i grunnen er et enkelt system: Spis vanlig kost på en bevisst måte.

 

LYKKE TIL, hurmul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

jeg er ei jente som sliter med dårlig personlighet pga vekta, jeg har nå satt meg mål på 10 kilo på 12 uker. Jeg mangler motivasjon til å komme i gang å jeg vet ikke hva jeg skal spise og hvor ofte jeg skal spise for å slanke meg.

kan noen hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Idag skjedde det jeg har ventet på en liten stund. Etter 4 uker medlem av vektklubben(idag) med registrering av mat og trening, har jeg i det siste lurt på hva som ville skje når trimtreet mitt var fullt, og idag skjedde det. Plutselig var det et nytt rødt tre som lyste foran meg. Først ble jeg litt lei meg for at gulltreet mitt var borte, men så står det ihvertfall under treet at det er nr. 2. Så da skal jeg vel trene bort det treet i løpet av de neste 3-4 ukene.

 

Ble litt mindre trening idag enn det pleier pga mensen. ble utrolig kvalm mens jeg jogget, så måtte avbryte, men fikk 4,1 tp idag, noe som ikke er altfor ille alt tatt i betraktning. Pleier å ha 6tp pr. trening.

 

Dropper veiinga idag. Ligegr på akkurat samme som forrige uke, men ligger nok litt over hva jeg egentlig er pga mensen, så satser på at det er en god del lavere neste uke.

 

Håper alle dere andre er fornøyde med ukas mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...