Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

Hei camillok, hyggelig at du stakk innom selv om jeg ikke var hjemme :)))

Du spør om tips og råd i ett av "verdens mest krevende race"... Jeg har vel kun ett råd og gi deg og det er å ta grep tidlig! Bestem deg for hva du vil veie og lag deg et vektbelte på +/- 2 kg og ta affære hvis du passerer streken. La kroppen vandre litt innenfor dette beltet slik at du kan kose deg litt innimellom.

Du vet hva som skal til for å gå ned igjen, så der skal jeg ikke gi deg så mange råd. Det høres så lett ut når jeg skriver det her, ikke sant?

Det ER lett når motivasjon og vilje er tilstede, og så utrooooooooooooolig vanskelig når kropp og hode ikke vil- sukk!

Nå føler jeg meg nesten som lærern din altså :)

 

Kess, herlig at du skriver at det er godt å være i gang igjen. SLikt trenger jeg å høre! For det er jo herlig!

Når jeg er PÅ føler jeg mestring og jeg ønsker jo å lykkes. Ikke noe god følelse når MØRKET kommer sigenede og alt blir negativt.

Jeg må nok reflektere rundt dette resten av livet, trenger stadig litt påfyll for å holde fokus.

 

Jeg pleier å tenke at jeg har to alternativ: TAFATT eller TA FATT :)

 

Vi har også sol, men temperaturen ligger bare akkurat over 0. Mye tyder likevel på at våren er i anløp.

Jeg har kjøpt meg nye joggesko, det må vel være et sikkert vårtegn :)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan går det med deg?

jeg strever litt, men gir ikke opp. Det viktigste for meg blir nå og hindre videre vektoppgang. Har lyst til å gå ned igjen 3 kilo. Ligger nå og vipper mellom 70,5 og 71, 5 vil heller vippe mellom 68-69. Men det er ikke lett :D Merker at innimellom har jeg gode dager der det meste går fint, andre dager er jeg sint og irritabel og har lyst til å gå av den smale sti og gikk litt f.. Men har vel også lært at om jeg gir litt f noen dager (moderat f) så karrer jeg meg oppå stien igjen. Det er vel egentlig ganske fantastisk. Håper inderlig at du har det vel og at du har mot til å ta fatt hvis du ikke er fornøyd med tingenes tilstand. Savner deg. Bruker forumet litt nå og synes leiligheten din har stått tom så lenge nå, håper du snart kommer hjemom på en snartur :) Ha en strålende sommer. Klemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg 2neA.

Hyggelig at du har vært innom til tross for at jeg nesten ikke har gitt lyd fra meg.

 

Jeg har det ca som du. Jeg var nede i 73 kg da jeg var "ferdig". Etterhvert dro jeg på meg 2-3kg igjen og her ligger jeg fremdeles og vipper litt opp og ned. Det viktigste for meg er at jeg ikke lar det glippe, da kan jeg faktisk leve med at jeg landet på 75kg istedet for ned mot 70 som jeg hadde håpet på.

 

Jeg levde jo utrolig strengt en lang periode og dette er nå heldigvis historie. Nå koser meg meg med "nei-mat" innimellom..., og prøver å hente meg inn igjen når vekta peker feil vei. Det er litt rart at forskjellen på 72/73 og 75 kg skal være så stor. Med dagens vekt tåler jeg litt utskeielser, det gjorde jeg i liten grad for 2-3kg siden. Det har nok også sammenheng med at forbrenningen var i ulage etter 1 år på stridsrasjon.

 

Det glipper av og til litt mht til trening. Hadde en periode i mai som var utrolig travel og da ramla det meste ut. Nå har jeg heldigvis fått grep om livet mitt igjen og det føles godt. Jeg VET jo at jeg kan stå opp en halvtime før og gå tu, kan gå trapper istedet for heisen, må prioritere meg selv, kan hoppe av bussen noen stopper før..., MEN det blir av og til litt avstand mellom liv og lære.

Jeg merker fort at jeg blir i dårligere form og det føles ikke bra. Og da lengter jeg etter å komme igang igjen. Hurra for det!

 

Jeg har planer om noen skikkelige fjellturer i år også. Foreløpig har det fristet lite for gradstokken har nesten ikke vært dager over 8c + mye regn.

Prøver å trøste meg selv med at det må bety at vi har go'vær tilgode.

 

Nå er det snart ferie og det skal bli deilig.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. virkelig oppløftende å kjenne at det er skjerpende å skrive her inne.

 

Hodet kommer litt å plass i forhold til trening og jeg vet at nøkkelen til HOLD VEKTEN ligger der. Hvis jeg klarer å holde trening & aktivitet ved like kommer resten av seg selv. Så nå har jeg inngått en aktivitetsavtale med meg selv. Kroppen skal bevege seg i form av trening eller gåtur hver dag fram til ferien. Joggeskoene skal selvsagt være med på ferie.

Kanskje jeg greier å ta kål på disse 2-3kiloene som bare er i veien :)

 

Ha en fin dag

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Oi, nå er det lenge siden sist! Jeg har bare sporadisk vært innom siden jul, men kjenner at jeg har lyst til å bruke tida litt mer her igjen.

 

hva har skjedd siden sist? Jeg ligger og vaker rundt den vekta jeg hadde etter jul og er ikke helt fornøyd med det, men kan i alle fall bruke omtrent alle klærne jeg kjøpte da jeg var i havn i fjor, selv om det ligger en fleskepølse langs bukselinninga på noen bukser :). Enda ikke helt bestemt meg om jeg skal kjempe meg ned noen kilo eller ikke. Jeg trimmer jevnt og trutt selv om intensiteten ikke er så høy alltid. Jeg spiser mye sunt og en god del tull! Jeg har hatt et utrolig stressende halvår. Skrevet hele avhandlingen min, fått den levert og nå disputerer jeg i neste uke. Det har blitt mange seine kvelder. Det har blitt mange tidlige morgener med stresshjerte som har banka på høypuls. Sikkert ikke sunt! I mellomtiden har jeg revet kjøkken, bygget kjøkken og jobbet inn 3 måneder deltidsstilling i Norge på 1 måned.

 

Men nå er det sommer :P! Jeg har endelig tid til å reflektere igjen. Herlig å se at dere holder stand og at det går bra Jess og 2neA - gamle livsstilsomleggingskompiser! Skal lese meg opp på trådene igjen gradvis og så er planen å finne det gode giret igjen.

 

klem fra skrulla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krille

Da har månedene gått, 2,5 mnd siden vi fikk en fantastisk skjønn gutt. Det er selvfølgelig det viktigste her i livet, men jeg merker at når jeg ser bilder av meg selv, så blir jeg både deprimert og sur. Denne uken har småen og jeg helt for oss selv. En fantastisk sjangse til å komme i gang med måling og veiing, gå lange turer og legge meg tidlig. Jeg må bare få av disse kiloene, det er for dumt å gå rundt og deppe for noe det faktisk går ann å gjøre noe med. Selv om det er vanskelig. Jeg har 9 kg til der jeg var før jeg ble gravid, og så skulle jeg helst ned 8 kg til. Det blir 17 kg det. Det hadde vært herlig å klare det til neste sommer!! Da skal det toppes med en brystredusksjon. Nå er jeg opp i str 75, cup K. Det er helt grusomt. Ikke finnes det en gang amme-bh i den str. Men, men. Det kan også gjøres noe med. Heldigvis. Så nå skal jeg spise hver 3 time denne uken, og gå lange turer med vognen, så håper jeg at jeg får et flott resultat. Flott i bikini blir jeg ikke denne sommeren heller, men det er lov å satse på å være blid og glad av likevel. Jeg vil ikke deppe pga kiloene mer, jeg vil ha de bort!!

 

God sommer til dere alle

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Veldig trivelig å høre fra deg igjen, Skrulle. Jeg tenker ofte på deg. Du var en skikkelig god støtte i den tiden "det stod på som værst" :)

Nå er du ferdig med oppgaven din og jeg håper virkelig at det gikk bra. Håper du får det litt roligere slik at du får bedre tid til deg selv.

 

Krille, gratulerer så masse med lillegutt. Husker godt da den gledelige nyheten kom - og tenk nå har du fått et skjønt lite menneskebarn. Det er et like stort mirakel hver gang :D

17kg på ett år høres ut som en grei plan. Fint at du har en premie i sikte, skjønner godt at K er tungt.

Ønsker deg lykke til og hører gjerne i fra deg underveis :)

 

Jeg er nå ferdig med ferien og den kostet meg dyrt. Gikk opp 3 kg :D

Noen dager etter hjemkomst var det krympet til + 2kg, men disse 2 skal jeg nok få slite litt med. Jeg føler heldigvis at kampvilje og motivasjon er på tur inn. Har ikke noe i mot at disse 2 blir til 4-5kg! Får se litt etterhvert.

 

Fortsatt god sommer, JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Litt mer ferie på slutten av sommeren medførte at det gikk inflasjon i sommerkiloene. De siste par ukene har jeg hatt full skjerpings og vekta peker heldigvis nedover igjen. Jeg sitter nå igjen med ca +3 kg! :D Og de skal bort...

 

Jeg har fått dreisen på treninga igjen. Det var nok her det glapp mest i vår, jeg hadde en periode med ekstrem travelhet og gjorde da akkurat det jeg ikke skulle gjøre- nemlig å ofre treninga. Trening virker helt klart inn på apetitt-kontrollen min. Vet ikke helt hva som skjer, kanskje kroppen forstår at jeg ikke skal "kaste bort" energitapet med å proppe i meg alskens greier ;) ???

 

Jeg sykler nå ca 10-12 mil. pr uke, storparten av dette t/r jobb. I tillegg trener jeg 1t styrke og 1 time aerobic på senteret. Det har blitt lite turer i marka denne sommeren, dette har nok sammenheng med at det har regnet vannrett og loddrett hele sommeren helt til de 2 siste ukene.

 

Jeg stjeler 2neA's mål om at det går an å tåle litt sult. Det skal jeg tenke på de kveldene suget setter inn. Jeg må jo ikke være kroppens ÅND som skal tilfredsstille alle dens behov til enhver tid???

 

Jeg ønsker alle en god hold-vekten-høst! :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig på sporet igjen! Siste 10 dager har gått kjempefint, med unntak av en dag i helga. Jeg har trimma masse og hatt god kontroll på inntaket. Utrolig så lett det er når jeg har fokus...

Men så kom helga da, og plutselig var jeg på fest :P

Det ble myyye alkohol, jeg har ikke giddet å tenke på kcal-inntaket engang. Men, men- det var utrolig gøy å være litt vill og gal igjen..., så da får det bare stå sin prøve. Fram til helga hadde jeg gått ned 1 kg på ei uke så det går rette veien.

 

Til tross for at jeg ikke er noen stor lavkarbo-fan har jeg prøvd meg på å bake et lavkarbo-brød. Bl.a egg, cottage cheese, gulrot, bakpulver, kli og masse frø. Det smakte OK og mettet lenge. Så det blir nok ikke siste gangen jeg baker sånt.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten hilsen til en gammel traver fra en nyinnflyttet nabo :P

Er så godt å se at dere langtidsstabile dukker opp her innimellom. Det gir håp om at det faktisk er mulig...

 

Lykke til videre!!

 

Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er skikkelig bra i siget nå Jess, så dette klarer du fint vettu! Jeg må si at jeg er utrolig imponert over at det går an å legge på seg "bare" 3 kg i ferien, her er det snakk om MYE mer dessverre. (men så ble vel kanskje ferien litt i lengste laget her, hvertfall den "psykologiske ferien")

 

Ja, den alkoholen kan ødelegge mye, men klart vi må være litt vill og gal av og til, som du sier, ellers blir livet nitrist.

 

Når det gjelder sult pleier jeg, som jeg sikkert har nevnt før, å tenke at når sulten river brennes det MASSE kalorier, og så prøver jeg å visualisere fettet som smelter og renner bort ...............

 

 

Ha en sunn og fin dag!:P:p:p

(her regner det hvertfall ikke foreløpig,

til en forandring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia, jeg blir kjempeglad når jeg ser det flytter inn nye folk i naboleilighetene. Veldig hyggelig at du er klar for HV.

Det er ikke lett å holde vekten! På mange måter er det en kamp for resten av livet. Da jeg holdt på med ned-i-vekt bestemte jeg meg for at jeg skulle sette av 4 år til stabilisering. Nå har jeg brukt 1,5 år og er kommet et stykke på veien. Jeg har brukt mange år på å legge på meg og mange år på jojo-slanking. 4 år er derfor ikke såååå lenge i den sammenhengen. Jeg har flere ganger holdt på å miste grepet, da har vektklubben vært utrolig nyttig for å hente meg inn igjen. Jeg vil nok være her inne sporadisk i lang tid fremover :)

Klart det er mulig,vi må bare sette opp noen stoppskilt og bremser som gjør at vi griper inn før det går alt for langt...:)

 

KESS, hyggelig å høre fra deg også :)

Jeg slapp meg totalt løs i selve ferien, dvs at jeg spiste meg opp 3kg på noen få uker. Helt utrolig at jeg ikke innså galskapet. Jeg ville glatt spist på meg 10 kg hvis jeg ikke hadde kommet meg i trening / i rutine / i vektklubben igjen...

Jeg husker godt det bildet ditt av smeltende fett, jeg tar det faktisk fram innimellom. Jeg liker godt å visualisere ting, det hjelper godt på.

 

FOr noen år siden bestemte jeg meg for å ikke like sjokoladekake og sjokolade lenger,- livet ville likksom bli enklere uten FOR MEG. Jeg laget meg da en fantasi om at fettet i sjokoladen/kaken la seg som et ekkelt belegg inni munnen og halsen min. En ganske guffen fantasi, men jeg oppnådde det jeg ønsket. Nå liker jeg faktisk ikke sjokolade og sjokoladekake lenger !

Jeg har hatt store problemer med å begrense meg hvis jeg først tok litt, livet mitt er derfor bedre uten slike"unødvendige" ting. Vi er alle forskjellige, så dette er ikke nødvendigvis noen god ide for alle.

 

Jeg er i tenkeboksen..., har lyst til å ta av de 2 siste feriekg + at jeg lurer litt på de 2 siste kg som jeg aldri klarte å kvitte meg med i ned-fasen. Føler at jeg er i en god stim nå, ..spørsmålet er vel hvor lenge Eva er i Paradis? :P

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var lurt å lage seg noen sånne bilder når det gjelder mat også Jess, har visst ikke tenkt så langt jeg, men nå skal jeg også gjøre det.

 

Også tenkte jeg at her i gården skal Eva være i paradis hvertfall fram til jul (he he)

Er du med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JESS er med :)

 

Jeg kjøpte meg en nydelig kjole til jul i fjor. Og jeg har lyst på en minst like fin kjole til denne julen. DET skal være min premie hvis jeg holder meg i skinnet, ...og aller helst krymper litt i skinnet...fram til jul.

Og da mener jeg virkelig K J O L E N :)

 

I dag har jeg syklet ute en time + en time dans på treningssenteret. Veldig fornøyd med det

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uke ble det ikke nedgang. Jeg har levd på 15-1600kcal 6 dager+ 1 dag med 1900. Har trimma 16 trimpoeng, - så rent matematisk skulle vekta gått ned. Men dengang ei. Jeg satser på at det løsner noen gram neste uke.

 

I dag har jeg trent 1t BodyPump + 1t Zumba- så nå er jeg rimelig mør. Blir godt å slappe av hjemme i kveld.

Nå skal jeg kose meg med en kopp kaffe og se på at det regner ute mens jeg har det deilig inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MØR!!!!

Hadde ny instruktør på styrketreninga i går, og delvis nytt program. Han pusha mer enn vanlig - og gjett at jeg kjenner det i dag! Jeg berger som regel sånn høvelig hvis jeg trener regelmessig- men her er det visst oppstått liv i hittil ukjent materiale ? :)

Tenker at jeg overtaler mannen til å bli med på en liten tur i kveld, litt lett aktivitet pleier å hjelpe.

 

Her er det rydde & vaskedag. Svinesteik er satt inn på langtidssteiking. Lukta minner meg om min barndom, husker så godt denne følelsen av søndagsmiddag. Og dessert... Hmmm, kanskje jeg må se om jeg har noe på lur? Ny-tinte bringebær med litt lett-is kanskje ???

I min familie er det stort sett bare jeg som tenker på mat. De andre spiser når de er sulten og tar det stort sett som det kommer. Mens jeg fremdeles bruker masse tankevirksomhet på mat, planlegging, innkjøp. Tullete- for det øker bare apetitten. Jeg jobber stadig med å få hodet mitt bort fra disse evige mat-tankene.

Mat er, og skal være - kos og hygge. Det kan nok likevel med fordel ta litt mindre plass.

NullKcal-ting jeg kan kose meg med: stearinlys, te/kaffe, blader, bøker, gode samtaler, kino (ja det går helt fint uten popcorn :)), et bad, en god hudkrem, frisør-time, en tur i marka + +

 

Vaskebøtta roper...

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, det går mye tankevirksomhet med på mat her også, og for meg er det ABSOLUTT nødvendig. Om jeg bare slipper opp litt skjærer det seg fullstendig, og hvis jeg slipper opp mye tar det veldig lang tid før jeg kommer meg på sporet igjen.

Jeg har holdt på alt for mange år med dårlige matvaner til at jeg øyner noe håp om at dette noen gang skal gå av seg selv, så jeg jobber med å innstille meg selv på at sånn må det bare bli resten av livet, og at det er verdt det, om det er det som skal til for å holde vekta........... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir helt imponert (og motivert) av deg Jess. Snakk om stå på vilje. Jeg sliter litt selv ;)

 

Godt å høre at du får det til både i matveien og med trimmen. Selv er jeg ok i hverdagen, men så sklir jeg utpå helg etter helg etter helg. Treningen begynner jeg nå å få skikk på, så får vi se om jeg klarer å mønstre motivasjon til helgene også. Tror ikke jeg klarer å lure meg til å tro at jeg ikke liker sjokolade, men forstår veldig godt hva du mener med at det av og til kan være lettere å klare seg uten litt enn med litt :)

 

Kjekt å lese at det går så bra med deg. Det lover svært godt for resten av ditt slanke liv

 

Jeg håper jeg får på meg julekjolen fra i fjor :)

 

Nå står to utenlandsturen for døren, men jeg skal pakke joggeskoene også. Og tenk i dag klarte jeg å takke nei til både kake og sjokolade på jobben. Så noe riktig gjør jeg da :D

 

Ha en strålende uke Jess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess, jeg kjenner meg godt igjen i forhold til det med planlegging. Her i gården glir det ut tvert jeg slutter å planlegge. De gamle vanene ligger bak i hodet ett sted, utrolig så lang tid det tar før de glemmes helt. Noe er helt forsvunnet, men travelhet i hverdagen medfører stadig vekk at jeg tyr til kjappe og kcal-rike løsninger. Enda jeg er blitt en mester til å lage sunn hurtigmat... :)

Og så lurer jeg innimellom på hva det er som haster sånn... Jeg stresser voldsomt for å få middagen på bordet- og lurer samtidig på hva som er problemet hvis det tar 10 minutter ekstra????

Jeg har også jobbet mye med hode og kropp for å få disse til å godta at mitt forhold til mat og vekt aldri vil bli helt automatisert. Har hatt perioder der jeg har vært skikkelig deppa og full av selvmedlidenhet fordi jeg må avstå fra så mye godt, hyggelig, sosialt osv... Jeg kan komme borti den følelsen enda, men den er faktisk veldig redusert. Jeg har hatt mange samtaler med meg selv for å snu dette til noe positivt. Jeg er ett utrolig heldig menneske som klarte å ta noenlunde grep før jeg ble syk, jeg fikk på mange måter livet tilbake, jeg kan og vil bevege meg, jeg finner klær i butikken osv.

 

2neA, jeg strever også med maten innimellom. Jeg trener regelmessig og det gjør heldigvis at jeg tåler litt mer utskeielse. I vår gikk jeg litt opp. Har gått litt ned nå i høst, og skulle gjerne gått ned enda et par-tre kg. Akkurat nå er motivasjonen litt laber igjen så det tar visst tid. Jeg har vært utenlands en liten uke sammen med gode venner. Gjett at det ble full utskeielse...

Og det straffer seg, vekta var ikke nådig da jeg kom hjem. Så da er det på'an igjen :D

 

Jeg er helt sikker på at du gjør masse riktig. Du kunne f.eks ha sklidd ut i ukene også og da skulle vektøkningen fått fart på seg. Jeg tenker en god del på hva det var som drev meg i ned-i-vektperioden. Det var veldig forpliktende at vi rapporterte til hverandre, at vi støttet og oppmuntret hverandre i gode og onde dager. Jeg filosoferer en del rundt go'følelsen, hva er det som kjennetegner en god dag, en god uke...

Hva gjorde at du motsto kaka og sjokoladen på jobben? :)

 

Jeg husker enda bildet av deg i DEN FINE KJOLEN! Og klart,- du SKAL passe i julekjolen.

God tur ut i verden.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også mye på hva det er som skjer med meg som gjør at jeg klarer meg så bra i de gode periodene og hvordan jeg kan bruke det for ikke å komme i de dårlige periodene hvor alt skjærer seg fullstendig. Men jeg klarer ikke å finne ut av det. Plutselig er all kunnskap, erfaring og fornuft fullstendig borte, det er ikke til å tro, og jeg vet heller ikke hva det er som gjør at det plutselig kommer tilbake. Jeg har tenkt, grublet og diskutert dette med mange opp gjennom årene, også fagpersoner, og har ennå ikke funnet ut av det dessverre. Men, kanskje en gang..................:confused:

 

Uansett, nå er jeg hvertfall skikkelig i siget igjen, og da tror og håper jeg som vanlig, at denne gangen skal jeg klare det!

 

 

Go girls!!!!!!!!:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke lett å si hva som skjer, KESS.

I går hadde jeg besøk av ei venninne som aldri har hatt vektproblemer. Dvs. hun passer på hva hun spiser + trener, og har derfor alltid klart å holde vekta.

Vi ble sittende og snakke litt om vekt og mat og slikt. Hun kunne overhode ikke forstå at dette var problematisk, det var likssom bare å slutte å spise feil eller for mye. Og sånn er det kanskje lett å tenke hvis folk ikke vet eller har erfart hva det handler om...sukk.

 

Jeg har hatt en liten evaluering av min nye livsstil:

Spiser ofte og regelmessig, trening stort sett ok, spiser i hovedsak sunt. SÅ langt, så vel...-

Så kommer det jeg strever med:

Jeg er ofte sulten og sugen på KVELDENE. De gangene det går galt skjer det alltid på kveldene. Jeg har prøvd de fleste kjente og ukjente råd, uten at det så langt har hjulpet noe særlig. Det som fungerer best er faktisk at jeg ikke er alene...

Jeg strever også med å drikke nok VANN. Jeg prøver stadig vekk, men har altså ikke helt grepet her.

Jeg har også en tendens til å velge kondisjonstrening, selv om jeg absolutt vet at jeg bør trene mer STYRKE.

 

SÅ da sitter jeg igjen med kun 3 små utfordringer, det skulle jo gå lett -ikke sant ? :D

I 2008 gjorde jeg en avtale med meg selv om at jeg skulle bruke 4 år på dette prosjektet. Jeg har nå 1 år og 3 mnd igjen av denne perioden og føler at jeg har fått noenlunde grep.

Så da er oppgaven klar: 1.Kveldsspising, 2.vann og 3.styrketrening.

Tenker at jeg begynner med første oppgave, den er nok min største utfordring og kan ta litt tid.

 

Hmmm,. dette var egentlig en grei oppsummering for meg selv :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...