Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så bra Jess! Og lykke til med hotellmat og party. I sånne situasjoner får man prøve å slappe av og kose seg og satse på stillstand.

 

SOL:) hva er det??

Her bare regner og regner det ................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

StatusQ

 

Kan vel ikke forvente noe mer heller. Livet er hektisk og jeg farer mellom hotell, møter og sammenkomster. Skal vel egentlig være kjempeglad fordi jeg ikke går opp i vekt. Jeg passer godt på når jeg kan, og så sniker det seg inn heftige måltider, alkohol og alskens greier innimellom. Jeg trimmer bra når jeg er hjemme. Når jeg er på reise er det lange dager og da lokker senga når møter, middag og sammenkomster er ferdig.

Jeg får ta meg et skippertak når livet roer seg. Om et par uker ser det lysere ut igjen ;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk, Kess - det er helt sant! Det er faktisk rimelig enkelt å holde vekta der den ligger nå. Men så var det det med trivselsvekt da. Jeg er ikke helt komfortabel med disse ekstrakiloene. Det vises kanskje ikke så veldig godt for andre, men det er nok til at klærne ikke sitter helt som de skal og jeg føler meg småtjukk...

Og da burde jeg jo gjøre noe med det :)

 

Åsså var det den viljen da. Jeg føler meg kjempemotivert noen dager, så siger hverdagen på og motivasjonen blir borte igjen. Jeg flipper ikke helt ut, men er ikke villig til å gjøre den ekstra innsatsen som skal til for å komme tilbake der jeg var.

 

Jeg har heldigvis noen vaner som føles vel etablert:

1. Jeg drikker ikke kcal (utenom litt alkhol en gang i blant)

2. Jeg er i bra fysisk aktivitet. Trening er lett å få på plass igjen etter hektiske

perioder med lite trim.

3. Jeg spiser grønnsaker, frukt og yoghurt hver dag.

4. Jeg velger alltid grove/fiberrike alternativer.

5. Jeg elsker fisk til middag og pålegg.

 

SÅ var det disse uvanene da, som også dessverre ser ut til å være godt etablerte:

1. Jeg må ha full konsentrasjon for å unngå å spise for mye, hvis jeg ikke veier

eller teller maten spiser jeg ALLTID for mye. Jeg føler innimellom stort behov

for å spise meg SKIKKELIG mett.

2. Jeg er ofte sulten på kveldene, kroppen er sjelden fornøyd med "kun" en

standard kveldsrasjon og maser seg ofte til mer.

 

Det hender jeg drømmer om at magesekken kunne blitt operert slik at den ikke hadde så god plass. Jeg fantaserer også av og til om apetitthemmende midler...

Heldigvis har det blitt med fantasien :)

 

Jeg lever forholdsvis sunt, problemet er dette med mengde. Hvis noen bare kunne fortelle meg hvordan jeg skulle løse dette så hadde min vekt-verden vært helt problemfri :D

 

Ja,ja...noe skal man vel klage over...

 

Ønsker alle en fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye nytt å rapportere herifra. Vekta holder seg stabil, men ligger stadig noen kilo over ønsket vekt. Hver 4.dag er jeg klar til å gjøre noe med dette, åsså forsvinner motivasjonen like fort igjen. Og sånn går nå dagene...

 

Jeg funderer en del på hva som egentlig skal til for at jeg skal klare å ta skikkelig grep igjen??? Har ikke funnet ut av denne gåten.

Jeg vet det hjelper å registrere mat i vektklubben, det hjelper også å skrive her inne. Trening er også bra for motivasjonen. Og de kreftene som jobber i mot er lite overskudd, liten vilje til å stå i mot, er litt lei av registrering og telling.

 

Jeg tror nesten jeg må finne fram min gamle tråd og lese litt hvordan det var å skulle gå ned svært mange kilo. Kanskje det kan hjelpe meg til å bremse opp?

Jeg har jo lovet meg selv at jeg aldri skal gå den veien igjen, og jeg må jo holde mitt løfte ;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en bra uke :)

Mindre trim enn vanlig pga. reiseaktivitet, men matmessig har det gått høvelig greit. Jeg har tatt mange gode valg:D

Denne uka har jeg merkelig nok klart å holde meg unna store kveldsmåltider. Jeg vet ikke helt årsaken, men det kan ha sammenheng med at jeg ikke har fått trent så mye på kveldstid. Jeg blir fryktelig sulten etter trening.

 

Jeg har lest litt i min gamle tråd og ble minnet på om at det faktisk var mulig å gå ned i vekt selv om det dukket opp utallig fristelser, sosiale lag osv. Det var egentlig en grei reminder.

 

Ønsker alle en fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe Halloween-feiring her i gården. Derimot havna jeg på en skikkelig Hallo - Vin?...fest i helga... Så artig, og jeg er ikke tung å be... :)

 

Jeg har holdt den smale sti i en del dager nå, jeg dansa masse på den festen og gikk hjem 10km på natta. Det ser ut til at det berga meg mht vekta. Hvis jeg klarer å holde i denne tralten framover er målet i sikte før jul. Mitt første mål er minus 2kg før julebordet 2.desember.

 

Har nettopp satt til livs deilig middag fra ei form: Torsk, hvitløk, løk, oliven, buljong, salt&pepper, karry, tomatsalsa, paprika, gulrot og en liten dasj med kaffefløte.

Servert med en salat av hodekål, isberger og agurk, krydret med salatkrydder.

Man tager hva man haver, og dette ble bra :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - 12 trimpoeng hittil denne uka og det er enda noen dager igjen :)

Har trent 1t BodyPump + 1t Zumba i dag. Er sliten og matt i kroppen og det føles bra.

Blir sikkert støl i morgen, i såfall skal jeg bare tenke på at det er sunt å få liv i musklene igjen.

Jeg sykler en god del og går på div. kondisjonstimer, men det har vært for lite styrke i det siste. Tidligee klarte jeg å gjennomføre minst 1 time styrke i uka, men dette glipper dessverre innimellom. Nå er jeg i en god stim både mht mat og trening så jeg håper virkelig jeg får resultat til mandag. Jeg skal sitte på hendene i helga så de ikke begynner å plukke fram skumle ting :)

 

God helg fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene- nå ble jeg inspirert!

 

Fortsett den gode stimen gjennom helga- sett deg på hendene om du må :) - så får du nok fine resultater på mandagsvekta!

 

Helgeklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka er kommet til ende og jeg har prikket inn 17 trimpoeng. Jeg er superfornøyd med det!

Matmessig har det også gått veldig fint. Jeg har faktisk spist for lite de fleste dager, noe som er helt uvanlig til meg å være.

Jeg strever litt med livet mitt for tiden, kjenner at det faktisk går ut over matlysten. Ting går seg nok til, så jeg velger å tenke at jeg bare får ta med meg den eneste fordelen med å ha det sånn-at jeg faktisk kan krympe et par kg :D

 

Det er utrolig deilig å trene, svette og være i naturen når livet går litt i motbakke. Herlig at det kan være så mildt i november, jeg nyter det.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1kg ned - hurra :)

2 kg igjen. Nå må vel dette gå veien? Jeg har både tid og lyst til å trene masse i uka som kommer. Ali Kaffe kurerer ikke gruff, det eneste som hjelper litt er noen skikkelige treningsøkter :D

 

Det er så mildt og fint ute at jeg nesten glemmer at det er november, til tross for at det regner og blåser noe voldsomt!

 

Ha en fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har spist max 1000kcal i snitt de siste 2 ukene, med minst 2 trimpoeng pr. dag blir det jo helt galt. Jeg skal prøve å legge en bedre plan for mitt matinntak, det er ikke selvhjelp i å spise så lite at jeg mister piffen.

 

Den fysiske formen er bra. Jeg sykler fremdeles 2 mil pr. dag, uansett vær! Det var storm og høljeregn her en del dag og da hadde jeg store problemer med å holde balansen på veien. Måtte stoppe helt opp noen steder der det var biltrafikk, har jo ikke akkurat lyst å ende under en :D

Jeg har også klart å fått med meg styrketrening, step og zumba i tillegg. Det er deilig å tømme hodet på trening.

 

I dag lagde jeg forresten en herlig fiskesuppe, lett improvisert etter oppskrift fra 2neA. Freste løk, hvitløk, strimla gulrot og paprika i ei panne. Kokte dette lett i fiskebuljong. Tilsatte terninger av torsk og sei + noen blåskjell + 1 glass tacosaus (salsa) + sorte oliven. Krydra lett med salt, oregano og litt karry og vipps: ei nydelig, småsterk fiskesuppe. Rask og god middag. Jeg måler aldri opp, så det ble etter smak og øyemål...

 

Ønsker alle en fin dag.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle sagt det selv!

 

Jeg tror nemlig også at jeg dør med en gang jeg kjenner et snev av sult. Nå skal jeg ta kontroll over impusl/overspisingen som kommer over meg MED EN GANG jeg kjenner magen knurre... :D

 

Kveldsspising er også min utfordring. Et par late timer foran TV etter at alle dagens gjøremål er unnagjort, og det er lett å spise for mye. I kveld skal jeg jammen meg ta meg en kjapp kveldstur!

 

Tudeluu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det helg igjen :)

Jeg skal på kurs lørdag og søndag så det blir begrenset med trim denne helga. Har 9 trimpeng hittil denne uka, og kanskje jeg klarer å klemme inn et par til i form av små fotturer etter kursslutt?

Det er fremdeles "sommertemp" her så jeg skulle faktisk heller ønsket meg en liten fjelltur. Det får bli en annen gang :)

 

Jeg regner med at det skal gå greit matmessig. Det pleier å være bufe' og det forholder jeg meg helt greit til. Værre er det at det inngår middag på lørdagskvelden. Satser på å stå over dessert og evt. stå over det som måtte se "ille" ut. Jeg er i tenkeboksen i forhold til alkohol eller ikke..., får se hva mårradagen bringer?

Det er jo ikke nødvendig å være SÅ streng, men nå vil jeg faktisk i mål og da nytter det ikke med så mye unnasluntring!

 

Kroppen har masa lite denne uka. Jeg har hatt moderat inntak av (raske) karbohydrater de siste 2 ukene, har spist mindre frukt enn vanlig. Fylt opp godt med grønnsaker til alle måltider. Spiser rikelig med proteiner og fiber, forsiktig med fett- spesielt mettet. Jeg har plutselig fått dilla på RugSprø, spesielt den nye typen med korn/frø (multigrain?) Det føles bra å ha noe småhardt å tygge på. Med magerost eller skinke + masse cherrytomat der de skikkelig gode.

 

I kveld har jeg kjøkkentjeneste, holder på å lage en stor porsjon med suppe av reinkjøtt og masse herlige grønnsaker, urter og potet. Skal fryse ned å ha til travle dager. Nammmm :D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du kutter ned litt på raske karber- sikkert lurt :) Jeg kjører også litt mindre frukt, og så spiser jeg knekkebrød i stedet for brød. Går helt fint, og kroppen liker det. Må jeg få tipse om et alldeles nydelig knekkebrød; Ryvita Müsli Crunch......

Type lilla pakke. Kjempegodt, med masse smak! Litt mer kalorier per stykke ( 57 ) men digg, digg, digg med litt ost og perletomater på :)

 

Ha en fortreffelig kveld. Her i huset er dagens matrasjon spist opp, så nå får jeg gnage på knokene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Da er dagens program ferdig, bare middagen som venter nå. Har spist 800 kcal til nå, så med et kresent blikk på innholdet i middagen får jeg plass til et par vinglass også. Det er jo lov å ha forsetter nå før middagen iallefall :D

Uansett hvordan det måtte bli, så er det full skjerpings igjen fra i mårra!

 

Jeg var oppe i gryotta i dag og gikk meg en 45 minutters rask tur før kurset, skikkelig stolt av det.

Tusen takk for knekkkebrød-tipset, Soleia. Det skal jeg prøve. Jeg spiser alltid bare knekkebrød i de periodene jeg strammer inn. Jeg føler meg ikke på noe vis mett etter 1,5 brødskive fra mitt hjembakte brød,- selv om det er grovt, fiber og frørikt. Da føles det bedre å ha noe fast og hardt å tygge litt på.

 

Jeg har også et tips: ei nettside som heter http://www.bramat.no Der finnes mange tester osv. for de som måtte ha lyst til å snoke litt på nettet. Bl.a har de en knekkebrød-test der. Jeg har alltid spist omtrent bare havreknekkebrød. Etter å ha lest denne testen prøver jeg nå å spise litt mer fiberrike knekkkebrød som en variasjon. Ikke det at havrekn.brød er usunt, men de var faktisk litt mindre sunne enn jeg trodde :)

 

Fortsatt god helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Hei :D

 

Trodde denne gruppen gikk ut på at man vil holde vekten, men ser at det er et par stykker som fortsatt vil ned noen kilo.

Jeg har også kun 2-3 kilo igjen for å nå trivselsvekten min. Lurer på om det er greit at jeg deltar i denne gruppen? Synes det var mye bra liv her inne og mye god motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ei HoldVekten-gruppe, men..., så er det nå bare slik at vi har plagdes litt da vettu. Og så lenge vi ikke har fått noen utkastelse herifra så klorer vi oss fast! :D

 

Klart du er velkommen, slankejento! Bare hyggelig med nye folk :)

Heng deg på, så skal vi se om vi ikke klarer å slite av oss disse små kiloene..., før vi deretter blir foreverSLANK :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...vet nesten ikke om jeg tør titte inn her *skamme seg*....

 

Det glapp litt mer enn jeg hadde planlagt i helga. Jeg endte på en skikkelig fest på lørdagskvelden og sånt får man svi for. Matmessig holdt jeg meg til planen, men det ble en god del øl. Jeg var tilbake i meny 2 fra i går igjen, men kroppen min går helt av skaftet av slike fyllerier. SÅ, dagens vekt var + 2KG :)

Jeg vet jo at dette ikke er reelt, men jeg skal likevel skrive det her sånn at jeg SER det!!!

Hvis vektøkningen var riktig betyr det at jeg drakk 14000 kcal på en kveld, noe som tilsvarer ca 70 øl... og så galt var det nå heldigvis ikke :D

 

Så..., her gjelder det bare å få ut dette som kroppen samler på og fortsette på veien mot målet. Jeg har ikke mistet det av synet, bare utsatt det et par dager :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisverdig at du titter innom til tross for oppgangen. Ikke alle ville gjort det :D

Og det er som du sier, dette er kilo som fort blir borte igjen. Alle normalvektige varierer slik i vekt, helt normalt. Stå på videre, så skal du se at alt er bedre om få dager. Og målet er selvfølgelig der som før :)

 

Velkommen til oss, slankejento! Javisst er vi inne på HV, men jeg og Jess er bare " inne på service" :)

Hyggelig at du vil slå følge.

Når jeg leser på de andre trådene her inne på HV, så er det påfallende mange ( alle?) som per dags dato jobber med å gå ned 3-5 kilo. Det sier vel bare litt om hvor vanskelig dette er. Men det er ikke umulig!

 

Ha en fin kveld jenter!

Jeg har veiing og kurs i morgen men forventer ingen stor nedgang ( har snikveid ) så denne uka blir nazi. Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Takk for det jenter!!:)

 

Mange som mener ikke bør gå mer ned, men det er disse 2-3 kiloene som gjør at jeg ikke føler meg helt komfortabel. Var ned på 55 kg men etter sommeren gikk jeg opp 1.5-2 kg ( vekten min er ikke helt stabil )

 

Er veldig flink å holde meg i 4-5 dager, men så kommer de glippene da som gjør at vekta står stille eller at jeg går opp 0.5 kg.. men 0.5 kg i flere uker vil bli en del til slutt!

 

Jeg ligger som regel på 900-1000 kcal per dag. Trener 4-5 ganger i uken, 1.5-2.5timer per gang. Grunnen til at jeg ikke går ned, kan det være at jeg får for lite mat og kcal i meg? Kroppen min går vell på sparebluss når den får så lite.

 

Gratulerer med nedgang JESS :D Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...