Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

Ny mandag :)

Siste uka vil jeg si meg middels fornøyd med. Vektmessig ble det ned 0,4-noe som betyr at jeg enda har 0,5kg igjen til vekta for 2 uker siden.

Det jeg ikke er fornøyd med er at jeg ble "fanget" i situasjoner der jeg måtte spise ugunstige ting. Den ene dagen var det festmiddag i forbindelse med jobb, og jeg hadde ingen mulighet til alternativer. Maten var overhode ikke Roede-meny :)

 

Og så kom jeg i en umulig situasjon i går også da jeg var på besøk hos en gammel dame. Det er ikke ofte jeg tenker så mye på hva andre synes, men dette var definitivt ikke noe sted jeg kunne medbringe matpakke.

Jeg var der hele dagen, og ble servert wienerbrød og kaffe. Fantes ingen andre ting- så det endte med at jeg spiste 2 stk.

Jeg syns ikke engang det er godt, men måtte ha noe. Da jeg kom hjem i går kveld var jeg skrubbsulten, tror ikke jeg tålte dette blodsukkerkicket. Og dermed spiste jeg en middag på toppen av dette.

Og da blir resultatet av jeg "bare" har gått ned 0,4kg.

Det jeg ER fornøyd med er at jeg har holdt meg til en knapp meny 2 til alle andre måltider og fått 15 TP.

Jeg kjenner bare at jeg blir litt utålmodig når det har gått 2 uker og jeg fremdeles ikke er tilbake der jeg var for 2 uker siden.

 

Nå er det imidlertid ny uke og jeg er godt i gang med planlegging av dagens inntak og trim. Min lille strategi er å lage meg ei tankelenke, slik at det ikke skal bli så lett å lure meg unna. F.eks "når jeg har spist middag skal jeg gå tur", jeg skal se krimmen etter at jeg har vært på trening." Da trenger jeg på et vis ikke å ta stilling til om og hvis- da er det på et vis allerede bestemt.

 

Denne uka MÅ jeg ned minst o,51kg sånn at jeg omsider får begynne på et nytt tall :)

 

Jeg ønsker alle en fin, ny uke med nye muligheter

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

Dette er jo kjempebra Jess!!! Hør bare hva du skrev forrige mandag:

"I dag ble jeg lykkelig da jeg plasserte JESS på badevekten. For nå så jeg endelig presis samme tall som mandagen før jeg flippa ut. Så kanskje, kanskje jeg kan gå ned ett hekto eller to til det blir ny mandag igjen"

 

Og i dag er det ny mandag og du har gått ned - ikke bare et hekto eller to - men 4 hekto!!!! Det er dobbelt så mye som du ønsket - Jippiiiiii for Jess- sier nå jeg:D

 

Dette går bare en vei - til topps :-) Rett ryggen og kjenn på godfølelsen....kjenner du? Der var den!!

 

Stoooor HV-klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte ord og den gode følelsen, krepsedama.

Det var nok forrige onsdag JESS var på sitt letteste, og vekta varte dessverre bare akkurat den dagen. Men, men...sånn er det- kroppen vil alltid variere litt i vekt. Og kanskje den egentlig er litt lettere enn den viste i dag? :)

 

Stor returklem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Jeg synes du har fått et flott ukesresultat jeg, Jess!

Her er det bare å kverne på videre...*så noterer man seg bak øret hvor lang tid det tar å bli kvitt gammel moro....*

 

Selv er jeg 1,3 kg lettere enn forrige mandag, så det er jeg fornøyd med. Fortsatt godt over trivselsvekt, men det kommer. Tålmodighet og fokus....

 

Ha en strålende fin uke Jess!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår godt at du er utålmodig, det er surt å gå ned de samme hektoene (kiloene) om igjen (og omigjen). Men da lærer vi forhåpentligvis til slutt at det IKKE er verdt å fråtse noen dager for så å måtte betale i laaaang tid etterpå.

 

Jeg har veiedag i morgen, og grugleder meg. Håper jeg er tilbake til januarvekt, altså ned 1 kg fra julekiloene. Da er jeg tilbake til sommerkiloene og det er ca. 1,4 kg som skal bort. (så er det påskekiloene fra i fjor) osv. :)

 

He he jeg er egentlig ved godt mot, og tror jeg skal klare å snu trenden denne gangen. Det var utrolig hvor det hjalp å lage et diagram i regnearket, det er ikke mulig å lese det diagrammet feil, opp opp opp, nå skal det ned ned ned. For så å gå bort bort bort. :)

 

Ha en flott kveld videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Soleia. Du sier akkurat det som gjelder *kverne videre*- for denne kverna må bare fortsette og fortsette til evig tid. Og jeg må forholde meg til det på en positiv måte! Jeg er heldig som har klart å ta grep i mitt liv, jeg er frisk og sprek nok til å kunne gjøre det jeg har lyst til :)

Så herlig at du gikk ned så masse! Med den farta er du jo straks på strek igjen.

Ønsker deg også en fin uke.

 

2neA, jeg fortjente egentlig denne "smekken" på fingrene, for værre tull skal man lete lenge etter. Det stemmer presis at det ikke er verdt det! Spesielt siden det var mer som en tvangshandling enn kos. Jeg liker jo ikke alt der dærre... :)

 

Godt å høre at du er ved godt mot. Når hodet er på og viljen tilstede skal chips og karameller få stor motstand, kjenner jeg deg rett!

Lykke til med veiinga.

 

Ps. jeg måtte en tur på vekta i dag også. En halv kg lettere i dag enn i går, så her svinger det. Og ekstra herlig når den svinger rette veien. Jeg får bare nyte det så lenge, kanskje det kommer en klagemelding i mårra ???

 

I ettermiddag skal jeg ha meg ei herlig trimøkt. Kjenner det kribler litt i kroppen, føles som om gofølelsen jeg fikk fra Krepsedama presser på der inne:)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite tips:

Jeg kom over et 4 ukers "program" på vita hjertego sin hjemmeside. Jeg meldte meg på og får nå daglig mail i kampanjeperioden. Tips til et mer hjertevennlig liv, med vekt på mat, trim, stress & humør osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke -0,51 -, men -0,4. Jeg kan jo late som det stod 0,49 siden vekta mi bare leser ett tall bak kåmma :) :)

 

Jeg er uansett nå ca tilbake der jeg var før den FY-helga, og godt er det. Gammel synd er nå begravd. Det ble litt småsynder nå i helga, men ganske sunne sådanne. De bestod av litt for mye frukt og litt mer middag enn blåresepten tilsier. Ikke så farlig det altså, men nok til at jeg ikke får store resultater.

Håp er nå erstattet med TRO på at kroppen skal kunne ha nå vekta jeg streber etter før sommeren kommer. Det føles bra at jeg ser målet et sted der framme :)

 

Når jeg etterhvert kommer i mål skal jeg jobbe systematisk med Hold Vekten igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig når TRO har erstattet HÅP!

 

Jeg har også troa nå, på at jeg går inn i sommeren med samme vekt som i fjor sommer, dvs 73-tallet. Jeg kan til nød nøye meg med 74-tallet :)

 

Dette går så det suser, kjære Jess! Vi kverner på videre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....nøkkelen for å klare Hold- vekten uten å overspise, slanke seg og overspise og slanke seg igjen. Tror du vi finner den nøkkelen, Jess? Kanskje sammen?

Jeg er litt rådvill, egentlig. Vet jo i teorien hva jeg skal gjøre, men så var det i praksis da. Føler meg som en galning som settes på gata for å skulle klare seg selv....:)

 

Jaja. Dette kan vi jo se nærmere på når vi er DER!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg som erklærte at TROEN var kommet! :D

 

Jeg har hatt 2 uker der livet har vært ekstremt travelt. Jeg har vært på flere jobbreiser, dugnad, møter og dagene har gått i ett. Jeg har nesten ikke klart å presse inn trening i det hele, alle lystbetonte timer på treningssenteret har krasjet med ting jeg ikke rår over. Og da går det som det måtte gå, rett vest!!!

 

Vekta sier en kilo opp, hodet sier at humøret går en kilo ned :)

Nå øyner jeg endelig håp om å få kontroll på tiden min igjen. Hvis dette skal gå veien MÅ jeg ha tid til å planlegge og trene. Jeg MÅ også styre min egen mat. Når jeg har vært på reiser har jeg fått servert ting som overhode ikke passet meg. Jeg prøvde å spise veldig lite for å kompensere, resultatet ble at jeg mista helt hodet til kvelden pga sult. Og hadde ingen sunne alternativer.

SOm regel finnes det en butikk i nærheten der jeg kan handle inn litt frukt ol, men ikke denne siste gangen. Jeg gikk i stedet bananas i en kiosk + at jeg tømte minibaren for spiselige ting- og hater meg selv for det.

Jeg KAN jo dette, jeg ble rett og slett bare så lei alt styret med å passe på, gå halvsulten, ikke kunne planlegge osv at jeg ga blanke!!! ¤%#&"/"((#!"

 

Nå er jeg heldigvis på rettsiden av denne travelheten igjen og er tilbake i vektklubben hvor jeg møysommelig har lagt inn dagens inntak. Nå nå skal jeg få slite noen uker for å komme ajour igjen. Det går jo forsåvidt greit det, men jeg kommer meg jo ikke videre NED hvis jeg skal holde på slik.

 

JEG KAN - JEG VIL - JEG SKAL - JEG MÅ!

-----ingen burde, burde....

 

Og nå er det straks klart for dagens trening, endelig :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tulle så mye med den maten??? Dette er et av livets store mysterier, på linje med livet, døden, kjærligheten og havet???

Kanskje det ikke er meningen at man skal finne ut av disse tingene? :)

 

Nå er jeg 'i hakk' igjen. Atter an gang planlegger jeg middager, måltider, trening osv. Og da går alt så meget bedre. Så da er det å sliiiiite vekk det kiloet tullefjortendagene kostet meg. Jeg går på med freidig mot.

Det er vel forsåvidt ikke så unormalt å la kroppen vandre litt opp og ned på et kilo eller så, problemet mitt er vel mer at vekta enda ikke er helt der den burde være. Men ute skinner solen, jeg har en herlig matpakke i veska, kroppen er småstøl etter ei super treningsøkt i går :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg hører jo du har kunnskapen Jess, så da er det bare å gjøre det....:-) .....men så er det DET som er vanskelig i det lange løp da!

 

Vel, det er bare å tenke på at livet er kjempeflott som du har det i det daglige; uten sjokolade, uten store utskeielser (de små hanskes en lett med..), sunn fornuft og sunn mat, trening når sola skinner og når det regner:D og sikkert enda mer. Men vi har jo såååååå mye å glede oss over egentlig - ikke sant?

 

Og planlegging og det å ha alt klart - det er jo bare såå kjempepositivt - enten man slanker seg, skal holde vekten eller bare skal ha en normal hverdag......

Greier vi den biten, har vi greidd DET - det er selve nøkkelen tror jeg.

 

Så fortsett i den leia du er nå, for den hører jeg er super....så lager det seg til over tid:-)

 

Ha ei fin uke og helg - Stå-på-klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi mister hodet, men heldigvis plukker vi det opp igjen :) Jeg unte meg nok litt for mye i helgen som var for vekten pekte 2kg opp på mandag, nå har den heldigvis tatt til vettet og begynt på sin vei nedover igjen.

 

Nyter livet med sol jeg også, og denne helgen skal jeg få trent det er målet.

 

Ha en super helg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeliiiiiiig ei uke der hjerne og kropp har spilt på lag. Jeg har levd presis på meny 2, drukket masse vann, trent 1.gang styrke og 3 ganger kondisjon.

Jeg har gått ned vel 1 kg denne uka og har nå omsider kommet 0,1kg under streken der vekta snudde oppover igjen i slutten av februar :)

1,4kg igjen til MÅL :)

 

Jeg har redusert bittelitt på karbohydratene, det skjer igrunnen veldig automatisk ved at jeg spiser hjemmelagde knekkebrød i stedet for brød/knekkebrød.

Jeg har videre holdt meg til naturell mild&lett yoghurt og MAX 200 kcal pr. dag med frukt.

Jeg hadde behov for å endre på NOE for å se om det kunne roe meg litt. Det er mulig at psyken spiller meg et puss, og i såfall fungerte jo denne manøvren for meg i denne omgang. Sult& sug har iallefall tatt en liten pause og livet føles bra.

 

Jeg tar nå fatt på uke 2 der jeg følger samme opplegg. Klarer jeg 0,5kg ned vil det da være under 1kg igjen til målet :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest jubalong

synes du er kjempeflink jeg :) bare bittelitt igjen så der du tilbake der du var... jeg har masse igjen, skulle ønske jeg var her inne på hold vekten også, men neida... holder på med min 20 kilo ned igjen. vel har jo gått ned 11.6 siden sommeren, men har ca 18 kilo til jeg skal begynne å holde vekten, og 9 kilo igjen til jeg er der jeg var da jeg ga meg sist... ja, ja... kankje gi opp for det :)

 

tror det er lurt å kutte ned på frukten. jeg har kuttet drastisk i fruktinntaket og merker godt at suget etter noe søtt er borte... faktisk suget etter å spise noe mellom måltidene i det hele tatt. jeg kunne spise 5 frukter daglig så det er ingen liten bragd. nå spiser jeg ikke 5 frukter i uken en gang. merker godt at blodsukkeret har blir mer stabilt og da får man jo mindre lyst på søtt, tenker jeg :)

 

stå på videre, og ha en fin påske

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk Soleia, for hilsen og etterlysning. Jeg var veldig flink fram til påske, ...så bevilga jeg meg en liten "pause" og dermed var det opp 1,5kg igjen. Det er vel forsåvidt ikke så unormalt at kroppen vil litt opp og ned i forbindelse med høytider. Problemet er bare at jeg fremdeles ikke er kommet inn i vektbeltet mitt. Og jeg har ikke lyst til å slakke ut dette vektbeltet flere hakk. Jeg har heldigvis fremdeles troen på at jeg skal få beltet i riktig hakk før det blir sommer igjen :)

Etter et par ukers pause kjenner jeg meg nå klar til å fokusere en periode igjen. Jeg må antakelig ta dette litt i rykk og napp.

 

Jubalong, herlig å høre fra deg igjen! Godt å høre at du er i fint flyt. Du har gjort en super innsats fra sist sommer, jeg gleder meg til du flytter inn her sammen med oss. Det hender jo at jeg har lurt på om jeg bor i feil gate, men jeg nekter plent å flytte ut herifra igjen. Selv om jeg tuller kraftig innimellom - slik som nå i påsken :D

 

Hva spiser du mer av som erstatning for frukt?

Jeg spiser 1-2 frukter pr. dag nå, i stedet for 3-4. Spiser litt mer grønnsaker, putter på med blomkål, perletomater, agurk, gulrot og paprika til de fleste måltider. Jeg har også byttet noe fruktyoghurt med naturell.

 

Jeg nyter at snøen er borte også her i Nord, og sender en vårhilsen til alle som er innom :)

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

jeg spiser mer bær... både friske og frosne :D men ellers har jeg hevet meg på lavkarbo bølgen og dermed trenger jeg sjelden å spise mellom hovedmåltidene... nå spiser jeg 2-3 måltider pr dag og det er utrolig deilig å slippe å forholde seg til mat flere ganger i døgnet.

jeg vet at lavkarbo er omstridt... men det er så enkelt fordi jeg aldri er sulten og aldri har lyst på snop. og energien bobler... noe som er praktisk nå når jeg er i siste innspurt av studiet mitt, med eksamener og bacheloroppgave. i tillegg sover jeg som et barn :) det funker rett og slett veldig bra for meg

 

men jeg prøver ikke å gå GR i næringen. altså... det funker jo også... men dette passer bedre for meg.

 

sånn ellers er det full vår her i vest... og alt av vinterklær er pakket vekk... og noe faktisk gitt bort, siden det ikke vil passe til høsten. ser frem til deilige turer i solvarme skoger på kveldstid... må bare komme meg litt etter et ribbebensbrudd

 

ha en strålende helg :)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre, Jubalong! Jeg er veldig glad for at du finner en måte som fungerer for deg, vi er sikkert litt forskjellige her. Gleder meg til du kommer i mål og flytter inn her!

 

Her er livet i ferd med å vende tilbake til "hverdag". Jeg har hatt det litt hardt etter påske. Jeg ble vant til litt for mye mat & godsaker. Og da våkner udyret ;)

Så nå har jeg kjempet noen slag mot dette trollet som roooooper om mat og mere til. Håper og tror at det snart skal legge seg til ro i esken sin igjen :D

Etterhvert vil vel forhåpentligvis grammene krype nedover igjen.

 

Det er så herlig med utendørs sykling. Vi har hatt masse finvær etter påske og det er bare SÅÅÅ godt å komme seg ut.

 

Jeg ønsker alle en strålende dag.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er innom en visitt i nabolaget vårt :D

Håper det går fint med deg og at beltet ikke trenger flere hull :)

Jeg har det fint, men sliter med å stramme inn igjen etter høytider jeg også. Akkurat nå holder det med holdvekten-fokus for meg så får vi se om jeg blir motivert til noe mer etterhvert. I dag er jeg super fornøyd med meg selv har gått 4-fjellsturen her i Bergen sammen med eldstemann på 9 år, vi brukte lang tid 8,5 time med et forbruk på 3600 kalorier. Det er jeg fornøyd med :)

Ha en strålende sommer, så håper jeg vi snakkes litt oftere.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Der var det jammen langt uti juni allerede :o

Vi har hatt rikelig med nedbør og lite sommervarme enda, så jeg har vel ikke helt tatt årstiden innover meg.

 

Så flott at du har vært på fjelltur, 2neA! Høres trivelig ut med tur i så godt selskap :)

Det er godt å lese at det går bra med deg og at du holder stand.

 

Jeg satte meg et fagert mål her tidligere i vinter/vår, skulle ned 5 kg før sommeren. Jeg kom ikke helt i mål, mangler ca 1,5kg fremdeles og har vel ikke akkurat overanstrengt meg for å nå målet heller.

Jeg trimmer regelmessig og bra, så kroppen er i grei form. Og så spiser jeg som regel opp "fortjenesten" samme dag :D

Ikke akkurat noe sjakktrekk dersom man skal ned i vekt!

Men,men...jeg er tross alt ganske fornøyd med å ha holdt noenlunde stand by nå i 2,5 år.

 

Jeg hilser til alle her inne og ønsker dere en herlig sommer. Jeg titter innom av og til, men ikke så ofte jeg legger igjen noen ord lenger. Plutselig en dag er jeg tilbake i skrivemodus :)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...