Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

Siste innspurt før ferien! :)

Nå har jeg ei uke foran meg som ligger tilrette for kraftig innskjerping. Har kun hverdagsliv i vente og det er en stor fordel. Jeg har berget meg tålig bra igjennom mye festligheter, avslutninger osv. Vekta har stått stille og det er nok i overkant av hva jeg kunne håpe. Hvis jeg klarer å knipe halvkiloen denne uka er jeg noenlunde der jeg håpet jeg skulle være i slutten av juni.

 

Mine feriemål er å holde aktiviteten oppe. Litt aktivitet i en eller annen form hver dag. Passe meg for de værste fristelsene og kose meg med JA,takk-LITT ;)

Jeg har ingen forhåpninger om å krype ned det siste kiloet. Klarer jeg stabil vekt gjennom ferien er jeg superfornøyd. Så får jeg heller ta kål på det lille sommerdekket til høsten :)

Jeg ønsker alle en riktig god sommer!

 

KLem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest skrulle

Jeg har kikka kjapt på hvordan du har hatt det dette året. For det første må jeg si at det er herlig å se at du fortsatt er akkurat passe JESS – som før! Gale-jess, Strenge-jess, Lettrørt-jess og de andre JESSene :). Jeg er imponert over at du holder stand, selv om jeg ser at du fortsatt kjemper innimellom. Det er vel slik vi må innfinne oss med at det er? Vi snakka jo mye om at ny livsstil kanskje skulle sette seg i ryggmargen, og kanskje gjør det det etter hvert – men kanskje ikke.

 

Hvordan kunne jeg miste viljen til å fortsette å stå på når jeg ser hvordan livet går sin gang her inne med dere flinke og inspirerende jentene? Ja, for det var det som skjedde. Mista helt viljen til å være flink :). Men nå er jeg her igjen og har fått tilbake TRUA etter ei uke med strikt veie/måle/telle-regime. Her veies både kropp og sjel (selv om det kanskje blir mest kalibrering av sjela – og viljen), har tørka støv av pulsklokka (og bruker den – kanskje nesten viktigere enn støvtørking??) samt teller og veier på Strenge-jess-nivå (innebærer veiing av blåbær og telling av antall skjeer lettsjokoladedrikk).

 

Fortsatt og ferie, jess – håper vi sees på høstparten! Riktig god dag til alle som er innom!

 

Klem fra skrulla :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

NÅ traff du iallefall lettrørt-JESS!!! For her kom jammen tårene trillende, gjett at jeg ble glad for å høre fra deg igjen!!!!

Jeg har savnet deg utrolig, veldig mye. Så dette var utrolig gledelig gjensyn <3

 

Jeg har ikke fått automatisert noen mat-reflekser. Har vel egentlig gitt opp trua på at det er mulig. Min lyst på mat og "det gode liv" lar seg visst ikke kurere, det kreves hele tiden at jeg passer på, tenker meg om, teller, måler osv. Når jeg ikke gjør det blir det alt for mye eller helt feil hver gang! Jeg har sluttet å felle tårer over at det er slik, dette er nok meg og da er eneste kjente metode å passe på. Og det er slitsomt!!!

 

Jeg klarte å hente meg litt inn i vår, og nå har sommeren gått helt på skeiva. Jeg har vært borte halvannen måned, sammen med mennesker som ikke teller og passer på. Vi har spist veldig mye på restaurant. Og jammen er det mye tragisk mat å få servert. Utrolig mange veikroer og kafeen som ikke har noe annet enn biffsnadder med pommes frites og thousand island med litt salat oppi. Pengeboka mi ville ikke at vi skulle spise på flotte restauranter hver dag, så vi endte opp med mye "junk food".

Jeg har klart å stå i mot pommes frites, resultatet har ofte vært at jeg har vært like sulten etter middag som før. Fordi de ikke hadde hverken ris eller kokte poteter. Og JESS blir fremdels ikke mett av noen små kyllingstrimler og små biter av paprika :)

 

Pga reisinga har all treninga forsvunnet i lause lufta i sommer. Nesten rart, for tidligere har jeg klart å holde på trimmen selv om alt det andre har skjært seg. Resultatet er nedslående, men ikke overraskende. Opp 3-4kg i sommer. Hadde 1-2kg i pluss fra før, så dette lover ikke godt. I morgen begynner jeg på jobb, så nå er det ingen bønn lenger!!!

 

Jeg skal også ta meg en tur innom min gamle tråd. Skal se om Strenge-Jess hadde noen triks på lur. Jeg veide faktisk T-skjeer med option-sjokoladepulver! Vet ikke om jeg skal DIT igjen, men noe må i allefall gjøres. Vekta mi hadde dødd i sommer, men jeg fant heldigvis nye batteri til den,- så REGISTRERING - here I come!

 

GO'

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble JEG rørt! Det er minsanten gledelig å høre fra deg igjen også - og ikke bare lese om deg!

 

Det er jammen mye rart å finne langs veiene - matmessig altså (og ellers også, forresten) :D. Nå vet ikke jeg om du har vært i Norge, men erfaringen min er at det er ganske tilfeldig hva man finner langs veien i gamlelandet i alle fall. Niste er ofte greiest. Jeg er kjempeglad i gamlelandet og reiser veldig gjerne rundt, men må si at det er mye greiere slik sett for eksempel i England. Mye rart her også, og vedig mye pommes frites og tullballmat, men det er nesten alltid mulig å få et sunnere alternativ og ofte smaker og ser det ut enten godt eller greit. Og det er endel triveligere for lommeboka, men det er en helt annen diskusjon.

 

Pommes frites er noen rare greier. Jeg spiser det nesten aldri for jeg synes rett og selt ikke det er verdt kaloriene. Hvis pottisene er laget riktig bra så smaker det ganske godt, men ellers så foretrekker jeg panne- eller ovnsstekte poteter. Det er nammenam!

 

Nå er det å komme i gjenge etter ferien og ta de små kiloene steg for steg. Alt er ikke fett, vettu. Noe av det går rett ut med ei uke på den smale sti :). Ta deg en tur innom Strenge-JESS du. Der står det veldig mye smart om det å gå ned i vekt :P. For selv om du kan alt, sånn egentlig, så er det kanske inspirerende å se på alle de lure tankene som ble tenkt på veien ned. Jeg koser meg faktisk på gamletråden - føler meg i grunnen som i gamledager igjen. Savner selskapet jeg pleide å ha, men heldigvis er det noen gilde damer der nå også.

 

Ønsker deg en riktig god start på jobben igjen!

 

klem fra skrulla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, snuppa! Så herlig å finne innlegg fra deg. Du ble jo min gode venn under "fettkrigen" i 98-99, og glemmes ikke så lett!

 

Jeg kjenner jeg ble skikkelig motivert av tanken på at vi ta litt grep sammen igjen. For..., det er kanskje ikke bare fett i disse sommerkiloene,- men faktisk nesten! Jeg har brukt litt for lang tid på å spise meg opp, det har nesten ikke vært trim,- og jeg vet (dessverre) at jeg har proppet i meg alskens greier... Har tilogmed spist smågodter og sjokolademus..., jeg som ikke har tatt i noe slikt på flere år.

 

Jeg har vært på tidenes lengste ferie, altfor lang faktisk. Har vært på en vanlig chartertur i 2uker. Deretter var vi på en 2 ukers reise i mellom og søreuropa. Har i tillegg besøkt familie rundt omkring i Norge i 2 uker. Så nå var det utrooooooolig godt å komme hjem!

 

Nå er det imidlertid andre tider. Hodet jobber med hukommelsen, hvordan var det nå jeg gjorde dette igjen?

Startet dagen med 2 skiver hjembakt grovbrød med rips&sukrin. Skivene blir litt for tunge, har aldri klart å få til 2 hele skiver av de brødene jeg baker... Kan kanskje stramme inn til 1,5 skive når magen venner seg til mindre mat.

Videre har jeg syklet ei mil til jobb, har drukket masse vann og føler meg noenlunde klar til en lettere høst :P

 

Må vel finne på noe godt til middag også. Lengselen etter fisk og fiskemat er påtrengende etter en veldig lang ferie, så det blir neppe noe problem. Og grønnsaker, jeg elsker jo grønnsaker så dette skal bli bra :)

 

Mimrer videre......, tenker på den herlige, friske følelsen etter ei skikkelig treningsøkt. På energien.... Tenker også på hvor herlig det er å mestre. Gleden av å få dette til, når vekta peker nedover eller holder seg stabil, når buksa sitter som den skal. Sorte støvletter... Jeg VET at de er for trange i leggen nå, men noen kg ned i høst så passer de igjen. JUHU, dette må gå bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har bereist deg i sommer! Med så mye farting er det vanskelig å holde fokus. I alle fall når det handler om å leve såkalt vanlig med litt ekstra kos innimellom. Det er jo det som er så vanskelig å få påplass i knotten!

 

Nå skal vi sette inn det gode giret vi hadde i gamledager, Jess. Vi klarte det da og vi klarer det nå. Kjenner jeg ble litt mimrete her - det var nå jammen gode tider vi hadde under 'fettkrigen' :P. Jeg har begynt å drømme om støvletter igjen. Nå er det bare det første paret jeg kjøpte som passer. Ett av parene mine kan lukkes fram til ankelen og ikke stort lenger. Pinadø! - de skal passe før vinteren er over! Det sier jeg bare! Jeg drømmer om å bruke mer skjørt og kjoler igjen, men siden jeg har elefantankler er det best å klede seg opp med støvletter.

 

Lurer på når det blir, for i dag er jeg skikkelig TJUKK! Noget demotivert siden jeg har vært flinkis i nesten tre uker og trimma 12000 kcal! Men jeg prøver å være voksen og moden og huske at formen er bedre, og at jeg klarer litt flere armhevinger (riktignok med knærne i bakken :)). Men hva hjelper det når støvlettene ikke passer! Bu-huuuu! Nei, skal slutte og surve og heller gå og køye. Det er det eneste som virkelig hjelper på tjukke dager.

 

Det er i alle fall et godt tegn at du kjenner på gofølelsen av en sunn livsstil og trim og mestring! Jeg skal komme innom en annen dag og sparke deg litt forsiktig i rumpa!

 

Fortsatt riktig god uke! klem fra skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Må bare komme innom og ønske dere lykke til! Fantastisk lesning om å ikke gi opp, komme tilbake gang etter gang og å brette opp ermene. Dette må jeg også i årene som kommer, det er godt å vite man ikke er alene - og spesielt hyggelig å få ta del i all humor som dere henter frem sammen med alle gode råd og innblikk i tanker og følelser rundt støvletter, trening og grønnsaker :)

 

Dette greier dere, er overhodet ikke i tvil :P Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du har trimma, Skrulle. 12000 tilsvarer nesten 2kg jo! Heldigvis er det ikke såååå kaldt enda at vi trenger støvlettene, men før jul- Skrullle, før jul :)

Vi er litt tjukke nå, men det skal vi gjøre noe med. Snitt på 0,6kg i uka er realistisk,- ikke sant?

Jeg tar gjerne i mot både forsiktige og kraftige rævspark :D

 

Jeg har tenkt MYE på hvorfor ting glipper innimellom. For min del handler det litt om at mage og kropp aldri blir helt fornøyd med noenlunde små (heter vel normale) rasjoner. Jeg har alltid plass til og lyst på mer. Jeg har aldri klart å lære meg å spise passelig mengde uten at maten er veid eller tellt opp på forhånd. Hvis jeg spiser til jeg føler meg mett blir det alltid for mye! :P

Hvis jeg da ikke har tilgang til nok grønnsaker eller andre" lette" ting blir det lett veldig galt. Dette har nok vært mitt hovedproblem i sommer. Ei agurkskive og en tomatbåt monner likssom ikke...

 

Camillok, det er heldigvis slik at noen klarer å holde vekta over år. Statistikken er ikke så veldig oppløftende,- men det er mulig. Og jeg SKAL høre til i den gruppa som klarer det, selv om jeg må ta et skikkelig skippertak for å hente meg inn nå i høst. Klart vi bretter opp armene, vi har jo så uendelig mye å tape på å ikke gjøre det. Ønsker deg også lykke til videre i "evighetsprosjektet" vårt :)

 

Jeg skulle jo trimme så mye etter at ferien var over, status hittil er kun 2mil på sykkel. Gav blod i går, så da ble det ikke trening. Og i dag trengte jeg bilen på jobb. I kveld har jeg en avtale, så da blir det heller ingen trening. Treninga skal jeg uansett få på plass igjen, det vet jeg,- for den er blitt en del av meg til tross for min latskap i sommer. Så nå må jeg bare rydde i matveien. Har drukket 1,5-2L vann hver dag denne uka. Har spist grønnsaker og frukt hver dag. Yoghurt...., det har jeg glemt,- *skrive, skrive på handlelista*....

Og,....tenke litt over hva jeg gjør når kvelden og SULTEN kommer på besøk.... "#¤§#&% *planlegge, planlegge*.....

 

Ha en fin dag

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte meg inn på vektklubben for å se om det stod til liv, og det gjorde det jammen meg :)

 

Så kjekt å "se dere" igjen. Jeg blir gjerne med dere på kampen mot kiloene del 2 :P Vi har gjerne tapt noen slag men krigen den skal vi vinne!

 

Jeg har ca. 7 kg jeg vil bli kvitt for å kunne bruke alle klærne mine igjen. Det skal jeg klare. Sliter veldig med motivasjonen, har den på plass noen dager så renner den ut igjen dvs. jeg får en sånn gi f holdning. Nei jeg har lyst på noe godt nå, da spiser jeg for f noe godt nå! Det må jeg slutte med :D

 

Jobber med å få på plass igjen trim, har jobbet alt for mye i vår/sommer så da har det "ikke vært tid" til trening. Så den må jeg prioritere inn igjen, har vært flink denne uken med en time spinning og en time trimtur. Men det må jo mye mer til hvis vekten skal bevege seg nedover igjen. Jeg er forholdsvis flink i matveien i ukedagene, men så kommer helgen og den velkjente alle andre koser seg med sjokolade nå, jeg vil også! Barnslig hvem jeg? he he

 

Nå er det søndag og jeg var egentlig innom her for å finne en sunn oppskrift på ostehorn, for å lage en bakstefelle for meg selv. Men nå skal jeg jammen meg pakke utstyret vekk igjen og ikke lage ostehorn i dag.

 

Gleder meg til å holde kontakten videre utover høsten :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg, 2neA. Herlig å få samlet "troppen" her inne igjen, selv om jeg egentlig skulle ønske vi ikke trengte å være her i det hele tatt :D

Vi er visst flere som plagest litt med kg. som sniker seg innpå. Skumle greier altså!!! :)

Jeg vet ikke heller helt hva det er som skjer i hodet. Er akkurat som jeg stikker det ned i sander og tenker 'senere, senere'...

Og det har sin pris.

 

Jeg skulle ta meg skikkelig sammen fra forrige uke, og det har gått så som så. Det ble litt mer travelt enn jeg var forberedt på, kroppen er heller ikke helt sprek lenger etter maaaaange uker med slaraffenliv. Og da er det litt for enkelt å avbestille...

 

OK, hva fikk jeg til i uka som gikk? Jo, jeg har tenkt veldig mye og føler at jeg er i ferd med å finne fokus. Jeg har spist grønnsaker hver dag. Jeg har syklet 3 mil og gått en 5 timers tur... Mindre trim enn planlagt, men søndagens tur pynta litt på resultatet.

 

Mandag - fredag gikk rimelig bra matmessig,...så havna jeg på en fest i helga, med masse øl! Og spiste en stor posjon med nattmat da jeg kom hjem. Så det ble mange kalorier ja.... Jeg er fornøyd med at jeg sto over turen til gatekjøkkenet, alle de andre i følget kjøpte seg noe kraftkost der. Men sulten vokste meg over hodet, så jeg skar meg noen heftige brødskiver da jeg kom hjem, med rikelig pålegg.

Summen av uka som er gått ble ned 0,4kg. Buksa ramler ikke akkurat av, men jeg fortjener ikke noe større vekttap. Er fornøyd tross alt.

 

Jeg kjenner at kroppen begynner å få lyst til å bevege seg igjen, så jeg skal gi den sjansen til det i uka som kommer. Det blir nye festligheter til helga- både lørdag og søndag, så jeg får kjøre stramt fram til fredag i allefall. Etter den helga blir det en stund til neste gang det skjer noe sosialt av den krevende sorten :)

 

Jeg ønsker alle en fin uke

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du har vært flink jeg Jess. Så masse trim :D

Det er del 1 i min nye flotte plan som jeg selvsagt skal holde. Masse trim.

Jeg hadde for sikkerhetsskyld gått opp 0.5 kilo jeg siden forrige uke ;( Jeg som trodde at jeg hadde vært flink og greier. Stoler ikke helt på kroppen min for tiden, tror jeg må smøre meg med noen doser tålmodighet og satse på sunn mat og mye trim og så får kiloene kommer etterhvert øh slippe etterhvert.

 

Ha en strålende mandagsettermiddag/kveld.

 

Klem fra meg som inspirert av Skrulle er flyttet inn igjen til Ned 20-30 for en forhåpentligvis kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med innlegg fra deg, 2neA. Ergelig med oppgang denne uka, ikke alltid man får betalt for innsatsen! Bra du skal vise tålmodighet, håper jeg også klarer å henge på der. For det er vel der det har sviktet i det siste...

 

Denne uka har startet bra så nå må jeg holde fokus altså!!! Har spist 1600 supersunne kcal begge dager. I går sykla jeg 2 mil + 1time zumba. I dag har jeg hviledag, jeg kan ikke trene hver dag selv om jeg av og til kan ha lyst. Jeg blir sliten av det i lengden og så er det jo et par andre ting i livet som også tar tid :D

 

Jeg ble veldig inspirert av å finne både deg og Skrulle igjen her inne. Nesten som i gamle dager jo :)

 

Nå gjelder det å planlegge dagene framover. I morgen skal jeg sykle på jobb, da har jeg 2-3 trimpoeng. Kanskje, men bare kanskje det blir en liten tur innom treningssenteret også. Kan ikke starte for hardt etter laaaaang treningsfri.

Middagen er planlagt, de andre måltidene går stort sett av seg selv. Vannflaska er på plass på kontoret. Og huske...., gå trappene og få så mye gratis hverdagstrim som mulig ... :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Bra med nesten halvkiloen ned, vel? Det er jo alltid morsomt med MASSE, men noen ganger får vi nøye oss med litt mindre. Spesielt med en heisakveld under beltet :). MEN - da går det gjerne litt mer neste uke, så nå er det bare å stå på!

 

Jeg er litt spent på morgendagen. Har vært veldig flink siden jeg starta, men sist uke har ikke vært så super i matfatet akkurat :o. Tiltross for alskens herligheter har jeg uansett klart å holde fokus mellom slagene, og det hjelper det også. Håper på en liten nedgang. Dagens viing tyder på det, men man vet jo aldri. Jeg prøver å hente tilbake tankene fra forrige nedgang, om at en fest eller to ikke ødelegger prosessen selv om det kanskje går litt saktere. Hvis jeg ikke kan kose meg innimellom så blir det for stritt!

 

Jeg ser at du har lagt strategien for en fortsatt god måned. Vann og økt hverdagstrim gjør susen :)! Bra jobba på trimfronten i går. Dette går veien, skal du se! Dette er akkurat som gamle dager. Nå skal grammingene SVI!

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig innlegg, skrulle :)

Det går ikke så fort, nei! Var på noen nye festligheter igjen i hele helga, av den typen man bare MÅ delta på. Og da blir det ikke bra resultater!:)

Dette har vært innberegnet så det er forsåvidt ikke noe skuffelse. Jeg trøster meg med at jeg klarte å ta mange lure valg. Jeg sto over alkohold første kvelden, meldte meg som sjåfør :o

Og drakk mye vann sammen med (masse) øl på kveld 2. Jeg spiste sunn/passe middag både fredag og lørdag. Litt værre var det med de andre måltidene, det var kun pizza og vafler som ble servert... Jeg klarte å la være å fråtse, det er jo noe...

 

Resultatet fra forrige uke ble ned 0,2 og det er greit nok. Det viktigste er at hodet begynner å finne tilbake til gamle takter, så får jeg leve med slike sosiale (s)lag som dukker opp.

For tiden står det sosiale hendelser i kø...-sukk. På den annen side, hvis jeg ikke hadde fått fokuset tilbake ville jeg lagt på meg pga dette!

Denne uka er heldigvis bra. Jeg har syklet 5 mil hittil og vært på 1 zumbatime. Matmessig har jeg klart meg veldig bra disse 2-3 dagene. SÅ...kanskje jeg får ei uke med litt resultater før det braker utpå igjen?

 

Dagens motto: "jeg elsker vann"!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og fremdeles i rute :o

Denne uka har det virkelig gått bedre. Jeg spiste så mye usunt i sommer at sukker og matbehovet var kommet skikkelig tilbake!!! I forrige uke strevde jeg skikkelig for å holde rasjonene og holde meg unna "ikke-mat". Nå begynner jeg å få mer kontroll og føler at ting faller litt på plass igjen. Jeg er ikke lenger så desperat snoken etter søtmat og saltmat og sjokoladepenger og tull... :)

Jeg vet jo aldri hvor lenge dette holder, men utnytter det for alt det er verdt.

 

Jeg har syklet 6 mil og vært på en time Zumba denne uka. Skal på styrketrening i kveld (SÅH, der var det sagt og det forplikter vel?) Har ikke akkurat lyst, men trenger det veldig!

 

Dagens motto: "jeg fråtser i grønnsaker"

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ei hel uke med sammenhengende stø kurs !!! :o

 

Matmessig har jeg spist 1550-1650kcal pr. dag inkl. grønnsaker. Jeg har 21 trimpoeng og har drukket masse vann!

Vekta peker ikke særlig nedover, men den liker som regel ikke såpass mye fysisk aktivitet som det har blitt denne uka. Det pleier å løsne litt etter noen dager.

Jeg har syklet 16 mil denne uka og det er mye mer enn vanlig. Får satse på at det kan skrives på kontoen for "tilgode", for neste uke rekker jeg ikke så mye trim.

Neste helg er det nye sosiale aktiviteter, september innebærer mye jobbreising, hotell-liv og møtevirksomhet og det er krevende mht. mat. I tillegg står sosiale happeninger i kø. Jeg vet jo at det er mulig å leve sunt selv om det blir travelt og uregelmessig, jeg må bare bruke litt mer energi på planlegging. Jeg må bare lete litt i arkivet og dypere hjernelag, så finner jeg nok ut av dette. Jeg har jo klart det før! :)

 

Jadda, ny uke - here I come :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde kroppen sluppet litt vann i løpet av natten og vekta viser ned 0,8 kg denne uka. Tilsammen 2,2kg etter ferien :)

Jeg lever på meny 2 og matematisk tilnærming tilsier at jeg bare vil gå ned ca 0,25 kg i uka hvis ikke trimmer. 1 trimpoeng pr. dag gir ca 0,2 kg ned. Så hvis jeg skal ned mer enn 0,45kg i uka må jeg enten gå litt lavere i meny eller trene mer enn en halvtime pr. dag.

Jeg får satse på 14 trimpoeng i uka, og heller leve med ca 0,6 ned pr. uke. Det er så lett å fantasere om kiloet eller så... :)

Er blitt så vant til å spise relativt ofte og brukbare porsjoner at jeg kvier meg for å gå særlig lavere i meny enn 1600kcal pr. dag.

 

O'herlige mandag, ny uke med nye muligheter :o

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'herlige mandag..., og etter den kom SULTEN :o

Kroppen vil kanskje ha tilbake de 1400kcal jeg la igjen på sykkeltur i går???

 

Nå har jeg virkelig saumfart hodet etter gode råd. Har spist egg, cottage cheese og noen skinkeskiver. Har også kost meg med en stor kopp Option sjokoladedrikk. Og nå har jeg brukt opp dagsrasjonen...og hungeren ligger fremdeles der og grager. Nei, jeg er ikke sulten,- det er ikke mulig. Og da vet jeg sannelig ikke hva som feiler meg :)

Jeg er i godt humør, har sovet bra, trives i livet og familien...så det kan neppe være noen store sorger som skal døyves. Jeg irriterer meg jo innimellom over disse ekstrakiloene som snek seg på, men de jobber jeg jo med nå.

 

Rett og slett forbarsket med slike dager. Tror det blir tidlig kveld på meg...

 

Dagens motto: "du har fått mat så du kan ikke være sulten nå, kanskje du har lyst på en dusj eller en kopp te?"

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at jeg fikk kastet ut Han Sjøl..., eller Sulten som han også kan kalles :D

Jeg gnog på mitt mantra om at jeg hadde fått mat, og jammen tror jeg det hjalp!? For iallefall klarte jeg å styre meg, med unntak av et lite eple ekstra før sengetid.

Hittil denne uka har jeg klart meg innenfor meny 2 og har 6,5 trimpoeng til nå. Og nå viser det seg at jeg fikk helga ledig likevel. Akkurat det er jeg veldig fornøyd med, kanskje jeg kan ta en liten fjelltur? :)

 

Det var utrolig tungt å komme igang igjen med treninga etter en altfor lang ferie. Nå kjenner jeg endelig at formen begynner å komme på plass igjen. Fremdeles murrer melkesyra litt raskere enn jeg setter pris på, men det går seg vel til.

Jeg er ikke kommet i gang med styrketrening enda. Det får være mitt mål utover høsten!

Rart at det skal sitte så langt inne med den styrketreninga? Jeg var jo så godt i gang i fjor vinter og begynte nesten (men bare nesten) å like det. Og nå har jeg rykket tilbake til start...

 

Jeg ønsker meg veldig noen nye bukser. Det skal være min premie om 3,5kg :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker hodet inn en tur i mellom slagene. Jeg er nå inne i selve travelmåneden så det blir litt begrenset med tid her inne en periode :)

 

Mandagsvekta viste ned 0,2kg. Det går altså ikke fort...

Jeg er veldig fornøyd med forrige ukes treningsinnsats. Det ble 8 mil på sykkel + 2 dagers fjelltur i helga.

Matmessig var det veldig bra i ukas første 5 dager, holdt meg da pent til meny2. Lørdagskveld gikk det helt galt. Vi hadde gått 5-6 timer fjellet og apetitten var på topp. Da hjalp det ikke så veldig mye med en vanlig middagsposjon. Utpå kvelden ble det flere tjukke brødskiver med godt pålegg, rett i koppen-suppe og et par småesker med rosiner før kroppen endelig fant roen. Hvis jeg skal ta fram noe positivt må det være at jeg ikke rørte sjokolade og snop, og holdt meg til 1glass rødvin!

Vi gikk ganske langt på søndag også, men da ble det intet mas. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg forstår meg på denne kroppen altså! :)

Det irriterer meg i grunnen ganske mye at jeg ikke klarer å holde meg i skinnet i matveien når jeg får til bra med fysisk aktivitet. Tenk så bra resultat det KUNNE ha blitt!?!

Ja,ja...ned er ned! 3,3kg igjen :)

 

JESS ønsker alle en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status Q...

 

Jeg har bodd på hotell 5 døgn siste uke, der alle måltider ble servert. Det er ikke bare enkelt. Jeg tror mange hotell tror at jo fetere og søtere maten er, jo mer fornøyde kunder får de ? :(

Frokosten var veldig bra, det må sies. Grovt brød og mye grønt tilbehør :)

Det ble også servert frukt i en av pausene heldigvis, i de andre pausene var det kjeks og kaker...

I det året jeg virkelig jobbet meg ned i vekt tok jeg noen ganger en liten blåløgn og sa at jeg ikke tålte ting. Fikk da som regel frukt eller noe annet valgfritt som alternativ. Det er jo litt pinlig å skulle lyve seg til sunn mat, så jeg er ikke helt der nå da...

Det har vært så lange dager så jeg har ikke hatt overskudd til noe særlig trening heller. Har gått noen turer i lunsj-pausen, men det monner likssom ikke.

 

Så..., jeg visste jo at disse travel-ukene skulle komme og må vel bare være fornøyd med status Q. Nå har jeg 3 dager på meg på den smale vei før det bærer avgårde igjen. Kanskje jeg klarer å knipe inn et hekto eller to ? :P

 

Humør og pågangsmot er fortsatt på plass så jeg får bare bruke litt tid :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Jess, det er klart det er vanskelig når man bor på hotell og sånn. Og JA er det ikke ille at men skal være nødt til å lyve seg til sunn mat, men det er så mye enklere, for da blir det ingen spørsmål og folk blir ikke fornærmet.

 

Er i gang igjen jeg også nå da endelig, så her blir det superstrengt hele høsten.

 

Heia oss!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Kess! Hyggelig å høre fra deg :(

Jeg løy på meg noen "sykdommer" ja, har sagt at jeg ikke tålte fett, sukker, laktose og gluten...alt etter hva det var jeg ville unngå. Eller at jeg rett og slett ikke tålte akkurat det som skulle serveres. Jeg har da vært snar til å foreslå noe annet, f.eks frukt til dessert, salat osv.

Jeg klarer ikke å bruke disse unnskyldningene nå lenger, som jeg "bare" skal holde vekta. Tenker at jeg MÅ finne en måte å forholde meg til all denne maten på. Og det er ikke bare lett!!!

Lykke til med høstprosjektet ditt, jeg skal følge med deg :)

 

Jeg har hatt en bra treningsuke. 14 trimpoeng til nå og planlegger lang og hard fjelltur i mårra, så det skal bli bra. Jeg strever fremdeles med å få orden på kostholdet. Spiser helt ok fram til det blir kveld, da kommer hungeren alltid innom. Jeg har ikke funnet helt ut av dette, det har forsåvidt alltid vært mitt store problem. Jeg har prøvd å spise mer tidligere på dagen, spiser balansert, jevnt osv. Uten at det gjør noen som helst forskjell :P

I "ned-året" passet jeg alltid på å ha nok igjen til en god kveldsmat, det funket faktisk best hvis jeg spiste middag på kvelden og kvelds til middag...

Noen kvelder har jeg bare mest lyst til å legge meg tidlig for å komme meg unna, men det er jo ikke mulig å få sove heller...

Så- jeg tror jeg skal prøve å planlegge godt framover slik at jeg har bortimot "en middag" igjen til kvelds.

Vektmessig er det fremdeles ca statusQ. Det skyldes for store porsjoner. Jeg spiser veldig sjelden usunne ting, men for mye...spesielt på kveldene. Skal jeg få kasta ut de siste kiloene må jeg ordne opp i dette!

 

GOD HELG fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jess!

 

Ja det er godt å være i en "sunnhetsfase igjen". Riktig mat og trening og da går jo vekta nedover heldigvis. Det burde selvfølgelig ikke vært en fase, men evigvarende.

Kanskje en gang ...............? :confused:

 

Jeg sliter alltid om kvelden, uavhengig av hva jeg har spist på formiddagen. Har også funnet ut at det er bedre å ta middagen sent, så er sjansen for utskeielser mindre. Ellers er det ingen gode råd jeg har fått hittil hvertfall, som har virket, dessverre. Man får visst bare lide i stillhet. (he he) :P

 

Ha en fin søndag!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk:)

Jeg har hatt en himmelsk søndag i nyyyydelig høstvær. Har vært på en bratt og høy fjelltopp og kjenner det godt i beina nå. Er spent på mårradagen :P

Det gikk med over 2000kcal, så i dag er jeg på skikkelig minus. Jeg la på noen kcal ekstra og endte med ca 1750, dvs at jeg har et underskudd på ca 2100. Får håpe det vil merkes.

 

Akkurat nå er jeg rimelig sliten og har faktisk ikke lyst på kveldsmat. Men det blir vel litt heftig å ta såpass strabasiøse kveldsturer for å unngå denne spisinga da :(

 

Den uka jeg nå forlater har vært bra, all trimminga tatt i betraktning. Jeg har et bra kcal-underskudd og håper det gir utslag på vekta om noen dager.

Den uka som kommer blir værre. Da går det slag i slag med reising, kurs osv. Jeg vil altså ikke ha mulighet for å ordne med egen mat før neste søndag. Jeg skal jobbe hardt for å holde vekta stabil, men gidder ikke engang tenke på nedgang. Jeg skal forholde meg til heftig hotellmat mange dager i strekk og det er veldig ugunstig, selv om jeg velger å avstå fra alkohol midt i uka. Til helga er det avslutning på kurset og da antar jeg det blir litt mer "party" på fredag og/eller lørdagskvelden.

Når den uka er ferdig roer det seg litt.

 

Ønsker alle ei strålende ny uke!

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...