Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

Ha,ha- nå fikk jeg meg en god latter. Denne damen jobber i barnehage og har et avslappet forholdt til kroppens ulike deler, samt det som kommer ut her og der:D

Jeg har faktisk lest at vi kan ha opptil 1kg bakterier i tarmen???!??? Nå vet jeg ikke helt hvor disse bakteriene er og om de er der konstant da, sånt no forsker vi ikke på i barnehagen:D

 

Uhmmmm, så godt det hørtes ut med is, non-stop og peanøtter. Jeg pleide å spise det før- ganske ofte også når jeg tenker meg om...

Eller kanskje jeg skulle si æssssj, så kvalmt det hørtes ut, salt og søtt og kaldt og fett og klissete.....;D

 

På min jobb har jeg innført systematisk frukt, grønt og MAT på møtene. Personalet har en stående vits om at vi er sponsa av kreftforeninga. Vi har jo litt søtsnadder og usunt også, men aldri bare det.

 

Nå må jeg stikke, skal på et møte

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er dette et hotell du ofte besøker i forbindelse med jobben? Da kunne det kanskje være en ide og ta kontakt med dem på forhånd og be om at de setter ut alternativ mat i pausene? Jeg blir provosert av at de bare serverer fett og sukker. Helt greit at noen foretrekker det, men vi er faktisk ganske mange etterhvert som ønsker å leve sunt også når vi er borte på hotell. - Så det så.

 

Det er veldig spennende å følge med deg i denne hold-vekten fasen. Jeg synes det er en super ide og belønne seg selv for å ha holdt seg innenfor en vektgrense i så og så lang tid. Da får vi på en måte noe å strekke oss etter selv om vekten skal stå i ro. Jeg vil også prøve på å gå ned i fettprosent, selv om vekten ikke går videre ned. Det tar tid, men det har vi jo nok av - he he.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ler av skrulle som lissom ikke skulle bruke så mye tid her og jeg har jo også fått samme pålegget av hun ernæringsveilederen min så derfor kan du ikke se det jeg skriver ;)

 

helt enig med 2neA, jeg hadde sendt dem en mail !! jeg gjør ofte det uansett når det passer seg sådan, pga min matallergi, og normalt blir det tatt hensyn til uten problemer....MEN det burde jo ikke være nødvendig i 2009 å måtte be om sunn mat!! burde være en selvfølge - om ikke annet som ett alternativ

 

syns så synn på deg pga foten, jess. må være fustrerende for deg ikke å kunne trimme! stakkels jess

 

jeg kjenner at kroppen min har trimmet litt i overkant denne uken så idag hadde jeg tenkt den skulle få hvile, men kl 17 bare måtte den luftes...tok en deilig spark-gå i oppoverbakke-tur på 45 minutter, i ettermiddagsol og med masse 'nå er middagen snart ferdig'-dufte...svinekoteletter med surkål, grandiosa, sur ved fra pipe, blomkålsuppe.....curry....etterhvert gikk det fortere og fortere med å komme hjem....til min middag :)

 

ha en skjønn avslappende kveld, jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg faktisk svar på noe jeg har lurt litt på....dvs det med bæsjen! Men egentlig kan jeg ikke lure meg selv med å tro at det har noe å bety for meg ift vektoppgangen....for det kan jo ikke være sånn at akkurat det er annerledes nå enn før, nei :-( så det er nok en realitet at vekten har økt med ca et kilo etter jul!

 

Og nå står vinterferien for døren...vi skal til fjells med vennefamilier- og det betyr lange fine skiturer, dvs ekstra trim....men det betyr også god mat og drikke hele uken til ende! Jaja, jeg har lyst til å unne meg å kose meg den uken- jeg får heller skjerpe meg på hverdagene! :-)

 

Ja, den isdesserten har jeg og spist før- og jeg syns den er deilig! ...og jeg tror og den er typisk sykehus! Har hørt at den stammer fra nattevaktene sine kosestunder, men det vet jeg ikke, altså! :-)

 

Jeg har vært en fin tur på fjellet i dag- det var deilig! det var bare en liten time- men godt å komme seg opp og nyte lyset og utsikten! Det er så deilig nå når det blir lengre dager- det betyr at det går an å gå til fjells etter jobb:-)

 

Ha det fint alle sammen- det blir sikkert ikke noen lyd fra meg den nærmeste uken!

 

Men lykke til med alle prosjekter, både mat og trening :-) og god bedring med foten, skrulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel dette som kalles for å "prat mainnskit":D

Svusj, det høres herlig ut med vinterferie. Skitur svir av mange kcal og hvis du i tillegg tar en tur på utedoen(;)) så kan du jo spise og drikke en god del mer enn vanlig.

Jeg ønsker deg riktig god tur, kos deg masse!!!

 

Kire, klart du skriver med usynlig skrift! Jeg så ingenting;D

Jeg tror jammen jeg skal sende en e-post til dette hotellet, for jeg vet at jeg kommer til å bo der minst en gang til om en måneds tid. Jeg har bodd på en del hotell, men dette var sære greier.

Jeg tenkte faktisk jeg kunne dra ut en tur med sparken min, men de strør desverre litt for mye på veiene her. I helga tror jeg at jeg kan rusle meg en bitteliten luftetur, for foten blir litt bedre for hver dag.

Tenk at du klarer å gå i disse mat-duftene. Hvis jeg hadde gått tur før middag hadde jeg nok plutselig invitert meg selv inn i ett av disse husene:D

 

2neA, velkommen hjem. Jeg skjønner godt at du har kosa deg, for vakrere by finnes ikke!. Jeg skal skrive litt på tråden din i morgen.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggene har endelig krympa litt i hop igjen og jeg drista meg derfor på vekta i dag. Den viste en oppgang på 0,2kg siden mandag og jeg velger å arkivere det som 'stillstand'. Det betyr at jeg iverksetter trinn 2: fra og med i dag skal jeg innta 1800kcal. Jeg fortsetter slik til jeg har vært på kjøttvekta hos kursleder, hun har kanskje noen ideer om veien videre. Jeg vet jo forsåvidt hvor denne veien går, jeg er bare så redd for å ta noen snarveier:D

 

I dag skal jeg prøve meg på en liten mage/rygg-time + litt lett sykling på treningssenteret. Foten er litt bedre så jeg tror det må gå bra. Jeg har ikke tålmodighet til å vente lenger.

 

God helg:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har vannet gått og du er stabil og fin. Så bra, jess! Det er da fryktelig vanskelig å ikke kunne trene når man er vant til å tenke at det skal trenes jevnlig?!? Skjønner godt at du har lyst til å komme i gang igjen. Går det for lang til blir det nesten litt for godt å ikke dra på trening...;)...synes i alle fall skrulla.

 

Nå må jeg stille et HV-sprørsmål siden du er erfaren og jeg er novise: Jeg fikk oppstartsbrev og der sto det til min store skrekk at 'nå skal skrulle begynne å stole på øyemålet sitt og ikke lenger følge detaljerte dagsrapporter!' (fritt etter skrullehuehukommelsen). Grøss - åssen skal det gå til, tenkte skrulla :). Det er jo ikke det at jeg hysterisk har målt og veid alt. Jeg er jo stadig ute og spiser og tar jo på øyemål, men hjemme er det alltid vekt, selv om jeg etter hvert har greit å la være å veie et passe stort eple samt at jeg ikke regner så nøye på grønnsaker. Middag har jeg tatt sånn circa prosentandel overslag på i lang tid. SÅ - til spørsmålet: Måler og veier du fortsatt? Tenkte jeg skulle innføre en dag i uka til å begynne med hvor jeg ikke måler og veier mat, men heller prøver å se og tenke etter om det virker passelig...og så kanskje øke til to dager i uka.

 

Hvordan håndterer du disse tingene? Og en annen ting: Jeg vet at du har vært veldig redd for å øke mengden, men i siste innlegget så du veldig kul ut i forhold til det. Er du virkelig kul nå, eller jobber du fortsatt veldig med tanken på å stole på at det skal gå bra? Jeg mener - alle prognoser tilsier jo at det skal fungere godt, så det eneste fornuftige er jo å satse på det og heller modifisere hvis det skulle bli nødvendig.

 

Mye snoking her nå, ser jeg. Ønsker deg en riktig god helg! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter med det siste, er jeg virkelig kul nå? Jeg vet jammen ikke, svaret er vel at jeg er dødskul annenhver dag og livredd annenhver dag. Jeg jobber veldig hardt med det mentale og mener å spore en fremgang. Det hjalp meg veldig å få det møtet med kursleder, noe som overrasket meg veldig. Jeg har stått på egne bein det meste av året og trodde jeg var riktig så selvstendig og flink, og så viser det seg kanskje at faller litt sammen når det blir for mye oppmerksomhet av levende mennesker? Jeg ble litt sentimental og selvmedlidende.

Jeg er ikke 100% fornøyd med vekta, men hodet samarbeider omsider om å øke inntaket. Det føles bra å ha kort intervall mellom veiingene i starten, spesielt siden vekta gikk rett opp (+1,5kg) første gangen jeg økte med 100kcal (i jan)

 

Jeg veier fremdeles ganske mye. Noe kan jeg vekt og mål på, men løsvekt-mat veies.

Min kursleder fortalte meg at hun fremdeles veier sin mat. Ikke alt eller alltid, men innimellom. Det var faktisk godt for meg å høre dette. Hun mente at jeg kunne fokusere på en ting om gangen. Jeg har startet med å øke inntaket og da er det godt å veie slik at jeg ser det blir riktig. Når jeg er kommet til stabiliseringspunktet skal jeg jobbe videre med å avvikle denne daglige veiinga.

 

Jeg fikk ikke noe brev, men derimot en HV-bok. Det stod ikke så veldig mye i den, og sannsynligvis veldig lite jeg ikke visste fra før. Men så har jeg jo snoka og lest mye her inne det siste året da:D

Det blir spennende å se hvordan din kropp takler økningen. Jeg håper og tror din forbrenning er i bedre form slik at kroppen ikke suger opp alt. Vekten din har rørt seg helt til det siste og det er visstnok et godt tegn:)

 

Den treninga i dag fungerte dårlig. Foten likte det ikke så etter 1 trimpoeng tok jeg kvelden. Tenk, 1 trimpoeng på ei uke. Så lite har jeg ikke trimma på 14 måneder!!!

Jeg skal prøve med litt lett bevegelse i morgen også, men kjenner jeg må være veldig forsiktig. Jeg skal på vinterferie med ski om ei uke og tør derfor ikke ta noen sjanser.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for grundig info! Du er nå riktig så grom :). I forhold til veiing av mat så får jeg vel gjøre det som kjennes riktig ut for meg så det blir nok god veiiekontroll fortsatt da. Men jeg vil jo ikke veie maten min hele tida for alltid, så skal begynne å trene på å la være å veie også her hjemme. Sånn innimellom i alle fall. Oppstartsbrev har vel jeg fått fordi jeg skal gå på internett. Ellers har jo den nye boka kommet i posten og som deg syntes jeg vel ikke at det var så mye nytt der. Men vi er nok overforuma begge to så kanskje ikke så mye annet å forvente. Skal bli fint å samhandle med kursleder i denne prosessen. Fint at 'de voksne' også veier litt av og til!

 

Du har åpenbart jobba mye mentalt, så det er bra at du faktisk er dødskul annenhver dag :). Framgang det vel? Vi har jo snakka mye om disse hodeprosessene våre gjennom den perioden vi har vært her inne og det er vel ikke så rart at man innimellom er redd og lurer på åssen dette skal gå. Det blir spennende å se om du fortsatt er stabil nå når du har økt litt til. I så fall betyr det vel at kroppen din begynner å godta en høyere mengdekalorier. Jeg vet at du ikke er helt fornøyd med vekta di. Uansett er det dikkert lurt å la kroppen din få venne seg til et høyere kaloriforbruk igjen over en god periode. Så får du se etter den tid om de siste kiloene er verdt å kjempe for.

 

Jeg håper jo at jeg skal kunne legge på mat uten at det går oppover på vekta, og slik sett er det vel et godt tegn at vekta har gått nedover helt fram til nå. Selv om det har vært noen riktig seige perioder innimellom de siste 4-5 månedene. Er virkelig så klar for å spise mer ;)!

 

Kjedelig med foten din. Ta det pent slik at du kan kose deg på ski neste uke! Fram til da kan du jo trene armer, mage og rygg??

 

Ønsker deg en riktig god dag! klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg kom meg på skitur. Den ble hele 1500kcal på pulsklokka, eller ca 25 km som det kanskje heter;) Det var nydelig vær og foten tålte godt disse bevegelsene:D

Halve turen gikk i oppkjørt løype, resten gikk i løs snø i et lite spor- så trimeffekten var stor. Jeg gikk opp til ei fjellhytte som serverer buljong, havresuppe, rosiner og pepita-kjeks. Det er alltid så koselig å komme opp dit, de har ikke innlagt vann, alt skjer på gammelmåten og de har en diger åpen peis midt i den lille hytta. I dag ble det buljong og ei eske rosiner, jeg må jo nesten støtte opp om salget selv om jeg hadde mat i sekken.Jeg har foreløpig bare spist 750kcal og trimma bort det dobbelte, så i kveld kan jeg kanskje kose meg litt ekstra.

Vi skal spise nachos m/salat, jeg kjenner jeg får vann i munnen bare av tanken.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du kom deg på skitur Jess. Det lover godt for vinterferien om en ukes tid. Her kommer oppskriften på den kyllingsuppen som vi snakket om:

 

Meksikansk kyllingsuppe

 

3 store løk brunes

3 fedd hvitløk brunes

4,5 dl kjøttbuljong

4,5 dl hønsebuljong

5 dl tomatjuice

1 boks skåldet tomater

1ss Wortchesterchire saus

1ss cummin (spisskummen?)

1ts cayennepepper

 

kokes med lokk 2-5 timer

 

1 grillet kylling (evt. stekte fileter) haes oppi suppen på slutten

Serveres med knust nachochips, revet ost og rømme og evt. godt brød. (Dette kan unnværes til hverdags etter min mening).

 

Her er oppskrift på en meksikansk fiskesuppe:

 

Meksikansk fiskesuppe

 

1/2 løk

1 fedd hvitløk

freses i 1 ss olje

 

6 dl vann+ 1 terning fiskebuljong tilsettes og kokes opp.

 

ca. 300 gram (det syntes jeg var litt lite) fiskefilet skjæres i biter og legges i vannet når det koker.

 

1/2 paprika (jeg brukte en hel)

1bit purre

kuttes opp og tilsettes suppen

 

La den småkoke i 3-4 minutter.

 

Tilslutt tilsetter man 1/2 glass salsa/taco saus og 1 1/2 dl fløte/melk.

 

Krydre til.

 

Den er kjempegod på smak, jeg syntes at den ble litt tynn, så poteter til kan kanskje være noe.

 

Ha en strålende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenvekta er min gode og trofaste venn! Men jeg begynte å veie ETTER at jeg hadde gått ned i vekt jeg da :) Når jeg meldte meg inn på somebody.no (for å rett og slett lære litt mer om kosthold) hadde jeg allerede gått ned halvparten (altså 10 av 20 kg). Da tok jeg ting på øyemål der på førsten, fordi alt i kalkulatoren der er delt inn i mengdemål som skiver, stk, ss, ts, dl...osv. Men så kjøpte jeg meg kjøkkenvekt likevel, fordi det faktisk er innmari kjekt å ha. Så da begynte jeg å veie, og fant ut at brødskivene mine ikke veide 40 gram (som somebody sier), og ikke 30 gram heller som Grete Roede sier. Men sånn ca 35 gram ;) I alle fall det ene brødet jeg spiser aller mest og skjærer opp i butikken. Også veier jeg mye når jeg følger oppskrifter, eller skal lage 1 porsjon av noe. Mer lettvint å sette kjelen på vekta, nulle ut, og så helle oppi havregryn til det står 50 gram. nuller jeg ut igjen og heller oppi vann til det står 300. Slipper å lage så mye oppvask! Når jeg lager pizzadeig tar jeg 100 gram grovt mel, men tar det lyse melet på slump til deigen blir passe. Sammen med 3 dl vann vet jeg da at deigen blir passe stor.

 

 

Veier også andre ting jeg spiser hvis det er noe med veldig mye kalorier i, og matvarer som det er lett å "for mye" av. F.eks müsli, nøtter, rosiner. Men jeg veier ikke alltid, og har et veldig avslappa forhold til det synes jeg. Hadde sikkert vært annerledes hvis jeg hadde veid alt gjennom slankeprosessen også. Hvis jeg er nysgjerrig på hva noe veier og hvor mye kcal det er i en mengde veier jeg.

 

Nå skrev jeg dette på morgenen i dag, men kom hjem nå og så at det ikke var blitt sendt. Sikkert noen som har skrevet noe i mellomtida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes da ut som en nyyyydelig tur, jess. gikk du 25 km?? og jeg som er stolt over å ha gått 5 km lysløype + ca 4 km i skogen... :) høres koselig ut å kunne 'gå til ett sted' hvor man kan gå inn og sitte ned. mange sådanne steder rundt her også men jeg får prøve meg neste år når jeg blir litt eldre og modigere ;)

 

håper virkelig du ikke får noen ettervirkninger på grunn av din tur. tenker på din fot altså, mann og jeg småløp/gikk fort stavgang på glatta idag og jeg kjente at jeg var skrekkslagen ved tanken på å skade meg. det er så deilig når man føler at kroppen fungerer og man kan trene regelmessig

 

får jeg lov å slenge en liten kommentar til det med å veie eller ikke....har bare lyst å fortelle at etter jeg kuttet ut å veie og regne ut hver eneste gram jeg puttet i meg....sluttet fulstendig på en dag!!....(onsdag den 4.2.) har jeg gått ned 1,5 kg, jeg trodde ikke det stresset meg å drive med all den loggføring, men nå kjenner jeg at det har det helt sikkert gjort likevel. jeg syns til og med jeg nyter maten mere nå som den er ikke forbundet med intens gjennomgang av veiing og utregninger. jeg skulle egentlig kontroll veiet litt inn i mellom men jeg har ikke hatt lyst helt ennå. jeg vil leve tilnærmet normalt og da må jeg lære og stole på at det er riktig mengde som jeg putter i meg :)

 

jeg glemmer lissom å spise taco...det kan jo lages veldig sunt, uuhmm nå fikk jeg også lyst på det! middagen ble hot linsegryte og mager kjøttbrød og hvitkålsalat

 

ha en deilig søndag, jess....jeg SKAL på ski, det drysser fin ny snø nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Tenk, nå fikk jeg nesten lyst til å gå på ski også! Høres ut som en alldeles herlig tur...og så så langt du gikk da - en tur som var hele 1500 kcal!. Godt at foten syntes det var greit. Lover godt for vinterferien det. Koselig hytte, høres det ut som - rosiner er glimrende sikringskost for en tur som dette. Når jeg flytter til Norge igjen skal jeg bytte ut utstyret mitt fra 1988 (hvite smørefrie ski og hvite skisko...grøss! stygt og upraktisk...ser jo ikke beina mine hvis det snør litt ;)). Kanskje en lettere kropp i bedre stand og høyere fysisk selvtillit kan bidra til at jeg synes det er stas.

 

Bare en liten kommentar til kire: 5 km eller 25 km spiller vel ingen rolle? Det viktigste er jo at vi trener der vi er og har det moro mens vi gjør det!

 

Ha en riktig god dag! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2neA, tusen takk for oppskriftene. Disse suppene skal jeg prøve, faktisk allerede til uka. Jeg ser med en gang at dette er stoff vi liker:D

Jeg har smakt en slektning av den fiskesuppen tidligere, mmmm

 

Ett tips til jevning av tynne supper er å ha i littegrann revet potet, evt potetmos-pulver. Det setter ikke noe særlig smak men gir en litt tykkere konsistens.

Dette er nok et dumt spm, men vet du hvorfor skal den kyllingsuppen koke så lenge?

 

IC, jeg tror nok alle som har eller har hatt et vektproblem kan ha stor nytte av ei vekt. Jeg er også kjempefornøyd med at den kan nullstilles mellom hvert påfyll, det noe med den oppvasken

For meg er det litt værre å proppe i meg store mengder hvis jeg vet hva det faktisk inneholder. Jeg tør ikke tenke på hvor mange potetgullkalorier jeg har spist i mitt liv. Og smelta ostkcal, varme hvetebollerkcal. Hvis tallet hadde stått på utsiden tror jeg øyet hadde ramla ut:p

 

Kire, det var en utrolig herlig tur. Og den ble mye lengre enn jeg hadde planlagt. Jeg var så underernært på bevegelse at det kun var deilig. Foten er fremdeles litt ubehagelig å gå med, men på ski kjente jeg ingenting! Det er jo også så utrolig herlig å kjenne at jeg faktisk behersker dette ganske bra. I min ungdom var jeg rimelig ok på ski, før barn, inaktivitet og kilo tok meg:(

Jeg må si at jeg ble kjempeimponert over deg og skigåinga, du er tross alt ikke vokst opp med dette- så din prestasjon er nok større!

Jeg har fått med meg at du har fått veldig fine resultater i det siste. Det er virkelig noe å tenke på. Jeg tør ikke prøve meg på så mye på egenhånd, men skal komme dit etterhvert

Det var veldig hyggelig å lese at du klarte å kutte telling&veiing kjapt og greit, det gir håp;D

 

Skrulle, klart du kan bli en skiløper igjen. Hvis du vil!

Hvite skisko minnet meg om et par jeg hadde i min oppvekst. De var laget av gummi/plastikk, noe så utrolig kaldt har jeg aldri før eller etter hatt på mine føtter. Mye rart de lager! Ellers skal du ikke kimse av smørefri-ski, det er veldig praktisk litt senere på sesongen. Jeg har ett par av hver og er like glad i begge. Hvis det er veldig glatt føre er det faktisk en fordel at sporene under bremser litt i unnarennet:p

 

Nå skal jeg snart på kino igjen, i kveld skal vi se slumdog millionaire. Kino med mannen begynner å bli en vane etter 2 søndager på rad

 

Jeg ønsker dere en herlig, ny uke!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hvite skisko.. Og under skiene mine (de er faktisk røde) står det "junior" ;) Fikk dem for ca 13 år siden, da var jeg 11 eller 12 tenker jeg. Men ble tidlig den høyden jeg fortsatt har, så de er jo lange nok. Gleder meg til neste skitur jeg! Tenker det blir minst en tur til uka, hvis ikke snøen regner bort...

 

Håper du koser seg på kino, Jess! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side to av tråden din allerede, skal si at dere holder koken.

 

Ser at dere prøver å begrense dere her i forumet, for meg er det andre veien. Jeg går bevisst inn, hadde aldri klart dette uten å lese på andre sine tråder. Jeg har vært en typisk JEG-BEGYNNER-PÅ-MANDAG slanker. Ble ikke direkte slank av det, for å si det mildt, men nå er jeg kjempeoptimistisk. Syns det er så kjekt å tenke at jeg faktisk kan klare dette, men er jo selvfølgelig litt sur for at ingen ringte meg og inviterte meg med for ett år siden:-)

 

Kommer snart innom igjen, Jenny:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Jess.

Jeg vet ikke hvorfor den skal koke så lenge, men en av kolleagene mine hevder at jo lengre man koker en tomat jo bedre blir den på smak. Og den blir virkelig veldig fyldig og god på smak når den har kokt lenge, jeg kokte den vel i 3 timer da klarte jeg ikke å vente lengre ;)

 

Er spent på resultatet ditt i dag? Ser du har lagt deg et belte fra 73 - 75 kilo. Sikkert lurt å ta det fra der du er i dag og 2 kg opp. Jeg har liksom tatt det midt i mellom der jeg har lagt de siste månedene. Merker at jeg er mer innstilt på å være fornøyd med å holde vekten i disse dager, sikkert litt påvirket av deg og Skrulle og andre flinke damer på hold vekten sidene. Gøy å følge med dere. Kjekt at det er en blanding av "nye og gamle" inne på siden.

 

Ha en superduper dag. Nå skal jeg på kino med guttene mine. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC- så du har juniorski, he,he- så stilig! For meg som nesten alltid har vært stor, både i volum og høyde, så ville det vært skikkelig stas med slike ski:D

Jeg var utvokst i høyden som 11-12åring, følte meg da som en giraff og lærte meg fort til at hode og rygg med fordel kan krummes litt og at høye hæler ikke er noe for monstre. Helt grusomt å tenke på, nå er jeg heldigvis fornøyd med høyden.

 

Jenny, så vidt jeg kan se av tråden din så har du kommet over begynner på mandag, det ser for meg ut som du slanker deg/lever sunt fra mandag til mandag stort sett hele tiden.

Jeg skulle gjerne ringt deg i fjor men jeg hadde jo ikke nummeret ditt;D

Nå er du i full gang og du er snart her inne. Bare fortsett på din flotte sti.

 

2neA- det var nok det jeg tenkte. Jeg har jo alltid likt enkle/raske løsninger, trodde jo kanskje det også kunne praktiseres med suppa;)

Jeg hadde også tenkt å legge meg på +/- 2kg, men kurslederen plasserte den øverste streken 2kg over min startvekt på HV. Hun var bestemt på at min jobb var å passe på at vekta ikke gikk opp og 2kg er det hun kaller normal variasjon. Nå blir jeg jo ikke akkurat trist om jeg går ned 2kg til da, hvis det skulle skje så klarer jeg nok å leve med det:D

Jeg synes også det er veldig trivelig at det er kommet til flere her inne. Det har jo ganske lenge vært høvelig få tråder. Herlig med en mix av rutinerte og ferske hold-vekten-entusiaster.

 

Det føles bra for tiden. Vekta tipper selvfølgelg litt opp og ned, men dagens vekt er nøyaktig lik vekta for 2 uker siden. Jeg har økt fra 1600 til 1800 over 2 uker. Jeg fikk ikke trimma på 6 dager og det gjorde faktisk ikke noe uheldig utslag!!!

Jeg er begynt å spise deilige brødskiver og det er en sann lykke. Jeg har jo spist ei og annen brødskive, men med vårt brød som er stort og stappa av mye grovt, frø etc så ble 30gr ca bare ei halv skive. Det ble så lite at det bare erta JESS.

I dag spiste jeg ei fersk, deilig, tykk brødskive med hjemmelagd gomme på til frokost. Rene hyrdestunden!

Brød-livet er herlig:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

>Imponerende vekttap du hadde i året som gikk. Må bare seie at eg er mektig imponert over alle som klarer å gå ned så mange kilo. Det er bare beundringsverdig.

 

Artige greier det der med leiligheter og styr som dokke har her inne. Den var ny for meg :) Må jo bare seie at eg trur eg vil trivs i mitt nye nabolag og leiligheten ser bra ut :) Har jo hatt besøk av flere naboer allerede, så det var på tide å sjekke ut hvordan dere har det også :) Flott leilighet har du ivertfall ... hihi....synd det ikkje var kaffi å få........ får ta det igjen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk, glajente! Hvis jeg ikke er hjemme neste gang du kommer innom så skal du bare forsyne deg selv, kaffen står alltid på kanna og alle er velkommen inn. Jeg trives godt med mange i nabolaget;)

 

Tusen takk for din kommentar om mitt vekttap!!!:-)

Min første innskytelse var å si ja,jo, det var nå ikke såååå mye, eller ...det gikk nå av seg selv.. Og det er jo bare tull! Sannheten er at jeg er kjempestolt og det krevde stor fokus. Derfor er jeg dødsens redd for at det skal glippe nå, det skal bare ikke skje. Derfor er det så herlig å møte folk her inne som skjønner hva dette handler om og som er opptatt av helse og ernæring. Det er kjempefint å dele sorger og gleder med andre, og så blir det jo litt tøys og tull innimellom:D

Velkommen inn i velforeninga. Jammen har du også gjort en formidabel innsats på vektfronten!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kaffen din er god jeg :) Og fint å slippe det "presset" med å spise kake til...hehe. Her bestemmer vi helt og holdtent selv hva vi putter i munnen. For min del akkurat nå er det det grovbrød, ja - mat er godt. Hadde valget mellom to pannekaker som samboeren min laget mens jeg var på trening, eller mat. Valgte mat, pannekakene kan han ha for seg selv :) Ferskt brød med brelett og nyåpnet norvegiaost, er nok like mange kalorier som i pannekakene, men jeg synes det smaker bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja det du sa om "vekt-belte" var verdt og merke seg Jess. Er nok veldig lurt å bestemme seg for de grensene på forhånd.

 

Jeg har tenkt litt på at ettersom jeg har lagt på meg begge julene og sommerferiene mens jeg har holdt på, så skal jeg ta halvparten på forhånd og resten etterpå når jeg er på HV. D v s starte i midten av november/mai og gå ned 2-3 kg, og så ta resten etter ferien.

 

Egentlig hadde det kanskje vært enda bedre å tatt alt på forhånd, men får jeg til det?......... Hva tenker dere andre, noen erfaringer? Jeg kommer hvertfall ikke til å klare å holde vekten i feriene, det er det bare å være beinhardt realistisk på, så jeg må ha en god plan!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krille

måtte bare stikke innom og se hvordan du har det. Det ser ut som leiligheten har en flott beligenhet med mange gode naboer og god utsikt. Så bra!! Det er jo herlig at du kan spise brød og ta noen treningsfrie dager uten at du føler at det var en tabbe. Nå er veien litt lettere å gå tenker jeg. Du kommer nok til å kose deg fremover, når du kan holde denne vekten resten av livet:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ville bare innom å hilse på - blitt så lenge siden sist! Har ikke egentlig noe å si men... Håper at det fortsatt er bare velstand i jesseheimen. Det vil si - hvis beinet er godt igjen da? Det er nå herlig med brød ja. Skulle tro det har vært rasjonering slik vi prater om brød med stjerner i de uskyldsblå :)....vel, på en måte har det jo det. Akkurat satt i gang bakeassistenten min. Det er mest helten som spiser brødet for tida. Han er ikke så flink til å være sunn av seg sjøl, så jeg passer på at i alle fall brød her i huset er supersunt! Eksperimenterer med hvor mye kli, frø og hvetekim jeg kan putte oppi uten at brødet faller fra hverandre. Ikke alltid det blir helt vellykka utseende, men det smaker *alltid* godt. De som sier at man må være så innmari nøye med proposjonene når man bruker brødbakemaskin skjønner jeg meg ikke på :).

 

Jeg håper jo selvfølgelig at vekta di oppfører seg om dagen (snikveier du fortsatt, forresten?). Har du lagt strategien for påskekaloriene? Du planlegger kanskje å være strenge-jess i påska og i så fall går vel dagene stort sett som vanlig. Jeg har begynt å tenkt litt på det nemlig og lurer på om det er lurt å ete meg opp så langt som mulig fram til da slik at jeg har mer kalorier å gå på. IC skrev noen kommentarer inne hos meg som så fornuftige ut. Kan jo spørre kursleder, selvfølgelig... er visst blitt så vant tilå spørre alle flinkisene på forumet :).

 

Ønsker deg en fortsatt god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...