Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

Skrulle, jeg tror nok ikke det er så mye påskefett som du fryktet. Jeg har sneket i tråden din og ser du er i full gang nedover:-)

Ja, det er deilig å være kommet hit vi er- jeg får heller ikke så lett panikk lenger. Jeg vet at jeg bare kan stramme inn litt så ordner det seg.

 

NinniR, så du drakk 2-4L vann? Det er jammen mye. Jeg har vel vært oppe i 2L, men aldri så mye som 4. Det må ha vært mye "farris" hos deg:p

Jeg merker heldigvis ikke noe på hodet, så jeg tror egentlig kroppen får nok væske. Jeg plagdes litt med hodepine før. Tror det var stresshodepine, for den er omtrent fraværende etter at jeg er begynt å trene.

Jeg er utrolig glad i frukt og spiser også mye yoghurt, det er jo også vått.

 

IC- du har har helt rett i at vi må spise nok. Det er ingen grunn til å gå på sparebluss. Hadde jeg vært rå-fattig ville jeg nok sagt noe annet, men jeg skal helt klart tillate meg å fyre for kråka. For jeg elsker å spise. Jeg har hatt noen dager med storspising av ett eller annet mat-greie (boller, brødskiver, middag). Jeg har enda ikke turt å la meg friste så mye av kaker, snacks og slikt. Jeg er litt usikker på om det er verdt det. Jeg må sikkert øve meg litt. Jeg spiser nå dessert en gang i blant, litt is- og stadig mer av helt vanlig mat med vanlig kcal-innhold.

 

Jeg så ikke det programmet, men kan levende forestille meg at det må ha vært en stor omveltning å endre kropp fra 140 til 70kg. Tenk å halvere seg selv. Snakk om å bli født på ny!!!

 

smg- hyggelig at du stakk innom!

Jeg tenker nok at det stemmer det kurslederen din sier ang te. Jeg liker teen syltynn, så det går sikkert bra. Jeg ble litt nysgjerrig på hvem du er?:-)

 

Kire, klart du skal kunne delta på sykkelritt. Først skal du bli bra i kneet, så kommer resten etterhvert. Mitt sykkelritt er vel kanskje ikke et ordentlig ritt, for jeg skal stille i en turklasse uten tidtaking. Vi er en gjeng som skal delta, rittet er 7mil langt- og jeg håper det må gå bra. Må vel legge inn litt lengre økter når det nærmer seg slik at jeg blir mer vant å sitte lenge på sykkelen.

Tenk at JEG skal sykle et ritt, det skal jammen blir noe jeg kan være stolt av!!!

 

Tenk Kire, når jeg lager mat ser jeg deg for meg. Du sier at jeg trenger litt sunt fett, at jeg skal kose meg med maten mm. Herlig at du finnes!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg? Lettere overvektig kvinne, 35 år, 169cm i dårlig form. :)

 

Emigrert trønder bosatt på Østlandet. Periodetrener som ikke forsøker å bli avvent, men å få en god vane. Hater vinter. P.T også bosatt i "ned under 10 kg".

 

Hobby: hage og dykking.

Sivilt: Mann og katt, ingen barn.

 

Hehe... og lengter til den dagen jeg skal flytte inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg igjen.

 

Jeg fått besøk av ei kjær venninne i helga, vi skal ut på byen (konsert, middag og ut med håret) i lag med 2 andre venninner. Vi 4 var likssom Tuppene og Lillemorene i studietiden. Så dette er stas. Og så har jeg nettopp vært innom ei anna god venninne som i dag fikk vite at hun har fått tilbakefall av kreft. Det ser ikke bra ut. Skrekken og gråten ligger på lur.

Og denne ambivalensen er helt redselsfull, jeg håper jeg ikke tipper over i løpet av kvelden. Det kan likssom bli helt halleluja eller rene tåreflommen før kvelden er over.

 

I kveld skal jeg iallefall ikke telle kalorier. Vekta gikk av en eller annen grunn rett opp igjen i dag, den hadde vel sikkert bare lyst til det;)

Resten av helga må jeg ta meg på tak igjen for i neste uke er det ny veiing på HV. Og jeg vil ikke ha rødt strek i boka mi:p

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre om venninna di, jess. Vet ikke riktig hva jeg skal si - veldig vondt når det er noe galt med nære venner og familie. Jeg håper at du klarer å kose deg i kveld likevel, det ser jo virkelig ut til å være duka for en fremragende aften. Så herlig å treffe slike gamle venner! Kalorier synes jeg slett ikke du skal telle :).

 

Vrang vekt er gjerne bare en liten blipp - du får satse på å ha slagplanen klar for lur spising i helga og da vanker det kanskje gullstjerne på mandag.

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreft er bare grusomt. Alle har en i familien eller vennekretsen som rammes av en eller annen form for kreft. Eller man rammes selv. Etter angsten kommer raseriet, så blir alt bare trist.

Jeg håper det går bra med venninden din, jess, og at hun vinner kampen mot sykdommen. Det hjelper med gode venner som er nær og ikke skremmes til å trekke seg unna. Det er vondt med venner som trekker seg fordi de ikke vet hva de skal si. Høres ut som dere er gode og nære venner, både i de gode og vonde dagene. Dere er heldige som har hverandre. Fint å kunne dele latteren, verdifullt å kunne dele tårene.

 

Ønsker deg ellers lykke til med veiingen. Krysser fingre og tær:)

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil også bare sende deg noen medfølene tanker, jess. det er tungt for alle når det er alvorlig sygdom i ens nærhet. og man kan lett føle seg så ambivalent - sådan som nå .. du er trist på grunn av din venninne og samtidig skal du kose deg med andre venninner. men skal man være sterk og til stede for de med sykdom og ellers problemer må man få påfyll av morsomme, fine opplevelser - det er nå min personlige erfaring da...

 

ønsker deg en god søndag og lykke til med HV møtet :D

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varme hilsninger. Det er bare å krysse fingrene og håpe det beste.

 

Jeg er ikke helt fornøyd med mat & vekt for tiden. Jeg gikk opp 1,5kg i påska, 4 dager etterpå var de borte:D, i 1 døgn:( Og siden har de vært konstant på plass. Jeg har spist ca 1900kcal pr dag og trimma 16-17 poeng i forrige uke. Det skulle iflg kalkulatoren gi en liten nedgang -men dengang ei:(

Jeg har konstant lyst på mat og det hjelper ikke å spise. Jeg er litt nedstemt pga venninna mi og lurer på om det er følelsene som spiller meg et puss. Jeg vet jo at det er mye trøst i god mat.

Og nå gruer jeg meg til onsdag. Da er det veiedag i HV og jeg trives dårlig med å registrere oppgang.

Dette er første nedtur etter at jeg innså at jeg skulle gå over fra ned-i-vekt og fram til nå. Jeg var veldig mellomfornøyd de siste månedene i ned-fasen pga at kroppen ikke ville slippe mer, men etter det har alt blitt bare bedre og bedre. Det skulle jo bare mangle. Klart det er bedre å spise 50kcal/snitt mer hver uke;)

 

Hvis vekta står helt uendret fram til onsdag vurderer jeg å gå ned til 1600 igjen. Skal høre litt mer kursleder om ha som er lurt. Jeg er jo enda ikke helt ferdig med opptrappingen så det er jo pussig at ikke grammene skal sige av igjen.

 

Ja,ja- dette er tross alt en bagatell!!!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjenstridige gram de der. Har du trent mye styrke i det siste? Kan det være at kroppen samler seg litt vann? Jeg er overbevist om at du blir kvitt de ekstra grammene ganske så snart om enn ikke til onsdag. Leit å lese om venninnene din. Jeg tror kropp og tanker henger nøye sammen, så kan jo være en medvirkende årsak til at ikke grammene slipper taket med engang. Du må nok smøre deg med tålmodighet nok en gang. :D

 

Jeg er litt utpå og padler for tiden. Det har blitt for mye snop,chips og kaker. Ja så ille at jeg ikke har veid meg på flere dager, jeg som egentlig er en veioman. I morgen må jeg til pers... ja ja jeg vet i hvertfall hva det er som gjør at jeg evt. går opp. Har ikke noe annet å skylde på enn meg selv og min ustoppelige apetitt på vanlig mat, salt mat, søt mat, knaksende mat, myk mat, varm mat, kald mat osv.

 

Men alt dette er jo for bagateller og regne når man vet hva andre har å slite med av sykdommer og lignende. Men det er jo noe av det jeg setter aller størst pris på med dette forumet. Her er det rom for de store bekymringene og for våre små navlebeskuende problemer.

 

Kjempeklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... er litt tjukk i dag, så jeg har visst ikke særlig med oppmuntringsord til deg, jess. Men jeg ville uansett si at du er KJEMPEFLINK - Lett og sprek snelle blitt, vettu :). Det kan godt være at du ubevisst søker gamle spisemønstre nå som du er litt nedfor. Sikkert fint å kjenne litt etter - da kan det kanskje være noe greiere å kjempe i mot?

 

Skjønner godt at det ikke er moro med tanken om at du kanskje skal logge oppgang på kurset på onsdag. Jeg er akkurat der sjøl. Noe har gått av etter at jeg levde i syndens pøl, men jeg frykter at det skal gå tregere enn jeg innerst hadde håpet. Kjennes litt flaut ut å skulle måtte medgi til kursleder at jeg var planlagt veldig uflink i påska, spesielt fordi hun sendte meg en hilsen etter forrige rapport hvor hun roste meg for flinkiseriet mitt den første HV-måneden :D. Jaja. Som du skriver er jo dette bagateller! Så da må jeg fokusere på at en kilo over helt ok denne måneden (Please please - si at det bare blir en kilo :)! Må i alle fall ikke formere seg ytterligere!) og med en rimelig vettug livsstil så er den kanskje borte neste måned. Underveis får jeg kjenne på om jeg kan leve men den kiloen, og hvis jeg ikke kan det får jeg sette i gang tiltak.

 

Så, du får rådføre deg med kursleder. Jeg har jo fortsatt vann på den lille naive skrullehjernen min og tenker at det kanskje ikke blir så ille på onsdag som du tror. Hvis du var på galeien på fredag så kan det vel være at kroppen din ikke har helt væskebalansert seg enda.

 

Ønsker deg en riktig god kveld! - klem fra skrullehuet :)

 

...forresten, hvordan kan jeg være så tjukk i dag når jeg sammenlikner med hvor fin jeg følte meg da jeg var på denne vekta i forrige runde?? Det er mye som sitter mellom øra, det er helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! :) 1,5 kg er bittelite i den store sammenhengen, men jeg tror nok du faktisk må regne mye lengre tid på å gå det ned igjen NÅ ift om det var for 10 kg siden, om du skjønner hva jeg mener. 1,5 kg når du egentlig er slank nok sitter hardt. Eller kan gjøre det i alle fall :) Spør kursleder om råd, det er tross alt sånt du betaler for på HV-kurs. Og la det ta litt tid, ikke gi opp og fall ut av kurs! Til det har du strevd for hardt :D

 

Jeg skjønner godt at du er mer sulten når du er lei deg. Alt er dritt, tankene spinner og mat er beroligende... Hvis jeg var deg ville jeg funnet på andre sysler akkurat nå. Løs kryssord, syng en sang, vaske do... Kanskje spise etter klokka mer enn å kjenne hva magen ber om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2neA, ja kiloene sitter kjempegodt. Jeg lurer på om jeg skal stramme skikkelig til ei ukes tid? Får se etter møtet på onsdag.

Pussig å lese at du ikke har veid deg på noen dager. Det har også vært min reaksjon på min vektøkning. Og som du vet er jeg også en flittig bruker av vekta:p

Det er er skummelt deilig å være struts, hvis jeg bare stikker hodet under jorda- så kan det runde rumpa bare stikke opp- for jeg ser den jo ikke:D

Jeg innser mer og mer at min, og kanskje din? kamp mot sult, sug og spisetrang sikkert vil vare livet ut. Den er iallefall ikke så veldig forandret selv om jeg har holdt på i 16 måneder. Kanskje bittelitt bedre de dagene jeg konsentrerer meg hardt og alt er på topp?

 

Skrulle, jeg er også veldig tjukk om dagen. Jeg ser det i speilet, jeg føler meg tjukk, jeg tenker at jeg er tjukk. 1-2kg er jo ikke så mye, så det er utrolig mye følelser her

Jeg har hatt perioder i NED-fasen der jeg følte meg utrolig bra, slank og fin- og så var jeg mye rundere enn jeg er nå??? Er ikke det sprøtt?

 

Jeg merker godt at gamle spisemønster og trøstestrategier ligger på lur. Jeg kjenner ikke at JESS står med knyttet seiershånd over meg, med et stort glis- og rope at dette klarer jeg. Har mer "prøv å hold ut"-følelse. Jeg tenker at det får gå seg litt til. Hvis jeg får ei uke med godt resultat vil nok kampviljen komme tilbake

 

Jeg var på galeien på fredag, men ikke så ille galt. Det ble mye roligere mht alkohol enn jeg trodde det kunne blitt, jeg var rask og pigg på søndag:D

Men jeg vet jo at alkohol gir stort utslag, det har det alltid gjort.

 

IC, jeg skal nok holde ut.

Jeg er ikke så veldig flink til å benytte meg av kursleder. Hun har jo sagt at jeg kan komme å veie meg ekstra, kanskje jeg skal tenke på det noen uker framover?

Huset mitt hadde nok blitt kjempeglad hvis jeg hadde brukt energien på litt vask & rydd:D Vi sliter enda etter diverse oppussing og reising i påska. Det blir mye rot av sånt. Jeg skal virkelig vurdere det. Kanskje jeg kunne lagd meg en liten og overkommelig plan, med utstrykning av det som var gjort. Visuelt og vakkert!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det mye "kjent" lesning...! Og det er jo nettopp derfor det er så utrolig godt med dette forumet....vi har det nok på samme måten (nesten) alle :-) og det er så godt at her inne er det lov å "sutre og syte" over disse bagatellene! for jada, i den sammenhengen som ift venninnen din er det jo bagateller...men så er det det ikke helt likevel, da:-) det har så stor betydning i hverdagen likevel!

 

Er det ikke rart hvordan man er "tjukk" uansett når vekten peker litt opp, mens man er "tynn" fra dag en når vekten går nedover....?! Det er merkelig- og det sier jo noe om hvor "strenge" vi er i bedømmelsen av oss selv og vår egen innsats! Vi går heller skryte litt av oss selv som faktisk over lang tid har klart å gå ned i vekt istedenfor å henge oss opp i et usselt kilo opp!! :-)

 

Jeg og kjenner angsten komme når vekten går litt opp....jeg tror med en gang at jeg mister kontrollen....og det har nok sammenheng med at det faktisk har skjedd tidligere. Men dette skal vi klare- et kilo eller to- pytt, det er ingenting mot det vi har klart før!:-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Er fortsatt innom og ser hvordan det går med dere her inne på HV - dere er kjempeflinke!!!

 

Ble litt tankefull av det du skriver nå Jess, jeg kjenner det godt igjen fra sist gang - når det raser nedover er man fornøyd med seg selv og føler seg tynn. Og litt opp så er man tjukk... Og når det når et visst punkt stikker man hodet i sanden og lar alt skure og gå, og vips så er det 10 kg opp... Men det er jo stor forskjell på ikke ville veie seg i en uke etter en ferie hvor man vet man har lagt på seg og å bare generelt ikke ville over lengre perioder fordi man vet at det har gått oppover...

 

Hadde en prat med en av endokrinologene på studiet (hormonspesialist) og han mente at man må regne med å være obs på vekta resten av livet hvis man først hadde fått et problem med overvekt... Ble litt deppa av det, men kanskje det blir litt som med matveiing - etter en stund så blir det rutine? Kanskje dere HVere (og meg og etterhvert) sakte men sikkert innarbeider en rutine med å gå på vekta og eventuelt skjerpe inn hvis det trengs uten at det føles som en belastning?

 

Noen som har noen tips som holder motivasjonen oppe når man skal holde vekta? Som kan erstatte den motivasjonen som vekttapet ga for videre vektnedgang??? Fortsatt maaaange mnd til jeg flytter inn her, men jeg driver allerede å manner meg opp til den dagen kommer!

 

Lurer på en ting: føler at jeg fikser vektnedgang på egenhånd, men kunne godt tenkt meg HV-kurs. Har lest at man må ha deltatt på vanlig GR kurs før man kan bli med på HV. Er dette tilfelle?

 

Hilsen fra Camillok

 

PS: fy søren dere er flinke til å trene! Imponert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camillok, jeg tror ikke du må ha gått på kurs for å ta HV- men jeg vet det ikke sikkert. Jeg kan spørre neste gang (om en måned)

Jeg føler meg desverre helt sikker på at han hormonspesialisten din har rett. Jeg tror aldri at jeg blir helt kvitt dette. Jeg tror det går an å leve slik, men ikke at det går over. Fælt å si det...

Jeg er en fersking her inne og har veldig liten erfaring med å holde vekten. Det har jo gått noenlunde greit de 2 første månedene, med opptrappingen. Nå har jeg gått opp i vekt- før jeg er ferdig med opptrappingen og det lover ikke akkurat godt.

Jeg leter fremdeles etter motivasjon for å holde vekta. I dag var jeg og kikket litt i noen klesbutikker. Jeg kjøpte ikke noe, men kjenner at synet av alle disse flotte klærne pirrer litt i motivasjonen min. Hvis jeg legger på meg igjen vil de ikke passe...

 

Svusj, ja dette er vel ikke nytt stoff for ei med erfaring:-)

Det stemmer nok at jeg (vi?) er kjempestrenge med oss selv. Jeg prøver å snakke litt med meg selv om dette. At det faktisk ikke gjør noe om jeg går opp 1-2kg så lenge jeg går ned igjen. At det heter vektBELTE fordi beltet kan løses opp og strammes inn noen hakk......Håper dette går inn!

Jeg har jo også erfart hvor fort det er gå gå opp- mange ganger. Og jeg er så redd for at AV-knappen skal bli trykket på. Jeg skal lime den fast slik at den ikke kan røres:D

 

Jeg hadde gått opp 1,7kg:(

Ikke gøy, men helt sant. Jeg fikk snakket av meg noen frustrasjoner, men ble ikke så mye klokere. Kursleder mente at jeg nok er veldig følsom og derfor må passe veldig godt på, spesielt den første tiden. Og at jeg bare måtte kjenne på hvor mye jeg ville stramme inn for å få de av igjen.

Jeg skal på en jentetur i helga og det blir nok ingen innstramming akkurat. Gruer meg nesten litt (selv om det blir kjempegøy). Jeg vet jo at jeg kommer til å gå opp i vekt selv om jeg holder meg unna usunn mat og desserter.

 

Nei, nå ble det mye bæs her du!!! Jeg skal pusse tennene så blir vel munnen fin igjen:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,7 kilo er ingenting- det forsvinner av igjen fort....hvis du bare strammer bittelitt inn. Dessuten kan det veldig godt hende at mye av det er vann, rett og slett! jeg har erfaring med at kroppen holder på vann i perioder- helt mystisk.....men den gjør det! Plutselig går vekten ned igjen....etter at den har gått uforklarlig opp!

 

Motivasjon, ja....Jeg har holdt vekten i over et år nå- og etterhvert har "ned-i-vekt" motivasjonen(den utrolig morsomme "konkurransefølelsen" når kiloene går av) blitt erstattet med motivasjon til å holde seg der- og ikke gå opp igjen. Jeg må igrunnen holde fast på akkurat det dere snakker om- hvor mye kjekkere det er å komme ut igjen av prøverommet i butikken....hvor mye gøyere det er å kle på seg hver morgen....hvor mye mere fristende det er å ta på bikini og gå på en strand- og jeg må minne meg selv på hvor utrolig irritert jeg ble når jeg satt og kjente hvordan magen "hang" utover buksekanten! Så får jeg bare gi blaffen i at jeg føler meg fryktelig selvopptatt når jeg holder på sånn...! :-)

 

Lykke til- jeg heier på deg!! -og her inne kan du "bæse" så mye du vil!(morsomt uttrykk....det har vi ikke i Bergen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også du lett kan klare å få rista av deg 1,7 kg. Tenk hvor utrolig LITE det er i forhold til alle de store kiloene du har kvittet deg med tidligere :) En utfordring til deg på jentetur blir å klare å holde et visst fokus og ikke falle i den gropa med "jeg har jo allerede 1,7 kg å gå ned, så da gjør det vel ikke noe om det blir 2,7....". Been there, done that! :) Jeg husker på et tidspunkt i løpet av den første jula etter vekttapet at jeg tenkte "jeg var jo i grunn ganske flink til å slanke meg. Og det var jo litt moro også på en måte, så det gjør jo ikke SÅ mye om jeg må slanke meg litt igjen - for jeg fikk det jo til så fint..." ØH, da er man naiv eller?? :)

 

Vekttap er forresten et merkelig ord, vi tapte jo ikke - vi vant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Den var fin! Positiv tenkning er greia!!!

 

Hadde vært fint om du kunne sjekke dette med HV kurs om en mnd, tror det kan være lurt. Eller???

 

Det går nok finfint med de 1,7 som har sneket seg på skal du se, tross alt ikke så veldig lenge siden påske! Masse fine hverdager som venter fremover! Hmmm - en tanke: noen som har spurt sine normalvektige (de som alltid har vært det) om hvor mye de går opp etter jul, påske etc? Hva er "normalt"? Desuten har dere jo blitt så vanvittig flinke til å trene (har sniktittet i sprekere jenters logg :-))!!!

 

Har troa på deg Jess!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurtig på = hurtig av, det skal gå så bra så, tror du like godt først som sist kan venne deg til litt svingninger, tror du ikke? bare du klarer å holde deg innen ett bestemt område, rød strek på hver side lissom, så har du jo kontroll....og ja, kontroll vet du jo alt om :)

 

ha en veldig koselig venninnehelg, og jeg sender deg 'voksen-mamma-formaninger' :) ... ha fokus på samværet og ikke maten/drikke, det kan du ordne opp med seinere, samværet der og da kan ikke gjentas...enig ?

 

(men....samtidig skriver jeg med litt rødmen i kinn....jeg tok meg i å tenke samme tanke som deg "jeg gruer meg nesten..." neste uke skal jeg en uke ned til min mor i Dk, hun sitter og sitter (pga sykdom) og jeg vet jeg kommer til å sitte og sitte sammen med henne hele uken-sukk-og pga dumme kne kan jeg ikke engang stikke ut og gå en lang tur ett par ganger om dagen. maten er det heldigvis meg som ordner med mens jeg er der, så noe kontroll er det jo, men fristelsene er der jo også...når man "sitter der" :) NEI skal ikke klage!! glem dette! det skal bli koselig)

 

kire-klemmer til jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette med klær er virkelig en motivasjonsfaktor! Det er jo som en helt ny verden åpner seg når man plutselig kan gå i alle slags butikke og se på "vanlige" plagg. Og nå er det så mye fint, og ikke behøver det å være dyrt heller. HURRA!!!!!!!!:)

 

Jeg prata akkurat med en venninne om dette med oppgang i ferier og sånn i går. Hun har alltid vært slank og er veldig aktiv og sa at ja men det er jo helt umulig å ikke gå opp i sånne perioder og at i påsken gikk hun på ski hver dag og prøvde å tenke på maten, men gikk likevel opp et par kilo. Så sånn er det nok bare, og da må man vel bare planlegge litt deretter.

 

Min plan er at når jeg skal begynne å holde vekten skal jeg gå ned et par kilo før en ferie og så ta et par kilo etterpå, da blir det liksom ikke like ille føler jeg.

 

Stå på jenter,

og ute er det VÅR!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det utrolig mange kloke ord. Jeg må nesten starte med vektvinninga- det var utrolig bra sagt. Kan jo kanskje kalle det vektgjenvinning?:)

Det eneste jeg lover til helga er at jeg skal være noenlunde klok mht til mat. Resten får gå sin skjeive gang. I dag har jeg spist lite (1400) og trimma hardt. Greit å starte med god samvittighet før jeg drar i allefall. Jeg kjenner veldig på det du, Kire sier- jeg har veldig behov for å bare kose meg med disse jentene. Nå er det ikke allverdens offer for meg å stå over kaker og desserter så det fikser jeg. Værre er det å drikke kun vann når alle andre koser seg med rødvin.

Eh...Det heter vel jenter selv om vi er voksne?:)

 

Camillok- jeg vet ikke helt hvilket utbytte jeg har hatt av HV. Har vært på 4 møter nå hvorav 1 møte gav meg masse. Jeg er nok litt bortskjemt med godt selskap her inne som gir meg masse. Jeg har minst like stort utbytte av det. Har faktisk tenkt litt på at jeg heller burde gått på internettkurs. Det er litt pes å komme seg avgårde, det er i beste treningstid. Jeg vet at andre lovpriser disse kursene, så det er sikkert litt forskjellig.

 

Kire, jeg fikk meg en svingom rett over den røde streken. Det var ikke stilig!!! Ikke mye, men jeg liker ikke sånt.

God tur til mamsn, håper dere får det trivelig selv om det kan bli litt i roligste laget.

 

Svusj, jeg stjeler den om magen "over kanten". Jeg skjønner veldig godt hva du mener og kan faktisk fornemme mine nyervervede 1,7 kg akkurat på magen. Og de skal bort igjen! Jeg er også blitt mer selvopptatt uten at jeg tror noen vil si jeg har mistet gangsynet. Jeg tror det er bra å være det, det betyr jo bare at vi er opptatt av oss selv- og det er jo fint:-) Har jo ikke bygda å lite på:)

 

Da jeg var på vekta i dag hadde den omsiiiiider begynt å peke bittelitt ned igjen. Takk og lov. Plutselig var det bare 1kg. Greit å starte helga der i og med at det sikkert blir litt opp igjen pga jenteturen.

Åhhh, det kiler i magen av glede. Det er så herlig med disse årlige turene. Samhold, konserter, middager, rødvin, fjas, dans, butikker, halleluja, allsang, livsglede, sentimentalitet, drømmer, alvor, tull, mer vin, sove lenge, shopping...

Aiiiiiii

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen lenge siden jeg har vært innom, du. Fy og skam! Godt å høre at vekta har begynt å oppføre seg igjen. Merka du også at de slemme grammingene kom på magen, ja? For det merka nemlig jeg og det var skikkelig rart! Rett og slett fordi magen har gått av jevnt og trutt og da jeg veide påskevekta i nedgang (altså en måned før påske) så var jeg litt smekrere rundt livet. Jeg har liksom tenkt at når vi legger på oss igjen så er det en slags 'spole tilbake'-prosess, men det er det kanskje ikke da :).

 

Vektvinning og vektgjenvinning! HAHAHA! Jeg har også grubla litt over dette vekttapbegrepet, men kanskje mer i annen språklig sammenheng. Tap minner om noe som bare blir borte, nesten uten at man visste om det eller rett og slett slurva seg bort litt. Tap av kilo, derimot, krever knallhard og målbevisst innsats! Og nå (takk for den IC!), ser jeg jo at vi VANT! Den gjevinninga vi driver med er kanskje ikke fullt så kul, men jamen godt at det går an :)!

 

Skjønner godt at du gleder deg til å treffe de andre jentene! Klart vi er jenter - får håpe at det aldri går over? Vi må leke i livet og det er moro å gjøre en del av de mer absurde tingene vi gjorde mer av før...åååå, det var tider :).

 

Ha ei kjempehelg! Stor klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare så koselige. Håper du har det helt supert Jess!!

Så flott at vekten viser en pen trend nedover igjen. Jeg forstår din frustrasjon så godt! Dette vektbelte tar det tid å venne seg til, vi er jo vant til å føle velbehag når vektpilen peker nedover. Det skulle holdt i massevis og vende seg til at den bare peker bortover og så når den til tider peker oppover så blir det litt vel mye å forholde seg til synes nå jeg.

 

Jeg har laget mitt eget belte eller varselsystem og nå er jeg for ofte i det gule området mitt. Jeg burde klare å stramme inn slik at jeg får et større område å bevege meg på. Jeg ligger nå rundt 67, 5 opp til 68,5 og det er forsåvidt greit, men jeg har jo satt 68 kilo som grensen til gult område. Jeg kjenner at det stresser meg litt at jeg så ofte er i gult område. Så nå lurer jeg på om jeg skal endre vektsonene (struts?) eller ta meg i nakken og få meg litt større slingringsmonn og gå på. Jeg vet hva jeg gjør feil. Jeg unner meg snop og chips i helgen og da går vekten opp noen dager før jeg igjen er innom grønt område i slutten av uken, men så kommer helgen igjen og da.... osv.

 

Pass på at du ikke får i deg for få kalorier slik at kroppen din tviholder på alt den får. Du er superflink med trimmen (for ikke å snakke om å holde seg unna det søte) så dette går din vei det er jeg helt overbevist om. Kanskje du til og med har gått litt ned etter jenteturen? Blir jo ofte en del bevegelse også på slike turer, sikkert nok til å motvirke litt rødvin :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jenteur er bra Jess, akkurat sånn du beskriver det over her. Tenker du hadde det helt topp!?

 

Enig med deg: kaker og desserter kan jeg klare å stå over, men de vinglassene, ja de MÅ jeg bare ha, så får jeg bare ta konsekvensene etterpå, for det forstyrrer jo opplegget veldig, selv om man er nøye med maten.

 

Men, men, det kan ikke sies for ofte dere: der ER viktig å kose seg av og til, da er det også noe å se fram til i de "magre" tidene.... (he, he)

 

Go girls!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JESS er tilbake. Hodet er fylt av bomull og kroppen er helt utslitt og hjerte og sjel er tanket opp med evige minner om glade dager:D

Jeg har ikke veid JESS enda, vil ikke vite hva vekta sier før det er gått 2 dager.

 

Jeg har vært veldig påpasselig med maten. Har kosa meg med en skikkelig god (og sunn) middag om kvelden, eller har jeg spist helt etter boka. Kanskje litt i underkant av vanlig inntak for å gi plass til litt flytende føde. Og nå har jeg fått kvoten med rødvin for ei stund. Og hvitvin, og utepils i sol og varme! Og jammen kom jeg hjem med en konsert i hodet, gode samtaler i hjertet, litt nytt i kofferten og tom pengebok:)

For noen herlige venninner, jeg blir så utrolig lykkelig av slike dager i godt selskap. Det er bare kjempedeilig at vi aldri blir voksne. Galskapen lenge leve.

 

Jeg pleier å bli kjempesulten etter slike seanser, det er derfor meget mystisk at jeg ikke har det slik i dag. Jeg har spist i underkant av vanlig meny- fordi jeg er fornøyd med det. Ulvehungeren ligger kanskje på lur og angriper meg i morgen med full kraft?:)

 

Så koselig å høre fra dere, kess, 2neA og Skrulle. Jeg skal skrive mer en annen dag, nå er jeg bare innom med livstegn.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...