Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

IC, jeg vil også være et sted mellom 'tilfreds' og 'mett' når jeg legger meg. En mage som gnager er ikke noe hyggelig sengekompis;D

Og så jobber fordøyelsesmotoren så stille, så den vekker hverken meg eller mannen selv om den er i full drift.

 

Kess, jeg har også en veldig bra utviklet apetitt- faktisk langt over gjennomsnittet når jeg tenker meg om:D

Jeg har aldri vært så syk at jeg ikke har klart å spise, hvis jeg skulle bli det så er nok sykdommen dødelig:p

Jeg jobber i lag med folk som sier at de ikke klarer på den siste halve brødskiva. Det kan vel skje at jeg ikke klarer på det siste halve brødet...

Jeg er utrolig enig med deg i at disse vonde følelsene jeg har kjent på i forbindelse med min overvekt er totalt bortkastet energi. Jeg sier ikke at det er lett å snu slike tanker og følelser, men det er heldigvis vitenskapelig dokumentert at folk kan lære seg opp til å tenke positivt. Jeg liker godt de trippelsmileysene dine!!!

 

Jeg er inne i en travel periode på jobb, så det blir lange dager og litt uregelmessig mht middag. Jeg har investert i et lager med fedon-barer, de er til god hjelp når jeg ikke rekker hjem i tide.

 

Tirsdagshilsen fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja klart vi kan lære oss å tenke positivt, men ja, det er veldig veldig vanskelig......

 

A propos matlyst og sånn: er i grunn alltid sulten jeg, og det er jo ikke så lett og tenke

positivt om det, men jeg prøver å forestille meg at når det gnager i magen så renner

fettet vekk..........(he, he):):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess, vi får bare stå på så kommer vel de positive tankene fortløpende;)

Jeg leser jo litt om deg her og der og lurer på om du har egen tråd. For jeg blir veldig interessert i deg. Jeg er utroooooooolig imponert over det du har klart å få til og hva det er du faktisk har gjort med deg selv som gjør at du stadig holder koken:-)

 

Ellers så vil jeg bare melde at jeg står på farten igjen. Jeg reiser avgårde i morgen, skal i en 70årsdag og kommer hjem igjen på søndag.

God helg:D

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hei!

 

Har akkurat brukt litt tid på å lese igjennom hele tråden din, masse flott lesing her! Må gratulere med flott vektnedgang og en super start på å beholde vekta :-)

 

Er selv relativt ny her inne på vektklubben, startet opp for litt over to uker siden. Men har slanket meg før, og kiloene har kommet på igjen... Ikke akkurat jojo, det tok noen år å komme hit jeg er nå, men jeg havnet nå her til slutt. Har prøvd et par små forsøk på vektnedgang de siste to årene, men nå har jeg BESTEMT meg og jeg veit at det kommer til å gå fint med vektnedgangen. Er bare så redd for hva som skal skje når jeg kommer dit du og alle de andre fantastiske jentene her inne er. Denne gangen vet jeg at det er når vektnedgangen er ferdig at den virkelige jobben starter. Så jeg snoker vel etter tips og erfaringer nå, selv om det antageligvis vil ta et år før jeg kan flytte inn her :-)

 

Det er godt å høre at du er så opptatt av fedmeproblematikken, har fundert mye over det der selv. Skal bli lege, og lurer på om "vi" burde gjøre mer. Hadde en fantastisk underviser her for noen uker siden som sa at det å gå ned i vekt er mye vanskeligere enn å slutte å røyke, og at allmennleger burde fungere som kurslederene i GR. Tror det forsåvidt er bedre med kursledere som har opplevd fedmeproblematikk selv, men det koster tross alt en del penger å gå GR kurs. Nei, jeg vet ikke jeg, men skjønner denne - jeg vil så gjerne hjelpe - følelsen du har. Hehe - du får melde deg som kursleder selv en dag!

 

Til slutt vil jeg si at å kaste vekta blir aldri aktuelt - sist jeg gikk opp veide jeg meg ikke hver dag. Greit nok at det sånn som dere har skrevet tidligere i tråden om grunnen til at man har blitt tjukk, men jeg tror at vi som har opplevd et vektproblem mangler denne innebygde regulereringen som de som alltid har vært normalvektige har. Det tar ca 5 år før fettcellene forsvinner - og inntil da vil kroppen tilbake til der den var. Så vi MÅ være ekstra flinke og påpasselige!

 

Lykke til vidre til deg og de andre inne på tråden din :-)

 

Camillok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange fine og nyttige ting å lese om vekt og verdi!

 

Det er så godt å være innpå her og lese og skrive om alt som har med vekt å gjøre. Jeg kjenner at det egentlig opptar mye plass i hodet mitt- selv om jeg omtrent aldri snakker om det sånn "ute i verden"....men her inne er det helt lov- og det er godt!!

 

Jeg har ikke så mye tid til å skrive nå- skal ta det igjen siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter likegodt søndagen med i oppskrift. Jeg var veldig trøtt etter reise og feiring så jeg orka ikke å gå ut på tur, og plutselig kom bakelysten over meg. Da er det jo bare å sette i gang:D

Dagens eksperiment er en grov kjeks. Det ble 82 kjeks av denne oppskrifta. Deigen kjevles tynn og jeg brukte et lite kjøkkenglass til å stikke de ut med. Jeg har brukt splenda for å spare kcal, det kan erstattes med 200gr sukker (eller mindre)

350 gram grov sammalt hvete

100 gr havregryn/små

200 gram hvetemel

3,2 dl TineMelk Ekstra lett

100 gram margarin Brelett Oliven

20 gram Splenda strø

2ts bakepulver

2ts hornsalt

Stekes på 250gr til lysebrune. Ost er passende selskap til disse, og når jeg bakte de så små ble de bare ca 30kcal pr. kjeks!

 

camillok, artig å høre fra deg! Så hyggelig med nye fjes her inne, selv om jeg ikke akkurat ser fjeset ditt da;)

Jeg har også slanket meg mange ganger og tildels ganske mye. Men dette er første gang jeg har kommet rimelig i mål. Og så er det første gang jeg jobber så systematisk for å holde vekta etterpå. Jeg jobber hard for å lage meg "systemer" og vaner som skal bli vanskelig å bryte- for jeg vet inderlig godt at den dagen motivasjonen slipper taket så er jeg tilbake igjen der jeg var. Og det skal bare ikke skje denne gangen. For meg er vektklubben et supert sted å hente kraft og energi. Jeg håper det kan bli slik for deg også

Det er veldig flott at du har funnet motivasjonen igjen. Her er masse hyggelige folk som villig deler av sine erfaringer og det har vært en kjempefin støtte for meg gjennom hele perioden.

 

Du lurer på om leger burde gjøre mer. Jeg stusser fremdeles på at min lege aldri har kommentert min vekt. Vi skal selvfølgelig selv ta ansvar, men jeg hadde en bmi i kategorien "fedme med vesentlig helserisiko", kolesterol og blodtrykket var forhøyet. En gang jeg hadde betennelse i nakken spurte legen om jeg trente, og sa videre at litt bevegelse som f.eks svømming ville vært bra...over og ut. Intet mer, ingen flere spm...

Jeg tror nok det er en stor fordel at kurslederne har personlig erfaring omkring fedmeproblematikk, men mange leger har har nok stor tillit fra sine pasienter og litt mer veiledning hadde neppe skadet. Og jeg snakker nå ikke om de kosmetiske små kilo.

 

Akkurat nå kom jeg til å tenke på ei god venninne jeg hadde i ungdomsårene. Hun utdannet seg til lege og var veldig opptatt av røyking. Og tenk, hun begynte faktisk å røyke fordi hun hadde lyst til å vite hvordan det var når folk skulle slutte. Hun røkte rød mix- rullings, dvs sterke saker...for de som ikke har hørt om sånt... i 3/4 år før hun sluttet. Dette er jo ganske ekstremt, men så var (og er) dette ei spesiell dame.

Jeg ser for meg at legestudentene kunne gått på fetekur i studietiden, alle måtte legge på seg 20kg for å bestå eksamen:p

 

Svusj, jeg koser meg også her inne. Hvis jeg skulle sludra så mye med venner og kjente om kilo og kalorier og sånt, så hadde jeg nok blitt venneløs. På denne måten klarer jeg å skrive av meg det værste og kan opptre noenlunde "normalt" i den virkelige verden.

 

Vi snakkes

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en super helg. Jeg var på besøk på mitt hjemsted i anledning tantes 70 årsdag. Denne skulle feires på lørdag.

Og på fredag traff jeg gamle venner og endte på en skikkelig fest i lag med de. Tenk, voksne JESS- som festa med venner slik at hun nesten ikke orka å gå i 70årsdagen (jeg mannet meg opp altså!!!:))

Vi hadde det utrolig herlig, jeg hadde ikke sett disse folkene på mange år- og vips- så var vi 17 år igjen:p

Jeg ser på leggene at kroppen ikke har likt denne livsførselen. Masse alkohol på fredag + fest-middag, bittelitt kake og litt alkohol på lørdag.

Jeg løste problemet med å ikke veie meg i dag! Det var en seier. Jeg skal vente til onsdag.

 

I dag er jeg tilbake i hverdagen, litt mer sulten enn vanlig. Det er vel prisen jeg må betale. Jeg skal snart trappe opp til 2000kcal. Tenkte å vente et par dager for å gjøre litt opp for mine synder i helga:p

Det ble vel ikke akkurat 1900kcal på fredag. Lørdag var faktisk en mer rimelig dag.

I dag var jeg på aerobic igjen. Dette er første timen med hopp&sprett etter min leggstrekk i februar. Foten er ikke 100% god, så hittil har det blitt mest spinning og turgåing. Det var oppløftende å kjenne at den holdt noenlunde. Jeg måtte spare meg litt på noen hopp for da reiv det litt. Men den er ikke blitt værre nå etterpå:)

Ha en fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på vekta igjen, den viste 73,1kg- dvs godkjent:-)

Det er helt historisk at jeg har hoppet over veiinga noen dager og det føles både sunt og godt. Jeg gadd rett og slett ikke plage meg selv med vektøkningen som jeg visste var ett faktum. Kroppen min er ekspert på å samle vann og andre uhumskheter når jeg skeier ut.

 

Jeg tror ikke kroppen min er helt blid etter at vi skrudde klokka, jeg føler meg trøtt og sliten. Været er ok og gir en følelse av noe som likner på vår, men kroppen er likevel ikke helt der jeg vil ha den. I dag skal jeg på intervall-spinn, håper det kan piffe opp. Jeg er veldig avhengig av nok og regelmessig søvn, så dette går seg nok til. Jeg har aldri vært kjent for å være noen morgenfugl;)

 

Jeg har vært konstant sulten denne uka. Dette er prisen jeg betaler for helgas rangel. Jeg prøver å tenke at det kanskje er greit at det "svir" litt, det bidrar jo til at jeg tenker meg om før jeg tar fart og hopper ut i alle mat og vin-festligheter. I fjor var jeg veldig restriktiv og det er nå ett mål for meg at jeg skal øke min deltakelse litt, det gjelder bare å finne balansen. I fjor takket jeg nei til en del sosial omgang pga at det ble for mange fristelser.

 

Jeg er stadig på 1900kcal og skal trappe opp 100 til fra i morgen. Da går jeg påsken i møte med ett rundt tall:-)

 

Nåh er det tid for trening:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godkjent vekt ;) Jeg er som deg, og veier meg rimelig ofte. Men hvis jeg vet at tallet på vekta sannsynligvis vil være en skuffelse er jeg tilbøyelig til å droppe det. Som jeg skrev på en annen tråd er det jo viktigere hva man ser i speilet og at klærne passer osv enn det dumme tallet på vekta. Likevel er det liksom litt "gøy" å veie seg. Klarer ikke helt å la vær?? stort sett kjenner jeg en slags mestringsfølelse av at tallet der er "som det skal". Og da er det jo en god start på dagen :)

 

Denne klokkestillinga er tøff ja. Hadde tidligvakt den søndagen vi stilte jeg, og merka godt at jeg våkna kl 05:15 (i alle fall biologisk). Begynner på jobb kl 7 om morgenen. Men det er jo herlig at det er lyst om kveldene! Om ikke lenge skal jeg begynne å sykle og løpe eller gå kveldsturer i stedet for innetrening, gleder meg :)

 

Håper du koser deg storveis med 2000 kalorier. Nå kan du følge slavisk det som står bakpå nesten alle matvarer snart, GDA eller hva de kaller det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du tillater deg å gjøre sosiale ting selv om det betyr fristelser! Det er som du sier, viktig å finne balansen! -men jamen er det lett for at "det ene tar det andre"....så har jeg plutselig skeiet ut mange dager på rad!

 

hihi...jeg kjenner meg igjen ift veiingen, IC242....jeg liker å veie meg ganske ofte....hvis jeg tror at det er en positiv opplevelse!- ellers bare lar jeg det være! Sånn har jeg vært i alle år- og et var jo bla det som gjorde at jeg gikk opp ti kilo i vekt på noen år....jeg bare lot være å finne ut hvor galt det sto til. Når klærne ikke passet, bare lot jeg være å prøve dem osv! Regelmesssig veiing er nok viktig for meg, ja!!

 

Du er veldig systematisk og flink med opptrappingen, jess! Flott:-)

 

-ha en fin kveld-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei IC og svusj, hyggelig at dere er innom.

Jeg har (oversett)sett de der GDA-greiene;) Jeg jobber hardt for å komme meg ut av veie/telle-systemet jeg lever etter.

Min store øvelse i framtiden blir å lære meg å kjenne når jeg har spist nok. Jeg klarer å beregne ett måltid nå også, men det er ikke fordi jeg kjenner at jeg er mett. Jeg prøver jo alle disse gode rådene med å drikke før måltidet, unngå å bli for sulten etc,...uten at jeg kjenner at det virker spesielt godt. Jeg må omlæres slik at kroppen forstår at det å være mett er det samme som å ikke være sulten!

Min magesekk er lite villig til å krympe sammen, den er fremdeles veldig romslig. Kanskje jeg burde prøve en kok-vask på den?;)

 

De fleste dagene går det greit, men innimellom får jeg alvorlige tilbakeslag. Jeg har bare lyst til å spise meg skikkelig stappe mett. Rent intellektuelt kan jeg ikke forstå dette, for det er jo veldig ubehagelig. Hva er det egentlig jeg ruser meg på???

................og så lurer jeg på hvorfor ikke magesekken skrumper??? :phallo.....

(ps. jeg gjør heldigvis ikke dette så veldig ofte lengre da)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Legg ut på langtur med tilstrekkelig trening.

2. Meld fra om at jeg ikke liker marsipan-egg

3. Vis respekt for potetgull og sjokolade

4. Lytt til erfarne slankere

5. Vær rustet mot fristelser selv på korte turer. Ta alltid med mat i ryggsekken,

appelsin og den sunne kosematen kroppen krever.

6. Husk nok mat, vin og godt lesestoff.

7. Gå alene, eller sammen med andre.

8. Spis i tide, det er ingen skam å snu.

9. Spar ikke på kreftene, og grav deg inn i snøen om nødvendig- det er god trim.

 

Da skulle jeg være klar for fjellet

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jess, dette var jo fantastisk fine regler...

 

jeg strever stadig med å stokket beina riktig på grunn av vondt kne så det blir nok ikke sååå mye påsketrimm på meg nei. litt skuffende siden jeg hadde fjell-påske-hytte-venne-besøk i tankene i vinter da jeg trente meg på ski. men det kommer jo flere påsker da.

og jeg tåler ikke vin, påskemarsipan eller appelsiner men fasanbryst med ovnsbakte grønnsaker, en god olivenolje og ett stort glass vann er skam også deiligt :)

nei det er ikke søtsakene jeg misunner fjell-folket men trimmen de gjerne får på ski!! håper du får rørt deg masse, matmessig tror jeg jess har full kontrol på, selv på fjellet :) og jeg kan sterkt anbefale å konsentrere seg om å smaaake på maten uten å tenke på hva den veier og hvormange kalorier den innholder. for egen del syns jeg det skal være forskjell på hverdagen og høytider..det er tross alt flest hverdager i ens liv :)

 

men jess, det du skrev om at du en sjelden gang i mellom har lyst til å spise deg stappmett...betyr det at du stadig er litt sulten inn i mellom??? hmmm får du da nok daglige kalorier i forhold til ditt hvilestoffskifte + trimm?? skal du stoppe på 2000 kalorier eller skal du videre opp? med det aktivitetsnivå jeg normalt har (ikke nå altså pga kne mm ;)) skal jeg ha 2552 kcal for å holde vekten jeg har i dag. jeg skal jo IKKE holde vekten (nei takk !!) så jeg skal selvfølgelig ha mye mindre for å gå ned...nå men det har du sikkert skrevet om før .. kan lese litt opp på din tråd når jeg har tid...

 

ha en superduper-fin påske, jess

kom brun og sprek tilbake

gule kire-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kire, så hyggelig at du var innom. Kjempeleit med disse fall-skadene dine, håper virkelig du snart blir bra i igjen og at du får kosa deg litt i påsken likevel.

 

I min beregning av kcal er det lagt inn at jeg er 44 år, veier 73kg, er 172cm, har lavt aktivivitetsnivå (sitter mye på et kontor)+ 10 trimpoeng i uka. Min hverdagsforbrenning er beregnet til 1850, i tillegg kommer trim. Dette skulle bli 2135kca pr. dag.

Jeg er nå kommet til 2000, så jeg har vel ca 100kcal å gå på.

 

Jeg er mye mindre sulten enn før, så disse anfallene er heldigvis mer sjeldne. Men de kommer fremdeles. Jeg tror jeg er veldig ømfintlig for sukker, etter inntak av søtt, frukt, alkohol, fin gjærbakst ol får jeg veldig sug og lyst til å fortsette spisingen. Og så takler jeg dårlig å slappe av hjemme i sofaen. Spesielt skummelt er det å være hjemme alene. Mannen min reiser en del i jobben og når jeg blir alene begynner det å "klø". Jeg må nok jobbe aktivt med å finne på andre aktiviteter enn spising. Det kan oppstå en uimotståelig trang til å finne noe å spise. Det beste jeg kan gjøre er å trene, men jeg ønsker ikke å trene hver dag. Kroppen liker det ikke så godt, jeg blir bare gjennomsliten.

 

Jeg må innrømme at jeg fremdeles har ett problem med LITT, å smake er som å helle bensin på flammene- jeg får utrolig lyst på mer (masse)

Jeg snakker da om ting som er usunne, søte, fete osv. Jeg har i hovedsak begynt å innta mer vanlig mat, selv om jeg fremdeles velger magreste varianter. Det tror jeg nok jeg fortsatt skal gjøre slik at jeg skal spise høvelig brukbare porsjoner også i framtiden.

 

God påske til deg også

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var påsken over!

Jeg har ikke veid mat på 2 uker. Det er rart å tenke på at det var så lett å droppe vekta når jeg var så avhengig av denne veiinga:p

 

Det var imidlertid ikke så veldig hyggelig å veie JESS etter ferien. Jeg hadde gått opp ca 1,5kg i påsken. Jeg har holdt meg langt unna sjokolade, kjeks, snop og slike uhumskheter. Derimot har jeg drukket et par glass vin hver kveld i selve påsken. Jeg har "fråtset" med å innta 1-2rundstykker hver dag. Middagene har vært ok, men nok ikke riktig så magre som jeg ville ha lagd de.

Vi har vært på ei hytte i lag med familie og jeg har storkosa meg. Vi ble mange folk med ulike behov og det ble derfor mye mindre skigåing enn jeg hadde tenkt. Vi var ute en liten tur hver dag, men det var mest for kos. Jeg møter ikke disse folkene så ofte og prioriterte derfor sosialt samvær med søsken og tante-unger foran trening:-)

Nå er vi reist hver til vårt (sukk). Det er veldig vemodig, for det blir altfor lenge mellom hver gang vi møtes.

 

Det positive med at påsken er over er at jeg skal tilbake til grovbrød, grønnsaker og trim. Jeg skal ikke la dette halvannetkiloet få ta bo i mitt legeme!!! Jeg håper og tror at det skal gå greit.

 

JEG ER KLAR!!! Flere kamplystne jenter her inne?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som drømmepåsken. Kjekt å få tilbringe litt tid sammen med familie som man ikke ser så ofte. Jeg har også hatt det veldig kjekt i påsken. Vi har vært litt hjemme og litt på campingen. Været har jo vært stortsett bra her på Vestlandet så litt solslikking har det også blitt tid til. Jeg har spist snop og chips nesten hver dag denne påsken, men dog ikke så mye som jeg ville ha gjort i gamle dager. Jeg har kun drukket en cider og vært forholdsvis moderat i matveien. Blir enkel måltider når man bare har en liten campingkomfyr og lage i stand på. Jeg har fått trent tilnærmet normalt og er svært fornøyd med det. Jeg har min veiedag i morgen og er KLAR TIL DYST. Påskefettet skal av og ferdig med den saken. Jeg har begynt litt i dag, ikke spist snop, spist havregrøt til frokost og mellommåltid, samt herlig laksesuppe til middag. Jeg har også fått tid til en spinningtime i det fine været - herlig. Kjenner at jeg faktisk gleder meg til å leve litt magert noen dager- tenk at jeg virklige mener det. Det er et stort skritt det kan du tro. Kjempeklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg, 2neA. Høres ut som om du har hatt en fin påske. Gult er kult, sies det i reklamen- men både du og jeg er nok enige om at gult KUN hører påsken til:p

Herlig å høre at du er kamplysten igjen. Det føles slik hos meg også. Jeg har gått opp i påsken og det skyldes nok at jeg har spist litt mer brød/rundstykker enn foreskrevet på blåresepten, i tillegg har jeg drukket ca 800 vin-kcal i påsken. Jeg vet at jeg er følsom for mer-inntak, men jeg satser på at det er noe vann. Det skal ikke være mulig å legge på seg 1,5kg FETT av dette merinntaket. Det er tross alt ikke mer enn 4-5 dager.

 

I dag har jeg fått trimma 800kcal.

Jeg er tilbake til veiing av mat. Jeg skal ikke veie hver dag, men føler behov for å sjekke noen dager nå etter mange dager med "den store friheten".

Jeg skal prøve å holde meg på 2000kcal og se hva som skjer. Jeg kunne sikkert spist litt mindre noen dager, men siden jeg ikke er ferdig med opptrappingen enda velger jeg å stå standby.

 

Jeg har begynt å drikke mindre vann igjen. Jeg er simpelthen ikke tørst nok til å drikke 1,5-2L vann pr. dag. Jeg drikker vann til alle måltidene og det går greit. Det er værre å trøkke inn vann mellom måltidene. Da føler jeg meg STAPPMETT og det er jo helt merkelig til meg å være. Følelsen gjelder desverre ikke mat.

Te går greit å drikke, men det har vel ikke samme virkning?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva slags te du drikker tror jeg, grønn og hvit te skal jo være kjempesunt! :) Og du kan jo lage teen litt svak, så får du i deg aller mest vann og veldig lite te-stoff hvis du liker best svart te (som meg). Jeg drikker mye te, store kopper med fruktte og earl grey... Drikker nok en del vann også, men mest te. Tror det går greit jeg altså.

 

Jeg tror ikke du har lagt på deg 1,5 kg fett nei, det skulle ikke være mulig! Det forsvinner nok igjen når du er tilbake på hverdagsinntak og trim som vanlig :) Jeg veide meg i kveld, det var jo innmari lurt....eh. Morgenvekta den dagen vi dro på påskeferie og kveldsvekta i dag skilte 2,3 kg! Vi får se om noen dager hva det virkelige resutaltet er :)

 

Jeg trente også i kveld, det var utrolig godt å trene ordentlig etter 1,5 uke uten skikkelig trening. Ble svett og god og anpusten så det holdt. DIGG. :)

 

God natt! Nå legger jeg meg tidlig, men er helt døgvill etter en uke i junaiten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en alldeles fantastisk påske! Og jess har skeia ut med måte ser det ut til - så den drøye kiloen din (hørtes ikke det bra ut???) er nok mye væske og minimalt med fett :). Det er herlig å treffe folk som er viktige for oss her i livet. Jeg har fått være sammen med søstera mi og tantejentene mine og veslegutten til den ene av gromjentene (gammeltantegutten min). Ble altfor kort, selvfølgelig. Hos oss ble det vel også mest å være sammen uten noe særlig med trim. Mest fordi det har blitt så mye reising hit og dit for å nå alle. Vemodig når en skilles igjen er det jo.

 

Har skrevet en lang epistel inne hos meg sjøl, men kortversjonen er at jeg har skeia ut litt for mye litt for lenge og er klar til videre dyst! Det vil si, først kvitte meg med påskeflesket før jeg skal holde koken videre :). Og nå har jeg altså tenkt å holde meg inne på forumet jevnlig også! Med forumtid riktignok.

 

Har også kommet litt ut av vanen med å drikke vann. Folk flest drikker visst ikke så mye? Jobber med saken nå og regner med at tørsten kommer sterkere tilbake. Namm - vann er godt! Og så gjør det underverker når kroppen skal tilbake i godgjenge!

 

Ønsker deg en riktig god onsdag! - Klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC- jeg tenker litt som deg, tynn te er nesten vann. Jeg har tilogmed drukket kokt vann uten noe oppi- det er veldig mye lettere å drikke noe varmt. Jeg leste et sted at urinen viser om man drikker nok eller ikke. Tisser man "farris" er det supert, "solo" derimot viser at vi får i oss for lite. Og jeg tror jeg ligger greit an, riktignok ikke så mye kullsyre å spore men...:)

 

Jeg blir så glad når jeg leser at du koser deg med mat og litt godis attpåtil innimellom, og at du likevel klarer å holde vekta over tid. Jeg trenger å høre slikt. Jeg tror visst enda at jeg må leve på klibrød og gulrot resten av livet;)

Jeg kjenner heldigvis at det er en forandring på gang. Jeg har hatt aldeles vegring mot sauser, synlig fett og andre "kaloribomber". Jeg kjente veldig godt i påsken at dette er i ferd med å normalisere seg. Jeg kosa meg med det jeg fikk servert. Heldigvis!!!

 

Skrulle, herlig å ha deg tilbake. Jeg bor ikke så langt fra min familie som deg, men langt nok til at jeg får se tanteunger, søsken og annen familie alt for lite. Jeg skal heldigvis møte de igjen ei helg i mai i anledning en konfirmasjon.

Jeg har jo hatt med meg noen mantra det siste året, og "Namm - vann er godt!"-skal legges til på lista.

 

Jeg har tatt ut sommersykkelen igjen. Så deilig med bare veier. Jeg har bestemt meg for å delta i et sykkelritt til sommeren, så nå er det bare å hive seg i treninga.

 

Jeg var på vekta i dag- og HALLELUJA!!!! JESS var 72,5kg. 3-4dager med sunn mat + daglige treningsøkter gav umiddelbare resultat. Noe så herlig. Jeg hadde regnet med minst 2 uker. Jeg ser stadig lysere på stabilvekt-livet.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg herlig å være tilbake også! Det var visst godt med et pusterom, men nå kjenner jeg at jeg er tilbake i gamlestimen. Planen er regelmessig og hyppige måltider med sunn mat, samt masse vann og passe med trim. Så strategien er vel omtrent den samme som din, ser jeg. Så herlig at du i løpet av noen dager har gått ned så mye - FLINKE JENTA :)! Det betyr vel at noen dager har minimalt å si så lenge hodet holdes kaldt og blikket klart når vi er tilbake i normallivet. Godt å se at du klarer å spise mer av det kaloririke uten å bli så redd for at det går galt også. Dette går rette veien det, jess. Du er god :)!

 

For min egen del er nok påskeflesket en større realitet. Jeg har nok gått opp litt mer 'ekte fett', er jeg redd. Men jeg tror at noen flinke uker skal rette opp i mye, så jeg ser ikke svart på det. Jeg opplever at det er ganske stor mental forskjell å gå av et par kilo når jeg er på HV enn da jeg skulle ned i vekt. Nå har jeg tro på at jeg skal klare det og det haster liksom ikke så mye selv om jeg gleder meg til at noe av det er av. Heldigvis synes jeg vann er veldig godt og har allerede bøtta innpå masse i dag...samt litt overdrevent med kaffe. Men det er jo så godt også :) ... Fyller på enda litt ekstra med vann :).

 

Nå skal jeg jobbe litt til før det er lunsj! nammenamm - det gleder jeg meg selvfølgelig stort til!

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et slags "vårforsett" om å drikke mer vann. Oppdaget at jeg som tidligere drakk 2-4 liter om dagen, nå ligger på halvparten. Det merkes på mørk urin og lett hodepine innimellom. Så nå er det full fart med vannglasset!

Skål!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad på dine vegne for at vekta viste det du ville se! :) Jeg var omtrent like heldig, da jeg veide meg på morgenen var det bare ca 1 kg mer enn da vi dro og det tror jeg fortsatt er litt vann, og ikke så veldig mye fett. Jeg tror nøkkelen til å holde vekta over tid er to ting: spise NOK og trene NOK. Det vil si sånn akkurat passe av begge deler :) Og spise ofte, spise ting man liker, unne seg det man liker aller best innimellom og like den treningsformen man velger. Sånn at man velger en sunn og aktiv livsstil fordi man VIL og ikke fordi man føler det er noe man tvinger seg selv til. Og sånne dager eller ferier hvor man bare skeier totalt ut kommer alltid, cluet da er å hente seg inn igjen i tide :)

 

Forresten spennende innslag på Migrapolis nå i kveld om en dame som gikk ned fra 140kg til 70 og hvordan livet har endret seg både fysisk og mentalt for henne.

 

Da sier jeg god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallfall fått "velsignelse" av min kursleder til å regne svak, grønn te som vann. De har jo nå funnet ut at te bare i veldig liten grad (eller kun i sterke og store mengder) er vanndrivende. Så dermed teller den som væske for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jess, jeg er enig i alt jeg ... :) men mest at du greidde å kose deg med maten nå i påsken - uten tanke på veiing og telling (og kanskje skriving?) - jeg syns det er flott at du gjorde det !! vi har jo før snakket om det å være ALT for hektet på å ha full kontroll og det er godt å vite vi kan senke skuldrene og la det stå til inn i mellom...det er FORNUFTIG :)

 

vedrørende vann !! det var tider i påsken jeg skulle ønske jeg brukte tykke tena-lady's :) vår London-bosatte (men hjemme i påsken) datter er total hektet på norsk vann og hun satte til stadighet ett stort glass foran meg .... DRIKK !! det er godt for deg, verdens beste vann !! så den eneste trimmen jeg fikk i påsken var å humpe på do.

 

deilig for deg, jess, at du er godt i gang med trimmen igjen...jeg er kjempe sjalu på all former for sykkelsnakk! men jeg skal komme sterkere tilbake, jeg vil også delta på sykkelløp....engang innen lenge, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...