Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle

Hehe IC - etter at jeg skrev forrige innlegg her inne gikk jeg inn på den islinken din igjen (jadda jadda, NinniR...her kommer den :)http://www.coldstonecreamery.com/). Sjekka om det var noen i nærheten av der jeg var i USA...og det var det faktisk ikke. Vel, vi kunne tatt bilen og kjørt. Men jeg skal til USA seinere i sommer og da skal jeg forberede meg litt bedre :). Har allerede funnet to butikker midt i San Fransisco, så jeg lover jeg lover!

 

Ja, jeg er innforstått med at pulsklokker viser veldig forskjellig. På flatmark holder jeg nok drøyt 15 km/t (en del lyskryss som senker farten... selvfølgelig - jeg sykler jo superfort både oppover og nedover :D). GR tilsier 460 kcal for hastighet 15 km/t og pulsklokka mi gir meg noe rundt 560 kcal for dette. Det synes jeg virker litt mye...og justerer dermed ned litt. Jaja, det spiller vel ikke så stor rolle i den store sammenhengen, annet enn at jeg kanskje har færre tp enn det jeg ellers kunne fått. Jeg synes min oppfører seg ok på gåing. Brenner omtrent 300 kcal på en time når jeg går passelig fort (snaut 6 km/t).

 

Lurte på om jeg skulle feire 17. mai i London dette året. Værmeldingen hhar ikke vært helt lovende så slo det litt fra meg, men når ser det faktisk ikke så galt ut igjen. Fortsatt litt jet-lag og i tillegg sinnsikt mye å ordne i helga. Vi får se. Sydd inn bunaden min, var og henta den hos sydama i dag. Har vel sett bedre jobb, men gidder ikke å klage. Skal få det skikkelig gjort i Norge seinere. Den er fortsatt litt stor, faktisk, men kan bruke den hvis det passer seg slik. Syntes jeg så riktig så pen ut. Kanskje jeg skal legge sjampisen på kjøla og ta på meg bunaden her hjemme i morra? Jeg synes det er høytid og stas med 17. mai, men det blir jo ikke akkurat helt det samme her borte. Tja, kanskje det får bli London likevel?

 

Riktig god kveld folkens! Og tillykke med dagen i morgen. - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar
Gjest NinniR

MMmmm... nam, nam, nam... slurrrp, slafs, aahhh!

Tror jeg la på meg 5 kg de siste 5 minuttene. For noen vanvittige fristelser!! Fikk massevis av "gode" ideer. Så du kakene, eller!?!

Sukk..

:)NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

HAHAHA! Joda, det er mange fristelser på den linken! Kakene ser ut til å være verdt et forsøk de også. Er ikke helt sikker på om jeg skal berømme IC for denne linken eller ikke ...:D! Men det fine er at du nok med all den hjerneaktiviteten som pågikk mens du kikka sikkert har gått ned i vekt! - siden hjernen er storforbruker av sukkerstoffer, mener jeg. Kunsten er vel kanskje å ikke overføre lystene inn i virkeligheten :).

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jeg serverte falaffel i hjemmelagde grove pitabrød (i brødbakemaskin og modifisert fra http://allrecipes.co.uk/recipe/2053/pitta-bread.aspx). Serverte med salat. Tilbehør var

• sweet chillisaus fra flaske (ganske godt til)

• mynte og yoghurt saus (NAMM! Dette passer veldig godt!)

• tomat og avokadosalsa (blanda inn bittelitt majones, lime, gresk yoghurt, salt og pepper og det passa vel egentlig ikke sååå godt til...men er jo godt i seg sjøl)

 

Mengden av de ulike tingene er litt tilfeldig og valgt etter min smak. Dette er heldigvis ting man kan smake seg fram til underveis mens man lager :)

 

 

• Falaffel

Modifisert fra http://www.bbcgoodfood.com/recipes/5605/falafel-burgers

 

Kikerter (400 g. Jeg legger i bløt over natten og koker opp, men bokskikerter fungerer like fint)

Hvitløk (minst 1 fedd. Jeg bruker ca 3 fedd)

Persille (ca håndfull hakket fersk hvis du har det, men tørket fungerer fint (1-3 ts))

Malt spisskummen (oppskrift sier 1 ts, jeg bruker ca 3 ts)

Malt koriander (1 ts. Fungerer sikkert fint med fersk også)

Chillipulver eller harissa (1/2 ts. Jeg brukte chillipulver)

(Fersk chilli hvis du liker det. Hadde også i paprikapulver siden det er en god smaksfremhever)

Løk finkuttet (1 stk)

Hvetemel (2 ss, men trenger muligens litt mer)

Salt (littegrann)

(Egg kan has i hvis du ønsker)

 

Jeg kutter løk, moser kikerter og blander inn alle krydderne i kjøkkenmaskin, men dette kan også gjøres manuelt. Kikertene må renne av skikkelig og kan gjerne tørkes med tørkepapir ellers blir massen altfor våt. Jeg har i 1 ss hvetemel av gangen og ser an massen. Den skal være litt kornete og la seg forme greit. Hvis du lurer på om det er passe med kryddere og salt kan du prøvesmake nå! Jeg har gjerne i ett egg slik at det binder massen litt bedre.

 

Form til små boller eller kaker, evt burgere. Jeg liker små kaker fordi det blir mange samt at de steker lett. Stek i panne med eller uten litt olje. Det går an å frityrsteke også visstnok, men det har jeg aldri prøvd.

 

 

• Mynte og yoghurtsaus

Gresk yoghurt (200 g)

Finhakket fersk mynte(2 ss?...Eller etter smak!)

Limejuice (smak til for mengde, ikke så mye som trengs)

 

Bland alt sammen. Kan ha i bittelitt salt, men vær forsiktig med mengden. Hvitløk og persille/fersk koriander kan også has i, men jeg liker den rene myntesmaken.

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem!!!

Helt forunderlig at kroppen kan sove av seg så mye væske på så kort tid. Min kropp er også en samler. Det vises veldig godt rundt anklene mine når den begynner med dette tullet.

 

Jeg håper du kosa deg i finstasen på 17.mai. Her var det nydelig vær, masse glade mennesker og hard dugnadsjobbing.

 

Jeg skal prøve noen av disse oppskriftene dine. Myntesaus hørtes veldig godt ut.

 

I dag har jeg testet mannens pulsklokke. Den viste samme puls, men gav litt større utslag på kcal. Det ser ut til at min klokke viser i minste laget på lavt treningsnivå, dagens sammenlikning + sammenlikningen jeg gjorde med tredemøllas registrering tyder på det.

Dette har vel ikke allverdens betydning, men det viser kanskje hvorfor jeg ikke får helt samsvar mellom min klokke og tabellene her inne. Helt rett blir det vel aldri uansett.

 

Ha en fin dag

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takktakk, jess. Flyreiser gjør helt klart rare greier med kroppen. Hjelper nok ikke at det gikk mye snålt inn i stakkars lillekroppen i dagene før jeg gikk på flyet heller :D.

 

Godt å høre at dere hadde så deilig vær på 17. mai. Det gjør så stor forskjell. Jeg elsker 17. mai når det feires skikkelig! Best hjemme i Norge, men var i Stockholm ett år og det var nesten like bra faktisk! Her ble det ingen feiring...det hølja ned og det frista ikke å sitte på buss til London (1.5 time hver vei) og kanskje bli våt som ei kråke i bunaden. Så her var det stusselig, gitt. Hang opp bunaden på kontordøra mi og spiste en bolle med Nårrrge-i-rødt-hvitt-og-blått (jordbær og blåbær med melk) og det var visst igrunnen feiringa. Fikk aldri helt gofølelsen av det gitt :). Men neste år!

 

Men i dag har jeg hatt en alldeles fabelaktig dag! Jobba hjemme og jobba GODT! Og det gjør gode ting for følelsen av litt progresjon. Det har vært skybrudd med jevne mellomrom så det så dårlig ut med å komme seg ut på tur. Men så lysna det og jeg fikk en deilig 50 minutter gå- og løpetur i nyvaska forsommervær med solgløtt. Er det rart en blir lykkelig :)? I tillegg har jeg spist lurt og håper at vekta er grei med meg i morgen. I dag var det opp drøye halvkiloen fra i går igjen, så svinger gjør det.

 

Ønsker alle en riktig god kveld. - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner deg en god dag! Min gikk litt skeis, med dårlig mat og ingen trening.... Så det er bra at noen drar det sunne lasset på vegne av alle! Å holde vekten gjennom telepati kan jo funke bra? :)

 

Ang fly og vekt, jeg veide også veldig mye på kvelden når vi hadde kommet hjem fra USA men mesteparten forsvant dagen etterpå. For så å komme litt tilbake (for jeg hadde jo faktisk gått opp litt da). Men ikke bare er flyturen i seg selv en påkjenning, for ikke å snakke om den forjævlige (unnskyld meg) flymaten! Vi fikk bare servert dårlig mat begge veiene. Alt for søte kaker i stort monn. Tenk så deilig det hadde vært å fått servert en eller annen salat med masse grønt og frukt i mellom f.eks?? Det eneste sunne vi fikk var en knøttliten pose med mandler, men de var dessvere veldig salte. Nei, det er bedre når man kan ha med seg en god, norsk matpakke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takktakk, IC! Jepp, flymat er sjelden stas. Vi hadde helt ok mat på vei over, men tilbake igjen var det fryktelig stusslig. Noe overkokt pastagreier til kveldsmat og seigt brød til frokost. Hjelper selvfølgelig ikke at det blir 2 timers søvn og altfor lite vann (selv om jeg har med eget og drikker alt de tilbyr...av vann, altså :)).

 

Oppturen på fly denne gangen ble noen gode filmer, og rødvinen selvfølgelig. På flyturen over var det Kate Winslet-dag. Da ble det både The Reader (Jeg gråt og gråt og syntes den var fryktelig fin og trist) og Revolutionary Road (Gråt her også, men ikke like mye og syntes den også var ganske bra). Haha...jeg begynte også på Marley and Me som jeg *ikke* vil anbefale noen å se. Har akkurat lest boka og syntes den var ganske koselig, trist og morsom. Men filmen var blææh etter min mening. Gråt ikke! Kanksje litt innvendig over at jeg mista 20 minutter av livet mitt på denne måten :). Så også Curious Case of Benjamin Butten som ikke egentlig var dårlig men som er i en sjanger jeg ikke synes noe om. Jeg synes Cate Blanchett er nydelig og Brad Pitt er ...erhm... en veldig flink skuespiller (Ja, han er det!). Hjem igen ble det opptur med Milk med Sean Penn som jeg også liker godt (som skuespiller). Også her ble det mye grining på slutten. Trist og morsom og fin film - med andre ord helt perfekt på et fly i natten.

 

Neste gang får det bli matpakke - støtter den :D! Nå skal jeg innom til deg og skrive noen trøstens ord!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

I dag har jeg bekjent feriesyndene mine for kursleder. Jeg vet jo at jeg skal klare å kvitte meg med 1-1.5 kilo i løpet av noen uker hvis jeg står på litt. Men må innrømme at det gir litt flau smak i munnen at jeg enda driver og slanker meg når jeg har hatt 1.5 måned på HV. Til nå burde jeg har greid å økt minst 3-400 kcal. Og i steden spiser jeg bare rundt 100 kcal mer enn i siste fasen av vektnedgangen. Litt rart å føle nederlag for ikke å spise nok :).

 

Men jeg er i alle fall superklar for å komme meg oppover nå. Så om en ukes tid eller to tenker jeg at jeg skal øke igjen. Og det er ingen langvarige utskeielser før midten av juli.

 

Ønsker alle som er innom en fortsatt riktig god dag! - skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jepp, nå må jeg klage litt! I dag er jeg sulten! Spiser jo frokost veldig tidlig og etter ei yogaøkt var jeg innhol klokka null-ni-hundrede i dag. Spiste en boks med tunfisk i vann og ett ryvita. Huttetu, ganske kjipt, men kalorifattig. Nå gleder jeg meg bare til lunsj. Er så redd for å spise altfor mye altfor tidlig slik at jeg ender opp uten noe mer i matboksen min i kveldinga. Jeg satser på at denne sulten har med at kroppen driver og kvitter seg med ferieflesket :). Kjente litt på det i går også nemlig. Heldigvis kjenner jeg at jeg har lyst på stramme tøyler, så tror jeg skal klare meg igjennom dagen.

 

Føler meg litt mer oppløftet nå etter å ha klagd min nød :D. Nå er det mange bøtter med kaffe og vann som skal til for å holde øynene oppe. Jeg har bestemt at jeg er flink skolejente i dag og da går det jo ikke an å sove?!

 

Riktig god dag alle! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du klager av deg det værste suget her inne! Intet mindre enn supert at det går an å lette litt på trykket på denne måten

Jeg har også uttallige erfaringer på at denne siden hjelper meg til å holde fokus.

 

Jeg føler heller ikke at jeg egentlig "holder vekten" enda. Det går ikke så værst med selve vekten, men inntaket er ikke stabilt og helt der jeg vil ha det.

Jeg har, som deg...prøvd å øke opp- og så har for høyt inntak, kroppens krumspring, salt eller andre greier ført til at vekta har økt. Og menyen redusert. Og sånn går no dagan!

 

Hittil har jeg funnet mitt balansepunkt på ca 1800 + ja-mat, noe som tilsier ca 1950pr dag. Jeg har veid JA-mat i 3 dager for å sjekke litt hvor mye dette utgjør- og 150kcal er iallefall nok i snitt.

Det ser ikke ut til at jeg kommer høyere selv om miffins formel tilsier 2150. De siste 200kcal tilskriver jeg "individuelle forskjeller". For jeg har prøvd å øke sakte, fort, med tvang og med et smil- men vekta vil ikke akseptere disse siste 200!

 

Jeg skjønner godt den følelsen av nederlag fordi du ikke spiser nok. Jeg har følt nederlag både fordi jeg ikke spiste nok og fordi jeg spiste nok. Jeg har vært veldig ambivalent mht om jeg skulle prøve litt til allikevel... og derfor nesten ikke klarte å bestemme meg for hva jeg ville:p

Sykt å plage seg selv med disse ambivalensene! Når skal det egentlig bli godt nok?

 

Artig å lese om dine filmopplevelser på flyet, jeg ser det levende for meg. Og ja, Mr. Pitt er ehhm..flink;)

Jæft å ha nåkka å kvil auan på, ikke sant?:)

 

Lykke til med stramme tøyler, her kommer noen gode vibber!!! ---> X (stirr på x)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag i vei og spis tunfisken din du :) Enig med Jess at vi er heldige som kan klage til hverandre her inne. Bedre å bruke litt tid på det enn å bruke mer tid på å ergre seg over sulten som ikke lar seg stagge! Også er det noe med det å ha "sagt fra"... :) Er sikkert enda mer nyttig i akkurat den fasen du er i nå. Kan ikke huske å ha vært så frustrert noen gang som like etter jeg hadde slanka meg masse og alt var så rart. Akkurat som kroppen ikke funker helt, og skal straffe deg for at du pressa den gjennom trening og for lite kalorier i lang tid. Kroppen skjønner visst ikke med en gang at vi gjorde for å være grei :)

 

Slagordet ditt kan være: stramme tøyler for en stram kropp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ikke vært så skrivelysten i det siste, men har jo stadig vært innom og kikka om dere altså. Det er godt å få klagd når det går trått og må jo igjen si at det er deilig å ha et slikt forum. Helten min har absolutt ingen forståelse av at jeg misliker 1.5 kilo pluss når jeg er normalvektig, så jeg prøver å ikke gnåle om det. Vi er nå ikke så gode i hodet heller, jess, nederlag når vi spiser for mye og nederlag når det blir for lite. Når skal det bli slutt på å tenke slik da? Uansett, det viktige nå er at både du og jeg kommer i stimen slik at vi kan øke inntaket igjen og ikke drive å tulle med slanking inni kaloriøkningen vår. Jeg skal ned til rundt 70 kilo før jeg øker noe særlig og du er på god vei til å finne den egentlige trivselsvekta di. Dette blir bra :)!

 

Jeg tror vibbene dine var rent magiske jeg, jess, for nå ser det ut som om vekta slipper. Fra torsdag har det begynt å rusle nedover, gitt :). Må innrømme at jeg har brukt mye tid på å stirre på den X'en du sendte og det virka! (som du ser er jeg et glimrende forskeremne... Stirra på X, vekta gikk ned, ergo virker det å stirre på X - kanskje jeg har en framtid som tabloidjournalist???).

 

Ja, IC, det er vel noe i at kroppen er i ubalanse. Må nok ta høyde for at den ikke skjønner helt hva som forventes av den. Men nå er jeg altså i god stim igjen og tipper en uke til med stramme tøyler skal gjøre susen. Jeg tar altså slagordet ditt om bord! Takk for det :)!

 

Her er det SOMMER! Kanskje det ikke varer så lenge, så nå bærer det ut i hagen! Har mye på hjertet i dag...men kommer vel innom igjen i løpet av dagen. Så nøyer meg med å si at livet er slettes ikke så verst for øyeblikket :)!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Her er det full sommer i dag :). Første dagen dette året med over 20 grader og bare et lite pust i lufta. Kjenner at jeg helst vil være ute for det er så deilig og jeg har helt utrolig overskudd av fysisk energi. Har fått sola meg noen timer, med et halvt øye på noen artikler som jeg må lese for oppgaven min. Ble ikke så veldig effektivt, så nå sitter jeg inne og jobber selv om det er knallvær og det ikke er godt å si om det blir flere sommerdager dette året :). Men har altså fått noen hagetimer og vi spiser selvfølgelig middag uten når det er slik også. I dag er det jo søndag og pizzadag her i huset!

 

Var og jogga på formiddagen og det var skikkelig deilig i dag. Litt rart, for jeg har trent mye denne uka allerede og har over 26 tp. I går ble det nesten 60 km tilsammen på sykkelen og kroppen kjennes verken sliten eller stiv ut merkelig nok. Har stort treningsoverskudd om dagen og det er deilig. Er ikke helt sikker på hvor det kommer fra, men det er trolig en blanding av fint/relativt fint vær og at jeg har skikkelig lyst på å komme meg ned i vekt :).

 

Hadde uforklarlig sug på 'noe' i sta og kom etter hvert på at jeg sikkert har fått i meg litt lite salt i dag. Et par knekkebrød med kaviar så ut til å gjøre susen. Ikke telt kalorier i helga, men prøvd å bruke sunn fornuft. Siden jeg trimma såpass i går er jeg ikke så nøye om jeg kommer litt over. Håper at det går bra, for hvis vekta øker fram til tirsdag igjen så tørner jeg!

 

Jepp, da er det visst på tide å jobbe litt igjen. God søndagskveld folkens! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at vibbene hjalp. Kanskje jeg skal overta etter Snåsa-Kaillen når han trer av?

For en treningshest du er blitt!!!:)Du imponerer virkelig. Hvis vekta tulller med deg til uka skal du ikke bekymre deg, da har den bare gått i 'heng'. Men jeg tror nok dette går veien;)

Er det ikke rart hva sol og sommer gjør med oss. Jeg kjenner også at kroppen bobler. Jeg lyst på tur og trim hver dag. Det er litt å ta vare på i hus & hjem så det blir fort kaos her når jeg bare vil ut. Huff, for no hærk!

 

I går hadde jeg uggen-dag. Utpå ettermiddag kom suget innover meg. Og gjett hva jeg gjorde, jo jeg tok en Skrulle: spiste en boks tunfisk i gele, rett fra boksen. Jeg trodde ikke jeg likte tunfisk så jeg ble veldig glad da det smakte helt greit.

 

Vi er i en stim av konfirmasjoner for tiden. Har vært i 2 denne uka. I dag hadde jeg absolutt ikke lyst på kake og det er litt vanskelig når vi inviteres til kaffe. De hadde heldigvis noen kaker som bugna av frukt på toppen...her var jeg så freidig at jeg tok en grei porsjon av pynten+ litt krem som fulgte med. Så fikk jeg iallefall noe på fatet. Denne kaka var heldigvis ganske "maltraktert" fra før...

Nå vet jeg ikke om flere matmessige utfordringer før ferien og det føles bra. Jeg skal prøve å holde koken fram til da og så gi meg selv "helt fri" i 2 uker i sydens land. Jeg tar nok med meg matvanene, men skal ikke telle og veie vanlig mat iallefall.

 

Lykke til med innspurten

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at dere fortsatt er her!

 

Jeg har falt litt av lasset en stund dessverre, men nå tror jeg at jeg skal komme meg på sporet igjen. Måtte gjøre noe drastisk, så jeg holder på med en uke på pulver. Det er grusomt det!! At det går an å være så vanvittig sulten!? Også så svimmel! Satser på å komme inn i gode rutiner igjen etterpå, og så holde vekta over sommeren. Så får jeg starte på de 20 siste kiloene over ferien. Klarer det jo ikke til jul da, som jeg håpet på, men det får gå. Vil ikke ha en sånn helt asketisk sommer heller.

 

Er det ikke herlig med sol og varme!? Mindre klær, færre kilo, og få litt farge på kroppen. Finnes ikke bedre! Og snart et det pinse og da skal jeg på tur. Gleder meg!

 

Stå på jenter!

Ut i sola opp i trærne!!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Jeg føler/ser at jeg har vært litt ute de siste ukene. Det er så mye som skal gjøres og konsentrasjonen er helt andre steder for tiden.

 

Forholdet mitt til mat er ok. Holder inntaket jevnt for det meste, men har noen små kick innimellom. Is, sjokolade, kjeks og kaker. Ikke så ofte heldigvis, men mai er en vanskelig måned. Sommeren innebærer mer feriemat, ,en også masse frukt og salater. Dessuten blir det mye bevegelse.

 

Kess: Pulver!?! Hva betyr det?

Skrulle: 26 tp er da helt fantastisk! Super innsats.

 

Nei, nå får jeg være flink og tørke støv av tråden min, og være litt mer aktiv. Jammen på tide!

Ønsker alle en herlig forsommerkveld.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jepp, jess. Nå som det er så fine dager får hus være hus for nå har vi viktigere ting fore! Nesten så det er litt godt de dagene det ikke er riktig så fint ute...så det går an å få gjort noe matnyttig, mener jeg. Men trim og tur er viktig det også. Kaker, ja... jeg synes du er kjempegod som begrenser inntaket. Hadde du virkelig ikke lyst på, sier du? Der er nok ikke jeg enda, dessverre :), men jeg prøver innimellom å tenke at kaker ikke er viktige (og dessuten at det blir kaker igjen) når jeg får dem servert og da går det heldigvis an å begrense seg likevel. Det er ganske deilig når det ikke er matmessige utfordringer på en stund. Slik er det her i huset en god måneds tid også :).

 

Ja, det er visst lenge siden jeg har sett noe til deg, kess! Puh, pulver er hardt! Tja, har vel ikke akkurat prøvd det over noe tid, så vet vel ikke egentlig, men det høres hardt ut. Ikke så bra at du er svimmel og sulten, synes jeg. Må du holde på dette pulvergreiene så lenge da? Kjedelig at du har ramla litt av, men du har jo hatt så enorm nedgang, så det er vel ikke så rart om du trengte ei lita pause. Jeg tipper at du snart er i gjenge igjen! Holder du formen så noen lunde til over sommeren så har du et glimrende utgangspunkt for å ta for deg de siste kiloene til høsten. JA, det er deilig å være lettere enn tidligere sommere :)!

 

Kjenner godt igjen dette med å ha tanker og konsentrasjon andre steder, NinniR. Føler at jeg er litt der om dagen også. Uansett er det koselig når du tar turen innom når det passer! jeg har inntrykk av at du holder et jevnt inntak av ulike matsorter og der må jeg si at jeg er litt misunnelig. Jeg opplever det som ganske vanskelig å leve jevnt. Blir litt enten eller. Men kanskje det går greiere nå når jeg kommer inn i økning av kalorier og har litt mer å gå på. Føler at jeg har holdt stramme tøyler under HV i de periodene jeg ikke har 'feriert'.

 

Ja, det har blitt sinnsykt mye trimming i det siste! Vi hadde jo to hele dager med sommer nå, søndag og i går, og det var skikkelig deilig. Og treningsiveren er det da ltså ingenting å si på når været er så flott. I går var det fridag her og i tillegg feira helten min og jeg at vi har vært sammen i 2.5 år. Vi feira med sykkeltur. Tok bilen med syklene bakpå og dro til et område vi har sykla i før. Det er skikkelig fint der og i tillegg godt kuppert. Så skrulla fikk kjørt seg og forbrente omtrent 1300 kcal. Været var lit pjuskete da vi dro avgårde, men ble kjempefint utover dagen. 40 km nesten utelukkende på kjerreveier og stier i nydelig skogsterreng. Alldeles fantastisk :)! Og på kvelden ble det mat på indisk restaurant. NAMM!

 

I dag er det kaldt og vind og arbeidsdag igjen. Er veldig sliten, men tror det er mest fordi jeg har sovet dårlig etter en stressnatt med tullete og forvirrende drømmer. Nå er det lunsj og jeg spiser skrullas supersuppe med masse sunt og godt fyllstoff for en mett og god mage. Godt i dag for er litt sulten.

 

Ønsker alle som er innom en riktig god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst bare en sporadisk gjest her inne- selv om jeg alltid koser meg når jeg tar meg tid og leser og skriver litt....tror jeg skal prøve å gjøre det oftere!

 

Jada, turen til New York er ren kosetur- sammen med min mann og et vennepar....jeg er sikker på at vi skal få det kjekt....det er bare en langhelg- vi har tre ungdommer igjen her som syns det er VELDIG urettferdig at de ikke får være med....men sånn er det noen ganger!

 

Ser at det går litt i rykk og napp med deg og matmessig- litt godt å høre at det gjelder for andre også....jeg er litt ute og kjøre for tiden, kjenner jeg. LItt mye kos med sjokolade og chips- tull, rett og slett! Godt at jeg holder den daglige trimmen min igang ellers kunne dette sett riktig så ille ut!

 

:-) men du er flink å trimme ser jeg! Lang sykkeltur høres jo veldig deilig ut!! Og sommertemperatur....sukk...her plasker regnet ned og det er rett og slett kaldt i dag!

 

Ha en fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Trivelig at du tar deg en tur innom, svusj! Jeg er visst ikke så ivrig her inne om dagen sjøl, jeg. Det er travelt om dagen og i tillegg er jeg liksom litt tom i huet. Har visst ikke så mye å meddele hverken på egen eller andres tråd! Det ser herlig ut å dra til NY på kosetur med venner! Skjønner jo at ungdommen vil være med, men innimellom må mor og far få kose seg på egenhånd :).

 

Hehe...enig i at det kan være litt trøst i at andre sliter litt i matfatet. Matmessig går det bedre her nå, men jeg synes jo at det har tatt bra med tid for å bli kvitt ferietillegget. Er enda et lite stykke unna matchvekta, men vi får se over helga. Klar for å øke til uka uansett jeg nå. Kjenner at jeg er veldig lei av å måle alt. Akkurat det har gått veldig bra, men nå butter det visst litt. Jeg har begynt å slippe opp dette med skriving og måling i helgene og tenker at jeg også denne helga skal klare meg på øye- og magemål. Akkurat det siste er jo litt skummelt...:).

 

Følger med dere folkens, men har altså ikke overskudd til å skrive - kommer sterkere tilbake! Ønsker alle en riktig god natt!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Nå har jeg drodla lenge og vel inne på jess sin tråd om trivselsvekt. Jeg har jakta på 70 blank siden jeg kom hjem fra USA, men er ikke så sikker på om det er nødvendig lenger. 2neA sier mange lure ting om vekt og trivsel, så da begynte jeg å tenke litt sjøl. Etter at jeg begynte på HV var jeg nede på 68-tallet et par uker og det var jo veldig moro å se tallene på vekta. Og det er slett ikke umulig å komme dit igjen med litt streng kost og trim. Og det frister jo litt...men hovedgrunnen er vel at jeg har lyst på tallene og den strammere magen?

 

Så nå vet jeg neimen ikke lenger. I dag veide jeg 70.6 kilo. Jeg føler meg lett og sterk i kroppen og har mye treningsenergi. Litt overskuddspolstring er det her og der, men det har jeg aldri syntes gjør noe. Det er vel noen områder jeg kunne tenkt meg å stramma opp (overarmer og lår), men det krever nok litt mer trening enn jeg er villig til å legge inn. Fettprosenten har jeg ikke målt på en stund, men regner med at den er i overkant av 30, noe som er i høyere sjikt, men akseptabelt. Etter at jeg gikk opp igjen litt har puppene polstra seg opp igjen bittelitt og det er ganske deilig! Har alltid hatt mye pupper og selv om de godt kan være mindre så liker jeg at skinnposene er fylt opp litt mer. Det virker som om den vekta jeg har nå er omtrent der puppene går eller består. Jeg drømmer (urealistiske drømmer) om å ha spinkel beinbygning og smale hender og ankler, men siden det er umulig å oppnå i dette livet så får jeg nøye meg med det jeg kan oppnå. Det viktigste er vel at jeg føler meg ganske fin nå!

 

Så, jeg lar meg inspirere av andre kloke damer her inne og smaker på følgende (med rom for videre revidering!):

:) Grønn sone: inntil 70.7 kg

:) Gul sone: 70.8-71.6 kg

:mad: Rød sone: 71.7 kg og over

 

Jeg ble inspirert av trollmor sine tanker om gule og røde lys. I gul sone kan jeg fortsatt smile, men må tenke på om det er et utslag av noe spesielt jeg har spist som kan gi væskeansamling og midlertidig vektøkning eller om jeg rett og slett har begynt å slakke tøylene. Siden jeg veier meg hver dag burde det være relativt lett å skille. Mer enn 2-3 dager økning fører raskt inn i rød sone og der er det ingen bønn! Da må det strammes inn grundig!

 

Jeg jobber hjemme og skal skrive på oppgaven min. Denne uka har har det blitt mye jobbing og seine kvelder og jeg har fått absolutt fantastiske resultater i det siste eksperimentet mitt og det gjør meg letta og lykkelig :). Jeg er eneste forsøksperson enda, så krysser fingrene for at de andre oppfører seg fint! Skal begynne å teste til uka. Her er det forøvrig strålende vær i dag, men det er meldt fint hele helga, så jeg tror jeg skal klare å holde meg inne. Blir en liten sykkeltur på butikken og i kveld skal jeg drikke vin med medstudenster. HURRA!

 

Ønsker alle en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Lykke til med trafikklysene dine :)

Jeg var litt deppa noen dager da vekta vippet opp i gul sone, men jeg visste jo at jeg hadde spist for mye salt, og joda etter noen dager var jeg trygt nede på grønt igjen.

Hvis fristelsen etter å se de små talla blir for stor gjør du bare som meg: sett vekta på ett tykt teppe og nyt en nedgang på flere kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Godt tips, trollmor! *ler* Gule soner er greit når det virker sannsynlig at det er en midlertidig væskeansamling. Jeg er spent på hva som skjer vektmessig de nærmeste dagene og regner med å komme i gul sone. I går ble det nemlig både vin, cocktails og masse sjokolade :)! Tør ikke en gang begynne å regne på inntaket, så jeg lar gårsdagen passere og ser videre. Prøver å holde fokuset på at dette var én dag og at dagen i dag skal bestå av masse vann, sunn mat og trim.

 

Her er det knallvær og jeg skal ut og nyte føreforholdene litt seinere. Men først skal jeg jobbe et par timer. Ønsker alle en riktig god dag. Og god pinse, selvfølgelig! Her er det bare vanlig helg...men deilig det også.

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jepp, da ble det godt inne i gul sone i dag morges som forventet. Ikke spesielt morsomt til tross for det jeg skrev over, men det er lite å gjøre med. Var brukbart flink i går og i dag har det stort sett blitt fornuftig spising så langt, men jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å være noe flink!! Ikke spesielt sulten eller fysen heller, egentlig, så jeg skjønner ikke helt hvorfor... :).

 

Nåja, lyspunkter er det i alle fall. Ligger på mgen i hagen og skriver. Jammen meg er skjermen på den nye PCen min helt ok ute i sollyset! Den gamle var helt ubrukelig ute, så jeg trodde jo ikke skulle fungere, men tenkte det kunne være verdt å prøve. Så dermed kan jeg både jobbe og sole meg (og skrive her :)). Ikke allverdens kontrast, men ok for ei stund. Var på en times sykkeltur. Ble jo ikke så mange forbrente kalorier, men bedre enn ingenting. Vi hadde en deilig tur!

 

Ønsker alle en riktig god søndag! :) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var smart! For det er jo urealistisk å tenke at vekten skal holdes på nøyaktig det samme hele tiden....og da å ha noe så konkret å forholde seg til var lurt! Jeg har - som sagt- spist for mye tøys i det siste, så vekten min er ca 1 1/2 kilo over tv....nå har jeg tenkt ut hva som er rød, gul og grønn og skal forholde meg til det!! Og det betyr at jeg nå må forholde meg til at jeg er inne i gul sone....helt opp mot rød faktisk!-skjerp meg!!!

 

Trimmen går det bra med- jeg kjenner at jeg er i ganske god form og det er så deilig! Jeg har jo(til det kjedsommelige....:-)) fortalt om turene mine opp på en liten topp bak huset mitt- evt lengre når jeg har anledning. Men ihvertfall løper jeg deler av denne turen innimellom når jeg føler for det - og i går kunne jeg løpe helt uanstrengt hele turen, og jeg kjente at jeg kunne fortsatt lenge.....det er en god følelse!! Og jeg merker at jeg blir litt mindre "engstelig" av å være i feil sone så lenge jeg er flink med trimmen.....jeg må bare passe på at jeg ikke hviler for mye på akkurat det:-) Har det kanskje litt som deg- har ikke spesielt lyst til å være flink! jaja....kanskje vi ternger sånne perioder innimellom? Vi må bare passe oss for å ikke miste kontrollen- og der hjelper jo trafikklysene oss!:-)

 

I dag skal jeg på Eagleskonsert! Gelder meg!! Det er nydelig vær- varmt og fint, så det blir helt sikkert en super opplevelse!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...