Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

... og den stoppet på 57.9 kg. Midjemålet 74.5 cm. Kan leve med begge tallene, men vil bestemt ned minst 700 gram før 17. mai! Det er jo lett bare jeg nå kommer ut av påskemodus. Denne uken har jeg da startet med å notere matinntaket igjen. Ligger litt høyt i forhold til å skulle ned noen gram. Med andre ord: Må riste på hodet og minne meg selv om hva jeg ønsker :)

 

Hvorfor vil jeg ned litt til? Vel, et par grunner: Har fremdeles et mykt parti rundt livet. Og: Har lånt min søsters bunad som jeg skal bruke i et bryllup 22. mai. Min søster er SLANK. Jeg har testet bunaden og den sitter som et skudd! Men det er nesten så jeg ikke kan spise stort når jeg har den på! Derfor ok å minke midjen noe.

 

Hentet forresten min nye Mexx-drakt her på tirsdag. Kjøpte den sist uke, men måtte få sydd opp både bukseben og jakkeermer (rart med oss som ikke rager så høyt..). I all beskjedenet synes jeg at jeg ser veldig flott ut i denne nye draketn, eller skal jeg få kalle det dressen? Veldig dress-inspirert i hvert fall! Buksa er noe vid i livet (de hadde ikke mindre størrelse!). Må nok skaffe meg et tøft belte.

 

--

Det er loppemarkedtider. Jeg har tatt ut en del klær fra min klesskap, deriblant yndlingspenbuksa. Den satt ikke akkurat pent på min kropp nå... Deilig å være kvitt disse for store klærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk resultat, Charliemor! Bildene taler for seg selv. Lurt å ha et før-bilde, det tenkte ikke jeg på (ville helst ikke bli tatt bilde av).

 

Lykke til videre med å stabilisere vekten. Det er noen måneder igjen (3-4 kg) til jeg kan slutte meg til denne tråden, men jeg er i rute :)

 

God bedring med kneet ditt! Slitsomt nå kroppen ikke vil like mye som oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite besøk for å se hvordan dere har det her inne:) Og her er det bare fryd og glede (vel, unntatt kneet ditt da Charliemor). Synes dere er fantastisk flinke med å holde fokuset på en sunn livsstil.

 

Jeg trodde jo at jeg skulle være klar til å flytte inn her jeg også nå. Men den hersens prolapsen jeg har slitt med slo seg vrang. Så nå gjelder det å holde motivasjonen oppe (og kiloene stabile):) til jeg kan starte med litt trening igjen.

 

Stå på og ha en fin og sunn uke!! Dere er gode forbilder for mange;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, fruWie, vi fortsetter på det gode spor. Holder blikket fast på målet, eller hur? Jeg synes det ser ut til at du også klarer deg ganske så bra, selv om du vel har et mål som ligger fire kg under der du er i dag.

 

Prolaps er noe herk. Dumt med slike fysiske begrensninger, de som hindrer oss i å trene. Jeg er veldig glad for at kneet mitt ikke krangler ALT for mye for tiden. Det er i grunnen verre med allergien og astmaen. Det snører seg fort igjen i luftveiene nå for tiden... Propper i meg pille, øyedråper, nesespray og inhalator hver morgen + har Ventolinen på lomma når jeg er på tur. Tenker jeg skal klarer Sentrumsløpet søndag, om ikke på 55 minutter (hakke sjans til det i dag), så kanskje på 57. Alt under 59 er flott :)

 

2rill: Du kan jo kanskje se igjennom bilene fra i fjor - kanskje er det et der som taler klart sammenlignet med et bilde av deg nå? Ser ellers at du har hatt en super vektnedgang i år og at ditt augustmål absolutt er innen rekkevidde; grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, deilig med vår! Plutselig er alt grønt rundt om kring; hjalp med regnskuren her forleden natt.

 

Leste en gammel melding til min kursleder, en melding jeg skrev rundt juletider. Der skriver jeg at jeg satster på å veie 62 innen juleferien er der og at jeg går for 57 kg innen 4. mai. Vel, jeg veide meg i dag, få dager før 4. mai, og vekta stoppet på 57 blank! Just love it! Her vil jeg bli, med denne vekta og den veldig gode følelsen.

 

Fikk jogget igjennom sentrumsløpløypa i går sammen med to kolleager. Det gikk fint. Nå er jeg spent på selve løpsdagen til søndag. Må jeg bare ikke bli for ivrig i begynnelsen av løpet, skal jo holde i alle 10 km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Jihuuu, Charliemor, You go girl!

Dritbra.

 

Jeg er på samme stedet som forrige uke.

Nå har jeg vært ute og testet de nye fantastiske joggeskoene mine. En god runde på litt over en time med rask gange og jogging. De skoene er bare kjempegode og lette å ha på bena.

 

Lykke til på søndag, tvitvi Charliemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, supert med nye joggesko, ikke sant?! Utrolig hva gode sko gjør! Selv er jeg superfornøyd med de jeg kjøpte her tidligere i våres. La meg si det slik: Det er ikke skoene det kommer an på!

 

Takker for lykkeønskninger ang. søndag og Sentrumsløpet. Jeg har begynt å kjenne sommerfuglene i magen - som om det er eksamen jeg skal opp i! På sett og vis er det jo det. Det er denne søndagen jeg har trent til siden 6. mars. I hvert fall første deleksamen dette året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

det gikk fint med Sentrumsløpet. Klarte en tid bedre enn det jeg hadde sett for meg: 53 minutter og 16 sekunder. Nå ser jeg frem mot neste års Sentrumsløp; da ønsker jeg å se 4-tallet først!

 

Vekt og mål i dag akkurat som forrige uke. Jeg synes vi har klart å holde vekta bra så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Du verden, ned 900! Jobber du for dette, eller kjem det av seg sjøl? Og så lurer jeg på om du vil revidere din trivselsvekt. Ja, for jeg antar du trives på 59! Eller er det ok at det står 61? Eller kanskje 59-61? Selv har jeg satt opp 56-58 for at ha et lite slingringsmonn. I ferier vil jeg nok gå opp noe, men målet er da å ikke overstige 58 i veldig stor grad, og i hvert fall komme meg ned til 58 like etter ferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Ikke verst syns jeg.

Skal jo egentlig holde meg på rundt 60, men ser at det ikke går.

Legger på litt mere mat i løpet av degene nå. Ikke mere enn 200 kcal som jeg har fått beskjed om av hold vekten lederen min.

Men det går allikevel nedover.

 

Ikke får jeg trent noe om dagen heller, buhu. Syk ennå.

Nå tror jeg at jeg blir sprø! I 2 mnd har jeg holdt på. Håper snart de finner ut av dette.

Nok sutring.

Vil ikke endre trivselsvekten, for jeg skal ikke veie så lite, selv om det er litt digg nå... Tjihi.

Men kanskje 59-61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jo da, pilen peker jevnt og trutt rundt 57, give og take noen få hundre gram. Opprettholder joggingen selv om det nå ikke er noe løp før Oslo halvmaraton i september. Tør nesten ikke tenke på hvordan det skal gå med vekta om jeg kutter ut trimmen helt! Bevegelse må til :)

 

Mest jogging, men også litt sykling, blir det i disse dager. For da ikke å snakke om marsjering. Søndag er jo endelig den beste dagen i året her! Blir noen kilometer da med en sousafon rundt halsen; MÅ bare brenne klaorier på den måten! Tenker å ta på meg pulsklokka mi den dagen og sette den i gang når vi starter marsjeringen. Spent på hva den viser av antall kilometer når dagen er omme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, ikke nok med at det var 17. mai i går - dagen før var det 16. mai! Og med den, Grand Prix. Da bare MÅTTE vi ha potetgull! Så på lørdag og i går har jeg døtta i meg goodies så det holder. Og på fredag venter et bryllup. For sikkerhets skyld starter bryllupet allerede torsdag med samling av alle gjester + bespisning. Og ikke nok med det: På lørdagen skal alle gjestene møtes til grilling! Jo da, her er nok utfordringer! Hvordan kompensere? Vel, jeg har bak meg en joggetur på 1.2 mil i dag. Før uka er omme skal jeg ha minst en joggetur til. Trim veier opp for mye av selskaplighetenes kulinariske fristelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Dere er så flinke! Selv har jeg hatt en litt laber periode, men nå er det full skjerpings til torsdag, reiser til London fredag med klassen min. Og da gidder jeg ikke telle kcal.

 

Tenkte bare jeg skulle svelge en kamel og si at jeg har vært på joggetur. Ikke 12 km som din Charliemor, men jeg jogget 3 km og er fornøyd med det. Resten av ruta gikk jeg fort. Ta det litt fint med bena sånn i starten. Mest bare asfalt her omkring, så jeg løp det jeg kunne på mykt underlag. Og den store kamelen. Jeg likte det. :) Konklusjonen er at jogging er bedre når man er lettere og i bedre form. Og ikke noe vondt i dag! Så her skal det løpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...