Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Korleis går det med deg Propella?Noko nytt i utredningen?Synes du er kjempeflink som klarer å holde vekta!Fekk du med deg Puls på NRK i går om det nye viruset dei har funne som dei trur dei kan knytte til ME?Hvis ikkje kan du sjå det på Nett-tv.

Eg har no vore flink med kosten sidan august' date=' og har gått ned 2,5 kg, 1,8 kg igjen til målet.Då kan eg tenke meg å flytte inn her på hold vekten. Men er visst litt for høg for denne tråden! :-)Kjenner at kroppen har det best med sunt og magert kosthold.

Ha ei fin veke![/quote']

 

Heisann.

Joda her går det greit. Ikke store endringer i formen. HAr nå tatt prøver av alle indre organer, EEG og tatt MR av hodet. De finner ingenting. Så som en del av utredningen så driver jeg på med noen nevrotester. Ferdig i dag og om 2 uker får jeg oppsumering av det. Ja så da er det bare å vente til legen min får det og jeg evt får en diagnose. Så programmet på Puls som du nevnte.

Gleder meg til de begynner å teste i Norge, kanskje på nyåret.

 

Ellers så holder jeg vekta, litt spent på jula, men får passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

er 59,5 kg! Da er jeg innenfor trivselsbeltet, som er 57,5 kg +2 kg. Er fornøyd med det siden jeg hadde ferie i forrige uke. Var da utenlands, noe som inkluderte tre dager på ei paradisøy med palmer, hvit strand og turkis hav. Kjempedeilig! Spiste litt mye og trente ingenting. Veide 60,5 kg da jeg kom hjem for en uke siden, altså 59,5 idag uten å ha gjort stort annet enn det jeg pleier. Målet er 8 trimpoeng pr. uke. Prøver å få i meg 2000 kcal pr dag. Litt vanskelig nå når jeg er småforelsket, men det er et luksusproblem..

 

GOD HELG TIL ALLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp, nå er den her igjen.

 

Jeg klarer meg fint, men det er en prøvelse å la Nidars julemarsipan bli igjen i butikkhyllene. Jeg elsker de marsipanpølsene særlig de med kolibrifrø på....

Eller så er det ikke store utfordringene. Ennå..... Snart får jeg vel kransekaka i hus. Fordelen med den er egentlig at jeg putter den i fryseren.

 

Sånn vektmessig er jeg på stedet hvil.

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du holder koken, Propella! Håper din fysiske form bedrer seg. Enig i at marsipanpølsene er kjempegode. Du må ha lov til å spise litt marsipan før jul. Det er fordelen med vår kunnskap om kalorier: Små utskeielser er lov så lenge det ikke går ut over det totale kaloriinntaket.

 

Selv har jeg ikke følelsen av førjulstid ennå. Jeg jobber mye og farter endel fram mot jul. Jo nærmere julaften, desto mer jobber jeg. Det er usikkert om det i det hele tatt blir noen julefest før julaften. Det er absolutt ikke noe ideal å stresse, forstå meg rett. Men når det først er slik, må jeg utnytte fordelene: Færre fristelser! Når julekvelden kommer, skal jeg endelig slappe av! Jobber en dag i romjula, har ellers fri helt til 4. jan. Det blir kjempebra!! Gleder meg også til skiturer på fjellet, hvor jeg skal feire nyttår!

 

Jeg holder vekta: 59,5 kg idag. Den svinger litt, og det er naturlig. Forrige uke var jeg nedom 58,5 og oppom 60,0. 60 kg er rød sone, så må klare å holde meg under også i jula. Jeg har syslet litt med tanken på å forsøke å gå ned et par kg fram mot jul så jeg har litt å gå på i jula. Men tror egenlig det er mer fornuftig å innstille seg på IKKE å øke i vekt i jula. Nå kan jeg spise 2000 kcal daglig (hvis jeg fortsetter å mosjonere), det er faktisk en del. Pleier å være mindre sulten i ferier når jeg sover lengre om morgenen også. Skal be foreldrene mine om å handle inn flere kg med mandariner, så får jeg fylle opp med det i romjula.

 

Utfordringen nå er å få mosjonert nok. Jeg jogger ikke for tiden, men går hjem fra jobb. Det tar ca en time. Blir det for få trimpoeng, får jeg redusere inntaket litt.

 

GOD FØRJULSTID TIL DERE "ALLE" (dere 2-3 som er innom her)!

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett.

Litt utskeielser innimellom kan vi, bare det ikke er hver dag.

Nevnte jeg Non Stop Cookisene som ligger i en boks i skapet og roper hver gang jeg tar en kopp kaffe..... Tar de ikke, de skal vi ha til jul-.

 

Formen er ikek bedre, men humøret er det ikke noe galt med, gudsjelov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hallo, folkens!

 

Charliemor her. Long time, no see. Kjenner jeg trenger litt oppstramming der oppe i hodet og tenkte dere kunne være redningen min! Her inne vet jeg at jeg finner inspirasjon :)

 

Min høst i korte trekk: Har knapt nok løpt pga. strekk i låret i begynnelsen av oktober. Ikke løping går utover vekta.... Selv om jeg sper på med tre ganger morgenspinning i uka samt to styrketreninger. Det var rett og slett løpinga som gjorde at jeg holdt vekta fra tidlig vår til oktober! Vekta var under 60; deri ligger lykken. Nå har den krøpet til 61.... filleren, filleren.... SKAL ned til 59 igjen! Begynte å notere matinntak igjen i dag. Ikke mer narre meg selv. Så det!

 

Mandag skal jeg til fysio. Håpet er at hun kan kurere strekken i låret, i hvert fall komme med gode råd til å bli bra, og at jeg da er ute og jogger igjen i januar :)

 

Har meldt meg på Birkebeinerrennet i mars (som TeamAktiv-deltaker) og Fredagbirken i august. Har veldig lyst på Birkebeinerløpet også, men da må det derre venstrebenet, lår OG kne (det korsbåndopererte), komme seg.

----

 

Søttan: SUPERT at du holder vekta under 60!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det er håp for lår og skulder! Har fått noen øvelser å utføre. Cluet med låret er å varme opp for deretter strekke. Skulder krever noe nakkearbeid; det er der elendigheten sitter. Fysiodamen min mente at jeg alt til helgen kunne ta meg en jpggetur; gjett om jeg skal! (Eeeee julebord fredag, ut og spise lørdag.... jo, søndag kveld blir det bra å løpe!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Nei, ikke fått med meg KK. Morsomt da! Er det mulig å finne deg på nettet? Eeeee da må du kanskje røpe hvem du er....!

 

Ellers: Nå er klokka nærmere halv tre. En meget kristisk tid på døgnet for meg. Lenge siden lunsj, sulten og trøtt. Kjeksboksen her på kontoret formelig ropte på meg. Det har den gjort ofte i høst. Og alltid har jeg hørt ropet og forsynt meg med div. kjeks... IKKE I DAG! Jeg tok mine to tomme halvflasker, gikk på på personalrommet og fylte på med vann. Jaggu var det ikke noen epler til utdeling der, tok med meg et. Så nå er jeg ikke fult så sulten og trett lenger :D En og en halv time til ferdig jobb; skal klare dette med glans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det var i uke 41 eller 42.

Det var 5 slankehistorier deriblant en om Grete Roede. De hadde blingsa litt da. Satt repotasjen og vektnedgangen min på en annen. Artig.

 

Har dere det liggende?

 

KAn jo melde vekt, sier jo hele tiden at den er på stedet hvil og det er riktig. 57.4 kilo.

 

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest charliemor

Ja, Propella, så supert at du holder vekten pent der nede på 57-tallet!!! Selv har jeg en vei å gå - nedover. Veier nå 60 og noe.... Vil ned under 60. 59 er helt ok! Eneste trøsta med dagens vekt er at muskler veier med enn fett... Trener styrke to ganger i uka og bygger muskler ;)

 

Dessverre intet KK liggende i min heim.... Gikk dog inn på kk.no og så. Tro om jeg fant deg?! Vel, uansett så så de bra ut de som kunne være deg :)

 

I morgen skal jeg ut på skøytetur med en gjeng som er lesere på http://www.rollers.no. VELDIG gøy å gå på turskøyter!!! Minner om min ungdoms lengdeløpsskøyter; jeg gikk mye. I morgen skal vi gå en tur på Vannsjø. Jeg har aldri vært med på en slik fellestur før og er ganske spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiik... Er det bra nok is på Vannsjø nå?

 

Skeptisk....

 

Jeg hadde på med en Odd Molly kjole om det er noe til hjelp på KK repotasjen.

 

Snart jul dere, er dte noe julestemning her eller?

 

Jeg har litt, ikke mye, men litt. Det er 10 minus ute, snøen laver ned og jeg hører på julemusikk. I peisen spraker det. I dag er det ut å kjøpe julemat, sett at det er medisterpølser fra Gilde som er Go' og mager? Den skal hjem med oss i dag. Skal ha pinnekjøtt juleaften og ribbe med tilbehør 1 dag. I fjor klarte jeg å gå ned 3 kilo i jula i år er målet å være på stedet hvil. Blir spennende.

 

Vil med dette ønske dere alle:

 

GOD JUL OG EN KOSELIG ROMJUL TIL DERE ALLE :.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propella: Flott at du holder vekta så stabil, veldig imponerende. Har ikke klart å finne deg på kk.no, forresten.

 

Dagens vekt: 60,0 kg. Ganske fornøyd, spesielt siden jeg spiste mat som jeg tror inneholdt endel salt igår. (Eller er det bare en unnskyldning?) Har ikke hatt tid eller overskudd til å trene den siste tiden, har vært jobbing de siste 10 dagene. Fra i morgen er det juleferie, og jeg gleder meg! Satser på noen spaserturer. Satser også på å forsøke å telle litt kalorier bortsett fra på julaften. Man skal kose seg, men jeg har aldri blitt spesielt lykkelig av bare å hive innpå. Gleder meg også til nyttårstur med god muligheter for å gå på ski! Håper det kommer mye snø i osloområdet ila jula slik at det er perfekte forhold for skigåing her i januar. Målet er å holde vekta under 60, helst under 59.

 

Men nå gleder jeg meg til julefeiring og å slappe av! Ha en riktig god jul og et godt nyttår!

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... er 61,5 kg.. Jeg har kost meg i jula, som man skal. Har hatt en kjempefin juleferie med familie og venner! Håper dere andre har hatt en fin jul også. Synes ikke jeg har fråtset. Nå er det tid for å ta tak i dette. Vil ikke gå en uke til før jeg tar grep. Da kan det fort bli 1-2 kg til å få bort når hverdagen kommer.

 

Jeg starter idag med inntak på 1700-1800 kcal per døgn. Vil forsøke å oppnå 8 trimpoeng per uke, som er målet mitt. Dette til tross for at det er meldt ned mot -20 gr i Oslo kommende uke. Ingen har vel dødd av å gå en time i -15-20 gr (=hjem fra jobb)?! Dessuten har jeg stepmaskin hjemme. Så ingen unnskyldninger duger nå.

 

Noen som er med!?

 

Juleklem fra Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jepp. Her skal startes med (ganske) blanke ark til uka!

 

Konstaterer her på årets andre dag er at jeg ikke har gått på vekta på en ukes tid. Tirsdag til uka skal jeg det :D Og vet at vekta da viser mer enn jeg liker. Har ikke lagt nevneverdig bånd på meg i jula mht. inntak av dette og hint. Sovet mye og ikke veldig i fysisk aktivitet. Blitt et par små skiturer og faktisk en joggetur! Den første på tre måneder. Merket kun veldig lite til strekken i venstre lår.

 

Jeg vet at jogging er optimalt for meg mht. å holde ønsket vekt. Derfor har jeg nå meldt meg på halvmaraton under Oslo maraton i september. Målet er ett minutt bedre tid enn i 2009; dvs. ca. 1 time og 56 minutter. Da er det bare å jogge i vei!

 

Jeg har fine pulsklokker/gpser. Jeg skal nå loggføre alle km jeg får på ski, jogging, sykling og skøyter. Målet er minst 1000 km sykling og tilsvarende jogging.

 

Når det gjelder skøyter: Jeg er ei pingle mht. vann og usikkerhet. Derfor er det veldig flott at det finnes folk der ute som har peiling! En titt innom http://www.rollers.no forteller når det er fellesturer. Franklin heter mannen som alltid går først i rekka. Han er en kraftig kar med peiling på isforhold. Holder isen han, holder den meg :D

 

Var på ski i minus 20 her i romjula. Poden var også med. For han med kustig hjerteklaff var det kanskje ikke helt ok! Han skal slippe å være med når det er så kaldt. Selv frøs jeg kun på hendene, noe om ble bedre etter 20 minutter. Ikke hadde jeg mye klær på meg. Superundertøy, to par sokker, skidress, skihankser, skilue og en ullgenser yttterst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær!

Så deilig å kose seg ute når man er kledd for det.

 

Vekta har vært snill i jula og er der den pleier være og jeg har ikke vært dritstreng med meg selv, men har kost meg . Egenrlig masse... Tjihi.,.....

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Som har holdt vekten!!!! Blir rent misunnerlig....Men det skal man jo ikke være... Får bare si gratulerer! Og godt nytt år til deg også!

 

Nettopp inne fra dagens og årets første skitur. -18, med poden. Det var kaldt og gikk slettes ikke fort, men poden var i bedre mood i dag enn den dagen den var minus 20; godt! Jeg så endog en elg! Trøster meg med at elgen nok var reddere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Det er lov å være litt misunnelig altså...

Jeg er veldig happy med stabil vekt siden jeg ikke får trent noe lenger og bare sitter stort sett stille. Noen lyspunkt skal man da ha.. Tjihi..

 

Elg ja, den var nok litt reddere håper jeg. Så deilig med skitur da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flink du har vore i jula, Propella!Stabil vekt når du er så mykje i ro og det er god mat over alt er superbra!

Eg har gått litt opp i vekt sidan 11.desember, pga 1 veke sydenferie og jul med besøk kvar einaste dag, men trur nok den skal gå litt ned igjen når eg kjem tilbake til vanlig kvardagsmat igjen.

Var det samme i dag som 20. desember når me hadde kommt heim frå Syden, så er no ikkje så aller verst, håpar eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...