Gå til innhold

Veien til en lekrer jeg


Gjest frstor

Anbefalte innlegg

Skritt telleren viser 11746, men i dag er de faktisk verdt litt mer disse skrittene:-) Fjelltur fra 0 til 397 moh, 40 min oppover bakke. Noen bratte partier særlig mot toppen fikk fart på kroppens sirkulasjonssystem. Vel oppe er man på et av byens luftigste utsiktspunkt, med nydelig rundskue og upåklagelig oversikt over skipsleden til Bergen.

Og så ned igjen:-) Min kjære fikk de ekstra kiloene med meisen på ryggen i dag, jeg var noe stiv i ryggen etter fredagens tur.

 

13 trimpoeng hittil denne uken,- 2 dager igjen til veiedag så rekker et par tp til.

 

Jeg er i grunn ganske happy happy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 299
  • Created
  • Siste svar
Gjest tronderpi1
Fjelltur fra 0 til 397 moh' date=' 40 min oppover bakke. Noen bratte partier særlig mot toppen fikk fart på kroppens sirkulasjonssystem. Vel oppe er man på et av byens luftigste utsiktspunkt, med nydelig rundskue og upåklagelig oversikt over skipsleden til Bergen.

Og så ned igjen:-) [/quote']

 

Elsker sånne turer jeg og! Og så godt det er etterpå da! Trimmen er noe av det som motiverer meg mest i denne kampen. Gleder meg til overskuddet kommer tilbake for fullt, for da håper jeg joggeturene blir litt hyppigere også.

 

Nå gleder jeg meg på:

* Shopping og fotball i Ålesund til helga.

* Ta litt sol for å forbrede den trønderbleke huden på Spaniaopphold.

* Tre uker til ferie og fire uker til sydentur.

* Fjellturer i flott sommervær (med knott, mygg og klegg ;) - ikke så bra det da).

 

God ny uke og lykke til på veiing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei trimmeflink!

Innom og ønsker deg en super dag med mye sol og vann i glasset ;)

Også må jeg bare si at å bære småttiser i meis er mannfolkjobb! (Var det hos oss i allefall ...hoho) For det er sliiiitsomt.

 

Vann-skål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trimmeflink!

Innom og ønsker deg en super dag med mye sol og vann i glasset ;)

Også må jeg bare si at å bære småttiser i meis er mannfolkjobb! (Var det hos oss i allefall ...hoho) For det er sliiiitsomt.

 

He he. Meg og sambo er omtrent like sterke, så jeg har ikke så mange unnskuldninger der. Dessuten er jeg feit og han slank, så det er jeg som trenger trimpoengene.

Men som regel bytter vi litt på det.

Her er det faktisk sol, - og vann i glasset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mine mye store venner.

 

Blir litt rart dette, så jeg bare kaster meg ut i det. Meg og gubben min har har særs lite hankypanky siden jeg ble gravid for 1,5 år siden. Det kan bokstavlig talt telles på en hånd. Han vil ikke.

Jeg er ganske sikker på at det er fordi jeg er for feit. Han er ikke veldig snakkesalig, men da jeg spurte han om det var derfor svarte han; vet ikke

 

Så lurer jeg på... Har dere hankypanky?

Om ikke, er det dere eller mannen som ikke vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei ;)

Vi gjør det, men herlighet det er ikke akkurat noen prioritert aktivitet for å si det sånn. Med begge i full jobb, to unger, hus og fritidsaktiviteter blir det ofte ikke til at vi orker...dvs det er ganske sjelden vi legger oss samtidig. Og spontan sex ellers i døgnet er det ikke rom for. Dessverre er det også sånn at jo sjeldnere vi gjrø det jo mindre blir behovet. Et godt sexliv må jo jobbes med, og invisteres tid i. Kjenner jeg fikk litt dårlig samvittighet nå....

 

Men ok, han vil ikke snakke om det og har ikke noe svar når du spør. Det er et skikkelig vanskelig tema, men allikevel syns jeg du skal sette han ned og "tvinge" han til å svare deg. Kanskje lurt å si ifra en stund før at du trenger å prate om det så han får tenkt seg litt om?

Et forhold er så mye mer enn sex - men på en annen måte så er det så viktig at det komme igang igjen etter fødselen. For hvis man ikke har det intime sammen så er det lett å gli over til å bare være venner.

 

Sukk - jeg føler med deg. Håper du får han til å snakke da.

Masse lykke til og klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg får han ikke til å snakke. Det er slett ikke første gang jeg tar opp dette temaet. Men i går var det jo litt fremgang. Før når jeg har spurt hvorfor, han han ikke svart. Litt sykt, men jeg må stille ja og nei spørsmål, for da er det lettere å svare. (har lang erfaring med det, min x mann var like lite pratsom- sukk. Men hadde sex da. He he)

Når jeg tidligere har spurt konkret om det er pga størrelsen min har han vert stille lenge, som om han psyker seg opp, og så sagt; tror ikke det.

Går samme prosedyre i går og tilslutt en; vet ikke.

Det må jo kalles en prosess.

Indirekte han han talt!

Jeg blir sååå barnslig. Får lyst å flytte meg og babyen inn på gjesterommet bare på trass, så kan han ligge der i ensomheten

Blir litt deppa, men på den andre siden er jo dette noe som en kan gjøre noe med. Eller som jeg holder på å gjøre noe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa

Hei

 

Jeg har også tidligere spurt sambo om lite sex har sammenheng med størrelsen på kroppen min. Nå har jeg en samboer som liker å snakke, og syns ikke det er fælt så vi har klart å snakke om det når jeg har hatt behov. Han kjente veldig på følelsen av at jeg ikke likte min egen kropp, og det la nok en like stor demper på han som det gjorde for meg. Så det var ikke størrelsen på kroppen min som gjorde at vi i en periode hadde lite sex, det var mer meg og min egen selvfølelse rundt det. Nå når jeg har gått ned snart 15 kg, har vi ikke mer sex enn før, det skyldes nok i stor grad alt det andre rundt oss som tar mye tid. Vi er rett og slett for slitne ;)

 

Men han er mye "bortpå" meg da sånn i hverdagen, vi er nokså kroppslige og kontaktsøkende begge to, elsker hud osv. Og så er han flink til å komme med kommentarer om at han kjenner jeg blir mindre her og der, og slikt er et boost for selvfølelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har også tidligere spurt sambo om lite sex har sammenheng med størrelsen på kroppen min. Nå har jeg en samboer som liker å snakke' date=' og syns ikke det er fælt så vi har klart å snakke om det når jeg har hatt behov. Han kjente veldig på følelsen av at jeg ikke likte min egen kropp, og det la nok en like stor demper på han som det gjorde for meg. Så det var ikke størrelsen på kroppen min som gjorde at vi i en periode hadde lite sex, det var mer meg og min egen selvfølelse rundt det. Nå når jeg har gått ned snart 15 kg, har vi ikke mer sex enn før, det skyldes nok i stor grad alt det andre rundt oss som tar mye tid. Vi er rett og slett for slitne ;)

 

Men han er mye "bortpå" meg da sånn i hverdagen, vi er nokså kroppslige og kontaktsøkende begge to, elsker hud osv. Og så er han flink til å komme med kommentarer om at han kjenner jeg blir mindre her og der, og slikt er et boost for selvfølelsen :D[/quote']

 

Ja det hjelper definetivt med litt kos og komplimenter. Og ikke minst kommunikasjon. Dårlig med alle de faktorene her i gården :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl er ikke 12 engang og skritt telleren viser allerede 8998. Det må jo være en bra start på dagen.

Knekkebød til frukost og formiddagsmat, middag blir kyllingfrikase.

1 time svømming før kurset skulle dekke dagens tp.

Krysser fingrene for nedgang.

Litt skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert på kurs.

I kveld viser skritt telleren 17637 OG jeg har svømt 2000 meter på 62 min.

Var raskere før, men tålig fornøyd

23 trimpoeng denne uken og minus 1,1 kg.

 

Jepp, bra uke :-)

 

Kursstart- 112,5

12.05 Uke 1 Vekt: 108,8 Kg (-3,7)

19.05 Uke 2 Vekt: 108,0 Kg (-0,8)

26.05 Uke 3 Vekt: 106,2 Kg (-1,8)

02.06 Uke 4 Vekt: 104,8 Kg (-1,4)

09.06 Uke 5 Vekt: 103,4 Kg (-1,4)

16.06 Uke 6 Vekt: 102,3 Kg (-1,1)

 

Totalt 10,2 klilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72
Den siste kurskvelden (nr 8) er satt til midten av august. Mål til da er 10 kg til

 

Du er gærn!!! *ler*

Klarer du å holde så fokus gjennom hele sommeren har du skikkelig stålvilje! Jeg er kjempeimponert om du klarer det. Skal heie på deg heeele sommeren ;)

 

Gratulerer så mye med siste uka, kanonbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig veldig bra at du heier på meg. Jeg heier på deg også :-)

Men stålvilje har jeg. Her skal jeg gi alt, og jeg har ikke et sekund å miste! He he

 

I sommer blir det en tur i fjellet -hytte til hytte- med minsten (mens de andre er på fjellleir med DNT)

Så blir det en uke i Stavanger. Da skal vi opp preikestolen og Kjerag og ellers rusle rundt + kongeparken.

Så skal vi til Portugal der vi har leid en villa med svømmebasseng , planen er å stå opp en time før alle andre og svømme den timen uten stopp. Da kan jeg unne meg en flaske vin hver dag. HE HE HE

Ellers blir vi bare hjemme, og da blir det tur tur tur og masse svømming i sjø og basseng.

 

Hva er ditt mål for sommeren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvslapp dag i dag. Vert en liten tur og sanket 1 tp, og skritt telleren viser 11108. Hadde ambisjon om min 13000 skritt pr dag, men ute øser det ned og jeg gidder ikke ut :-)

 

Vi flyttet hit vi bor nå for ett år siden og nesten ALLE klærene mine har lagt i sekker. Har ikke pakket de ut fordi jeg viste de ikke passet. Meeeen nå etter 10 kg, passer endel. Har likevel en del kg igjen før majoriteten passer. Det meste er i str 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gøy å se det går fremover med deg.

Ser du spør om det m sex. Jeg og min mann har vært gift mange år. jeg har vært stor hele tiden. Men vi har sex tja to- tre ganger i uka. Noen ganger mer andre ganger mindre. Når vi ikke har, kommer det av meg. Han har alltid lyst og det spiller ingen rolle hva jeg veier.

Jeg tror at det er lett for oss som har dårlig selvbilde pga kropp å lansere det som den første ideen. Men det tror jeg ikke er så lurt. Da har en jo satt agendaen. Hvis du spør om han har funnet en annen siden han så sjelden vil ha sex kan det henne han får litt mer perspektiv på det. En gang var det en sånn helt super jentenes jens som falt for meg. Jeg hadde flørtet med han rett og slett fordi det ikke falt meg inn at han kunne falle for meg.... atpåtil er han endel år yngre enn meg. Den episoden har vist meg at gutter faller for store jenter også. Det er bare vi som ikke tror det og som signaliserer at vi ikke er interesert fordi vi ikke tror på oss selv. Men jeg håper virkelig at dere finner ut av det. Det kan jo være han. Han kan være livredd for at han har kreft, aids eller hva vet jeg? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' gøy å se det går fremover med deg.

Ser du spør om det m sex. Jeg og min mann har vært gift mange år. jeg har vært stor hele tiden. Men vi har sex tja to- tre ganger i uka. Noen ganger mer andre ganger mindre. Når vi ikke har, kommer det av meg. Han har alltid lyst og det spiller ingen rolle hva jeg veier.

Jeg tror at det er lett for oss som har dårlig selvbilde pga kropp å lansere det som den første ideen. Men det tror jeg ikke er så lurt. Da har en jo satt agendaen. Hvis du spør om han har funnet en annen siden han så sjelden vil ha sex kan det henne han får litt mer perspektiv på det. En gang var det en sånn helt super jentenes jens som falt for meg. Jeg hadde flørtet med han rett og slett fordi det ikke falt meg inn at han kunne falle for meg.... atpåtil er han endel år yngre enn meg. Den episoden har vist meg at gutter faller for store jenter også. Det er bare vi som ikke tror det og som signaliserer at vi ikke er interesert fordi vi ikke tror på oss selv. Men jeg håper virkelig at dere finner ut av det. Det kan jo være han. Han kan være livredd for at han har kreft, aids eller hva vet jeg? Lykke til![/quote']

 

Godt å se at du iallefall får i bøtter og spann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg bake muffins til sommerfest i barnehagen. Lagde røren for så å oppdage at jeg ikke hadde nok former. Måtte gå så fort jeg kunne til butikken (35 min hver vei) og så fortsette. Jeg rakk alt med et nødskrik :-)

Var flink på festen! Spiste ikke pølser og tok meg 1/4 rute med krydderkake uten glasur. Fornøyd med det.

Lørdag er det sommerfest i feltet her.

Søndag familiedag på jobben

Tirsdag avsluttning på skolen.

 

Pølse, is, kake, snop, pølse, kake, is, pølse, kake, kake, kake, pølse is, snop, kake, pølse!

 

Dette krever VILJESTYRKE, men jeg begynner å bli god på det.

Tenker bare at alle andre blir feitere, men ikke jeg... He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått runden min pluss at jeg bygget litt på den. Gikk så fort jeg klarte og raste opp bakkene så svetten sto. He he. Digg.

Endte på 15368 skritt som tilsvarer 9, 52 km. Har egentlig mål om en mil pr dag, men det får gå. Blir gjerne en mil før j kryper til sengs.

Fornøyd med dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...