Gå til innhold

Veien til en lekrer jeg


Gjest frstor

Anbefalte innlegg

Gjest frstor

Vekta viser under 100. Jeg er tosifret HAllelulja det var på tide:-)

Trim er bare alfaomega. De to ukene hvor det ikke ble så mye trim stod vekten helt i ro. Flink med trim= kilo borte vekk.

 

Lagde fantastisk god middag i går -Spicy Cajun Chicken Pasta. Det var himmelsk godt, men kanskje ikke den snilleste middagen kcal messig, men ikke av verstingene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 299
  • Created
  • Siste svar
Gjest frstor
Me med det kuleste navnet i verden må holde sammen forstår du :(

He vurdert å gå på kurs' date=' men har egentlig ikke råd. Så prøver først selv. Syns jo jeg til nå har hatt resultater til å være fornøyd med. Vil nok vurdere det mer om det stopper opp og jeg ikke kommer meg videre.

 

Har nå de siste 3 ukene startet å spise frokost, noe som jeg ikke har gjort fast siden tidlig barneskole. Pluss jeg prøver å spise ca hver 3-4 time. Selv om det ikke alltid er så lett har jeg merket.

 

Jeg tok en slik inbodytest på den elixiaen jeg har startet å trene på, og fikk vite at trivselsvektå mi æ 78,8. Mens vektå mi da viste 118,8. nå halvannen måned senere viser vektå 113,5. Så har komt ett lite stykke, men har ennå en lang vei å gå. Men som motivasjon har jeg at når jeg kommer under 95 kg, skal jeg hoppe i tandemhopp. Der kan me max veie 95. Noe jeg håper jeg kan klare til neste sommer/høst. Men helst mer og innen da :) Etter det skal jeg finne nytt mål som skal motivere meg resten av veien nedover.[/quote']

 

Hørest ut som om du har bra kontroll. Frokost og regelmessige måltider er noe av det viktigeste, pluss trim selvsagt.

Tandemhopp er gøy! Gjorde det i gamle dager da det var 30 kg mindre av meg. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11
Vekta viser under 100. Jeg er tosifret HAllelulja det var på tide:-)

Trim er bare alfaomega. De to ukene hvor det ikke ble så mye trim stod vekten helt i ro. Flink med trim= kilo borte vekk.

 

Lagde fantastisk god middag i går -Spicy Cajun Chicken Pasta. Det var himmelsk godt' date=' men kanskje ikke den snilleste middagen kcal messig, men ikke av verstingene heller.[/quote']

 

 

GRATULERE. Misunne deg masse. Det har blitt julemålet mitt å komme under 100. Da må jeg klare å gå ned 0,5 kg i snitt hver uke fram til jul. Håper jeg klarer det :( Jeg hadde ikke den sunneste helgen nå, ble alt for mye fastfood å snop. Men kontroll ijenn nå. Dagens vekt i dag tidlig var 112,3. Altså ned 6,5 kg på 7 uker. Det må jeg være storfornøyd med :)

 

Nå skal jeg de neste dagene på mine siste treninger før jeg reiser til England på fredag. Har planer å prøve å være så flink jeg kan der og, så jeg ikke raser alt for mye opp i vekt igjen.

 

Og igjen gratulerer med tosifret tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor
GRATULERE. Misunne deg masse. Det har blitt julemålet mitt å komme under 100. Da må jeg klare å gå ned 0' date='5 kg i snitt hver uke fram til jul. Håper jeg klarer det :( Jeg hadde ikke den sunneste helgen nå, ble alt for mye fastfood å snop. Men kontroll ijenn nå. Dagens vekt i dag tidlig var 112,3. Altså ned 6,5 kg på 7 uker. Det må jeg være storfornøyd med :)

 

Nå skal jeg de neste dagene på mine siste treninger før jeg reiser til England på fredag. Har planer å prøve å være så flink jeg kan der og, så jeg ikke raser alt for mye opp i vekt igjen.

 

Og igjen gratulerer med tosifret tall :)[/quote']

 

Tusen takk Sara.

12,5 kg til jul høres ut som en fornuftig ambisjon. Jeg er ikke så flink til det der- skulle helst vert ferdig i går. Jeg har et mål om å veie 75 kg til jul. Det er altså en nedgang på 25 kg og et snitt på 1,08 kg i mnd. Det skal holde hardt. Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor

Da har jeg vert på fjellet mitt.

Leste et innlegg på nettet- en dame som anbefalte denne ruten. Hun brukte 42 min pluss pause på toppen, snitt puls på 121 og 330 kcal forbrent.

 

Gikk denne turen på søndag.- brukte da ca 50 min.

I dag gikk jeg med pulsklokke og som det idiotiske konkuranse menneske jeg er ble jeg besatt av å slå tiden til denne damen jeg ikke engang aner hvem er.

 

Riktig nok klarte jeg tiden hennes. 41,28 min. MEN PULSEN derimot må jeg nok trene en stund på. LER. Jeg hadde en snitt puls på 164. Men hadde jeg hatt en pause på toppen ville jo dette snittet vert adskillig lavere for pulsen min kom aldri ned. Løp ned igjen. Kcal forbrent 541 (hun damen hadde nok ikke 30 kg overvekt, hehe)

 

Dette er første gang jeg bruker puls klokke. Ser grensen min burde ligge mellom 123 og 161. (fett 30 %) Det sprengte jeg altså med GOD margin.

 

Men måtte altså bare ta den tiden.

 

Skal prøve igjen i morgen og holde meg innenfor puls grensen. spent på forbrente kcal og fett % da.

 

Gleder meg allerede.

 

Elsker utsyr og dibbedutter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Har lyst på slik pulsklokke selv. Virker spennende å følge med underveis og se hvor mye faktisk JEG forbrenner. Er jo forskjell fra person til person :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor
GRATULERER med under hundre.

Må bare si jeg er kjempeimponert.

Og... bra m aktive folk i ferien!

 

Tusen takk Steg :-)

Har ikke vert over hundre før, bortset fra da jeg var høygravid, så det var deilig å komme innenfor riktig side av det tallet. Bla bla bal :-)

 

Når gubben omsider står opp skal jeg gå opp fjellet mitt, eller kanskje jeg skal ta småen med meg i meis i stede for å vente på tyvsovere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor

Vert opp det lille fjellet mitt igjen.

Forsker med pulsklokken og forsøkte å holde meg innenfor In zone. Som er 123-161. Tiden ble jo noe mer med denne løsningen

Tid : 48.48

Gj PULS: 146

Kcal : 528

Fett: 40%

In zone : 46,06 min

 

Noen som har peil på fett % i forhold til Kcal forbrenning? Hva er det gunstigeste? Mest mulig kcal el mest mulig fett %?????

 

Digg å gjøre unna trimmen tidlig på dag- godt med alt som er gjort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Heisan.

 

Eleni har noen tråder på forbrenning under "trim og trening". De er ganske ferske, men vi får håpe at noen som har peiling forbarmer seg over de og øser ut av sin visdom ;) Jeg skal iallefall sjekke innom der for å se om jeg kan ta med meg noen tips!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor

Godt og varmt i dag og.

 

Tur retur butikken men småen i vogn. 2 tp

Vert flink på både matfronten og trim de siste dagene, - så nå skal det bare rase av noen kg før vi skal til Portugal om 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mye liv...

 

I dag blir det IKEA, traske rundt og hjelpe mamma velge ut noe. Tar på meg skritt telleren :-)

I ettermiddag kommer de to store jentene mine hjem fra fjell leir. Gleder meg til det. Søndag begynner ferien,- men macen er med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen.

Glemte selvsagt macen, men her kommer en ferieraport likevel.

Vi er i Stavanger. Mandag gikk vi (meg, mann, og de 2 eldste jentene mine) til Prekestolen= 5 tp, tirsdag vannski + kvelstur 3 tp, og onsdag gikk vi til Kjerag =10 tp. Ligger veldig godt ann på matfronten, og det samme på trimfronten. Bra ferie til nå mao.

18 trimpoeng så langt denne uken.

I dag blir det en tur til Kongeparken og i ettermiddag skal vi på hyttetur til lørdag.- blir nok noen småturer der og, blåbær tur kanskje? Hjem søndag.

 

Neste uke tenkte meg og min kjære å sykle rallarvegen. Det er en gøy tur;-)

 

Forsatt god sommer folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt aktivitet på hytteturen også,- Padling i kajak 1,5 tp, svømming 1,5 tp og tur 3 tp. Det blir 24 tp denne uken

I dag vender vi nesen hjemover. Det skal bli ok det :-)

Så blir det nok en liten kveldstur når jentene er i seng. Blir spennende å gå på vekten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr da vert på vekten. Litt skuffet kan man si. Har gått opp fjellet mitt hver dag siden vi kom hjem, som tilsvarer 2,5 tp for hver tur.

På nesten 3 uker viser vekten ned 0,3 kg. Men ille er det jo ikke, vil bare helst bli ferdig i går- men har jo fått mensen så håper det har noe med det å gjøre, og at det løsner til neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vert på blåbær tur, nam nam. Det resulterte i en blåbær og bringebær pai- som jeg selvsagt elsker. Fy og fy

Tur 1 tp

Sykling fra til butikken 1 tp

Opp fjellet mitt 2,5 tp

Det blir 4,5 i dag det...

Men ble lite og ingenting trim i går, ryddet hus hele dagen.

 

Og nå har jeg veeeeeldig lyst på et stykke pai til... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Det resulterte i en blåbær og bringebær pai- som jeg selvsagt elsker.

 

 

Ikke helt GR dette, men jeg spør allikevel - kunne du tenkt deg å dele den oppskriften med meg? Har blåbær rundt hytte og bringebær i hagen hjemme....

 

Ja da er jeg tilbake etter fjorten dager i sola. Og for en hjemkomst! 10 grader, regn og vind her nå :) Kroppen kurer! Skulle gjerne hatt en tur til Portugal i vente jeg og :)

 

En uke igjen med ferie på meg så er det bare å face hva ferien har gjort med kroppen..... Veiing neste mandag :eek: Gruer meg litt!!! Men da er det tilbake til hverdagen og ny innsats!

 

Synes du er flink med trimmen tross ferie!!!

 

 

Hutrende hilsen fra Trønder'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hello!!

Hvordan går det med deg? Ferie enda, eller har hverdagen satt inn hos deg også? Håper det går fint med deg da, og jeg vil også ha oppskrift på blåbærpai!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo hallo

Kom hjem i går natt etter en fantastisk uke med sol og sommer i Portugal...

Egen villa med svømmebasseng i hagen. Herlig.

MEN

Det ble late dager... Ambisjonen om en time svømming hver dag ble kortet ned til 30 min og litt vannpolo :-)

Ble mye vin og øl pluss en drink og to. Spiste masse god mat, men holdt meg unna potetgull, snop og brus.

Blir rett på vekten i kveld og ingen mer blåbær pai på meg, hehe

Tror ikke det er så ille. Frykter mellom 1-3 kg opp.

 

Men det har vert deilig!

 

Skal rote frem oppskriften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærpai

 

 

Ingredienser:

Paideig:

150g smør (jeg tok 75 g kesam og 75g smør)

2ss sukker

4dl hvetemel

1 egg

 

bær og 4ss sukker (her brukte jeg splenda strø i stede for sukker. Blåbær og bringebær.

 

Tilberedning:

Smuldre smør, sukker og hvetemel i foodprosessor. Tilsett egg.

Legges kaldt i ca.30 min

Trykk ut i paiform, dryss på bær og sukker.

Stekes på nederste rille 225gr i 25-30 min

 

Vanilje lett is er veldig godt inntil.

 

 

Ellers laget jeg også en smuldrepai som er veldig godt og fort gjort

 

140 g smør

140 g sukker

140 g mel

 

smuldre sammen.

 

hiv bær, (også god med epler og kanel) og spelda strø i en paiform, og hiv smuldrene av blandingen på toppen.

20-30 min midt i ovnen på 220.

Best noen timer etter steiking eller dagen derpå. mikrovennlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert på vekten og fått feriens dom.

Jeg er særs fornøyd!!!!

Opp 100 gram. OG jeg har nettopp kjørt i meg 0,5 L pils uten å tisse etterpå...

Men heretter skal det bare en vei. Down down down :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag...

Og siste helgen før hverdag. Jeg gleder meg til hverdag.

I dag har vi spist knekkebrød til frukost, salat til formiddagsmat og skal ha omelett til middag. Lett og fint.

Har vert en tur opp fjellet mitt med sambo og minsten i meis. Gikk litt tregere enn vanlig. Vått og sleipt,- litt skummelt med småen på ryggen. Men all trim er trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig mld. Har akkurat lest igjennom dagboken din. Du er jo helt rå på å trene :)

 

He he. Takk for den :-)

 

Ny tur opp fjellet mitt i dag, med minsten på ryggen i meis. Ekstra trimpoeng det. Haha

 

Fikk omsider med meg samboeren ut på tur i går, skulle vise den flotte 360 utsiketen, gikk i regnet og da vi kom opp var det bare tåke å se.

Fikk lokket han med på nytt i dag, mot at jeg bærte meis- og han fotostativ.

Flott panorama bilde ble det :-) Fra fjellet mitt.- som vist nok er vårt fjell nå-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...